abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 november 2010 @ 22:28:07 #1
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_88268468
Hoi :)!

Een tijdje geleden heb ik bij mijn nieuwe auto alle 4 de remklauwen van een ander kleurtje voorzien. Alles ging goed, totdat we het remsysteem gingen ontluchten. Na 2 volle dagen ontluchten de conclusie getrokken dat het verstandiger was hem naar de dealer te brengen omdat het ons niet lukte.

Daar met half werkende remmen en een gangetje van 30 km/h :') heen gereden en gezegd dat m'n remmen/rempedaal het niet zo best deden. De beste man ging een "diagnose" volgens hem stellen, en na 1 x het pedaal in trappen wist ie zeker dat de hoofdrem cilinder kapot was. Prima, er zou een nieuwe besteld worden, en de week daarop (het was zaterdag) kon ik hem ophalen.

De week daarop dus, alweer dinsdag heb ik eens gebeld hoe het met mijn auto was. De dealer vertelde me dat ze de HRC vervangen hadden, maar dat het probleem niet daar lag. Ze gingen bij de importeur een nieuw ABS systeem bestellen en dat zou dezelfde week nog helemaal goed komen :)

Niet dus.
Ik word vanmiddag gebeld dat mijn auto klaar is, maar dat de beste man (bedrijfsleider) eerst even rond de tafel wilt zitten omdat de remklauwen niet waren zoals ze 2 maanden geleden afgeleverd waren. Er bleek een remklauw niet goed gemonteerd te zijn en daar lag de oorzaak. De dealer beweerd dat hij nu rond de 3500 euro kosten heeft gemaakt (ABS + HRC) en dat de importeur de onderdelen (gewoon goede dus) niet wilt terugnemen. Hij wilt dus bespreken wie er voor de kosten gaat opdraaien.

Een heel verhaal dat ze foto's hadden genomen, en waarom ik dat niet gezegd had tijdens het aanbieden ter reparatie. Tja, ik ben geen monteur en mijn diagnose was dat de remmen het niet deden. Ik neem aan dat daar experts werken die dingen aan mijn auto vervangen, en verder kijken dan hun neus lang is voordat ze onderdelen van meer dan 3000 euro gaan bestellen. Beetje vreemd dus dat ze pas na 1.5 week erachter komen dat er iets met de remmen zelf is :')

De afspraak is dat ik hem ga bellen wanneer ik langs kom "om met een kopje koffie" te babbelen over de situatie. Morgen ga ik hem even bellen om te zeggen dat ik vrijdagochtend voor z'n deur sta. Tot die tijd is mijn auto "gegijzeld" neem ik aan?

Weet iemand wat ik het beste kan doen? Ik weet wel dat ik mijn onderhoudsbeurten niet daar meer ga doen in de toekomst :D!
Op elke fokker past een bril.
pi_88268608
Je bent geen monteur zeg je, en toch ga je zelf lopen sleutelen aan je auto? Lekker handig.
  dinsdag 2 november 2010 @ 22:31:37 #3
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_88268653
Dat even terzijde, maar remmen vervangen is natuurlijk vrij basic :)
pi_88268696
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 22:30 schreef Tha_Duck het volgende:
Je bent geen monteur zeg je, en toch ga je zelf lopen sleutelen aan je auto? Lekker handig.
Zo moeilijk is het niet hoor :'). Maar wel goeie tips die je daar geeft.
pi_88268718
quote:
15s.gif Op dinsdag 2 november 2010 22:28 schreef Catch_me het volgende:

Een tijdje geleden heb ik bij mijn nieuwe auto alle 4 de remklauwen van een ander kleurtje voorzien. Alles ging goed, totdat we het remsysteem gingen ontluchten. Na 2 volle dagen ontluchten de conclusie getrokken dat het verstandiger was hem naar de dealer te brengen omdat het ons niet lukte.

Tot hier nog logisch...
quote:
Daar met half werkende remmen en een gangetje van 30 km/h :') heen gereden en gezegd dat m'n remmen/rempedaal het niet zo best deden.

..maar dit is natuurlijk niet zo slim. Zeggen dat je 'rem/pedaal het niet zo best doet' is natuurlijk niet een erg complete beschrijving van het probleem, en de mogelijke oorzaak.. Je had er op z'n minst bij kunnen vertellen over het loshalen/terugmonteren van de klauwen, en (de pogingen tot) ontluchten..
pi_88268737
Had het onder de garantie moeten vallen?
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
  dinsdag 2 november 2010 @ 22:34:23 #7
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_88268843
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 22:32 schreef 08gnoT. het volgende:
Had het onder de garantie moeten vallen?
Ik denk het niet aangezien remmen vaak niet onder de garantie vallen. Ik wil natuurlijk wel de manuren die aan mijn auto besteed zijn betalen.
pi_88268889
je had beter meteen kunnen zeggen dat je met de remmen bezig was geweest, aan de andere kant hadden ze dat ook moeten zien, probeer op een deal uit te komen.
verder dat ze die dingen bestellen zonder jou akkoord is hun probleem maar als je ze carte blanche hebt gegeven ben je de sjaak.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_88268986
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 22:32 schreef HSG-BOMBER het volgende:

[..]

Zo moeilijk is het niet hoor :'). Maar wel goeie tips die je daar geeft.
Nee, zo moeilijk is hetiet. Vandaar dat automonteurs jaren naar school moeten en regelmatig naar bijscholingen. Dat zal vast zijn omdat het niet moeilijk is.

Bedankt voor jouw gouden tips!
pi_88268992
Wel dubbel allemaal. Aan de ene kant heb je gewoon je eigen auto gesloopt. Aan de andere kant moet zo'n garage niet allemaal onderdelen gaan bestellen voordat ze de hele auto hebben gecheckt.
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
pi_88269113
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 22:36 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Nee, zo moeilijk is hetiet. Vandaar dat automonteurs jaren naar school moeten en regelmatig naar bijscholingen. Dat zal vast zijn omdat het niet moeilijk is.

Bedankt voor jouw gouden tips!
Als je alles nou even goed leest dan snap je toch wel dat TS niets aan jouw post heeft? Zeg dan gewoon niets.
pi_88269151
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 22:31 schreef Catch_me het volgende:
Dat even terzijde, maar remmen vervangen is natuurlijk vrij basic :)
Dat kan zo zijn, maar op een rij:
1. Je hebt zelf geknutseld aan de remmen
2. Blijkbaar was het toch moeilijk dan verwacht, en moest je naar de garage
3. Je geeft de garage halve informatie
4. Je laat de garage rustig hun gang gaan en accepteert alles wat ze je voorschotelen
5. Achteraf ben je het er niet mee eens

Ik denk dat de conclusie zal zijn dat je gewoon zal moeten betalen.
  dinsdag 2 november 2010 @ 22:39:35 #13
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_88269187
Ja het is niet de eerste keer dat ik een geschil met deze man heb hoor.

Toen ik de auto kocht vroeg ik nog: "krijg ik een hele nieuwe?". Ik versta een hele nieuwe onder eentje die uit de fabriek of een container komt, waar het plastic nog op zit.
Ja ik zou een nieuwe krijgen.

Haal ik 3 weken later de auto op, merk ik tijdens de rit naar huis op dat het wel toevallig was dat het witte showroom model waar iedereen met z'n tengels aan heeft gezeten weg was.

Ik eens bellen met die kerel, wat blijkt :') Ik heb gewoon het showroom model :D. Lang verhaal, maar schijnbaar is dat "normaal" bij hun :')
pi_88269190
ja ik heb geen verstand van autos maar weet wel dat sommige automontuers je kunnen oplichten kwa prijs...
pi_88269194
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 22:38 schreef HSG-BOMBER het volgende:

[..]

Als je alles nou even goed leest dan snap je toch wel dat TS niets aan jouw post heeft? Zeg dan gewoon niets.
Tot op heden heb ik meer zinnigs gepost in dit topic dan jij.
  dinsdag 2 november 2010 @ 22:43:42 #16
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_88269435
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 22:38 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Dat kan zo zijn, maar op een rij:
1. Je hebt zelf geknutseld aan de remmen
Klopt
2. Blijkbaar was het toch moeilijk dan verwacht, en moest je naar de garage
Klopt, ik heb er nog met iemand die in de auto wereld zit naar gekeken, en die kwam er ook niet uit
3. Je geeft de garage halve informatie
Ik ben een klant en heb verder geen verstand van auto's. Als ik zeg dat m'n remmen slecht werken neem ik aan dat ze eerst de boel nalopen op bijv lekkages/slijtage.
4. Je laat de garage rustig hun gang gaan en accepteert alles wat ze je voorschotelen
Volgens mij is de normale gang van zaken bij een garage dat ze je op de hoogte houden als er dure reparaties of onderdelen worden geplaatst en wat het kost Ik werd alleen gebeld met de mededeling dat ze naar het ABS systeem aan het kijken waren en eventueel onderdelen daarvan gingen bestellen.
5. Achteraf ben je het er niet mee eens
Klopt.

Ik denk dat de conclusie zal zijn dat je gewoon zal moeten betalen.
  dinsdag 2 november 2010 @ 22:48:46 #17
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_88269711
quote:
15s.gif Op dinsdag 2 november 2010 22:28 schreef Catch_me het volgende:

Weet iemand wat ik het beste kan doen?
Hoi :)

Ik denk dat je het beste kan proberen het op een akkoordje te gooien. Ik weet niet of de importeur de onderdelen nog terug wil nemen nadat ze in jouw auto zijn gezet. Wat ik wel weet, is dat je ze een hoop gezeik hebt bezorgd door niet gewoon te vertellen wat er aan de hand was.

Een hoop werk, onderdelen laten komen met de overnight, uit de verpakking, in jouw auto, niet meer nieuw, administraties verwerken, terugsturen. Echt niet fijn voor zo'n dealer en ook niet voor de importeur. Het zou me niet verbazen dat de importeur inderdaad geen onderdelen terugneemt. Bij wijze van ontmoediging. Anders wordt het wel héél makkelijk (als dealer) om maar gewoon vervangende onderdelen te bestellen.

Ergo: zet je charmantste pet op, geef je fout toe en ga proberen een goede deal voor jezelf te onderhandelen.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  dinsdag 2 november 2010 @ 22:50:34 #18
33954 ElisaB
pi_88269793
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 22:43 schreef Catch_me het volgende:

[..]

Ja, dat is wel heel makkelijk :')

Je hebt aan je eigen auto geknutseld en daarmee zou heel goed je recht op garantie helemaal kunnen vervallen _O-

De remklauwen waren in orde toen de auto werd afgeleverd en die gaan er niet uit zichzelf vanaf en verkeerd weer op. Dus op zich niet eens zo vreemd dat de dealer dat niet als oorzaak van je problemen zoekt.
pi_88269824
Je hebt je al eerder later verneuken met het showmodel, dat proberen ze nu weer. Ik had echt nooit van mijn leven die kosten betaald, ze hadden beter hun werk moeten doen.
pi_88269852
je hebt zelf je remmen proberen te ontluchten?
je wilt niet weten hoeveel hoofdremcilinders daarmee om zee zijn geholpen door het pedaal te diep in te trappen.

en als die garage opbelt en vertelt dat ze bij de importeur een volledig abs systeem gaan bestellen, dan had je kunnen bedenken dat dit meer als 2 tientjes gaat kosten natuurlijk
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  dinsdag 2 november 2010 @ 22:53:07 #21
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_88269925
Nou ja dat ik geen recht op garantie heb is logisch. Ik wil ook best die hoofdremcilinder betalen hoor, maar een heel ABS systeem van 3000 euro is me een beetje te gortig. Als die vent aan de telefoon dat gemeld had had ik lekker ergens anders heen gegaan of zelf nog een keer goed gekeken.
  dinsdag 2 november 2010 @ 22:54:43 #22
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_88270013
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 november 2010 22:51 schreef Cracka-ass het volgende:
Je hebt je al eerder later verneuken met het showmodel, dat proberen ze nu weer. Ik had echt nooit van mijn leven die kosten betaald, ze hadden beter hun werk moeten doen.
Ja dat geintje ben ik niet vergeten, de auto rijdt er natuurlijk niet minder om, maar goed :')

Ze zijn iig een klant kwijt, en zoveel hadden ze er al niet :)
pi_88270087
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 22:53 schreef Catch_me het volgende:
Nou ja dat ik geen recht op garantie heb is logisch. Ik wil ook best die hoofdremcilinder betalen hoor, maar een heel ABS systeem van 3000 euro is me een beetje te gortig. Als die vent aan de telefoon dat gemeld had had ik lekker ergens anders heen gegaan of zelf nog een keer goed gekeken.
je had natuurlijk ook zelf onderzoek kunnen doen door bijvoorbeeld op www.h-base.nl te kijken wat de onderdelen gingen kosten
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  dinsdag 2 november 2010 @ 22:56:55 #24
33954 ElisaB
pi_88270126
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 22:53 schreef Catch_me het volgende:
Zelf nog een keer kijken lijkt me helemaal een slecht plan _O-

Je schuift het imho veel te veel af. Helemaal aan de bron van dit probleem sta je zelf met je geknutsel en vervolgens met je beslissing maar niets te zeggen. Je had heel veel van het leed kunnen voorkomen. Je hebt ervoor gekozen dat niet te doen en dan moet je imho ook op de blaren zitten.

Dus doe jezelf een lol, ga voor de goede deal!

Succes ^O^
pi_88270200
3600 euro? Daar koop ik 3 auto's voor...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')