abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88697635
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 12:14 schreef beertenderrr het volgende:
Goed bezig e-runner :o mooie tijd! Nieuw pr moet er vast nog wel inzitten :)

Gister heb ik mijn pr op de 3km verbroken: 10:49 :) 16.6 km/h gemiddeld. Gaat de goede kant op zo :) maar het moet nog wel wat harder. Wil toch een keer de 18 aanraken.

@bananablues welkom terug :W hopen dat je snel weer bent waar je was gebleven.
Is niet slecht op een 3 km. Ik vermoed dat ik ook zo rond die tijd zal lopen inmiddels.
Vorig jaar liep ik tijdens een coopertest nog 11.10, maar toen kon ik nog flink versnellen op het eind . Pas hadden we 1000 meters en liep ik er 3 in 3.28,3.26 en 3.24.
Blijft altijd lastig om te extrapoleren maar vaak klopt het wel redelijk. Had nu ook wel het gevoel onder de 39 te kunnen, maar je moet het ook nog maar doen.
Ik weet niet of je deze site kent: http://www.sparrenweg.info/superrunner/html/trg.html

Staan wel interessante dingen op, over wenskilometers en wat je dan zou kunnen lopen.
Jouw drie kan sneller, maar dan moet je daar wat specifieker op richten denk ik. Dan moet je een tijdje puur op de kortere afstanden trainen. Ik denk dat je dat uiteindelijk wel meeneemt naar de langere afstanden. Zelf twijfel ik daarom of ik volgend jaar wel een marathon ga lopen.
pi_88697891
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 11:41 schreef bananablues het volgende:
[me=bananablues] meldt zich ook weer eens.
[/me]

Eindelijk de oorzaak van mijn liesproblemen gevonden: mijn hardloopschoenen.
Nu weer aan het opbouwen. Doe al een hele tijd 2 rustige hardlooptrainingen per week, maar sinds kort dus zonder 4 dagen te moeten herstellen voor minder dan 30 minuten hardlopen :P.
Eind november maar eens kijken naar hoe het ervoor staat in een 5km loopje. Heb nog 2x per week gezwommen en fiets nog naar m'n werk, dus conditie zal niet slecht zijn. Snelheid daarentegen....

Over snelheid gesproken, snelle tijden komen hier langs! Gefeliciteerd!
Je snelheid komt wel weer terug, al is het in het begin wel even weg. In het begin valt het vies tegen maar je past je snel aan zo heb ik gemerkt. ;)
  zondag 14 november 2010 @ 15:35:21 #153
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_88701297
Lekker loopweertje vandaag :) Eindelijk weer eens een 15 kilometer gelopen na mijn hamstringblessure. Viel me niet tegen... Vol goede moed op naar die zeven heuvels in Nijmegen!
pi_88705534
Wow, wat een weekend. Na de relaxte voetbalavond van gisteren met PSV als nieuwe koploper was het vandaag dé dag dat het moest gebeuren. Ik had vorig jaar tijdens de halve marathon van Eindhoven een tijd van 1:30:09 gelopen en ik wilde zo graag onder die magische grens duiken. Om 10.30 klonk het startschot in het bos tussen Valkenswaard en Leende. Vanaf het begin niet te hard van stapel (zoals ik te vaak wel doe) en lekker tempo van 4:15/km gepakt. Kon snel aansluiten in een groepje en navraag leverde op dat zij ook op 1:30 waren gestart. Doel was om lekker bij de groep te blijven lopen. Na een kilometer of 4 versnelden we iets om een ander groepje bij te halen. In een gezamenlijk pak hebben we vervolgens de kilometers voltooid. De laatste 2x dat ik hier liep, kwam ik tussen de Achelse Kluis en Borkel alleen te zitten, waardoor je het zware stuk alleen moet doen. Nu kon ik lekker middenin de groep positie kiezen en meeliften op het tempo. We bleven lekker vlak de kilometers lopen en ik kreeg steeds meer het besef dat het erin zou zitten. 2 kilometer voor het einde was ik zeker, omdat ik nog ruim 10 minuten had tot de finish. Het genieten kon beginnen. De laatste 4 kilometer heb ik overigens nog wat kopwerk gedaan en de laatste 2 ben ik weggelopen. Uiteindelijk was de eindtijd 1:28:35!!! Anderhalve minuut onder mijn PR! Een heerlijk gevoel zeg. WOW!
PSV; West Ham United; Real Madrid; Borussia Dortmund;Tampa Bay Buccaneers; Tampa Bay Rays; Tampa Bay Lightning; Olympische Spelen
Fok! NFL MVP 2020
pi_88705631
Ah, de Valkenloop, dat herinnert me eraan dat ik m'n vader nog moet bellen hoe het ging :).
Mooie omgeving om te lopen daar, en als je dat dan ook nog doet in anderhalve minuut onder je p.r. is de dag natuurlijk helemaal geslaagd.

Gefeli! Veel regen gehad trouwens?
pi_88705675
Ja veel regen, niet te hard gelukkig. Het is wel mijn loopweer, dus vond het niet erg.

Het kan nu nog veel harder... Op naar de 1.25
PSV; West Ham United; Real Madrid; Borussia Dortmund;Tampa Bay Buccaneers; Tampa Bay Rays; Tampa Bay Lightning; Olympische Spelen
Fok! NFL MVP 2020
  zondag 14 november 2010 @ 23:08:43 #157
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_88721469
Wow gefeliciteerd j! Mooie tijd! _O_ Dat wordt zondag ook onder het uur als het meezit. Je moet namelijk wel een week rusten om weer enigszins op je topniveau te komen. Maar onder de 1:30 op de HM is specialer dan onder het uur op de 15km, al zal dat vast ook niet verkeerd zijn :)
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_88723076
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 23:08 schreef beertenderrr het volgende:
Je moet namelijk wel een week rusten om weer enigszins op je topniveau te komen.
Ja, hoe zit dat eigenlijk met lopen in de laatste week? Ik hoor daar van collega's verschillende geluiden over. Alleen nog 'n beetje relaxed lopen en niet meer echt trainen, of kun je tot pak 'm beet woensdag nog wel redelijk ervoor gaan?
pi_88728626
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 23:50 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

Ja, hoe zit dat eigenlijk met lopen in de laatste week? Ik hoor daar van collega's verschillende geluiden over. Alleen nog 'n beetje relaxed lopen en niet meer echt trainen, of kun je tot pak 'm beet woensdag nog wel redelijk ervoor gaan?
In de laatste week verbeter je niet zoveel meer, maar je kunt jezelf wel teveel vermoeien.
Verschilt wel per persoon natuurlijk. Ik zou nog wel trainen, maar rustig en soepel.
Zeker niet in de verzuring gaan lopen. En meestal ook niet te lang meer gaan lopen.
pi_88728664
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 17:44 schreef jde_kok het volgende:
Ja veel regen, niet te hard gelukkig. Het is wel mijn loopweer, dus vond het niet erg.

Het kan nu nog veel harder... Op naar de 1.25
Mooie verbetering! ^O^
  maandag 15 november 2010 @ 10:29:12 #161
286730 Ace-of-Spades
Money for nothing
pi_88730347
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 23:50 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

Dat hangt van de gelopen wedstrijd en de wedstrijd in het vooruitzicht af. Ik denk dat er geen formule voor is, maar dat je gevoel bepaalt.
Ik deed altijd 2 dagen rust, wandelen doe je toch wel elke dag. Evt. een hersteltraining op een van de twee dagen. Wandelen of fietsen heeft hetzelfde effect. Dus als je zondag een wedstrijd gelopen hebt:

Zondag wedstrijd
Maandag & dinsdag: rust, dan wel herstel
Woensdag: duurloop (voelde me vaak heel goed, dus ik moest mezelf altijd dwingen niet te hard van stapel te lopen)
Donderdag: Interval, zoals elke donderdag. Ik deed bij voorkeur altijd de wat langere intervallen: 1000m bijv.
Vrijdag: Korte duur
Zaterdag: Rust/wandelen/fietsen
Zondag: Wedstrijd

Grappig is dat ik daarna als wielrenner de vrijdag en zaterdag altijd omdraaide. Twee dagen achter elkaar fietsen lijkt een versterkend effect te hebben, terwijl twee dagen achter elkaar lopen heel anders aanvoelt.

In grote lijnen: Gevoel bepaalt, maar voor het idee, 2 dagen niet te veel inspannen na de wedstrijd. Prop er nog een interval en een duurtraining in om 'scherp' te blijven. Je bent immers ook gewend om te trainen en je wil niet met je volle stramme spieren een wedstrijd lopen. Als je meer loopt kan je wedstrijden gaan meenemen in je training. Dus in voorbereiding op een HM of Marathon ga je dan wekelijk 10k's en 10mijl lopen. Dan moet je wel zeker zijn dat je dat aan kan, anders werkt het averechts.
Grappig wel dat ik maar 1x 2 wedstrijden in 8 dagen heb gelopen en dat mn beste tijden waren op de HM en 10mijl.
Chicks for free.
''Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didn't do than by the ones you did do. Explore. Dream. Discover.'' Mark Twain
pi_88734439
Hangt ook echt af van de persoon, sommigen herstellen nu eenmaal sneller dan anderen...Ik vind 2 dagen rust voor de wedstrijd vaak genoeg. Maar dan heb ik geen intensieve training op donderdag gedaan!

Verder heb ik zelf niet echt ervaring met langere wedstrijden: dat zal wel anders zijn qua herstellen.
pi_88736337
Gister voor het eerst in mijn leven lopen crossen door de modder heen. http://t.co/9Pydf8p
Speciaal daarvoor deze week nog spikes aangeschaft. Dan kom je ineens voor keuzes van welke spikes je eronder moet zetten en hoe je volledige andere looptechniek moet aanmeten. Ik ben een wegloper, dat heb ik nu wel geleerd. Maar wel erg leuk om te doen. Volgende maand nog een keer!
  maandag 15 november 2010 @ 21:55:50 #164
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_88758128
Ik zie weer mooie tijden en PR's voorbijkomen hier :Y

Morgen ga ik ook weer eens een rondje doen. De afgelopen dagen kwam er niets van omdat m'n verkoudheid doorsloeg en ik knetterbenauwd was (m'n longen zijn een beetje m'n zwakke punt in de winter). Maar gelukkig gaat het nu beter en kan ik nog even 2 weken vlammen voor ik weer eens een gewone 5km wedstrijd (gewoon als in niet dwars door een ziekenhuis heen) ga lopen met hopelijk eindelijk een PR onder de 30 minuten als resultaat :)
  maandag 15 november 2010 @ 22:49:30 #165
34586 kepler
No bounce, no play
pi_88761356
Net redelijk intensieve interval gedaan tijdens volleybaltraining en geen last van mn knie :D
Vrijdag weer een poging wagen een km of 10 rustig te lopen :)
The line is a dot to you!
pi_88763056
Ik ga morgen en overmorgen nog even lopen voor de 7H als laatste voorbereiding denk ik, vandaag stond in het teken van herstellen van gisteravond! :')
Jack does it in real time...
  maandag 15 november 2010 @ 23:56:13 #167
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_88764355
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 23:25 schreef DeeBee het volgende:
Ik ga morgen en overmorgen nog even lopen voor de 7H als laatste voorbereiding denk ik, vandaag stond in het teken van herstellen van gisteravond! :')
wat heb je gedaan? een rustige bieravond na een zware interval sessie met shotjes zondag? ;)
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_88765110
Hehe, gisteravond uitgebreide interval bier-training ja... :P

Nee, vandaag niet gedronken, maar wel beetje katerig. :P Moet zeggen dat ik de laatste weken op zich weinig drink voor mijn doen en dat bevalt ook best wel, merk wel dat het je stukken fitter houdt. :Y)

Weersverwachtingen voor komend weekend zien er op zich niet al te slecht uit, wel koud en wat regen maybe, maar ook niet teveel wind... Dat zou wel mooi zijn met 7H. :)
pi_88772418
Heb nu lekker 2 dagen rust gepakt en ga vrijdag nog een laatste intervaltraining doen op de baan. Ik ga zondag in ieder geval weg op een PR. Ik liep in de HM van afgelopen zondag slechts 17 sec. boven mijn PR op de 15 en een PR op de 10EM. Dat moet zondag dus goedkomen, wat we moeten klimmen, kunnen we ook weer omlaag.

1.02 zou mooi zijn, heb nu 1.03.07 staan...

[ Bericht 15% gewijzigd door jde_kok op 16-11-2010 12:20:38 ]
Fok! NFL MVP 2020
pi_88779445
PR moet zeker weten gaan lukken als je al zo dicht in de buurt liep tijdens je halve! :)

Ik liep ook 4/5 minuten harder op de 10 EM dan tijdens de Damloop bij de halve in Amsterdam. :')

Vandaag lekker gelopen, net iets meer dan uurtje, wat hogere snelheid, maar wel ontspannen gebleven (echt kapot gaan week voor wedstrijd geloof ik niet in dat dat goed voor mij is :+).

Van de week nog keertje lopen en dan moet het wel goedkomen, wil m'n PR ook wel verbeteren 1:01/1:02 moet er wel inzitten als het goed gaat...
pi_88788094
Ik heb soms erg honger als ik 's avonds van school of werk thuis kom, maar eigenlijk wil ik dan direct gaan hardlopen. Maar weet niet zo goed of ik dan voor het eten zal gaan lopen of er na, hoe pakken jullie dat aan?

[ Bericht 37% gewijzigd door 1517 op 16-11-2010 18:29:47 ]
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
pi_88788576
Zorgen voor een goeie boterham om 4 uur ofzo. Rennen op een lege maag kan ik niet, en op een volle maag is ook niet best.

Heb net mijn 4de keer lopen sinds lange tijd achter de rug. 6km redelijk soepel binnen de 28 minuten. Ik klaag niet. Vorige week nieuwe schoenen gekocht, en dat had ik dan weer veel eerder moeten doen..... merk nu pas dat de demping in mijn oude paar wel behoorlijk vergaan was.
  dinsdag 16 november 2010 @ 19:44:32 #173
286730 Ace-of-Spades
Money for nothing
pi_88791771
quote:
6s.gif Op dinsdag 16 november 2010 18:23 schreef 1517 het volgende:
Ik heb soms erg honger als ik 's avonds van school of werk thuis kom, maar eigenlijk wil ik dan direct gaan hardlopen. Maar weet niet zo goed of ik dan voor het eten zal gaan lopen of er na, hoe pakken jullie dat aan?
Uhm, zorg dat je voldoende eet een paar uur voordien. Koop desnoods een Snickers. Ooit 130 min op een Snickers gelopen. DAt ging best ;)

Verder kan lopen op lege maag best prettig zijn (dat hongergevoel verdwijnt heel snel, doordat je lichaam schakelt tussen het para- en orthosympatische zenuwstelsel), maar verwacht niet dat je een harde intervaltraining kan doen ;)
Chicks for free.
''Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didn't do than by the ones you did do. Explore. Dream. Discover.'' Mark Twain
pi_88795525
Als ik eerst ga avondeten ga ik daarna niet meer, is mijn ervaring :). Als ik korter dan twee uur na het eten ga hardlopen krijg ik last, als ik langer dan twee uur wacht heb ik echt geen zin meer. Als ik dus na het werk wil gaan lopen smeer ik 'n paar boterhammen, ga lopen, douchen en dan heb ik echt wel weer genoeg honger om het avondeten te gaan klaarmaken.
pi_88800337
ShadyLane,

Klinkt zeer herkenbaar, zo pak ik het ook aan.
Fok! NFL MVP 2020
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')