quote:Haha okOp maandag 25 oktober 2010 23:44 schreef zarGon het volgende:
"IK GA JE VADER VERKRACHTEN" wordt de TT van het volgende topic..
quote:Je vader, niet jij.Op maandag 25 oktober 2010 23:45 schreef Bomil het volgende:
[..]
Haha okhebben we toch iets om naar uit te kijken
quote:Bedankt! even een kopje koffie maken dan, anders breekt het hele rolspellen uit elkaarOp maandag 25 oktober 2010 23:50 schreef Boca_Raton het volgende:
((Wie wil er een kopje koffie?))
deze is voor jou Bomil.
Wie nog meer?
quote:Turks koffie?Op dinsdag 26 oktober 2010 00:01 schreef Boca_Raton het volgende:
kofje koppie voor Triggershot.
Ik kwam Bomil even begroeten, nu zit ik koffie te drinken
quote:Uzumunu al...Op dinsdag 26 oktober 2010 00:03 schreef Boca_Raton het volgende:
Eh... nou... dit is koffie uit mijn simpele koffie-apparaat. Hoop dat het tóch smaakt (ik krijg wel altijd klachten, sstttt).
quote:Nee!
quote:Haha oke dan. Gewoon Nederlands? Er staat iets in de zin van, geniet er nou maar van, zonder te ondervragen hoe en watOp dinsdag 26 oktober 2010 00:07 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nee!Ik had even wat woorden gekopieerd uit een online Turks woordenboek. (Al spreek ik wel een paar woordjes hoor)
quote:Mooi zo!Op dinsdag 26 oktober 2010 00:09 schreef Bomil het volgende:
[..]
Gaat prima hier, FOK! browsen onder de genot van een kopje koffie.
hoe gaat het daar?
quote:Nee joh, ik ga zo slapen, maar bedankt!Op dinsdag 26 oktober 2010 00:06 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Rookert ook een kopje koffie van mij? Op eigen risico, ik krijg altijd klachten
quote:SMAAKT NAAR KOFFIE MAN, SMAAKT NAAR KOFFIE. DIT IS GOED NIEUWS VOOR DE WERELD VAN DE WETENSCHAP. EEN HOOGTEPUNT. BELACHELIJK REVOLUTIONAIR.
quote:ahahahahahahaOp dinsdag 26 oktober 2010 00:10 schreef Bomil het volgende:
[..]
SMAAKT NAAR KOFFIE MAN, SMAAKT NAAR KOFFIE. DIT IS GOED NIEUWS VOOR DE WERELD VAN DE WETENSCHAP. EEN HOOGTEPUNT. BELACHELIJK REVOLUTIONAIR.
quote:Vind ik nooit zo lekker 'zitten' snachts.Op dinsdag 26 oktober 2010 00:13 schreef Boca_Raton het volgende:
Triggershot, trek een paar warme sokken aan dan.
quote:Heb je geen sokken aan?Op dinsdag 26 oktober 2010 00:14 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Vind ik nooit zo lekker 'zitten' snachts.
quote:Op dinsdag 26 oktober 2010 00:15 schreef Boca_Raton het volgende:
Bomil, weet je wat we binnenkort een keer kunnen doen hier? We nemen de lift naar de kelder van Fok!, daar waar al die gangen zijn. En dan gaan we af en toe door een deur naar een forum, gewoon even kijken.
Gewoon een uurtje rondstruinen onder alle fora. En er ligt natuurlijk een hoop ouwe troep en zo, kijken wat we tegenkomen. Is dat wat?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 26 oktober 2010 00:18 schreef Bomil het volgende:
[..]
FOK! opent binnenkort een kelder heb ik gelezen
Het KeldertjeBestaat al heel lang heSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 26 oktober 2010 00:18 schreef Bomil het volgende:
[..]
FOK! opent binnenkort een kelder heb ik gelezen
Het KeldertjeOh neeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.niet die kelder. Gewoon de kelder waar al die gangen zijn, zoals onder een flat. Daar zijn alle deuren die naar de fora leiden.
quote:http://forum.fok.nl/index/forumindex Hier bedoel jeOp dinsdag 26 oktober 2010 00:20 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Oh neeniet die kelder. Gewoon de kelder waar al die gangen zijn, zoals onder een flat. Daar zijn alle deuren die naar de fora leiden.
quote:Die bedoel ik! Daaronder zit een gangenstelsel.Op dinsdag 26 oktober 2010 00:20 schreef Bomil het volgende:
[..]
http://forum.fok.nl/index/forumindex Hier bedoel je
quote:Welke deur wil je als eerste nemenOp dinsdag 26 oktober 2010 00:22 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Die bedoel ik! Daaronder zit een gangenstelsel.
quote:haal een dokterOp dinsdag 26 oktober 2010 00:24 schreef Bomil het volgende:
[..]
Welke deur wil je als eerste nemen![]()
Ik heb jarenlang alleen de deuren General Chat, Onzin voor je leven & Klaagbaak geopend![]()
dit is nieuw voor me iemand haal een dokter
quote:Alles heeft zijn tijd, good nightOp dinsdag 26 oktober 2010 00:26 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
haal een dokter![]()
Bomil, ik moet zo naar bedMaar we kunnen binnenkort op expeditie.
quote:Ay+Op dinsdag 26 oktober 2010 12:41 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ayca! Ay:D.
Ik raak er inmiddels gewend aan. Hehe,. Maak je het vanavond goed, hm?
quote:Omdat het kán!Op dinsdag 26 oktober 2010 18:19 schreef zarGon het volgende:
[..]
Waarom doen ze dat eigenlijk? Showbizz-nieuws uitzenden samen met het 'echte' nieuws?
quote:Türk milleti ! Zekidir! Çalışkandır! Ne mutlu Turküm diyene!Op dinsdag 26 oktober 2010 18:19 schreef Ayca het volgende:
HEY ik hoor wel mooi de stem van ataturk!
quote:Wat zenden ze nu weer uit?Op dinsdag 26 oktober 2010 18:19 schreef Ayca het volgende:
quote:Show TV is links, ja?
quote:Op dinsdag 26 oktober 2010 18:15 schreef zarGon het volgende:
[..]
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]RAWR,.
quote:Show net zo hoor. Turks links dan wat eigenlijk rechts is.Op dinsdag 26 oktober 2010 18:23 schreef zarGon het volgende:
[..]
Show TV is links, ja?
Ik vind Kanal D links. Show lijkt er een beetje tussen te zitten? Al neigt Show wel naar links.
Wel irritant, links en rechts in Turkije.
quote:Dat is ook waar. Eetprogramma's die uren duren en de focus ligt op alles behalve het eten, een 'Var mısın? Yok musun?' waar iedereen naar kijkt en zelfs uren over belt terwijl er familie op bezoek is - true story, en showbizz-nieuws tijdens het echte nieuws. Dat is op z'n Turks.
quote:Dan is het zeker wel opeens een kwaliteitsprogramma.Op dinsdag 26 oktober 2010 18:19 schreef Ayca het volgende:
quote:Hé, geen slecht woord over Atatürk! Straks blokkeren ze FOK!. Wat moet ik dan doen op vakantie?!Op dinsdag 26 oktober 2010 18:27 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Dan is het zeker wel opeens een kwaliteitsprogramma.
quote:Een leven zoeken.Op dinsdag 26 oktober 2010 18:30 schreef zarGon het volgende:
[..]
Hey, geen slecht woord over Atatürk! Straks blokkeren ze FOK!. Wat moet ik dan doen op vakantie?!.
quote:Mjah. Ik ben wel blij dat links en rechts heel anders is dan links en rechts in Turkije. Hier gaan ze nog respectvol om met elkanders meningen.Op dinsdag 26 oktober 2010 18:26 schreef IHVK het volgende:
[..]
Show net zo hoor. Turks links dan wat eigenlijk rechts is.
quote:Hm, dat zou ik eerst in Nederland eens moeten doen.
quote:Atatürkisten.Op dinsdag 26 oktober 2010 18:33 schreef IHVK het volgende:
Haha niet zo subtiele kritiek op de islam. 'Duizend jaar oude denkbeelden'
quote:Geen Arabisch kunnen, wat een faalOp dinsdag 26 oktober 2010 18:36 schreef IHVK het volgende:
Dat Turks van vroeger dat Ataturk bezigt bestaat volgens mij alleen uit Arabische woorden, snap er niets van.
Dire Taalzuiveraars hebben hun werk goed gedaan
quote:Oh mijn god, Wik.Op dinsdag 26 oktober 2010 18:40 schreef wikwakka2 het volgende:
Wel een onmogelijke taal hoor, dat Turks. Als er nou gewoon werd gezegd wat er staat geschreven, maar nee, dat is zeker te makkelijk. Mevcuvedityetninin, cumhurriyetinim![]()
![]()
quote:Beide Arabische woorden met een Turkse uitgang. Dodelijke combinatie blijkt.Op dinsdag 26 oktober 2010 18:40 schreef wikwakka2 het volgende:
Wel een onmogelijke taal hoor, dat Turks. Als er nou gewoon werd gezegd wat er staat geschreven, maar nee, dat is zeker te makkelijk. Mevcuvedityetninin, cumhurriyetinim![]()
![]()
quote:Ik wist dat ik hier boze opmerkingen over zou krijgen.Op dinsdag 26 oktober 2010 18:42 schreef zarGon het volgende:
[..]
Oh mijn god, Wik..
Wat een faal..
quote:Goed dat ze ze uit de taal hebben gefilterd dan, alleen cumhurriyet ben ik wel vaker tegen gekomen, wat betekent het?Op dinsdag 26 oktober 2010 18:42 schreef IHVK het volgende:
[..]
Beide Arabische woorden met een Turkse uitgang. Dodelijke combinatie blijkt.
quote:Wat praat je, man.
quote:Boos?Op dinsdag 26 oktober 2010 18:42 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ik wist dat ik hier boze opmerkingen over zou krijgen.
quote:De vraag is waarom hij vrienden met jou wordt.Op dinsdag 26 oktober 2010 18:43 schreef IHVK het volgende:
Help ik word vrienden met een PVV stemmer.
quote:Ik lokte het uitOp dinsdag 26 oktober 2010 18:45 schreef zarGon het volgende:
[..]
Boos?. Welnee, gek. Was gewoon een domme opmerking (alhoewel ik er nog niet uit ben of het nou sarcastisch is of niet).
quote:"Maar ik heb niks tegen allochtonen/moslims, hoor!"Op dinsdag 26 oktober 2010 18:45 schreef zarGon het volgende:
[..]
De vraag is waarom hij vrienden met jou wordt..
quote:Zeliha is het met je oneens.Op dinsdag 26 oktober 2010 18:46 schreef zarGon het volgende:
OMG, die wereldkaarten/maps die op YouTube staan. Wat een kankermongolen,.
quote:Ga met hem vechten om te laten zien dat hij het bij het foute eind heeft, dat zal hem leren.Op dinsdag 26 oktober 2010 18:48 schreef IHVK het volgende:
Wat Wik zegt denk ik. Maar de vraag is moet ik mij nu minder hard uitlaten over PVV'ers? Dat kan ik niet hoor.
quote:Op dinsdag 26 oktober 2010 18:46 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ik lokte het uit. Ik wist dat jullie er over zouden vallen, aangezien ik hier al een keer of 100 heb gelezen dat Turks zo een logische taal is i.t.t. Nederlands e.d.
.
[..]
"Maar ik heb niks tegen allochtonen/moslims, hoor!"
quote:Pfrt, dat zou echt hypocriet zijn. Dat is net zoals alleen maar vol lof over Turken en Turkije praten omdat je Turk bent.Op dinsdag 26 oktober 2010 18:48 schreef IHVK het volgende:
Wat Wik zegt denk ik. Maar de vraag is moet ik mij nu minder hard uitlaten over PVV'ers? Dat kan ik niet hoor.
quote:İk denk dat Sami Yusuf zich schaamt dat zijn stemOp dinsdag 26 oktober 2010 18:55 schreef zarGon het volgende:
Neger, wat?. Turkije op 4, Saoedi-Arabië op 3 (
! ), Pakistan op 2 en Iran op 1.
.
quote:Wie maakt er in godsnaam zulk soort lijstjes, en me dunkt dat Turkije met een drie keer zo grote bevolking en dienstplicht wel een wat groter leger heeft dan Saoedie ArabiëOp dinsdag 26 oktober 2010 18:55 schreef zarGon het volgende:
Neger, wat?. Turkije op 4, Saoedi-Arabië op 3 (
! ), Pakistan op 2 en Iran op 1.
.
quote:Precies, die schoentjes zijn dodelijk.Op dinsdag 26 oktober 2010 19:02 schreef IHVK het volgende:
En als Amerika een paar Nikes erop gooit is het sowieso voorbij met de pret.
#hardewaarheid
quote:NukesOp dinsdag 26 oktober 2010 19:02 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Precies, die schoentjes zijn dodelijk.
quote:Op dinsdag 26 oktober 2010 19:02 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Precies, die schoentjes zijn dodelijk.
[ afbeelding ]
quote:Er is hele oorlog gaande - blijkbaar - op YouTube tussen Turken, Grieken, Armenen, Perzen etc.Op dinsdag 26 oktober 2010 19:00 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Wie maakt er in godsnaam zulk soort lijstjes, en me dunkt dat Turkije met een drie keer zo grote bevolking en dienstplicht wel een wat groter leger heeft dan Saoedie Arabië. Alhoewel zij wel zojuist 60 miljard dollar hebben uitgegeven aan wat extra speeltjes. Wikipedia is het in ieder geval oneens met het filmpje.
quote:Ik heb ook een pvver als vriend.Op dinsdag 26 oktober 2010 18:45 schreef zarGon het volgende:
[..]
De vraag is waarom hij vrienden met jou wordt..
quote:gefeli!Op dinsdag 26 oktober 2010 19:35 schreef Ayca het volgende:
Ging wel goed btw.
Kwam erachter dat een oudklasgenootje daar ook werkt.Die vroeg aan het eind van 'en ben je aangenomen Ayça?'
ik: ehm weet ik eigenlijk niet
degene die het gesprek afnam: jahoor
ik: oke!
Er werd Nirvana gedraaid! lol
En ik kwam leuk over. Yeah.
quote:Gefeliciteerd, Ayça!Op dinsdag 26 oktober 2010 19:35 schreef Ayca het volgende:
Ging wel goed btw.
Kwam erachter dat een oudklasgenootje daar ook werkt.Die vroeg aan het eind van 'en ben je aangenomen Ayça?'
ik: ehm weet ik eigenlijk niet
degene die het gesprek afnam: jahoor
ik: oke!
Er werd Nirvana gedraaid! lol
En ik kwam leuk over. Yeah.
quote:Op dinsdag 26 oktober 2010 20:07 schreef Ayca het volgende:
Hehe thanks
Ze draaide nirvana, hoe tof is dat.
Heb jij al een baantje gevonden Julis?
quote:Zeer tofOp dinsdag 26 oktober 2010 20:07 schreef Ayca het volgende:
Hehe thanks
Ze draaide nirvana, hoe tof is dat.
Heb jij al een baantje gevonden Julis?
quote:mag ik 1 dubbele whopper kaas, alleen het broodje, een twister friet en frietsaus ajbOp dinsdag 26 oktober 2010 19:47 schreef Ayca het volgende:
De BurgerKing.
Ik weet dat je zei dat ik het niet moest doen, maar ze hadden mensen nodig en ik een baantje.. Dus
quote:luistert de jeugd tegenwoordig gewoon nirvana?
quote:Dan moet je naar de laat.Op dinsdag 26 oktober 2010 20:31 schreef zarGon het volgende:
IK WIL EEN HAMBURGER EN EEN BIG MAC MENU. MEDIUM. COLA. EN MAYO.
quote:Een Tarzan.Op dinsdag 26 oktober 2010 20:35 schreef Julis het volgende:
Mag ik Het Kids Menu? Wat voor een speeltje krijg ik?
quote:Hangt van de jeugd af.Op dinsdag 26 oktober 2010 20:30 schreef Slayage het volgende:
[..]
luistert de jeugd tegenwoordig gewoon nirvana?was jij eigenlijk wel geboren toen kurt cobain zelfmoord pleegde?
quote:Ben jij niet de lastigvaller?Op dinsdag 26 oktober 2010 22:51 schreef Bomil het volgende:
Dat is raar Triggershot, ik word nooit lastiggevallen door turkse jongens
quote:wollhah ik roep mahmued hij breng jou naar duabaiOp dinsdag 26 oktober 2010 23:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ben jij niet de lastigvaller?
quote:Oeh tof, wanneer?Op dinsdag 26 oktober 2010 23:04 schreef Bomil het volgende:
[..]
wollhah ik roep mahmued hij breng jou naar duabai
quote:jouw vriendje brengd jou nooit naar dubai togg, dan is dat geregeldt je gaat samen met mahmout naar dubai aittt chil hem dan
quote:eigenlijk al zo vaak naar Dubai gebracht.Op dinsdag 26 oktober 2010 23:08 schreef Bomil het volgende:
[..]
jouw vriendje brengd jou nooit naar dubai togg, dan is dat geregeldt je gaat samen met mahmout naar dubai aittt chil hem dan
quote:ja maar ik heb het over je vriendje, brengt hij je vaak naar dubai dannmmOp dinsdag 26 oktober 2010 23:09 schreef Triggershot het volgende:
[..]
eigenlijk al zo vaak naar Dubai gebracht.
quote:elke maand!Op dinsdag 26 oktober 2010 23:09 schreef Bomil het volgende:
[..]
ja maar ik heb het over je vriendje, brengt hij je vaak naar dubai dannmm
quote:aciktim lan git birsey yeOp dinsdag 26 oktober 2010 23:42 schreef Bomil het volgende:
Hey... jongens... dit vind ik echt niet leuk
kom tevoorschijn
quote:Misschien wel, misschien niet.Op dinsdag 26 oktober 2010 23:52 schreef Bomil het volgende:
[..]
is er geen behandeling voor schizofrenie dan
quote:Slapen!Op dinsdag 26 oktober 2010 23:52 schreef Bomil het volgende:
[..]
is er geen behandeling voor schizofrenie dan
quote:You go girl!Op woensdag 27 oktober 2010 00:02 schreef Bomil het volgende:
[..]
ik vertrouw haar al vanaf dag 1 niet
quote:En hoe stond het?Op woensdag 27 oktober 2010 00:05 schreef Bomil het volgende:
Misschien teveel info dit, maar ik ging een keer naar de H&M en probeerde stiekem beha's in de paskamer
quote:Ik had te kleine maat want dat ding stond te strak om mijn borst man, niet echt comfortabel. Ik kreeg gelijk medelijden met vrouwen. Maar ik heb geen grotere maat geprobeerd
quote:Daar begint het mee.Op woensdag 27 oktober 2010 00:10 schreef Bomil het volgende:
Niet dat jullie nu een corrupte beeld van mij gaan hebben, ik heb dit maar 1 keer gedaan
quote:Heb je pics gemaakt?Op woensdag 27 oktober 2010 00:06 schreef Bomil het volgende:
[..]
Ik had te kleine maat want dat ding stond te strak om mijn borst man, niet echt comfortabel. Ik kreeg gelijk medelijden met vrouwen. Maar ik heb geen grotere maat geprobeerd
quote:Op woensdag 27 oktober 2010 00:16 schreef Bomil het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet![]()
om vervolgens overal op FOK! mijn foto te zien zeker
quote:BegenemedinmiOp woensdag 27 oktober 2010 00:27 schreef Bomil het volgende:
[..]
Deze zet ik gelijk als mijn wallpaper![]()
quote:Cool. Ahiskas zijn tof.
quote:Zuid Holland.Op woensdag 27 oktober 2010 00:29 schreef Bomil het volgende:
[..]
Yok ayip ediyorsun ya, check die overgangen dan![]()
Senin memleket nerede
quote:Buyurun. Ik trakteer jullie op een echte Adana kebab.Op woensdag 27 oktober 2010 00:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Borte, yazin sana geliyoruz.
quote:Ik ben serieus hé, Istanbul, Adana, Hatay, Sam.Op woensdag 27 oktober 2010 00:30 schreef Landysh het volgende:
[..]
Buyurun. Ik trakteer jullie op een echte Adana kebab.
quote:En anders stuur ik je wel naar mijn opa, kun je samen met hem geitenhoeden.Op woensdag 27 oktober 2010 00:31 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik ben serieus hé, Istanbul, Adana, Hatay, Sam.
quote:YepOp woensdag 27 oktober 2010 00:30 schreef Landysh het volgende:
[..]
Cool. Ahiskas zijn tof.
Je trouwens hebt geluk dat jouw voorouders toevallig binnen de grenzen van Turkije woonden, of tenminste op tijd naar Turkije zijn verhuisd. De Ahiska's die verdeelt over de Oostbloklanden leven hebben een stuk minder geluk.
quote:Op woensdag 27 oktober 2010 00:32 schreef Landysh het volgende:
[..]
En anders stuur ik je wel naar mijn opa, kun je samen met hem geitenhoeden.
quote:How about niet?Op woensdag 27 oktober 2010 00:32 schreef Landysh het volgende:
[..]
En anders stuur ik je wel naar mijn opa, kun je samen met hem geitenhoeden.
quote:Adana Kebab.Op woensdag 27 oktober 2010 00:30 schreef Landysh het volgende:
[..]
Buyurun. Ik trakteer jullie op een echte Adana kebab.
quote:Is per provincie anders. Khorest, ash en kebab is wel erg populair.Op woensdag 27 oktober 2010 00:35 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat is een typisch Perzisch keuken btw?
quote:Ziet er smakelijk uit, thnx.Op woensdag 27 oktober 2010 00:42 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Is per provincie anders. Khorest, ash en kebab is wel erg populair.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Klopt ja.Op woensdag 27 oktober 2010 00:43 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ziet er smakelijk uit, thnx.
Sabzi betekent groente?
quote:Een beetje gekopierd van onze 'Kabab koobideh' en afgelopen zomer in Turkije vond ik het erg smakeloos. Turkse soep was overigens wel erg lekker.
quote:Nee, dat zeker niet. Bij verscheidene restaurants niet. Ook erg weinig rijst erbij geserveerd.
quote:Wie zegt dat jullie het niet hebben gekopierd van ons?Op woensdag 27 oktober 2010 00:45 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Een beetje gekopierd van onze 'Kabab koobideh' en afgelopen zomer in Turkije vond ik het erg smakeloos. Turkse soep was overigens wel erg lekker.
quote:Op woensdag 27 oktober 2010 00:47 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Misschien was het Irana Kebab
quote:Op woensdag 27 oktober 2010 00:47 schreef Landysh het volgende:
[..]
Wie zegt dat jullie het niet hebben gekopierd van ons?Verder moet je Adana kebab in Adana eten. Ik heb nog nooit lekkere Adana kebab buiten Adana gehad.
quote:Kebab is gebraden gekruid kalfsvlees of kip. De naam komt uit het Perzisch en betekent gebakken vlees.
quote:Omdat toen wij 'Kebab koobideh' aten de Turken nog niet eens de stad Adana hadden gevonden.Op woensdag 27 oktober 2010 00:47 schreef Landysh het volgende:
[..]
Wie zegt dat jullie het niet hebben gekopierd van ons?Verder moet je Adana kebab in Adana eten. Ik heb nog nooit lekkere Adana kebab buiten Adana gehad.
quote:Ik verbaas mij soms echt over wat ik voorgeschoteld krijg als ik ergens Adana kebab bestel. Hoe durven ze!
quote:Leer het ons.Op woensdag 27 oktober 2010 00:49 schreef Landysh het volgende:
[..]
Ik verbaas mij soms echt over wat ik voorgeschoteld krijg als ik ergens Adana kebab bestel. Hoe durven ze!
quote:Behalve dat Adana meer dan 3000 jaar is.Op woensdag 27 oktober 2010 00:48 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Omdat toen wij 'Kebab koobideh' aten de Turken nog niet eens de stad Adana hadden gevonden.![]()
quote:Lees nog eens.Op woensdag 27 oktober 2010 00:49 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Behalve dat Adana meer dan 3000 jaar is.
quote:Het is gehakt op een spies, niks bijzonders.Op woensdag 27 oktober 2010 00:48 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Omdat toen wij 'Kebab koobideh' aten de Turken niet eens Adana hadden opgebouwd.
quote:Op woensdag 27 oktober 2010 00:51 schreef Landysh het volgende:
[..]
Het is gehakt op een spies, niks bijzonders.Overal in het Midden-Oosten hebben ze wel een soortgelijk gerecht.
quote:Kebab (Persian: كباب, also kebap, kabab, kebob, kabob, kibob, kebhav, kephav, qabab) is a wide variety of meat dishes originating in Persia , and now found worldwide.
quote:Mij een zorg overigens waar het vandaan komt. Vond Adana Kebab in Turkije niet lekker. Te weinig kruiden en erg weinig rijst erbij geserveerd. Turkse linzensoep was daarentegen erg lekker. Ook het gerecht Ishkender was goed.The phrase is essentially Persian in origin and Arabic tradition has it that the dish was invented by medieval Iranic soldiers who used their swords to grill meat over open-field fires.
quote:Te weinig smaak. Jullie mixen er ook fijngemaakte uiten er in?Op woensdag 27 oktober 2010 00:55 schreef Landysh het volgende:
Adana kebab hoort ook niet gekruid te zijn - op een beetje peper en zout na.
quote:Nee? Zonde:Op woensdag 27 oktober 2010 00:55 schreef Landysh het volgende:
Verder eten wij geen kebab met rijst.
quote:Zo denken wij ook over jullie. Waarom zou je kebab met rijst eten ipv vers afgebakken somun/pide?Op woensdag 27 oktober 2010 00:56 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Te weinig smaak. Jullie mixen er ook fijngemaakte uiten er in?
quote:Weet je wat vies is? Hatay kebab.Op woensdag 27 oktober 2010 00:52 schreef Triggershot het volgende:
Kebab is dus niet Perzisch, noch Turks, maar Akkadisch.
quote:Heb je ooit een Perzisch restaurant bezocht?Op woensdag 27 oktober 2010 01:00 schreef Landysh het volgende:
Zo denken wij ook over jullie. Waarom zou je kebab met rijst eten ipv vers afgebakken somun/pide?
quote:Waarin varieert het?Op woensdag 27 oktober 2010 01:01 schreef Landysh het volgende:
[..]
Weet je wat vies is? Hatay kebab.
quote:Nee, maar ik weet wel hoe rijst smaakt.Op woensdag 27 oktober 2010 01:01 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Heb je ooit een Perzisch restaurant bezocht?
quote:Op woensdag 27 oktober 2010 01:02 schreef Landysh het volgende:
[..]
Nee, maar ik weet wel hoe rijst smaakt.
quote:Perzisch rijst is anders dan de rijst die jij doorgaans eet. Geloof me.Op woensdag 27 oktober 2010 01:02 schreef Landysh het volgende:
[..]
Nee, maar ik weet wel hoe rijst smaakt.
quote:Wat is er anders aan dan?Op woensdag 27 oktober 2010 01:03 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Perzisch rijst is anders dan de rijst die jij doorgaans eet. Geloof me.
quote:Ik zal er eens op letten en vergelijken. Houmous is ook lekkerOp woensdag 27 oktober 2010 01:03 schreef Landysh het volgende:
[..]
Een soort platte vierkante kebab. Heel vaag. Ik vond het iig niet lekker.
quote:Een heel andere bereidingswijze. Rijst is overigens nog zoiets wat de Turken historisch gezien hebben 'overgenomen'.
quote:Dat kennen wij in Adana niet.Op woensdag 27 oktober 2010 01:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik zal er eens op letten en vergelijken. Houmous is ook lekker
quote:Op woensdag 27 oktober 2010 01:05 schreef Landysh het volgende:
[..]
Dat kennen wij in Adana niet.Btw, weet je hoe ze babaghanoush bij ons noemen? Gavur asi.
quote:Wat zie ik hier? Perzische gerechten?!Op woensdag 27 oktober 2010 00:42 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Is per provincie anders. Khorest, ash en kebab is wel erg populair.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Wellicht, maar de Perzen hebben het ook weer overgenomen.Op woensdag 27 oktober 2010 01:05 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Een heel andere bereidingswijze. Rijst is overigens nog zoiets wat de Turken historisch gezien hebben 'overgenomen'.
http://en.wikipedia.org/wiki/Pilaf
quote:Nee, de Perzen maken rijst zoals geen enkel volk dat doet. Serieus, een heel eigen bereidingswijze. Overigens:Op woensdag 27 oktober 2010 01:07 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wellicht, maar de Perzen hebben het ook weer overgenomen.
quote:There is historical evidence that the cultivation of rice was introduced systematically into Mesopotamia and southwestern Iran from South Asia on a large scale in the 5th century BCE, making rice available to the people of Central Asia and the Middle East on a scale that was not possible previously.
quote:De bereiding van Pilav zoals we het vandaag de dag kennen, of rijst in het algemeen?Op woensdag 27 oktober 2010 01:05 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Een heel andere bereidingswijze. Rijst is overigens nog zoiets wat de Turken historisch gezien hebben 'overgenomen'.
http://en.wikipedia.org/wiki/Pilaf
quote:Rijst in het algemeen en de bereidingswijze. De Turken, vanwege de meer nomadische wijze van leven, hanteerden een heel andere cuisine voordat ze richting Turkije trokken en daar in aanraking kwamen met Griekse, Perzische en andere Midden-Oosterse gerechten.Op woensdag 27 oktober 2010 01:08 schreef Landysh het volgende:
[..]
De bereiding van Pilav zoals we het vandaag de dag kennen, of rijst in het algemeen?
quote:Op woensdag 27 oktober 2010 01:08 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Nee, de Perzen maken rijst zoals geen enkel volk dat doet. Serieus, een heel eigen bereidingswijze. Overigens:
[..]
quote:Voorbereiding kan variëren, maar dat doet niets af aan dat het is overgenomen in essentie.The English term pilaf is borrowed directly from Turkish, which in turn comes from (Classical) Persian پلو and Hindi pulav (पुलाव), and ultimately derives from Sanskrit pulaka (पुलाक)
quote:Dat rijst is overgenomen betekent niet dat meteen alle Turkse rijstgerechten per definitie niet Turks zijn.Op woensdag 27 oktober 2010 01:10 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Rijst in het algemeen. De Turken, vanwege de meer nomadische wijze van lezen, hanteerden een heel andere cuisine voordat ze richting Turkije trokken en daar in aanraking kwamen met Griekse, Perzische en andere Midden-Oosterse gerechten.
quote:Wist dat je toen Ataturk de shah van Iran in Turkije ontmoette hij zo verliefd was geworden op de Perzische cuisine dat hij de cuisine van Iran naar Turkije wilde halen?Op woensdag 27 oktober 2010 01:12 schreef Landysh het volgende:
Dat rijst is overgenomen betekent niet dat meteen alle Turkse rijstgerechten per definitie niet Turks zijn.
Verder vind je veel Turkse gerechten zoals sarma, manti, pastirma etc. overal in de Turkse wereld - ook onder de nomaden.
quote:Dat is heel fijn voor Ataturk.Op woensdag 27 oktober 2010 01:16 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Wist dat je toen Ataturk de shah van Iran in Turkije ontmoette hij zo verliefd was geworden op de Perzische cuisine dat hij de cuisine van Iran naar Turkije wilde halen?
quote:De Shah was dan ook de eerste Perziër in eeuwen tijd na de Turken die de leiding in Iran had.Op woensdag 27 oktober 2010 01:16 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Wist dat je toen Ataturk de shah van Iran in Turkije ontmoette hij zo verliefd was geworden op de Perzische cuisine dat hij de cuisine van Iran naar Turkije wilde halen?
http://irannegah.com/Video.aspx?id=1553
quote:hadi gezelimOp woensdag 27 oktober 2010 01:21 schreef Landysh het volgende:
Ik heb totaal geen slaap en ik verveel mij dood.
quote:Nee hoor. Waren wel eerdere. Bovendien gedroegen de Turken in Iran zich meer Perzisch dan Turks.Op woensdag 27 oktober 2010 01:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De Shah was dan ook de eerste Perziër in eeuwen tijd na de Turken die de leiding in Iran had.
quote:De Qajar dynastie was een Turkse dynastie, natuurlijk gedraag je je in Perzië meer Perzisch dan Turks. De Perzische Shahs waren in de moderne periode echt in de minderheid, middeleeuwen ook.Op woensdag 27 oktober 2010 01:23 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Nee hoor. Waren wel eerdere. Bovendien gedroegen de Turken in Iran meer Perzisch dan Turks.
quote:waarvoor?Op woensdag 27 oktober 2010 01:24 schreef Landysh het volgende:
Ik wil een DNA test godverdomme. Waarrom zijn ze zo duur, waaaaaaaaarom?
quote:Waar?Op woensdag 27 oktober 2010 01:26 schreef AryaMehr het volgende:
Voor 250+- dollar heb je al een DNA test hoor.
quote:Diyarbakir.Op woensdag 27 oktober 2010 01:27 schreef Landysh het volgende:
[..]
Waarom denk je? Om te weten waar mijn voorouders vandaan kwamen.
quote:Neah, maar het zou mij niks verbazen als ik opeens heel veel Koerdische neven en nichten erbij zou krijgen (23andme vergelijkt al het DNA met elkaar en daarmee kun je zien met wie je een voorouder deelt). Mijn opa lijkt echt mega veel op een Koerd. Iets te veel als je het mij vraagt.
quote:http://www.familytreedna.com/products.aspxOp woensdag 27 oktober 2010 01:26 schreef Landysh het volgende:
[..]
Waar?
En ik wil er een via 23andme, die hebben een veel grotere database.
quote:Niets mis mee als je het mij vraagt, Koerdische meiden zijn mooie meidenOp woensdag 27 oktober 2010 01:30 schreef Landysh het volgende:
[..]
Neah, maar het zou mij niks verbazen als ik opeens heel veel Koerdische neven en nichten erbij zou krijgen (23andme vergelijkt al het DNA met elkaar en daarmee kun je dus zien met wie je een voorouder deelt). Mijn opa lijkt echt mega veel op een Koerd. Iets te veel als je het mij vraagt.
quote:lol maar zijn er veel koerden/turken die zo'n test gedaan hebben dan?Op woensdag 27 oktober 2010 01:30 schreef Landysh het volgende:
[..]
Neah, maar het zou mij niks verbazen als ik opeens heel veel Koerdische neven en nichten erbij zou krijgen (23andme vergelijkt al het DNA met elkaar en daarmee kun je zien met wie je een voorouder deelt). Mijn opa lijkt echt mega veel op een Koerd. Iets te veel als je het mij vraagt.
quote:23andme is veel beter.Op woensdag 27 oktober 2010 01:30 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
http://www.familytreedna.com/products.aspx
quote:Op woensdag 27 oktober 2010 01:31 schreef Ayca het volgende:
[..]
lol maar zijn er veel koerden/turken die zo'n test gedaan hebben dan?
quote:Ja, maar veel meer vanuit een wetenschappelijk oogpunt, dan dat ik mijn identiteit eraan verbind.Op woensdag 27 oktober 2010 01:31 schreef Landysh het volgende:
Jij ook al geïnteresseerd in het nemen van een DNA test?
quote:Turks!Op woensdag 27 oktober 2010 01:33 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ja, maar veel meer vanuit een wetenschappelijk oogpunt, dan dat ik mijn identiteit eraan verbind.
quote:Nee, dat klopt. Maar ik zou wel teleurgesteld zijn als mijn DNA dadelijk meer overeenkomt met die van de Koerden dan met de Turken.Op woensdag 27 oktober 2010 01:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Niets mis mee als je het mij vraagt, Koerdische meiden zijn mooie meiden
quote:Hoezo dat dan?Op woensdag 27 oktober 2010 01:34 schreef Landysh het volgende:
[..]
Nee, dat klopt. Maar ik zou wel teleurgesteld zijn als mijn DNA dadelijk meer overeenkomt met die van de Koerden dan met de Turken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |