quote:Hmm, balen....Op dinsdag 26 oktober 2010 08:34 schreef SpeedyGJ het volgende:
Mogelijk vandaag einde pier.
Bereik heeft gister de hele dag geschommeld en ben het nu klaar. Moet alleen van 1 ding nog zekerheid hebben.
quote:Hmm, hopelijk is dat het dan idd, kan me wel voorstellen dat je er flauw van bent.Op dinsdag 26 oktober 2010 10:46 schreef SpeedyGJ het volgende:
Tja niks aan te doen. Op hwa heb ik gevraagt of het eventueel aan de batterij ligt, die geeft namelijk 4.1v aan, adapter is waarschijnlijk kaduk dus die kan ik niet gebruiken. Mocht het hier wel aan liggen dan zou het probleem opgelost moeten zijn, hoewel ik die zekerheid dan als nog niet heb. Waarschijnlijk zal ik vanmiddag gewoon alles van de pier gaan halen, nieuwe jaar en dan hopelijk eens zonder problemen.
quote:Als het bereik niet goed is en de data vallen weg dan heb je niks aan een directe link natuurlijk.Op dinsdag 26 oktober 2010 10:49 schreef horned_reaper het volgende:
Heb je geen consumenten weerstations met satelliet verbinding?
Dan heb je overal op de wereld je informatie altijd bereikbaar!
quote:Uiteraard, maar je hebt tegenwoordig ook satelliettelefoons die ondanks het weer en de plek op aarde ALTIJD bereik hebben.... een dergelijke antenne zou Speedy ook op zijn weerstation moeten hebben.Op dinsdag 26 oktober 2010 10:52 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Als het bereik niet goed is en de data vallen weg dan heb je niks aan een directe link natuurlijk.
quote:Ik vermoed dat dit een beetje te kostbaar is voor een hobby.Op dinsdag 26 oktober 2010 10:55 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Uiteraard, maar je hebt tegenwoordig ook satelliettelefoons die ondanks het weer en de plek op aarde ALTIJD bereik hebben.... een dergelijke antenne zou Speedy ook op zijn weerstation moeten hebben.
Dan kon hij weer elders in het land wonen en het station op de pier laten staan en altijd netjes zijn data ontvangen.
quote:Er zijn mogelijkheden om dit op te kunnen starten, probleem is echter dat het een rete dure grap gaat worden terwijl ik met een antenne van 105 euro dan zelfs nog een heel stukgoedkoper uit zou zijn.Op dinsdag 26 oktober 2010 10:49 schreef horned_reaper het volgende:
Heb je geen consumenten weerstations met satelliet verbinding?
Dan heb je overal op de wereld je informatie altijd bereikbaar!
quote:Je praat al gauw over enkele 1 en paar nullen erachter. Want eerst moet je ISS omgebouwd worden, daarna moet de ontvanger nog om worden gezet want anders heb je er als nog niks aan.Op dinsdag 26 oktober 2010 11:02 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ik vermoed dat dit een beetje te kostbaar is voor een hobby.
quote:Idd, als het niet kan zoals hem moet dan moet het maar zoals het kan.Op dinsdag 26 oktober 2010 11:10 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Je praat al gauw over enkele 1 en paar nullen erachter. Want eerst moet je ISS omgebouwd worden, daarna moet de ontvanger nog om worden gezet want anders heb je er als nog niks aan.
Daarnaast zul je wel een licentie moeten aanvragen voor de dataoverdracht + dat ik er voor moet zorgen dat alles gecodeerd over komt, anders zouden immers andere apparatuur er last van kunnen krijgen.
Er komt nog genoeg bij kijken want dit is niet 1.2.3 opgelost.
Dat zou natuurlijk wel een hele dure oplossing worden. Nee ik laat het wel bij 105 euro of gewoon helemaal niks, betere metingen links laten liggen en goed bereik voor terug krijgen voor juiste dataik zie het wel zitten!
quote:Netjes! Dus daar ligt het niet aan, en nu?Op dinsdag 26 oktober 2010 13:42 schreef SpeedyGJ het volgende:
Het wordt idd wat warmer![]()
Ben zojuist op de pier, brrr best fris hoor![]()
Ik heb even een bereik test gedaan en die reikt maar liefst 435 meter!
quote:Ik help je hopen.Op dinsdag 26 oktober 2010 14:39 schreef SpeedyGJ het volgende:
Goeie vraag en nu.
Ik mocht em bij het raam zetten, momenteel goed bereik maar dat zegt natuurlijk nog helemaal niks maar ben al blij dat dit kan. Enigste manier is: Afwachten.
quote:Ja, knake dat ik 2 weken geleden door m'n enkel ging en er nu een scheurtje in heb...kost weer enkele wekenOp dinsdag 26 oktober 2010 13:30 schreef TvhN het volgende:
Zaterdag wellicht 15 graden; heerlijke temperatuur om te voetballen.
quote:Oeh bah, da's minder.... Aan de andere kant, nu ben je wel vrij, dan kun je wat leuks gaan doen.Op dinsdag 26 oktober 2010 19:46 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ja, knake dat ik 2 weken geleden door m'n enkel ging en er nu een scheurtje in heb...kost weer enkele weken
Lobert is zeker Gerard?
quote:Lol, stoeltje mee dan, kun je lekker in de zon zitten kijken hoe de anderen zich in het zweet werken.Op dinsdag 26 oktober 2010 20:05 schreef INViCTuS het volgende:
Dat is wel duidelijk
Ja, ik ben ook leider van het team dus ben er in ieder geval wel bij. S'middags even de stad in en daarna vrijwilligerswerk zeg maarkantinedienst.
Ik heb al wel een tijdje in het hoofd om het bos hier in de buurt weer is op te zoeken voor foto's. De posbank/veluwe is relatief dichtbij en de bomen staan er nu precies dichtbij. Nog een week of 2/3 en ze zijn kaal. Beniewd wat de herfst nog gaat brengen overigens....
quote:Dank je
quote:np.Op dinsdag 26 oktober 2010 20:34 schreef SpeedyGJ het volgende:
Dank je![]()
Hier inmiddels weer lekker zooitje winden wat een kou zeg!
quote:Hier in het zuiden is het gewoon 10 tot 14 graden. Af en toe iets van zon, maar toch zeer bewolkt de rest van de dag.. Niet echt heel boeiend..Op vrijdag 29 oktober 2010 18:26 schreef SpeedyGJ het volgende:
Is het nou echt zo saai weer? Al een paar dagen wordt hier geen bericht meer geplaatst
quote:Dus van Noord tot Zuid hetzelfde.Op vrijdag 29 oktober 2010 18:28 schreef Drassss het volgende:
[..]
Hier in het zuiden is het gewoon 10 tot 14 graden. Af en toe iets van zon, maar toch zeer bewolkt de rest van de dag.. Niet echt heel boeiend..
quote:14.8 Woensdrecht om 23:00, het zou zomer kunnen zijn.Op vrijdag 29 oktober 2010 21:32 schreef SpeedyGJ het volgende:
Het zuiden was het vandaag zelfs 17 graden
Hier:
Maximum temperatuur 12.4 °C om 20:57 uurdat in de avond, kun je nagaan!
Ben blij dat ik kan uitslapen.quote:Op zondag 31 oktober 2010 15:51 schreef Fredo55 het volgende:
Prachtig herfstweer, zonnetje en vrijwel windstil.
Vannacht op uitgebreide schaal mist, zicht minder dan 200 meter.
Dus morgenochtend oppassen op de weg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |