quote:BegenemedinmiOp woensdag 27 oktober 2010 00:27 schreef Bomil het volgende:
[..]
Deze zet ik gelijk als mijn wallpaper![]()
quote:Cool. Ahiskas zijn tof.
quote:Zuid Holland.Op woensdag 27 oktober 2010 00:29 schreef Bomil het volgende:
[..]
Yok ayip ediyorsun ya, check die overgangen dan![]()
Senin memleket nerede
quote:Buyurun. Ik trakteer jullie op een echte Adana kebab.Op woensdag 27 oktober 2010 00:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Borte, yazin sana geliyoruz.
quote:Ik ben serieus hé, Istanbul, Adana, Hatay, Sam.Op woensdag 27 oktober 2010 00:30 schreef Landysh het volgende:
[..]
Buyurun. Ik trakteer jullie op een echte Adana kebab.
quote:En anders stuur ik je wel naar mijn opa, kun je samen met hem geitenhoeden.Op woensdag 27 oktober 2010 00:31 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik ben serieus hé, Istanbul, Adana, Hatay, Sam.
quote:YepOp woensdag 27 oktober 2010 00:30 schreef Landysh het volgende:
[..]
Cool. Ahiskas zijn tof.
Je trouwens hebt geluk dat jouw voorouders toevallig binnen de grenzen van Turkije woonden, of tenminste op tijd naar Turkije zijn verhuisd. De Ahiska's die verdeelt over de Oostbloklanden leven hebben een stuk minder geluk.
quote:Op woensdag 27 oktober 2010 00:32 schreef Landysh het volgende:
[..]
En anders stuur ik je wel naar mijn opa, kun je samen met hem geitenhoeden.
quote:How about niet?Op woensdag 27 oktober 2010 00:32 schreef Landysh het volgende:
[..]
En anders stuur ik je wel naar mijn opa, kun je samen met hem geitenhoeden.
quote:Adana Kebab.Op woensdag 27 oktober 2010 00:30 schreef Landysh het volgende:
[..]
Buyurun. Ik trakteer jullie op een echte Adana kebab.
quote:Is per provincie anders. Khorest, ash en kebab is wel erg populair.Op woensdag 27 oktober 2010 00:35 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat is een typisch Perzisch keuken btw?
quote:Ziet er smakelijk uit, thnx.Op woensdag 27 oktober 2010 00:42 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Is per provincie anders. Khorest, ash en kebab is wel erg populair.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Klopt ja.Op woensdag 27 oktober 2010 00:43 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ziet er smakelijk uit, thnx.
Sabzi betekent groente?
quote:Een beetje gekopierd van onze 'Kabab koobideh' en afgelopen zomer in Turkije vond ik het erg smakeloos. Turkse soep was overigens wel erg lekker.
quote:Nee, dat zeker niet. Bij verscheidene restaurants niet. Ook erg weinig rijst erbij geserveerd.
quote:Wie zegt dat jullie het niet hebben gekopierd van ons?Op woensdag 27 oktober 2010 00:45 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Een beetje gekopierd van onze 'Kabab koobideh' en afgelopen zomer in Turkije vond ik het erg smakeloos. Turkse soep was overigens wel erg lekker.
quote:Op woensdag 27 oktober 2010 00:47 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Misschien was het Irana Kebab
quote:Op woensdag 27 oktober 2010 00:47 schreef Landysh het volgende:
[..]
Wie zegt dat jullie het niet hebben gekopierd van ons?Verder moet je Adana kebab in Adana eten. Ik heb nog nooit lekkere Adana kebab buiten Adana gehad.
quote:Kebab is gebraden gekruid kalfsvlees of kip. De naam komt uit het Perzisch en betekent gebakken vlees.
quote:Omdat toen wij 'Kebab koobideh' aten de Turken nog niet eens de stad Adana hadden gevonden.Op woensdag 27 oktober 2010 00:47 schreef Landysh het volgende:
[..]
Wie zegt dat jullie het niet hebben gekopierd van ons?Verder moet je Adana kebab in Adana eten. Ik heb nog nooit lekkere Adana kebab buiten Adana gehad.
quote:Ik verbaas mij soms echt over wat ik voorgeschoteld krijg als ik ergens Adana kebab bestel. Hoe durven ze!
quote:Leer het ons.Op woensdag 27 oktober 2010 00:49 schreef Landysh het volgende:
[..]
Ik verbaas mij soms echt over wat ik voorgeschoteld krijg als ik ergens Adana kebab bestel. Hoe durven ze!
quote:Behalve dat Adana meer dan 3000 jaar is.Op woensdag 27 oktober 2010 00:48 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Omdat toen wij 'Kebab koobideh' aten de Turken nog niet eens de stad Adana hadden gevonden.![]()
quote:Lees nog eens.Op woensdag 27 oktober 2010 00:49 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Behalve dat Adana meer dan 3000 jaar is.
quote:Het is gehakt op een spies, niks bijzonders.Op woensdag 27 oktober 2010 00:48 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Omdat toen wij 'Kebab koobideh' aten de Turken niet eens Adana hadden opgebouwd.
quote:Op woensdag 27 oktober 2010 00:51 schreef Landysh het volgende:
[..]
Het is gehakt op een spies, niks bijzonders.Overal in het Midden-Oosten hebben ze wel een soortgelijk gerecht.
quote:Kebab (Persian: كباب, also kebap, kabab, kebob, kabob, kibob, kebhav, kephav, qabab) is a wide variety of meat dishes originating in Persia , and now found worldwide.
quote:Mij een zorg overigens waar het vandaan komt. Vond Adana Kebab in Turkije niet lekker. Te weinig kruiden en erg weinig rijst erbij geserveerd. Turkse linzensoep was daarentegen erg lekker. Ook het gerecht Ishkender was goed.The phrase is essentially Persian in origin and Arabic tradition has it that the dish was invented by medieval Iranic soldiers who used their swords to grill meat over open-field fires.
quote:Te weinig smaak. Jullie mixen er ook fijngemaakte uiten er in?Op woensdag 27 oktober 2010 00:55 schreef Landysh het volgende:
Adana kebab hoort ook niet gekruid te zijn - op een beetje peper en zout na.
quote:Nee? Zonde:Op woensdag 27 oktober 2010 00:55 schreef Landysh het volgende:
Verder eten wij geen kebab met rijst.
quote:Zo denken wij ook over jullie. Waarom zou je kebab met rijst eten ipv vers afgebakken somun/pide?Op woensdag 27 oktober 2010 00:56 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Te weinig smaak. Jullie mixen er ook fijngemaakte uiten er in?
quote:Weet je wat vies is? Hatay kebab.Op woensdag 27 oktober 2010 00:52 schreef Triggershot het volgende:
Kebab is dus niet Perzisch, noch Turks, maar Akkadisch.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |