quote:Ow, dat komt er dus zo aan?Op woensdag 20 oktober 2010 20:08 schreef SpeedyGJ het volgende:
Net een vette hagelbui!!
Straks of vannacht maar even naar de pier om de windmeter te verhogen, gelukkig is er genoeg licht dus kan ik in alle rust aan de gang gaan
quote:Yup! dat is wel de planning. Moet eerst alle gereedschap bij elkaar zoeken + bouten en moeren om de paal vast te zetten, en natuurlijk de boormachine en boren niet vergetenOp woensdag 20 oktober 2010 20:11 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ow, dat komt er dus zo aan?Bedankt voor de tip.
Het is best koud trouwens.
quote:Succes! Je plaatjes zien er iig mooi uit zo.Op woensdag 20 oktober 2010 20:31 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Yup! dat is wel de planning. Moet eerst alle gereedschap bij elkaar zoeken + bouten en moeren om de paal vast te zetten, en natuurlijk de boormachine en boren niet vergetenanders kan ik weer terug
Ik hoop dus vannacht/morgen vroeg goed te kunnen meten, gezien dan de wind nog NW is. Hopelijk zal de wind niet al te veel parte gaan spelen bij het omhoog halen van de paal, dat gaat nog een hele klus worden
[ afbeelding ]
Hier heeft het gehageld![]()
Momenteel 6bft.
[ afbeelding ]
quote:Hoe bedoel je?Op woensdag 20 oktober 2010 20:54 schreef Fredo55 het volgende:
Er komt sebiet een windpiek aan voor het noorden?
quote:Dank!Op woensdag 20 oktober 2010 21:00 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Succes! Je plaatjes zien er iig mooi uit zo.
Is er niemand die je wil/kan helpen? In je uppie een apparaat monteren met 6BF lijkt me lastig.
quote:Okay, ik snap er niets van, zal aan mij liggen hoor.Op woensdag 20 oktober 2010 22:10 schreef SpeedyGJ het volgende:
Dank!
En nee helaas niet, 1 ding scheelt: Het restaurant houd alle wind tegen waardoor ik rustig de boel naar beneden kan laten zakken. Omhoog halen zou een zou een tegenslag kunnen zijn gezien er dan een 2de buis erbij komt en deze zo'n 2m hoger komt te hangen.
Ik ben echter nog niet helemaal uit hoe ik het wil doen, er zijn 2 opties:
1: De 5m paal op de grond laten rusten en met de beugels vast zetten, vervolgens de 6m paal erin schuiven tot gewenste hoogte. Dan zou die zo'n 3 a 4m omhoog moeten, hou dus 2 a 3m over om em vast te zetten aan de andere paal.
2: De 5m paal op dezelfde hoogte de lucht in laten gaan en de rest van de gewenste hoogte bij vullen.
Ik moet het maar effe bekijken![]()
Deze heb ik nog wel: 5m:
[ afbeelding ]
quote:Daar ben ik slecht in.Op woensdag 20 oktober 2010 22:19 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Okay, ik snap er niets van, zal aan mij liggen hoor.Ik zou bijna zeggen paint het eens?
Maar gaat dat niet alleen mar meer problemen opleveren als het ding nog hoger komt? Als hij dan weer gaat irriteren, hoef je dan niet in een storm naar boven te klimmen...?
quote:Af en toe is er een onweersmelding, veel is het niet maar toch
quote:Lol, dat was een garpje.Op woensdag 20 oktober 2010 22:46 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Daar ben ik slecht in.
Als ik de 5m paal voor kop stuk gebruik, dan zal de 6m paal meer last krijgen en mogelijk tot buigen gaat omdat de 5m paal stuk zwaarder is![]()
En welke last? Qua bereik probleem ligt aan het ISS, deze verhoog ik ook nog misschien kan dit de problemen verhelpen![]()
En naar boven klimmen zal niet nodig zijn hoordat doe ik nu ook al niet en klimmen zal lastig worden
![]()
Ik wil op den duur wel een systeem maken dat ik de 6m paal naar beneden kan draaien en eventueel kan kantelen, maar eerst moet alle problemen maar eens van de wereld geholpen worden.
Dan maar een antenne van 105 euri kopen.
quote:Je meent hetOp donderdag 21 oktober 2010 01:41 schreef horned_reaper het volgende:
Ik mag toch wel met trots melden dat ik de eerste natte sneeuwbuien vanuit mijn slaapkamerraam kan concluderen!
quote:Ow, het mag ook niet he....Op donderdag 21 oktober 2010 01:16 schreef SpeedyGJ het volgende:
En zo ingewikkeld hoeft dat niet te zijn hooren bestaan muur beugels die kunnen draaien, als je daar 1 van neemt die je onderaan plaatst en bovenaan een gewone beugel dan ben je klaar
Ik ben naar de pier geweest, was lekker bezig tot......ik de bouten ben vergetenkortom geen verandering voor nu
morgen vroeg er maar weer heen, dan iig niet vergeten.
Al was het slim om te stoppen want er kwam me toch een bui aanzettenik fietsen en fietsen
en ineens uit het niet: FLITSSSS
10sec later een mooie rommel
!
Nu stoot wind en hagel! Oef net op tijd!
quote:Stromende regen bedoel je?Op donderdag 21 oktober 2010 13:36 schreef Sj0rSz het volgende:
Wat een verschil met de afgelopen dagen.Heerlijk zonnetje
quote:Het zuiden ligt gewoon in de zon! Ideaal!Op donderdag 21 oktober 2010 13:42 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Stromende regen bedoel je?![]()
Drijf nat is het hier
quote:En toch heb ik het gedaan, iig het ISS station omhoog gebracht bij toenemende 7bftOp donderdag 21 oktober 2010 13:10 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ow, het mag ook niet he....
Naja, misschien hebben de weergoden geen zin in pottenkijkers.
quote:Haha, victory!Op donderdag 21 oktober 2010 14:55 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
En toch heb ik het gedaan, iig het ISS station omhoog gebracht bij toenemende 7bft![]()
En dat zou best kunnenze wouden me blijkbaar weg hebben
![]()
Hier zonnetje en droog, zo meteen weer lekker naar huis en dan het bereik maar even afwachten want die lag er vanmiddag even uitmomenteel lijkt het goed te gaan.
quote:Haha ja, me reis duurde nu zo'n 5 minuten langer inderdaadOp donderdag 21 oktober 2010 18:04 schreef Frankz0rz het volgende:
Mooie dag, behalve die windMoest er doorheen fietsen, wat een horror.
quote:Ik bedoel met ploatjes natuurlijk.Op donderdag 21 oktober 2010 17:53 schreef SpeedyGJ het volgende:
Jullie op de hoogte houden doe ik zo wie zo al
Voor nu lijkt alles goed te werken, *klopt af*.
Als alles goed werkt dan kan ik verder gaan met de werkzaamheden, voor nu staat dan de 5m paal op het programma, daarna zien we wel weer
quote:Ploatjes? Plaatjes?Op donderdag 21 oktober 2010 19:17 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ik bedoel met ploatjes natuurlijk.*fingers crossed*
quote:Lol, op zijn goed Gronings idd.Op donderdag 21 oktober 2010 22:25 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ploatjes? Plaatjes?
En wat een wind zeg, soms giert en fluit het door de UMTS mast hierachter
quote:Hier staat nog maar een 6bftOp donderdag 21 oktober 2010 23:16 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Lol, op zijn goed Gronings idd.
Import zeker...
Ja, hier ook regelmatig bewegende gordijnen door de ventilatieroosters in de schuifpui.
quote:TopOp vrijdag 22 oktober 2010 10:19 schreef SpeedyGJ het volgende:
Klopt het hoost soms behoorlijk door!
En hier zat ik nou op te wachten, het bereik tijdens deze regen: 100%!
quote:Lol, leuk!Op vrijdag 22 oktober 2010 00:00 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Hier staat nog maar een 6bftzo gaat het zowaar de hele dag al
![]()
En zoiets dacht ik almorgen gaat mijn weermeisje (dochter) het actuele weer presenteren aan jullie
![]()
quote:Jazeker! Moet het alleen nog uitvoeren alleen dat wordt wat lastig gezien ik zo meteen weg moet.
quote:En nog altijd 100%, zeker top!
quote:Haha, dan had je dochter gelijk! Ze is toch je weermeisje?Op zaterdag 23 oktober 2010 13:07 schreef SpeedyGJ het volgende:
Kijk KNMI leest wel meegister had ik het er nog over
quote:Waar we in het westen dus geen klap van mee gaan maken.Op zaterdag 23 oktober 2010 15:30 schreef Drassss het volgende:
Er zit redelijk wat onweer in de buien die nu boven het kanaal/ West-Frankrijk hangen..
quote:Het laatste beeld op buienradar geeft inderdaad onweer aan.Op zaterdag 23 oktober 2010 17:31 schreef DaMart het volgende:
Volgens mij hoorde ik onweer in Zandvoort.
quote:Leuk! Ziet er mooi uit, had je natte voeten?
quote:Dank jeOp zondag 24 oktober 2010 23:50 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Leuk! Ziet er mooi uit, had je natte voeten?
quote:Lol, idd, keertje gezien in de hortus in Haren, een meneer was van alles aan het filmen en hij liep iets te hard achteruit, tussen 2 stapstenen recht in het water gestapt.Op zondag 24 oktober 2010 23:55 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dank je![]()
En nee dat viel wel mee, maar soms kwam het wel erg dicht bij![]()
Bij het filmen let je meestal op de het beeld, en als je dan niet oplet wordt je zo verrast![]()
Dinsdag laarzen halendan kan ik wat dichter bij komen
quote:HahahaOp zondag 24 oktober 2010 23:56 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Lol, idd, keertje gezien in de hortus in Haren, een meneer was van alles aan het filmen en hij liep iets te hard achteruit, tussen 2 stapstenen recht in het water gestapt.
Lieslaarzen?
quote:Yup hier vanmorgen ook enkele hagelbuien
quote:Mooie foto's zegOp maandag 25 oktober 2010 10:28 schreef marcel-o het volgende:
Hier nog 2 weer gerelateerde foto's
1 tijdens die vele buien van 20-10 (vanuit de trein genomen)
[ afbeelding ]
klik voor groter
en eentje voor de Rotterdam liefhebbers
[ afbeelding ]
klik voor groter
quote:Jammer genoeg geen film, wel gelachen nadat hij zelf heel beteuterd op de kant was geklommen en bleek dat hij en de camera okay waren.Op maandag 25 oktober 2010 13:24 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hahahamachtig is dat dan
vooral als je het dan ook nog eens op film hebt staan
![]()
Het is me tot nu toe nog niet geluk, maar zal het zeker in de gaten houden![]()
En nee gewone laarzenregenpak aan en die over de laarzen heen doen en vast zetten
(je hebt van die regenbroeken waar een elastiek aan de onderkant zit die je dan onder je schoen/laars kan vast klemmen
), als er dan water overheen komt valt het niet in de laarzen
![]()
quote:Hier, maar in het nieuwe gedeelte links van park de oude Held, beetje uitzoomen dan kun je het zien: http://maps.google.nl/map(...)um=1&ved=0CBgQ8gEwAAYup hier vanmorgen ook enkele hagelbuien![]()
Waar woon je trouwens in Groningen?
quote:Hmm, tja moet ook af en toe gebeuren, ruzie maken. Alles weer uitgepraat?Mooie foto's zeg![]()
Ik heb helaas niet zoveel tijd gehad om foto's te kunnen makenhet was al een geluk dat ik gister ochtend even weg kon door een ruzie met mijn vriendin
![]()
quote:Hmmz dat is dan wel weer jammer jaOp maandag 25 oktober 2010 13:32 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Jammer genoeg geen film, wel gelachen nadat hij zelf heel beteuterd op de kant was geklommen en bleek dat hij en de camera okay waren.
Ik zat ook maar te klieren, lijkt me een goede uitrusting voor een hoog water expeditie op de pier.
[..]
Hier, maar in het nieuwe gedeelte links van park de oude Held, beetje uitzoomen dan kun je het zien: http://maps.google.nl/map(...)um=1&ved=0CBgQ8gEwAA
[..]
Hmm, tja moet ook af en toe gebeuren, ruzie maken. Alles weer uitgepraat?
quote:Dat was genieten heOp maandag 25 oktober 2010 13:47 schreef horned_reaper het volgende:
Dit plaatje vis ik net op uit mijn archief.
Wat een verschillen waren er afgelopen winter toch![]()
[ afbeelding ]
quote:Jij had minder mazzel idd.Op maandag 25 oktober 2010 14:55 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Hmmz dat is dan wel weer jammer ja![]()
![]()
Gelukkig was alles OKik kan het weten, camera kaduk
![]()
quote:Gewoon laarzen met een regenbroek lijkt me prima hoor.En ja dat is wel nodigvooral als je wat dichter bij wilt staan om alles goed op video te krijgen. Moet maar eens even kijken
quote:Bijum heeft ook wel mooie stukjes, alleen jammer van dat gedoe bij het winkelcentrum steeds.Ah dat lijkt me wel een leuk gedeelte![]()
Mijn zus woont momenteel nog in Bijum.
Binnenkort weer eens naar Grunn
quote:Iets met ieder nadeel hep z'n voordeel.En ja das wel weer uitgepraat maar ach het hoort erbij en soms kan het wel eens uitkomen zoals nu![]()
quote:Geen leuker vermaak dan leedvermaak.Dat was genieten heik kon iig de zuiderlingen lekker uitschelden
quote:Ik had indd minder gelukOp maandag 25 oktober 2010 15:11 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Jij had minder mazzel idd.
[..]
Gewoon laarzen met een regenbroek lijkt me prima hoor.
[..]
Bijum heeft ook wel mooie stukjes, alleen jammer van dat gedoe bij het winkelcentrum steeds.
Waar wij zitten is het idd best fijn wonen, aan een doodlopende straat, geen scooters door de straat.
[..]
Iets met ieder nadeel hep z'n voordeel.
[..]
Geen leuker vermaak dan leedvermaak.Daar nattigheid en wij sneeuwscheppen.
quote:Gelukkig heb ik ze nogOp maandag 25 oktober 2010 15:19 schreef Drassss het volgende:
Het weer kaartje met cm sneeuw was pas erg. Ik heb hem niet bij de hand, maar ik kan me ziekelijke verschillen herinneren
quote:Wat een ervaring was dat heOp maandag 25 oktober 2010 15:36 schreef horned_reaper het volgende:
Nog even een paar plaatjes van 21 December afgelopen winter...... wat een geweldige dag voor een mooie hardloop route was dit.
http://www.weerwoord.be/i(...)=1285765&tid=1285758
Om weer in de sfeer te komen![]()
quote:Hier nog altijd zonnig
quote:Hier lag alles stilOp maandag 25 oktober 2010 17:13 schreef Jor_Dii het volgende:
Dat kan ik me nog levendig herinneren, 2 maart 2005. Ging ik voor het eerst naar de universiteit van Nijmegen om een proefles te volgen. Wat een weertje zeg
quote:Tja wat moet ik zeggen?
quote:Hmm, zoekt ze al wat anders?Op maandag 25 oktober 2010 17:00 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik had indd minder geluk
Dat wist ik![]()
Ja idd, ze wonen maar 3min van het centrum af
En helemaal mee eens![]()
quote:
quote:Aankomend winterseizoen omgekeerd svp, lijkt me wel zo eerlijk.Op maandag 25 oktober 2010 17:00 schreef SpeedyGJ het volgende:
Gelukkig heb ik ze nog![]()
[ afbeelding ]
quote:Ik stem tegen!Op maandag 25 oktober 2010 22:19 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Aankomend winterseizoen omgekeerd svp, lijkt me wel zo eerlijk.
quote:Vorig jaar baalde ik nog van de winter ( omdat ik niet kon sporten ). Dit jaar heb ik een oplossing gevonden dus het mag vanaf januari tot en met maart elke dag sneeuwenOp maandag 25 oktober 2010 22:27 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Hmm, ijs is ook goed!Gewoon echt winter, net als vorig jaar.
quote:GraagOp maandag 25 oktober 2010 22:19 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
quote:Lol, misschien een beetje veel van het goede.Op maandag 25 oktober 2010 22:29 schreef Drassss het volgende:
[..]
Vorig jaar baalde ik nog van de winter ( omdat ik niet kon sporten ). Dit jaar heb ik een oplossing gevonden dus het mag vanaf januari tot en met maart elke dag sneeuwen
quote:Hier in Amsterdam werd ik wakker met een dikke centimeter of 10 sneeuw. Fietsen was een belevenis, zeker omdat het nogal plaksneeuw was en ik uiteindelijk in een bocht gewoon niet opzij kon sturen omdat de sneeuw te 'zwaar' was. Uiteindelijk lachend in de berm tot stilstand gekomen, fiets opgetild, bijgedaaid en verder gegaan.Op maandag 25 oktober 2010 17:00 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
[..]
Gelukkig heb ik ze nog![]()
[ afbeelding ]
[..]
Wat een ervaring was dat he![]()
[..]
Hier nog altijd zonnig
quote:Lol, wel 10 centimeter?Op maandag 25 oktober 2010 23:03 schreef Againzender het volgende:
[..]
Hier in Amsterdam werd ik wakker met een dikke centimeter of 10 sneeuw. Fietsen was een belevenis, zeker omdat het nogal plaksneeuw was en ik uiteindelijk in een bocht gewoon niet opzij kon sturen omdat de sneeuw te 'zwaar' was. Uiteindelijk lachend in de berm tot stilstand gekomen, fiets opgetild, bijgedaaid en verder gegaan.
Prachtig
quote:Ik had deze nog ergens staan, bijna precies een jaar ervoorOp maandag 25 oktober 2010 13:47 schreef horned_reaper het volgende:
Dit plaatje vis ik net op uit mijn archief.
Wat een verschillen waren er afgelopen winter toch![]()
[ afbeelding ]
quote:ja, da's veel voor hierOp maandag 25 oktober 2010 23:09 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Lol, wel 10 centimeter?In Groningen moesten we de auto uitgraven.
quote:JaOp maandag 25 oktober 2010 22:15 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Hmm, zoekt ze al wat anders?![]()
![]()
[..]
Deze winter ronde 2 zo?
quote:Prima!! Wij 11 stedentocht en schaatsen wat we maar willen en jullie lekker de bak ellende met al die sneeuw en geen schaats ijsOp maandag 25 oktober 2010 22:19 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
quote:Mooie tijden zijn dat danOp maandag 25 oktober 2010 23:03 schreef Againzender het volgende:
[..]
Hier in Amsterdam werd ik wakker met een dikke centimeter of 10 sneeuw. Fietsen was een belevenis, zeker omdat het nogal plaksneeuw was en ik uiteindelijk in een bocht gewoon niet opzij kon sturen omdat de sneeuw te 'zwaar' was. Uiteindelijk lachend in de berm tot stilstand gekomen, fiets opgetild, bijgedaaid en verder gegaan.
Prachtig
quote:Tijdens die sneeuwjacht nog 7 km gelopen naar mijn grootouders er was echt niemand op de weg maar wel een prachtig uitzicht over de weilandenOp dinsdag 26 oktober 2010 00:07 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ja
En hopelijk indd een ronde 2 maar dan landelijk, eens kijken of NL zich hierop voorbereid![]()
[..]
Prima!! Wij 11 stedentocht en schaatsen wat we maar willen en jullie lekker de bak ellende met al die sneeuw en geen schaats ijs![]()
[..]
Mooie tijden zijn dat dan10cm valt indd wel mee maar toch kan dat een hoop ellende veroorzaken
![]()
Vorige winter was ook prachtig met 7bft uit NO en 1 en al sneeuwjacht omdat de weilanden vol was besneeuwd en door de wind alle sloten werden bedolven
10 januari 2010: Sneeuwjacht:
Mooie sneeuwduinen![]()
Hoge sneeuwduinen bij het voetbalveld
Voor de herhaling vatbaar? JAZEKER!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |