jemig wat veel.quote:Op donderdag 4 november 2010 21:58 schreef Poppedein het volgende:
Toch blijkt 30(!!!)% van de vrouwen nog alcohol te gebruiken in hun zwangerschap las ik laatst heel vluchtig in een onderzoeksuitnodiging! (Ik moet daarbij wel zeggen dat ik niet weet welke hoeveelheid kwalificeerde voor alcohol gebruik, of je ook in de 30% groep viel als je tijdens oud en nieuw 1 nipje champagne had gehad)
Tja, ik weet het niet. Ik heb me niet ingelezen, maar ik heb her en der ook gehoord dat je met mate wel alcohol kunt blijven drinken. Dat heeft mijn schoonzusje bijvoorbeeld gedaan, dus zij zou bij die 30% horen. Ik heb er geen enkele moeite mee om alcohol te laten staan en ik zie niet in waarom ik welk risico dan ook zou nemen voor een paar slokjes. Ik geloof dat ik me daarom ook niet ingelezen heb: het interesseert me niet want ik drink het gewoon niet.quote:Op donderdag 4 november 2010 22:10 schreef huuphuup het volgende:
Ik krijg het idee dat de risico's van alcohol sneller gebagatelliseerd worden en sneller ook afgedaan worden als overdreven zeg maar.
Maar daarom is het in het geval van alcohol het mij het risico dus niet waard. Ja de onderzoeken spreken elkaar tegen, maar de onderzoeken zijn het er over het algemeen genomen dus wel over eens dat er niet met zekerheid gezegd kan worden dat 1 glas géén risico is.quote:Op donderdag 4 november 2010 22:20 schreef mefke79 het volgende:
huup, geen idee. Ik vind wel dat het steeds erger wordt met de lijstjes die je wel en niet mag. Ik word daar heel recalcitrant van. En ik ben, net als Claudia geloof ik, altijd op zoek naar het waarom en het bewijs (al is mijn kennis van onderzoeksmethoden niet zo goed als die van Claudia).
Soms kom je met een beetje rekenen al een heel eind, bijvoorbeeld met die kaneel. Voor alcohol kom ik er niet echt wijs uit, daar spreken de onderzoeken elkaar wel zo tegen. Voor mezelf kan ik het wel verantwoorden om een paar slokken te nemen op een bruiloft, maar niet om een heel glas leeg te drinken. Dat voelt niet goed. En dat is voor mij genoeg, dat mijn geweten opspeelt.
Nou heb ik ook makkelijk praten, normaal ben ik ook geen echte drinker, dus ik mis er niet veel aan.
Haha. Nou, je hebt op zich wel gelijk. Ik kan ook heel slecht tegen bangmakerij en overdrijving en ik mag graag weten wat nu bewezen is. Ik begrijp je standpunt dus prima!quote:Op donderdag 4 november 2010 22:22 schreef mefke79 het volgende:
hi hi claudia, ik had jouw post dus nog niet gelezen voor de mijne.
sjah, ik kan me wel in de discussie gaan mengen maar dat doe ik wijselijk niet. Iedereen weet hoe het ervoor staat bij mij (neem ik aan) en ik heb hierin een prima alternatief gevonden. En ik moet erbij zeggen dat ik zelfs dit atm niet veel drink. meer koffie en frisdrank + water dan bav 0,0.quote:Op donderdag 4 november 2010 22:41 schreef mefke79 het volgende:
DJMO, best lekker ja. Non-alcoholische wijn is niet te drinken, dan liever fris. Ach, in de winter heb ik er vast minder moeite mee dan in de zomer. En anders maak ik wel rode wijn saus of gooi ik wat Sherry door de champignonsoep, wel de smaak, niet de alcohol.
Men, ik heb net even moeten narekenen hoe ver ik nu al ben. Tis gewoon al iets van 9 weken! Hoezo een tweede zwangerschap gaat sneller...ik dacht echt dat ik pas op iets van 8 zat.
Daar schijnt meer alcohol van over te blijven dan je denkt.quote:Op donderdag 4 november 2010 22:41 schreef mefke79 het volgende:
En anders maak ik wel rode wijn saus of gooi ik wat Sherry door de champignonsoep, wel de smaak, niet de alcohol.
Even googelen leert dat ook blij flamberen er nog 30% gemiddeld over blijft...quote:Op donderdag 4 november 2010 22:49 schreef DJMO het volgende:
uit mijn hoofd meen ik te weten dat je alcohol in gerechten alleen kunt verdampen door het letterlijk te verbranden, dus door te flamberen, met wat er van over blijft kun je dan wel weer een prima saus maken.
Ik heb dat destijds nagevraagd toen ik nog controle's moest doen, en het antwoord was dat hun het niet zeker wisten maar dat ze liever zagen dat ik het risico niet zou nemen.
Heb je de opdruk op dat shirt van die jongen gezien? Het viel me ineens op...quote:Op donderdag 4 november 2010 21:42 schreef Aventura het volgende:
Nu het toch over borrelen gaat, vandaag stond er een interessant artikel in Spits over een oma met een kleinkind met het foetaal alcohol syndroom. Nu was dit kind er eentje van een alcoholist, maar er stond ook een inzetje bij met informatie over sporadisch alcoholgebruik. 1 tot 2 drankjes leiden al tot een tijdelijke onderbreking van de ademhalingsbewegingen van het kind. Dat wist ik dus niet. Niet dat ik van plan was om ook maar 1 druppel te drinken, maar goed.
Caffeine? Denk ik.quote:
excuusquote:Op vrijdag 5 november 2010 07:19 schreef mefke79 het volgende:
inderdaad llm's waar zijn jullie?
En huup, ga eens slapen! Tis te vroeg voor jou hoor.
Ik vind t knap!quote:Op vrijdag 5 november 2010 09:36 schreef Ienemini het volgende:
ooo wat klote twentemeisje, sterkte daar.
Wanneer merkten jullie dat je, je normale kleding niet meer aan kon?
Ben nu vandaag precies 14 weken, en kan nog alles aan.
Ben ook nog geen kilo aangekomen. weeg 67, 68 kilo en ben rond de 160 lang.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |