Ik zou gewoon even verder kijken voor een leuke set velgen.quote:Op donderdag 4 november 2010 13:41 schreef Marco001 het volgende:
[..]
true, dat is wel een nadeel, misschien even dopjes zien te fixen vcoor de gaten die ik niet nodig ben..
Zie steeds meer de winterlookquote:Op donderdag 4 november 2010 14:06 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik zou gewoon even verder kijken voor een leuke set velgen.
Morgen kan ik m'n stalen velgen + winterbanden ophalen. Zal wel even wennen zijn, als het lichtmetaal er onderuit is.
Ik heb ze wel meegenomen, maar weet nog niet of ik ze eronder doe.quote:Op donderdag 4 november 2010 14:09 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Zie steeds meer de winterlook.. Zal ik ook de wieldoppen maar vast thuis laten?
Zal de winterbanden ook maar uit de kruipruimte halen als ik naar stage gaquote:Op donderdag 4 november 2010 14:12 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik heb ze wel meegenomen, maar weet nog niet of ik ze eronder doe.
Van het weekend even de lichtmetalen velgen goed schoonmaken, waxen en de banden zelf inspuiten. Dan kunnen ze de winter veilig doorbrengen in de schuur.
Bij mij zaten er allemaal spinnenwebben enzo aan.quote:Op donderdag 4 november 2010 14:14 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Zal de winterbanden ook maar uit de kruipruimte halen als ik naar stage ga
Zal bij mij niet veel anders zijnquote:Op donderdag 4 november 2010 14:21 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Bij mij zaten er allemaal spinnenwebben enzo aan.
Ik hoef alleen de banden nog om te zetten naar de velgen.. Kan ik zelf, heb alleen de apparatuur van stage of school nodigquote:Op donderdag 4 november 2010 14:35 schreef JDude het volgende:
Ben de vorige eigenaar nog steeds dankbaar dat'ie de winterbanden er op heeft laten zitten.
Volgend voor jaar alleen een keer kijken naar een setje zomersloffen.
Lang leve school en stagebedrijvenquote:Op donderdag 4 november 2010 15:12 schreef Bartholomeus het volgende:
Ik ga volgende week ook maar eens wieltjes wisselen. Gewoon thuis, krikje d'r onder en hoppa. Lang leve pa's gereedschapskist met momentsleutel en electrische slagmoersleutel
Koop vooral banden van een fatsoenlijk merk. Ik heb ook gedacht een goeie deal te sluiten door goeiekope chineese zoembanden te nemen, en ik ben blij dat ik er vanaf ben. Veel lawaai, weinig comfort, en 0,0 grip zodra er ook maar 1 druppel regen viel. Zo erg dat ik niemand met mijn auto durfde te laten rijden in de nattigheid, terwijl het toch maar 130pk is. Nu heb ik continental, en dat bevalt erg goed. De eerste paarduizend km's moest de band zich nog een beetje om de velg zetten ofzo, er leek wat onbalans in te zitten. Nu nergens meer last van en grip ohne ende, ongeacht wat er op de weg ligt. Vredestein en Michelin schijnen het ook erg goed te doen. Het is die twee tientjes extra per band echt dubbel en dwars waardquote:Op donderdag 4 november 2010 14:35 schreef JDude het volgende:
Ben de vorige eigenaar nog steeds dankbaar dat'ie de winterbanden er op heeft laten zitten.
Volgend voor jaar alleen een keer kijken naar een setje zomersloffen.
Ja, dat was ik inderdaad wel van planquote:Op donderdag 4 november 2010 15:15 schreef Bartholomeus het volgende:
Koop vooral banden van een fatsoenlijk merk. Ik heb ook gedacht een goeie deal te sluiten door goeiekope chineese zoembanden te nemen, en ik ben blij dat ik er vanaf ben. Veel lawaai, weinig comfort, en 0,0 grip zodra er ook maar 1 druppel regen viel. Zo erg dat ik niemand met mijn auto durfde te laten rijden in de nattigheid, terwijl het toch maar 130pk is. Nu heb ik continental, en dat bevalt erg goed. De eerste paarduizend km's moest de band zich nog een beetje om de velg zetten ofzo, er leek wat onbalans in te zitten. Nu nergens meer last van en grip ohne ende, ongeacht wat er op de weg ligt. Vredestein en Michelin schijnen het ook erg goed te doen. Het is die twee tientjes extra per band echt dubbel en dwars waard
Geldverspilling tenzij je naar Duitsland gaat, daar zijn ze verplicht schijnt het.quote:Op donderdag 4 november 2010 16:32 schreef 08gnoT. het volgende:
Ik twijfel of ik winterbanden moet nemen. Volgens m'n ouders is het geldverspilling, maar ja...
Misschien vraag ik een vriendin wel een setje 175/70R13 (dat past dan toch altijd, ook al is het van bv een mazda 323?) mee te brengen van haar demontagebedrijf, dan heb ik ze misschien voor een zacht prijsje
heb t ff gegoogled want de titel klinkt wel heel erg gayquote:Op donderdag 4 november 2010 16:50 schreef 08gnoT. het volgende:
Gaat er hier trouwens iemand naar de Wangan Warriors meeting in oosterhout, 21 november? Ik wil er wel heen maar ik weet niet wat ik me erbij voor moet stellen, of er ook wat te doen is verder.
Als je niks om veiligheid (zowel van jezelf als dat van anderen) geeft is het wellicht geldverspilling, maar winterbanden geven toch wel meer grip onder slechte omstandigheden.quote:Op donderdag 4 november 2010 16:45 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Geldverspilling tenzij je naar Duitsland gaat, daar zijn ze verplicht schijnt het.
Je rijgedrag aanpassen aan de omstandigheden doet meer dan winterbanden monteren.quote:Op donderdag 4 november 2010 18:05 schreef Mattor het volgende:
[..]
Als je niks om veiligheid (zowel van jezelf als dat van anderen) geeft is het wellicht geldverspilling, maar winterbanden geven toch wel meer grip onder slechte omstandigheden.
Ik zeg daarmee niet dat je gelijk brokken zal maken als je zonder gaat rijden en als je maar weinig rijdt is het zeker niet altijd nodig, maar om nou zo kort door de bocht te gaan roepen dat het geldverspilling is vind ik dan weer jammer.
Ook is het zo dat in Duitsland winterbanden verplicht zijn wanneer de omstandigheden er naar zijn. Imo een prima regel. Ligt er sneeuw? Dan ga je niet de weg op zonder winterbanden, maar als het twee dagen later weer weg is kan je gewoon weer rijden. Dus jij kan prima naar Duitsland zonder winterbanden midden december, als het weer maar goed is.
Sterker nog, ik denk dat het wel eens een vals gevoel van veiligheid kan geven, die winterbanden.quote:Op donderdag 4 november 2010 18:20 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Je rijgedrag aanpassen aan de omstandigheden doet meer dan winterbanden monteren.
Er komen ook micra'squote:Op donderdag 4 november 2010 17:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Nou heb ik al niet veel met auto's als showobjecten maar die opgefokte jappen zie ik al helemaal niet zitten![]()
Is er geen 2e hands kleine zuinige auto's beurs?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |