Wow! Held! Dat is een tijd waar menig jongere alleen maar van kan dromen!
Ik heb vandaag een 'generale' gedaan voor de Zevenheuvelenloop, 15 km bij een bosloop hier in de buurt. Ging heel aardig. Omdat ik bij m'n duurlopen steeds maar 10km/u liep, rekende ik op iets van 1:25 ofzo (geen anderhalf uur, want bij wedstrijden ben ik wel altijd sneller dan in training).
Bij doorkomst op 5 km stond er 29 minuten op de klok. "Oeps", dacht ik, "dat maal drie komt toch wel gevaarlijk dicht bij de anderhalf uur". Ben gaan versnellen (dat ging ook makkelijk, was erg relaxed begonnen) en deed de tweede 5 km in 26 minuten. Daarna kreeg ik het zwaar, want toen kwamen we door bij de finish en driekwart van de lopers (die deden 10 km) stopte daar.
Het was allemaal vooral op die 10km lopers ingericht, zo bleek, want daarna stonden er geen kilometerbordjes meer

. Als je het toch al zwaar hebt is het niet ideaal als het 11km-bordje alsmaar niet komt. Uiteindelijk die laatste 5 km toch nog in 27 minuten gedaan, dus eindtijd 1:22. Daar ben ik erg tevreden mee.
Nu hoop ik stiekem op een tijd onder de 1:20 bij de Zevenheuvelen, maar ik weet niet hoeveel rek er nog in zit. Heb vandaag behoorlijk m'n best gedaan en het was ideaal loopweer. Ik voel me wel moreel verplicht onder de 1:20 te lopen, anders ben ik 'n startvakfraudeur

.
Het was wel weer erg grappig allemaal, ik ben dol op die lokale loopjes. Deze was georganiseerd door toerwielerclub 'De Pedaleurs', er werden krentenbroden verloot onder de deelnemers, en regelmatig omgeroepen: "er is vandaag NOG 'n groot hardloopevenement: de marathon van New York."