abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 november 2010 @ 12:39:08 #101
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_88511183
Ik wil keihard onder de 1:12 duiken :P. Heb voor en na de loop eigenlijk afgesproken met een vriend waarmee ik loop, maar kan vast wel even langslopen bij een meet.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_88523858
quote:
Op dinsdag 9 november 2010 12:36 schreef beertenderrr het volgende:
Wordt je international? ;)
Ik ga begin 2011 verhuizen naar Londen. Ben drie jaar geleden begonnen met hardlopen en dit jaar begonnen met wedstrijden dus de 7H zou een leuke "afsluiter" van NL zijn. Ben de laatste maanden echt fanatiek bezig en al dat werk kon ik mooi in de 7H uittesten maar door alle drukte vergeten in te schrijven!
Ben ook nog opzoek naar een britse variant van inschrijven.nl
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
  dinsdag 9 november 2010 @ 23:43:50 #103
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_88540136
Ow gaaf zeg :) zeker een leuke afsluiter idd. Misschien dat ik nog een startbewijs voor je kan regelen, maar ik acht de kans niet heel groot. Zal het donderdag navragen :)
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_88541595
Afgelopen zondag op Terschelling de Berenloop gedaan. (marathon) Was na Berlijn mijn tweede marathon in iets meer dan 4 weken. Had in Berlijn mijn PR op 3:19 gezet en was eigenlijk wel 'klaar' voor dit jaar. Geen PR aspiraties meer. (dacht ik)

Al met al, ben gestart en heb eerste helft in 1:40.54 gelopen met een groepje. Vanaf 21 km gas gegeven, want voelde mij topfit. Liep in de tweede helft 1:33.06, waardoor ik perongeluk opnieuw mijn PR verbeterde met 5 minuten. Kwam dus uit op 3:14.00.

Liep daarbij ook nog eens een minuut van mijn PR op de halve marathon af, op zich vrij bizar om dat in de 2e helft van een marathon te doen. Al met al dus erg geslaagd.

Vind je het leuk om te lezen, mijn hele verslag staat ook op mijn weblog. Linkje staat hierboven wel ergens.

Aankomende zondag trouwens voor het eerst cross lopen. Ben erg benieuwd.
pi_88545534
Nette tijd! Hoewel je achteraf dan misschien wel denkt: ik had nog wel wat harder gekund ;)
Gezien je tweede gedeelte zit er nog veel rek in.
Eigenlijk vind ik die lopen het leukst, als je gewoon weggaat en dan per ongeluk een pr loopt.
Dan ben je ws ontspannen omdat je er niet op bent gericht en als je fit bent gaat het bijna vanzelf.

Erg knap ook binnen 4 weken na je vorige marathon.
pi_88551914
Erg knap hoor! Hulde voor je tijd, zeker op een winderig eiland als Terschelling.
PSV; West Ham United; Real Madrid; Borussia Dortmund;Tampa Bay Buccaneers; Tampa Bay Rays; Tampa Bay Lightning; Olympische Spelen
Fok! NFL MVP 2020
pi_88553306
Blegh, weer in gele startvak bij de 7H. :{ Serieus, hoeveel mensen geven daar een niet kloppende tijd op zeg?! Bestaat nooit dat er een heel vak onder de 1:01 gaat lopen of zo...

Vorig jaar had nummer 1000 1:01.44, er passen heus wel meer mensen in dat blauwe startvak dan 1000 volgens mij, dus er wordt echt triest 'gefraudeerd' wat dat betreft. Ze kunnen veel beter indelen op basis van gelopen tijden bij eerdere 7H of bewezen tijden op andere 15 kilometer in de 2 jaar ervoor. :)

Anyway, heb er wel zin in nog steeds! *O*
Jack does it in real time...
  woensdag 10 november 2010 @ 14:09:17 #108
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_88555009
Wat voor streeftijd heb je opgegeven dan? Lijkt me idd ook sterk dat heel blauw onder die 1:01 gaat lopen. Daar passen er vast meer in dan 1000, en dan heb je al die rode er ook nog voor staan die dat vaak wel redden. Volgend jaar ook dus gewoon maar een tijd onder het uur invullen dan he ;) De tijden controleren ze toch niet heel erg, misschien doen ze dat alleen voor rood en blauw. Vorig jaar stond ik overigens ook in geel, en ik vond het toen wel redelijk te doen. Wel zorgen dat je flink vooraan staat he :)
pi_88557076
Ja, snap ik allemaal wel dat ik ook onder uur op kan geven etc. maar dat is dus juist wat dit systeem zo karig maakt... :P Plus dat jij ook redelijk snel opgegeven hebt dus (volkomen terecht gezien je progressie nu, dus dan maakt het niet zo uit :P)... En ik heb denk 1:03 gezegd of 1:01 weet niet helemaal zeker meer... En als je voorin geel staat dan loopt het heus ook aardig door hoor, zouden het alleen net anders moeten regelen denk gewoon...

1:01 zoiets vind ik ook nog steeds wel een mooi streven, richting uur zou helemaal mooi zijn, maar misschien dat ik mij dan iets teveel over te kop zou lopen in het begin, ligt ook beetje aan de omstandigheden op de dag zelf. :)
  woensdag 10 november 2010 @ 15:19:04 #110
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_88557619
Onthouden voor volgend jaar dat je 59:58 moet opgeven ;) Volgens mij heb ik dat nu ook gedaan en ik start in blauw :) Volgend jaar moet je ook wel onder het uur kunnen, 2 minuten eraf over een heel jaar moet toch wel te behalen zijn denk ik ;)

Verder ben ik het met je eens dat ze het maar eens anders moeten aanpakken met die indeling. Er moet of beter gekeken worden naar die starttijden, of er moeten meerdere startvakken gemaakt worden (voor de snellere lopers). Vooral het stuk langs de golfbaan is het altijd een ramp als je veel sneller gaat dan de rest, want het is er dan gewoon te smal om tempo te maken.

Verder wordt het ongetwijfeld mooi weer, want dat is het altijd bij een groot evenement :P
pi_88559332
Ik heb 1.07 opgegeven en sta ook in geel. Zou idd leuk zijn als je soort van moet kwalificeren, maar naast 30.000 enveloppen dichtlikken ook nog eens voor elke persoon antecedentenonderzoek uit te voeren lijkt me nogal een werk.. :)

@Pieter: Leuk verhaal wel. Als ik ooit nog eens een marathon zou lopen, zou het absoluut de Berenloop worden.
Dus toch .
  woensdag 10 november 2010 @ 16:08:06 #112
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_88559523
1:12 of 1:15 opgegeven geloof ik. Start in rood groen. Achja, iets meer slingeren neem ik maar voor lief. Voor volgend jaar heb ik een beter idee wat mijn streeftijd is.

[ Bericht 5% gewijzigd door No-P op 10-11-2010 21:14:15 ]
Sei wachsam,
pi_88559665
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 16:02 schreef koeii het volgende:
Ik heb 1.07 opgegeven en sta ook in geel. Zou idd leuk zijn als je soort van moet kwalificeren, maar naast 30.000 enveloppen dichtlikken ook nog eens voor elke persoon antecedentenonderzoek uit te voeren lijkt me nogal een werk.. :)

@Pieter: Leuk verhaal wel. Als ik ooit nog eens een marathon zou lopen, zou het absoluut de Berenloop worden.
Ach, tegenwoordig met databases en uitslagen.nl kan er een hoop geautomatiseerd worden hoor! ;)

Bij de Damloop kreeg ik ook gewoon mijn 'historische prestaties' te zien toen ik mij weer opnieuw inschreef geloof ik, dus minder werk dan je denkt. ;) Al moeten ze dan misschien het beperken tot een prestatie bij zo'n grote loop ja, als iedereen uitslagen op gaat sturen van obscure lokale loopjes wordt het beetje veel werk. :P

En verder blijft vooral het parcours van de 7H echt super mooi vind ik. :)
pi_88560618
Tja, dat is ook wel zo, maar ik kan me voorstellen dat ze er bij de 7hills organisatie niet echt de noodzaak van inzien. Dan maar wat slingerende mensen. Plus het feit dat mensen nu een tijd opgeven die in hun ogen op dat moment best reëel is. Helaas valt de voorbereiding bijna altijd wel tegen.. :) Zo had ik toen ik me in juli opgaf nog geen meter gelopen, dus daarom mijn tijd gebaseerd op die van vorig jaar. Had echter toch wat minder motivatie dit jaar dan verwacht, dus tja, dan ga je je verwachte tijd waarschijnlijk niet halen..
Dus toch .
  woensdag 10 november 2010 @ 16:58:43 #115
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_88561646
Ik start lekker in het laatste vak (paars). Dat wordt dus heerlijk slalommen. Had ik maar geen tijd van 1.30 moeten doorgeven. Hoewel, met een tegenstribbelende hamstring zal ik niet veel sneller zijn...
pi_88562864
Ik start in rood, had volgens mij 1:19 opgegeven, da's niet eens zo heel ver bezijden de waarheid ;).

Haile Gebreselassie stopt trouwens misschien toch nog niet met de topsport, staat nu op nu.nl
pi_88563678
Ik heb 1 uur opgegeven en start in blauw.
Kwam er net achter dat ik op dezelfde dag eigenlijk een voetbalwedstrijd, Heerenveen, zou gaan kijken. Dus nog even kijken wat mijn voorkeur heeft...
  woensdag 10 november 2010 @ 18:08:51 #118
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_88564036
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 17:54 schreef Quito1 het volgende:
Ik heb 1 uur opgegeven en start in blauw.
Kwam er net achter dat ik op dezelfde dag eigenlijk een voetbalwedstrijd, Heerenveen, zou gaan kijken. Dus nog even kijken wat mijn voorkeur heeft...
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 18:11 schreef 1517 het volgende:

[..]

Ik ga begin 2011 verhuizen naar Londen. Ben drie jaar geleden begonnen met hardlopen en dit jaar begonnen met wedstrijden dus de 7H zou een leuke "afsluiter" van NL zijn. Ben de laatste maanden echt fanatiek bezig en al dat werk kon ik mooi in de 7H uittesten maar door alle drukte vergeten in te schrijven!
Ben ook nog opzoek naar een britse variant van inschrijven.nl
Voor als je het gemist hebt.

http://www.inschrijven.nl/2010/zevenheuvelenloop/overdragen.html
Overdracht van startnummer is mogelijk van 9 november tot en met 12 november.
Sei wachsam,
pi_88564242
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 17:29 schreef ShadyLane het volgende:
Ik start in rood, had volgens mij 1:19 opgegeven, da's niet eens zo heel ver bezijden de waarheid ;).

Haile Gebreselassie stopt trouwens misschien toch nog niet met de topsport, staat nu op nu.nl
Ha, ik mag ook in het rode vak beginnen (1:17). Je maakt ook nog een aardige kans om mij te verslaan omdat er weinig kracht in mijn lijf lijkt te zitten. Mijn strategie is nu om volgende week heel veel pasta te eten. En dan maar hopen dat het op zondag wel allemaal goed komt. ):O.
pi_88571565
Goed dat je in elk geval wel meedoet Wolfje!
pi_88593021
Gister ook startnummer binnengehad en ik mag in blauw starten. Heeft bij mij ook te maken omdat ik wedstrijdlicentie heb.
PSV; West Ham United; Real Madrid; Borussia Dortmund;Tampa Bay Buccaneers; Tampa Bay Rays; Tampa Bay Lightning; Olympische Spelen
Fok! NFL MVP 2020
pi_88600896
Hoi!

Ik wil begin januari meedoen aan een 10 km wedstrijd, nu lijkt het me niet wat om daar geheel ongetraind aan te beginnen, maar ik heb ook geen ervaring met het opbouwen van mijn conditie. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Meteen 10 kilometer uitlopen? Of beginnen met bijvoorbeeld 5 km? Ik hoop dat jullie wat handige tips voor me hebben. Ik wil toch wel een beetje een goede tijd neerzetten, dus een pittig trainingsschema mag best. Misschien is het handig om erbij te vermelden dat ik al wel 3x per week een andere sport beoefen.
pi_88603443
Wilde ik net gaan lopen omdat het even een tijdje droog was :')

it's raining cats and dogs
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
pi_88604662
@Spektor: Ligt totaal aan hoe getalenteerd je blijkt te zijn (in hardlopen), en hoe goed je algehele conditie is. IHA is 10km een forse afstand om mee te beginnen; doe eerst eens een rondje van 3-5km, en zie hoe lekker dat gaat. Waarbij 5 voor de meesten al pittig ambitieus is.
pi_88610554
quote:
Op donderdag 11 november 2010 18:29 schreef Teteteterek het volgende:

Ik ging vanmiddag ook toen ik dacht dat het droog was, fail. :')

Zeiknat en doorweekt weer teruggekomen, ging op zich wel ok..maar echt te koud enzo. :D
pi_88612061
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 18:29 schreef Teteteterek het volgende:

Raad eens wie er 12km door die hoosbui heeft gelopen? :7 Doorweekt tot op het bot, maar eigenlijk is het super lekker :9~
pi_88620764
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 18:59 schreef thijsdetweede het volgende:
@Spektor: Ligt totaal aan hoe getalenteerd je blijkt te zijn (in hardlopen), en hoe goed je algehele conditie is. IHA is 10km een forse afstand om mee te beginnen; doe eerst eens een rondje van 3-5km, en zie hoe lekker dat gaat. Waarbij 5 voor de meesten al pittig ambitieus is.
Nouja, ik loop in de zomers wel eens een 5 kilometer, na dat een paar keer gedaan te hebben kan ik die wel rond de 20 minuten lopen. Een 10 kilometer heb ik echter nog nooit gelopen, ik verwacht dat er ook wat meer training voor nodig is in vergelijking met 5 km, aangezien ik dan altijd al redelijk kapot ben. Maar er is niet ergens online een handig trainingsschema ofzo?
  vrijdag 12 november 2010 @ 01:10:19 #128
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_88621250
runinfo.nl
runnersworld.com
Maar niet voor 6/7 weken denk ik.
Sei wachsam,
  vrijdag 12 november 2010 @ 11:07:05 #129
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_88627797
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 22:07 schreef ShadyLane het volgende:
En sta jij ook in een bijbehorend startvak? :).
Schat je het in als haalbaar?

Ik denk niet dat er in krap twee weken nog veel snelheid te verwerven valt, dus ik zie het wel, het zal van de vorm van de dag afhangen.
Volgens mij wel, ik heb mijn startnummer binnen, maar weet even niet zeker welke kleur die had. Blauw, kan dat? (Heb even bovenstaand gelezen, en dat lijkt me niet, heb denk ik 1.20 of 1.25 ingevuld) Ik heb de dam tot dam in 1.27 gelopen, dus het zou maar ietsje sneller hoeven dan dat tempo. Ik weet alleen niet zo goed waar ik sta momenteel. Deze week maar 1 x gelopen door superdruk werk en onverwachte kater, dus ik ga dit weekend nog wat lopen en dan dinsdag nog een terror interval training, en dan zie ik wel wat er uit komt. Ben benieuwd :)

[ Bericht 4% gewijzigd door annoh op 12-11-2010 11:16:34 ]
I'm just a girl in the world.
  vrijdag 12 november 2010 @ 11:09:37 #130
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_88627888
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 00:24 schreef BB-Pieter het volgende:
Afgelopen zondag op Terschelling de Berenloop gedaan. (marathon) Was na Berlijn mijn tweede marathon in iets meer dan 4 weken. Had in Berlijn mijn PR op 3:19 gezet en was eigenlijk wel 'klaar' voor dit jaar. Geen PR aspiraties meer. (dacht ik)

Al met al, ben gestart en heb eerste helft in 1:40.54 gelopen met een groepje. Vanaf 21 km gas gegeven, want voelde mij topfit. Liep in de tweede helft 1:33.06, waardoor ik perongeluk opnieuw mijn PR verbeterde met 5 minuten. Kwam dus uit op 3:14.00.
Supercool zeg!! Die Berenloop klinkt ook heel leuk.
pi_88628594
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 00:52 schreef Spektor het volgende:

[..]

Nouja, ik loop in de zomers wel eens een 5 kilometer, na dat een paar keer gedaan te hebben kan ik die wel rond de 20 minuten lopen. Een 10 kilometer heb ik echter nog nooit gelopen, ik verwacht dat er ook wat meer training voor nodig is in vergelijking met 5 km, aangezien ik dan altijd al redelijk kapot ben. Maar er is niet ergens online een handig trainingsschema ofzo?
Online trainingsschema's zijn iha ietwat conservatief, dus niet wat jij wil. Als je nu 5km a 4min/km loopt, dan zit het wel goed om het scherp aan te pakken. Ik zou denk ik in 2 of 3 stappen naar de 10km gaan, misschien zelfs er ietsje overheen als je voor de tijd gaat; je moet je ontzag voor de 10km kwijt.
Ondertussen je snelheid op peil houden met interval trainingen en korte rondjes.
pi_88629902
Als je 5 km na een paar keer al in 20 minuten kan lopen moet 10 kilometer absoluut geen probleem zijn lijkt me. Ik heb het idee dat je op een aardige basisconditie best ver kunt lopen, zolang je je maar bewust bent dat het inderdaad wel een heel stuk is, en dus goed indeelt.

Ik wist na een paar keer 5km ook ondertussen wel eens hoe zwaar het kan zijn, dus mijn 10k gewoon net iets rustiger begonnen en wonderlijk genoeg kun je dan meteen veel verder lopen.
pi_88631937
Een aantal pagina's terug werd er wat informatie gegevens over trainingswijzes. Idee omdat in de OP te gooien?
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
  vrijdag 12 november 2010 @ 13:12:02 #134
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_88632018
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 13:09 schreef 1517 het volgende:
Een aantal pagina's terug werd er wat informatie gegevens over trainingswijzes. Idee omdat in de OP te gooien?
Lijkt me wel een goed idee. Wil wel een keer wat typen, op het moment even geen tijd voor, zal eind van de maand worden.
Sei wachsam,
pi_88633634
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 21:24 schreef beertenderrr het volgende:

[..]

Raad eens wie er 12km door die hoosbui heeft gelopen? :7 Doorweekt tot op het bot, maar eigenlijk is het super lekker :9~
Ik heb slechte ervaringen met slijtageslagen ( want dat moest het worden) in zulke weersomstandigheden, dus ik heb het even gelaten voor wat het was.
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
pi_88633931
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 12:06 schreef thettes het volgende:
Als je 5 km na een paar keer al in 20 minuten kan lopen moet 10 kilometer absoluut geen probleem zijn lijkt me. Ik heb het idee dat je op een aardige basisconditie best ver kunt lopen, zolang je je maar bewust bent dat het inderdaad wel een heel stuk is, en dus goed indeelt.

Ik wist na een paar keer 5km ook ondertussen wel eens hoe zwaar het kan zijn, dus mijn 10k gewoon net iets rustiger begonnen en wonderlijk genoeg kun je dan meteen veel verder lopen.
Die 5 kilometers loop ik dus altijd in de zomermaanden. De eerste paar keren start ik veel te hard en kan ik het niet volhouden, dat gaat per week beter en uiteindelijk loop ik hem dan wel uit zonder te wandelen. Dit lijkt me eigenlijk niet de beste trainingsmethode, maar als ik rustig start dan merk ik dat ik vaak nog adem over heb aan het einde. Ik vind het nog wel lastig om zo'n loop goed op te bouwen. Hoe weet je of je niet te hard of te zacht start?
  vrijdag 12 november 2010 @ 14:36:17 #137
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_88634921
Hardlopers zijn doodlopers.
Adem over na een training is juist goed, je bent aan het trainen geen wedstrijd aan het lopen. Af en toe mag het natuurlijk wel, maar daar moeten rustige trainingen tegenover staan. Bij duurlopen is het lopen belangrijker dan de snelheid.

Lees dit eens http://forum.fok.nl/topic/1552520/1/50#88212070
Sneller opbouwen naar de 10km kan ook nog wel, bijvoorbeeld in 5 weken. Doe dan bijvoorbeeld over 4 weken een testloopje op de 5 waar je wel hard gaat. Het ligt eraan wat voor een sporten je nu doet en hoe je conditie is, maar je zou wat 5kmloopjes kunnen omruilen met intervaltraining.
Sei wachsam,
pi_88634977
Maar wat is 'een minuut of 20'? Want als je het nu weer over uitlopen hebt zonder te wandelen is het een beetje vaag... :P

Als je regelmatig 20 minuten precies loopt in de zomer, dan moet het met 2 keer in de week wat meer duurwerk helemaal goedkomen met je 10 kilometer. Maar als 'rond de 20 minuten' eigen 24/25/26/28 minuten is dan is het al weer een ander verhaal... :P Plus dat elke keer harder proberen te lopen in training al helemaal niet het beste werkt, dat 'knallen' kan je beter bewaren voor een wedstrijdje zo nu en dan. :)

Maar aangezien je genoeg sport en dus sowieso al 5 kilometer kan lopen, moet je vooral niet zo hard lopen altijd en eens wat rustiger gaan (wat No-P ook zegt!). Op die manier went je lichaam beter aan langere belasting door hardlopen en voor je het weet loop je dan al 10 kilometer. Dan kan je in wedstrijdjes eens gaan proberen vervolgens de snelheid wat op te drijven, maar doe dat ook geleidelijk, want telkens keihard starten en het dan niet uitlopen en moeten wandelen kom je ook niet ver mee... :)
pi_88636095
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 14:36 schreef No-P het volgende:
Hardlopers zijn doodlopers.
Adem over na een training is juist goed, je bent aan het trainen geen wedstrijd aan het lopen. Af en toe mag het natuurlijk wel, maar daar moeten rustige trainingen tegenover staan. Bij duurlopen is het lopen belangrijker dan de snelheid.

Lees dit eens http://forum.fok.nl/topic/1552520/1/50#88212070
Sneller opbouwen naar de 10km kan ook nog wel, bijvoorbeeld in 5 weken. Doe dan bijvoorbeeld over 4 weken een testloopje op de 5 waar je wel hard gaat. Het ligt eraan wat voor een sporten je nu doet en hoe je conditie is, maar je zou wat 5kmloopjes kunnen omruilen met intervaltraining.
Ik heb wel een redelijke basisconditie. Ik voetbal hiernaast ook nog, waarbij ik 2x in de week train + zondags een wedstrijd. Dat stukje ga ik straks even doorlezen, ben benieuwd!

quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 14:37 schreef DeeBee het volgende:
Maar wat is 'een minuut of 20'? Want als je het nu weer over uitlopen hebt zonder te wandelen is het een beetje vaag... :P

Als je regelmatig 20 minuten precies loopt in de zomer, dan moet het met 2 keer in de week wat meer duurwerk helemaal goedkomen met je 10 kilometer. Maar als 'rond de 20 minuten' eigen 24/25/26/28 minuten is dan is het al weer een ander verhaal... :P Plus dat elke keer harder proberen te lopen in training al helemaal niet het beste werkt, dat 'knallen' kan je beter bewaren voor een wedstrijdje zo nu en dan. :)

Maar aangezien je genoeg sport en dus sowieso al 5 kilometer kan lopen, moet je vooral niet zo hard lopen altijd en eens wat rustiger gaan (wat No-P ook zegt!). Op die manier went je lichaam beter aan langere belasting door hardlopen en voor je het weet loop je dan al 10 kilometer. Dan kan je in wedstrijdjes eens gaan proberen vervolgens de snelheid wat op te drijven, maar doe dat ook geleidelijk, want telkens keihard starten en het dan niet uitlopen en moeten wandelen kom je ook niet ver mee... :)
Ik loop dan in het begin nog een minuut of 24, vooral omdat ik dan rustpauzes moet nemen tussendoor, tegen het einde van de zomer (als de voetbal dus weer bijna begint) lukt het me wel om die tijd ergens tussen de 20 en 22 minuten te lopen, hoewel 19 ook wel eens gelukt is. Ik ga zo eerst die post van No-P eens doorlezen, dan zal ik wel eens beslissen wat ik doe. Bedankt voor de tips in ieder geval!
pi_88641213
Nu zie ik op tegen het verhuizen naar Londen vanwege het hardlopen in stedelijke omgeving op want ik woon nu nog in het bosrijke Twente. 18km duurloop door een park lijkt me ook niks en fartlek van stoplicht naar stoplicht ook niet.
Wie van jullie lopen er voornamelijk in de stad en dan bedoel ik ook echt de stad?
pi_88641673
Ah, heb inmiddels al een atletiek baan gevonden in het Southwark Park. Top

ps. hoe wijzig je een post in de nieuwe layout??
  vrijdag 12 november 2010 @ 17:48:51 #142
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_88641861
instellingen|overige|edit/quote aanvinken
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
  vrijdag 12 november 2010 @ 20:06:00 #143
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_88646292
In het centrum van Londen heb je ook een hoop grote parken, is dat niks? Voor overdag tenminste, want 's avonds is dat niks zolang het winter is denk ik.
pi_88664516
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 14:08 schreef Spektor het volgende:

[..]

Die 5 kilometers loop ik dus altijd in de zomermaanden. De eerste paar keren start ik veel te hard en kan ik het niet volhouden, dat gaat per week beter en uiteindelijk loop ik hem dan wel uit zonder te wandelen. Dit lijkt me eigenlijk niet de beste trainingsmethode, maar als ik rustig start dan merk ik dat ik vaak nog adem over heb aan het einde. Ik vind het nog wel lastig om zo'n loop goed op te bouwen. Hoe weet je of je niet te hard of te zacht start?
Dat is bij een wedstrijd een kwestie van ervaring. Er zijn ook lopers die in een wedstrijd puur op hartslag lopen. Dan lopen ze zo dat ze net onder een bepaalde hartslag blijven.
Zelf loop ik in een wedstrijd daar niet mee. Op een 5km moet je wel vrij hard starten omdat het een korte afstand is. Bij een 10 km moet je wat meer reserve overhouden. Wat ik zelf doe is als ik de afstand nog niet al te goed beheers is het eerste deel reserve opbouwen en dan het tweede deel flink versnellen.

Jij bent een voetballer en uit meerdere hardloopfora en uit ervaringen van voetballers die lopen is het gebleken dat veel voetballers goede lopers zijn. Die vaak zonder al te veel extra training goede tijden lopen. Blijkbaar is het zo dat in een wedstrijd- en voetbaltraining veel "intervaltraining" wordt gedaan.
Als je voor een goede 10 wil gaan zou ik werken aan wat meer duurvermogen, dus kijk of je tijd hebt voor een paar rustige trainingen. Bij deze trainingen gaat het erom om goed te lopen en de snelheid is minder belangrijk. Als je goed loopt ben je ook vrij snel hersteld.
Wat hier ook al gezegd is: bij een training is het goed als je nog fit bent aan het eind. Eigenlijk moet je nog wel even door kunnen gaan. Bij een training moet je wat over houden dan herstel je ook sneller. Testwedstrijden en echte wedstrijden zijn bedoeld om volle bak te gaan.
Als je elke keer volle bak gaat dan gaat de schepte ervan af.
pi_88665362
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 10:00 schreef e-runner het volgende:

[..]

Jij bent een voetballer en uit meerdere hardloopfora en uit ervaringen van voetballers die lopen is het gebleken dat veel voetballers goede lopers zijn. Die vaak zonder al te veel extra training goede tijden lopen. Blijkbaar is het zo dat in een wedstrijd- en voetbaltraining veel "intervaltraining" wordt gedaan.
Als je voor een goede 10 wil gaan zou ik werken aan wat meer duurvermogen, dus kijk of je tijd hebt voor een paar rustige trainingen. Bij deze trainingen gaat het erom om goed te lopen en de snelheid is minder belangrijk. Als je goed loopt ben je ook vrij snel hersteld.
Ik ben ook zo'n voetballer, train 2 keer in de week en heb nog een wedstrijd. Interval training genoeg dus. Probeer eenmaal in de week, bij voorkeur twee dagen na een wedstrijd, een duurloop te doen. Een goede basisconditie heb je al als het goed is, richt je in eerste instantie puur op de afstand, snelheid komt wel.

Het belangrijkste is het mentale deel, bij voetbal kan je tussendoor nog weleens 'rusten/verzaken', met hardlopen moet je het doel hebben 'hoe harder ik loop, hoe eerder ik klaar ben ;)'
pi_88670698
Heb daarnet weer op het Zevenheuvelenparcours gelopen, net als diverse anderen (dat was grappig, elke 500m "veel succes volgende week!" wensen aan volslagen onbekenden). Heb niet erg hard gelopen (sterker nog: heb over 13 km net zolang gedaan als ik volgende week over 15 hoop te doen) maar dat was prima, want mentaal werkte het uitstekend: ik heb nu uiterst positieve associaties bij het Zevenheuvelenparcours ("wat kun je daar toch heerlijk ontspannen lopen, die heuvels vallen hartstikke mee en voor je het weet ben je alweer bijna bij de finish").

Voetballers hebben inderdaad vanuit hun sport al een goeie conditie en snelheid. Wij doen elk jaar met het werk mee met een estafetteloop en de voetballende collega's lopen altijd supertijden.

Over een mogelijke Zevenheuvelenmeet: ik denk dat het lastig wordt om na de wedstrijd af te spreken. Omdat zowel de starttijden als de snelheden nogal uiteenlopen, kan het zomaar zo zijn dat de een alweer in de trein terug zit als de ander finisht. Maar vooraf kan natuurlijk wel. De meesten komen waarschijnlijk met de trein, ik woon 200m van het station, we zouden hier even koffie/thee/sportdrank/EPO-houdende vloeistoffen kunnen drinken alvorens rond 12:30 ofzo naar de start te lopen.
pi_88677146
Vandaag voor het eerst sinds 6 maanden aan een wedstrijd meegedaan. Na het blessureleed heb ik langzaam opgebouwd en ik had besloten dat als ik me goed voelde het weer eens wilde proberen. De 10 km. Niet een favoriete afstand van mij, liever wat langer, maar het is goed voor de snelheid.

Het weer zou niet best worden, maar het bleef droog. In de ochtend voelde ik me niet geheel fit.
Wat verkouden en ik dacht: nou ja ik kan altijd niet gaan! Er is tenslotte wel weer ergens anders een wedstrijd. Deze werd georganiseerd door onze club dus het was dichtbij.
Ook geëxperimenteerd met wat minder eten van te voren, want vaak krijg ik last van m'n maag/darmen.

Dit keer goed ingelopen met wat versnellingen en aardig warm. Niet gerekt, want ik was toch zoals altijd weer te laat van huis gegaan ;)
Geprobeerd om nu eens sneller van start te gaan. De voorsten gingen me wat te hard maar erachter had ik een mooi groepje om me op te richten. De eerste km ging in 3.55.
Dat is voor mij heel goed, vorig jaar startte ik op hetzelfde parcours met 4.12. Wel onwennig want echt lekker voelt het al meteen niet. Dit tempo probeerde ik vast te houden. Ik miste wat km borden dus bij de 5 km zag ik dat ik op 19.38 liep. Dat moest dus nog wat harder!
Ik haalde het groepje bij wat voor me liep en ging op kop lopen. Ik merkte hoe makkelijk ik kon versnellen. Ik kon nog wat harder maar hield nog maar wat in, want ik wist echt niet of ik dit vol kon houden. Het afzien begon na de 8e km. Ik zag dat ik een tijd van rond of onder de 39 kon lopen dus doorgezet. Het laatste rondje ging over de atletiek baan. Ik zag op de klok 37.30 staan en wist dat het moest kunnen. In de laatste km had ik kramp gekregen en was ik kapot gegaan.
Het zag er niet meer uit, maar op karakter haalde ik de finish in 38.53.
Yes! Vorig jaar liep ik nog 39.32.

M'n oude pr komt een klein beetje in het vizier, nog maar een minuutje. Dat staat al 13 jaar inmiddels en ik weet niet of ik het ooit nog kan breken, maar ik ga het wel proberen.
Het lopen ging erg goed, alleen m'n conditie is minder. De snelheid hield ik goed vol, maar wat ging ik kapot. Je moet dit ook vaker doen dan leer je hoe je moet lopen. Niet echt aanlokkelijk als je bijna moet overgeven bij de finish. Ik dacht: voorlopig niet meer!
Maar daarna herstelde ik toch wel aardig snel en wil ik het toch over een tijdje weer proberen.
In mei raakte ik zo zwaar geblesseerd dat ik nauwelijks nog hard kon lopen en ik twijfelde of het weer goed kwam. In juni kon ik nog steeds maar een 10 minuten lopen en dan voelde ik weer wat.
In juli ging het eindelijk beter en eind augustus kon ik de baan weer op.
En nu een hele goede tijd gelopen! De krachttraining die ik nu elke week twee keer doe in de sportschool werpt z'n vruchten af :)
pi_88692823
Vorige week een verhoudheid opgelopen en af gelopen dinsdag een lange duurloop gedaan ter voorbereiding van een 10km cross die vandaag georganiseerd werd.
Daar aangekomen regende het erg hard. Mede door een iets wat ziekeig gevoel en het missen van een hardloopjack heb ik besloten om deze loop niet te doen.
Baal er nu al van het zou namelijk mijn eerste cross worden met een gaaf parkour door de bossen. Heb deze week tentamens en wilde niet een lichamelijke verzwakking uitlokken.
Deze week dan maar direct een goed jack aanschaffen.

Is er een mogelijkheid om budget hardloopkleing (decathlon) te laten bezorgen?
pi_88694362
* bananablues meldt zich ook weer eens.

Eindelijk de oorzaak van mijn liesproblemen gevonden: mijn hardloopschoenen.
Nu weer aan het opbouwen. Doe al een hele tijd 2 rustige hardlooptrainingen per week, maar sinds kort dus zonder 4 dagen te moeten herstellen voor minder dan 30 minuten hardlopen :P.
Eind november maar eens kijken naar hoe het ervoor staat in een 5km loopje. Heb nog 2x per week gezwommen en fiets nog naar m'n werk, dus conditie zal niet slecht zijn. Snelheid daarentegen....

Over snelheid gesproken, snelle tijden komen hier langs! Gefeliciteerd!
  zondag 14 november 2010 @ 12:14:28 #150
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_88695236
Goed bezig e-runner :o mooie tijd! Nieuw pr moet er vast nog wel inzitten :)

Gister heb ik mijn pr op de 3km verbroken: 10:49 :) 16.6 km/h gemiddeld. Gaat de goede kant op zo :) maar het moet nog wel wat harder. Wil toch een keer de 18 aanraken.

@bananablues welkom terug :W hopen dat je snel weer bent waar je was gebleven.
pi_88697635
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 12:14 schreef beertenderrr het volgende:
Goed bezig e-runner :o mooie tijd! Nieuw pr moet er vast nog wel inzitten :)

Gister heb ik mijn pr op de 3km verbroken: 10:49 :) 16.6 km/h gemiddeld. Gaat de goede kant op zo :) maar het moet nog wel wat harder. Wil toch een keer de 18 aanraken.

@bananablues welkom terug :W hopen dat je snel weer bent waar je was gebleven.
Is niet slecht op een 3 km. Ik vermoed dat ik ook zo rond die tijd zal lopen inmiddels.
Vorig jaar liep ik tijdens een coopertest nog 11.10, maar toen kon ik nog flink versnellen op het eind . Pas hadden we 1000 meters en liep ik er 3 in 3.28,3.26 en 3.24.
Blijft altijd lastig om te extrapoleren maar vaak klopt het wel redelijk. Had nu ook wel het gevoel onder de 39 te kunnen, maar je moet het ook nog maar doen.
Ik weet niet of je deze site kent: http://www.sparrenweg.info/superrunner/html/trg.html

Staan wel interessante dingen op, over wenskilometers en wat je dan zou kunnen lopen.
Jouw drie kan sneller, maar dan moet je daar wat specifieker op richten denk ik. Dan moet je een tijdje puur op de kortere afstanden trainen. Ik denk dat je dat uiteindelijk wel meeneemt naar de langere afstanden. Zelf twijfel ik daarom of ik volgend jaar wel een marathon ga lopen.
pi_88697891
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 11:41 schreef bananablues het volgende:
[me=bananablues] meldt zich ook weer eens.
[/me]

Eindelijk de oorzaak van mijn liesproblemen gevonden: mijn hardloopschoenen.
Nu weer aan het opbouwen. Doe al een hele tijd 2 rustige hardlooptrainingen per week, maar sinds kort dus zonder 4 dagen te moeten herstellen voor minder dan 30 minuten hardlopen :P.
Eind november maar eens kijken naar hoe het ervoor staat in een 5km loopje. Heb nog 2x per week gezwommen en fiets nog naar m'n werk, dus conditie zal niet slecht zijn. Snelheid daarentegen....

Over snelheid gesproken, snelle tijden komen hier langs! Gefeliciteerd!
Je snelheid komt wel weer terug, al is het in het begin wel even weg. In het begin valt het vies tegen maar je past je snel aan zo heb ik gemerkt. ;)
  zondag 14 november 2010 @ 15:35:21 #153
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_88701297
Lekker loopweertje vandaag :) Eindelijk weer eens een 15 kilometer gelopen na mijn hamstringblessure. Viel me niet tegen... Vol goede moed op naar die zeven heuvels in Nijmegen!
pi_88705534
Wow, wat een weekend. Na de relaxte voetbalavond van gisteren met PSV als nieuwe koploper was het vandaag dé dag dat het moest gebeuren. Ik had vorig jaar tijdens de halve marathon van Eindhoven een tijd van 1:30:09 gelopen en ik wilde zo graag onder die magische grens duiken. Om 10.30 klonk het startschot in het bos tussen Valkenswaard en Leende. Vanaf het begin niet te hard van stapel (zoals ik te vaak wel doe) en lekker tempo van 4:15/km gepakt. Kon snel aansluiten in een groepje en navraag leverde op dat zij ook op 1:30 waren gestart. Doel was om lekker bij de groep te blijven lopen. Na een kilometer of 4 versnelden we iets om een ander groepje bij te halen. In een gezamenlijk pak hebben we vervolgens de kilometers voltooid. De laatste 2x dat ik hier liep, kwam ik tussen de Achelse Kluis en Borkel alleen te zitten, waardoor je het zware stuk alleen moet doen. Nu kon ik lekker middenin de groep positie kiezen en meeliften op het tempo. We bleven lekker vlak de kilometers lopen en ik kreeg steeds meer het besef dat het erin zou zitten. 2 kilometer voor het einde was ik zeker, omdat ik nog ruim 10 minuten had tot de finish. Het genieten kon beginnen. De laatste 4 kilometer heb ik overigens nog wat kopwerk gedaan en de laatste 2 ben ik weggelopen. Uiteindelijk was de eindtijd 1:28:35!!! Anderhalve minuut onder mijn PR! Een heerlijk gevoel zeg. WOW!
Fok! NFL MVP 2020
pi_88705631
Ah, de Valkenloop, dat herinnert me eraan dat ik m'n vader nog moet bellen hoe het ging :).
Mooie omgeving om te lopen daar, en als je dat dan ook nog doet in anderhalve minuut onder je p.r. is de dag natuurlijk helemaal geslaagd.

Gefeli! Veel regen gehad trouwens?
pi_88705675
Ja veel regen, niet te hard gelukkig. Het is wel mijn loopweer, dus vond het niet erg.

Het kan nu nog veel harder... Op naar de 1.25
Fok! NFL MVP 2020
  zondag 14 november 2010 @ 23:08:43 #157
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_88721469
Wow gefeliciteerd j! Mooie tijd! _O_ Dat wordt zondag ook onder het uur als het meezit. Je moet namelijk wel een week rusten om weer enigszins op je topniveau te komen. Maar onder de 1:30 op de HM is specialer dan onder het uur op de 15km, al zal dat vast ook niet verkeerd zijn :)
pi_88723076
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 23:08 schreef beertenderrr het volgende:
Je moet namelijk wel een week rusten om weer enigszins op je topniveau te komen.
Ja, hoe zit dat eigenlijk met lopen in de laatste week? Ik hoor daar van collega's verschillende geluiden over. Alleen nog 'n beetje relaxed lopen en niet meer echt trainen, of kun je tot pak 'm beet woensdag nog wel redelijk ervoor gaan?
pi_88728626
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 23:50 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

Ja, hoe zit dat eigenlijk met lopen in de laatste week? Ik hoor daar van collega's verschillende geluiden over. Alleen nog 'n beetje relaxed lopen en niet meer echt trainen, of kun je tot pak 'm beet woensdag nog wel redelijk ervoor gaan?
In de laatste week verbeter je niet zoveel meer, maar je kunt jezelf wel teveel vermoeien.
Verschilt wel per persoon natuurlijk. Ik zou nog wel trainen, maar rustig en soepel.
Zeker niet in de verzuring gaan lopen. En meestal ook niet te lang meer gaan lopen.
pi_88728664
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 17:44 schreef jde_kok het volgende:
Ja veel regen, niet te hard gelukkig. Het is wel mijn loopweer, dus vond het niet erg.

Het kan nu nog veel harder... Op naar de 1.25
Mooie verbetering! ^O^
  maandag 15 november 2010 @ 10:29:12 #161
286730 Ace-of-Spades
Money for nothing
pi_88730347
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 23:50 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

Dat hangt van de gelopen wedstrijd en de wedstrijd in het vooruitzicht af. Ik denk dat er geen formule voor is, maar dat je gevoel bepaalt.
Ik deed altijd 2 dagen rust, wandelen doe je toch wel elke dag. Evt. een hersteltraining op een van de twee dagen. Wandelen of fietsen heeft hetzelfde effect. Dus als je zondag een wedstrijd gelopen hebt:

Zondag wedstrijd
Maandag & dinsdag: rust, dan wel herstel
Woensdag: duurloop (voelde me vaak heel goed, dus ik moest mezelf altijd dwingen niet te hard van stapel te lopen)
Donderdag: Interval, zoals elke donderdag. Ik deed bij voorkeur altijd de wat langere intervallen: 1000m bijv.
Vrijdag: Korte duur
Zaterdag: Rust/wandelen/fietsen
Zondag: Wedstrijd

Grappig is dat ik daarna als wielrenner de vrijdag en zaterdag altijd omdraaide. Twee dagen achter elkaar fietsen lijkt een versterkend effect te hebben, terwijl twee dagen achter elkaar lopen heel anders aanvoelt.

In grote lijnen: Gevoel bepaalt, maar voor het idee, 2 dagen niet te veel inspannen na de wedstrijd. Prop er nog een interval en een duurtraining in om 'scherp' te blijven. Je bent immers ook gewend om te trainen en je wil niet met je volle stramme spieren een wedstrijd lopen. Als je meer loopt kan je wedstrijden gaan meenemen in je training. Dus in voorbereiding op een HM of Marathon ga je dan wekelijk 10k's en 10mijl lopen. Dan moet je wel zeker zijn dat je dat aan kan, anders werkt het averechts.
Grappig wel dat ik maar 1x 2 wedstrijden in 8 dagen heb gelopen en dat mn beste tijden waren op de HM en 10mijl.
Chicks for free.
''Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didn't do than by the ones you did do. Explore. Dream. Discover.'' Mark Twain
pi_88734439
Hangt ook echt af van de persoon, sommigen herstellen nu eenmaal sneller dan anderen...Ik vind 2 dagen rust voor de wedstrijd vaak genoeg. Maar dan heb ik geen intensieve training op donderdag gedaan!

Verder heb ik zelf niet echt ervaring met langere wedstrijden: dat zal wel anders zijn qua herstellen.
pi_88736337
Gister voor het eerst in mijn leven lopen crossen door de modder heen. http://t.co/9Pydf8p
Speciaal daarvoor deze week nog spikes aangeschaft. Dan kom je ineens voor keuzes van welke spikes je eronder moet zetten en hoe je volledige andere looptechniek moet aanmeten. Ik ben een wegloper, dat heb ik nu wel geleerd. Maar wel erg leuk om te doen. Volgende maand nog een keer!
  maandag 15 november 2010 @ 21:55:50 #164
4177 Jojogirl
pi_88758128
Ik zie weer mooie tijden en PR's voorbijkomen hier :Y

Morgen ga ik ook weer eens een rondje doen. De afgelopen dagen kwam er niets van omdat m'n verkoudheid doorsloeg en ik knetterbenauwd was (m'n longen zijn een beetje m'n zwakke punt in de winter). Maar gelukkig gaat het nu beter en kan ik nog even 2 weken vlammen voor ik weer eens een gewone 5km wedstrijd (gewoon als in niet dwars door een ziekenhuis heen) ga lopen met hopelijk eindelijk een PR onder de 30 minuten als resultaat :)
  maandag 15 november 2010 @ 22:49:30 #165
34586 kepler
No bounce, no play
pi_88761356
Net redelijk intensieve interval gedaan tijdens volleybaltraining en geen last van mn knie :D
Vrijdag weer een poging wagen een km of 10 rustig te lopen :)
The line is a dot to you!
pi_88763056
Ik ga morgen en overmorgen nog even lopen voor de 7H als laatste voorbereiding denk ik, vandaag stond in het teken van herstellen van gisteravond! :')
  maandag 15 november 2010 @ 23:56:13 #167
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_88764355
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 23:25 schreef DeeBee het volgende:
Ik ga morgen en overmorgen nog even lopen voor de 7H als laatste voorbereiding denk ik, vandaag stond in het teken van herstellen van gisteravond! :')
wat heb je gedaan? een rustige bieravond na een zware interval sessie met shotjes zondag? ;)
pi_88765110
Hehe, gisteravond uitgebreide interval bier-training ja... :P

Nee, vandaag niet gedronken, maar wel beetje katerig. :P Moet zeggen dat ik de laatste weken op zich weinig drink voor mijn doen en dat bevalt ook best wel, merk wel dat het je stukken fitter houdt. :Y)

Weersverwachtingen voor komend weekend zien er op zich niet al te slecht uit, wel koud en wat regen maybe, maar ook niet teveel wind... Dat zou wel mooi zijn met 7H. :)
pi_88772418
Heb nu lekker 2 dagen rust gepakt en ga vrijdag nog een laatste intervaltraining doen op de baan. Ik ga zondag in ieder geval weg op een PR. Ik liep in de HM van afgelopen zondag slechts 17 sec. boven mijn PR op de 15 en een PR op de 10EM. Dat moet zondag dus goedkomen, wat we moeten klimmen, kunnen we ook weer omlaag.

1.02 zou mooi zijn, heb nu 1.03.07 staan...

[ Bericht 15% gewijzigd door jde_kok op 16-11-2010 12:20:38 ]
Fok! NFL MVP 2020
pi_88779445
PR moet zeker weten gaan lukken als je al zo dicht in de buurt liep tijdens je halve! :)

Ik liep ook 4/5 minuten harder op de 10 EM dan tijdens de Damloop bij de halve in Amsterdam. :')

Vandaag lekker gelopen, net iets meer dan uurtje, wat hogere snelheid, maar wel ontspannen gebleven (echt kapot gaan week voor wedstrijd geloof ik niet in dat dat goed voor mij is :+).

Van de week nog keertje lopen en dan moet het wel goedkomen, wil m'n PR ook wel verbeteren 1:01/1:02 moet er wel inzitten als het goed gaat...
pi_88788094
Ik heb soms erg honger als ik 's avonds van school of werk thuis kom, maar eigenlijk wil ik dan direct gaan hardlopen. Maar weet niet zo goed of ik dan voor het eten zal gaan lopen of er na, hoe pakken jullie dat aan?

[ Bericht 37% gewijzigd door 1517 op 16-11-2010 18:29:47 ]
pi_88788576
Zorgen voor een goeie boterham om 4 uur ofzo. Rennen op een lege maag kan ik niet, en op een volle maag is ook niet best.

Heb net mijn 4de keer lopen sinds lange tijd achter de rug. 6km redelijk soepel binnen de 28 minuten. Ik klaag niet. Vorige week nieuwe schoenen gekocht, en dat had ik dan weer veel eerder moeten doen..... merk nu pas dat de demping in mijn oude paar wel behoorlijk vergaan was.
  dinsdag 16 november 2010 @ 19:44:32 #173
286730 Ace-of-Spades
Money for nothing
pi_88791771
quote:
6s.gif Op dinsdag 16 november 2010 18:23 schreef 1517 het volgende:
Ik heb soms erg honger als ik 's avonds van school of werk thuis kom, maar eigenlijk wil ik dan direct gaan hardlopen. Maar weet niet zo goed of ik dan voor het eten zal gaan lopen of er na, hoe pakken jullie dat aan?
Uhm, zorg dat je voldoende eet een paar uur voordien. Koop desnoods een Snickers. Ooit 130 min op een Snickers gelopen. DAt ging best ;)

Verder kan lopen op lege maag best prettig zijn (dat hongergevoel verdwijnt heel snel, doordat je lichaam schakelt tussen het para- en orthosympatische zenuwstelsel), maar verwacht niet dat je een harde intervaltraining kan doen ;)
Chicks for free.
''Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didn't do than by the ones you did do. Explore. Dream. Discover.'' Mark Twain
pi_88795525
Als ik eerst ga avondeten ga ik daarna niet meer, is mijn ervaring :). Als ik korter dan twee uur na het eten ga hardlopen krijg ik last, als ik langer dan twee uur wacht heb ik echt geen zin meer. Als ik dus na het werk wil gaan lopen smeer ik 'n paar boterhammen, ga lopen, douchen en dan heb ik echt wel weer genoeg honger om het avondeten te gaan klaarmaken.
pi_88800337
ShadyLane,

Klinkt zeer herkenbaar, zo pak ik het ook aan.
Fok! NFL MVP 2020
  dinsdag 16 november 2010 @ 22:44:18 #176
34586 kepler
No bounce, no play
pi_88801790
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 21:00 schreef ShadyLane het volgende:
Als ik eerst ga avondeten ga ik daarna niet meer, is mijn ervaring :). Als ik korter dan twee uur na het eten ga hardlopen krijg ik last, als ik langer dan twee uur wacht heb ik echt geen zin meer. Als ik dus na het werk wil gaan lopen smeer ik 'n paar boterhammen, ga lopen, douchen en dan heb ik echt wel weer genoeg honger om het avondeten te gaan klaarmaken.
Zo doe ik het ook meestal, paar keer niks gegeten voor het rennen. Gaat meestal wel goed, maar 2 keer echt zware hongerklop (of hoe dat ook eet) gehad en dat is geen pretje 10k van huis :')

Sindsdien druivesuiker mee tijdens duurloop en iets van yoghurt/koekjes/banaan voordat ik ga hardlopen :)
  woensdag 17 november 2010 @ 08:13:27 #177
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_88808415
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 november 2010 22:44 schreef kepler het volgende:

[..]

Zo doe ik het ook meestal, paar keer niks gegeten voor het rennen. Gaat meestal wel goed, maar 2 keer echt zware hongerklop (of hoe dat ook eet) gehad en dat is geen pretje 10k van huis :')

Sindsdien druivesuiker mee tijdens duurloop en iets van yoghurt/koekjes/banaan voordat ik ga hardlopen :)
Op vakantie had ik geen goed pre hardloopvoedsel bij me, en liep ik om 6 uur sochtends ivm de hitte. Toen heb ik ontdekt dat een gelletje 10 minuten voor je weggaat ook prima werkt (ook voor 15 km).
pi_88816133

Ik besef dat niet iedereen Italiaans begrijpt, maar zojuist ontdekt: The R.U.N. In deze docusoap van 24 tweewekelijkse afleveringen worden 8 hardlopers gevolgd die in 7 maanden 10 wedstrijden van 10 km door heel Italie gaan lopen. Ze krijgen daarbij hulp van diverse trainers en er wordt gebruik gemaakt van de nieuwste (wetenschappelijke) trainingsmethodes

http://www.gazzetta.it/therun/reality/home.shtml

http://superrunners.gazzetta.it/ (blog)
http://www.facebook.com/pages/The-RUN/313402560764 (facebookpagina)
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
  woensdag 17 november 2010 @ 13:19:46 #179
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_88817047
Ik kom niet verder dan Io sono No-P. Io abito in Olanda ofzo.
Als ze de wetenschap erachter ook aan bod laten komen vind ik het wel interessant, maar dat is waarschijnlijk voor het grote publiek niet leuk en ik verwacht niet dat ze dit al te veel zullen doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door No-P op 17-11-2010 16:47:10 ]
Sei wachsam,
pi_88821426
Daarnet laatste Zevenheuvelentraining gehad. Nu drie dagen lam rondhangen, veel slapen en massa's pasta eten. Ik moet zeggen, ik vind dit een aangenaam onderdeel van het trainingsproces.
  woensdag 17 november 2010 @ 22:02:26 #181
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_88841101
Ik wil ook gaan hardlopen, lijkt me wel een goed iets om mijn energie in kwijt te kunnen. Heb er echter nog niet echt veel ervaring mee. Weet iemand voor mij misschien relatief goedkope schoenen om mee te beginnen, die toch een beetje goed zijn? Ben een man, 1,80 en schoenmaat 44.

Prijs Het liefst onder 75 euro, max 100.
nog andere dingen waar ik aan moet denken? Wat wel/niet eten vantevoren? Misschien iets makkelijks om mee te nemen?

Ben ook al de handleiding op http://looptijden.nl aan het doorlezen

[ Bericht 13% gewijzigd door ErkendFokker op 17-11-2010 22:10:06 ]
pi_88845414
Heb je al enige ervaring met lopen? Hoe lang kan je nu achter elkaar hardlopen bijvoorbeeld. Check anders eens het topic voor beginners. Daar staan goede tips in.

Omtrent je vraag over schoenen. Loop een speciaalzaak binnen (dus geen Intersport en zo) en vraag om een loopanalyse. Houd er echter rekening mee dat je voor een paar fatsoenlijke schoenen zo 100 euro kwijt bent. Bespaar hier geen cent op, het is namelijk je belangrijkste gereedschap om heel te blijven!
Fok! NFL MVP 2020
pi_88845806
Ja, bij die laatste zin sluit ik me aan. Juist mensen die beginnen met hardlopen willen nog weleens wat oplopen qua blessures, omdat ze hun lichaam nog niet kennen, te snel willen opbouwen enz. Als je dan ook nog op matige schoenen loopt neem je wel een groot risico.

Op andere dingen (loopkleding e.d.) kun je prima besparen, op schoenen echt liever niet doen.

(Intussen realiseer ik me dat ik de afgelopen vier dagen 1 chocoladeletter per dag heb verorberd en vraag me af of dat nu wel zo'n ideale Zevenheuvelenvoorbereiding is :P )
  woensdag 17 november 2010 @ 23:22:27 #184
34586 kepler
No bounce, no play
pi_88845837
En in principe het enige (dure) gereedschap :D
  woensdag 17 november 2010 @ 23:36:54 #185
309342 ErkendFokker
pi_88846437
Is mizuno bijvoorbeeld wat? Of is dat echt een stom merk. Kan eventueel als ik online koop natuurlijk wel goedkoper dan in de winkel halen.. Ben echt nog een beginner.. wist niet dat er ook een beginnerstopic was :p

http://www.plutosport.nl/(...)View/8KN&2D02008&2D1
Is dit bijvoorbeeld wat? Er staat bij dat het een beginnersschoen is en hij is behoorlijk afgeprijsd.

[ Bericht 42% gewijzigd door ErkendFokker op 17-11-2010 23:43:02 ]
pi_88847301
Schoenen moet je gewoon aan hebben gehad, stukje op lopen, paar modellen bekijken en verschillen kunnen voelen. Het liefste wil je ook nog dat je voettype bekend is, zodat je weet of je (anti-)pronatie schoenen nodig hebt of neutrale...

Schoenen kosten gewoon zo tegen de 100 euro, dat is veel, maar je haalt je gewoon super veel problemen op de hals door 'zomaar iets te kopen'. :) 40-70e voor schoenen die je na 2 maanden blessures geven en je vervolgens uberhaupt niet meer aankan is veel 'duurder' dan de juiste schoenen kopen na gedegen advies. Per merk verschilt namelijk ook de leest en pasvorm en dat kan veel verschil maken...

Wat de anderen ook al zeiden, hardlopen is verder redelijk 'goedkoop' als sport, want je hoeft geen rackets of weet ik veel wat te kopen, je kan sportkloffie aan en desnoods 4x per week gaan als je de tijd hebt. Goede schoenen zijn echter essentieel, want blessures oplopen is het rotste wat je kan overkomen en verknallen sowieso je plezier in het lopen anders...
  donderdag 18 november 2010 @ 00:03:33 #187
309342 ErkendFokker
pi_88847420
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 00:00 schreef DeeBee het volgende:
Schoenen moet je gewoon aan hebben gehad, stukje op lopen, paar modellen bekijken en verschillen kunnen voelen. Het liefste wil je ook nog dat je voettype bekend is, zodat je weet of je (anti-)pronatie schoenen nodig hebt of neutrale...

Schoenen kosten gewoon zo tegen de 100 euro, dat is veel, maar je haalt je gewoon super veel problemen op de hals door 'zomaar iets te kopen'. :) 40-70e voor schoenen die je na 2 maanden blessures geven en je vervolgens uberhaupt niet meer aankan is veel 'duurder' dan de juiste schoenen kopen na gedegen advies. Per merk verschilt namelijk ook de leest en pasvorm en dat kan veel verschil maken...

Wat de anderen ook al zeiden, hardlopen is verder redelijk 'goedkoop' als sport, want je hoeft geen rackets of weet ik veel wat te kopen, je kan sportkloffie aan en desnoods 4x per week gaan als je de tijd hebt. Goede schoenen zijn echter essentieel, want blessures oplopen is het rotste wat je kan overkomen en verknallen sowieso je plezier in het lopen anders...
Ok, duidelijk. Ik vind het alleen jammer om in een winkel het dubbele te moeten betalen van wat zo'n schoen op internet kost.
pi_88847613
Nou ja, geen schoen is dus hetzelfde. Asics ('mijn' merk), heeft schoenen van 40-160e, maar ook dus voor mannen/vrouwen, zware/lichte mensen, wedstrijden/trainingen, pronatie (corrigerend) / neutraal en ga zo maar door... Dat er een zelfde merkje op staat of ze 'op elkaar lijken' zegt dus helemaal niks over de schoen...

Je zou ergens advies kunnen vragen en alsnog via internet dezelfde schoenen proberen te zoeken, maar dat is gewoon schraal en meeste winkels zullen ook niet uitgebreid advies geven als je geen schoenen er koopt. :)

En tsja, je hoeft je niet aan onze adviezen te houden natuurlijk, maar 3/4 mensen brengen onafhankelijk van elkaar ongeveer hetzelfde over, dus wat dat betreft zou ik het ook wel gek vinden als je er helemaal niet naar zou luisteren of het mee zou nemen in je beslissing. :)
  donderdag 18 november 2010 @ 00:14:23 #189
309342 ErkendFokker
pi_88847844
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 00:07 schreef DeeBee het volgende:
Nou ja, geen schoen is dus hetzelfde. Asics ('mijn' merk), heeft schoenen van 40-160e, maar ook dus voor mannen/vrouwen, zware/lichte mensen, wedstrijden/trainingen, pronatie (corrigerend) / neutraal en ga zo maar door... Dat er een zelfde merkje op staat of ze 'op elkaar lijken' zegt dus helemaal niks over de schoen...

Je zou ergens advies kunnen vragen en alsnog via internet dezelfde schoenen proberen te zoeken, maar dat is gewoon schraal en meeste winkels zullen ook niet uitgebreid advies geven als je geen schoenen er koopt. :)

En tsja, je hoeft je niet aan onze adviezen te houden natuurlijk, maar 3/4 mensen brengen onafhankelijk van elkaar ongeveer hetzelfde over, dus wat dat betreft zou ik het ook wel gek vinden als je er helemaal niet naar zou luisteren of het mee zou nemen in je beslissing. :)
Precies, ik vind het ook zo dom om naar een winkel te gaan, gebruik te maken van hun hulp en vervolgens de schoen ergens anders kopen. Punt is wel dat die mizuno's flink in de aanbieding zijn bij plutosport. (Van 90 euro voor 40 euro..) Ik denk niet dat die hardloopwinkels aan zulke aanbiedingen doen.

Ik lees ondertussen wat op internet en ik zie wel dat er inderdaad best veel komt te kijken bij het kopen van zo'n schoen. Ik gooi jullie advies ook zeker niet in de wind. Vind het alleen zonde om teveel geld te betalen voor dezelfde schoen.. Maar ik ga morgen zeker even kijken in de stad wat de prijzen zoal zijn. Wat is een goede hardloopwinkel in Groningen? Runnersworld? Zie dat zij wel een loopanalyse doen.

Probleem is wel dat ik niet echt weet hoe ik moet lopen. Meestal als ik 'ren' dan loop ik redelijk door, ik rust in ieder geval niet bij het landen, zodat ik weinig last op mijn knieën krijg. Misschien niet helemaal duidelijk maar ik kan het ook niet echt goed uitleggen.

[ Bericht 0% gewijzigd door ErkendFokker op 18-11-2010 00:22:41 ]
pi_88848550
quote:
14s.gif Op donderdag 18 november 2010 00:14 schreef ErkendFokker het volgende:

[..]

Precies, ik vind het ook zo dom om naar een winkel te gaan, gebruik te maken van hun hulp en vervolgens de schoen ergens anders kopen. Punt is wel dat die mizuno's flink in de aanbieding zijn bij plutosport. (Van 90 euro voor 40 euro..) Ik denk niet dat die hardloopwinkels aan zulke aanbiedingen doen.

Ik lees ondertussen wat op internet en ik zie wel dat er inderdaad best veel komt te kijken bij het kopen van zo'n schoen. Ik gooi jullie advies ook zeker niet in de wind. Vind het alleen zonde om teveel geld te betalen voor dezelfde schoen.. Maar ik ga morgen zeker even kijken in de stad wat de prijzen zoal zijn. Wat is een goede hardloopwinkel in Groningen? Runnersworld? Zie dat zij wel een loopanalyse doen.

Probleem is wel dat ik niet echt weet hoe ik moet lopen. Meestal als ik 'ren' dan loop ik redelijk door, ik rust in ieder geval niet bij het landen, zodat ik weinig last op mijn knieën krijg. Misschien niet helemaal duidelijk maar ik kan het ook niet echt goed uitleggen.
Staar je aub niet blind op die goedkope prijs van die Mizuno's. Mizuno is gewoon een goed merk, daar ligt het niet aan. Ik ben ooit bij Runnersworld Eindhoven binnengelopen, loopanalyse gehad. Bleek dat ik antipronerende schoenen nodig had. (zoiets had ik nooit geweten). Paar modellen gepast en uiteindelijk op Saucony Omni uitgekomen. Pak nu jaarlijks hetzelfde type, maar modelletje nieuwer en werkt prima. Bestel ze nu ook op internet, maar dan ben je nog ¤80 kwijt.

Koop niet zomaar wat omdat het in de aanbieding is. Schoenen zijn het allerbelangrijkste in het hardlopen. Verknal je plezier niet door een paar tientjes...

Zelf ga ik in februari maar eens kijken voor mooie wedstrijdschoentjes. Kan ik mooi in de zomer aandoen tijdens 5km wedstrijden... :)
Fok! NFL MVP 2020
pi_88852992
Het concept van aparte wedstrijdschoentjes heb ik dan weer nooit zo begrepen. Ik wil mijn schoenen altijd even inlopen, en wat is het nut van een paar dat in de kast weg staat te verharden?
  donderdag 18 november 2010 @ 09:41:23 #192
4177 Jojogirl
pi_88853207
Wedstrijdschoenen zijn lichter. En als je echt veel wedstrijden loopt is dat het wel waard.
pi_88853785
quote:
14s.gif Op donderdag 18 november 2010 00:14 schreef ErkendFokker het volgende:

[..]
Maar ik ga morgen zeker even kijken in de stad wat de prijzen zoal zijn. Wat is een goede hardloopwinkel in Groningen? Runnersworld? Zie dat zij wel een loopanalyse doen.

Dat is die aan het Hoornse Diep toch? Daar heb ik mijn huidige schoenen gekocht en was aardig schot in de roos. Je moet daar idd een stukje rennen en dat nemen ze op voor analyse. En er werkt wel een aardige gast. Zou wel rekenen op 100+ euro alleen.
Dus toch .
pi_88854709
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 09:33 schreef thijsdetweede het volgende:
Het concept van aparte wedstrijdschoentjes heb ik dan weer nooit zo begrepen. Ik wil mijn schoenen altijd even inlopen, en wat is het nut van een paar dat in de kast weg staat te verharden?
Ik loop relatief veel wedstrijden. Zeker in het voorjaar en zomer staan er veel 5 en 10k's op het programma! Die dingen krijgen de kans niet hoor om te verharden. :)
Fok! NFL MVP 2020
pi_88856375
Gebruik nu twee paar schoenen en af en toe voor op de baan trek ik m'n oude asics nog aan.
Als je vaker loopt in de week is het wel lekker om schoenen af te kunnen wisselen. Loopt toch net even anders.
Wat schoenen betreft: altijd passen. Zelfs als je precies hetzelfde merk koopt en in dezelfde maat kan het toch ineens niet zo lekker zitten. Vroeger liep ik heerlijk op een oud merk asics en ik kocht precies dezelfde weer. Terwijl de oude schoenen heerlijk zaten bleven de nieuwe strak zitten en waren stijf. Ik dacht: moet ze vast inlopen en dan gaat het wel beter, want het zijn toch precies dezelfde!
Mooi niet dus. Miskoop!
pi_88861541
Laatste keer gelopen voor de 7H vandaag, rustig aan met wat intensiteit op wat stukjes omhoog om vooral even beetje qua ademhalingwisselingen wat te wennen. :)

Ben benieuwd wat het wordt zondag, op zich kwam ik vorige maand tijdens de halve maar minuutje boven m'n PR door, dus dat moet er wel aankunnen want ben redelijk blijven trainen afgelopen maand. :Y)
pi_88865690
Letten jullie zondag wel goed op zodat jullie mooie verslagen kunnen schrijven?
pi_88866089
Komt er wel eens iemand van jullie in de buurt van de Decathlon in Kerkrade?
pi_88866423
Ik ben afgelopen week wel bij de decathlon in Amsterdam geweest. Hele wintergarderobe aangeschaft voor 70 euro :7

Net een VO2max test gedaan en het resultaat was lang niet slecht :P Mijn waarden zijn ongeveer gelijk aan die van Lance Armstrong :D Het enige verschil is dat hij echt wat heeft gepresteerd, en ik niet haha.
pi_88866763
quote:
14s.gif Op donderdag 18 november 2010 16:18 schreef beertenderrr het volgende:
Net een VO2max test gedaan en het resultaat was lang niet slecht :P Mijn waarden zijn ongeveer gelijk aan die van Lance Armstrong :D Het enige verschil is dat hij echt wat heeft gepresteerd, en ik niet haha.
Hoe gaat zo'n test?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')