quote:Ow, dat komt er dus zo aan?Op woensdag 20 oktober 2010 20:08 schreef SpeedyGJ het volgende:
Net een vette hagelbui!!
Straks of vannacht maar even naar de pier om de windmeter te verhogen, gelukkig is er genoeg licht dus kan ik in alle rust aan de gang gaan
quote:Yup! dat is wel de planning. Moet eerst alle gereedschap bij elkaar zoeken + bouten en moeren om de paal vast te zetten, en natuurlijk de boormachine en boren niet vergetenOp woensdag 20 oktober 2010 20:11 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ow, dat komt er dus zo aan?Bedankt voor de tip.
Het is best koud trouwens.
quote:Succes! Je plaatjes zien er iig mooi uit zo.Op woensdag 20 oktober 2010 20:31 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Yup! dat is wel de planning. Moet eerst alle gereedschap bij elkaar zoeken + bouten en moeren om de paal vast te zetten, en natuurlijk de boormachine en boren niet vergetenanders kan ik weer terug
Ik hoop dus vannacht/morgen vroeg goed te kunnen meten, gezien dan de wind nog NW is. Hopelijk zal de wind niet al te veel parte gaan spelen bij het omhoog halen van de paal, dat gaat nog een hele klus worden
[ afbeelding ]
Hier heeft het gehageld![]()
Momenteel 6bft.
[ afbeelding ]
quote:Hoe bedoel je?Op woensdag 20 oktober 2010 20:54 schreef Fredo55 het volgende:
Er komt sebiet een windpiek aan voor het noorden?
quote:Dank!Op woensdag 20 oktober 2010 21:00 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Succes! Je plaatjes zien er iig mooi uit zo.
Is er niemand die je wil/kan helpen? In je uppie een apparaat monteren met 6BF lijkt me lastig.
quote:Okay, ik snap er niets van, zal aan mij liggen hoor.Op woensdag 20 oktober 2010 22:10 schreef SpeedyGJ het volgende:
Dank!
En nee helaas niet, 1 ding scheelt: Het restaurant houd alle wind tegen waardoor ik rustig de boel naar beneden kan laten zakken. Omhoog halen zou een zou een tegenslag kunnen zijn gezien er dan een 2de buis erbij komt en deze zo'n 2m hoger komt te hangen.
Ik ben echter nog niet helemaal uit hoe ik het wil doen, er zijn 2 opties:
1: De 5m paal op de grond laten rusten en met de beugels vast zetten, vervolgens de 6m paal erin schuiven tot gewenste hoogte. Dan zou die zo'n 3 a 4m omhoog moeten, hou dus 2 a 3m over om em vast te zetten aan de andere paal.
2: De 5m paal op dezelfde hoogte de lucht in laten gaan en de rest van de gewenste hoogte bij vullen.
Ik moet het maar effe bekijken![]()
Deze heb ik nog wel: 5m:
[ afbeelding ]
quote:Daar ben ik slecht in.Op woensdag 20 oktober 2010 22:19 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Okay, ik snap er niets van, zal aan mij liggen hoor.Ik zou bijna zeggen paint het eens?
Maar gaat dat niet alleen mar meer problemen opleveren als het ding nog hoger komt? Als hij dan weer gaat irriteren, hoef je dan niet in een storm naar boven te klimmen...?
quote:Af en toe is er een onweersmelding, veel is het niet maar toch
quote:Lol, dat was een garpje.Op woensdag 20 oktober 2010 22:46 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Daar ben ik slecht in.
Als ik de 5m paal voor kop stuk gebruik, dan zal de 6m paal meer last krijgen en mogelijk tot buigen gaat omdat de 5m paal stuk zwaarder is![]()
En welke last? Qua bereik probleem ligt aan het ISS, deze verhoog ik ook nog misschien kan dit de problemen verhelpen![]()
En naar boven klimmen zal niet nodig zijn hoordat doe ik nu ook al niet en klimmen zal lastig worden
![]()
Ik wil op den duur wel een systeem maken dat ik de 6m paal naar beneden kan draaien en eventueel kan kantelen, maar eerst moet alle problemen maar eens van de wereld geholpen worden.
Dan maar een antenne van 105 euri kopen.
quote:Je meent hetOp donderdag 21 oktober 2010 01:41 schreef horned_reaper het volgende:
Ik mag toch wel met trots melden dat ik de eerste natte sneeuwbuien vanuit mijn slaapkamerraam kan concluderen!
quote:Ow, het mag ook niet he....Op donderdag 21 oktober 2010 01:16 schreef SpeedyGJ het volgende:
En zo ingewikkeld hoeft dat niet te zijn hooren bestaan muur beugels die kunnen draaien, als je daar 1 van neemt die je onderaan plaatst en bovenaan een gewone beugel dan ben je klaar
Ik ben naar de pier geweest, was lekker bezig tot......ik de bouten ben vergetenkortom geen verandering voor nu
morgen vroeg er maar weer heen, dan iig niet vergeten.
Al was het slim om te stoppen want er kwam me toch een bui aanzettenik fietsen en fietsen
en ineens uit het niet: FLITSSSS
10sec later een mooie rommel
!
Nu stoot wind en hagel! Oef net op tijd!
quote:Stromende regen bedoel je?Op donderdag 21 oktober 2010 13:36 schreef Sj0rSz het volgende:
Wat een verschil met de afgelopen dagen.Heerlijk zonnetje
quote:Het zuiden ligt gewoon in de zon! Ideaal!Op donderdag 21 oktober 2010 13:42 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Stromende regen bedoel je?![]()
Drijf nat is het hier
quote:En toch heb ik het gedaan, iig het ISS station omhoog gebracht bij toenemende 7bftOp donderdag 21 oktober 2010 13:10 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ow, het mag ook niet he....
Naja, misschien hebben de weergoden geen zin in pottenkijkers.
quote:Haha, victory!Op donderdag 21 oktober 2010 14:55 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
En toch heb ik het gedaan, iig het ISS station omhoog gebracht bij toenemende 7bft![]()
En dat zou best kunnenze wouden me blijkbaar weg hebben
![]()
Hier zonnetje en droog, zo meteen weer lekker naar huis en dan het bereik maar even afwachten want die lag er vanmiddag even uitmomenteel lijkt het goed te gaan.
quote:Haha ja, me reis duurde nu zo'n 5 minuten langer inderdaadOp donderdag 21 oktober 2010 18:04 schreef Frankz0rz het volgende:
Mooie dag, behalve die windMoest er doorheen fietsen, wat een horror.
quote:Ik bedoel met ploatjes natuurlijk.Op donderdag 21 oktober 2010 17:53 schreef SpeedyGJ het volgende:
Jullie op de hoogte houden doe ik zo wie zo al
Voor nu lijkt alles goed te werken, *klopt af*.
Als alles goed werkt dan kan ik verder gaan met de werkzaamheden, voor nu staat dan de 5m paal op het programma, daarna zien we wel weer
quote:Ploatjes? Plaatjes?Op donderdag 21 oktober 2010 19:17 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ik bedoel met ploatjes natuurlijk.*fingers crossed*
quote:Lol, op zijn goed Gronings idd.Op donderdag 21 oktober 2010 22:25 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ploatjes? Plaatjes?
En wat een wind zeg, soms giert en fluit het door de UMTS mast hierachter
quote:Hier staat nog maar een 6bftOp donderdag 21 oktober 2010 23:16 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Lol, op zijn goed Gronings idd.
Import zeker...
Ja, hier ook regelmatig bewegende gordijnen door de ventilatieroosters in de schuifpui.
quote:TopOp vrijdag 22 oktober 2010 10:19 schreef SpeedyGJ het volgende:
Klopt het hoost soms behoorlijk door!
En hier zat ik nou op te wachten, het bereik tijdens deze regen: 100%!
quote:Lol, leuk!Op vrijdag 22 oktober 2010 00:00 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Hier staat nog maar een 6bftzo gaat het zowaar de hele dag al
![]()
En zoiets dacht ik almorgen gaat mijn weermeisje (dochter) het actuele weer presenteren aan jullie
![]()
quote:Jazeker! Moet het alleen nog uitvoeren alleen dat wordt wat lastig gezien ik zo meteen weg moet.
quote:En nog altijd 100%, zeker top!
quote:Haha, dan had je dochter gelijk! Ze is toch je weermeisje?Op zaterdag 23 oktober 2010 13:07 schreef SpeedyGJ het volgende:
Kijk KNMI leest wel meegister had ik het er nog over
quote:Waar we in het westen dus geen klap van mee gaan maken.Op zaterdag 23 oktober 2010 15:30 schreef Drassss het volgende:
Er zit redelijk wat onweer in de buien die nu boven het kanaal/ West-Frankrijk hangen..
quote:Het laatste beeld op buienradar geeft inderdaad onweer aan.Op zaterdag 23 oktober 2010 17:31 schreef DaMart het volgende:
Volgens mij hoorde ik onweer in Zandvoort.
quote:Leuk! Ziet er mooi uit, had je natte voeten?
quote:Dank jeOp zondag 24 oktober 2010 23:50 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Leuk! Ziet er mooi uit, had je natte voeten?
quote:Lol, idd, keertje gezien in de hortus in Haren, een meneer was van alles aan het filmen en hij liep iets te hard achteruit, tussen 2 stapstenen recht in het water gestapt.Op zondag 24 oktober 2010 23:55 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dank je![]()
En nee dat viel wel mee, maar soms kwam het wel erg dicht bij![]()
Bij het filmen let je meestal op de het beeld, en als je dan niet oplet wordt je zo verrast![]()
Dinsdag laarzen halendan kan ik wat dichter bij komen
quote:HahahaOp zondag 24 oktober 2010 23:56 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Lol, idd, keertje gezien in de hortus in Haren, een meneer was van alles aan het filmen en hij liep iets te hard achteruit, tussen 2 stapstenen recht in het water gestapt.
Lieslaarzen?
quote:Yup hier vanmorgen ook enkele hagelbuien
quote:Mooie foto's zegOp maandag 25 oktober 2010 10:28 schreef marcel-o het volgende:
Hier nog 2 weer gerelateerde foto's
1 tijdens die vele buien van 20-10 (vanuit de trein genomen)
[ afbeelding ]
klik voor groter
en eentje voor de Rotterdam liefhebbers
[ afbeelding ]
klik voor groter
quote:Jammer genoeg geen film, wel gelachen nadat hij zelf heel beteuterd op de kant was geklommen en bleek dat hij en de camera okay waren.Op maandag 25 oktober 2010 13:24 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hahahamachtig is dat dan
vooral als je het dan ook nog eens op film hebt staan
![]()
Het is me tot nu toe nog niet geluk, maar zal het zeker in de gaten houden![]()
En nee gewone laarzenregenpak aan en die over de laarzen heen doen en vast zetten
(je hebt van die regenbroeken waar een elastiek aan de onderkant zit die je dan onder je schoen/laars kan vast klemmen
), als er dan water overheen komt valt het niet in de laarzen
![]()
quote:Hier, maar in het nieuwe gedeelte links van park de oude Held, beetje uitzoomen dan kun je het zien: http://maps.google.nl/map(...)um=1&ved=0CBgQ8gEwAAYup hier vanmorgen ook enkele hagelbuien![]()
Waar woon je trouwens in Groningen?
quote:Hmm, tja moet ook af en toe gebeuren, ruzie maken. Alles weer uitgepraat?Mooie foto's zeg![]()
Ik heb helaas niet zoveel tijd gehad om foto's te kunnen makenhet was al een geluk dat ik gister ochtend even weg kon door een ruzie met mijn vriendin
![]()
quote:Hmmz dat is dan wel weer jammer jaOp maandag 25 oktober 2010 13:32 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Jammer genoeg geen film, wel gelachen nadat hij zelf heel beteuterd op de kant was geklommen en bleek dat hij en de camera okay waren.
Ik zat ook maar te klieren, lijkt me een goede uitrusting voor een hoog water expeditie op de pier.
[..]
Hier, maar in het nieuwe gedeelte links van park de oude Held, beetje uitzoomen dan kun je het zien: http://maps.google.nl/map(...)um=1&ved=0CBgQ8gEwAA
[..]
Hmm, tja moet ook af en toe gebeuren, ruzie maken. Alles weer uitgepraat?
quote:Dat was genieten heOp maandag 25 oktober 2010 13:47 schreef horned_reaper het volgende:
Dit plaatje vis ik net op uit mijn archief.
Wat een verschillen waren er afgelopen winter toch![]()
[ afbeelding ]
quote:Jij had minder mazzel idd.Op maandag 25 oktober 2010 14:55 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Hmmz dat is dan wel weer jammer ja![]()
![]()
Gelukkig was alles OKik kan het weten, camera kaduk
![]()
quote:Gewoon laarzen met een regenbroek lijkt me prima hoor.En ja dat is wel nodigvooral als je wat dichter bij wilt staan om alles goed op video te krijgen. Moet maar eens even kijken
quote:Bijum heeft ook wel mooie stukjes, alleen jammer van dat gedoe bij het winkelcentrum steeds.Ah dat lijkt me wel een leuk gedeelte![]()
Mijn zus woont momenteel nog in Bijum.
Binnenkort weer eens naar Grunn
quote:Iets met ieder nadeel hep z'n voordeel.En ja das wel weer uitgepraat maar ach het hoort erbij en soms kan het wel eens uitkomen zoals nu![]()
quote:Geen leuker vermaak dan leedvermaak.Dat was genieten heik kon iig de zuiderlingen lekker uitschelden
quote:Ik had indd minder gelukOp maandag 25 oktober 2010 15:11 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Jij had minder mazzel idd.
[..]
Gewoon laarzen met een regenbroek lijkt me prima hoor.
[..]
Bijum heeft ook wel mooie stukjes, alleen jammer van dat gedoe bij het winkelcentrum steeds.
Waar wij zitten is het idd best fijn wonen, aan een doodlopende straat, geen scooters door de straat.
[..]
Iets met ieder nadeel hep z'n voordeel.
[..]
Geen leuker vermaak dan leedvermaak.Daar nattigheid en wij sneeuwscheppen.
quote:Gelukkig heb ik ze nogOp maandag 25 oktober 2010 15:19 schreef Drassss het volgende:
Het weer kaartje met cm sneeuw was pas erg. Ik heb hem niet bij de hand, maar ik kan me ziekelijke verschillen herinneren
quote:Wat een ervaring was dat heOp maandag 25 oktober 2010 15:36 schreef horned_reaper het volgende:
Nog even een paar plaatjes van 21 December afgelopen winter...... wat een geweldige dag voor een mooie hardloop route was dit.
http://www.weerwoord.be/i(...)=1285765&tid=1285758
Om weer in de sfeer te komen![]()
quote:Hier nog altijd zonnig
quote:Hier lag alles stilOp maandag 25 oktober 2010 17:13 schreef Jor_Dii het volgende:
Dat kan ik me nog levendig herinneren, 2 maart 2005. Ging ik voor het eerst naar de universiteit van Nijmegen om een proefles te volgen. Wat een weertje zeg
quote:Tja wat moet ik zeggen?
quote:Hmm, zoekt ze al wat anders?Op maandag 25 oktober 2010 17:00 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik had indd minder geluk
Dat wist ik![]()
Ja idd, ze wonen maar 3min van het centrum af
En helemaal mee eens![]()
quote:
quote:Aankomend winterseizoen omgekeerd svp, lijkt me wel zo eerlijk.Op maandag 25 oktober 2010 17:00 schreef SpeedyGJ het volgende:
Gelukkig heb ik ze nog![]()
[ afbeelding ]
quote:Ik stem tegen!Op maandag 25 oktober 2010 22:19 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Aankomend winterseizoen omgekeerd svp, lijkt me wel zo eerlijk.
quote:Vorig jaar baalde ik nog van de winter ( omdat ik niet kon sporten ). Dit jaar heb ik een oplossing gevonden dus het mag vanaf januari tot en met maart elke dag sneeuwenOp maandag 25 oktober 2010 22:27 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Hmm, ijs is ook goed!Gewoon echt winter, net als vorig jaar.
quote:GraagOp maandag 25 oktober 2010 22:19 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
quote:Lol, misschien een beetje veel van het goede.Op maandag 25 oktober 2010 22:29 schreef Drassss het volgende:
[..]
Vorig jaar baalde ik nog van de winter ( omdat ik niet kon sporten ). Dit jaar heb ik een oplossing gevonden dus het mag vanaf januari tot en met maart elke dag sneeuwen
quote:Hier in Amsterdam werd ik wakker met een dikke centimeter of 10 sneeuw. Fietsen was een belevenis, zeker omdat het nogal plaksneeuw was en ik uiteindelijk in een bocht gewoon niet opzij kon sturen omdat de sneeuw te 'zwaar' was. Uiteindelijk lachend in de berm tot stilstand gekomen, fiets opgetild, bijgedaaid en verder gegaan.Op maandag 25 oktober 2010 17:00 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
[..]
Gelukkig heb ik ze nog![]()
[ afbeelding ]
[..]
Wat een ervaring was dat he![]()
[..]
Hier nog altijd zonnig
quote:Lol, wel 10 centimeter?Op maandag 25 oktober 2010 23:03 schreef Againzender het volgende:
[..]
Hier in Amsterdam werd ik wakker met een dikke centimeter of 10 sneeuw. Fietsen was een belevenis, zeker omdat het nogal plaksneeuw was en ik uiteindelijk in een bocht gewoon niet opzij kon sturen omdat de sneeuw te 'zwaar' was. Uiteindelijk lachend in de berm tot stilstand gekomen, fiets opgetild, bijgedaaid en verder gegaan.
Prachtig
quote:Ik had deze nog ergens staan, bijna precies een jaar ervoorOp maandag 25 oktober 2010 13:47 schreef horned_reaper het volgende:
Dit plaatje vis ik net op uit mijn archief.
Wat een verschillen waren er afgelopen winter toch![]()
[ afbeelding ]
quote:ja, da's veel voor hierOp maandag 25 oktober 2010 23:09 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Lol, wel 10 centimeter?In Groningen moesten we de auto uitgraven.
quote:JaOp maandag 25 oktober 2010 22:15 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Hmm, zoekt ze al wat anders?![]()
![]()
[..]
Deze winter ronde 2 zo?
quote:Prima!! Wij 11 stedentocht en schaatsen wat we maar willen en jullie lekker de bak ellende met al die sneeuw en geen schaats ijsOp maandag 25 oktober 2010 22:19 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
quote:Mooie tijden zijn dat danOp maandag 25 oktober 2010 23:03 schreef Againzender het volgende:
[..]
Hier in Amsterdam werd ik wakker met een dikke centimeter of 10 sneeuw. Fietsen was een belevenis, zeker omdat het nogal plaksneeuw was en ik uiteindelijk in een bocht gewoon niet opzij kon sturen omdat de sneeuw te 'zwaar' was. Uiteindelijk lachend in de berm tot stilstand gekomen, fiets opgetild, bijgedaaid en verder gegaan.
Prachtig
quote:Tijdens die sneeuwjacht nog 7 km gelopen naar mijn grootouders er was echt niemand op de weg maar wel een prachtig uitzicht over de weilandenOp dinsdag 26 oktober 2010 00:07 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ja
En hopelijk indd een ronde 2 maar dan landelijk, eens kijken of NL zich hierop voorbereid![]()
[..]
Prima!! Wij 11 stedentocht en schaatsen wat we maar willen en jullie lekker de bak ellende met al die sneeuw en geen schaats ijs![]()
[..]
Mooie tijden zijn dat dan10cm valt indd wel mee maar toch kan dat een hoop ellende veroorzaken
![]()
Vorige winter was ook prachtig met 7bft uit NO en 1 en al sneeuwjacht omdat de weilanden vol was besneeuwd en door de wind alle sloten werden bedolven
10 januari 2010: Sneeuwjacht:
Mooie sneeuwduinen![]()
Hoge sneeuwduinen bij het voetbalveld
Voor de herhaling vatbaar? JAZEKER!!
quote:Hmm, balen....Op dinsdag 26 oktober 2010 08:34 schreef SpeedyGJ het volgende:
Mogelijk vandaag einde pier.
Bereik heeft gister de hele dag geschommeld en ben het nu klaar. Moet alleen van 1 ding nog zekerheid hebben.
quote:Hmm, hopelijk is dat het dan idd, kan me wel voorstellen dat je er flauw van bent.Op dinsdag 26 oktober 2010 10:46 schreef SpeedyGJ het volgende:
Tja niks aan te doen. Op hwa heb ik gevraagt of het eventueel aan de batterij ligt, die geeft namelijk 4.1v aan, adapter is waarschijnlijk kaduk dus die kan ik niet gebruiken. Mocht het hier wel aan liggen dan zou het probleem opgelost moeten zijn, hoewel ik die zekerheid dan als nog niet heb. Waarschijnlijk zal ik vanmiddag gewoon alles van de pier gaan halen, nieuwe jaar en dan hopelijk eens zonder problemen.
quote:Als het bereik niet goed is en de data vallen weg dan heb je niks aan een directe link natuurlijk.Op dinsdag 26 oktober 2010 10:49 schreef horned_reaper het volgende:
Heb je geen consumenten weerstations met satelliet verbinding?
Dan heb je overal op de wereld je informatie altijd bereikbaar!
quote:Uiteraard, maar je hebt tegenwoordig ook satelliettelefoons die ondanks het weer en de plek op aarde ALTIJD bereik hebben.... een dergelijke antenne zou Speedy ook op zijn weerstation moeten hebben.Op dinsdag 26 oktober 2010 10:52 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Als het bereik niet goed is en de data vallen weg dan heb je niks aan een directe link natuurlijk.
quote:Ik vermoed dat dit een beetje te kostbaar is voor een hobby.Op dinsdag 26 oktober 2010 10:55 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Uiteraard, maar je hebt tegenwoordig ook satelliettelefoons die ondanks het weer en de plek op aarde ALTIJD bereik hebben.... een dergelijke antenne zou Speedy ook op zijn weerstation moeten hebben.
Dan kon hij weer elders in het land wonen en het station op de pier laten staan en altijd netjes zijn data ontvangen.
quote:Er zijn mogelijkheden om dit op te kunnen starten, probleem is echter dat het een rete dure grap gaat worden terwijl ik met een antenne van 105 euro dan zelfs nog een heel stukgoedkoper uit zou zijn.Op dinsdag 26 oktober 2010 10:49 schreef horned_reaper het volgende:
Heb je geen consumenten weerstations met satelliet verbinding?
Dan heb je overal op de wereld je informatie altijd bereikbaar!
quote:Je praat al gauw over enkele 1 en paar nullen erachter. Want eerst moet je ISS omgebouwd worden, daarna moet de ontvanger nog om worden gezet want anders heb je er als nog niks aan.Op dinsdag 26 oktober 2010 11:02 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ik vermoed dat dit een beetje te kostbaar is voor een hobby.
quote:Idd, als het niet kan zoals hem moet dan moet het maar zoals het kan.Op dinsdag 26 oktober 2010 11:10 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Je praat al gauw over enkele 1 en paar nullen erachter. Want eerst moet je ISS omgebouwd worden, daarna moet de ontvanger nog om worden gezet want anders heb je er als nog niks aan.
Daarnaast zul je wel een licentie moeten aanvragen voor de dataoverdracht + dat ik er voor moet zorgen dat alles gecodeerd over komt, anders zouden immers andere apparatuur er last van kunnen krijgen.
Er komt nog genoeg bij kijken want dit is niet 1.2.3 opgelost.
Dat zou natuurlijk wel een hele dure oplossing worden. Nee ik laat het wel bij 105 euro of gewoon helemaal niks, betere metingen links laten liggen en goed bereik voor terug krijgen voor juiste dataik zie het wel zitten!
quote:Netjes! Dus daar ligt het niet aan, en nu?Op dinsdag 26 oktober 2010 13:42 schreef SpeedyGJ het volgende:
Het wordt idd wat warmer![]()
Ben zojuist op de pier, brrr best fris hoor![]()
Ik heb even een bereik test gedaan en die reikt maar liefst 435 meter!
quote:Ik help je hopen.Op dinsdag 26 oktober 2010 14:39 schreef SpeedyGJ het volgende:
Goeie vraag en nu.
Ik mocht em bij het raam zetten, momenteel goed bereik maar dat zegt natuurlijk nog helemaal niks maar ben al blij dat dit kan. Enigste manier is: Afwachten.
quote:Ja, knake dat ik 2 weken geleden door m'n enkel ging en er nu een scheurtje in heb...kost weer enkele wekenOp dinsdag 26 oktober 2010 13:30 schreef TvhN het volgende:
Zaterdag wellicht 15 graden; heerlijke temperatuur om te voetballen.
quote:Oeh bah, da's minder.... Aan de andere kant, nu ben je wel vrij, dan kun je wat leuks gaan doen.Op dinsdag 26 oktober 2010 19:46 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ja, knake dat ik 2 weken geleden door m'n enkel ging en er nu een scheurtje in heb...kost weer enkele weken
Lobert is zeker Gerard?
quote:Lol, stoeltje mee dan, kun je lekker in de zon zitten kijken hoe de anderen zich in het zweet werken.Op dinsdag 26 oktober 2010 20:05 schreef INViCTuS het volgende:
Dat is wel duidelijk
Ja, ik ben ook leider van het team dus ben er in ieder geval wel bij. S'middags even de stad in en daarna vrijwilligerswerk zeg maarkantinedienst.
Ik heb al wel een tijdje in het hoofd om het bos hier in de buurt weer is op te zoeken voor foto's. De posbank/veluwe is relatief dichtbij en de bomen staan er nu precies dichtbij. Nog een week of 2/3 en ze zijn kaal. Beniewd wat de herfst nog gaat brengen overigens....
quote:Dank je
quote:np.Op dinsdag 26 oktober 2010 20:34 schreef SpeedyGJ het volgende:
Dank je![]()
Hier inmiddels weer lekker zooitje winden wat een kou zeg!
quote:Hier in het zuiden is het gewoon 10 tot 14 graden. Af en toe iets van zon, maar toch zeer bewolkt de rest van de dag.. Niet echt heel boeiend..Op vrijdag 29 oktober 2010 18:26 schreef SpeedyGJ het volgende:
Is het nou echt zo saai weer? Al een paar dagen wordt hier geen bericht meer geplaatst
quote:Dus van Noord tot Zuid hetzelfde.Op vrijdag 29 oktober 2010 18:28 schreef Drassss het volgende:
[..]
Hier in het zuiden is het gewoon 10 tot 14 graden. Af en toe iets van zon, maar toch zeer bewolkt de rest van de dag.. Niet echt heel boeiend..
quote:14.8 Woensdrecht om 23:00, het zou zomer kunnen zijn.Op vrijdag 29 oktober 2010 21:32 schreef SpeedyGJ het volgende:
Het zuiden was het vandaag zelfs 17 graden
Hier:
Maximum temperatuur 12.4 °C om 20:57 uurdat in de avond, kun je nagaan!
Ben blij dat ik kan uitslapen.quote:Op zondag 31 oktober 2010 15:51 schreef Fredo55 het volgende:
Prachtig herfstweer, zonnetje en vrijwel windstil.
Vannacht op uitgebreide schaal mist, zicht minder dan 200 meter.
Dus morgenochtend oppassen op de weg.
Omdat dat een ander model is.quote:Op maandag 1 november 2010 10:54 schreef Schuifpui het volgende:
Waarom zie ik daar niets van terug in de 15 daagse pluim?
Inderdaad, momenteel de nieuwe run aan het binnenlopen, hopen dat er nog iets in terug te vinden is en niet zoals afgelopen keren. Het blijft echter nog wel ver weg (jammer genoeg)quote:Op maandag 1 november 2010 10:27 schreef aloa het volgende:
Een luchtdruk van 955 dat zie je ook niet vaak.
Daalt zelfs tot onder de 950.
Das idd een fors windjequote:Op maandag 1 november 2010 09:52 schreef SpeedyGJ het volgende:
10bft voor hier, dat klinkt meer dan goed![]()
Alleen indd nog ver weg en gezien de stormen als sneeuw voor de zon verdwijnen zie ik dit momenteel niet zitten
Net een stukje van wetter.com vertaald (zo goed als het mogelijk was). Die hadden het ook gezien.... Hieronder het stukje, maar er wordt duidelijk bij vermeld dat het voorlopig alleen door GFS gesteund wordtquote:Op maandag 1 november 2010 13:01 schreef SpeedyGJ het volgende:
En uit het NW ivp ZW.
Nu hooguit maar 7-8bft dus dag storm, ik had er wel op gehoopt maar op die termijn is dat natuurlijk erg overbodig. Natuurlijk wel leuk om het te volgen.
Voor nu eerst nog een natte week, vooral hier in het noorden.
Donderdag zo'n 10mm bij 7bft.
Vrijdag 13mm bij 6 a 7bft.
De andere dagen ook neerslag, totaal deze week rond de 30mm, kan zelfs nog meer zijn.
Haha. idd, zal wel een beetje meevallen, misschien ff de hanging baskets op de grond zetten maar verder...quote:Op maandag 1 november 2010 16:58 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Monsterstorm whaha, ik vind het lichtelijk overdreven!
Zijn Duitse woorden he, vergeet niet wat Kyrill heeft aangericht destijds, maar goed een kerndruk van 955 a 950 hPa is niet mis, voorlopig alleen GFS maarquote:Op maandag 1 november 2010 16:58 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Monsterstorm whaha, ik vind het lichtelijk overdreven!
Jawel daar heb je ook wel gelijk in. Maar toch het is nog meer dan een week..quote:Op maandag 1 november 2010 17:26 schreef meteo-online het volgende:
[..]
Zijn Duitse woorden he, vergeet niet wat Kyrill heeft aangericht destijds, maar goed een kerndruk van 955 a 950 hPa is niet mis, voorlopig alleen GFS maar
Hmmm, ik nu 0.2 meter.quote:Op maandag 1 november 2010 17:44 schreef Drassss het volgende:
Gelukkig zit ik 15m boven NAP![]()
Gaan het zien. Weer.nl geeft leuke weerkaarten qua wind. De vraag of de storm wel zo zuidwaarts wil gaan, want het lijkt er bijna op dat hij meer richting Denemarken gaat?
16M zelfsquote:Op maandag 1 november 2010 17:52 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Hmmm, ik nu 0.2 meter.
http://www.ahn.nl/postcodetool
Ik + 1.0quote:Op maandag 1 november 2010 17:44 schreef Drassss het volgende:
Gelukkig zit ik 15m boven NAP![]()
Gaan het zien. Weer.nl geeft leuke weerkaarten qua wind. De vraag of de storm wel zo zuidwaarts wil gaan, want het lijkt er bijna op dat hij meer richting Denemarken gaat?
NW storm is niet gevaarlijker dan een ZW storm gezien de trekrichting.quote:Op maandag 1 november 2010 14:45 schreef aloa het volgende:
Ik dacht dat een storm uit het Noordwesten altijd het gevaarlijkst was.
Gebeurt minder? Met je meters misschien.quote:Op maandag 1 november 2010 19:29 schreef SpeedyGJ het volgende:
Nou ja het liefst dus wel hedan kan ik mijn paal lager zetten
![]()
Gebeurd er ook minder
Ik bedoel meer i.v.m. het hoge waterquote:Op maandag 1 november 2010 19:14 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
NW storm is niet gevaarlijker dan een ZW storm gezien de trekrichting.
Bij een NW heeft meestal het noorden last van de storm terwijl het zuiden hier uit blijft.
Bij een ZW storm kan de hele west kust + uiterste noordkust en wadden met de storm te maken krijgen en dan is nog maar de vraag hoe dat systeem dan gaat trekken.
Voor als nog zie ik hier een 12bft niet zitten, 10bft lijkt me passender. Ik zal hierbij dan wel met spoed iets aan mijn weerstation paal moeten gaan doen, ik weet niet of die dan nog wel zo netjes blijft hangen, vooral niet als er een kort durende 11bft kan komen, ik moet er niet aan denken, 102km/h gemiddeld en ineens -- om dan te horen te krijgen dat je weerstation plat ligt![]()
Anyway een NWster mag van mij wel, dan wel met springtij graag
Eerst deze week maar is7/8bft klinkt weer is lekker!
Vandaag wel een zeer opvallende rustige dag, zelfs op de pier
quote:Een noordwesterstorm is extra gevaarlijk in Vlaanderen, Nederland en Noord-Duitsland omdat daardoor het water in de Noordzee wordt opgestuwd.
De combinatie van noordwesterstorm met springtij is verantwoordelijk geweest voor verschillende grote overstromingen in Nederland. Onder andere waren dat:
de tweede Sint-Elisabethsvloed (1421),
de stormvloed van 1682,
de dramatische Kerstvloed van 1717
de watersnood van 1953.
Toen de Zuiderzee nog bestond was ook voor gebieden daarlangs de noordwesterstorm gevaarlijk. De Zuiderzee werd in 1932 afgesloten door de Afsluitdijk (1932). De Zuid-Hollandse en Zeeuwse eilanden worden beschermd door de Deltawerken (1950-1997), inclusief de Oosterscheldekering (1986).
http://nl.wikipedia.org/wiki/Storm_(wind)
Ik herinner deze nog wel als aardig stormpjequote:Op maandag 1 november 2010 18:50 schreef Fredo55 het volgende:
Hier in Zeeland zal het wel meevallen met de wind, het noorden pakt meestal de prijs.
Thnx! goede tip.quote:Op maandag 1 november 2010 20:25 schreef horned_reaper het volgende:
Mythbusters v.s. Stormchasers
Erg leuke nieuwe aflevering van Mythbusters dat helemaal draait om Tornado's
Via onderstaande link is de aflevering te bekijken:
http://tvtodays.com/mythb(...)m-chasing-myths.html
klopt, NW is altijd link dan. Water wordt de trechter van de Noordzee in geblazen waardoor er erg veel opzet is.quote:Op maandag 1 november 2010 19:34 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik bedoel meer i.v.m. het hoge water
[..]
De storm van 18 januari 2007 herinner ik me nog beter:quote:Op maandag 1 november 2010 20:10 schreef Timmos het volgende:
[..]
Ik herinner deze nog wel als aardig stormpje
[ afbeelding ]
http://www.hvzeeland.nl/Nieuws/Item?nid=6571
6m paal, haal daar ongeveer 80cm af, dat zit vast en de rest hangt erboven, je snapt me alquote:Op maandag 1 november 2010 19:32 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Gebeurt minder? Met je meters misschien.Ik ben benieuwd.
Lol!quote:Op maandag 1 november 2010 23:40 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
6m paal, haal daar ongeveer 80cm af, dat zit vast en de rest hangt erboven, je snapt me al![]()
Van de storm is nog maar weinig over maar wat zie ik nu?
Een keiharde ZOster! 7/8bft behoren tot de mogelijkheden, iets wat amper voor komt
De wind is hier inmiddels aan het aantrekken.
Mah nee dat is ook maar echt vlak langs de kustquote:Op maandag 1 november 2010 23:45 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Lol!Idd, ik was weer aan het klieren...
ZO? Geen last van.
Lol, voor onze tuin zit de uitbouw van de buren er tussen.quote:Op maandag 1 november 2010 23:52 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Mah nee dat is ook maar echt vlak langs de kust
quote:Op maandag 1 november 2010 23:55 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Lol, voor onze tuin zit de uitbouw van de buren er tussen.
Haha, hmm, wel lekker!quote:Op dinsdag 2 november 2010 00:02 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
kom je toch gezellig hier heen
effe uitwaaien
Goed plan! Bij raar weer en randverschijnselen, count me in.quote:Op dinsdag 2 november 2010 00:14 schreef horned_reaper het volgende:
Waarom gaan we niet een keer met de echte weeramateurs van Fok! een gezamenlijke chase proberen te houden?
Of na een prachtige sneeuwstorm met een clubje samen een fotoreportage maken.
Zo leer je elkaar als weerliefhebber wat beter kennen en heb je ook nog gezamenlijk een doel voor ogen!
Wij hebben plek voor een paar logees, een lounge bank in de woonkamer, een luchtbed in de logeer kamer en een nomad matje in de studeerkamer!quote:Op dinsdag 2 november 2010 00:17 schreef horned_reaper het volgende:
Zowel Speedy, Kahaarin als ik wonen allemaal in het uiterste noorden van het land.
Dus dat moet niet al te moeilijk zijn
Oooh... Sodom!quote:Op dinsdag 2 november 2010 00:23 schreef horned_reaper het volgende:
Hier hebben we zelfs een grote ruimte in de aanbieding met eigen keuken, keuze uit 4 bedden en een eigen toilet.
Er kan ook nog gekozen worden uit één van de drie logeerkamers boven![]()
Ik waarschuw wel, ik woon in het oh zo gevaarlijke Winschoten
Dat klopt, dusss... de vraag is: Hoeveel mensen kan Speedy bergen...?quote:Op dinsdag 2 november 2010 00:31 schreef horned_reaper het volgende:
Voor storm moeten we in Holwerd zijn, voor onweer meestal in Groningen en voor vrieskou hier in Winschoten.
Dus dat is best mooi verdeeld
Huh? We hebben het over het weer, eventueel chasen en logeren, niet off-topic imo.quote:Op dinsdag 2 november 2010 00:43 schreef horned_reaper het volgende:
Ik pak zo de auto![]()
En heb ook nog OV..... dus dat zal voor mij geen enkel punt zijn.
Anyway: misschien moeten we hier een kleine slowchat ergens voor starten.... anders gaan we nogal Off-topic.
Natuurijs....quote:Op dinsdag 2 november 2010 00:55 schreef horned_reaper het volgende:
Vorig jaar heb ik op het Zuidlaardermeer geschaatst en uiteindelijk een Marathon geschaatst ergens bij Assen.
Wat is dat toch heerlijk.... glijden, met de frisse wind in je gezicht.
En gewoon genieten van de natuur om je heen!
De kaarten veranderen met de dag. Nu is het inderdaad ZW Engeland en Frankrijk die het zwaarste windveld gaan krijgen. Nederland krijgt er nu weinig mee te maken.quote:Op dinsdag 2 november 2010 09:23 schreef Drassss het volgende:
Weer.nl geeft nu wel de verwachting dat het lage drukgebied van Ierland/ZW Engeland naar Frankrijk gaat trekken ( zo/ma/di ). Lijkt er dus op dat we qua regen veel gaan mislopen, maar misschien nog wel wat wind?
Edit: Nee volgens weer.nl gaat het vooral stormen westen van het "oog" van het lage drukgebied, dus Ierland/ZW Engeland...
Meer mensen die dit op andere bronnen kunnen bevestigen?
Je doet me plots denken aan een filmpje wat ik inmiddels bijna 7 jaar geleden (februari 2004) heb gemaakt.. Let niet op de kwaliteit en stabiliteitquote:Op dinsdag 2 november 2010 08:33 schreef SpeedyGJ het volgende:
Voor storm zul je indd gewoon hier moeten zijn, effe de pier om en je wordt letterlijk nat,
Ik zie die foto en denk, oke dat wordt een spannend filmpjequote:Op dinsdag 2 november 2010 14:26 schreef Timmos het volgende:
[..]
Je doet me plots denken aan een filmpje wat ik inmiddels bijna 7 jaar geleden (februari 2004) heb gemaakt.. Let niet op de kwaliteit en stabiliteit
Je wordt nat als je daar had gestaanquote:Op dinsdag 2 november 2010 14:30 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ik zie die foto en denk, oke dat wordt een spannend filmpje![]()
En dan krijg ik bijna niks meer dan paar golfjes die beetje op spatten![]()
![]()
Zoveel last had Z-Vlaanderen toch niet van de ramp in 53?quote:Op dinsdag 2 november 2010 14:39 schreef Timmos het volgende:
[..]
Je wordt nat als je daar had gestaan.. Na 1953 is in Zeeuws-Vlaanderen niks meer spectaculair geloof ik
![]()
Lijkt me heel tof ja, al vind ik het wel ver rijden vanuit Zeeland.quote:Op dinsdag 2 november 2010 00:14 schreef horned_reaper het volgende:
Waarom gaan we niet een keer met de echte weeramateurs van Fok! een gezamenlijke chase proberen te houden?
Of na een prachtige sneeuwstorm met een clubje samen een fotoreportage maken.
Zo leer je elkaar als weerliefhebber wat beter kennen en heb je ook nog gezamenlijk een doel voor ogen!
Ik wou ook Zeeland neerzetten, filmpje is gemaakt in Z-Vquote:Op dinsdag 2 november 2010 17:18 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Zoveel last had Z-Vlaanderen toch niet van de ramp in 53?
Hier stond het halve eiland onder water, niet dat ik het heb meegemaakt ofzo.
Als er hier weer sneeuwduinen liggen dan?quote:Op dinsdag 2 november 2010 17:19 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Lijkt me heel tof ja, al vind ik het wel ver rijden vanuit Zeeland.
Ik weet niet of ik het halve land wil doorrijden als er ergens sneeuwduinen zijn. Ik wil namelijk nog iets langer levenquote:Op dinsdag 2 november 2010 17:35 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Als er hier weer sneeuwduinen liggen dan?Ja, ik weet wel dat het dan net zo ver rijden is, maar bij leuke weerfenomenen is het toch wel een overweging?
Vorig jaar heb ik nog met de auto door sneeuwduinen van ruim een halve meter heen gereden .... het spannendste avontuur dat ik ooit in de auto heb meegemaakt!quote:Op dinsdag 2 november 2010 18:01 schreef Drassss het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik het halve land wil doorrijden als er ergens sneeuwduinen zijn. Ik wil namelijk nog iets langer leven
Dat las ik, maar toch wil ik daar niet aan beginnenquote:Op dinsdag 2 november 2010 18:36 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Vorig jaar heb ik nog met de auto door sneeuwduinen van ruim een halve meter heen gereden .... het spannendste avontuur dat ik ooit in de auto heb meegemaakt!
Dan zou ik dat wel overwegen inderdaad, maar dan zou ik dat pas doen als er hier kletsnatte regen valt.quote:Op dinsdag 2 november 2010 17:35 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Als er hier weer sneeuwduinen liggen dan?Ja, ik weet wel dat het dan net zo ver rijden is, maar bij leuke weerfenomenen is het toch wel een overweging?
Ik kan ze prima zienquote:Op dinsdag 2 november 2010 19:29 schreef horned_reaper het volgende:
http://maps.google.nl/map(...).769204,9.876709&z=7
Kunnen jullie op deze kaart Blauwe pijltjes zien?
Dat ziet er tof uit!quote:Op dinsdag 2 november 2010 19:29 schreef horned_reaper het volgende:
http://maps.google.nl/map(...).769204,9.876709&z=7
Kunnen jullie op deze kaart Blauwe pijltjes zien?
Lage drukgebied trekt gewoon naar Spanje via Frankrijk/ZW Engelandquote:Op dinsdag 2 november 2010 19:43 schreef INViCTuS het volgende:
Ja, je ziet dedesbetreffende persoon als je zo'n blauw ding aanklikt. Wel leuk om dat plaatje of link in elke OP te hebben. Zet mij maar bij Zutphen
Nog nieuws over het lagedrukgebied voor maandag/dinsdag. Volgens mij is er nie veel verandert wel?!
Ziet er netjes uit, en je heb mij er ook al bijgezet.quote:Op dinsdag 2 november 2010 19:56 schreef horned_reaper het volgende:
Dames en heren.... oordeelt u eens?
Is het zo mooi duidelijk?Als je inzoomed verkleinen de plaatjes mee...
http://maps.google.nl/map(...)128,9.876709&t=h&z=7
Is zoiets goed?
Primaquote:Op dinsdag 2 november 2010 19:56 schreef horned_reaper het volgende:
Dames en heren.... oordeelt u eens?
Is het zo mooi duidelijk?Als je inzoomed verkleinen de plaatjes mee...
http://maps.google.nl/map(...)128,9.876709&t=h&z=7
Is zoiets goed?
Fruts kan toch iets met HTML doen?quote:Op dinsdag 2 november 2010 20:07 schreef horned_reaper het volgende:
Alleen nu nog een manier zien te vinden om de afbeelding interactief in te voegen op Fok!.
De URL naar het verkleinde plaatje is als volgt:
<iframe width="425" height="350" frameborder="0" scrolling="no" marginheight="0" marginwidth="0" data-src="http://maps.google.nl/maps/ms?ie=UTF8&hl=nl&t=h&msa=0&msid=100023275070984611695.0004941604be6a1883c0f&ll=52.348763,5.83374&spn=4.698618,9.338379&z=6&output=embed" style="visibility:hidden;"></iframe><br /><small><a href="http://maps.google.nl/maps/ms?ie=UTF8&hl=nl&t=h&msa=0&msid=100023275070984611695.0004941604be6a1883c0f&ll=52.348763,5.83374&spn=4.698618,9.338379&z=6&source=embed" style="color:#0000FF;text-align:left">Fok! Weeruserskaart </a> weergeven op een grotere kaart</small>
Maar hier kan Fok! dus niets mee.......
Ik mis wat?quote:Op dinsdag 2 november 2010 21:40 schreef SpeedyGJ het volgende:
Dikke vette edit aan deze kant.
Volgens mij heeft die nog niet genoeg gelezen......ik zeg maar niks
Oeh, strak briesje! Is het al bijna springtij?quote:Op dinsdag 2 november 2010 20:34 schreef SpeedyGJ het volgende:
Link toegevoegd aan de OP!
Hier neemt de wind trouwens weer lekker toe na een kleine dipjeop naar de 7bft
![]()
[ afbeelding ]
Ziet er weer leuk uit hequote:Op dinsdag 2 november 2010 21:48 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Oeh, strak briesje! Is het al bijna springtij?
Mah dat zie ik niet 1.2.3 zitten hoorquote:Op dinsdag 2 november 2010 21:56 schreef Drassss het volgende:
Gaat ook weer wat warmer worden de komende dagen. Misschien gaat het zuiden wel naar 18 graden.
Hmm topjes toch 15/16 in Wageningen/de Bilt. Beetje geluk krijgt het zonnige zuiden nog een paar graden meerquote:Op dinsdag 2 november 2010 22:01 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ziet er weer leuk uit he![]()
Anyway:
[ afbeelding ]
Nee geen vloed maar eb, pas morgen vroeg weer vloed, echter gezien de richting van de wind hoef je geen hoog water te verwachten, miss op Ameland maar gezien het water daar alle kanten naar de noordzee wordt gedreven lijkt me dit niet aan de orde.
[..]
Mah dat zie ik niet 1.2.3 zitten hoorhet zou kunnen maar die kans schat ik klein in.
Lol, hoog water op Ameland lijkt me geen issue idd.quote:Op dinsdag 2 november 2010 22:01 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ziet er weer leuk uit he![]()
Anyway:
[ afbeelding ]
Nee geen vloed maar eb, pas morgen vroeg weer vloed, echter gezien de richting van de wind hoef je geen hoog water te verwachten, miss op Ameland maar gezien het water daar alle kanten naar de noordzee wordt gedreven lijkt me dit niet aan de orde.
[..]
Niets zo veranderlijk als het weer,quote:Mah dat zie ik niet 1.2.3 zitten hoorhet zou kunnen maar die kans schat ik klein in.
Met die bewolkte dagen? Nowayquote:Op dinsdag 2 november 2010 22:04 schreef Drassss het volgende:
[..]
Hmm topjes toch 15/16 in Wageningen/de Bilt. Beetje geluk krijgt het zonnige zuiden nog een paar graden meerHelaas zal er weinig zon zijn de komende dagen
Bedoel maarquote:Op dinsdag 2 november 2010 22:09 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Lol, hoog water op Ameland lijkt me geen issue idd.
[..]
Niets zo veranderlijk als het weer,
Bijna warm idd.quote:Op dinsdag 2 november 2010 22:16 schreef SpeedyGJ het volgende:
Wow die vaantjes slaan trouwens weer lekker uit![]()
[ afbeelding ]
Qua temp tussen de 10 en 12 graden.
Maar zoveel wind met zo'n luchtdruk, hmm das toch best apart
Ga even hier heen:quote:Op dinsdag 2 november 2010 22:24 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Hoe zie je dat precies? Ik zie het niet staan, zal aan mij liggen....
Dankjewel, staat bij de bookmarks.quote:Op dinsdag 2 november 2010 22:27 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ga even hier heen:
Klik voor details
Heb Groningen er ook voor je bij gezet in het dropdown menu recht boven
Als ik meerdere plaatsen moet bij plaatsen dan hoor ik het wel
Huh?! Wat moet ik voorspellen? *Zit ook al de vulkanen in IJsland in de gaten te houden, tremormetingen beginnen op te vallen*quote:Op dinsdag 2 november 2010 22:30 schreef INViCTuS het volgende:
Speedy, vergeet je voorspelling niet. Karin, doe ook is gezellig mee
Gezien de vele keren die ik ben vergeten heb ik enige tijd geleden al gezegd dat ik voor de rest van dit jaar even over sla, volgend jaar zet ik hier voor apart mijn wekkerquote:Op dinsdag 2 november 2010 22:30 schreef INViCTuS het volgende:
Graag gedaanquote:Op dinsdag 2 november 2010 22:30 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Dankjewel, staat bij de bookmarks.
Weersvoorspelling topic?quote:Op dinsdag 2 november 2010 22:31 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Huh?! Wat moet ik voorspellen? *Zit ook al de vulkanen in IJsland in de gaten te houden, tremormetingen beginnen op te vallen*
Done!quote:Op dinsdag 2 november 2010 22:30 schreef INViCTuS het volgende:
Vooralsnog waait het mooi bovenlangs, Speedy zit dichter aan de kust dan ik, misschien dat hij een buitje krijgt.quote:Op dinsdag 2 november 2010 22:43 schreef INViCTuS het volgende:
Speedy, begin dan december weer voor het winterseizoen
Jullie krijgen zo wat gespetter in het noorden.
Ja klopt komt een hoop regen aan zo te zienquote:Op dinsdag 2 november 2010 22:43 schreef INViCTuS het volgende:
Speedy, begin dan december weer voor het winterseizoen
Jullie krijgen zo wat gespetter in het noorden.
Ben benieuwdquote:Op dinsdag 2 november 2010 22:44 schreef kahaarin het volgende:
Lol, Speedy, als ik het goed heb met de wind dan versla ik jullie allemaal!![]()
Ook hier bak wind ineensquote:Op dinsdag 2 november 2010 22:49 schreef marcel-o het volgende:
Flinke wind buiten, het lijkt wel herfst
kan k ook op de kaart btw![]()
Gouda![]()
Ga nu hond uitlaten, je hoort van mequote:Op dinsdag 2 november 2010 22:50 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Vooralsnog waait het mooi bovenlangs, Speedy zit dichter aan de kust dan ik, misschien dat hij een buitje krijgt.
http://www.buienradar.nl/
Je staat er op hoorquote:Op dinsdag 2 november 2010 22:49 schreef marcel-o het volgende:
Flinke wind buiten, het lijkt wel herfst
kan k ook op de kaart btw![]()
Gouda![]()
Ik houd het bij vogels, die hoeven niet bij nacht, ontij en slecht weer naar buiten.quote:Op dinsdag 2 november 2010 23:03 schreef INViCTuS het volgende:
Moet ie maar geen hond nemenmaargoed, ben er dan ook niet zo'n fan van
![]()
Je voorspelt inderdaad een bende wind voor zondag. Mijn 3/4 bronnen zeiden dat niet te doen. Opzich is het niet heel makkelijk want zondag en de dagen erna verandert er wel het 1 en ander. Nu maar is pitt'n..JOE
Nou niks arme hondquote:Op dinsdag 2 november 2010 22:57 schreef kahaarin het volgende:
Arme hond, naar buiten met die wind en regen.....
Hmm spannend! Ik lees iig graag je updates.quote:Op woensdag 3 november 2010 09:53 schreef SpeedyGJ het volgende:
Volgens weerplaza zou er een 7-8bft kunnen staan met op de Noordzee een 9bft. Luchtdruk zou hier kunnen dalen tot 990hPa.
Maar bij zulke systemen geld: Elke verandering van 50>100km kan grote gevolgen hebben
Voor nu is dit weer positief voor de storm liefhebbers![]()
Nu is het afwachten wat het verder gaat doen.
Ook GFS gaat met deze ontwikkeling mee.
Das mooiquote:Op woensdag 3 november 2010 10:26 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Hmm spannend! Ik lees iig graag je updates.
nou dan weet ik niet wie dat dat meet, maar het is nu zelfs bijna windstil hier in medemblikquote:Op woensdag 3 november 2010 07:54 schreef SpeedyGJ het volgende:
Er staat bij jou anders nog altijd een 4-5bft
Hier begint de wind ook weer minder te worden, dikke 6bft houd het wel op.
Regen heeft plaats gemaakt voor opklaringen, sneller dan verwacht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |