abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88344766
nou ja en ik heb dus bij de zwangerschap van Driekus bij twee bruiloften inderdaad een paar slokken champagne op. Ik ben dan ook in en in slecht... ;)
En nu heb ik ook wel een heel glas op, 2 dagen na de test. Zoals ik al zei, ik denk er het mijne van. Net als de kaneel die je niet mag hebben (niemand eet dat in die hoeveelheden) of de cola die heel slecht is (als je er liters van drinkt, ook niet gezond als je niet zwanger bent). Rood vleesch laat ik dan wel staan, maar dat lust ik nu niet eens, handig zat.

Dat van die cursussen kon ik dus niet vinden online, mooi. Nou gaat het mij vooral om de vergoeding van de poliklinische bevalling. Als dat meer is dan de 12*extra premie, vind ik het best. Want ik ben best tevreden over Interpolis eigenlijk.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_88344856
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 21:58 schreef Poppedein het volgende:
Toch blijkt 30(!!!)% van de vrouwen nog alcohol te gebruiken in hun zwangerschap las ik laatst heel vluchtig in een onderzoeksuitnodiging! (Ik moet daarbij wel zeggen dat ik niet weet welke hoeveelheid kwalificeerde voor alcohol gebruik, of je ook in de 30% groep viel als je tijdens oud en nieuw 1 nipje champagne had gehad)
jemig wat veel. :{
maar goed, als de nipjes champagne eventueel ook mee geteld worden verklaard dat wel eea.

Ik krijg het idee dat de risico's van alcohol sneller gebagatelliseerd worden en sneller ook afgedaan worden als overdreven zeg maar.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88345297
quote:
Op donderdag 4 november 2010 22:10 schreef huuphuup het volgende:

Ik krijg het idee dat de risico's van alcohol sneller gebagatelliseerd worden en sneller ook afgedaan worden als overdreven zeg maar.
Tja, ik weet het niet. Ik heb me niet ingelezen, maar ik heb her en der ook gehoord dat je met mate wel alcohol kunt blijven drinken. Dat heeft mijn schoonzusje bijvoorbeeld gedaan, dus zij zou bij die 30% horen. Ik heb er geen enkele moeite mee om alcohol te laten staan en ik zie niet in waarom ik welk risico dan ook zou nemen voor een paar slokjes. Ik geloof dat ik me daarom ook niet ingelezen heb: het interesseert me niet want ik drink het gewoon niet.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_88345352
Ik heb inmiddels denk ik zo'n anderhalf glas alcohol op. Das dan verdeeld in slokjes gedurende de afgelopen 12 weken.
Een heel glas voelt voor mij niet goed, een slokje om te proeven wel. Bij bijzondere gelegenheden dan.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  donderdag 4 november 2010 @ 22:20:03 #205
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_88345353
Ik heb de avond voor de positieve test 3 glazen wijn gedronken. En een week eerder ong 7-8 glazen bier...Trouwens vandaag ook een broodje rosbief. Zou ik nu ook niet meer doen, heb alweer gegoogeld :')

Maar je kunt inderdaad ook te ver gaan. Ken ook iemand die geen appeltaart wou omdat daar kaneel in zat. Kom nou zeg.
pi_88345387
huup, geen idee. Ik vind wel dat het steeds erger wordt met de lijstjes die je wel en niet mag. Ik word daar heel recalcitrant van. En ik ben, net als Claudia geloof ik, altijd op zoek naar het waarom en het bewijs (al is mijn kennis van onderzoeksmethoden niet zo goed als die van Claudia).
Soms kom je met een beetje rekenen al een heel eind, bijvoorbeeld met die kaneel. Voor alcohol kom ik er niet echt wijs uit, daar spreken de onderzoeken elkaar wel zo tegen. Voor mezelf kan ik het wel verantwoorden om een paar slokken te nemen op een bruiloft, maar niet om een heel glas leeg te drinken. Dat voelt niet goed. En dat is voor mij genoeg, dat mijn geweten opspeelt.
Nou heb ik ook makkelijk praten, normaal ben ik ook geen echte drinker, dus ik mis er niet veel aan.
pi_88345473
hi hi claudia, ik had jouw post dus nog niet gelezen voor de mijne.

Aventura, er is nu nog geen bloedband met je kindje, dus dat ene beetje rosbief kan geen kwaad, net als die wijn. Dat is ook de reden dat ik tijdens het verjaardagsfeestje van Driekus wel een glas wijn op heb, ik was toen pas 5 weken...
pi_88345571
Het is helaas niet zo duidelijk wat wel en wat niet mag. Als je google oppervlakkig gebruikt dan kom je bijvoorbeeld veel sites tegen waarop staat dat je geen rauwe vis mag eten (terwijl dat wel mag). Ook over fricandeau en rauwe ham bestaat onduidelijkheid (mag wel maar wordt vaak toch afgeraden). Dan zijn er nog mensen die softijs vermijden maar ook mensen die het daar iets minder nauw mee nemen. En kinine is niet oké, maar daar geldt net als kaneel voor dat je er veel van moet nemen wil het (mogelijk) schadelijk zijn. Ook wordt geadviseerd cafeïne te beperken, maar daar wordt niet zo duidelijk bij vermeld dat je dus niet alleen op koffie moet letten maar ook thee en chocolade.

Ik kan me goed voorstellen dat je door de vele voorschriften niet meer precies weet wat zin en wat onzin is. De onduidelijkheid kan een mens strenger maar ook juist laconieker maken.
pi_88345593
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 22:20 schreef mefke79 het volgende:
huup, geen idee. Ik vind wel dat het steeds erger wordt met de lijstjes die je wel en niet mag. Ik word daar heel recalcitrant van. En ik ben, net als Claudia geloof ik, altijd op zoek naar het waarom en het bewijs (al is mijn kennis van onderzoeksmethoden niet zo goed als die van Claudia).
Soms kom je met een beetje rekenen al een heel eind, bijvoorbeeld met die kaneel. Voor alcohol kom ik er niet echt wijs uit, daar spreken de onderzoeken elkaar wel zo tegen. Voor mezelf kan ik het wel verantwoorden om een paar slokken te nemen op een bruiloft, maar niet om een heel glas leeg te drinken. Dat voelt niet goed. En dat is voor mij genoeg, dat mijn geweten opspeelt.
Nou heb ik ook makkelijk praten, normaal ben ik ook geen echte drinker, dus ik mis er niet veel aan.
Maar daarom is het in het geval van alcohol het mij het risico dus niet waard. Ja de onderzoeken spreken elkaar tegen, maar de onderzoeken zijn het er over het algemeen genomen dus wel over eens dat er niet met zekerheid gezegd kan worden dat 1 glas géén risico is.

Alcohol valt bij mij onder dezelfde categorie als rood vlees en roken. Gewoon niet doen.
de andere kant van de lijst vind ik meer och het zal wel, kaneel etc., das meer een kwestie van gezond verstand gebruiken.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88345695
quote:
Op donderdag 4 november 2010 22:22 schreef mefke79 het volgende:
hi hi claudia, ik had jouw post dus nog niet gelezen voor de mijne.
Haha. Nou, je hebt op zich wel gelijk. Ik kan ook heel slecht tegen bangmakerij en overdrijving en ik mag graag weten wat nu bewezen is. Ik begrijp je standpunt dus prima!

Over bloedband met het kindje gesproken: ik vraag me af hoe dat precies zit. Ik heb bijvoorbeeld voor ik zwanger werd antibiotica gebruikt en in de bijsluiter werd geadviseerd om een tijdje met het middel te stoppen voorafgaand aan een eventuele zwangerschap. Klaarblijkelijk is het toch mogelijk dat zo'n negatief effect bestaat zonder een bloedband ten tijde van het slikken?
  donderdag 4 november 2010 @ 22:27:40 #211
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_88345717
Ik heb tijdens geen van mijnzwangerschappen gedronken. Geen moeite mee gehad ook. Al liep ik pas wel in de supermarkt langs het schap met wijn en dacht ik ineens: "Goh, daar zou ik nou écht trek in hebben". Raar, vond ik.
Als ik drink, kan ik best veel drinken, maar het komt ook voor dat ik maanden geen druppel drink.

Vlees eet ik sowieso niet, kaneel wel, ik heb vanmiddag nog een paar langetjes op.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_88345843
Tjah ik denk meer van het; prima als je wilt drinken maar klaag dan geen seconde als je een FAS kindje hebt... :X
pi_88345938
Los van het feit wat wel en niet schadelijk is/kan zijn en in welke mate is het denk ik ook heel verstandig om na te denken wat voor persoon jij zelf bent. Ik ben iemand die de schuld heel erg bij mezelf zou zoeken als mijn kindje met afwijkingen geboren zou worden; "had ik iets kunnen doen of laten om het te kunnen voorkomen?" Heel slecht voorbeeld, maar Lena werd geboren met een onderontwikkeld oortje. Los van het feit dat er werkelijk geen enkel verband te leggen is tussen die afwijking en de restricties die je "opgelegd" krijgt in je zwangerschap, was ik heel blij dat ik in ieder geval voor mezelf kon concluderen dat het niet door iets kwam wat ik zelf had kunnen voorkomen!

en de dikke disclaimer daarbij is dat ik hiermee natuurlijk absoluut geen eigen schuld dikke bult wil roepen naar welke situatie dan ook of iemand dan ook maar een schuldgevoel in welke vorm dan ook aan wil praten, want de meeste afwijkingen zijn absoluut niet gerelateerd aan factoren van buitenaf, maar dit is gewoon pure zelfkennis!

[ Bericht 4% gewijzigd door Poppedein op 04-11-2010 23:06:57 ]
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_88345992
pvoess, zal ik niet doen, goed ;)

Wat ik al zeg, ik snap dat mensen het niet zo zien als ik, maar goed, dit is mijn keuze. En ik val ook over mensen die liters drinken en ook over mensen die doorroken onder het mom van ' stoppen levert meer stress op dan doorroken", net als mensen die drinken en rijden zeg maar.

Claudia, als je je een keer verveeld: ik heb ooit in blinde paniek (want ongewild rauwe geitenkaas op) het listeriaverhaal nagezocht. Is er ook nog eentje van kansberekening en statistiek.
pi_88346027
Wat wel heel duidelijk is is dat binge drinking veel schadelijker is dan wekelijks 1 of 2 glaasjes, juist die avonden "doorzakken" hebben een relatief groot negatief effect.
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_88346184
Poppedein, mooi gesproken! Ik zie het ook zo, maar breng het wat onhandiger. Ik kan dit verantwoorden voor mezelf.
edit: en doorzakken kan ik niet, nu niet en nooit niet.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 4 november 2010 @ 22:38:33 #217
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88346230

Proost :+
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_88346354
DJMO, best lekker ja. Non-alcoholische wijn is niet te drinken, dan liever fris. Ach, in de winter heb ik er vast minder moeite mee dan in de zomer. En anders maak ik wel rode wijn saus of gooi ik wat Sherry door de champignonsoep, wel de smaak, niet de alcohol.

Men, ik heb net even moeten narekenen hoe ver ik nu al ben. Tis gewoon al iets van 9 weken! Hoezo een tweede zwangerschap gaat sneller...ik dacht echt dat ik pas op iets van 8 zat.
  donderdag 4 november 2010 @ 22:42:20 #219
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_88346418
Wat poppedein zegt, over de verantwoordelijkheid bij jezelf zoeken, dat herken ik heel erg. Dat is zeker een reden waarom ik dergelijke dingen laat.

Maar wat ik ook heb met alcohol, je voelt zelf dat het iets doet met je lichaam en je hersenen, dat wil je dan toch niet wanneer je zwanger bent? Omdat ik vaak maanden niet drink, kan 1 wijntje soms al zo verkeerd vallen dat ik me halfdronken voel. Dat lijkt me een hele nare gewaarwording, zwanger zijnde. Voor mij althans.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 4 november 2010 @ 22:43:07 #220
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88346458
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 22:41 schreef mefke79 het volgende:
DJMO, best lekker ja. Non-alcoholische wijn is niet te drinken, dan liever fris. Ach, in de winter heb ik er vast minder moeite mee dan in de zomer. En anders maak ik wel rode wijn saus of gooi ik wat Sherry door de champignonsoep, wel de smaak, niet de alcohol.

Men, ik heb net even moeten narekenen hoe ver ik nu al ben. Tis gewoon al iets van 9 weken! Hoezo een tweede zwangerschap gaat sneller...ik dacht echt dat ik pas op iets van 8 zat.
sjah, ik kan me wel in de discussie gaan mengen maar dat doe ik wijselijk niet. Iedereen weet hoe het ervoor staat bij mij (neem ik aan) en ik heb hierin een prima alternatief gevonden. En ik moet erbij zeggen dat ik zelfs dit atm niet veel drink. meer koffie en frisdrank + water dan bav 0,0.
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_88346610
iemand nog iets gehoord van Suzanna? Hobbesje? Andere llm' ers?
pi_88346639
quote:
Op donderdag 4 november 2010 22:41 schreef mefke79 het volgende:
En anders maak ik wel rode wijn saus of gooi ik wat Sherry door de champignonsoep, wel de smaak, niet de alcohol.
Daar schijnt meer alcohol van over te blijven dan je denkt.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 4 november 2010 @ 22:49:55 #223
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88346790
uit mijn hoofd meen ik te weten dat je alcohol in gerechten alleen kunt verdampen door het letterlijk te verbranden, dus door te flamberen, met wat er van over blijft kun je dan wel weer een prima saus maken.

Ik heb dat destijds nagevraagd toen ik nog controle's moest doen, en het antwoord was dat hun het niet zeker wisten maar dat ze liever zagen dat ik het risico niet zou nemen.

donderdag 4 november 2010 @ 22:51:42 #224
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88346872
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 22:49 schreef DJMO het volgende:
uit mijn hoofd meen ik te weten dat je alcohol in gerechten alleen kunt verdampen door het letterlijk te verbranden, dus door te flamberen, met wat er van over blijft kun je dan wel weer een prima saus maken.

Ik heb dat destijds nagevraagd toen ik nog controle's moest doen, en het antwoord was dat hun het niet zeker wisten maar dat ze liever zagen dat ik het risico niet zou nemen.
Even googelen leert dat ook blij flamberen er nog 30% gemiddeld over blijft...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 4 november 2010 @ 22:53:44 #225
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88346966
ik heb het destijds (en nu dus ook niet ;) ) niet gegoogled, het antwoord van de bouman was voor mij genoeg om mijn rundvlees niet af te blussen met een half flesje oudbruin bier ;) (en echt, dat maakt het zo lekker mals he :Y) ik doe dat overigens nog steeds niet, ik gooi er nu een plakje ontbijtspek bij, maakt het ook goed mals :Y )

pi_88346984
ik heb tijdens mijn zwangerschap letterlijk 2slokjes champagne op...1x met oud en nieuw (t smaakte me niet eens, voelde niet echt goed ofzo op dat moment, was toen week of 12/13zwanger denk k)
en 1x toen mn neefje geboren werd, met 30 weken.

k had er ook geen behoefte aan. ook door wat poppedein zei
pi_88346997
Dat vind k een mooie ja, van die verantwoording bij jezelf zoeken enzo.
Als je die nipjes voor jezelf kunt verantwoorden mocht je kindje iets mankeren dan prima, ik zou het zelf mezelf altijd kwalijk nemen. En ik denk dat ik me ook altijd schuldig zou voelen tegenover B.
Het is ook zijn kind dat ik draag, alleen ik heb de volledige verantwoordelijkheid over welke gezondheidsrisico's ik neem. Hij kan een hoop willen en wensen maar uiteindelijk moet ik het doen. Ook dat is een stukje van die verantwoording voor mij zeg maar, ik zou mezelf eeuwig schuldig voelen tegenover B. ook.

En wie echt gaat binge-drinken tijdens de zwangerschap (ervan uitgaande dat die persoon bewust is van de zwangerschap) is gewoon een mongool.
Zo, lekker kort door de bocht :+

nipjes of slokjes ligt allemaal wat anders maar bingen tsja.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 4 november 2010 @ 23:11:03 #228
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_88347673
quote:
Op donderdag 4 november 2010 21:42 schreef Aventura het volgende:

Nu het toch over borrelen gaat, vandaag stond er een interessant artikel in Spits over een oma met een kleinkind met het foetaal alcohol syndroom. Nu was dit kind er eentje van een alcoholist, maar er stond ook een inzetje bij met informatie over sporadisch alcoholgebruik. 1 tot 2 drankjes leiden al tot een tijdelijke onderbreking van de ademhalingsbewegingen van het kind. Dat wist ik dus niet. Niet dat ik van plan was om ook maar 1 druppel te drinken, maar goed.
Heb je de opdruk op dat shirt van die jongen gezien? Het viel me ineens op... :@
Ik drink zelf sowieso geen druppel, dus ik hoef geen moeilijke excuses te verzinnen om mijn niet-drinken te verklaren. :)
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_88349997
Ik dronk al niet meer toen ik met de pil was gestopt, enkel een glaasje als ik ongesteld was. Soms met een gezellig avondje vond ik het even jammer dat ik niet mee kon drinken, maar dan dacht ik aan de kleine en was het zo over. Nu zo aan het einde moet ik toch eerlijk bekennen dat ik niet kan wachten tot de kerst en oud en nieuw :D Even een weekje afkolven ofzo en dan kan mama gewoon een sappie doen :P ( er even vanuitgaande dat alles gewoon perfect verloopt )

En voor de LLM dames hopelijk :%
Back in business.
pi_88350111
Need sleep.
  vrijdag 5 november 2010 @ 00:30:48 #231
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_88350334
Ik drink niet, mis niets dus nu. Maar als er verontwaardigd gevraagd wordt waarom ik toch wel een glaasje cola drink, daar kan ik dus niet zo goed mee omgaan. Ik drink een glaasje cola, loop niet rond met een cola-infuus, en heb wel 9 maanden een leven..
Ik weet dat ik gewoon niet met voorbedachte rade mijn kind schade zou toe doen, maar zo lang ik niet aan de grote 'NOT DONE etenswaren' kom, en wat twijfelachtige zaken vermijd, of met mate tot me neem, dan is dat voor mij en mijn geweten voldoende. Krampachtigheid, dat zou hier enkel tot stress leiden en ik doe al best mijn best om gezond te eten.....

Maar goed, het zou natuurlijk altijd 'beter' kunnen... Maar de vraag is dan, heb ik het daar voor over, want het garandeert niets natuurlijk.
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
  vrijdag 5 november 2010 @ 00:32:08 #232
12913 GreatWhiteSilence
pi_88350361
Wat is er mis met cola dan? :?
Drink ik trouwens ook nooit... :')

En ik ben vegetariër, dus ik hoef me ook geen zorgen te maken over rauw vlees... Ik ben zo braaf... -O-
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  vrijdag 5 november 2010 @ 01:01:14 #233
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_88350791
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 00:32 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Wat is er mis met cola dan? :?

Caffeine? Denk ik.

Ik ben een vege-minderer... Probeer minder vlees te eten, zeg 3 keer per week.
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
  vrijdag 5 november 2010 @ 01:15:06 #234
12913 GreatWhiteSilence
pi_88350940
Ah, ja, dat zal het zijn. Ook iets waar ik geen rekening mee hoef te houden, want ik drink geen koffie. Ik vind het niet te zuipen... :@

Doordat ik geen vlees eet, eet mijn man ook een stuk minder vlees. Dat vind hij eigenlijk wel jammer, want hij zou graag eens een mooi stukje kip of vlees voor mij bakken. Maar ja, ik blief het niet... :P
pi_88352309
LLM's check? joehoe?? *wapper*
we zijn helemaaaaaal niet nieuwsgierig verder hoor met zn allen...

hopelijk genieten jullie van de kindjes O+ en voor de zekerheid (of voor de naweeën :+ ) gooi ik er nog een paar :% :% :% tegenaan.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88352518
inderdaad llm's waar zijn jullie?
En huup, ga eens slapen! Tis te vroeg voor jou hoor.
pi_88352617
Staat er niemand in sms-contact met Suzanna en Hobbesje? Die hebben natuurlijk al lang en breed hun kleintje! Ik hoop dat alles voorspoedig is voorlopen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 5 november 2010 @ 08:16:36 #238
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88352924
ik sta alleen in sms verbinding met TM en Pvoesss. Maar TM hebben ik afgesproken om wellicht voor een datumtweeling te gaan dus aan dat contact heeft Z&G straks mooi niks :+

Redelijk goed geslapen, wel met hoofdpijn wakker omdat ik de laatste 2,5 uur vrij vast heb geslapen. bah ..

vrijdag 5 november 2010 @ 08:53:54 #239
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_88353423
Nog geen LLM meldingen???

claudia, ik hoop dat je een beetje geslapen hebt !!!

Tja en watwelenwatnieteten. Ik ken de studies, en lees ze nog steeds. En dan lees ik niet de Nu.nl berichten, maar de daadwerkelijke studies. Op basis daarvan beslis ik ja of nee.

Als we uit eten gaan, drink ik echt nog wel een glas wijn. We gaan dan ook niet elke week uit eten ofzo.

Vandaag 13 weken alweer. 2e zwangerschap gaat idd sneller mef!
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  vrijdag 5 november 2010 @ 09:00:40 #240
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_88353521
Even snel bijgelegen, wat gaan jullie snel sinds woensdag!

Nienna: wat fijn dat je misselijkheid gezakt is! Nu kan het genieten echt beginnen!

Jeetjejom: gefeliciteerd met je "mannetje onder voorbehoud" :) (misschien trouwt ie ooit wel met mijn "meisje onder voorbehoud" :D.

Clau(w)dia: een groeispurt, ben je nog beurs?

Danielle: welkom en gefeliciteerd!

Suzanna & hobbesje: ik duim voor een spoedige :% :* .

Wat de discussies betreft: hier geen alcohol/sigaretten. Met roken was ik 2,5 jaar geleden al gestopt en ik wil geen enkel risico lopen dus die paar druppels alcohol die je wel 'mag' zijn het mij niet eens waard. Heb er ook totaal geen moeite mee.

Hier is alles goed. Volgens mij heb ik gisteravond voor het eerst een echt duidelijke schop gehad van mevrouw. Ik leg elke avond een muziekdoosje met klassieke muziek op mijn buik en had al een paar dagen het idee dat daar wat reactie op kwam. En gisteravond ineens een hele duidelijk PLOP middenin mijn onderbuik. O+ Ik ben nu al verliefd!

Wij zijn er trouwens uit qua meisjesnaam. Als er volgende week toch een piemeltje in mijn buik blijkt te groeien dan moeten we nog zwaar aan de bak..

Ik ga zo maar eens opstaan en een boterhammetje maken. Ik draai me net om en zie dat ik de kop thee die mijn lief mij 's ochtends brengt voor ie naar zijn werk gaat koud heb laten worden -O- . Straks ga ik denk ik ff naar de behangzaak hier verderop om eens door hun boeken te neuzen. Ik kan niet wachten tot ik helemaal los kan gaan op de inrichting van het kamertje! Hebben gisteren ook de commode gevonden denk ik... O+

Fijne dag allemaal!
  vrijdag 5 november 2010 @ 09:01:52 #241
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_88353539
Ik moet zeggen dat ik ook af en toe als mijn lief een bokbiertje drinkt een nipje neem voor de smaak. Ik vind het zoooo lekker....

Voor de rest ben ik heel streng, geen jonge kazen, geen rauw vlees, geen rosbief, biefstuk, ook geen leverworst bijv. Geen light producten, geen dingen waar aspartaam in zit. Weinig zout, geen pakjes of kant en klaar spul, al doe ik dat laatste normaal ook niet.

Ik leef dus op fruit, yoghurt, brood, crackers, warm eten (veel groente) en soms een koekje.
pi_88353581
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 07:19 schreef mefke79 het volgende:
inderdaad llm's waar zijn jullie?
En huup, ga eens slapen! Tis te vroeg voor jou hoor.
excuus :+
ben braaf weer gaan slapen. Zielig kindje hè dan doe je r weinig aan ;)
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 5 november 2010 @ 09:18:30 #243
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_88353859
Verdomme, mijn zwangere zusje belt en die heeft vannacht een inbreker betrapt, die het raam boven haar tuindeur al open had. Ze is altijd al zo bang hiervoor geweest en nu gebeurt het. Ik kan wel janken want nu is haar veiligheidsgevoel helemaal weg. Klootzak :( |:( :'(
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 5 november 2010 @ 09:23:37 #244
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88353963
wens je zusje sterkte van me TM :*

pi_88354075
Oh TM, wat een nachtmerrie voor je zusje!! Geef d'r maar een dikke knuffel! ik weet helaas hoe ze zich voelt
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_88354226
ooo wat klote twentemeisje, sterkte daar.
Wanneer merkten jullie dat je, je normale kleding niet meer aan kon?
Ben nu vandaag precies 14 weken, en kan nog alles aan.
Ben ook nog geen kilo aangekomen. weeg 67, 68 kilo en ben rond de 160 lang.
pi_88354328
ieniminie, vorige keer was dat rond 13 weken, toen zaten er dingen niet meer lekker. Nu smokkel ik met broeken die ik na de vorige zwangerschap gekocht heb en dat gaat prima. Geen idee of ik ben aangekomen, ik deed niet aan weegschalen.
Tm, shit! Woont ze alleen?
  vrijdag 5 november 2010 @ 09:40:46 #248
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_88354338
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 09:36 schreef Ienemini het volgende:
ooo wat klote twentemeisje, sterkte daar.
Wanneer merkten jullie dat je, je normale kleding niet meer aan kon?
Ben nu vandaag precies 14 weken, en kan nog alles aan.
Ben ook nog geen kilo aangekomen. weeg 67, 68 kilo en ben rond de 160 lang.
Ik vind t knap! :)
Ik kan mijn eigen broeken niet meer aan, van de week een vd meest losse spijkerbroeken aangetrokken, maar t zit gewoon te strak.

Dus nu leggings, dat wil nog wel, met een tuniekje, en verder een positiespijkerbroek en een zwarte broek met een hoog buikstuk dat je kan omslaan.
pi_88354458
ik heb mijn positiekleding nog op zolder liggen, ik stel het nog even uit. Gaat ook nog prima. Nog wel. Duurt niet lang meer....
pi_88354516
maar Juud hoe ver ben je dan???
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')