Zo moeilijk is het niet hoorquote:Op dinsdag 2 november 2010 22:30 schreef Tha_Duck het volgende:
Je bent geen monteur zeg je, en toch ga je zelf lopen sleutelen aan je auto? Lekker handig.
Tot hier nog logisch...quote:Op dinsdag 2 november 2010 22:28 schreef Catch_me het volgende:
Hoi!
Een tijdje geleden heb ik bij mijn nieuwe auto alle 4 de remklauwen van een ander kleurtje voorzien. Alles ging goed, totdat we het remsysteem gingen ontluchten. Na 2 volle dagen ontluchten de conclusie getrokken dat het verstandiger was hem naar de dealer te brengen omdat het ons niet lukte.
..maar dit is natuurlijk niet zo slim. Zeggen dat je 'rem/pedaal het niet zo best doet' is natuurlijk niet een erg complete beschrijving van het probleem, en de mogelijke oorzaak.. Je had er op z'n minst bij kunnen vertellen over het loshalen/terugmonteren van de klauwen, en (de pogingen tot) ontluchten..quote:Daar met half werkende remmen en een gangetje van 30 km/hheen gereden en gezegd dat m'n remmen/rempedaal het niet zo best deden.
Ik denk het niet aangezien remmen vaak niet onder de garantie vallen. Ik wil natuurlijk wel de manuren die aan mijn auto besteed zijn betalen.quote:Op dinsdag 2 november 2010 22:32 schreef 08gnoT. het volgende:
Had het onder de garantie moeten vallen?
Nee, zo moeilijk is hetiet. Vandaar dat automonteurs jaren naar school moeten en regelmatig naar bijscholingen. Dat zal vast zijn omdat het niet moeilijk is.quote:Op dinsdag 2 november 2010 22:32 schreef HSG-BOMBER het volgende:
[..]
Zo moeilijk is het niet hoor. Maar wel goeie tips die je daar geeft.
Als je alles nou even goed leest dan snap je toch wel dat TS niets aan jouw post heeft? Zeg dan gewoon niets.quote:Op dinsdag 2 november 2010 22:36 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Nee, zo moeilijk is hetiet. Vandaar dat automonteurs jaren naar school moeten en regelmatig naar bijscholingen. Dat zal vast zijn omdat het niet moeilijk is.
Bedankt voor jouw gouden tips!
Dat kan zo zijn, maar op een rij:quote:Op dinsdag 2 november 2010 22:31 schreef Catch_me het volgende:
Dat even terzijde, maar remmen vervangen is natuurlijk vrij basic
Tot op heden heb ik meer zinnigs gepost in dit topic dan jij.quote:Op dinsdag 2 november 2010 22:38 schreef HSG-BOMBER het volgende:
[..]
Als je alles nou even goed leest dan snap je toch wel dat TS niets aan jouw post heeft? Zeg dan gewoon niets.
quote:Op dinsdag 2 november 2010 22:38 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Dat kan zo zijn, maar op een rij:
1. Je hebt zelf geknutseld aan de remmen
Klopt
2. Blijkbaar was het toch moeilijk dan verwacht, en moest je naar de garage
Klopt, ik heb er nog met iemand die in de auto wereld zit naar gekeken, en die kwam er ook niet uit
3. Je geeft de garage halve informatie
Ik ben een klant en heb verder geen verstand van auto's. Als ik zeg dat m'n remmen slecht werken neem ik aan dat ze eerst de boel nalopen op bijv lekkages/slijtage.
4. Je laat de garage rustig hun gang gaan en accepteert alles wat ze je voorschotelen
Volgens mij is de normale gang van zaken bij een garage dat ze je op de hoogte houden als er dure reparaties of onderdelen worden geplaatst en wat het kost Ik werd alleen gebeld met de mededeling dat ze naar het ABS systeem aan het kijken waren en eventueel onderdelen daarvan gingen bestellen.
5. Achteraf ben je het er niet mee eens
Klopt.
Ik denk dat de conclusie zal zijn dat je gewoon zal moeten betalen.
Hoiquote:Op dinsdag 2 november 2010 22:28 schreef Catch_me het volgende:
Hoi!
Weet iemand wat ik het beste kan doen?
Ja, dat is wel heel makkelijkquote:
Ja dat geintje ben ik niet vergeten, de auto rijdt er natuurlijk niet minder om, maar goedquote:Op dinsdag 2 november 2010 22:51 schreef Cracka-ass het volgende:
Je hebt je al eerder later verneuken met het showmodel, dat proberen ze nu weer. Ik had echt nooit van mijn leven die kosten betaald, ze hadden beter hun werk moeten doen.
je had natuurlijk ook zelf onderzoek kunnen doen door bijvoorbeeld op www.h-base.nl te kijken wat de onderdelen gingen kostenquote:Op dinsdag 2 november 2010 22:53 schreef Catch_me het volgende:
Nou ja dat ik geen recht op garantie heb is logisch. Ik wil ook best die hoofdremcilinder betalen hoor, maar een heel ABS systeem van 3000 euro is me een beetje te gortig. Als die vent aan de telefoon dat gemeld had had ik lekker ergens anders heen gegaan of zelf nog een keer goed gekeken.
Zelf nog een keer kijken lijkt me helemaal een slecht planquote:Op dinsdag 2 november 2010 22:53 schreef Catch_me het volgende:
Nou ja dat ik geen recht op garantie heb is logisch. Ik wil ook best die hoofdremcilinder betalen hoor, maar een heel ABS systeem van 3000 euro is me een beetje te gortig. Als die vent aan de telefoon dat gemeld had had ik lekker ergens anders heen gegaan of zelf nog een keer goed gekeken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |