Ik vind het juist wel gaaf, iets hypermoderns in een auto van bijna 25 jaar oud. Daarnaast wil ik de retrolook ook wel een beetje behouden, het dashboard probeer ik er gewoon hetzelfde uit te laten zienquote:Op woensdag 3 november 2010 13:06 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Tja digitaal is wel leuk enzo, maar naar mijn idee past het totaal niet bij zo'n oude auto als de mijne.. En daarnaast wil ik zoveel mogelijk spul gebruiken dat het origineel lijkt. Alsof het een uitvoering is vanuit de fabriek
Ga jij even sarcastisch zitten doen, gaat mijn hele statement. Wij hebben alweer 20 weken ons rijbewijs. Dat is goed, dat is ervarenquote:Op woensdag 3 november 2010 13:11 schreef CherryLips het volgende:
Ervaren chauffeurs. Kan niet wachten tot de nieuwe auto er is, ik moet er weer helemaal inkomen ben ik bang
Ervaring isquote:Op woensdag 3 november 2010 13:15 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ga jij even sarcastisch zitten doen, gaat mijn hele statement. Wij hebben alweer 20 weken ons rijbewijs. Dat is goed, dat is ervarenEn House en Monsterd zelfs al véééél langer, dus..
Je raakt er wel weer aan gewend johHet is sowieso een mooie auto
Zal Loesje, de grote zus van de broer van Loesje, de broer van Loesje eens slaan?quote:Op woensdag 3 november 2010 13:17 schreef L0we het volgende:
[..]
Ervaring is
meer dagen je rijbewijs hebben
dan de kilometers die je hebt gereden
Broer van Loesje
sorryquote:Op woensdag 3 november 2010 13:19 schreef Purdey het volgende:
[..]
Zal Loesje, de grote zus van de broer van Loesje, de broer van Loesje eens slaan?
Wij zijn héél ervaren..
Dus laat ons in die waan![]()
Dat zou best wel eens kunnenquote:Op woensdag 3 november 2010 13:45 schreef JDude het volgende:
Ik ben toch niet de enige hier die 'm al een keer heeft moeten verlengen he?
Nou zooooo veel langer is dat toch ook niet? Ik heb hem sinds 4 mei geloof ikquote:Op woensdag 3 november 2010 13:15 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ga jij even sarcastisch zitten doen, gaat mijn hele statement. Wij hebben alweer 20 weken ons rijbewijs. Dat is goed, dat is ervarenEn House en Monsterd zelfs al véééél langer, dus..
Je raakt er wel weer aan gewend johHet is sowieso een mooie auto
4 mei, dat is dan toch 1,5 maand langer dan mijquote:Op woensdag 3 november 2010 14:18 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Nou zooooo veel langer is dat toch ook niet? Ik heb hem sinds 4 mei geloof ik
Haha, dat vrees ik welquote:Op woensdag 3 november 2010 13:45 schreef JDude het volgende:
Ik ben toch niet de enige hier die 'm al een keer heeft moeten verlengen he?
Ik hoop 't niet.quote:Op woensdag 3 november 2010 14:33 schreef Purdey het volgende:
[..]
Haha, dat vrees ik wel![]()
Ik over 9 jaar en 6 maanden pas weer. Gek idee eigenlijk, zouden we dan nog allemaal hier zitten?
nog een jaar of 6,7 en dan ben ik ook aan de beurt voor verlenging...quote:
Goed dat je het zegt, moet nog even achter de prijs van een setje winterbanden aan.quote:Op woensdag 3 november 2010 15:23 schreef Marco001 het volgende:
[..]
nog een jaar of 6,7 en dan ben ik ook aan de beurt voor verlenging...
Pfff, net geboden op een mooi setje velgen +winterbanden(moet ik nog altijd kopen, maar een nieuw setje is nogal duur) haalt de adverteerder de advertentie weg...
mjah, hier ben ik alleen al dik 200euro kwijt voor alleen 4 bandjes..quote:Op woensdag 3 november 2010 15:30 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Goed dat je het zegt, moet nog even achter de prijs van een setje winterbanden aan.
mjah, voor goede banden zit ik ook op 85 euro p/s.,.. budgetbandjes vanaf 60, maar die wil ik niet..quote:Op woensdag 3 november 2010 15:41 schreef Goddelijker het volgende:
As we speak heb ik een set winterbanden gekocht. 280 euro incl. eronder zetten en balanceren.
Hij zei: Je moet snel zijn, ze vliegen de deur uit.
Ebay.de?quote:Op woensdag 3 november 2010 15:43 schreef Marco001 het volgende:
[..]
mjah, voor goede banden zit ik ook op 85 euro p/s.,.. budgetbandjes vanaf 60, maar die wil ik niet..
* Marco001 gaat binnenkort maar eens in Duitsland kijken... (is er trouwens ook een duitse marktplaats?)
kan, maar daar kan ik niet op plaats zoeken, ik wil niet eerst heel .DE doorrijden...quote:
Ik heb het geluk dat ik banden zoek in maatje 175/65/14, dat is relatief een goedkope maat.quote:Op woensdag 3 november 2010 15:43 schreef Marco001 het volgende:
[..]
mjah, voor goede banden zit ik ook op 85 euro p/s.,.. budgetbandjes vanaf 60, maar die wil ik niet..
* Marco001 gaat binnenkort maar eens in Duitsland kijken... (is er trouwens ook een duitse marktplaats?)
Nieuwe heilige koe?quote:Op woensdag 3 november 2010 13:11 schreef CherryLips het volgende:
Ervaren chauffeurs. Kan niet wachten tot de nieuwe auto er is, ik moet er weer helemaal inkomen ben ik bang
Wij zijn goed.quote:Op woensdag 3 november 2010 13:10 schreef Purdey het volgende:
[..]
Jaaa, gaat zeker hard!![]()
Was 'vroeger' ook met het rijlestopic. House, Cherry, Monsterd, 08gn0t, ik en nog een aantal waren op hetzelfde moment aan het lessen. Alle gezelligheid die we nu hier hebben, hadden we toen daar
Nu zitten wij allemaal hier, als ervaren chauffeurs *kuch*, en nu is het rijlestopic op sterven na dood
Conclusie: Overal waar wij komen wordt het gezellig
Ga je een reisje maken House?quote:Op woensdag 3 november 2010 18:23 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Zo! Lancer ruikt weer helemaal fris van binnen, en is schoon ook. Wel zo fijn als ie straks een weekje stil moet staan op Weeze.
Minder zin om er straks heen te rijden om 3 uur
Weekendje in London doorbrengenquote:
How nice my dear!quote:Op woensdag 3 november 2010 19:05 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Weekendje in London doorbrengenvlucht om 6.45
Thanks! Ja dat is ook de bedoelingquote:Op woensdag 3 november 2010 19:06 schreef Purdey het volgende:
[..]
How nice my dear!
Je kan in het vliegtuig even slapen, en je hebt een hele dag voor de boeg in EngelandIn elk geval veel plezier, en goede reis!
Helaas heb ik dat talent nietquote:Op woensdag 3 november 2010 19:11 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Thanks! Ja dat is ook de bedoelingen in de bus naar de stad ook nog even.
Het is maar een vlucht van 40 minuten hequote:Op woensdag 3 november 2010 19:12 schreef Piles het volgende:
[..]
Helaas heb ik dat talent nietMag straks weer een uur of 13 klaarwakker in het vliegtuig zitten
Via Houston naar Guatemala Cityquote:Op woensdag 3 november 2010 19:14 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Het is maar een vlucht van 40 minuten heweet niet of ik in slaap val! Nouja genoeg vermoeid zijn en dan moet het wel lukken. Waar ga jij heen?
Leuk!quote:Op woensdag 3 november 2010 19:15 schreef Piles het volgende:
[..]
Via Houston naar Guatemala City3 weekjes vakantie
Maar dat duurt nog een paar weken
En zonder kan dat niet?quote:Op woensdag 3 november 2010 19:15 schreef Goddelijker het volgende:
Met m'n winterbanden kan ik tenminste wel een kerstshoppen in bijvoorbeeld Duitsland.
Dan maar hopen dat er geen sneeuw valt vannacht + maandagquote:Op woensdag 3 november 2010 19:20 schreef Piles het volgende:
[..]
Duitsland nietIn winterse omstandigheden moet je daar winterbanden hebben
Shit, ik had dat ook willen gaan doenquote:Op woensdag 3 november 2010 19:20 schreef Piles het volgende:
[..]
Duitsland nietIn winterse omstandigheden moet je daar winterbanden hebben
Het kan wel, maar mag niet zegmaar.quote:Op woensdag 3 november 2010 19:19 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Leuk!![]()
[..]
En zonder kan dat niet?
Niet te ver de grens over en zorgen dat je geen sneeuw of gladheid tegenkomt die kant op.quote:Op woensdag 3 november 2010 19:22 schreef Purdey het volgende:
[..]
Shit, ik had dat ook willen gaan doen![]()
Misschien ga ik erheen treinen
En zorgen dat je geen ongelukken maaktquote:Op woensdag 3 november 2010 19:26 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Niet te ver de grens over en zorgen dat je geen sneeuw of gladheid tegenkomt die kant op.
Dat moet je altijd doen.quote:Op woensdag 3 november 2010 19:27 schreef Piles het volgende:
[..]
En zorgen dat je geen ongelukken maakt
Woon in de stad, dus dan moet het wel heel gek gaan mocht je bij iemand in de achtertuin belanden.quote:Op woensdag 3 november 2010 19:29 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Niet bij mensen in de tuinen belanden enzo.
Nouja het was dus net toch 08gnoT overkomen? Dat iemand in d'r voortuin lag?quote:Op woensdag 3 november 2010 19:31 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Woon in de stad, dus dan moet het wel heel gek gaan mocht je bij iemand in de achtertuin belanden.
Ik vond dat stukje in de bus zo desorienterend he, al dat "wij moeten perséé links rijden" gedoequote:Op woensdag 3 november 2010 19:11 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Thanks! Ja dat is ook de bedoelingen in de bus naar de stad ook nog even.
Vond je dat al erg? Ik wist niet meer welke kant ik op moest kijken bij het oversteken van de weg toen ik weer in Nederland ging wonen. Daar staat er nog tenminste "LOOK RIGHT ->" voor elk zebrapad.quote:Op woensdag 3 november 2010 19:52 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Ik vond dat stukje in de bus zo desorienterend he, al dat "wij moeten perséé links rijden" gedoe
Nou ja, die 40 minuten kun je amper slapen hoorquote:Op woensdag 3 november 2010 19:06 schreef Purdey het volgende:
[..]
How nice my dear!
Je kan in het vliegtuig even slapen, en je hebt een hele dag voor de boeg in EngelandIn elk geval veel plezier, en goede reis!
Van alle vluchten nog maar 1x gelukt op dat traject. Maar toen was ik ook al doodmoequote:Op woensdag 3 november 2010 20:06 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nou ja, die 40 minuten kun je amper slapen hoorHet is mij nog nooit gelukt.
Engeland
Londen
Ik heb laatst van Washington - A'dam ook geen oog dichtgedaan hoorquote:Op woensdag 3 november 2010 20:10 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Van alle vluchten nog maar 1x gelukt op dat traject. Maar toen was ik ook al doodmoeLondon
idd
Vind je? Ik heb 4 hoeken van de auto die opnieuw gelakt mogen worden, electrische ramen er in, centrale deurvergrendeling op afstand (volgens mij zit dat er al in maar ik heb de afstandsbediening nooit gehad), speakers mogen vernieuwd op geluidskwaliteit, tevens een nieuwe radio erin (maar dat kan ik nog zelfs!), en een " engine start " knopje zou ook leuk zijn.quote:
Speakers kun je zelf ook nog welquote:Op woensdag 3 november 2010 21:00 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Vind je? Ik heb 4 hoeken van de auto die opnieuw gelakt mogen worden, electrische ramen er in, centrale deurvergrendeling op afstand (volgens mij zit dat er al in maar ik heb de afstandsbediening nooit gehad), speakers mogen vernieuwd op geluidskwaliteit, tevens een nieuwe radio erin (maar dat kan ik nog zelfs!), en een " engine start " knopje zou ook leuk zijn.
Jaa oke, kabeltjes aansluiten is nog wel te doen.quote:Op woensdag 3 november 2010 21:10 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Speakers kun je zelf ook nog wel
Niet eens? En je hebt nog een nieuwer model ook! Dacht dat die van mij al basic wasquote:Op woensdag 3 november 2010 21:30 schreef 08gnoT. het volgende:
Waarom heb ik geen centrale deurvergrendeling?
Sorry, maar ik woon in Weeze.quote:Op donderdag 4 november 2010 08:18 schreef JDude het volgende:
Weeze is toch een vliegveld?
Ik zeg ook niet "in Schiphol".
Ah, weer wat geleerd.quote:Op donderdag 4 november 2010 08:19 schreef Anne het volgende:
Sorry, maar ik woon in Weeze.
En vanochtend toen ik er weg reed was het nog gewoon een dorp, mét inderdaad een vliegveld.
Dat spreek je toch uit als 'Weetze' hè? Net als de Z in Zeit.quote:
Keulen volgenquote:Op donderdag 4 november 2010 11:46 schreef Eix het volgende:
Dat spreek je toch uit als 'Weetze' hè? Net als de Z in Zeit.![]()
Is dat vliegveld eigenlijk gemakkelijk te vinden vanaf Nederland?
quote:Op donderdag 4 november 2010 11:46 schreef Eix het volgende:
[..]
Dat spreek je toch uit als 'Weetze' hè? Net als de Z in Zeit.![]()
Goed te doenquote:Op donderdag 4 november 2010 11:17 schreef Marco001 het volgende:
Do, wat vind je eigenlijk van zoiets onder een rode hatchback?
[ afbeelding ]
Kan best lijkt mij.
Ik vind t maar niks.quote:Op donderdag 4 november 2010 11:17 schreef Marco001 het volgende:
[ afbeelding ]
Kan best lijkt mij.
Het kan wel, alleen die velgen die 9384 gaten hebben voor wielbouten zodat ze overal op passen vind ik er niet uit zien.quote:Op donderdag 4 november 2010 11:17 schreef Marco001 het volgende:
[ afbeelding ]
Kan best lijkt mij.
true, dat is wel een nadeel, misschien even dopjes zien te fixen vcoor de gaten die ik niet nodig ben..quote:Op donderdag 4 november 2010 13:37 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Het kan wel, alleen die velgen die 9384 gaten hebben voor wielbouten zodat ze overal op passen vind ik er niet uit zien.
Ik zou gewoon even verder kijken voor een leuke set velgen.quote:Op donderdag 4 november 2010 13:41 schreef Marco001 het volgende:
[..]
true, dat is wel een nadeel, misschien even dopjes zien te fixen vcoor de gaten die ik niet nodig ben..
Zie steeds meer de winterlookquote:Op donderdag 4 november 2010 14:06 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik zou gewoon even verder kijken voor een leuke set velgen.
Morgen kan ik m'n stalen velgen + winterbanden ophalen. Zal wel even wennen zijn, als het lichtmetaal er onderuit is.
Ik heb ze wel meegenomen, maar weet nog niet of ik ze eronder doe.quote:Op donderdag 4 november 2010 14:09 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Zie steeds meer de winterlook.. Zal ik ook de wieldoppen maar vast thuis laten?
Zal de winterbanden ook maar uit de kruipruimte halen als ik naar stage gaquote:Op donderdag 4 november 2010 14:12 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik heb ze wel meegenomen, maar weet nog niet of ik ze eronder doe.
Van het weekend even de lichtmetalen velgen goed schoonmaken, waxen en de banden zelf inspuiten. Dan kunnen ze de winter veilig doorbrengen in de schuur.
Bij mij zaten er allemaal spinnenwebben enzo aan.quote:Op donderdag 4 november 2010 14:14 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Zal de winterbanden ook maar uit de kruipruimte halen als ik naar stage ga
Zal bij mij niet veel anders zijnquote:Op donderdag 4 november 2010 14:21 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Bij mij zaten er allemaal spinnenwebben enzo aan.
Ik hoef alleen de banden nog om te zetten naar de velgen.. Kan ik zelf, heb alleen de apparatuur van stage of school nodigquote:Op donderdag 4 november 2010 14:35 schreef JDude het volgende:
Ben de vorige eigenaar nog steeds dankbaar dat'ie de winterbanden er op heeft laten zitten.
Volgend voor jaar alleen een keer kijken naar een setje zomersloffen.
Lang leve school en stagebedrijvenquote:Op donderdag 4 november 2010 15:12 schreef Bartholomeus het volgende:
Ik ga volgende week ook maar eens wieltjes wisselen. Gewoon thuis, krikje d'r onder en hoppa. Lang leve pa's gereedschapskist met momentsleutel en electrische slagmoersleutel
Koop vooral banden van een fatsoenlijk merk. Ik heb ook gedacht een goeie deal te sluiten door goeiekope chineese zoembanden te nemen, en ik ben blij dat ik er vanaf ben. Veel lawaai, weinig comfort, en 0,0 grip zodra er ook maar 1 druppel regen viel. Zo erg dat ik niemand met mijn auto durfde te laten rijden in de nattigheid, terwijl het toch maar 130pk is. Nu heb ik continental, en dat bevalt erg goed. De eerste paarduizend km's moest de band zich nog een beetje om de velg zetten ofzo, er leek wat onbalans in te zitten. Nu nergens meer last van en grip ohne ende, ongeacht wat er op de weg ligt. Vredestein en Michelin schijnen het ook erg goed te doen. Het is die twee tientjes extra per band echt dubbel en dwars waardquote:Op donderdag 4 november 2010 14:35 schreef JDude het volgende:
Ben de vorige eigenaar nog steeds dankbaar dat'ie de winterbanden er op heeft laten zitten.
Volgend voor jaar alleen een keer kijken naar een setje zomersloffen.
Ja, dat was ik inderdaad wel van planquote:Op donderdag 4 november 2010 15:15 schreef Bartholomeus het volgende:
Koop vooral banden van een fatsoenlijk merk. Ik heb ook gedacht een goeie deal te sluiten door goeiekope chineese zoembanden te nemen, en ik ben blij dat ik er vanaf ben. Veel lawaai, weinig comfort, en 0,0 grip zodra er ook maar 1 druppel regen viel. Zo erg dat ik niemand met mijn auto durfde te laten rijden in de nattigheid, terwijl het toch maar 130pk is. Nu heb ik continental, en dat bevalt erg goed. De eerste paarduizend km's moest de band zich nog een beetje om de velg zetten ofzo, er leek wat onbalans in te zitten. Nu nergens meer last van en grip ohne ende, ongeacht wat er op de weg ligt. Vredestein en Michelin schijnen het ook erg goed te doen. Het is die twee tientjes extra per band echt dubbel en dwars waard
Geldverspilling tenzij je naar Duitsland gaat, daar zijn ze verplicht schijnt het.quote:Op donderdag 4 november 2010 16:32 schreef 08gnoT. het volgende:
Ik twijfel of ik winterbanden moet nemen. Volgens m'n ouders is het geldverspilling, maar ja...
Misschien vraag ik een vriendin wel een setje 175/70R13 (dat past dan toch altijd, ook al is het van bv een mazda 323?) mee te brengen van haar demontagebedrijf, dan heb ik ze misschien voor een zacht prijsje
heb t ff gegoogled want de titel klinkt wel heel erg gayquote:Op donderdag 4 november 2010 16:50 schreef 08gnoT. het volgende:
Gaat er hier trouwens iemand naar de Wangan Warriors meeting in oosterhout, 21 november? Ik wil er wel heen maar ik weet niet wat ik me erbij voor moet stellen, of er ook wat te doen is verder.
Als je niks om veiligheid (zowel van jezelf als dat van anderen) geeft is het wellicht geldverspilling, maar winterbanden geven toch wel meer grip onder slechte omstandigheden.quote:Op donderdag 4 november 2010 16:45 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Geldverspilling tenzij je naar Duitsland gaat, daar zijn ze verplicht schijnt het.
Je rijgedrag aanpassen aan de omstandigheden doet meer dan winterbanden monteren.quote:Op donderdag 4 november 2010 18:05 schreef Mattor het volgende:
[..]
Als je niks om veiligheid (zowel van jezelf als dat van anderen) geeft is het wellicht geldverspilling, maar winterbanden geven toch wel meer grip onder slechte omstandigheden.
Ik zeg daarmee niet dat je gelijk brokken zal maken als je zonder gaat rijden en als je maar weinig rijdt is het zeker niet altijd nodig, maar om nou zo kort door de bocht te gaan roepen dat het geldverspilling is vind ik dan weer jammer.
Ook is het zo dat in Duitsland winterbanden verplicht zijn wanneer de omstandigheden er naar zijn. Imo een prima regel. Ligt er sneeuw? Dan ga je niet de weg op zonder winterbanden, maar als het twee dagen later weer weg is kan je gewoon weer rijden. Dus jij kan prima naar Duitsland zonder winterbanden midden december, als het weer maar goed is.
Sterker nog, ik denk dat het wel eens een vals gevoel van veiligheid kan geven, die winterbanden.quote:Op donderdag 4 november 2010 18:20 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Je rijgedrag aanpassen aan de omstandigheden doet meer dan winterbanden monteren.
Er komen ook micra'squote:Op donderdag 4 november 2010 17:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Nou heb ik al niet veel met auto's als showobjecten maar die opgefokte jappen zie ik al helemaal niet zitten![]()
Is er geen 2e hands kleine zuinige auto's beurs?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |