thnxquote:Op woensdag 3 november 2010 00:05 schreef jde_kok het volgende:
[..]
Succes zaterdag! Kon je niet kiezen voor de korte cross?
komt omdat je moet wennen. Dat ik begon met hardlopen 2 jaar terug kon ik geen 8 minuten lopen zonder veel pijn aan mijn schenen. Gewoon omdat je benen er aan moeten wennen.quote:Op woensdag 3 november 2010 00:38 schreef Daywalk3r het volgende:
Heb een hele poos terug nieuwe schoenen gehaald bij intersport (gescant enzo) nadat ik een half jaar niet meer hardgelopen heb en ik probeer de laatste tijd in de sportschool op de loopband hard te lopen maar ik krijg of zere schenen tijdens het lopen of steek in m'n zij. Daardoor geef ik het elke x maar weer op.
Wat kan ik hier aan/tegen doen? Wil eens 5km lopen.
Met wat last kon ik voorheen wel 4km halen (met verkeerde schoenen ook nog)
M'n trainer schreeuwde maandag naar me dat ik m'n armen moest ontspannen. Nogal lastig als je stevige intervallen aan het lopen bent. Ik heb dan ook de neiging om ze op te trekken.quote:Op maandag 1 november 2010 12:31 schreef jde_kok het volgende:
Hebben er meer mensen last van het feit dat ze de armen tever optrekken en dus een beetje verstijfd lopen in de schouders. Ik beweeg mijn armen veel te weinig vanuit mijn schouders, daar ga ik nu mee aan de slag.
Lijkt me zwaar crossen. Ik heb het een keer gezien tijdens een duurloop die ik deed en vlakbij was er zo'n cross. Het was toen echter wel droog (vooral koud!) Ik zag dat de goede lopers hun benen meer optrokken en kortere passen maakten. Wel in een hoog tempo. Het zag er soepel uit.quote:Op woensdag 3 november 2010 00:23 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
thnxja ik kon ook 4km doen, maar ja. Ben toch een lange afstandsloper dus ga ik voor de langste afstand. Ben relatief gezien ook wel minder goed in korte afstanden volgens mij. Vind het sowieso minder leuk. Maar moet volgens mij ook wel te overleven zijn, want het is geen super modder parcours voor zover ik weet. Is in het noorderplantsoen in Groningen iig voor de liefhebbers die ook nog mee willen doen.
Ga er geen nieuwe schoenen voor aanschaffen idd, vind dat een beetje zonde van het geld. Eerst maar eens kijken of ik het echt leuk vindhet schijnt iig heel goed te zijn voor je kracht om te crossen, dus misschien toch maar aan beginnen
Bruikbare tips, dank je. Ga het vanavond maar eens proberen tijdens de training.quote:Op woensdag 3 november 2010 09:45 schreef Ace-of-Spades het volgende:
Probeer je handen te ontspannen. Dan span je de rest ook minder aan. Ik heb altijd mn hand half open en mijn duim op mijn wijsvinger. Toevallig net op gelet![]()
En als je je schouderbladen een beetje naar binnen trekt ontspannen je schouders meer en bewegen je armen ook nog eens veel rechter langs je lijf.
De keren dat ik door het zand heb gelopen (2x bij de circuitrun) kwam ik er ook wel doorheen. Je past je automatisch aan de omstandigheden aan volgens mij. Ik heb verder ook geen ervaring met crossen, maar zal laten weten hoe zwaar het is. Het is verder een open wedstrijd, en ga iig met 1 ander lid. Het is verder niet opgenomen in het trainingsprogramma, als die er al is. Lange afstanden is toch een beetje een ondergeschoven kindje helaas, dus ik moet daar nog achteraan om een passend schema voor te maken. We lopen verder ook altijd in de avond, dus dan is op cross ondergrond lopen best wel gevaarlijk in het donker. Vaak beperkt het zich dus toch tot de verlichte wegen.quote:Op woensdag 3 november 2010 09:46 schreef e-runner het volgende:
[..]
Lijkt me zwaar crossen. Ik heb het een keer gezien tijdens een duurloop die ik deed en vlakbij was er zo'n cross. Het was toen echter wel droog (vooral koud!) Ik zag dat de goede lopers hun benen meer optrokken en kortere passen maakten. Wel in een hoog tempo. Het zag er soepel uit.
Als ik zelf wel eens door het zand en/of modder loop merk ik op dat het toch heel wat anders is dan op asfalt lopen. Je moet echt een andere pas gebruiken. Lijkt me iets wat je ook even aan moet leren bij zoiets.
Ga je met leden van je AV? Is dat ook iets waar jullie voor trainen of opnemen in een schema?
Haha e-runner, we hebben last van hetzelfde verschijnsel.quote:Op woensdag 3 november 2010 09:50 schreef e-runner het volgende:
[..]
Bruikbare tips, dank je. Ga het vanavond maar eens proberen tijdens de training.
Regen is leuk. Koude is leuk. De combinatie iets minderquote:Op woensdag 3 november 2010 22:14 schreef No-P het volgende:
Wielrennendoe ik ook liever in de zomer. Maar dus niet met slecht weer, dan loop ik liever of zit ik op de mtb.
Ja maar ik had laatst een uitschieter naar een kwatier en nu heb ik alweer pijn na 5 min.quote:Op woensdag 3 november 2010 08:56 schreef The_Hives het volgende:
[..]
komt omdat je moet wennen. Dat ik begon met hardlopen 2 jaar terug kon ik geen 8 minuten lopen zonder veel pijn aan mijn schenen. Gewoon omdat je benen er aan moeten wennen.
Is een kwestie van langzaam opbouwen
Bij mij ging het ook beter. Gisteren hadden we circuittraining. Er stonden 10 oefeningen op het programma.quote:Op woensdag 3 november 2010 12:41 schreef jde_kok het volgende:
[..]
Haha e-runner, we hebben last van hetzelfde verschijnsel.
De bovenstaande tip heb ik gisteren ook geprobeerd en het liep al een stuk beter!
Wie doen er overigens mee met de 7-heuvelenloop, tijd voor een meeting?
Je bespaart ruim een seconde per schoen!! Ik weet niet precies welke smiley ik moet gebruiken dus ik hou het op deze:quote:Op donderdag 4 november 2010 17:29 schreef 1517 het volgende:
Nog een goede tip die ik tegen kwam op het web:
Nu moet ik zo'n 90x mijn veters strikken op deze manier om de tijd die ik heb verloren met het kijken van deze video terug te verdienen, leertijd nog niet meegerekend. Ik strik alleen de veters van mijn hardloopschoenen wat betekend dat ik over een jaar mijn tijd heb terug verdiend. Vanaf dan maak ik dus winst. Goede tipquote:Op donderdag 4 november 2010 17:29 schreef 1517 het volgende:
Nog een goede tip die ik tegen kwam op het web:
Ook al links, begint wel op te vallenquote:Op donderdag 4 november 2010 18:45 schreef Woodpecker het volgende:
Heb na de halve van Amsterdam last van mijn linker hamstring.Heb nog twee en een halve week tot de 7heuvelenloop om er van af te komen, maar mijn trainingsschema (mocht ik die al hebben) is er danig door verzwakt...
Neeeeequote:NEW YORK - Haile Gebrselassie heeft zondag na zijn mislukte marathon van New York zijn afscheid aangekondigd. De wereldrecordhouder op de marathon verklaarde na zijn opgave dat het tijd is om te stoppen.
''Het wordt tijd plaats te maken voor de jonge lopers'', zei de 37-jarige voormalige olympisch kampioen op de baan. ''Ik stop ermee.''
Gebreselassie liep voor het eerst de prestigieuze marathon van New York. Na zo'n 24 kilometer stapte hij uit. De Afrikaanse grootheid kampte met knieklachten.
Gebrselassie veroverde in het verleden twee olympische titels op de 10.000 meter en acht wereldtitels. In september 2008 bracht hij in Berlijn het wereldrecord op de marathon op 2.03.59.
''Ik wil niet meer afzien. Dat betekent dat ik moet stoppen'', verklaarde hij na afloop. ''Ik heb hard voor deze wedstrijd getraind. Zonder succes.'' Bron: nu.nl
Ach, je schuift iig een plekje op in de uitslag van een marathonquote:
Haha, ik heb m dan ook een welverdiend schouderklopje gegevensquote:Op zondag 7 november 2010 22:29 schreef kepler het volgende:
Ik durfde het nog niet aan om te gaan lopen vandaagIk merk dat mn knie nog wat zwakjes aanvoelt, alhoewel ik totaal geen last heb tijdens volleyballen...
Nog een paar daagjes extra rust
@Ace
1:18 op je 53e
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |