Whehequote:Op dinsdag 2 november 2010 18:15 schreef CherryLips het volgende:
Amerika was heel gaaf, hele rare verkeersregelsHeb een paar keer met de handen voor de ogen gezeten. En iedereen bellen achter het stuur, werd bijna iemand voor onze ogen aangereden omdat de kerel niet op zat te letten. Ik weet niet wat er precies gebeurde, maar kerel in auto was aan het bellen en er liep iemand langs de weg. Auto gaat met bocht om man heen, belandt op de andere rijbaan waar dus al iemand anders reed, stuur werd teruggegooid en man langs de weg werd BIJNA geraakt. Scheelde maar een haartje. Onze chauffeur in de ankers
. Zulke acties dus.
Misschien handig om dan "snelwegen vermijden" aan te zettenquote:En ik heb nu de TomTom van m'n vader gekregenGeen idee wat ik ermee moet. Ik zei al: kan ik hem ook op mn fiets monteren?
Vanochtend nog, een auto die optrok om vervolgens weer vol in de ankers te gaan. En ik was aan het spiegel om af te slaan.quote:Op dinsdag 2 november 2010 19:21 schreef Piles het volgende:
[..]
WheheNou, bereid je vast voor, zoiets gaat jou ook nog overkomen
En dat ligt niet aan jou, maar volgens mij heeft iedereen in de auto wel een keer een momentje gehad van "Oei, dat scheelde weinig"
[..]
Misschien handig om dan "snelwegen vermijden" aan te zetten
Persoonlijk doe ik het niet omdat ik geen "last" wil met mijn auto, maar ik kan je ziptuning aanbevelen. Verschillende mensen uit mijn omgeving hebben daar hun auto laten chiptunen en zijn er zeer tevreden mee (335d naar 340pk, das wel erg leuk).quote:Op dinsdag 2 november 2010 16:33 schreef BrinkydeBMW het volgende:
[..]
Kloptheeft iemand ervaring met chiptuning?
Een, ik mag graag altijd binnendoor rijden, vooral op plekken waar ik niet bekend ben.quote:Op dinsdag 2 november 2010 14:55 schreef L0we het volgende:
[..]
Rij naar een leuk dorpje / stadje in de buurt, binnendoor. Dan zie je vanzelf genoeg mooie dingen.
Ziptuning dusquote:Op dinsdag 2 november 2010 22:13 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Persoonlijk doe ik het niet omdat ik geen "last" wil met mijn auto, maar ik kan je ziptuning aanbevelen. Verschillende mensen uit mijn omgeving hebben daar hun auto laten chiptunen en zijn er zeer tevreden mee (335d naar 340pk, das wel erg leuk).
Het mooie is dat je dan ook nog eens garantie krijgt, omdat je fabrieksgarantie bij chiptunen komt te vervallen.
Ziptuning verandert je ECU, waardoor je meer kracht krijgt.quote:Op dinsdag 2 november 2010 22:19 schreef BrinkydeBMW het volgende:
[..]
Ziptuning duswat doen ze dan precies?
en het is zeker netjes ja naar 340 pk maar ik begin nu ook te twijfelen gezien mijn 535d eigenlijk wel snel genoeg is
maar het kan altijd meer
Maar goed, wat wil je hebben, een tuner die tot aan het maximum gaat zodat je automaat na een jaar aan gruzelementen ligt en je eventjes ¤10.000 voor een reparatie mag aftikken?quote:Op dinsdag 2 november 2010 22:28 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ziptuning verandert je ECU, waardoor je meer kracht krijgt.
Ziptuning doet de tuning per motor, dus het is geen optimale tuning. Ze zetten hem dus niet op de dyno om te kijken of hij nog verder kan.
Ze nemen gewoon standaard waardes die veilig zijn.
Nee een tuner die de auto afstelt naar jouw wensen binnen de veilige waarden.quote:Op dinsdag 2 november 2010 22:37 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Maar goed, wat wil je hebben, een tuner die tot aan het maximum gaat zodat je automaat na een jaar aan gruzelementen ligt en je eventjes ¤10.000 voor een reparatie mag aftikken?
Ohh okquote:Op dinsdag 2 november 2010 22:28 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ziptuning verandert je ECU, waardoor je meer kracht krijgt.
Ziptuning doet de tuning per motor, dus het is geen optimale tuning. Ze zetten hem dus niet op de dyno om te kijken of hij nog verder kan.
Ze nemen gewoon standaard waardes die veilig zijn.
Het klopt wel dat als je een gechipte wagen hebt, deze bij normaal gebruik ook minder brandstof verbruikt. Gebruik je het vermogen echter, dan verbruik je echter wel meer.quote:Op dinsdag 2 november 2010 22:50 schreef Bartholomeus het volgende:
Mijn golfje is af fabriek van 100 naar 130pk gechipt, maar ik heb wel het idee dat ie er ook meer door verbruikt dan de ongechipte variant. Ook heb ik last van een turbogat, dat lijkt bij ongechipte broertjes een stuk minder te zijn. En last but not least: die extra pk's komen uit de tank. Ik heb niet het idee dat mijn auto zuiniger loopt dan wanneer hij niet gechipt zou zijn
Komt misschien omdat je het gas ook wat dieper intrapt? Als je gewoon normaal rijd en op tijd schakelt, is het dan ook zo?quote:Op dinsdag 2 november 2010 22:50 schreef Bartholomeus het volgende:
Mijn golfje is af fabriek van 100 naar 130pk gechipt, maar ik heb wel het idee dat ie er ook meer door verbruikt dan de ongechipte variant. Ook heb ik last van een turbogat, dat lijkt bij ongechipte broertjes een stuk minder te zijn. En last but not least: die extra pk's komen uit de tank. Ik heb niet het idee dat mijn auto zuiniger loopt dan wanneer hij niet gechipt zou zijn
Turbogat komt doordat jouw turbo meer druk levert dan de standaard turbo.quote:Op dinsdag 2 november 2010 22:50 schreef Bartholomeus het volgende:
Mijn golfje is af fabriek van 100 naar 130pk gechipt, maar ik heb wel het idee dat ie er ook meer door verbruikt dan de ongechipte variant. Ook heb ik last van een turbogat, dat lijkt bij ongechipte broertjes een stuk minder te zijn. En last but not least: die extra pk's komen uit de tank. Ik heb niet het idee dat mijn auto zuiniger loopt dan wanneer hij niet gechipt zou zijn
Jij was me net voorquote:Op dinsdag 2 november 2010 22:51 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Het klopt wel dat als je een gechipte wagen hebt, deze bij normaal gebruik ook minder brandstof verbruikt. Gebruik je het vermogen echter, dan verbruik je echter wel meer.
Wel eens een blonde vrouw in een felgroene 206 CC zo goed als perfect zien inparkeren?quote:
Ik heb 1/3 wel eens gezien.quote:Op dinsdag 2 november 2010 22:55 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Wel eens een blonde vrouw in een felgroene 206 CC zo goed als perfect zien inparkeren?
Ik wilde bijna een applausje geven..quote:Op dinsdag 2 november 2010 22:55 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik heb 1/3 wel eens gezien.
Een blonde vrouw. Een gelgroene 206CC en een vrouw die perfect inparkeert nog niet.
Ik heb al een keer bijna een fietser onder de wielen gehad die het begrip haaientanden niet snapte, word nog steeds naar als ik eraan terugdenkquote:Op dinsdag 2 november 2010 19:21 schreef Piles het volgende:
[..]
WheheNou, bereid je vast voor, zoiets gaat jou ook nog overkomen
En dat ligt niet aan jou, maar volgens mij heeft iedereen in de auto wel een keer een momentje gehad van "Oei, dat scheelde weinig"
[..]
Misschien handig om dan "snelwegen vermijden" aan te zetten
Je hoeft je niet naar te voelen hoor, het was zijn eigen schuld, en als jij hem niet geraakt had dan wel een ander.quote:Op dinsdag 2 november 2010 23:11 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik heb al een keer bijna een fietser onder de wielen gehad die het begrip haaientanden niet snapte, word nog steeds naar als ik eraan terugdenk.
Aww, dat is lief van jequote:Op dinsdag 2 november 2010 23:14 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Je hoeft je niet naar te voelen hoor, het was zijn eigen schuld, en als jij hem niet geraakt had dan wel een ander.
Wéér? Hoeveel levens heeft dat ding wel niet?quote:
Die van mij ook! 110-115 op de snelweg, op de cruise control...quote:Op dinsdag 2 november 2010 21:09 schreef Sjoegerd het volgende:
Die auto van mij is echt een prima reisgenoot.. Daarnet met een gangetje van 110 vanuit Utrecht naar huis gekacheld
Das een mooi stukje ja! Ik werk in gouda, dus kom regelmatig in de polder er omheen. Erg leuk rijden daar!quote:Op dinsdag 2 november 2010 22:15 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Een, ik mag graag altijd binnendoor rijden, vooral op plekken waar ik niet bekend ben.
Hier een filmpje van de omgeving bij Moordrecht / Gouda, niet zo heel ver van Rotterdam:
That would be me. Wat wil je weten?quote:Op dinsdag 2 november 2010 22:52 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Jij was me net voor
Trouwens, er rijd toch ook iemand hier een Renault Express.. Wil ik wel meer over weten
Lol whutquote:Op dinsdag 2 november 2010 23:21 schreef 08gnoT. het volgende:
Toen dacht een vrouw in een Jeep wel slim te zijn door in te gaan halen, dendert ze de trap naar onze tuin in![]()
Neequote:Op dinsdag 2 november 2010 23:23 schreef Piles het volgende:
[..]
Lol whut
Je hebt geen foto's zeker?
Hoe het rijd, kosten.. Dat soort dingenquote:
Ik vind het prima rijden! Heb de diesel variant, erg traag dusquote:Op dinsdag 2 november 2010 23:31 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Hoe het rijd, kosten.. Dat soort dingen
Voorlopig ben ik nog heel tevreden met mijn AXquote:Op dinsdag 2 november 2010 23:42 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik vind het prima rijden! Heb de diesel variant, erg traag dus. Max snelheid ligt rond de 135, das dus niet heel bijzonder
.
Kosten vind ik alles meevallen, wegenbelasting is 128 euro per kwartaal. Verbruik ligt een beetje aan je rijstijl, maar ligt bij mij meestal rond de 1:18. Onderhoud heb ik nu zo'n 1500 euro aan besteed, maar het meeste wist ik ook wel van tevoren, omdat hij erg veel achterstallig onderhoud had. Zelfs met het opknappen erbij komt het onderhoud per kilometer op 4,2 cent.
Verder is het erg makkelijk sleutelen aan dergelijke auto's, alles zit nog lekker simpel in mekaar, en is goed te bereiken.
Ik heb er sinds februari 36000 km mee gereden, en maar 1 keer stilgestaan omdat de net nieuwe koppeling het begaf (fabrieksfout). Voor mij is hij dus erg betrouwbaar.
Aardig verhaaltje zo, beetje wat je wil weten. Zou je zoiets ook willen gaan rijden?
Dan heb ik het nog over een diesel he? die kosten zo'n 3 keer zoveel als de benzine uitvoeringquote:Op dinsdag 2 november 2010 23:56 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Voorlopig ben ik nog heel tevreden met mijn AX.. Maar zag er laatst één op de sloop en vind het best leuke wagentjes om te zien
.. Qua vaste lasten wel een stuk meer als mijn benzine AX, wat 43 euro per kwartaal is.
Alleen geen achterbankje als ik m eens nodig hebquote:Op woensdag 3 november 2010 00:14 schreef L0we het volgende:
[..]
Dan heb ik het nog over een diesel he? die kosten zo'n 3 keer zoveel als de benzine uitvoering. En het zijn inderdaad leuke wagentjes! Past een hoop achterin
Je hebt ze wel in uitvoeringen met een achterbank. De 1.4 GTLquote:Op woensdag 3 november 2010 00:16 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Alleen geen achterbankje als ik m eens nodig heb
Zie trouwens op marktplaats bijna geen 1.4 versies staan.. Of ze zijn ingericht voor invalidenvervoer.
Eh? Hoe moet ik me dat voorstellen?quote:Op dinsdag 2 november 2010 23:21 schreef 08gnoT. het volgende:
Hier stond net een kilometer file. Een tractor en een bus wilden allebei tegelijk langs mijn geparkeerde auto rijden, en allebei hadden ze een stoet auto's erachter hangen. Dus ze konden geen kant op. Een hoop gevloek van die buschaffeur, kwaaie boer, uitgestapte mensen, enorme chaosWerd nog bijna een vechtpartij tussen die boer en buschaffeur
Toen dacht een vrouw in een Jeep wel slim te zijn door in te gaan halen, dendert ze de trap naar onze tuin in![]()
Duurde wel even voor dat allemaal opgelost was, nadat mijn auto verzet was. Staat er welgeteld één auto, willen ze elkaar nóg daar passeren
Hahaha briljant ditquote:Op dinsdag 2 november 2010 23:25 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
NeeIk stond er recht op te kijken, ik moest wel lachen. Met een klein autootje was ze er nooit uitgekomen
Gelukkig geen erge schade, dat muurtje voor de trap is al vaker kapot gereden en kan nu gewoon met wat cement in elkaar geplakt worden
Wie weet kan ik er over een tijdje eentje naast hebbenquote:Op woensdag 3 november 2010 00:24 schreef L0we het volgende:
[..]
Je hebt ze wel in uitvoeringen met een achterbank. De 1.4 GTL
edit: Foto´s doen het niet... Hier staat een leuke te koop
Kan ik me voorstellen ja. Eerste autootjes zijn altijd het leukstquote:Op woensdag 3 november 2010 10:43 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Wie weet kan ik er over een tijdje eentje naast hebben.. Ben ook wel gehecht aan mijn auto geraakt. Staat al een Haynes manual in de bestelling
Wil ook actief bezig gaan met het verbeteren van de auto. Alleen is de mijne een 5-deurs en zijn elektrische ramen en CV geloof ik alleen geleverd op een 3-deursquote:Op woensdag 3 november 2010 10:48 schreef L0we het volgende:
[..]
Kan ik me voorstellen ja. Eerste autootjes zijn altijd het leukst. Een haynes is inderdaad erg makkelijk! Zie je gelijk hoe alles in mekaar steekt.
Je kan natuurlijk atlijd een after market CV setje erin zetten. Kost geen drol, en werkt wél op je 4 deuren (achterklep is vaak een ander verhaal, maar als je er een motortje van kan vinden dat er origineel bij geleverd is zal je hem vast ook wel mee kunnen laten doen met dat setje.quote:Op woensdag 3 november 2010 10:51 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Wil ook actief bezig gaan met het verbeteren van de auto. Alleen is de mijne een 5-deurs en zijn elektrische ramen en CV geloof ik alleen geleverd op een 3-deurs.. Misschien vallen 2 sets CV te combineren.
After market had ik nog niet helemaal aan gedachtquote:Op woensdag 3 november 2010 11:03 schreef L0we het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk atlijd een after market CV setje erin zetten. Kost geen drol, en werkt wél op je 4 deuren (achterklep is vaak een ander verhaal, maar als je er een motortje van kan vinden dat er origineel bij geleverd is zal je hem vast ook wel mee kunnen laten doen met dat setje.
De raambediening wordt vaak lastiger, omdat de 5 deurs deuren waarschijnlijk iets kleiner zijn dan de 3 deurs. Of zijn die gelijk?.
Daarvoor zou je ook een universele kunnen nemenquote:Op woensdag 3 november 2010 11:30 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
After market had ik nog niet helemaal aan gedacht. Die ramen word wel lastig ja, 5-deurs deuren zijn een flink stukje kleiner maar het ruitoppervlakte wat omhoog en naar beneden gaat is groter naar mijn idee. Zal dus helemaal op maat moeten worden gemaakt denk ik.
Ik ga wel op de sloop scheumenquote:Op woensdag 3 november 2010 12:04 schreef L0we het volgende:
[..]
Daarvoor zou je ook een universele kunnen nemen. Vind ik qua prijs nog best wel meevallen.
Voor je het weet heb je een uberluxe AX
Eigenlijk moet je er dan ook nog een olietemperatuur meter erin zetten, als je dan toch bezig bentquote:Op woensdag 3 november 2010 12:12 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik ga wel op de sloop scheumen. Veel PSA onderdelen zijn uitwisselbaar. En anders ga ik experimenteren met een motortje en een AX deur
.
5-deurs AX met centrale deurvergrendeling en elektrische ramen voor icm een toerenteller en koelvloeistof temperatuurmeter zie je niet origineel nee
Dan zou ik mijn eigen tellerhuis moeten aanpassen.. Dan is er genoeg ruimte voorquote:Op woensdag 3 november 2010 12:13 schreef L0we het volgende:
[..]
Eigenlijk moet je er dan ook nog een olietemperatuur meter erin zetten, als je dan toch bezig bent.
Gaat hard de laatste tijdquote:Op woensdag 3 november 2010 12:27 schreef Spelvout het volgende:
Ik wist dat er een reeks ontbrak in mijn active topics, zomaar 3 topics gemist
Ah, ik dacht dat de KVS temperatuur nu ook al een losse meter was.quote:Op woensdag 3 november 2010 12:34 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Dan zou ik mijn eigen tellerhuis moeten aanpassen.. Dan is er genoeg ruimte voor.. Eerst maar eens kijken of ik een toerenteller werkend krijg. Moet mogelijk nog zelf gaan bedraden namelijk.
Tja digitaal is wel leuk enzo, maar naar mijn idee past het totaal niet bij zo'n oude auto als de mijnequote:Op woensdag 3 november 2010 13:03 schreef L0we het volgende:
[..]
Gaat hard de laatste tijd
[..]
Ah, ik dacht dat de KVS temperatuur nu ook al een losse meter was.
Ik ben ondertussen zelf aan het kijken naar de mogelijkheden voor zo'n digitaal dashboard, kan je zoveel metertjes toevoegen als je zelf wil
Jaaa, gaat zeker hard!quote:Op woensdag 3 november 2010 12:27 schreef Spelvout het volgende:
Ik wist dat er een reeks ontbrak in mijn active topics, zomaar 3 topics gemist
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |