abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88273646
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 00:05 schreef jde_kok het volgende:

[..]

Succes zaterdag! Kon je niet kiezen voor de korte cross?
thnx :) ja ik kon ook 4km doen, maar ja. Ben toch een lange afstandsloper dus ga ik voor de langste afstand. Ben relatief gezien ook wel minder goed in korte afstanden volgens mij. Vind het sowieso minder leuk. Maar moet volgens mij ook wel te overleven zijn, want het is geen super modder parcours voor zover ik weet. Is in het noorderplantsoen in Groningen iig voor de liefhebbers die ook nog mee willen doen.

Ga er geen nieuwe schoenen voor aanschaffen idd, vind dat een beetje zonde van het geld. Eerst maar eens kijken of ik het echt leuk vind :) het schijnt iig heel goed te zijn voor je kracht om te crossen, dus misschien toch maar aan beginnen :)
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_88273941
Die crossen lijken me vet! Als ik straks wat meer getraind ben wil ik die volgend jaar ook wel gaan lopen!
  woensdag 3 november 2010 @ 00:38:03 #53
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_88274089
Heb een hele poos terug nieuwe schoenen gehaald bij intersport (gescant enzo) nadat ik een half jaar niet meer hardgelopen heb en ik probeer de laatste tijd in de sportschool op de loopband hard te lopen maar ik krijg of zere schenen tijdens het lopen of steek in m'n zij. Daardoor geef ik het elke x maar weer op.
Wat kan ik hier aan/tegen doen? Wil eens 5km lopen.
Met wat last kon ik voorheen wel 4km halen (met verkeerde schoenen ook nog)
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  woensdag 3 november 2010 @ 00:39:06 #54
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_88274112
Heb vandaag weer wat km's gelopen, heerlijke temperatuur en die motregen beviel me wel.
  woensdag 3 november 2010 @ 08:56:22 #55
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_88277096
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 00:38 schreef Daywalk3r het volgende:
Heb een hele poos terug nieuwe schoenen gehaald bij intersport (gescant enzo) nadat ik een half jaar niet meer hardgelopen heb en ik probeer de laatste tijd in de sportschool op de loopband hard te lopen maar ik krijg of zere schenen tijdens het lopen of steek in m'n zij. Daardoor geef ik het elke x maar weer op.
Wat kan ik hier aan/tegen doen? Wil eens 5km lopen.
Met wat last kon ik voorheen wel 4km halen (met verkeerde schoenen ook nog)
komt omdat je moet wennen. Dat ik begon met hardlopen 2 jaar terug kon ik geen 8 minuten lopen zonder veel pijn aan mijn schenen. Gewoon omdat je benen er aan moeten wennen.

Is een kwestie van langzaam opbouwen :)
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_88277837
quote:
Op maandag 1 november 2010 12:31 schreef jde_kok het volgende:

Hebben er meer mensen last van het feit dat ze de armen tever optrekken en dus een beetje verstijfd lopen in de schouders. Ik beweeg mijn armen veel te weinig vanuit mijn schouders, daar ga ik nu mee aan de slag.
M'n trainer schreeuwde maandag naar me dat ik m'n armen moest ontspannen. Nogal lastig als je stevige intervallen aan het lopen bent. Ik heb dan ook de neiging om ze op te trekken.
Je stelt je toch in op hard gaan lopen, ben er nog niet goed uit hoe ik moet ontspannen tijdens een stevige training.
  woensdag 3 november 2010 @ 09:45:31 #57
286730 Ace-of-Spades
Money for nothing
pi_88278043
Probeer je handen te ontspannen. Dan span je de rest ook minder aan. Ik heb altijd mn hand half open en mijn duim op mijn wijsvinger. Toevallig net op gelet :+
En als je je schouderbladen een beetje naar binnen trekt ontspannen je schouders meer en bewegen je armen ook nog eens veel rechter langs je lijf.
Chicks for free.
''Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didn't do than by the ones you did do. Explore. Dream. Discover.'' Mark Twain
pi_88278054
quote:
Op woensdag 3 november 2010 00:23 schreef beertenderrr het volgende:

[..]

thnx :) ja ik kon ook 4km doen, maar ja. Ben toch een lange afstandsloper dus ga ik voor de langste afstand. Ben relatief gezien ook wel minder goed in korte afstanden volgens mij. Vind het sowieso minder leuk. Maar moet volgens mij ook wel te overleven zijn, want het is geen super modder parcours voor zover ik weet. Is in het noorderplantsoen in Groningen iig voor de liefhebbers die ook nog mee willen doen.

Ga er geen nieuwe schoenen voor aanschaffen idd, vind dat een beetje zonde van het geld. Eerst maar eens kijken of ik het echt leuk vind :) het schijnt iig heel goed te zijn voor je kracht om te crossen, dus misschien toch maar aan beginnen :)
Lijkt me zwaar crossen. Ik heb het een keer gezien tijdens een duurloop die ik deed en vlakbij was er zo'n cross. Het was toen echter wel droog (vooral koud!) Ik zag dat de goede lopers hun benen meer optrokken en kortere passen maakten. Wel in een hoog tempo. Het zag er soepel uit.
Als ik zelf wel eens door het zand en/of modder loop merk ik op dat het toch heel wat anders is dan op asfalt lopen. Je moet echt een andere pas gebruiken. Lijkt me iets wat je ook even aan moet leren bij zoiets.
Ga je met leden van je AV? Is dat ook iets waar jullie voor trainen of opnemen in een schema?
pi_88278167
quote:
Op woensdag 3 november 2010 09:45 schreef Ace-of-Spades het volgende:
Probeer je handen te ontspannen. Dan span je de rest ook minder aan. Ik heb altijd mn hand half open en mijn duim op mijn wijsvinger. Toevallig net op gelet :+
En als je je schouderbladen een beetje naar binnen trekt ontspannen je schouders meer en bewegen je armen ook nog eens veel rechter langs je lijf.
Bruikbare tips, dank je. Ga het vanavond maar eens proberen tijdens de training.
pi_88279229
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 09:46 schreef e-runner het volgende:

[..]

Lijkt me zwaar crossen. Ik heb het een keer gezien tijdens een duurloop die ik deed en vlakbij was er zo'n cross. Het was toen echter wel droog (vooral koud!) Ik zag dat de goede lopers hun benen meer optrokken en kortere passen maakten. Wel in een hoog tempo. Het zag er soepel uit.
Als ik zelf wel eens door het zand en/of modder loop merk ik op dat het toch heel wat anders is dan op asfalt lopen. Je moet echt een andere pas gebruiken. Lijkt me iets wat je ook even aan moet leren bij zoiets.
Ga je met leden van je AV? Is dat ook iets waar jullie voor trainen of opnemen in een schema?
De keren dat ik door het zand heb gelopen (2x bij de circuitrun) kwam ik er ook wel doorheen. Je past je automatisch aan de omstandigheden aan volgens mij. Ik heb verder ook geen ervaring met crossen, maar zal laten weten hoe zwaar het is. Het is verder een open wedstrijd, en ga iig met 1 ander lid. Het is verder niet opgenomen in het trainingsprogramma, als die er al is. Lange afstanden is toch een beetje een ondergeschoven kindje helaas, dus ik moet daar nog achteraan om een passend schema voor te maken. We lopen verder ook altijd in de avond, dus dan is op cross ondergrond lopen best wel gevaarlijk in het donker. Vaak beperkt het zich dus toch tot de verlichte wegen.
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
  woensdag 3 november 2010 @ 11:00:31 #61
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_88279860
heerlijk loopweer vandaag O+

de wekelijkse 14k zit er weer op :)
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_88279956
En nu is het noorderplantsoen nou ook niet echt vergelijkbaar met een modderig bos ofzo. Ik liep daar altijd in het donker en/of met kloteweer en nooit het idee gehad dat het ergens glibberig was oid.
Dus toch .
pi_88280175
Gisteren maar een binnen getraind maar wat is dat verschrikkelijk. Heb intervaltraining gedaan en zweette me dood, totaal geen koeling van wind of iets dergelijks. Voortaan toch maar weer de atletiekbaan opzoeken
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
pi_88283000
quote:
Op woensdag 3 november 2010 09:50 schreef e-runner het volgende:

[..]

Bruikbare tips, dank je. Ga het vanavond maar eens proberen tijdens de training.
Haha e-runner, we hebben last van hetzelfde verschijnsel.

De bovenstaande tip heb ik gisteren ook geprobeerd en het liep al een stuk beter!

Wie doen er overigens mee met de 7-heuvelenloop, tijd voor een meeting?
PSV; West Ham United; Real Madrid; Borussia Dortmund;Tampa Bay Buccaneers; Tampa Bay Rays; Tampa Bay Lightning; Olympische Spelen
Fok! NFL MVP 2020
pi_88285733
Ik krijg onder het lopen ook wel eens last van stijve schouders maar het helpt inderdaad om je handen te ontspannen en open te houden...daardoor ga je automatisch je hele lichaam meer ontspannen. Ook bewust je schouders naar achteren maar wel naar beneden drukken helpt.
  woensdag 3 november 2010 @ 21:39:36 #66
286730 Ace-of-Spades
Money for nothing
pi_88304630
't Avontuurtje was van korte duur deze keer. Vandaag weer op de fiets getraind en de koers is nu voorgoed vastgesteld ;). Wielrennen is mijn sport. Het kost wat meer tijd en geld, maar damn wat heb ik dat gevoel gemist afgelopen tijd. Wedstrijdplannen ook weer uit de ijskast. Ik had even een break nodig denk ik.

Anywho, happy running guys. En misschien doe ik nog wel mee als verdwaalde loper in de Bata ;)
Chicks for free.
''Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didn't do than by the ones you did do. Explore. Dream. Discover.'' Mark Twain
  woensdag 3 november 2010 @ 22:14:45 #67
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_88306537
Wielrennen ^O^ doe ik ook liever in de zomer. Maar dus niet met slecht weer, dan loop ik liever of zit ik op de mtb.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_88308811
Zo, 12x200m in gemiddeld 49s ... voelde weer lekker :) Hopelijk voelt het zondag ook zo lekker, dan loop ik de 10k in 40'40" :+
  woensdag 3 november 2010 @ 23:37:18 #69
286730 Ace-of-Spades
Money for nothing
pi_88310734
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 22:14 schreef No-P het volgende:
Wielrennen ^O^ doe ik ook liever in de zomer. Maar dus niet met slecht weer, dan loop ik liever of zit ik op de mtb.
Regen is leuk. Koude is leuk. De combinatie iets minder ;). Maar sporters hebben karakter toch?
Chicks for free.
pi_88311975
Ik niet hoor, sport in de winter maar weinig. Wel elke keer van plan dit te verbeteren, daarom doe ik naast wielrennen (wat je dus écht niet doet in de winter) nu dus ook aan MTB'en en af en toe hardlopen (damloop onder de 1:15 volgend jaar hoop ik :))
  donderdag 4 november 2010 @ 01:25:43 #71
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_88313544
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 08:56 schreef The_Hives het volgende:

[..]

komt omdat je moet wennen. Dat ik begon met hardlopen 2 jaar terug kon ik geen 8 minuten lopen zonder veel pijn aan mijn schenen. Gewoon omdat je benen er aan moeten wennen.

Is een kwestie van langzaam opbouwen :)
Ja maar ik had laatst een uitschieter naar een kwatier en nu heb ik alweer pijn na 5 min. -O-
Maar ik blijf proberen ^O^
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_88318706
quote:
Op woensdag 3 november 2010 12:41 schreef jde_kok het volgende:

[..]

Haha e-runner, we hebben last van hetzelfde verschijnsel.

De bovenstaande tip heb ik gisteren ook geprobeerd en het liep al een stuk beter!

Wie doen er overigens mee met de 7-heuvelenloop, tijd voor een meeting?
Bij mij ging het ook beter. Gisteren hadden we circuittraining. Er stonden 10 oefeningen op het programma.
Tussen elke oefening door moest je een 400 meter lopen.
De oefeningen varieerden van squats tot schaatssprongen met banden, op een verhoging springen, touwtje springen en nog wat armoefeningen. Je hebt tussendoor geen rust.
Je doet het in tweetallen. Dus de ene loopt de andere doet een oefening en zo los je elkaar af.
We hebben dit wel eens eerder gedaan, maar toen vond ik het erg zwaar. Nu ging het vrij makkelijk allemaal.

De 400 meters heb ik rustiger gelopen dan maandag en dit bood me de gelegenheid om wat op m'n techniek te letten. Dus m'n armen en ook of ik rechtop liep. Ondanks de regen een fijne training :)
pi_88333000
Nog een goede tip die ik tegen kwam op het web:

_O_
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
  donderdag 4 november 2010 @ 18:18:02 #74
286730 Ace-of-Spades
Money for nothing
pi_88334719
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 17:29 schreef 1517 het volgende:
Nog een goede tip die ik tegen kwam op het web:

_O_
Je bespaart ruim een seconde per schoen!! Ik weet niet precies welke smiley ik moet gebruiken dus ik hou het op deze: ;(
Chicks for free.
pi_88335565
E-runner,

Heb het vanmiddag ook geprobeerd tijdens een rustige duurloop van 45 minuten. Liep wel een stuk ontspannender moet ik zeggen.
PSV; West Ham United; Real Madrid; Borussia Dortmund;Tampa Bay Buccaneers; Tampa Bay Rays; Tampa Bay Lightning; Olympische Spelen
Fok! NFL MVP 2020
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')