Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 4 november 2010 16:58 schreef Danielle_ het volgende:
Niet gepland, maar ik mag me hier toch melden.
Vroeg, maar ik doe het toch![]()
8,5 week volgens de eerste echo, dus 14 juni.
ha verse aanwas!!quote:Op donderdag 4 november 2010 16:58 schreef Danielle_ het volgende:
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 4 november 2010 16:58 schreef Danielle_ het volgende:
Jeehh! Gefeliciteerd, twee weekjes na mij mag jij!quote:Op donderdag 4 november 2010 16:58 schreef Danielle_ het volgende:
Gefeliciteerd, sta ik ook niet meer onderaan in het lijstje!!!quote:Op donderdag 4 november 2010 16:58 schreef Danielle_ het volgende:
http://www.ehd.org/quote:Op donderdag 4 november 2010 17:13 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, sta ik ook niet meer onderaan in het lijstje!!!
ik zat net op youtube een beetje te zoeken naar echo's van zwangerschappen die zover zijn als dat ik ben, en wat is dat eigenlijk al mooi om te zien, een heel mini bewegend mensje in je..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
Ben je het voorwerk zat?quote:Op donderdag 4 november 2010 19:19 schreef Pvoesss het volgende:
Nou![]()
hij zit er nog..En ik baal best wel
quote:Op donderdag 4 november 2010 20:29 schreef Claudia_x het volgende:
DML: zijn jullie eigenlijk al uit de naam?
Ohh, dat komt écht wel! Straks heb jij je eigen Ivan de Pievan of Kootje Cadeautje. Het werd voor mij pas concreet na de bevalling. Ik heb dagenlang in een ziekenhuisbed gelegen met Ivan in mijn armen om het idee op me in te laten werken dat dit wonderlijke wezentje onze zoon was. En al heel snel was het zo gewoon, vrienden op bezoek, Ivan die hen onderpoepte, wij die hem enigszins nonchalant verschoonden. Alsof het nooit anders was geweest.quote:Op donderdag 4 november 2010 20:52 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Mr. DML vindt het nog steeds maar een abstract idee hoor en ik zelf vind het ook heel lastig om de bewegingen in mijn buik te koppelen aan een heus echt kindje maar zoals jij zegt Claudia het gaat binnenkort echt gebeuren en toch draait ook de wereld dan gewoon verder.
Wat mooi gezegdquote:Op donderdag 4 november 2010 21:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ohh, dat komt écht wel! Straks heb jij je eigen Ivan de Pievan of Kootje Cadeautje. Het werd voor mij pas concreet na de bevalling. Ik heb dagenlang in een ziekenhuisbed gelegen met Ivan in mijn armen om het idee op me in te laten werken dat dit wonderlijke wezentje onze zoon was. En al heel snel was het zo gewoon, vrienden op bezoek, Ivan die hen onderpoepte, wij die hem enigszins nonchalant verschoonden. Alsof het nooit anders was geweest.
Ik vind mezelf nog regelmatig in situaties waarvan ik aan de ene kant denk 'hoort dit nu bij mijn leven?' en die aan de andere kant vanzelfsprekender zijn dan ik me ooit voor had kunnen stellen. Ivan kreeg vanmiddag verhoging en toen zat ik dus ineens met een jongetje met twee rode koontjes op schoot, mijn zoon. Onvoorstelbaar maar volstrekt logisch.
Ik heb inmiddels al 2 borrels achter de rug. Leuk met cola light. Beide keren maar eerder weggegaan. Niks aan.quote:Op donderdag 4 november 2010 17:14 schreef laiveneertiekje het volgende:
Oh, en Aventura, wat huuphuup ook al zegt, ik werd/word heel misselijk van rooklucht nu. Ik ga nu op vrijdagavond na het sporten ook maar niet meer mee naar de kroeg, er is niets aan voor mij.
Jaaaaaaaaaaaaa, dat. Of eeuwig oppassenquote:Op donderdag 4 november 2010 21:31 schreef mefke79 het volgende:
o ik heb inderdaad ook nog wel eens het idee dat ik ' vadertje en moedertje' an het spelen ben. En dat ik dan ineens denk ' och dat ben ik' als ie "mama" zegt.
jemig wat veel.quote:Op donderdag 4 november 2010 21:58 schreef Poppedein het volgende:
Toch blijkt 30(!!!)% van de vrouwen nog alcohol te gebruiken in hun zwangerschap las ik laatst heel vluchtig in een onderzoeksuitnodiging! (Ik moet daarbij wel zeggen dat ik niet weet welke hoeveelheid kwalificeerde voor alcohol gebruik, of je ook in de 30% groep viel als je tijdens oud en nieuw 1 nipje champagne had gehad)
Tja, ik weet het niet. Ik heb me niet ingelezen, maar ik heb her en der ook gehoord dat je met mate wel alcohol kunt blijven drinken. Dat heeft mijn schoonzusje bijvoorbeeld gedaan, dus zij zou bij die 30% horen. Ik heb er geen enkele moeite mee om alcohol te laten staan en ik zie niet in waarom ik welk risico dan ook zou nemen voor een paar slokjes. Ik geloof dat ik me daarom ook niet ingelezen heb: het interesseert me niet want ik drink het gewoon niet.quote:Op donderdag 4 november 2010 22:10 schreef huuphuup het volgende:
Ik krijg het idee dat de risico's van alcohol sneller gebagatelliseerd worden en sneller ook afgedaan worden als overdreven zeg maar.
Maar daarom is het in het geval van alcohol het mij het risico dus niet waard. Ja de onderzoeken spreken elkaar tegen, maar de onderzoeken zijn het er over het algemeen genomen dus wel over eens dat er niet met zekerheid gezegd kan worden dat 1 glas géén risico is.quote:Op donderdag 4 november 2010 22:20 schreef mefke79 het volgende:
huup, geen idee. Ik vind wel dat het steeds erger wordt met de lijstjes die je wel en niet mag. Ik word daar heel recalcitrant van. En ik ben, net als Claudia geloof ik, altijd op zoek naar het waarom en het bewijs (al is mijn kennis van onderzoeksmethoden niet zo goed als die van Claudia).
Soms kom je met een beetje rekenen al een heel eind, bijvoorbeeld met die kaneel. Voor alcohol kom ik er niet echt wijs uit, daar spreken de onderzoeken elkaar wel zo tegen. Voor mezelf kan ik het wel verantwoorden om een paar slokken te nemen op een bruiloft, maar niet om een heel glas leeg te drinken. Dat voelt niet goed. En dat is voor mij genoeg, dat mijn geweten opspeelt.
Nou heb ik ook makkelijk praten, normaal ben ik ook geen echte drinker, dus ik mis er niet veel aan.
Haha. Nou, je hebt op zich wel gelijk. Ik kan ook heel slecht tegen bangmakerij en overdrijving en ik mag graag weten wat nu bewezen is. Ik begrijp je standpunt dus prima!quote:Op donderdag 4 november 2010 22:22 schreef mefke79 het volgende:
hi hi claudia, ik had jouw post dus nog niet gelezen voor de mijne.
sjah, ik kan me wel in de discussie gaan mengen maar dat doe ik wijselijk niet. Iedereen weet hoe het ervoor staat bij mij (neem ik aan) en ik heb hierin een prima alternatief gevonden. En ik moet erbij zeggen dat ik zelfs dit atm niet veel drink. meer koffie en frisdrank + water dan bav 0,0.quote:Op donderdag 4 november 2010 22:41 schreef mefke79 het volgende:
DJMO, best lekker ja. Non-alcoholische wijn is niet te drinken, dan liever fris. Ach, in de winter heb ik er vast minder moeite mee dan in de zomer. En anders maak ik wel rode wijn saus of gooi ik wat Sherry door de champignonsoep, wel de smaak, niet de alcohol.
Men, ik heb net even moeten narekenen hoe ver ik nu al ben. Tis gewoon al iets van 9 weken! Hoezo een tweede zwangerschap gaat sneller...ik dacht echt dat ik pas op iets van 8 zat.
Daar schijnt meer alcohol van over te blijven dan je denkt.quote:Op donderdag 4 november 2010 22:41 schreef mefke79 het volgende:
En anders maak ik wel rode wijn saus of gooi ik wat Sherry door de champignonsoep, wel de smaak, niet de alcohol.
Even googelen leert dat ook blij flamberen er nog 30% gemiddeld over blijft...quote:Op donderdag 4 november 2010 22:49 schreef DJMO het volgende:
uit mijn hoofd meen ik te weten dat je alcohol in gerechten alleen kunt verdampen door het letterlijk te verbranden, dus door te flamberen, met wat er van over blijft kun je dan wel weer een prima saus maken.
Ik heb dat destijds nagevraagd toen ik nog controle's moest doen, en het antwoord was dat hun het niet zeker wisten maar dat ze liever zagen dat ik het risico niet zou nemen.
Heb je de opdruk op dat shirt van die jongen gezien? Het viel me ineens op...quote:Op donderdag 4 november 2010 21:42 schreef Aventura het volgende:
Nu het toch over borrelen gaat, vandaag stond er een interessant artikel in Spits over een oma met een kleinkind met het foetaal alcohol syndroom. Nu was dit kind er eentje van een alcoholist, maar er stond ook een inzetje bij met informatie over sporadisch alcoholgebruik. 1 tot 2 drankjes leiden al tot een tijdelijke onderbreking van de ademhalingsbewegingen van het kind. Dat wist ik dus niet. Niet dat ik van plan was om ook maar 1 druppel te drinken, maar goed.
Caffeine? Denk ik.quote:
excuusquote:Op vrijdag 5 november 2010 07:19 schreef mefke79 het volgende:
inderdaad llm's waar zijn jullie?
En huup, ga eens slapen! Tis te vroeg voor jou hoor.
Ik vind t knap!quote:Op vrijdag 5 november 2010 09:36 schreef Ienemini het volgende:
ooo wat klote twentemeisje, sterkte daar.
Wanneer merkten jullie dat je, je normale kleding niet meer aan kon?
Ben nu vandaag precies 14 weken, en kan nog alles aan.
Ben ook nog geen kilo aangekomen. weeg 67, 68 kilo en ben rond de 160 lang.
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 4 november 2010 16:58 schreef Danielle_ het volgende:
10 weken en 2 dagenquote:
Grin, ik voel ook helemaal onderin een verdikking, beetje ribbelig. Er boven is het idd ook lucht en dammen, het wisselt ook per dag hoe mijn buik eruit ziet.quote:Op vrijdag 5 november 2010 09:56 schreef mefke79 het volgende:
hier zit er lucht bovenaan, maar verder naar beneden is het echt al 'hard' zeg maar. Had ik vorige keer ook. Heeft misschien nog met de ligging te maken, mijn baarmoeder ligt naar achteren.
Bij mij ging het deze keer ook heel snel qua te strak zitten van kleding... daar is sowieso geen peil op te trekken.quote:Op vrijdag 5 november 2010 09:54 schreef Juud79 het volgende:
[..]
10 weken en 2 dagen![]()
Mja, volgens mij heb ik gewoon al een buikje, van de week maar eens een foto maken. Ik hoop niet dat het zo enorm zal blijven groeien, maar ik geloof dat je darmen op een gegeven moment weer wat hun plek vinden en dat het dan weer even iets minder is. En een strakke broekrand onderaan mijn buik, vind ik eng en zit niet fijn.
ooo twentemeisje 19 weken.... 1ste kindje???quote:Op vrijdag 5 november 2010 09:50 schreef twentemeisje het volgende:
Thanks meiden!Ga zo naar d'r toe, even een dikke knuffel geven. Gelukkig wonen mijn beide zusjes hier heul erg dichtbij, het zijn namelijk ook mijn beste vriendinnen.
Ik kan hier met 19 weken nog al mijn kleren aan overigens.
Is dat niet alleen bij vacuumverpakte vis? Tonijnsalade is meestal met tonijn uit blik, dat mag je met mate wel eten omdat het jonge tonijn is en dus nog relatief kwikarm.quote:Op vrijdag 5 november 2010 10:27 schreef Leandra het volgende:
Vissalades zouden een probleem zijn wegens de kans op Listeriose, zeker als het geen verse salade is.
Beenham mag je gewoon, maar ik vind dat weer niet zo safe om ergens buiten de deur te eten.quote:Op vrijdag 5 november 2010 10:27 schreef mefke79 het volgende:
rosbief niet en zalm is discutabel (weet niet precies, lust ik niet), maar beenham??? Of mis ik weer wat?
quote:Doordat Listeria monocytogenes ook bij lage temperatuur (vanaf 3°C) groeit, is het bewaren van langdurig gekoelde consumptieartikelen risicovol. Infecties ontstaan vooral via het eten van voedsel dat besmet is met Listeria. Voorbeelden van risicoproducten zijn: zachte kazen zoals Brie en Camembert die met ongepasteuriseerde melk zijn bereid, paté en andere vleeswaren, gerookte of gemarineerde vis, gerookte mosselen, ongepasteuriseerde melk, kant-en-klare pannenkoeken en softijs.
Ja... Sushiquote:Op vrijdag 5 november 2010 10:34 schreef Juud79 het volgende:
Na de bevalling dus een broodjes brie en 's avonds een bokbiertje en vers gehaald sushi.
Fijn een nieuwe auto! Wij moeten ook in t voorjaar een andere auto, ik heb een klein barrel waarmee ik alleen binnen de plaats rij, buiten de plaats neem ik de auto van man's werk mee. In de mijne past straks de kinderwagen niet in en het is een 3-deurs. Dus een iets veiligere en grotere auto zou fijn zijn.quote:Op vrijdag 5 november 2010 10:42 schreef The_Tankgirl het volgende:
Goedemorgen
Vanavond gaan mijn vriend en ik naar Londen voor een weekend
En gisteren de nieuwe auto opgehaald (nou ja nieuw, 10 jaar jonger dan onze vorige auto's in ieder geval) ; t'is een hyundai getz geworden. Misschien niet de meest handige keuze qua achterbak, maar daar zullen we dan maar de kinderwagen aan aan moeten passen
Vanmorgen gespuugd en vannacht kuitkramp dus dat gaat goed
Bedankt voor het verhaaltje over alcohol in gerechten, ik drink niet, maar heb wel soms een klein beetje wijn in een gerecht gedaan (en dan 2 uur in de oven gezet of gestoofd voor een paar uur). Dat zal ik nu dus ook niet meer doen.
Veel plezier!quote:Op vrijdag 5 november 2010 10:42 schreef The_Tankgirl het volgende:
Goedemorgen
Vanavond gaan mijn vriend en ik naar Londen voor een weekend
En gisteren de nieuwe auto opgehaald (nou ja nieuw, 10 jaar jonger dan onze vorige auto's in ieder geval) ; t'is een hyundai getz geworden. Misschien niet de meest handige keuze qua achterbak, maar daar zullen we dan maar de kinderwagen aan aan moeten passen
Vanmorgen gespuugd en vannacht kuitkramp dus dat gaat goed
Bedankt voor het verhaaltje over alcohol in gerechten, ik drink niet, maar heb wel soms een klein beetje wijn in een gerecht gedaan (en dan 2 uur in de oven gezet of gestoofd voor een paar uur). Dat zal ik nu dus ook niet meer doen.
Waar, waar, waar???? En vooral: Wat??quote:Op vrijdag 5 november 2010 12:14 schreef Vicky het volgende:
Waar zijn al die LLM??
Van Suus heb ik al iets gezien
Feestboekquote:Op vrijdag 5 november 2010 12:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waar, waar, waar???? En vooral: Wat??
En hoe zit het met Hobbesje??
Dat is een van mijn ergste nachtmerries. Wat vreselijk voor je zusje! Bah.quote:Op vrijdag 5 november 2010 09:18 schreef twentemeisje het volgende:
Verdomme, mijn zwangere zusje belt en die heeft vannacht een inbreker betrapt, die het raam boven haar tuindeur al open had. Ze is altijd al zo bang hiervoor geweest en nu gebeurt het. Ik kan wel janken want nu is haar veiligheidsgevoel helemaal weg. Klootzak![]()
![]()
Is alles goed met Suzanna en de kleine?quote:Op vrijdag 5 november 2010 12:16 schreef Vicky het volgende:
[..]
Feestboeken wat zeg ik lekker niet
Ik ben het er niet mee eens. Vroeger werd er ook tijdens zwangerschappen gerookt en gedronken, maar inmiddels weten we beter.quote:Op vrijdag 5 november 2010 11:58 schreef Ienemini het volgende:
djmo, bel ik wel met je eens, vroeger werd er ook niet zo op gelet als nu.
Dan ben ik wel benieuwd wat jij dan bijv wel eet en wat je absoluut laat staan?quote:Op vrijdag 5 november 2010 12:37 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ben het er niet mee eens. Vroeger werd er ook tijdens zwangerschappen gerookt en gedronken, maar inmiddels weten we beter.
Ik ben het ermee eens dat het moeilijk is om achter de zin en onzin van voedsellijstjes te komen, maar dat vind ik geen excuus om laconiek te zijn. Ik heb me er één keer in verdiept en houd me nu aan dat lijstje. Zo heel veel moeite kost dat heus niet. Wie twijfelt over voedingswaren: vraag het hier gewoon!
Dat vind ik dus ook vaag, hoe kom je dan aan sushi die vers is, hoe weet je dat die vis vers is...quote:Op vrijdag 5 november 2010 12:41 schreef Claudia_x het volgende:
For the record: vacuumverpakte vis wordt afgeraden (tenzij verwarmd). Je kunt gerookte zalm bijvoorbeeld maar beter vermijden, want ook in lunchrooms en broodjeszaken wordt meestal vacuumverpakt spul gebruikt. Ik vraag er altijd naar en ik heb nog geen één keer meegemaakt dat de gerookte zalm niet uit een vacuumverpakking kwam. In dure restaurants zou ik mischien de uitzondering op de regel verwachten.
En sushi mag wel (mits vers, maar ik weet niet goed wat 'vers' tegenwoordig nog betekent als het om vis gaat).
Zo vertelde mijn moeder (gerookt tijdens de zwangerschap, eigen schuld dikke bult dat ze een dochter kreeg die op vrouwen valt) laatst nog hoe de gynaecoloog bij haar afspraken altijd gewoon zat te roken en de verloskundige na haar bevalling uitriep: "zo, nu effe samen een sigaretje roken".quote:Op vrijdag 5 november 2010 12:37 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben het er niet mee eens. Vroeger werd er ook tijdens zwangerschappen gerookt en gedronken, maar inmiddels weten we beter.
Ik heb twee lijstjes, namelijk een lijstje 'absoluut niet doen' en een lijstje 'mate houden'. Ik probeer ze te reconstrueren (ik zal vast iets vergeten, maar dan hoor ik wel een aanvulling):quote:Op vrijdag 5 november 2010 12:40 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Dan ben ik wel benieuwd wat jij dan bijv wel eet en wat je absoluut laat staan?
Ik ben nogal van voorkomen is beter dan genezen, dus durf bijna niets te eten van verboden lijstjes.
Ik heb me hier tijdens de vorige zwangerschap in geprobeerd te verdiepen en ik ben er niet uitgekomen. Ik weet gewoon niet wat de definitie van 'vers' is in visland. Ik heb begrepen dat veel vis gevangen en meteen ingevroren wordt, dus tja. En dan moet je inderdaad ook nog maar vertrouwen op de visboer die je garandeert dat de vis vers is. Om die reden vermijd ik sushi maar gewoon. Het valt voor mij in dezelfde categorie als filet american buiten de zwangerschap om: thuis vind ik het geen punt, maar bij de broodjeszaken laat ik het lekker liggen. Maar ik kan me prima voorstellen dat iemand met meer vertrouwen of meer kennis van zaken een andere keuze maakt.quote:Op vrijdag 5 november 2010 12:45 schreef Juud79 het volgende:
Dat vind ik dus ook vaag, hoe kom je dan aan sushi die vers is, hoe weet je dat die vis vers is...
Wij hebben hier een Sakura om de hoek, die maakt de lekkerste Sushi en van goede kwaliteit, voor zover ik kan proeven is t altijd enorm vers, maar ja dat durf ik dan niet zomaar te halen, dan denk ik toch, ik wacht wel...
Wat betreft de rauwmelkse kazen nog een aanvulling: het gaat dan met name om de zachte rauwmelkse kazen, zoals brie de meaux. Harde rauwmelkse kazen mogen wel. Ik vond het toch wel eng, en heb maar een enkele keer wat harde rauwmelkse gegeten, maar dat was vanuit mijn gevoel, feitelijk onnodig dus.quote:Op vrijdag 5 november 2010 12:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb twee lijstjes, namelijk een lijstje 'absoluut niet doen' en een lijstje 'mate houden'. Ik probeer ze te reconstrueren (ik zal vast iets vergeten, maar dan hoor ik wel een aanvulling):
Niet doen:
- vacuumverpakte vis (bijv. gerookte zalm)
- rauw vlees (fricandeau en achterham vallen hier meestal niet onder en eet ik dus gewoon)
- softijs (ik besef dat de risico's niet groot zijn, maar ze zijn er wel)
- alcohol (staat bij sommige mensen in het lijstje 'mate mee houden')
- rauwmelkse kazen (zoals mefke al zei zijn de zachte kazen in Nederland zelden rauwmelks, maar ik vraag er wel altijd naar)
Mate houden:
- producten met kinine (zoals tonic)
- producten waar vitamine a in zit (paté bijvoorbeeld)
- cafeïne (koffie, thee, chocolade)
Dikke kans dat ik deze posting nog edit.
Ohh, nu ben ik ook razendnieuwsgierig!quote:Op vrijdag 5 november 2010 12:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Is alles goed met Suzanna en de kleine?
Dan wacht ik gewoon braaf af tot ze het hier zelf komt melden
Dat was mijn vermoeden al, maar fijn om bevestigd te krijgen.quote:Op vrijdag 5 november 2010 13:04 schreef miss_sly het volgende:
Dat van die eieren heb ik eens naagevraagd toen, en de gyn en/of de vk zei(den) dat het met betrekking tot die salmonella-vergiftiging eigenlijk geen invloed heeft op de baby idd, maar dat het voroal vervelend is voor jezelf. Dus zwanger of niet, uitkijken met salmonella, maar het kan geen kwaad voor de baby.
Dat dus vooral, en hoeveel moeite is het nou helemaal... het is niet alsof het ineens verschrikkelijk afzien is.quote:Op vrijdag 5 november 2010 12:40 schreef Juud79 het volgende:
Ik ben nogal van voorkomen is beter dan genezen, dus durf bijna niets te eten van verboden lijstjes.
Van de pannenkoeken wist ik ook niet, maar ik denk dat als je die goed verwarmt, het ook weer geen kwaad kan. Nu bak ik sowieso pannenkoeken altijd zelf, maar daarnaast hou ik niet van koude pannenkoeken, dus dan is het risico vrijwel verdwenen, lijkt me.quote:Op vrijdag 5 november 2010 13:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat was mijn vermoeden al, maar fijn om bevestigd te krijgen.
Dat van de kant-en-klare pannenkoeken wist ik trouwens niet! (Daar staat iets over in het stukje van Leandra afkomstig van het RIVM). Maar goed, die eet ik sowieso niet.
Nou, als je echt met elk lijstje dat hier of daar op internet te vinden is rekening moet houden, dan wordt het volgens mij best nog afzien. Maar meestal kun je met goed googelen ook wel wat nuance aanbrengen, zoals dus het eerder genoemde dat alleen zachte rauwmelkse kaas off limits is maar harde rauwmelkse en zachte gepasteuriseerde allebei geen probleem opleveren.quote:Op vrijdag 5 november 2010 13:07 schreef Leandra het volgende:
Dat dus vooral, en hoeveel moeite is het nou helemaal... het is niet alsof het ineens verschrikkelijk afzien is.
Het grappige was dat N. die kant-en-klare pannenkoeken als "lekker makkelijk" tip op een papa worden site tegenkwam...quote:Op vrijdag 5 november 2010 13:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat was mijn vermoeden al, maar fijn om bevestigd te krijgen.
Dat van de kant-en-klare pannenkoeken wist ik trouwens niet! (Daar staat iets over in het stukje van Leandra afkomstig van het RIVM). Maar goed, die eet ik sowieso niet.
Goed verhitten in de magnetron of koekenpan maakt ze ook neit meer gevaarlijk, natuurlijk. Die bacterie is niet bestand tegen hoge temperaturen.quote:Op vrijdag 5 november 2010 13:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het grappige was dat N. die kant-en-klare pannenkoeken als "lekker makkelijk" tip op een papa worden site tegenkwam...
Ik was waarschijnlijk ook een stuk laconieker geweest als ik ergens in de 20 of 30 zou zijn geweest, maar ik ben 44.... en dat brengt sowieso al meer dan genoeg risico met zich mee, dus ik hou wel gewoon rekening met de zaken die bekend zijn, zeker met een bron als het RIVM.quote:Op vrijdag 5 november 2010 13:11 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Nou, als je echt met elk lijstje dat hier of daar op internet te vinden is rekening moet houden, dan wordt het volgens mij best nog afzien. Maar meestal kun je met goed googelen ook wel wat nuance aanbrengen, zoals dus het eerder genoemde dat alleen zachte rauwmelkse kaas off limits is maar harde rauwmelkse en zachte gepasteuriseerde allebei geen probleem opleveren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |