Omdat dat een ander model is.quote:Op maandag 1 november 2010 10:54 schreef Schuifpui het volgende:
Waarom zie ik daar niets van terug in de 15 daagse pluim?
Inderdaad, momenteel de nieuwe run aan het binnenlopen, hopen dat er nog iets in terug te vinden is en niet zoals afgelopen keren. Het blijft echter nog wel ver weg (jammer genoeg)quote:Op maandag 1 november 2010 10:27 schreef aloa het volgende:
Een luchtdruk van 955 dat zie je ook niet vaak.
Daalt zelfs tot onder de 950.
Das idd een fors windjequote:Op maandag 1 november 2010 09:52 schreef SpeedyGJ het volgende:
10bft voor hier, dat klinkt meer dan goed![]()
Alleen indd nog ver weg en gezien de stormen als sneeuw voor de zon verdwijnen zie ik dit momenteel niet zitten
Net een stukje van wetter.com vertaald (zo goed als het mogelijk was). Die hadden het ook gezien.... Hieronder het stukje, maar er wordt duidelijk bij vermeld dat het voorlopig alleen door GFS gesteund wordtquote:Op maandag 1 november 2010 13:01 schreef SpeedyGJ het volgende:
En uit het NW ivp ZW.
Nu hooguit maar 7-8bft dus dag storm, ik had er wel op gehoopt maar op die termijn is dat natuurlijk erg overbodig. Natuurlijk wel leuk om het te volgen.
Voor nu eerst nog een natte week, vooral hier in het noorden.
Donderdag zo'n 10mm bij 7bft.
Vrijdag 13mm bij 6 a 7bft.
De andere dagen ook neerslag, totaal deze week rond de 30mm, kan zelfs nog meer zijn.
Haha. idd, zal wel een beetje meevallen, misschien ff de hanging baskets op de grond zetten maar verder...quote:Op maandag 1 november 2010 16:58 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Monsterstorm whaha, ik vind het lichtelijk overdreven!
Zijn Duitse woorden he, vergeet niet wat Kyrill heeft aangericht destijds, maar goed een kerndruk van 955 a 950 hPa is niet mis, voorlopig alleen GFS maarquote:Op maandag 1 november 2010 16:58 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Monsterstorm whaha, ik vind het lichtelijk overdreven!
Jawel daar heb je ook wel gelijk in. Maar toch het is nog meer dan een week..quote:Op maandag 1 november 2010 17:26 schreef meteo-online het volgende:
[..]
Zijn Duitse woorden he, vergeet niet wat Kyrill heeft aangericht destijds, maar goed een kerndruk van 955 a 950 hPa is niet mis, voorlopig alleen GFS maar
Hmmm, ik nu 0.2 meter.quote:Op maandag 1 november 2010 17:44 schreef Drassss het volgende:
Gelukkig zit ik 15m boven NAP![]()
Gaan het zien. Weer.nl geeft leuke weerkaarten qua wind. De vraag of de storm wel zo zuidwaarts wil gaan, want het lijkt er bijna op dat hij meer richting Denemarken gaat?
16M zelfsquote:Op maandag 1 november 2010 17:52 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Hmmm, ik nu 0.2 meter.
http://www.ahn.nl/postcodetool
Ik + 1.0quote:Op maandag 1 november 2010 17:44 schreef Drassss het volgende:
Gelukkig zit ik 15m boven NAP![]()
Gaan het zien. Weer.nl geeft leuke weerkaarten qua wind. De vraag of de storm wel zo zuidwaarts wil gaan, want het lijkt er bijna op dat hij meer richting Denemarken gaat?
NW storm is niet gevaarlijker dan een ZW storm gezien de trekrichting.quote:Op maandag 1 november 2010 14:45 schreef aloa het volgende:
Ik dacht dat een storm uit het Noordwesten altijd het gevaarlijkst was.
Gebeurt minder? Met je meters misschien.quote:Op maandag 1 november 2010 19:29 schreef SpeedyGJ het volgende:
Nou ja het liefst dus wel hedan kan ik mijn paal lager zetten
![]()
Gebeurd er ook minder
Ik bedoel meer i.v.m. het hoge waterquote:Op maandag 1 november 2010 19:14 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
NW storm is niet gevaarlijker dan een ZW storm gezien de trekrichting.
Bij een NW heeft meestal het noorden last van de storm terwijl het zuiden hier uit blijft.
Bij een ZW storm kan de hele west kust + uiterste noordkust en wadden met de storm te maken krijgen en dan is nog maar de vraag hoe dat systeem dan gaat trekken.
Voor als nog zie ik hier een 12bft niet zitten, 10bft lijkt me passender. Ik zal hierbij dan wel met spoed iets aan mijn weerstation paal moeten gaan doen, ik weet niet of die dan nog wel zo netjes blijft hangen, vooral niet als er een kort durende 11bft kan komen, ik moet er niet aan denken, 102km/h gemiddeld en ineens -- om dan te horen te krijgen dat je weerstation plat ligt![]()
Anyway een NWster mag van mij wel, dan wel met springtij graag
Eerst deze week maar is7/8bft klinkt weer is lekker!
Vandaag wel een zeer opvallende rustige dag, zelfs op de pier
quote:Een noordwesterstorm is extra gevaarlijk in Vlaanderen, Nederland en Noord-Duitsland omdat daardoor het water in de Noordzee wordt opgestuwd.
De combinatie van noordwesterstorm met springtij is verantwoordelijk geweest voor verschillende grote overstromingen in Nederland. Onder andere waren dat:
de tweede Sint-Elisabethsvloed (1421),
de stormvloed van 1682,
de dramatische Kerstvloed van 1717
de watersnood van 1953.
Toen de Zuiderzee nog bestond was ook voor gebieden daarlangs de noordwesterstorm gevaarlijk. De Zuiderzee werd in 1932 afgesloten door de Afsluitdijk (1932). De Zuid-Hollandse en Zeeuwse eilanden worden beschermd door de Deltawerken (1950-1997), inclusief de Oosterscheldekering (1986).
http://nl.wikipedia.org/wiki/Storm_(wind)
Ik herinner deze nog wel als aardig stormpjequote:Op maandag 1 november 2010 18:50 schreef Fredo55 het volgende:
Hier in Zeeland zal het wel meevallen met de wind, het noorden pakt meestal de prijs.
Thnx! goede tip.quote:Op maandag 1 november 2010 20:25 schreef horned_reaper het volgende:
Mythbusters v.s. Stormchasers
Erg leuke nieuwe aflevering van Mythbusters dat helemaal draait om Tornado's
Via onderstaande link is de aflevering te bekijken:
http://tvtodays.com/mythb(...)m-chasing-myths.html
klopt, NW is altijd link dan. Water wordt de trechter van de Noordzee in geblazen waardoor er erg veel opzet is.quote:Op maandag 1 november 2010 19:34 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik bedoel meer i.v.m. het hoge water
[..]
De storm van 18 januari 2007 herinner ik me nog beter:quote:Op maandag 1 november 2010 20:10 schreef Timmos het volgende:
[..]
Ik herinner deze nog wel als aardig stormpje
[ afbeelding ]
http://www.hvzeeland.nl/Nieuws/Item?nid=6571
6m paal, haal daar ongeveer 80cm af, dat zit vast en de rest hangt erboven, je snapt me alquote:Op maandag 1 november 2010 19:32 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Gebeurt minder? Met je meters misschien.Ik ben benieuwd.
Lol!quote:Op maandag 1 november 2010 23:40 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
6m paal, haal daar ongeveer 80cm af, dat zit vast en de rest hangt erboven, je snapt me al![]()
Van de storm is nog maar weinig over maar wat zie ik nu?
Een keiharde ZOster! 7/8bft behoren tot de mogelijkheden, iets wat amper voor komt
De wind is hier inmiddels aan het aantrekken.
Mah nee dat is ook maar echt vlak langs de kustquote:Op maandag 1 november 2010 23:45 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Lol!Idd, ik was weer aan het klieren...
ZO? Geen last van.
Lol, voor onze tuin zit de uitbouw van de buren er tussen.quote:Op maandag 1 november 2010 23:52 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Mah nee dat is ook maar echt vlak langs de kust
quote:Op maandag 1 november 2010 23:55 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Lol, voor onze tuin zit de uitbouw van de buren er tussen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |