quote:Bestemmingen buiten de EUOp maandag 25 oktober 2010 11:41 schreef donroyco het volgende:
Hopelijk kan ik deze vraag gewoon hier stellen:
Ik wil een pakket met flesjes verzenden naar Australië, rond de 2,5 - 3 kg, hoe lang doet ie erover en wat zijn ongeveer de kosten?
quote:ThanksOp maandag 25 oktober 2010 12:41 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Bestemmingen buiten de EU
ROW 2 Australië, Brazilië, Canada, China, Hongkong, Israël, Japan, Marokko, Nederlandse Antillen, Nieuw Zeeland, Rusland, Suriname, Verenigde Staten, Zuid Afrika en alle overige bestemmingen in de rest van de wereld
2-5 kg ROW 2: ¤ 34,20
En het duurt 6 tot 8 dagen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
Ik heb wel goede ervaringen bij TNT. Ik zit te wachten op een pakje van DHL wat volgens de track&trace sinds 6 november op weg is naar het sorteercentrumquote:Op zaterdag 6 november 2010 15:40 schreef dotKoen het volgende:
Ja precies. Wat een ontzettend faalbedrijf is TNT ook. Echt, er gaat altijd wel wat mis met pakjes.
En zo moeilijk is het nu ook weer niet, UPS en FedEx kunnen het ook.
Wees dus niet bang, je pakketje wordt gewoon geleverd. Ik ben zelf alleen wel bang dat er her en der problemen komen bij pakketten naar een postbus.quote:Op dinsdag 16 is er geen postbezorging, we vragen uw begrip.
Internet en de komst van concurrentie hebben ertoe geleid dat nu 30% minder post wordt verstuurd dan 10 jaar geleden. Deze trend zal voorlopig doorgaan waardoor we de inrichting en omvang van onze bedrijfsvoering moeten aanpassen. Dit om de continuïteit van het bedrijf te kunnen waarborgen. Sinds 2007 zijn we met de vakorganisaties in gesprek om te komen tot een voor alle partijen aanvaardbare invulling van deze noodzakelijke maar ingrijpende veranderingen. De afgelopen maanden is intensief gesproken met de vakorganisaties over de reorganisatie van ons bedrijf. Tot op heden hebben we hier geen bevredigend akkoord over kunnen bereiken.
Als gevolg hiervan zullen de vakbonden op dinsdag 16 november een landelijke stakingsactie uitvoeren. Hierdoor zal op 16 november helaas zeer beperkt post worden bezorgd. Onze excuses daarvoor. We hebben zeker begrip voor de medewerkers met betrekking tot hun onzekere toekomst, maar betreuren de werkonderbreking omdat het de problemen in de postmarkt niet oplost. We stellen alles in het werk om de ongemakken voor u tot een minimum te beperken.
Spoedeisende zendingen (zoals rouwpost en medische zendingen) worden wel bezorgd.
De bezorging van pakketten zal geen invloed ondervinden van de stakingsactie.
Op 16 november zijn alle postkantoren gewoon geopend.
Bron
ALs je op reis gaat naar Australië mag je geen eten/drinke importeren. Ongeacht hoe het verpakt is. Ze zijn bang dat er een ziekte uitbreekt oid. het is en blijft een eiland hea (groot eiland). Om kosten te besparen zou ik als ik jouw was het eerst goed uitzoeken of je flesjes wel binnen mogen.quote:Op maandag 25 oktober 2010 11:41 schreef donroyco het volgende:
Hopelijk kan ik deze vraag gewoon hier stellen:
Ik wil een pakket met flesjes verzenden naar Australië, rond de 2,5 - 3 kg, hoe lang doet ie erover en wat zijn ongeveer de kosten?
In het geval van een brief mag je het weigeren en gaat het kosteloos terug naar de afzender. Denk dat het met pakket hetzelfde gaat.quote:Op dinsdag 23 november 2010 17:05 schreef Schenkstroop het volgende:
Als de TNT bij je aan de deur komt met een pakketje op jouw naam, mag je het weigeren? En zoja, wat gebeurt er dan. Gaat het pakketje kosteloos terug naar de afzender?
Kun je die 'brief' dan gewoon niet aangetekend verzenden?quote:Op donderdag 25 november 2010 20:19 schreef RacerDKB het volgende:
Wat is het goedkoopste met een 3S-nummer?
Kan je ook een brief sturen met 3S-nummer?
Ik moet namelijk iets van een paar honderd gram, iets klein, versturen (kan in envelop) maar het heeft een waarde die dusdanig hoog is dat ik het niet vertrouw om gewoon in de brievenbus te mikken en er nooit meer wat van te horen.
Volgens mij kun je het afgeven bij de businessbalies op een van de vijf grote sorteercentra, dat is gewoon een laadperon waar ze geen zegels verkopen etc. Er zit er een in zwolle, den bosch, amsterdam, nieuwegein en nog een paar. Maar supermarktenpunten zijn ook savonds open, maar dan word het pas de volgende dag in behandeling genomenquote:Op maandag 29 november 2010 20:55 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Weet ée'n van de tnt medewerkers misschien of het mogelijk is om je pakketje af te geven bij zo'n sorteercentrum?
Ik heb namelijk sinds kort een 'klein' webshopje, maar werk fulltime (van 07:30 tot 18:00) en de tnt business punten gaan om 18:30 dicht. Voordat ik thuis ben en de pakketjes heb gelabeld zijn die dingen al lang dicht.
Dat gaat dus niet, zoals ik hier boven vermeld.quote:Op maandag 6 december 2010 17:09 schreef Maestro16 het volgende:
Doe gewoon tot 17:00 of 16:00 dezelfde dag nog verzonden
Sinds vanochtend staat er dat de chauffeur onderweg is, ben benieuwdquote:Op woensdag 22 december 2010 09:08 schreef mysteriousvonkie het volgende:
@Exterminator
Zal wel druk zien, zie hieronder mijn status, hoop het vandaag te ontvangen.
20.12.2010:
Zending is voorgemeld
21.12.2010:
Zending gesorteerd in sorteercentrum
21.12.2010:
Volgens mij wel, maar niet zo lang als normaal natuurlijkquote:Op donderdag 23 december 2010 19:20 schreef xminator het volgende:
Wordt er morgen nog pakketjes bezorgd?
Ligt in de sneeuw in de tuinquote:Op donderdag 23 december 2010 16:07 schreef DiegoRibasdaCunha het volgende:
Bij Track & Trace staat dat het pakje is afgeleverd maar ik heb niks gekregen.
Dat, of het ligt nog te wachten om gesorteerd te worden in het sorteercentrum.quote:Op vrijdag 24 december 2010 11:48 schreef vosss het volgende:
In collectie zending is voorgemeld, wat wil dat precies zeggen? Dat het pakket nog bij de winkel ligt en dat het aangemeld is bij TNT, maar dat TNT het nog niet opgehaald heeft?
Geen idee, de winkel had het ene pakket in een ander filiaal/magazijn liggen werd mij verteld.quote:Op vrijdag 24 december 2010 11:49 schreef Peter het volgende:
[..]
Dat, of het ligt nog te wachten om gesorteerd te worden in het sorteercentrum.
Kwam het uit een andere regio?
Hier vandaag dus niks binnen gekregen dankzij de sneeuwquote:Op donderdag 23 december 2010 22:06 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
Volgens mij wel, maar niet zo lang als normaal natuurlijk
Dan word het dinsdag.quote:Op zondag 26 december 2010 23:04 schreef vosss het volgende:
Een pakket wat sinds vrijdagochtend op status voorgemeld staat, wordt dat maandag na kerst bezorgd?
Of gaat dat dinsdag worden?
Hij staat dus volgens mij nog niet in een distributiecenter van TNT
Op maandag wordt er bezorgdquote:Op maandag 27 december 2010 00:19 schreef vosss het volgende:
vrijdagochtend stond een ander pakket ook op voorgemeld, later in distributie en toen op chauffeur onderweg en werd het nog vrijdag afgeleverd.
De vraag is ook meer of er op maandag bezorgd wordt, zeker zo na een kerst.
Dat pakket ligt volgens mij niet heel ver van het distributiecenter af zegmaar, dus het kan in principe op 1 dag
Alhoewel dat nu verandert is in "Zending ontvangen op distributievestiging"quote:Op maandag 27 december 2010 09:46 schreef JJdJ1984 het volgende:
[..]
Op maandag wordt er bezorgdEr staan verschillende pakketten op 'chauffeur is onderweg'
Hopelijk komt het deze week eindelijk aan.quote:Op zaterdag 18 december 2010 18:11 schreef Nibb-it het volgende:
Ik wacht al sinds 23 november op een pakketje vanuit de VS (verzonden met USPS), nou heb ik van anderen gehoord dat het tot vijf weken kan duren voordat pakketjes vanuit de Westkust aankomen. Nu met de kerstdagen voor de deur en de lage Dollar zal het wel extra druk zijn, ik haat wachten. Moet ik TNT eens gaan bellen of nog even wachten?
Ik zou er nief op rekenen. Ik heb een keer iets op 5 oktober besteld en het kwam pas aan op 2 december...quote:Op maandag 27 december 2010 13:49 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Hopelijk komt het deze week eindelijk aan.
Zou deze morgen aankomen?quote:29.12.2010:
Wat het kost boeit mij niet. Vooral de werkwijze en organisatie wil ik weten.quote:
Ja. 14e is namelijk vrijdag. Wacht even tot morgen en neem anders contact op met de webshop. Vraag ze wanneer ze het op gaan sturen.quote:Op maandag 17 januari 2011 18:15 schreef RoW_0 het volgende:
14.01.2011:
Zending is voorgemeld
Sinds de 14e al 'voorgemeld' en nog steeds geen enkele vooruitgang, is dat normaal?
Weet die winkel er echt meer van? Was bij een primera-winkel trouwens. Ik heb via twitter de tntpostwebcare al gecontacteerd, was net aan het einde werktijd van hen alleen, dus morgen weet ik mogelijk meer.quote:Op woensdag 19 januari 2011 19:39 schreef Sorella het volgende:
Ga morgen even langs de winkel waar je hem naar toegebracht hebt om te versturen (bruna denk) en laat hun het uitzoeken.
Ik ga morgen ook weer even want een ander pakje wat ik de 14de versturd heb is de 15de in het sorteercentrum aan gekomen en daar staat het nog steeds volgens tracktrace.
Dat kan wel. Poste restante heeft dat. Je zet de naam van degene aan wie het gericht is op de zending. Daaronder Poste restante en het adres van het postkantoor waar je het wilt laten bezorgen. Dan wordt het pakket op dat postkantoor bezorgt en kan degene waar het voor bestemd is dat daar gaan afhalen.quote:Op maandag 25 oktober 2010 11:34 schreef HeatWave het volgende:
Waarom kunnen ze iets niet gelijk naar het postkantoor brengen:
Geen flauw idee, kunnen ze niet, wil je dat wel maak dan gebruik van DHL of een Kialapunt.
Iedereen op dat adres kan dat pakje aannemen. Het maakt dus niet uit of degene ook de geadresseerde is. Degene die het aanneemt moet zichzelf wel kunnen legitimeren.quote:Op donderdag 10 februari 2011 22:14 schreef 12345r het volgende:
Ik verwacht morgen een aangetekend pakketje te ontvangen maar ben zelf niet thuis...
Kan iemand anders het pakketje aannemen en een krabbel zetten?
Of moet je je echt legitimeren? Zoja, kan ik dan ook mijn id aan degene geven die het pakketje ontvangt?
Je zou inderdaad moeten zien dat het voor het land van bestemming is gesorteerd, dan wel aan dat land overgedragen is. Vaak zie je ook nog dat het uitgereikt is, maar dat verschilt per land.quote:Op donderdag 10 februari 2011 22:23 schreef Ericr het volgende:
Track and Trace gaat meestal wel goed bij mij maar nu twee pakketten aangetekend naar het buitenland gestuurd en het pakket dat ik het laatst heb verstuurd (via zelfde agentschap) kan ik wel volgen terwijl het pakket van een dag eerder na 2 dagen nog steeds niet te vinden is met track and trace.
Eerste pakket gaat naar Roemenie, tweede naar Duitsland. Maakt dat nog verschil uit? Dacht dat stappen in Nederland altijd te volgen waren namelijk.
Het pakket lijkt totaal niet opgenomen te zijn in het sorteerproces of verder. Fijn, mijn duurste zending tot nu toe en dan lijkt het mis te gaan. Heb al 'leuke' verhalen gelezen dat TNT niks vergoedt als een pakket niet in hun systeem is opgenomen. Zelfs al heb je een verzendbewijs met TNT-stempel.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 05:46 schreef hetizmij het volgende:
Je zou inderdaad moeten zien dat het voor het land van bestemming is gesorteerd, dan wel aan dat land overgedragen is. Vaak zie je ook nog dat het uitgereikt is, maar dat verschilt per land.
Wat ik zelf grappig vind is dat ik iets uit China heb besteld. Dit is woensdag (vroeg) verzonden. En dit had ik dus vrijdag om 09:00 in huis. Verzonden via DHL.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 21:41 schreef rcco het volgende:
Ik verwachtte vandaag een pakketje, staat er bij track & trace: 'Pakket in sorteercentrum' en 'Pakket 1 dag vertraagd'.
Wordt het nou maandag of dinsdag bezorgd?
In ieder geval 2 of 3 dagen vertraagd in plaats van 1 dag dus.![]()
TNT
Dinsdag lijkt me, als het op zaterdag vertraagd is.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 21:41 schreef rcco het volgende:
Ik verwachtte vandaag een pakketje, staat er bij track & trace: 'Pakket in sorteercentrum' en 'Pakket 1 dag vertraagd'.
Wordt het nou maandag of dinsdag bezorgd?
In ieder geval 2 of 3 dagen vertraagd in plaats van 1 dag dus.![]()
TNT
Uit de OP:quote:Op maandag 7 maart 2011 09:19 schreef drumstickNL het volgende:
04.03.2011:
De zending is bij TNT aangemeld en wordt volgbaar
04.03.2011:
05.03.2011:
05.03.2011:
Zending nog niet gesorteerd. Bezorging op volgende werkdag.
Vandaag nog?
Als het aangetekend is, wel. Anders morgenquote:Wat bezorgt TNT wanneer ?
Maandag: alleen tweede bestellingen, aangetekende of rembours pakjes die zijn blijven liggen van Zaterdag
Dinsdag tm Vrijdag: alles
Zaterdag: alles, behalve aangetekende zendingen en rembourspakjes.
Jupquote:Op maandag 7 maart 2011 10:16 schreef drumstickNL het volgende:
aangetekend in de vorm van je moet tekenen voor ontvangst?
Ah zo! Bedankt voor het snelle antwoordquote:Op dinsdag 8 maart 2011 12:58 schreef drumstickNL het volgende:
Ze geven slechts aan dat het nog niet bezorgd is.
04.03.2011:
De zending is bij TNT aangemeld en wordt volgbaar
04.03.2011:
05.03.2011:
05.03.2011:
07.03.2011:
08.03.2011:
Zoals hier.
Ja.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 17:13 schreef julian6 het volgende:
Ik wil een pakketje retour naar Bol.com sturen, ze hebben me een antwoordnummer gegeven zodat het kostenloos verstuurd kan worden. Kan ik het nu gewoon afgeven bij het postkantoor?
Bij de medewerker aan de balie, het moet immers wel in het systeem worden gezet, en daar krijg je ook een verzendbewijs welke je moet bewaren om aan te tonen dat je hem verzonden hebt indien bol.com daar om vraagt.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 19:04 schreef julian6 het volgende:
[..]
Moet dat aan de balie of kan ik het in die zak gooien die er altijd staat?
Zal alleen nooit gebeuren, maar goed. Inderdaad even aangeven en ze plakken er een sticker op. 30 seconden werk als het rustig isquote:Op vrijdag 18 maart 2011 19:06 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Bij de medewerker aan de balie, het moet immers wel in het systeem worden gezet, en daar krijg je ook een verzendbewijs welke je moet bewaren om aan te tonen dat je hem verzonden hebt indien bol.com daar om vraagt.
Zal binnen een uurtje dan wel gebeuren.quote:Op donderdag 31 maart 2011 22:51 schreef Snoepje5 het volgende:
Hoelang duurt het meestal voordat het pakket van 'gemeld' naar 'gesorteerd' gaat?
Ik heb iets besteld dat rond een uur of 4 met tnt wasmeegegeven volgens de persoon in kwestie, track& trace gekregen maar het staat nu al 6 uur op gemeld. Moet het niet immiddels gesorteerd zijn?
Maar... morgen is zaterdag, zou ik het pakje dan toch morgen ontvangen (geen werkdag tenslotte want het is weekend, maar TNT bezorgt wel op zaterdag)? Het is overigens niet aangetekend of rembours.quote:Uw bestelling met ordernummer 12345 is overgedragen aan TNT Post
Pakketservice.
Het pakket wordt zo spoedig mogelijk, over het algemeen de volgende
werkdag, op onderstaand afleveradres bezorgd.
Ja, maar zaterdag wordt normaal niet als werkdag gezien, maar ik zie dat het pakje nu gesorteerd is, dus het zal morgen wel komenquote:
Als het niet aangetekend is krijg je hem morgen. Als je er wel voor moet tekenen wordt hij maandag uitgereikt.quote:Op vrijdag 1 april 2011 20:10 schreef Karina het volgende:
[..]
Ja, maar zaterdag wordt normaal niet als werkdag gezien, maar ik zie dat het pakje nu gesorteerd is, dus het zal morgen wel komen
Kunnen ze wel op aanvraag van de bewoner/geadresseerde. Daarvoor is wel een handtekening nodig die op de handterminal gezet moet worden. Een briefje achterlaten is dus niet voldoende.quote:Waarom kunnen ze iets niet gelijk naar het postkantoor brengen:
Geen flauw idee, kunnen ze niet, wil je dat wel maak dan gebruik van DHL of een Kialapunt.
[b]
of verzenden als pakje gemak.quote:Op maandag 4 april 2011 18:47 schreef InGebruik het volgende:
[..]
Kunnen ze wel op aanvraag van de bewoner/geadresseerde. Daarvoor is wel een handtekening nodig die op de handterminal gezet moet worden. Een briefje achterlaten is dus niet voldoende.
Alsnog kan je het pakketje pas de volgende dag na 13.00 uur op halen bij het postkantoor aangezien hij ook nog naar het postkantoor gebracht moet worden.
Het pakje kwam zaterdag, om half 5quote:Op zaterdag 2 april 2011 03:00 schreef hetizmij het volgende:
[..]
Als het niet aangetekend is krijg je hem morgen. Als je er wel voor moet tekenen wordt hij maandag uitgereikt.
Ligt aan de bezorger, in principe heeft de bezorger een handtekening nodig voor de afhaalopdracht. Mocht de bezorger zo bekend met de buurt zijn dat hij/zij hier geen probleem in ziet zal het meegenomen worden.quote:Op dinsdag 5 april 2011 11:17 schreef GuitarJJ het volgende:
Ik heb zondag gebruik gemaakt van de tnt-ophaalservice (aangezien het om een groot pakket van 25+ kg gaat). Dan wordt het pakje de volgende dag bij je thuis opgehaald, waarna het naar de ontvanger verzonden wordt.
Echter kwamen ze gister precies op het moment dat ik op het toilet zat, dus hadden ze een briefje door de bus gedaan.![]()
Straks moet ik weg maar ze zijn nog niet langs geweest. Zouden ze het pakket meenemen als ik een briefje op de deur hang met iets als "Beste TNT, het op te halen pakket staat achter in het tuinhuisje. Sorry voor het ongemak" ?
Zoh, net terug. Hij heeft hem gelukkig wel meegenomenquote:Op dinsdag 5 april 2011 14:39 schreef InGebruik het volgende:
[..]
Ligt aan de bezorger, in principe heeft de bezorger een handtekening nodig voor de afhaalopdracht. Mocht de bezorger zo bekend met de buurt zijn dat hij/zij hier geen probleem in ziet zal het meegenomen worden.
Ze willen het nummer van je ID-kaart hebben. Zodat ze weten aan wie ze het pakketje hebben uitgereikt.quote:Op woensdag 13 april 2011 21:22 schreef Erasmo het volgende:
Waarom wil TNT mijn bsn weten als ik een pakketje ophaal?
BSN. Wat moet TNT met mijn nummer als het tonen ook volstaat om je te identificeren.quote:Op woensdag 13 april 2011 21:25 schreef JJdJ1984 het volgende:
[..]
Ze willen het nummer van je ID-kaart hebben. Zodat ze weten aan wie ze het pakketje hebben uitgereikt.
3 wekenquote:Op dinsdag 19 april 2011 15:26 schreef vanBinsberge het volgende:
hoelang blijft een pakket op het postkantoor liggen als ik niet aanwezig ben?
Jawel.quote:Op donderdag 21 april 2011 20:37 schreef Muck het volgende:
Bezorgt TNT op goede vrijdag? Ik denk het niet he?
Oehquote:
Muhahahaquote:Op donderdag 21 april 2011 20:41 schreef Muck het volgende:
[..]
Oeh
Ik wacht namelijk al twee dagen op een pakketje
als je bedoeld of er bezorgd wordt: jaquote:
Waarschijnlijk omdat het extreem rustig is? Bij ons in alkmaar was het de hele week al bizar rustig... en als het rustig is, is de bezorger lekker vroeg klaar! de meeste doen dan nog wel ff 2e rondje 's middags...quote:Op zaterdag 23 april 2011 09:54 schreef Nizno het volgende:
Stel ik expres mijn wekker om half 10 aangezien de postpakketjes meneer altijd rond 12 uur kwam maar de vorige keer uit zijn bed was gevallen en al om 10u bij de deur stond.. Is hij volgens de buren nu al om 9u geweest.
Dinsdag de eerst volgende leverdag, ben ik aan het werk en is er verder ook niemand in huis.
Kortom dat wordt woensdag van het postkantoor halen
Ik snap best dat die jongens en meisjes tussen 8 en 18 kunnen langs komen op zaterdag... maar waarom houden ze zich niet meer aan de tijden dat ze altijd kwamen?
neuj hij was anders niet meer langs gekomen. Bleek dat hij zijn route omgegooid had en daarom dus veel eerder hier langs komt.quote:Op zondag 24 april 2011 02:11 schreef Spro het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat het extreem rustig is? Bij ons in alkmaar was het de hele week al bizar rustig... en als het rustig is, is de bezorger lekker vroeg klaar! de meeste doen dan nog wel ff 2e rondje 's middags...
het wil wel eens voorkomen dat een pakket langer bij de douane in behandeling is.quote:Op zondag 24 april 2011 16:51 schreef Schenkstroop het volgende:
Stel ik verwacht twee pakketten vanuit engeland van de dezelfde afzender. Eén pakket wordt twee dagen later verstuurd dan die andere. Kan het zijn dat die laatst verstuurde pakket alsnog eerder bij mij aankomt. Of heb ik nu één pakket gemist?
en wie zegt er tegen de douane dat er geen drugs sigaretten of wapens in zitten?quote:Op zondag 24 april 2011 16:55 schreef Schenkstroop het volgende:
naja als ie binnen is kan ik toch met de 3S code op het pakket kijken waar ie zoal uithing toch?
(er werd geen verzendcode verstrekt omdat standaard verzending)
en ik dacht dat pakketten binnen europa belasting-vrij waren?
oja natuurlijk. maar ben me van geen schuld bewust uiteraard.quote:Op zondag 24 april 2011 16:59 schreef Nizno het volgende:
[..]
en wie zegt er tegen de douane dat er geen drugs sigaretten of wapens in zitten?
Als een normale maandag, geen distributie gisteren.quote:Op dinsdag 26 april 2011 07:54 schreef Klonk het volgende:
Hoe zat het ook alweer, is vandaag voor TNT nu een gewone Dinsdag of zien ze dit als Maandag en werken ze nu alleen weg wat ze over hebben van afgelopen Zaterdag?
Hm, ik heb gewoon pakketpost ontvangen vandaag.quote:Op dinsdag 26 april 2011 09:25 schreef InGebruik het volgende:
[..]
Als een normale maandag, geen distributie gisteren.
2e bestelling, rembours of aangetekende zending?quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:40 schreef CindieY het volgende:
[..]
Hm, ik heb gewoon pakketpost ontvangen vandaag.
zoeken op de tnt site op feestdag levert op:quote:Op vrijdag 29 april 2011 16:41 schreef rickyszz het volgende:
Hallo, ff een vraag bezorgd TNT brievenpost ook morgen op Koninginnedag
Als je iets op Bol.com hebt besteld?
De meeste zeggen ''ja'' maar wil het gewoon even zeker weten!
quote:Ontvang ik ook post op feestdagen?
TNT Post bezorgt geen post op feestdagen. Verstuurt u wel post in deze periode houdt u hierbij dan alstublieft rekening met de wijzigingen in ons bezorgschema.
Nationale feestdagen 2011
Zaterdag 30 april Koninginnedag
Donderdag 5 mei Bevrijdingsdag
Donderdag 2 juni Hemelvaartsdag
Zondag 12 juni 1e Pinksterdag
Maandag 13 juni 2e Pinksterdag
Maandag 26 december 2e Kerstdag
Zaterdag 31 december Oudejaarsdag
Via onze website houden we u op de hoogte van de gewijzigde service rondom de feestdagen.
Oke thanks!quote:Op vrijdag 29 april 2011 17:13 schreef Nizno het volgende:
[..]
zoeken op de tnt site op feestdag levert op:
[..]
Ja, de hele zaterdagbestelling schuift door naar de maandag. Wat normaal op zaterdag bezorgd zou worden wordt nu op maandag bezorgd.quote:Op zaterdag 30 april 2011 02:27 schreef Vendris het volgende:
Neem aan dat pakketten die vrijdag bij de 1e aflevering niet geleverd konden worden maandag geleverd worden?
nederlandse boekenquote:Op maandag 2 mei 2011 11:02 schreef scrub_nurse het volgende:
o handig topic dit, ik heb eens gepoogd op te zoeken wat het kostte om één of twee boeken naar Nigeria te verzenden,maar ik kwam er niet goed uit. Misschien kan iemand het mij hier vertellen,stel ik wil een pakketje versturen van zeg, 1kg,naar Nigeria, Jos city, wat kost dat?
ja wat? áls het al Nederlandse boeken waren,denk je dat er geen Nederlanders in Nigeria verblijven? En het zijn Engelse boeken.quote:
Tot 2 kilo zonder tracktrace: ¤ 17,10quote:Op maandag 2 mei 2011 11:02 schreef scrub_nurse het volgende:
o handig topic dit, ik heb eens gepoogd op te zoeken wat het kostte om één of twee boeken naar Nigeria te verzenden,maar ik kwam er niet goed uit. Misschien kan iemand het mij hier vertellen,stel ik wil een pakketje versturen van zeg, 1kg,naar Nigeria, Jos city, wat kost dat?
En ik heb nog niks gehad. Moet ik me druk gaan maken? Ik woon overigens in Oostenrijk en het pakket komt uit Nederland.quote:04.05.2011:
Zending afgeleverd op bestemmingsadres
lees zelf even voordat je wat vraagt.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 16:24 schreef vosss het volgende:
Hey die knakkers bezorgen op zaterdag toch gewoon pakketjes of niet?
Ja maar lees de op eens even doorquote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:29 schreef vosss het volgende:
Hey sorry hoor, ik dacht dat dit topic was voor als ik een vraag had.
Ik wist niet dat je boos werd
Dank voor de tip! Het is al in orde gekomen.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 00:13 schreef hetizmij het volgende:
088-8686868 dit nummer is voor zakelijk klanten. Ik denk dat als je uitlegt dat je het consumenten nummer vanuit het buitenland niet werkt ze je vast wel helpen. Of probeer het via de website: http://www.tntpost.nl/voo(...)/info-agtpakket.aspx
De waarde van het pakket is inclusief verzending 290 dollar (210 euro), weet alleen niet of de verkoper dat er ook op heeft gezet.quote:Op donderdag 19 mei 2011 14:09 schreef UncleSam het volgende:
Inklaring kan wel even duren. Met een beetje pech ga jij nog een brief krijgen dat je de waarde moet aangeven, dan moet jij weer een factuur gaan opsturen, en dan na een week krijg je je pakket dan.
dat gezeik met ah is me bekent,ik werk voor tnt,maar niet voor de pakkettendienst,al is mijn maatje wel bij de paketdienst.die mensen bij ah zijn vaak jonge scholieren die helemaal niet bekent zijn met het afhandelen van post en pakketten,daar moesten ze een cursus voor volgen die ook helaas vaak niet gedaan wordquote:Op zondag 15 mei 2011 12:53 schreef AlwaysConnected het volgende:
Pakje is afgeleverd staat op tracktrace.nl bij ah
Ik naar ah toe nee het is er niet
Volgende dag weer
Nee het is er niet
Nu gaan ik maandag weer, als het er niet is wil ik dat ze onderzoek gaan doen
Postnl kon na kijken dat het 11-5 om 12:15 is aan genomen bij ah
Wat een gezeik
Een pakket uit het buitenland krijgt wel een barcode van TNT, maar die wordt niet naar de afzender gecommuniceerd. Die code wordt er pas opgeplakt op het moment dat het pakket bij TNT binnen komt. Alleen via de buitenlandse barcode kan je pakketten of aangetekenden zelf volgen, die informatie wordt namelijk wel uitgewisseld (in de meeste landen).quote:Op donderdag 19 mei 2011 20:27 schreef Snoepje5 het volgende:
Vraagje, als je een pakketje via Royal Mail (UK) krijgt bezorgt, wordt deze nadat die in Nederland is aangekomen overhandigd aan een Nederlandse bezorger.. TNT, DPD, UPC? Maar nu vroeg ik mij af krijg je hier dan helemaal geen code van, bijvoorbeeld track en trace van TNT?
Heeft TNT bellen nog zin? Pakket staat nog niet in T&T en is gisteren verstuurd.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 15:22 schreef UncleSam het volgende:
Dat gaat waarschijnlijk een probleem opleveren, dat is mij ook een keer gebeurt en ik kreeg het pakket retour
Heb je hem nog gekregen gisteren? Er zijn nu twee stromen met aangetekende stukken, een via pakketservice en een via de post. De post bezorgt ze niet op zaterdag, maar volgens mij pakketservice wel. Althans ik had laatst ook een aantal aangetekende zendingen van pakketservice op een zaterdag. Dan zou het eraan liggen via welk kanaal het pakket is gegaan.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 22:32 schreef Zinedinho het volgende:
Bezorgt TNT zaterdag nou wel of geen aangetekende pakketten? Zover ik weet deden ze dat vroeger niet en in de OP staat ook van niet. Maar als ik op de website kijke staat er van wel. Ik verwacht morgen namelijk een aangetekend pakketje.
Terwijl er niemand aan de deur is geweest en er ook geen kaartje is afgegeven. Er moet één persoon hebben gedacht het is zaterdag, ik wil zo snel mogelijk naar huis.quote:A delivery was attempted for your item with reference ------- in NETHERLANDS before 05:31 on .
A card may have been left, depending on the countrys postal service.
If undelivered, it will be returned to the UK.
Het pakketje is gewoon op tijd bezorgd op het juiste adres. Hulde aan TNTquote:Op vrijdag 20 mei 2011 15:10 schreef leolinedance het volgende:
Er is een pakketje naar mij onderweg, met een verkeerd cijfer in de postcode (laatste cijfer moet 0 zijn en is een 2 op het pakketje). De rest van de gegevens klopt wel volledig.
Nu bestaat de postcode welke nu op het pakketje staat (gelukkig) helemaal niet. Wordt er nu naar het adres gekeken, of gaat dit een probleem opleveren?
De hamvraag is natuurlijk: wat zat er in het pakket?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:43 schreef ACT-F het volgende:
Wat ik vanmiddag toch meemaakte. Er werd een pakketje bezorgd waarvan het adres klopte, maar met een verkeerde naam en ik heb ook niets besteld. TNT-medewerker: "Och, hou maar, cadeautje". En liep vervolgens weg....![]()
Dus een klacht ingediend
Ik vermoed een paar schoenen. Het was een schoenendoos met onbekende inhoud in ieder geval.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:49 schreef Catch_me het volgende:
De hamvraag is natuurlijk: wat zat er in het pakket?
Een paar schoenen zeker?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 17:59 schreef Catch_me het volgende:
Al de hele dag:
31.05.2011:
Chauffeur is onderweg
Zou ie nog komen?
Het ziet er naar uit van wel.quote:
Oh dat is wel heel erg slecht zeg..quote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:43 schreef ACT-F het volgende:
Wat ik vanmiddag toch meemaakte. Er werd een pakketje bezorgd waarvan het adres klopte, maar met een verkeerde naam en ik heb ook niets besteld. TNT-medewerker: "Och, hou maar, cadeautje". En liep vervolgens weg....![]()
Dus een klacht ingediend
Dan moet ie vrijdag inderdaad aankomen.quote:Op woensdag 1 juni 2011 16:53 schreef themole het volgende:
Hoe zit het met Hemelvaartsdag, vandaag is mijn SGS2 verstuurd. Komt die vrijdag dan aan?(Neem aan dat ze morgen niet werken.)
En ja hoor, net kwam doodleuk m'n andere pakketje aan met een andere bezorger van TNT op dezelfde dag.quote:Op woensdag 1 juni 2011 14:02 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Er is wat veranderd in hun organisatie denk ik, ik verwacht een pakketje uit Nederland, postbode kwam net met een ander pakketje uit China, maar het is een andere bezorger dan ik normaal heb, maar wel TNT.
Misschien hebben ze het met PostNL anders geregeld nu?
contact opnemen met de afzender met de melding dat jij het pakket niet ontvangen hebt... dan kunnen zij een klacht indienen bij TNT.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 16:04 schreef Frank449 het volgende:
Ik zou vandaag de SGS2 thuis gestuurd krijgen en heb hier dan ook netjes de hele dag op gewacht.
Totdat ik via track&trace er achter kwam dat het pakket al afgeleverd was. Maar ik heb niks ontvangen. Tot mijn verbazing was er zelfs een handtekening aanwezig, die me totaal onbekend voor komt. Zou het pakket bij iemand anders afgeleverd zijn die nu geniet van een nieuwe telefoon?
Iemand tips wat ik nu moet doen, of wat er met mijn pakket gebeurt kan zijn?
6-8 dagen is inderdaad de indicatie van de overkomstduur voor zendingen naar Nieuw-Zeeland. Dit zijn wel werkdagen, dus vandaag is pas de derde dag daarvan aangezien het weekend en hemelvaart niet worden meegerekend.quote:Op maandag 6 juni 2011 16:02 schreef BigSmurf het volgende:
Iemand ervaring met hoe lang het duurt voordat een aangetekend pakket aankomt in Nieuw Zeeland? Pakket is 31 mei afgeleverd (vorige week dinsdag dus), en staat sinds 3 juni op "Zending gesorteerd in sorteercentrum". Indicatie op de website geeft 6-8 dagen, maar heb zo'n idee dat dat niet gehaald gaat worden.
Verklaart een hoop. Wacht ik gewoon rustig af, echt haast heeft het niet, maar zie graag dat mensen aan wie ik iets verkoop snel hun spullen hebben.quote:Op maandag 6 juni 2011 22:43 schreef hetizmij het volgende:
[..]
6-8 dagen is inderdaad de indicatie van de overkomstduur voor zendingen naar Nieuw-Zeeland. Dit zijn wel werkdagen, dus vandaag is pas de derde dag daarvan aangezien het weekend en hemelvaart niet worden meegerekend.
Als ie door de brievenbus past dan verpak je hem toch zelf, plak je er 4 postzegels op, en je gooit hem in zo'n rood geval?quote:Op woensdag 8 juni 2011 17:03 schreef feesbeeest het volgende:
Als ik een pakketje wil versturen dat door de brievenbus past. Betaal ik ¤1,84 wordt die ook opgehaald en moet ik die ook zelf verpakken of wordt dat door Post NL gedaan?
Bedanktquote:Op woensdag 8 juni 2011 17:05 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Als ie door de brievenbus past dan verpak je hem toch zelf, plak je er 4 postzegels op, en je gooit hem in zo'n rood geval?
quote:Het is besloten om TNT te splitsen in twee verschillende, onafhankelijke en aan de beurs genoteerde bedrijven, een postbedrijf en een expressbedrijf. Daarom moet een van de twee bedrijven zich - opnieuw - een nieuwe naam aanmeten. Er kunnen namelijk niet twee verschillende bedrijven met dezelfde naam blijven bestaan. Dat het postbedrijf van naam verandert en niet het expressbedrijf heeft verschillende redenen. In de eerste plaats maakt de omvang van het postbedrijf een naamswijziging goedkoper dan voor het wereldwijde expressbedrijf. Ten tweede was de TNT-naam oorspronkelijk aan de expressbusiness verbonden en niet aan Post. En ten slotte geeft een nieuwe naam Post de mogelijkheid zich echt zelf te karakteriseren.
Als er staat dat de zending gesorteerd is wordt deze de dag erna bezorgd. Pakketpost duurt als alles goed gaat nooit langer dan 1 dag.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:55 schreef keepoww het volgende:
Weet iemand hoelang het duurd als de status van een zending binnen nederland (Bedrijf naar mijn Woning): Bij PostNL gesorteerd is
Je bent sowieso tot 500 euro verzekerdquote:Op maandag 20 juni 2011 18:22 schreef Natural_Mystic het volgende:
Ah, ik heb ook een vraagje. Ik heb afgelopen woensdag een deel van mijn pakket van de H&M weer retour gestuurd. Netjes een verzendbewijsje gehad en de zending is te volgen via Track & Trace. Maar, nu staat er sinds 16 juni "zending gesorteerd" en sindsdien is er geen statusupdate meer geweest. Ik vraag me dus eigenlijk af wat er aan de hand is. Bij de H&M is de retour (te zien op de website) nog niet verwerkt maar dat duurt volgens mij altijd even. Begin het nu toch een beetje benauwd te krijgen, want er zit toch nog voor aardig wat geld (rond de 100 eu) in dat pakket. Weet iemand misschien wat hier aan de hand kan zijn? Ik weet dat het weekend er tussenzit, maar bij mijn weten worden pakketten wel op vrijdag, zaterdag en maandag gesorteerd.
Ja, dat leek mij ook al. Nou wil het helaas zo zijn dat de vrouw die hier op het postkantoor werkt, echt een vreselijk figuur is. Ik heb dus absoluut geen zin om morgen weer met haar in discussie te moeten. Dan belt ze wat mij betreft het bedrijf zelf maar op.quote:
Tracktrace werkt niet bij antwoordnummers, dus dat is inderdaad de reden waarom je de verdere status niet ziet. En bij een standaard pakket ben je niet verzekerd, wat delano.888 klopt dus niet, dat is alleen als je aanvullende dienst hebt.quote:Op maandag 20 juni 2011 18:32 schreef Natural_Mystic het volgende:
Ook met een standaardverzending? Lees trouwens net op een ander forum dat het ook zou kunnen komen doordat het naar een antwoordnummer is gestuurd. Dat track & trace vanaf die sortering niet verder gaat. Hmm, ik wacht maar af.
Helaas werken niet op ieder postkantoor even kundige mensen. Om over de agentschappen in de supermarkten nog maar te zwijgen. Een pakket naar een huisadres kan wel degelijk voorgemeld zijn. Sterker nog, het gros van de pakketten naar huisadres is voorgemeld.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 19:13 schreef OverRated het volgende:
[..]
Ja, dat leek mij ook al. Nou wil het helaas zo zijn dat de vrouw die hier op het postkantoor werkt, echt een vreselijk figuur is. Ik heb dus absoluut geen zin om morgen weer met haar in discussie te moeten. Dan belt ze wat mij betreft het bedrijf zelf maar op.
Ik heb een e-mail naar het bedrijf gestuurd met de vraag of ze de verzendkosten niet naar mijn rekening over kunnen maken. Ik hoop dat ze daarmee akkoord gaan.
Kundig kun je deze medewerkster zeker niet noemen nee.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 00:04 schreef hetizmij het volgende:
Helaas werken niet op ieder postkantoor even kundige mensen. Om over de agentschappen in de supermarkten nog maar te zwijgen. Een pakket naar een huisadres kan wel degelijk voorgemeld zijn. Sterker nog, het gros van de pakketten naar huisadres is voorgemeld.
Facturering door het scannen van de barcode in het sorteercentrum is heel goed mogelijk. Dan heeft het bedrijf daar afspraken voor en een eigen barcodeserie (herken je aan de letters in de code: 3SBOL bijvoorbeeld bij bol.com). Meestal wordt dit gebruikt voor pakketten die ze zelf verzenden, maar ik kan me voorstellen dat ze het ook voor retouren gebruiken.
quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:24 schreef Juicyhil het volgende:
Zie ik namelijk in track & trace staan
27.06.2011:
De zending is aangemeld bij PostNL en wordt volgbaar
27.06.2011:
28.06.2011:
Wanneer kan ik hem dan verwachten? En waarom is dit zo raar
1 2 3 4 | 27.06.2011: Zending gesorteerd in sorteercentrum 28.06.2011: Zending nog niet gesorteerd. Bezorging op volgende werkdag. |
Dankjewel, hou jullie wel op de hoogte! Ben eens benieuwdquote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:26 schreef silliegirl het volgende:
Nou, ik gok dat het dan idd morgen of overmorgen komt Bart3n.. Morgenochtend weer even naar de track and trace kijken!
Ik heb ongeveer hetzelfde, alleen niet zo vaak de melding zending gesorteerd.. Lijkt de laatste tijd vaker voor te komen...quote:Op dinsdag 5 juli 2011 13:18 schreef Vetkuus het volgende:
Is dit gezond? En kan ik mijn pakketje oooooit nog wel verwachten ??:
01.07.2011:
02.07.2011:
02.07.2011:
02.07.2011:
04.07.2011:
04.07.2011:
05.07.2011:
05.07.2011:
05.07.2011:
05.07.2011:
Volgensmij klopt hier iets niet?!
Ja, als afleveradres het postkantoor opgeven t.a.v. je eigen naamquote:Op woensdag 6 juli 2011 11:04 schreef Eltonno het volgende:
[..]
Ik heb ongeveer hetzelfde, alleen niet zo vaak de melding zending gesorteerd.. Lijkt de laatste tijd vaker voor te komen...
Is er trouwens geen methode om een pakketje meteen op een postkantoor te laten ophalen? Lijkt mij ideaal, niet meer wachten op de postbezorger of tot je 2 gemiste afleverpogingen hebt maar gewoon in je eigen tijd je pakketje halen? Van mij hoeft het grootste gedeelte echt niet bezorgd te worden..
Moet je even bellen met TNT, misschien valt ie van de band ofzo.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 13:18 schreef Vetkuus het volgende:
Is dit gezond? En kan ik mijn pakketje oooooit nog wel verwachten ??:
01.07.2011:
02.07.2011:
02.07.2011:
02.07.2011:
04.07.2011:
04.07.2011:
05.07.2011:
05.07.2011:
05.07.2011:
05.07.2011:
Volgensmij klopt hier iets niet?!
Is het overigens definitief dat een pakketje met die melding vandaag niet meer komt? dat zou klote zijn, maar als ik het zeker weet kan ik tenminste gewoon boodschappen gaan doen..quote:Op woensdag 6 juli 2011 11:13 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Moet je even bellen met TNT, misschien valt ie van de band ofzo.
Doet PostNL dat gewoon zonder zeuren, want dan ga ik vanaf nu alles via poste restante (zo heet het blijkbaar) versturen en laten versturen...quote:Op woensdag 6 juli 2011 11:13 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ja, als afleveradres het postkantoor opgeven t.a.v. je eigen naam
Rij nu een halfjaar voor TNT (vakantiebaantje) en heb nog nooit meegemaakt dat ik op een postkantoor pakketje tav een ander moest afleveren, de maandag dan overigens niet mee gerekend.quote:Op woensdag 6 juli 2011 11:15 schreef Eltonno het volgende:
[..]
Is het overigens definitief dat een pakketje met die melding vandaag niet meer komt? dat zou klote zijn, maar als ik het zeker weet kan ik tenminste gewoon boodschappen gaan doen..
[..]
Doet PostNL dat gewoon zonder zeuren, want dan ga ik vanaf nu alles via poste restante (zo heet het blijkbaar) versturen en laten versturen...
Het wordt weinig gebruikt, maar is wel degelijk mogelijk. Moet je bij de geadresseerde duidelijk je naam en poste restante vermelden met het adres van het postkantoor. Heb er van de week op het werk toevallig nog een binnen gekregen.quote:Op woensdag 6 juli 2011 11:15 schreef Eltonno het volgende:
Doet PostNL dat gewoon zonder zeuren, want dan ga ik vanaf nu alles via poste restante (zo heet het blijkbaar) versturen en laten versturen...
Antwoordnummer? In dat geval gaat de tracktrace inderdaad niet verder dan gesorteerd in sorteercentrum.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 20:30 schreef Zipportal het volgende:
Is de track en track site kapot of zo? Heb op dinsdag 12 juli een pakketje naar Bol.com teruggestuurd, maar dit is nog steeds de status.
12.07.2011:
Zending opgehaald en in sorteerproces
12.07.2011:
De zending is aangemeld bij PostNL en wordt volgbaar
12.07.2011:
-Gewicht en afmetingen staan er ook niet bij op track trace site.
-Heb van Bol.com ook nog geen bevestiging gekregen, dat ze iets gekregen hebben.
Hij wordt gesorteerd zo te lezen. Dus kans dat het morgen of overmorgen bij je afgeleverd wordt?quote:
Volgens mij kijk jij niet goed. Hij gaat van stap 1 naar 2 (week wachten) en dan terug naar stap 1.quote:Op zondag 17 juli 2011 23:29 schreef BrandX het volgende:
[..]
Hij wordt gesorteerd zo te lezen. Dus kans dat het morgen of overmorgen bij je afgeleverd wordt?
het ziet er voor mij uit dat het van het ene distributiecentrum naar het andere is gegaan. Is het een pakketje uit het buitenland?quote:Op zondag 17 juli 2011 23:32 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Volgens mij kijk jij niet goed. Hij gaat van stap 1 naar 2 (week wachten) en dan terug naar stap 1.
Goes, Zeeland.quote:Op zondag 17 juli 2011 23:39 schreef BrandX het volgende:
[..]
het ziet er voor mij uit dat het van het ene distributiecentrum naar het andere is gegaan. Is het een pakketje uit het buitenland?
Bel TNT anders eens opquote:Op dinsdag 19 juli 2011 14:39 schreef Keeskacheltje het volgende:
Ik verwacht sinds zaterdag al een pakketje, maar er is nog niks binnen. Vrijdag is het pakketje verstuurd volgens de verkoper op marktplaats en ik heb een track en trace code gekregen, maar deze werkt niet. Nu dacht ik dat ik dus gewoon ben opgelicht, maar de verkoper heeft een kopie van het verzendbewijs verstuurd. Kan ik mijn pakketje nog verwachten of ben ik screwed?
1 2 | 16.07.2011: De zending is aangemeld bij PostNL en wordt volgbaar |
Dit is dus al sinds vrijdag zo.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 17:14 schreef drumstickNL het volgende:
Waar doel je op? Hiermee ziet TNT/PostNL dat ze 'm binnenkrijgen en kan daarna betekenen dat ze 'm gaan sorteren wat nu nog niet gebeurd is.
Die melding betekend dat de verzender het pakket in het systeem heeft aangemeld. Dat betekent niet dat degene de zending ook al bij TNT heeft aangeboden. Kan dus zijn dat de verzender het pakket nog moet aanbieden.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 18:40 schreef Anti-vermoeidheid het volgende:
[..]
Dit is dus al sinds vrijdag zo.
Verzonden via het werk op een Euro Pallet via Transmission.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 19:28 schreef Skippy_ball het volgende:
Hallo Fok!kers.
Ik moet binnenkort een Compressor tank van 200 cm x 50 cm rond verzenden. Hoogstwaarschijnlijk zal dit op een pallet verzonden moeten worden.
Nu heb ik al op de DPD website gekeken maar kon hierop eigenlijk niets nuttigs vinden.
Wat is nu mijn vraag?
- Hoeveel kost dit verzenden als ik het pakket wil laten ophalen en laat verzenden. (Verzekerd hoeft opzich niet, het pakket is al betaald )
Mijn dank is groot Fokkers
En wat zei de webshop en/of TNT toen je ze belde?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:08 schreef FoolWithMokey het volgende:
Ik heb zondag iets via een webshop besteld, het zou binnen 1 werkdag aankomen volgens de webshop, dat zou dus betekenen dat ik het vandaag moet binnenkrijgen, echter zegt tracktrack.nl dat mijn zending nog steeds niet gevonden is, waar slaat dit op?
Moraalridders daar bij FedExquote:Op donderdag 28 juli 2011 00:54 schreef Schenkstroop het volgende:
FedEx checkt altijd. zij declareren alles maar dan ook alles als brave honden. De rekening komt echter wat later per post voor de klant.. Ze hebben dacht ik wel hun idioot hoge " inklarings/voorschot" kosten laten vallen of sterk verlaagd, Was voorheen iets van 20,- als ik me niet vergis.
Dat is dus wat hun aan toeslag rekenen, dus ik betaal de BTW + 2,5% aan FedEx, dat is iig goedkoper -in mijn geval- dan de rembourskosten van de TNTPOSTNLquote:2,5% van de BTW en invoerrechten met een minimum van ¤ 10,00 - het hoogste bedrag geldt
Dat is vreemd, bij mij gaat het altijd goedquote:Op woensdag 20 juli 2011 14:06 schreef Niltag het volgende:
wat een is dit toch een slecht bedrijf. Weer eens een pakje moeten bestellen (alleen bestellen via internet mogelijk). Gaat om een object met een waarde van iets boven de duizend euro en zoals altijd is het pakje na 3 dagen nog steeds niet bezorgd.
Bellen naar de klantenservice kost 45 cent p/m en dan kom je nog in een wachtrij ook.
Dit is zeker al het 10e pakket achter elkaar dat niet binnen 1 dag wordt bezorgd. Ik word er zo ziek van. Nu begin ik ook nog te denken dat het deze maal gewoon gejat is.
19.07.2011:
en vandaag gewoon niets in het systeem......
Handtekening retour is vervallen. Je kunt de handtekening op de tracktrace.nl opvragen.quote:Op woensdag 27 juli 2011 12:26 schreef Loll het volgende:
als je aangetekend laat verzenden krijgt de verstuurder dan ook bericht als er is getekend?
Klopt, je betaald dan btw over de waarde van de zending, niet over de verzendkosten.quote:Op donderdag 28 juli 2011 08:55 schreef RaymanNL het volgende:
Edit 2:
Oké, nu vraag ik me af of ik ook 6% (BTW-laag, ivm met diensten) BTW moet betalen bovenop de vervoerskosten die ik al heb betaald.Dat lijkt me niet.
Nou, m'n pakket is inmiddels binnen (binnen 3 dagenquote:Op donderdag 28 juli 2011 22:25 schreef hetizmij het volgende:
[..]
Handtekening retour is vervallen. Je kunt de handtekening op de tracktrace.nl opvragen.
[..]
Klopt, je betaald dan btw over de waarde van de zending, niet over de verzendkosten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |