Lol whutquote:Op dinsdag 2 november 2010 23:21 schreef 08gnoT. het volgende:
Toen dacht een vrouw in een Jeep wel slim te zijn door in te gaan halen, dendert ze de trap naar onze tuin in![]()
Neequote:Op dinsdag 2 november 2010 23:23 schreef Piles het volgende:
[..]
Lol whut
Je hebt geen foto's zeker?
Hoe het rijd, kosten.. Dat soort dingenquote:
Ik vind het prima rijden! Heb de diesel variant, erg traag dusquote:Op dinsdag 2 november 2010 23:31 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Hoe het rijd, kosten.. Dat soort dingen
Voorlopig ben ik nog heel tevreden met mijn AXquote:Op dinsdag 2 november 2010 23:42 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik vind het prima rijden! Heb de diesel variant, erg traag dus. Max snelheid ligt rond de 135, das dus niet heel bijzonder
.
Kosten vind ik alles meevallen, wegenbelasting is 128 euro per kwartaal. Verbruik ligt een beetje aan je rijstijl, maar ligt bij mij meestal rond de 1:18. Onderhoud heb ik nu zo'n 1500 euro aan besteed, maar het meeste wist ik ook wel van tevoren, omdat hij erg veel achterstallig onderhoud had. Zelfs met het opknappen erbij komt het onderhoud per kilometer op 4,2 cent.
Verder is het erg makkelijk sleutelen aan dergelijke auto's, alles zit nog lekker simpel in mekaar, en is goed te bereiken.
Ik heb er sinds februari 36000 km mee gereden, en maar 1 keer stilgestaan omdat de net nieuwe koppeling het begaf (fabrieksfout). Voor mij is hij dus erg betrouwbaar.
Aardig verhaaltje zo, beetje wat je wil weten. Zou je zoiets ook willen gaan rijden?
Dan heb ik het nog over een diesel he? die kosten zo'n 3 keer zoveel als de benzine uitvoeringquote:Op dinsdag 2 november 2010 23:56 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Voorlopig ben ik nog heel tevreden met mijn AX.. Maar zag er laatst één op de sloop en vind het best leuke wagentjes om te zien
.. Qua vaste lasten wel een stuk meer als mijn benzine AX, wat 43 euro per kwartaal is.
Alleen geen achterbankje als ik m eens nodig hebquote:Op woensdag 3 november 2010 00:14 schreef L0we het volgende:
[..]
Dan heb ik het nog over een diesel he? die kosten zo'n 3 keer zoveel als de benzine uitvoering. En het zijn inderdaad leuke wagentjes! Past een hoop achterin
Je hebt ze wel in uitvoeringen met een achterbank. De 1.4 GTLquote:Op woensdag 3 november 2010 00:16 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Alleen geen achterbankje als ik m eens nodig heb
Zie trouwens op marktplaats bijna geen 1.4 versies staan.. Of ze zijn ingericht voor invalidenvervoer.
Eh? Hoe moet ik me dat voorstellen?quote:Op dinsdag 2 november 2010 23:21 schreef 08gnoT. het volgende:
Hier stond net een kilometer file. Een tractor en een bus wilden allebei tegelijk langs mijn geparkeerde auto rijden, en allebei hadden ze een stoet auto's erachter hangen. Dus ze konden geen kant op. Een hoop gevloek van die buschaffeur, kwaaie boer, uitgestapte mensen, enorme chaosWerd nog bijna een vechtpartij tussen die boer en buschaffeur
Toen dacht een vrouw in een Jeep wel slim te zijn door in te gaan halen, dendert ze de trap naar onze tuin in![]()
Duurde wel even voor dat allemaal opgelost was, nadat mijn auto verzet was. Staat er welgeteld één auto, willen ze elkaar nóg daar passeren
Hahaha briljant ditquote:Op dinsdag 2 november 2010 23:25 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
NeeIk stond er recht op te kijken, ik moest wel lachen. Met een klein autootje was ze er nooit uitgekomen
Gelukkig geen erge schade, dat muurtje voor de trap is al vaker kapot gereden en kan nu gewoon met wat cement in elkaar geplakt worden
Wie weet kan ik er over een tijdje eentje naast hebbenquote:Op woensdag 3 november 2010 00:24 schreef L0we het volgende:
[..]
Je hebt ze wel in uitvoeringen met een achterbank. De 1.4 GTL
edit: Foto´s doen het niet... Hier staat een leuke te koop
Kan ik me voorstellen ja. Eerste autootjes zijn altijd het leukstquote:Op woensdag 3 november 2010 10:43 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Wie weet kan ik er over een tijdje eentje naast hebben.. Ben ook wel gehecht aan mijn auto geraakt. Staat al een Haynes manual in de bestelling
Wil ook actief bezig gaan met het verbeteren van de auto. Alleen is de mijne een 5-deurs en zijn elektrische ramen en CV geloof ik alleen geleverd op een 3-deursquote:Op woensdag 3 november 2010 10:48 schreef L0we het volgende:
[..]
Kan ik me voorstellen ja. Eerste autootjes zijn altijd het leukst. Een haynes is inderdaad erg makkelijk! Zie je gelijk hoe alles in mekaar steekt.
Je kan natuurlijk atlijd een after market CV setje erin zetten. Kost geen drol, en werkt wél op je 4 deuren (achterklep is vaak een ander verhaal, maar als je er een motortje van kan vinden dat er origineel bij geleverd is zal je hem vast ook wel mee kunnen laten doen met dat setje.quote:Op woensdag 3 november 2010 10:51 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Wil ook actief bezig gaan met het verbeteren van de auto. Alleen is de mijne een 5-deurs en zijn elektrische ramen en CV geloof ik alleen geleverd op een 3-deurs.. Misschien vallen 2 sets CV te combineren.
After market had ik nog niet helemaal aan gedachtquote:Op woensdag 3 november 2010 11:03 schreef L0we het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk atlijd een after market CV setje erin zetten. Kost geen drol, en werkt wél op je 4 deuren (achterklep is vaak een ander verhaal, maar als je er een motortje van kan vinden dat er origineel bij geleverd is zal je hem vast ook wel mee kunnen laten doen met dat setje.
De raambediening wordt vaak lastiger, omdat de 5 deurs deuren waarschijnlijk iets kleiner zijn dan de 3 deurs. Of zijn die gelijk?.
Daarvoor zou je ook een universele kunnen nemenquote:Op woensdag 3 november 2010 11:30 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
After market had ik nog niet helemaal aan gedacht. Die ramen word wel lastig ja, 5-deurs deuren zijn een flink stukje kleiner maar het ruitoppervlakte wat omhoog en naar beneden gaat is groter naar mijn idee. Zal dus helemaal op maat moeten worden gemaakt denk ik.
Ik ga wel op de sloop scheumenquote:Op woensdag 3 november 2010 12:04 schreef L0we het volgende:
[..]
Daarvoor zou je ook een universele kunnen nemen. Vind ik qua prijs nog best wel meevallen.
Voor je het weet heb je een uberluxe AX
Eigenlijk moet je er dan ook nog een olietemperatuur meter erin zetten, als je dan toch bezig bentquote:Op woensdag 3 november 2010 12:12 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik ga wel op de sloop scheumen. Veel PSA onderdelen zijn uitwisselbaar. En anders ga ik experimenteren met een motortje en een AX deur
.
5-deurs AX met centrale deurvergrendeling en elektrische ramen voor icm een toerenteller en koelvloeistof temperatuurmeter zie je niet origineel nee
Dan zou ik mijn eigen tellerhuis moeten aanpassen.. Dan is er genoeg ruimte voorquote:Op woensdag 3 november 2010 12:13 schreef L0we het volgende:
[..]
Eigenlijk moet je er dan ook nog een olietemperatuur meter erin zetten, als je dan toch bezig bent.
Gaat hard de laatste tijdquote:Op woensdag 3 november 2010 12:27 schreef Spelvout het volgende:
Ik wist dat er een reeks ontbrak in mijn active topics, zomaar 3 topics gemist
Ah, ik dacht dat de KVS temperatuur nu ook al een losse meter was.quote:Op woensdag 3 november 2010 12:34 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Dan zou ik mijn eigen tellerhuis moeten aanpassen.. Dan is er genoeg ruimte voor.. Eerst maar eens kijken of ik een toerenteller werkend krijg. Moet mogelijk nog zelf gaan bedraden namelijk.
Tja digitaal is wel leuk enzo, maar naar mijn idee past het totaal niet bij zo'n oude auto als de mijnequote:Op woensdag 3 november 2010 13:03 schreef L0we het volgende:
[..]
Gaat hard de laatste tijd
[..]
Ah, ik dacht dat de KVS temperatuur nu ook al een losse meter was.
Ik ben ondertussen zelf aan het kijken naar de mogelijkheden voor zo'n digitaal dashboard, kan je zoveel metertjes toevoegen als je zelf wil
Jaaa, gaat zeker hard!quote:Op woensdag 3 november 2010 12:27 schreef Spelvout het volgende:
Ik wist dat er een reeks ontbrak in mijn active topics, zomaar 3 topics gemist
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |