quote:BegenemedinmiOp woensdag 27 oktober 2010 00:27 schreef Bomil het volgende:
[..]
Deze zet ik gelijk als mijn wallpaper![]()
quote:Cool. Ahiskas zijn tof.
quote:Zuid Holland.Op woensdag 27 oktober 2010 00:29 schreef Bomil het volgende:
[..]
Yok ayip ediyorsun ya, check die overgangen dan![]()
Senin memleket nerede
quote:Buyurun. Ik trakteer jullie op een echte Adana kebab.Op woensdag 27 oktober 2010 00:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Borte, yazin sana geliyoruz.
quote:Ik ben serieus hé, Istanbul, Adana, Hatay, Sam.Op woensdag 27 oktober 2010 00:30 schreef Landysh het volgende:
[..]
Buyurun. Ik trakteer jullie op een echte Adana kebab.
quote:En anders stuur ik je wel naar mijn opa, kun je samen met hem geitenhoeden.Op woensdag 27 oktober 2010 00:31 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik ben serieus hé, Istanbul, Adana, Hatay, Sam.
quote:YepOp woensdag 27 oktober 2010 00:30 schreef Landysh het volgende:
[..]
Cool. Ahiskas zijn tof.
Je trouwens hebt geluk dat jouw voorouders toevallig binnen de grenzen van Turkije woonden, of tenminste op tijd naar Turkije zijn verhuisd. De Ahiska's die verdeelt over de Oostbloklanden leven hebben een stuk minder geluk.
quote:Op woensdag 27 oktober 2010 00:32 schreef Landysh het volgende:
[..]
En anders stuur ik je wel naar mijn opa, kun je samen met hem geitenhoeden.
quote:How about niet?Op woensdag 27 oktober 2010 00:32 schreef Landysh het volgende:
[..]
En anders stuur ik je wel naar mijn opa, kun je samen met hem geitenhoeden.
quote:Adana Kebab.Op woensdag 27 oktober 2010 00:30 schreef Landysh het volgende:
[..]
Buyurun. Ik trakteer jullie op een echte Adana kebab.
quote:Is per provincie anders. Khorest, ash en kebab is wel erg populair.Op woensdag 27 oktober 2010 00:35 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat is een typisch Perzisch keuken btw?
quote:Ziet er smakelijk uit, thnx.Op woensdag 27 oktober 2010 00:42 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Is per provincie anders. Khorest, ash en kebab is wel erg populair.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Klopt ja.Op woensdag 27 oktober 2010 00:43 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ziet er smakelijk uit, thnx.
Sabzi betekent groente?
quote:Een beetje gekopierd van onze 'Kabab koobideh' en afgelopen zomer in Turkije vond ik het erg smakeloos. Turkse soep was overigens wel erg lekker.
quote:Nee, dat zeker niet. Bij verscheidene restaurants niet. Ook erg weinig rijst erbij geserveerd.
quote:Wie zegt dat jullie het niet hebben gekopierd van ons?Op woensdag 27 oktober 2010 00:45 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Een beetje gekopierd van onze 'Kabab koobideh' en afgelopen zomer in Turkije vond ik het erg smakeloos. Turkse soep was overigens wel erg lekker.
quote:Op woensdag 27 oktober 2010 00:47 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Misschien was het Irana Kebab
quote:Op woensdag 27 oktober 2010 00:47 schreef Landysh het volgende:
[..]
Wie zegt dat jullie het niet hebben gekopierd van ons?Verder moet je Adana kebab in Adana eten. Ik heb nog nooit lekkere Adana kebab buiten Adana gehad.
quote:Kebab is gebraden gekruid kalfsvlees of kip. De naam komt uit het Perzisch en betekent gebakken vlees.
quote:Omdat toen wij 'Kebab koobideh' aten de Turken nog niet eens de stad Adana hadden gevonden.Op woensdag 27 oktober 2010 00:47 schreef Landysh het volgende:
[..]
Wie zegt dat jullie het niet hebben gekopierd van ons?Verder moet je Adana kebab in Adana eten. Ik heb nog nooit lekkere Adana kebab buiten Adana gehad.
quote:Ik verbaas mij soms echt over wat ik voorgeschoteld krijg als ik ergens Adana kebab bestel. Hoe durven ze!
quote:Leer het ons.Op woensdag 27 oktober 2010 00:49 schreef Landysh het volgende:
[..]
Ik verbaas mij soms echt over wat ik voorgeschoteld krijg als ik ergens Adana kebab bestel. Hoe durven ze!
quote:Behalve dat Adana meer dan 3000 jaar is.Op woensdag 27 oktober 2010 00:48 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Omdat toen wij 'Kebab koobideh' aten de Turken nog niet eens de stad Adana hadden gevonden.![]()
quote:Lees nog eens.Op woensdag 27 oktober 2010 00:49 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Behalve dat Adana meer dan 3000 jaar is.
quote:Het is gehakt op een spies, niks bijzonders.Op woensdag 27 oktober 2010 00:48 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Omdat toen wij 'Kebab koobideh' aten de Turken niet eens Adana hadden opgebouwd.
quote:Op woensdag 27 oktober 2010 00:51 schreef Landysh het volgende:
[..]
Het is gehakt op een spies, niks bijzonders.Overal in het Midden-Oosten hebben ze wel een soortgelijk gerecht.
quote:Kebab (Persian: كباب, also kebap, kabab, kebob, kabob, kibob, kebhav, kephav, qabab) is a wide variety of meat dishes originating in Persia , and now found worldwide.
quote:Mij een zorg overigens waar het vandaan komt. Vond Adana Kebab in Turkije niet lekker. Te weinig kruiden en erg weinig rijst erbij geserveerd. Turkse linzensoep was daarentegen erg lekker. Ook het gerecht Ishkender was goed.The phrase is essentially Persian in origin and Arabic tradition has it that the dish was invented by medieval Iranic soldiers who used their swords to grill meat over open-field fires.
quote:Te weinig smaak. Jullie mixen er ook fijngemaakte uiten er in?Op woensdag 27 oktober 2010 00:55 schreef Landysh het volgende:
Adana kebab hoort ook niet gekruid te zijn - op een beetje peper en zout na.
quote:Nee? Zonde:Op woensdag 27 oktober 2010 00:55 schreef Landysh het volgende:
Verder eten wij geen kebab met rijst.
quote:Zo denken wij ook over jullie. Waarom zou je kebab met rijst eten ipv vers afgebakken somun/pide?Op woensdag 27 oktober 2010 00:56 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Te weinig smaak. Jullie mixen er ook fijngemaakte uiten er in?
quote:Weet je wat vies is? Hatay kebab.Op woensdag 27 oktober 2010 00:52 schreef Triggershot het volgende:
Kebab is dus niet Perzisch, noch Turks, maar Akkadisch.
quote:Heb je ooit een Perzisch restaurant bezocht?Op woensdag 27 oktober 2010 01:00 schreef Landysh het volgende:
Zo denken wij ook over jullie. Waarom zou je kebab met rijst eten ipv vers afgebakken somun/pide?
quote:Waarin varieert het?Op woensdag 27 oktober 2010 01:01 schreef Landysh het volgende:
[..]
Weet je wat vies is? Hatay kebab.
quote:Nee, maar ik weet wel hoe rijst smaakt.Op woensdag 27 oktober 2010 01:01 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Heb je ooit een Perzisch restaurant bezocht?
quote:Op woensdag 27 oktober 2010 01:02 schreef Landysh het volgende:
[..]
Nee, maar ik weet wel hoe rijst smaakt.
quote:Perzisch rijst is anders dan de rijst die jij doorgaans eet. Geloof me.Op woensdag 27 oktober 2010 01:02 schreef Landysh het volgende:
[..]
Nee, maar ik weet wel hoe rijst smaakt.
quote:Wat is er anders aan dan?Op woensdag 27 oktober 2010 01:03 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Perzisch rijst is anders dan de rijst die jij doorgaans eet. Geloof me.
quote:Ik zal er eens op letten en vergelijken. Houmous is ook lekkerOp woensdag 27 oktober 2010 01:03 schreef Landysh het volgende:
[..]
Een soort platte vierkante kebab. Heel vaag. Ik vond het iig niet lekker.
quote:Een heel andere bereidingswijze. Rijst is overigens nog zoiets wat de Turken historisch gezien hebben 'overgenomen'.
quote:Dat kennen wij in Adana niet.Op woensdag 27 oktober 2010 01:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik zal er eens op letten en vergelijken. Houmous is ook lekker
quote:Op woensdag 27 oktober 2010 01:05 schreef Landysh het volgende:
[..]
Dat kennen wij in Adana niet.Btw, weet je hoe ze babaghanoush bij ons noemen? Gavur asi.
quote:Wat zie ik hier? Perzische gerechten?!Op woensdag 27 oktober 2010 00:42 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Is per provincie anders. Khorest, ash en kebab is wel erg populair.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Wellicht, maar de Perzen hebben het ook weer overgenomen.Op woensdag 27 oktober 2010 01:05 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Een heel andere bereidingswijze. Rijst is overigens nog zoiets wat de Turken historisch gezien hebben 'overgenomen'.
http://en.wikipedia.org/wiki/Pilaf
quote:Nee, de Perzen maken rijst zoals geen enkel volk dat doet. Serieus, een heel eigen bereidingswijze. Overigens:Op woensdag 27 oktober 2010 01:07 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wellicht, maar de Perzen hebben het ook weer overgenomen.
quote:There is historical evidence that the cultivation of rice was introduced systematically into Mesopotamia and southwestern Iran from South Asia on a large scale in the 5th century BCE, making rice available to the people of Central Asia and the Middle East on a scale that was not possible previously.
quote:De bereiding van Pilav zoals we het vandaag de dag kennen, of rijst in het algemeen?Op woensdag 27 oktober 2010 01:05 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Een heel andere bereidingswijze. Rijst is overigens nog zoiets wat de Turken historisch gezien hebben 'overgenomen'.
http://en.wikipedia.org/wiki/Pilaf
quote:Rijst in het algemeen en de bereidingswijze. De Turken, vanwege de meer nomadische wijze van leven, hanteerden een heel andere cuisine voordat ze richting Turkije trokken en daar in aanraking kwamen met Griekse, Perzische en andere Midden-Oosterse gerechten.Op woensdag 27 oktober 2010 01:08 schreef Landysh het volgende:
[..]
De bereiding van Pilav zoals we het vandaag de dag kennen, of rijst in het algemeen?
quote:Op woensdag 27 oktober 2010 01:08 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Nee, de Perzen maken rijst zoals geen enkel volk dat doet. Serieus, een heel eigen bereidingswijze. Overigens:
[..]
quote:Voorbereiding kan variëren, maar dat doet niets af aan dat het is overgenomen in essentie.The English term pilaf is borrowed directly from Turkish, which in turn comes from (Classical) Persian پلو and Hindi pulav (पुलाव), and ultimately derives from Sanskrit pulaka (पुलाक)
quote:Dat rijst is overgenomen betekent niet dat meteen alle Turkse rijstgerechten per definitie niet Turks zijn.Op woensdag 27 oktober 2010 01:10 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Rijst in het algemeen. De Turken, vanwege de meer nomadische wijze van lezen, hanteerden een heel andere cuisine voordat ze richting Turkije trokken en daar in aanraking kwamen met Griekse, Perzische en andere Midden-Oosterse gerechten.
quote:Wist dat je toen Ataturk de shah van Iran in Turkije ontmoette hij zo verliefd was geworden op de Perzische cuisine dat hij de cuisine van Iran naar Turkije wilde halen?Op woensdag 27 oktober 2010 01:12 schreef Landysh het volgende:
Dat rijst is overgenomen betekent niet dat meteen alle Turkse rijstgerechten per definitie niet Turks zijn.
Verder vind je veel Turkse gerechten zoals sarma, manti, pastirma etc. overal in de Turkse wereld - ook onder de nomaden.
quote:Dat is heel fijn voor Ataturk.Op woensdag 27 oktober 2010 01:16 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Wist dat je toen Ataturk de shah van Iran in Turkije ontmoette hij zo verliefd was geworden op de Perzische cuisine dat hij de cuisine van Iran naar Turkije wilde halen?
quote:De Shah was dan ook de eerste Perziër in eeuwen tijd na de Turken die de leiding in Iran had.Op woensdag 27 oktober 2010 01:16 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Wist dat je toen Ataturk de shah van Iran in Turkije ontmoette hij zo verliefd was geworden op de Perzische cuisine dat hij de cuisine van Iran naar Turkije wilde halen?
http://irannegah.com/Video.aspx?id=1553
quote:hadi gezelimOp woensdag 27 oktober 2010 01:21 schreef Landysh het volgende:
Ik heb totaal geen slaap en ik verveel mij dood.
quote:Nee hoor. Waren wel eerdere. Bovendien gedroegen de Turken in Iran zich meer Perzisch dan Turks.Op woensdag 27 oktober 2010 01:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De Shah was dan ook de eerste Perziër in eeuwen tijd na de Turken die de leiding in Iran had.
quote:De Qajar dynastie was een Turkse dynastie, natuurlijk gedraag je je in Perzië meer Perzisch dan Turks. De Perzische Shahs waren in de moderne periode echt in de minderheid, middeleeuwen ook.Op woensdag 27 oktober 2010 01:23 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Nee hoor. Waren wel eerdere. Bovendien gedroegen de Turken in Iran meer Perzisch dan Turks.
quote:waarvoor?Op woensdag 27 oktober 2010 01:24 schreef Landysh het volgende:
Ik wil een DNA test godverdomme. Waarrom zijn ze zo duur, waaaaaaaaarom?
quote:Waar?Op woensdag 27 oktober 2010 01:26 schreef AryaMehr het volgende:
Voor 250+- dollar heb je al een DNA test hoor.
quote:Diyarbakir.Op woensdag 27 oktober 2010 01:27 schreef Landysh het volgende:
[..]
Waarom denk je? Om te weten waar mijn voorouders vandaan kwamen.
quote:Neah, maar het zou mij niks verbazen als ik opeens heel veel Koerdische neven en nichten erbij zou krijgen (23andme vergelijkt al het DNA met elkaar en daarmee kun je zien met wie je een voorouder deelt). Mijn opa lijkt echt mega veel op een Koerd. Iets te veel als je het mij vraagt.
quote:http://www.familytreedna.com/products.aspxOp woensdag 27 oktober 2010 01:26 schreef Landysh het volgende:
[..]
Waar?
En ik wil er een via 23andme, die hebben een veel grotere database.
quote:Niets mis mee als je het mij vraagt, Koerdische meiden zijn mooie meidenOp woensdag 27 oktober 2010 01:30 schreef Landysh het volgende:
[..]
Neah, maar het zou mij niks verbazen als ik opeens heel veel Koerdische neven en nichten erbij zou krijgen (23andme vergelijkt al het DNA met elkaar en daarmee kun je dus zien met wie je een voorouder deelt). Mijn opa lijkt echt mega veel op een Koerd. Iets te veel als je het mij vraagt.
quote:lol maar zijn er veel koerden/turken die zo'n test gedaan hebben dan?Op woensdag 27 oktober 2010 01:30 schreef Landysh het volgende:
[..]
Neah, maar het zou mij niks verbazen als ik opeens heel veel Koerdische neven en nichten erbij zou krijgen (23andme vergelijkt al het DNA met elkaar en daarmee kun je zien met wie je een voorouder deelt). Mijn opa lijkt echt mega veel op een Koerd. Iets te veel als je het mij vraagt.
quote:23andme is veel beter.Op woensdag 27 oktober 2010 01:30 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
http://www.familytreedna.com/products.aspx
quote:Op woensdag 27 oktober 2010 01:31 schreef Ayca het volgende:
[..]
lol maar zijn er veel koerden/turken die zo'n test gedaan hebben dan?
quote:Ja, maar veel meer vanuit een wetenschappelijk oogpunt, dan dat ik mijn identiteit eraan verbind.Op woensdag 27 oktober 2010 01:31 schreef Landysh het volgende:
Jij ook al geïnteresseerd in het nemen van een DNA test?
quote:Turks!Op woensdag 27 oktober 2010 01:33 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ja, maar veel meer vanuit een wetenschappelijk oogpunt, dan dat ik mijn identiteit eraan verbind.
quote:Nee, dat klopt. Maar ik zou wel teleurgesteld zijn als mijn DNA dadelijk meer overeenkomt met die van de Koerden dan met de Turken.Op woensdag 27 oktober 2010 01:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Niets mis mee als je het mij vraagt, Koerdische meiden zijn mooie meiden
quote:Hoezo dat dan?Op woensdag 27 oktober 2010 01:34 schreef Landysh het volgende:
[..]
Nee, dat klopt. Maar ik zou wel teleurgesteld zijn als mijn DNA dadelijk meer overeenkomt met die van de Koerden dan met de Turken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |