abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 november 2010 @ 17:30:13 #101
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_88522504
Hobbesje welkom met Mikai!

Fannetje fijn dat je nu van de placenra rest af bent! Zou de bv nu alsnog op gang kunnen komen?
pi_88522556
Fannetje, wat fijn dat het erop zit.. En wat je gyn zegt klopt :) zelfs een klein stukje van een mm placenta kan borstvoeding tegenhouden! Hopelijk voel je je snel beter :*

Hobbes O+ welkom met Mikai! Las al in Z&G dat je het zwaar hebt gehad... Maar wat een lekker kereltje is hij! Hoe vind zijn grote broer het?

Pfff mijn meisje is helemaal van slag ;( amper geslapen ook vandaag en we hadden vanmiddag weer een hysterisch huiluurtje, echt met niets wat ze rustig te krijgen ;( daarna volgde een paar harde scheten en nu hangt ze totaal in coma tegen me aan in de doek.. Ik hoop echt zó dat die krampjes binnenkort over zijn... want ik vind dit echt TE zielig... (en dan heeft ze natuurlijk ook nog prikjes gehad.. dus alles komt lekker samen..)
pi_88522793
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 17:30 schreef pessie het volgende:

Fannetje fijn dat je nu van de placenra rest af bent! Zou de bv nu alsnog op gang kunnen komen?
Geen idee eigenlijk, daar heb ik niet naar gevraagd. Maar na 7 weken flesvoeding zie ik het sowieso niet zitten om daar nu nog mee te beginnen hoor, dus ik hoop eigenlijk dat het niet meer op gang komt.
pi_88523501
Ik heb nog eens 15cc uit de fles erin gekregen!!!

Oh wat lijkt dit goed te gaan!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 9 november 2010 @ 18:36:11 #105
259886 pessie
pi_88524836
Tico *O* . Welke fles is dit?

Fannetje, logisch dat je nu niet meer overstapt, vroeg het me alleen af.

Orea echt niet leuk dat ze zoveel last heeft! Paracetamolletje tegen de prikjes?
pi_88525024
Orea, sterkte voor jou en je dametje! Verschrikkelijk die krampjes!
Ticoo, dikke :* voor jou en je meisje! Fijn dat ze wat uit het flesje heeft gedronken!
Fannetje, hopelijk knap je snel op!
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_88525122
fijn tico!
hopelijk gaat t zo door!
maakt t ook makkelijker met de fortifier natuurlijk

fannetje gelukkig is de placenta rest weg!
pi_88528958
hobbesje welkom!

orea hoop zo dat leia gaat opknappen, prikjes kunnen de behandeling van de osteo ook beinvloeden he, en de klachten kunnen ook (hoe vreselijk ook) eerst erger worden voor ze beter gaan!

Tico wat een super nieuws! hopelijk zit dit door! en wat pessie vroeg krijg je nog wat vergoed van die voeding?

Fannetje fijn dat je van de rest placenta verlost bent! dat je nu ook beter kan gaan voelen enzo

@pessie gebruik geen luuf, wel neusspray en tussikind druppels
ik verwacht ook niks bijzonders bij de ha hoor

minidraak is een klein boefje, bij het kdv niet slapen (ze is dan van 11.30 totaan 17.30 wakker geweest) neem haar mee naar huis en binnen 5 min is ze bij mij in slaap gevallen
hoe werkt 1 kennigheid? ze is namelijk naar anderen best vrolijk en vind het niet erg om opgepakt te worden door een ander, maar met slapen ben ik alleen maar goed genoeg heb ik het idee
pi_88529741
Het is voeding die eigenlijk alleen in het ziekenhuis wordt gebruikt, ik hoop wel dat ik het vergoed krijg. Damn anders had ik net zo goed kv kunnen gaan geven qua prijs.
Ze heeft een difrax fles met nuby 123 speen, gekolfde melk meteen mixen en nog iets warmer maken dan normaal, en blijven lopen. Wel wachten tot ze echt honger heeft dan lukt het redelijk. Niet van harte, maar iedere slok is mooi meegenomen.
pi_88531524
Orea, wat fijn dat de osteopaat goed werkt heeft kunnen doen! Hopelijk gaat het ook snel werken tegen die akelige krampjes. Of krampjes, noem die dingen maar gerust krampen. Jeetje wat kunnen die krampen je kind in de weg zitten.
Ik ben vandaag met I.sabelle ook naar de osteopaat geweest. Aardige man en ik had er een goed gevoel bij. Hij heeft haar helemaal nagekeken en ze bleef wonderbaarlijk genoeg heel rustig. Ze heeft amper gehuild. Hij kon alleen niet echt wat vinden. Alleen dat ze erg gevoelig in haar nekje en schouders is. Ze ligt ook veel met de armen om hoog enz. Hij heeft haar daar behandeld. Hopelijk helpt het. We hebben weer een afspraak voor volgende week.

Ze slaapt de laatste tijd iets meer overdag, maar nu komt ze 's nachts weer om de 3 uur. Gaap! Nu slaapt ze trouwens ook vanaf half 8. We maken haar zo wakker voor een voeding. Ik ben alleen bang dat ze, doordat ze net heeft geslapen, ze dan vanacht weer minder zal slapen. Houden jullie daar rekening mee?

Fannetje, fijn dat je placenta is weggehaald. Best nog wel heftig zo met zo'n algehele narcose!
pi_88532240
floris slaapt over t algemeen s nachts gewoon, maakt niet uit wat ie overdag/s avonds slaapt.
pi_88532526
Hier maakt het ook niet uit. Femke slaapt in de nacht gewoon, mazzel.
pi_88532614
Oeeh ik ben jaloers :Y
Afgelopen nacht was zo schattig...ze huilde omdat ze honger had dus ik doodmoe eruit. Kijk ik in dr wiegje, ligt madam naar me te lachen O+ Smelt!
pi_88534349
Ja hier ook 2 kinderen die redelijk slapen, en een soort uitslapen. Maar dat heb ik ook wel nodig door 3 nachtvoedingen.
pi_88535382
pfff 3 nachtvoedingen jeetje..
dat heb k een heeeeeele tijd niet gehad gelukkig

volgens mij slapen de kinderen in mijn familie gewoon goed. Floris nog het slechtste eigenlijk :)
Mijn nichtje sliep bijna gelijk al door. Neefje met 6 weken (toen zus stopte met bv).
Floris heeft soms periodes dat ie 12 uur slaapt, en soms wordt ie om 5 uur wakker. Maar slaapt daarna wel weer tot half 10 ofzo. Geen idee waar het aan ligt dat ie wakker wordt. Had laatst om half 11 een klein flesje gegeven en toen sliep ie door. En de avond erna deed k t ook en toen werd ie om half 5 wakker..Tis ook niet erg ofzo, maar vond t apart :)
Ik mag iig niet klagen!
pi_88535608
Op dit moment vind ik het niet erg. Ik ben bang dat ze als ze die 3 voedingen niet heeft weer niet genoeg aankomt. Het gaat nu goed, dus ik laat het zo.
Ik hoef ook m'n bed niet uit dat scheelt.
Die flesjes zijn wel een heel gedoe. Ik gok wanneer ze wakker wordt voor eten met veel honger. Dan ga ik net daarvoor een beetje afkolven, flesje maken, warm maken en dan kind wakker maken, niet te wakker. Snel fles erin en blijven rondlopen. Wat een gedoe. Ik hoop dat ze straks gewoon doorheeft dat melk uit de fles ook gewoon lekker is.
pi_88535986
tico ik heb echt respect voor je!
en ik hoop ook dat ze snel door heeft dat melk uit de fles ook gewoon lekker is :*
pi_88536185
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 22:19 schreef Ticootje het volgende:
Op dit moment vind ik het niet erg. Ik ben bang dat ze als ze die 3 voedingen niet heeft weer niet genoeg aankomt. Het gaat nu goed, dus ik laat het zo.
Ik hoef ook m'n bed niet uit dat scheelt.
Die flesjes zijn wel een heel gedoe. Ik gok wanneer ze wakker wordt voor eten met veel honger. Dan ga ik net daarvoor een beetje afkolven, flesje maken, warm maken en dan kind wakker maken, niet te wakker. Snel fles erin en blijven rondlopen. Wat een gedoe. Ik hoop dat ze straks gewoon doorheeft dat melk uit de fles ook gewoon lekker is.
kan ik me voorstellen

iig fijn dat ze wel IETS uit de fles drinkt!
pi_88536562
Ja de zakjes laten zich goed oplossen in 20cc, op de verpakking staat 50cc, maar dat lukt echt nog niet. 20cc is 3 slokken, daar doet madam 20 minuten over.
pi_88536698
en ondertussen slaapt Jen ook nog bij je in bed?
heb je een beetje kunnen genieten van je vakantie?
is zeker ook weer spul wat je niet kan bewaren als je wel 50cc aanmaakt?
en nou hou ik op met vragen stellen puh
pi_88536911
Nee, het moet meteen op. Dat moet toch met kunstvoeding ook? Het is trouwens gewoon nutrilon van de nutricia. Nenatal heet het.
Jen slaapt in haar ledikant pal naast m'n bed.
Ik ben nog op vakantie.
Ik geniet tussendoor ook nog.
pi_88537261
fijn dat je wel tussendoor geniet van je vakantie :*
kv moet idd binnen het uur ook op maar zou toch denken bij zulk dure voeding dat ze iets kunnen bedenken dat je het langer houdbaar kan houden
pi_88537342
Ik denk dat deze voeding normaalgesproken door de sonde gaat ;)
pi_88537561
dan zou je het eigenlijk wel vergoed moeten kunnen krijgen
ik kreeg mn sonde voeding ook vergoed (en die was buiten de koeling 24 uur na opening houdbaar maar da's vast niet te vergelijken met babyvoeding)
pi_88543426
quote:
Op dinsdag 9 november 2010 21:13 schreef Sonnetje85 het volgende:
floris slaapt over t algemeen s nachts gewoon, maakt niet uit wat ie overdag/s avonds slaapt.
behalve nu dus -O-
vanaf half 5 wakker...en daarvoor om 2uur.
hij ligt nu wel uberblij te doen naar de mobile (hij ligt in de box)

eerste keer fokwet in werking hier...
pi_88543812
Fokwet!

Jen gaat heel laat naar bed hier. Die ligt nog. Leyla had een poepbroek, die pruttelt nu.
  woensdag 10 november 2010 @ 08:25:35 #127
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88544095
Neve kan een nieuw truucje. :{
Ze wordt nu een paar keer per nacht wakker bovenop haar dekens. Ik vraag me af hoe ze het doet, want de dekens zitten superstrak ingestopt en zitten ook niet los ofzo Maar ze wordt dus wel wakker dan. Vind het ook naar, want het wordt natuurlijk wel steeds kouder nu en de vraag is waar ze zich heen wurmt als ze eenmaal los ligt.
Zou ze met 4 weken al in een slaapzakje mogen/kunnen, of is dat geen oplossing?
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  woensdag 10 november 2010 @ 08:28:09 #128
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_88544124
quote:
Op dinsdag 9 november 2010 22:50 schreef Ticootje het volgende:
Ik denk dat deze voeding normaalgesproken door de sonde gaat ;)
Nee hoor 't wordt ook gewoon inflesjes gegeven. Zit niet voor niks per 50cc in een flesje.
Wat stinkt dat spul he! :D

(je kunt de nenatal+bmf eventueel ook nog met een lepeltje geven.)

Enne, ook ik heb diep respect voor de manier waarop jullie het aanpakken! *kusjekroel* :D
A grand adventure has begun.
  woensdag 10 november 2010 @ 08:55:48 #129
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_88544541
Zo voor het eerst mt Jasmin alleen op stap geweest. Het was niet ver, het KDV van Yade, maar toch! Wel een gedoe hoor, peuter in de auto, baby in de auto, peuter uit de auto #@!$#!@$ maxi-cosi er weer uitwurmen en er daarna weer in en er weer uit. Maar! Het ging goed, ik kan ook een stuk beter lopen sinds een paar dagen.

En Jasmin heeft vannacht voor het eerst 4 en een half uur geslapen!!! Yay! Ik dus ook! :D Haar flesjes gaan ook steeds beter. Ze laat nu nog maar heel af en toe de helft staan en drinkt dan dus maar 50cc, maar de meeste voedingen redt ze de 80cc wel en soms ook gewoon op!

En die sondevoeding voeding stinkt inderdaad! Vooral als ze het weer uitkotsen. -.-
  woensdag 10 november 2010 @ 09:00:33 #130
258612 nytar
boys boys boys
pi_88544623
Pff tis weer niet bij te houden :)
Tico, wat fijn dat je er wat slokken in krijgt met een fles, echt superknap dat je dit doet :*

Gister zijn we weer bij het CB voor zn voorlopig laatste prik op rij. Behalve flink huilen tijdens het zetten heeft ie er geen last van gehad. En hij woog 6900 gram en was 65 cm. Mn kleine boeddha O+
  woensdag 10 november 2010 @ 09:29:46 #131
259886 pessie
pi_88545188
Nytar fijn dat Jonas zo goed groeit!

Sil, wat een gedoe he, maxi cosi's.

Tico, respect. Het lukt gelukkig allemaal! Heb je wat hulp op je vakantie adres zodat je ook nog aan vakantie toe komt?

Hik, boven de dekens wakker worden? Nathan sliep vanaf 3 weken in een slaapzakje 60cm. Volgens mij heeft Orea daar nog wat van te koop staan (toch?). Maar ik weet niet precies hoe groot Neve is, Nathan was erg klein bij de geboorte. Als Neve groot is past ze misschien al in een slaapzak 70 cm. Het gaat om de grootte van de armgaten en het hoofdgat.
  woensdag 10 november 2010 @ 09:33:46 #132
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88545272
Tico: :*

quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 08:25 schreef Hik het volgende:
Neve kan een nieuw truucje. :{
Ze wordt nu een paar keer per nacht wakker bovenop haar dekens. Ik vraag me af hoe ze het doet, want de dekens zitten superstrak ingestopt en zitten ook niet los ofzo Maar ze wordt dus wel wakker dan. Vind het ook naar, want het wordt natuurlijk wel steeds kouder nu en de vraag is waar ze zich heen wurmt als ze eenmaal los ligt.
Zou ze met 4 weken al in een slaapzakje mogen/kunnen, of is dat geen oplossing?
Slaapzakjes mogen hoor! :Y
Er zijn hele kleine te verkrijgen bij oa prenatal. :Y
pi_88545470
nytar wat groeit jonas goed zeg!

floris was na mijn berichtje in de box in slaap.gevallen. ik ben toen maar op de bank gaan liggenen heb daar denk een uurtje geslapen. toen kwam R naar beneden en heeft hij de babyfoon in de woonkamer gezet en ben k in bed gaan liggen. heb toen dus tot net geslapen...
pi_88545598
Ja en weer een fles erin!!! Ze heeft het door lijkt het.
Ik heb er nog niet aan geroken, dat doe ik dus ook maar niet na jullie verhalen.
  woensdag 10 november 2010 @ 09:46:35 #135
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88545632
Wat goed Tico! *O*
pi_88545639
haha tico
maar fijn zeg!

hier slaapt ie weer in de box :?
serieus is de eerste keer in 4maanden dat ie daar slaapt...
  woensdag 10 november 2010 @ 09:47:17 #137
265732 Keshet
pi_88545647
Ik ging al bijna over m'n nek als ik de dop van 't flesje eraf haalde. Maar ach, ook dat went. :+

Ik kom trouwens officieel afscheid nemen, Emma is nu gecorrigeerd ook 6 maanden! *O*
Tot snel allemaal in 't grote baby'tjestopic!
pi_88545713
Wat BE zegt! :Y

:O goeiemorgen... mijn kind is echt van de leg (om de 2 uur :O ) misschien vandaag maar de Pacco even proberen om te kijken of ze daarmee iets langer slaapt, want op deze manier verwerkt zij haar prikkels natuurlijk ook niet goed... ;(

(en tussendoor is ze zó vrolijk, echt... met de mooiste glimlachen! Hele verhalen komen eruit! En dan merk je dat er weer kramp of iets komt en dan zie je haar bekkie gewoon vertrekken... pfff ik vind dat toch wel zwaar hoor, je kind pijn zien hebben en niets kunnen doen -O- )

Keshet *O* met je grote meid! :D Tot eind januari!! ;)
  woensdag 10 november 2010 @ 10:02:19 #139
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88546073
Dank voor de slaapzakantwoorden! Ik nam aan dat een 70 cm slaapzak te groot zou zijn. Stop je het uiteinde in dan, of laat je het gewoon liggen?

En wat wordt er hier uitbundig gegroeid en gedronken, goed zeg! *O*
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  woensdag 10 november 2010 @ 10:03:02 #140
259886 pessie
pi_88546091
Keshet gefeliciteerd met je grote babietje!!! Wij komen 27 januari die kant op!

Tico *O* , we gaan gewoon elke keer voor jullie jompelen wanneer er weer een fles ingaat!

Ik weet wat er waarschijnlijk aan scheelde de afgelopen 2 weken: Nathan had het koud. Serieus, ik heb hem een extra (wollen) deken gegeven en hij slaapt weer van 22.30 tot 7.20!!! En hij werd über vrolijk wakker! Manlief was nog thuis en zag hem, hij heeft hem heel vrolijk uit zn bed gehaald. Als dit de oplossing blijkt kan het wel es zijn dat Nathan binnen een maand naar zn eigen kamer gaat. Maar dan wil ik wel heel zeker zijn dat hij slaapt van 22.30-7.00. Hij hoeft ook nog niet uit de wieg in onze kamer, daar past hij nog steeds met gemak in.
Oh ja, gisteren had hij ook al veel beter geslapen met een extra deken. Ik heb hem nu in zn andere wieg in een slaapzak gelegd, misschien dat hij wat langer slaapt...

Orea, echt naar dat Leia zo van de leg is -O- . Vooral dat ze nog steeds zoveel pijn aangeeft. Ze is nu 15 weken, dan zou het toch langzamerhand beter moeten gaan? Heb je het idee dat het aanpassen van je voeding iets heeft geholpen?

Son, Nathan heeft nog steeds nog nooit in de box geslapen, ben benieuwd of hij daar mee gaat beginnen wanneer hij 4 maanden is ;) .
  woensdag 10 november 2010 @ 10:06:16 #141
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88546190
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 10:02 schreef Hik het volgende:
Dank voor de slaapzakantwoorden! Ik nam aan dat een 70 cm slaapzak te groot zou zijn. Stop je het uiteinde in dan, of laat je het gewoon liggen?

En wat wordt er hier uitbundig gegroeid en gedronken, goed zeg! *O*
Instoppen kan, maar dat vind ik zelf een naar idee, ze moeten gewoon kunnen bewegen als ze dat willen. Maar dat is persoonlijk.
Je kan wel de onderkant met een paar veiligheidsspelden omklappen en vast maken maar op zich is dat ook niet echt nodig.

Oh, en nog iets met veiliggheidsspelden, mocht je nou een slaapzakje treffen dat wat groot en wijd is, je kan met veiligheidsspelden vrij makkelijk de armsgaten wat kleiner maken zodat ze niet hun armpjes naar binnen kunnen trekken.
pi_88546555
Er zijn ook slaapzakjes van 60 cm Hik!
  woensdag 10 november 2010 @ 10:24:51 #143
265732 Keshet
pi_88546781
Ja, en zelfs nog wel kleiner!

Ik had deze voor Emma:

Linkje

Ze was toen zo'n 45 centimeter, de slaapzak is 60, en dat paste prima!
Hij is alleen niet superdik dus ik zou je baby'tje wel lekker warm aankleden.

Slaapzakken met mouwen zijn voor de kleintjes een drama vind ik; de mouwen zijn meestal iets te lang. :D
Wij gebruiken nu nog een slaapzak zonder mouwen maar doen haar wel een pyjama met lange mouwen aan.
Emma wordt dan middenin de nacht hartverscheurend snikkend wakker omdat er een mouw over haar duim zit en ze dus niet kan duimen. :')
pi_88547200
haha idd, heb een slaapzak met mouwen, geen succes haha

pessie floris is nog geen 4maanden he ;) (morgen pas :o wat gaat de tijd toch snel!)
pi_88547274
Ik doe gewoon een extra dekentje nu.
pi_88547303
Anne had gisteren voor het eerst (!) een huiluurtje (ofja, eigenlijk 2) waarbij we haar echt niet konden troosten. Ze huilt natuurlijk wel vaker, maar dan is ze altijd wel te troosten door met haar rond te lopen of een speentje te geven. Gisteren was niks goed. Zo zielig... en geen idee wat er aan de hand was.

Ik zou om 10.00 kraamvisite krijgen, maar er is nu nog niemand. Ik vertik het eigenlijk om te gaan bellen waar ze blijven, ik vind dit echt heel slordig... :{
  woensdag 10 november 2010 @ 11:15:26 #147
259886 pessie
pi_88548281
Fannetje huiluurtjes zijn niet tof.
Misschien is je bezoek vergeten dat ze zouden komen?

Keshet ik had dezelfde voor Nathan. Ik had 1, die kon ik 's ochtends wassen, drogen in de zon en 's avonds weer aan.
  woensdag 10 november 2010 @ 11:23:22 #148
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88548574
Neve heeft nog niet echt een pyama trouwens. Ze slaapt nog zoveel dat het aan- en uittrekken een beetje veel gedoe zou zijn. :)

Ik heb een pepklein slaapzakje gevonden van BabyBoom (0-3 maanden). Ziet er niet zo belachelijk groot uit als die andere dingen, dus misschien die maar eens proberen dan. Overigens wel van fleece... :{
pi_88548645
*O* fijn Tico!!
Hik, Amber lag met 3dgn al in een slaapzakje omdat ze onder de lakens geschoven was :X
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 10 november 2010 @ 11:28:06 #150
265732 Keshet
pi_88548759
HiK, die slaapzakjes zijn meer bedoeld voor in een maxi-cosi. Ik persoonlijk vind een slaapzakje van fleece wat eng klinken maar dat kan ik niet onderbouwen.

Hoe lang is Neve nu? Je wilt waarschijnlijk wel een slaapzakje waar ze de winter mee door kan komen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')