maar als die problemen over enkele decennia zijn opgelost, zie je dan ook geen ruimte voor bijvoorbeeld landen als Turkije of Oekraïne?quote:Op maandag 18 oktober 2010 22:59 schreef MrBadGuy het volgende:
De EU is al te groot, waardoor het steeds lastiger wordt om het te besturen, de verschillen onderling worden steeds groter en er zijn steeds meer landen die creatief met afspraken omgaan. Om dan nog een groot land toe te laten die nog al afwijkt van de meeste andere EU landen lijkt me geen verstandig idee. Dus nee.
Ik ga niet zeggen dat ze nooit toegelaten zouden mogen worden, maar wat mij betreft heeft de EU nu al te veel in te brengen qua wet- en regelgeving en ik zie dat niet zo snel veranderen, het zal denk ik eerder erger worden (zeker als het nog verder gaat groeien). Als het puur een economisch samenwerkingsverband was geweest die er voor zorgde dat handelsbarrières weggenomen zouden worden, dan had ik er geen probleem mee gehad. Nu de EU veel meer is dan dat en dat niet gauw gaat veranderen, hoeven er van mij geen nieuwe leden meer bij. Dus ook Turkije niet.quote:Op maandag 18 oktober 2010 23:02 schreef du_ke het volgende:
[..]
maar als die problemen over enkele decennia zijn opgelost, zie je dan ook geen ruimte voor bijvoorbeeld landen als Turkije of Oekraïne?
Duidelijkquote:Op maandag 18 oktober 2010 23:16 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik ga niet zeggen dat ze nooit toegelaten zouden mogen worden, maar wat mij betreft heeft de EU nu al te veel in te brengen qua wet- en regelgeving en ik zie dat niet zo snel veranderen, het zal denk ik eerder erger worden (zeker als het nog verder gaat groeien). Als het puur een economisch samenwerkingsverband was geweest die er voor zorgde dat handelsbarrières weggenomen zouden worden, dan had ik er geen probleem mee gehad. Nu de EU veel meer is dan dat en dat niet gauw gaat veranderen, hoeven er van mij geen nieuwe leden meer bij. Dus ook Turkije niet.
Grotendeels met je eens, hoewel ik betwijfel of men over 20 jaar wel ver genoeg is.quote:Op maandag 18 oktober 2010 23:02 schreef du_ke het volgende:
Naar mijn mening is een land als Turkije echt nog lang niet geschikt om lid te worden van de EU. Ze zijn er niet zo goed met mensenrechten en democratie daarnaast is er ook nog teveel mis om nu al serieus te gaan onderhandelen over een lidmaatschap. Maar als over pakweg 20 jaar wel aan alle voorwaarden wordt voldaan mogen van mij de onderhandelingen gewoon gestart worden. Ik zie geen principiële bezwaren tegen een Turks lidmaatschap van de EU.
We kunnen zulke landen beter aan Europa binden dan proberen weg te houden...
20 jaar was ook maar een slag in de lucht het ging me meer om het principequote:Op maandag 18 oktober 2010 23:19 schreef quo_ het volgende:
[..]
Grotendeels met je eens, hoewel ik betwijfel of men over 20 jaar wel ver genoeg is.
Naast vraagtekens over democratie en de scheiding tussen kerk en staat heb ik ook wel twijfels over het nationalisme en de lichtgeraaktheid van de turken. In de EU krijg je af en toe te maken met wet en regelgeving die indivudele lidstaten niet gewenst hebben of nodig achten. Daar kunnen ze nog lang niet mee omgaan.
Turkije heeft de EU niet meer nodig, wordt steeds meer een stabieler en welvarender land dat haar heil ergens anders moet gaan zoeken. In het Oosten, zoals ze het al doet bijvoorbeeld. Ook vanuit cultureel vlak hebben ze weinig met elkaar gemeen.quote:Op maandag 18 oktober 2010 23:37 schreef du_ke het volgende:
Mensen, het zou ook wel fijn zijn wanneer het ja of nee ook onderbouwd kan worden.
precies maar om politieke redenen gaat dat niet zo soepel..quote:Op maandag 18 oktober 2010 23:41 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Turkije heeft de EU niet meer nodig, wordt steeds meer een stabieler en welvarender land dat haar heil ergens anders moet gaan zoeken. In het Oosten, zoals ze het al doet bijvoorbeeld. Ook vanuit cultureel vlak hebben ze weinig met elkaar gemeen.
Zolang de Turken zelf geen gehoor geven aan de media propaganda is er geen probleem lijkt me.quote:Op maandag 18 oktober 2010 23:45 schreef OsamaBinLaden het volgende:
[..]
precies maar om politieke redenen gaat dat niet zo soepel..
want komt de westerse media en die politicis van turkije begint radicaal te worden net als iran..
turkse president is een radicaal of een dictator..
turkije gaat sharia invoeren bla bla bla al die onzin.
En idd Turkije heeft Eu niet meer nodig.
Wij zijn in de verleden al EEUWEN EN EEUWEN lang in oorlog en in slechtste omstandheden gevochten..
dus ik begrijp niet waarom wij nu wel iemand nodig hebben terwijl het zo goed gaat.
ja weet ik maar de amerikaanse regering en de europese regering gaat ook zo denken..quote:Op maandag 18 oktober 2010 23:46 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zolang de Turken zelf geen gehoor geven aan de media propaganda is er geen probleem lijkt me.
Dat zal geen probleem zijn, de VS wil een Turkse militaire uitbreiding naar het Oosten, ook op economisch vlak en machtsverhoudingen, derhalve weten ze dat Turkije the islam card moet spelen.quote:Op maandag 18 oktober 2010 23:49 schreef OsamaBinLaden het volgende:
[..]
ja weet ik maar de amerikaanse regering en de europese regering gaat ook zo denken..
die raken ook gewoon gemanipuleerd..
Ik kom even binnenvallen hoor, maar is vriendschap sluiten met Turkije nu gunstig voor VS?quote:Op maandag 18 oktober 2010 23:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat zal geen probleem zijn, de VS wil een Turkse militaire uitbreiding naar het Oosten, ook op economisch vlak en machtsverhoudingen, derhalve weten ze dat Turkije the islam card moet spelen.
Waar heb je het over? Turkije en de VS zijn al bondgenoten.quote:Op maandag 18 oktober 2010 23:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik kom even binnenvallen hoor, maar is vriendschap sluiten met Turkije nu gunstig voor VS?
Ja oke.. maar de turken hadden in ottomaanse tijd de balkans in bezit..quote:Op maandag 18 oktober 2010 23:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat zal geen probleem zijn, de VS wil een Turkse militaire uitbreiding naar het Oosten, ook op economisch vlak en machtsverhoudingen, derhalve weten ze dat Turkije the islam card moet spelen.
Dat is vrij gunstig. Turkije is een land op een strategische locatie in het midden-oosten dat relatief westers-gezind is en het ook nog eens redelijk met Israel kan vinden. Dan is het in een dergelijke regio gunstig voor de EU en VS om hen te vriend te houdenquote:Op maandag 18 oktober 2010 23:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik kom even binnenvallen hoor, maar is vriendschap sluiten met Turkije nu gunstig voor VS?
Het Ottomaanse rijk had wel meer dan alleen de Balkans in bezit, Turkije heeft zich wanneer in de EU te gedragen als een lid van de EU, niet als een dirigent van de EU. Hoeveel landen er ook bij mogen komen, meeste macht ligt toch bij de eerste 12.quote:Op maandag 18 oktober 2010 23:55 schreef OsamaBinLaden het volgende:
[..]
Ja oke.. maar de turken hadden in ottomaanse tijd de balkans in bezit..
nu kan turkije als die in de EU zijn daar mee bemoeien en de balkans op de goede weg helpen..
al die kapotte gebouwen daar en de werkloosheid..
echt erg hoor!!
plus turkije heeft ook veel geschiedenis in europa.
Waarin wijkt Turkije nou zo fundamenteel af van de landen aan de Middellandse zee die we wel als volwaardig Europees ervaren?quote:Op maandag 18 oktober 2010 23:56 schreef MrX1982 het volgende:
Nee nooit.
Turkije is simpelweg geen Europa op cultureel en pak hem beet 600 jaar historisch gebied.
Oh helemaal mee eens. Maar niemand ziet Turkije de eerste 10 of 20 jaar toetreden hoorquote:Daarnaast zou de EU zich eens moeten richten op de huidige samenstelling in plaats van de ziekelijke neiging om voortdurend te willen uitbreiden vanwege persoonlijk machtsgewin van politici.
Nu turkije beter in zijn vel zit op dat strategische plek komt er allemaal anti-turkse regering media artikelen enzo..quote:Op maandag 18 oktober 2010 23:57 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat is vrij gunstig. Turkije is een land op een strategische locatie in het midden-oosten dat relatief westers-gezind is en het ook nog eens redelijk met Israel kan vinden. Dan is het in een dergelijke regio gunstig voor de EU en VS om hen te vriend te houden
Daar heb je gelijk in, het schijnt dat het vrij snel securaliseert. Maar wordt Turkijke dan niet met een lange nek aangekeken door Iran en dat gespuis?quote:Op maandag 18 oktober 2010 23:57 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat is vrij gunstig. Turkije is een land op een strategische locatie in het midden-oosten dat relatief westers-gezind is en het ook nog eens redelijk met Israel kan vinden. Dan is het in een dergelijke regio gunstig voor de EU en VS om hen te vriend te houden
Dat Turkije vrij snel seculariseert?quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 00:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, het schijnt dat het vrij snel securaliseert. Maar wordt Turkijke dan niet met een lange nek aangekeken door Iran en dat gespuis?
Die secularisering is nu juist een beetje een probleem. Er zit nu een regering die het daar niet zo mee opheeft dus het is nog even zien hoe het afloopt. Maar goed hoe welvarender en hoger opgeleid een bevolking hoe seculierder gelukkig.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 00:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, het schijnt dat het vrij snel securaliseert. Maar wordt Turkijke dan niet met een lange nek aangekeken door Iran en dat gespuis?
..dat het LAND vrij snel securaliseert ..quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 00:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat Turkije vrij snel seculariseert?
Ik dacht niet eens aan taalpurisme. Wat ik wilde zeggen is dat Turkije juist Islamiseert. :quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 00:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
..dat het LAND vrij snel securaliseert ..
Was laatst met spuiten en slikken, dat het land steeds meer Westerse perikelen krijgt, alhoewel eerwraak daar nog steeds geen uitzondering is.
En houd eens op met je taal purisme
Ja, maar ik kan mij voorstellen dat figuren als Mahmoud Ahmadinejad niet zo heel erg blij zijn dat Islamitische landen als Turkije zo openlijk lopen te heulen met landen als Amerika, ik denk dat Turkijke dan toch tussen 2 vuren in komt te staan.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 00:05 schreef du_ke het volgende:
[..]
Die secularisering is nu juist een beetje een probleem. Er zit nu een regering die het daar niet zo mee opheeft dus het is nog even zien hoe het afloopt. Maar goed hoe welvarender en hoger opgeleid een bevolking hoe seculierder gelukkig.
Met die lange nek zal het nog wel meevallen. Er is meer dan enkel het geloof dat kan binden. En het is een belangrijke brug tussen Europa en Azië.
Turkije is en blijft een islamitisch land die daardoor het vizier eerder op het Oosten heeft gericht dan op het Westen.quote:Op maandag 18 oktober 2010 23:59 schreef du_ke het volgende:
Waarin wijkt Turkije nou zo fundamenteel af van de landen aan de Middellandse zee die we wel als volwaardig Europees ervaren?
Het is absurd dat Turkije zolang aan het lijntje wordt gehouden. Al die geopolitieke motieven ten spijt zou men in de EU eens ballen moeten tonen en een Nee durven te formuleren.quote:Oh helemaal mee eens. Maar niemand ziet Turkije de eerste 10 of 20 jaar toetreden hoor
Weinig aan toe te voegen. Al vind ik dat het eerst weer goed moet gaan met de economie in de EU, maar dat geldt voor elk land wat erbij wil komen. Als Turkije aan de strenge eisen voldoet, heb ik er geen bezwaar tegen enkel omdat het Turkije is.quote:Op maandag 18 oktober 2010 23:02 schreef du_ke het volgende:
Naar mijn mening is een land als Turkije echt nog lang niet geschikt om lid te worden van de EU. Ze zijn er niet zo goed met mensenrechten en democratie daarnaast is er ook nog teveel mis om nu al serieus te gaan onderhandelen over een lidmaatschap. Maar als over pakweg 20 jaar wel aan alle voorwaarden wordt voldaan mogen van mij de onderhandelingen gewoon gestart worden. Ik zie geen principiële bezwaren tegen een Turks lidmaatschap van de EU.
En dat is nou net het probleem met die gasten. Eén "verkeerde" opmerking uit europa over de armeense kwestie en het hele land is in rep en roer, ook al heeft 99,9% van de hedendaagse turken er niks mee te maken. Lange tenen en grote ego's.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 00:16 schreef Repelsteeltju het volgende:
Turkije moet gewoon aan de eisen van de EU voldoen en dan mogen ze van mijn part toegelaten worden. Al mogen ze de Armeense kwestie van mij onderhand wel vergeven en vergeten. Ik heb geen idee hoe lang geleden dat was maar 99,9% van de Turkse bevolking heeft daar totaal niets mee te maken schat ik zo en alle betrokkenen zullen onderhand al lang en breed onder de zoden liggen.
En in hoeverre is dat anders met bv Italianen?quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 00:49 schreef quo_ het volgende:
[..]
En dat is nou net het probleem met die gasten. Eén "verkeerde" opmerking uit europa over de armeense kwestie en het hele land is in rep en roer, ook al heeft 99,9% van de hedendaagse turken er niks mee te maken. Lange tenen en grote ego's.
Die aflevering van spuiten en slikken over Turkije sloeg echt nergens op.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 00:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
..dat het LAND vrij snel securaliseert ..
Was laatst met spuiten en slikken, dat het land steeds meer Westerse perikelen krijgt, alhoewel eerwraak daar nog steeds geen uitzondering is.
En houd eens op met je taal purisme
En dan heb ik ze liever aan onze kant van de vuurlinie staan. Zoals we in de koude oorlog ook blij waren dat Turkije bij de NAVO ging en niet bij het Warschaupactquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 00:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja, maar ik kan mij voorstellen dat figuren als Mahmoud Ahmadinejad niet zo heel erg blij zijn dat Islamitische landen als Turkije zo openlijk lopen te heulen met landen als Amerika, ik denk dat Turkijke dan toch tussen 2 vuren in komt te staan.
Is die conclusie wel zo logisch? Volgens mij heeft het land veel meer met de landen rond de Middellandse Zee dan met ;het Oosten'.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 00:09 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Turkije is en blijft een islamitisch land die daardoor het vizier eerder op het Oosten heeft gericht dan op het Westen.
Nou dan ben je ergens wat informatie over o.a. het Ottomaanse Rijk verloren in de strijd geloof ikquote:Dat het land wat nu Turkije heet een belangrijke rol heeft in de Europese geschiedenis is duidelijk maar dat is wel een pre-islamtische periode die mijns inziens niet veel meer van doen heeft met het hedendaagse Turkije.
[..]
Ik denk dat het goed te verkopen is dat we als EU stringente voorwaarden hangen voor echt gestart wordt met onderhandelingen...quote:Het is absurd dat Turkije zolang aan het lijntje wordt gehouden. Al die geopolitieke motieven ten spijt zou men in de EU eens ballen moeten tonen en een Nee durven te formuleren.
Kan je dat ook gewoon onderbouwen?quote:
Ach het is hier een rechts en vooral anti-moslim broeinest dus die vraag is niet zo lastigquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 08:35 schreef BertV het volgende:
[ afbeelding ]
"Wat zullen de Fokkers beslissen?"
Het is hier juist een linkse pro-Moslim broeinest. Nederlanders die aan de kant staat van de moslims, dat heb ik zelden in mijn leven meegemaakt in real life.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 08:39 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ach het is hier een rechts en vooral anti-moslim broeinest dus die vraag is niet zo lastig
Nederland wordt armer, dommer en gevaarlijker met een grote instroom van nationalistische Turkse moslims.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 09:07 schreef mlg het volgende:
Turkije is een Islamitisch land, en we zullen er meer aan verliezen, dan aan winnen. Wat heeft Turkije ons nou te bieden, behalve ellendige immigranten?
nee, want turk.quote:Op maandag 18 oktober 2010 23:37 schreef du_ke het volgende:
Mensen, het zou ook wel fijn zijn wanneer het ja of nee ook onderbouwd kan worden.
Je kunt een schep en een zeef in een zandbak zetten, het maakt het nog steeds geen speeltuin.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 11:03 schreef RensWisse het volgende:
Als Turkije zich verder moderniseert, denk aan het terrein dat nog valt te winnen bij zaken als de erkenning van de Armeense Genocide en de macht van het leger, dan mag Turkije er zeker bij. Maar zolang dat niet het geval is vind ik dat Turkije niet past binnen de door Europa gestelde regels.
Turkije is net zo zeer Islamitisch als dat Europe Christelijk is.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 09:35 schreef daluurman het volgende:
Turkije is geen Europees land. Bovendien zijn de Turken ontzettend nationalistisch, worden minderheden met ijzeren hand onderdrukt, is er geen democratie, geen vrijheid van godsdienst, is er een hang naar islamisme en martelen politie en leger dat het een lieve lust is.
Geen Turkije dus in de EU.
Dat is niet waar.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 11:22 schreef Tanin het volgende:
[..]
Turkije is net zo zeer Islamitisch als dat Europe Christelijk is.
En er zijn landen in de EU (Hongarije?) die VEEL nationalistischer zijn dan Turkije
Nee hier begrijp ik inderdaad helemaal niks vanquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 03:04 schreef OsamaBinLaden het volgende:
Jullie begrijpen het niet..
Turkse economie groeit is hoog en groeit ontzettend hood.. maar de euro per capitaal is natuurlijk veel hoger bij nederland enz natuurlijk zo'n klein land besturen is wel makkelijk.
Ik zou internationale betrekkingen gaan studeren.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 03:04 schreef OsamaBinLaden het volgende:
Kostelijk.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 17:51 schreef OsamaBinLaden het volgende:
Ik weet niet wat jullie denken als ik een land noem genaamd Turkije.
<....tekst....>
Met je verkapte odes, ja.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 01:39 schreef OsamaBinLaden het volgende:
met wat?
Ik probeer jullie wat duidelijk te maken.
Wat lul je allemaal?quote:Op woensdag 20 oktober 2010 02:02 schreef Beathoven het volgende:
De stembiljetten lieten een groot JA en een heel klein nee zien dus de keuze was snel gemaakt, ja was positief, nee negatief.
Wat is modern?quote:
Compleet met je eens..quote:Op woensdag 20 oktober 2010 02:02 schreef Beathoven het volgende:
Laat ik het beeld schetsen voor ik mijn mening geef. Ik heb er een jaar gestudeerd en gereisd. Ik heb met mensen uit het westen en het oosten van het land gesproken. Ik ken de geschiedenis van voor en na Ataturk en de economische situatie en ga er vanaf januari weer voor een jaar of langer naartoe.
Turkije was tot voor kort de katalysator tussen oost en west. De stabiele brug tussen Europa en het midden Oosten en een seculiere natie die een grote belangrijke overeenkomst deelt met Nederland. De Handel.
Het land had een kwantitatief sterk leger en de regering beheerst de media, het weinig kritische linkse en rechtse nieuws staat bij dezelfde persoon onder supervisie. Youtube werd aan banden gelegd toen ik er studeerde. Eerst een maand met tussenpozes, later 2 maanden en nu ligt het inmiddels al 2 jaar plat. Tot zover het beeld van de persvrijheid.
Dit alles lijkt negatief, maar in het dagelijkse leven merk je daar bitter weinig van. Het land voelt allerminst als een dictatuur, integendeel. Ik lijk mezelf misschien tegen te spreken maar voor Turkije waren dit soort maatregelen misschien wel goed.
De sterke legermacht heeft een functie, het beheersen van de stabiliteit. Dreigingen vanuit het oosten en het westen buiten houden en daaraan gekoppeld dat het z'n eigen identiteit bewaard. Een identiteit die stabiel is maar ook net zo hard weer als een kaartenhuis kan instorten. Dus is het doel 'de boel bij mekaar houden', kost wat het kost.. en dan niet op de pappen en nathouden manier.
Turkije is namelijk een smeltkroes van westerse cultuur met oosterse religie. Waar deze cultuur het deel t/m Ankara overlapt en een meer Arabische wereld daarachter begint. Deze Arabische wereld heeft een belangrijke rol gespeeld in het laatste referendum.
Het referendum had een belangrijke 'voor' steun van de partij van Erdogan, die zijn 'ja' stem wilde laten doorvoeren. Deze voor stem betekende veel dingen.
De punten voor de ja stem:
1. Het leger en de rechterlijke macht verliest z'n kracht, turken krijgen (zogenaamd) meer vrijheid
2. Turkije zet hiermee een stap richting de EU
Lijkt mooi op papier, maar er zitten haken en ogen aan.
De campagne is vooral gevoerd met verwijzingen naar het geloof om de armsten over de streep te trekken. Geloof scoort en geloof heeft ook hier gemaakt dat het meerendeel ja stemde. Voor degenen die het niet begrepen.. De stembiljetten lieten een groot JA en een heel klein nee zien dus de keuze was snel gemaakt, ja was positief, nee negatief. Daarnaast zijn veel linkse stemmers over de streep gegaan op het punt van vrijheid. Maar wat betekent dit in de praktijk?
De eerste tekenen waren er al toen Erdogan's partij een paar weken geleden 250 miljoen dollar van Iran kreeg. Een beloning voor z'n werk waar hij jarenlang op heeft lopen broeden. Zelf ontkent de partij dit en ook de Turkse media schreven er niet over. Maar er is nooit een rectificatie aangevraagd voor dit internationale nieuws.
Met het leger en de rechters uit de weg (belangrijke partijen die de seculiere staat beheren) ligt de weg vrij voor islamitische partijen en vervaagt de scheiding tussen moskee en staat. Stap voor stap worden er kleine dingetjes doorgevoerd. Hoofddoekverbod op scholen en uni's wordt opgeheven en in het oosten bloeit de handel op en maakt men zich afhankelijk van electriciteit en water uit Iran.
Europa is er met open ogen ingetrapt. Turkije zal niet bij de EU komen en Erdogan is zo degressief als Ataturk progressief was. Hij breekt met het godsdienst in het vizier op wat Ataturk ooit opbouwde. De Ottomaanse staat komt terug en ik ben dat er straks weleens een harde confrontatie tussen oost en west kan ontstaan waarin Turkije met de huidige regering eerder een kloof wordt dan een brug tot oplossingen.
Zijdelings mag je je natuurlijk ook afvragen hoe groot Europa moet zijn, moeten we heel rusland er ook bij? Geografisch gezien zou Europa niet de halve wereld moeten beslaan en de EU dus ook niet
Fantezi almış başını gidiyor.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 02:41 schreef OsamaBinLaden het volgende:
[..]
oud genoeg om je voortaan te negeren.
Dictatuur klinkt wel heel erg negatief.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 02:41 schreef 0013379 het volgende:
Turkije is democratisch gezien een Islamitische staat.
Maar het land wordt seculier gehouden door het leger(dictatuur). Als je het systeem democratisch maakt, heeft de Islamitische partij vrij spel om een Islamitische staat te maken van Turkije.
Wat ik me afvraag: Ziet de EU Turkije het liefst als democratie of dictatuur?
Deze waren niet overal in het land gelijk heb ik me laten vertellen. In het oosten verschilden ze volgens degene waar ik het ermee over had. Anyway, daar was ik niet bij en had t in dit geval van twijfel niet moeten plaatsen.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 02:10 schreef zarGon het volgende:
[..]
Wat lul je allemaal?.
[ afbeelding ]
(Ja - Nee)
Nou, ga je gang:quote:Op woensdag 20 oktober 2010 02:47 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Deze waren niet overal in het land gelijk heb ik me laten vertellen. In het oosten verschilden ze volgens degene waar ik het ermee over had. Anyway, daar was ik niet bij en had t in dit geval van twijfel niet moeten plaatsen.
Maar ik geloof niet dat dit puntje mn hele post buitenspel zet.van de rest zijn er betrouwbare bronnen.
Toon mij je betrouwbare bronnen eens.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 02:02 schreef Beathoven het volgende:
De eerste tekenen waren er al toen Erdogan's partij een paar weken geleden 250 miljoen dollar van Iran kreeg. Een beloning voor z'n werk waar hij jarenlang op heeft lopen broeden. Zelf ontkent de partij dit en ook de Turkse media schreven er niet over. Maar er is nooit een rectificatie aangevraagd voor dit internationale nieuws.
Nl graag..!quote:
Ik betwijfel dit. Ieder deel van de bevolking stemde om een andere reden voor, omdat de ja stem gewoon op veel vlakken kiezers probeerde te winnen. Onder het momquote:Op woensdag 20 oktober 2010 02:37 schreef OsamaBinLaden het volgende:
[..]
Compleet met je eens..
Maar misschien wilt de Turken ook islamiseren?
En anders gaan ze wel op CHP stemmen..
Of MHP(deze is wel ultra nationalistisch)
http://www.haaretz.com/ne(...)alLinksEnabled=falsequote:Op woensdag 20 oktober 2010 02:51 schreef zarGon het volgende:
[..]
Nou, ga je gang:
[..]
Toon mij je betrouwbare bronnen eens.
beathoven zal ik je 1 ding vertelle?quote:Op woensdag 20 oktober 2010 03:07 schreef Beathoven het volgende:
[..]
http://www.haaretz.com/ne(...)alLinksEnabled=false
• 1: Betrouwbare bronnen. Meervoud, meer dan één.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 03:07 schreef Beathoven het volgende:
[..]
http://www.haaretz.com/ne(...)alLinksEnabled=false
Hm:quote:Op woensdag 20 oktober 2010 02:02 schreef Beathoven het volgende:
De eerste tekenen waren er al toen Erdogan's partij een paar weken geleden 250 miljoen dollar van Iran kreeg.
quote:
quote:Iran has agreed to donate up to $25 million to Turkish Prime Minister Recep Tayyip Erdogan's Justice and Development Party (AKP)
Bron: Haaretz.
250 miljoen dollar, zei je?quote:
Alleen The Daily Telegraph beweert het, Haaretz zelf beweert niets. Er staat zelfs "reportedly" in de titel van het nieuwsbericht op Haaretz. Elke bron die ik heb gevonden, verwijst terug naar The Daily Telegraph.quote:According to the Daily Telegraph, Iran agreed to bolster AKP campaign funds by up to $12 million, with further transfers of up to a total $25 million to be made later this year.
Nou ja, zeg. Raar.quote:Sorry
We cannot find the page you are looking for.
* The page may have been moved, updated or deleted.
* Or you may have typed the web address incorrectly. Please check the address and spelling.
Zeg Beathoven, wat heb je nou bewezen? Of is dit de tweede keer dat je onzin lult?quote:Op woensdag 20 oktober 2010 02:47 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Deze waren niet overal in het land gelijk heb ik me laten vertellen. In het oosten verschilden ze volgens degene waar ik het ermee over had. Anyway, daar was ik niet bij en had t in dit geval van twijfel niet moeten plaatsen.
Maar ik geloof niet dat dit puntje mn hele post buitenspel zet.van de rest zijn er betrouwbare bronnen.
Ik ben nog niet klaar hoor, dotje. Er rammelt nog heel wat aan zijn post.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 03:32 schreef OsamaBinLaden het volgende:
nou je hoeft niet zo hard te zijn hji gaf zelf ook toe dat hij niet bij was en niet in twijfel moest plaatsen
Turkije is op zijn minst zo europees georienteerd als roemenie enzo.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 03:24 schreef Karzai het volgende:
Turkije moet gewoon bij de EU, ondanks de probleempjes die er hier en daar nog zijn.
hmm maar ben wel grotendeels mee eens hoor.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 03:37 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik ben nog niet klaar hoor, dotje. Er rammelt nog heel wat aan zijn post..
Vertel, waarmee?quote:Op woensdag 20 oktober 2010 03:39 schreef OsamaBinLaden het volgende:
[..]
hmm maar ben wel grotendeels mee eens hoor.
ja daag ik ga het niet overschrijven gewoon die post met hem.quote:
Hierboven heb ik twee punten aangehaald die niet kloppen. Als je het eens bent met zijn post, ben je het eens met die punten.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 03:42 schreef OsamaBinLaden het volgende:
[..]
ja daag ik ga het niet overschrijven gewoon die post met hem.
behalve dat artikel en dat islamisering van turkije negatief is.
hij postte een heel verhaal met veel punten alleen met die twee punten ben ik het niet eens.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 03:44 schreef zarGon het volgende:
[..]
Hierboven heb ik twee punten aangehaald die niet kloppen. Als je het eens bent met zijn post, ben je het eens met die punten.
Goed, we kijken verder dan die twee punten.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 03:47 schreef OsamaBinLaden het volgende:
[..]
hij postte een heel verhaal met veel punten alleen met die twee punten ben ik het niet eens.
het is geen niks of alles post...
Vertel mij eens lieve schat, wie is "diezelfde persoon"? Hoe kan er supervisie zijn als er geruzie was tussen AKP/Recep Tayyip Erdoğan en Doğan Holding/Aydın Doğan? Doğan Holding is onder andere eigenaar van de Turkse zenders Kanal D, Star TV en CNN TÜRK. Op deze zenders wordt/werd er nieuws uitgezonden dat anti-AKP is/was. Als er supervisie was en alles onder de leiding van eenzelfde persoon stond, zou dit niet mogelijk zijn.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 02:02 schreef Beathoven het volgende:
het weinig kritische linkse en rechtse nieuws staat bij dezelfde persoon onder supervisie.
zelfde als europa en amerika.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 04:13 schreef capricia het volgende:
Hoe zit het nou eigenlijk met de mensenrechten in Tukije?
In je dromen misschien.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 05:19 schreef OsamaBinLaden het volgende:
[..]
zelfde als europa en amerika.
Dat is gewoon nog drama, voor mij een van de belangrijkste redenen dat ze voorlopig geen lid hoeven te worden.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 04:13 schreef capricia het volgende:
Hoe zit het nou eigenlijk met de mensenrechten in Tukije?
Dit soort discussies zijn geen machtspelletjes om de kommas en punten. Ik weet niet wie je bent maar ik vind je vrij persoonlijk worden, terwijl dat niet nodig is. Een paar puntjes haalde ik uit persoonlijke gesprekken. Als je namen wilt dan kun je die op termijn best krijgen.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 03:44 schreef zarGon het volgende:
[..]
Hierboven heb ik twee punten aangehaald die niet kloppen. Als je het eens bent met zijn post, ben je het eens met die punten.
Ik noemde nog een paar ontwikkelingen die in de lijn lagen. Het hoofddoekjesverbod wordt afgeschaft op scholen en universiteiten, de handel met Iran trekt aan en mensen worden met diensten als electriciteitsvoorzieningen afhankelijk gemaakt van dit politiek "stabiele" buurland dat compleet in de greep is van zn geestelijk leider. In deze lijn zijn die 25 miljoen te plaatsen.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 03:27 schreef OsamaBinLaden het volgende:
[..]
beathoven zal ik je 1 ding vertelle?
dat roddeltjes komen allemaal van isrealische media.
Dus hoog waarschijnlijk is het een leugen.
aangezien amerika ook niet erop reageerde net zoals iran en turkije
Dat klopt wel. Maar Turkijke is gewoon een aziatisch land en geen Europees land. Wat niet betekent dat we als goede buren geen goede betrekkingen met elkaar moeten onderhouden.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 05:32 schreef AryaMehr het volgende:
Turkije zal zich op een aantal punten nog moeten hervormen, maar ik zie niet in waarom Turkije geen plaats in de EU verdient. Een land dat zowat op elk gebied verder is dan een land als Bulgarije bijvoorbeeld.
dat dus.quote:Op maandag 18 oktober 2010 23:41 schreef bascross het volgende:
Nee, nooit. Net als veel landen die er al bij zitten, maar nooit toegelaten hadden mogen worden.
Toch is Turkije erg interessant om als bondgenoot te hebben en om zo de verhoudingen tussen het Westen en de Islamitische Wereld aan te halen.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 11:29 schreef italoni het volgende:
[..]
dat dus.
geen arme landen en geen landen zoals turkije wat geen echte democratie is.
en wij maar dokken aan turkije en open grenzen...nou nee, laat dat volk daar maar blijven en de islamitische wereld kan toch niet zonder onsquote:Op woensdag 20 oktober 2010 11:42 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Toch is Turkije erg interessant om als bondgenoot te hebben en om zo de verhoudingen tussen het Westen en de Islamitische Wereld aan te halen.
Alsof de Europese Unie een unie van één en dezelfde cultuur is. Dan hadden verscheidene oost-Europese landen ook geen schijn van kans gehad. Welk politiek ideologie hebben ze overigens dan?quote:Op woensdag 20 oktober 2010 15:42 schreef ussie87 het volgende:
Never nooit. Een land met een andere cultuur en waar de meeste mensen een andere politieke ideologie hebben dan de rest van Europa moet je gescheiden van Europa.
Kan me niet schelen+ irrelevant aan de topictitelquote:Op woensdag 20 oktober 2010 15:46 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Alsof de Europese Unie een unie van één en dezelfde cultuur is. Dan hadden verscheidene oost-Europese landen ook geen schijn van kans gehad. Welk politiek ideologie hebben ze overigens dan?
Oh, persoonlijk? Welnee, ik ken je niet. Je beweert dingen die pertinent niet waar zijn (over Turkije), zo raar is het niet dat ik je tegenspreek. Het gaat niet om komma's en punten, maar om complete zinnen.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 09:24 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dit soort discussies zijn geen machtspelletjes om de kommas en punten. Ik weet niet wie je bent maar ik vind je vrij persoonlijk worden, terwijl dat niet nodig is. Een paar puntjes haalde ik uit persoonlijke gesprekken. Als je namen wilt dan kun je die op termijn best krijgen.
Tsja, Turkije maakt zijn eigen keuzes, nu het niet achter Amerika en de EU aanloopt. Dat kan voor jou als Europeaan inderdaad niet zo prettig zijn, maar voor de Turken is dat misschien wel anders, hm?quote:Het gaat mij om de grote lijnen en deze wijzen op een nieuwe koers. Een koers die ik niet als een positieve ontwikkeling zie. Niet voor het land zelf, niet voor de mensen die daar leven en ook niet voor de stabiliteit tussen Europa en het midden oosten.
Toegegeven Erdoğan doet niet alles goed, maar hij is goed bezig. Ik zie allemaal doemscenario's hier verschijnen... Over een Turkije dat de sharia invoert, bijvoorbeeld. Er zijn zelfs mensen die onbegrip vertonen voor de samenwerkingen met Iran, dat een buurland is for fuck's sake.quote:Over deze koers valt veel te zeggen maar het is niet te stoppen, over een paar jaar kunnen we nagaan wie zn verhaal (ik ben trouwens benieuwd naar de jouwe) er meer hout gesneden heeft. Al gaat het me daar ook niet om, omdat het best wel zinloos is zo'n competitie.
quote:Nou, Turkije heeft toch echt Islamitsche cultuur die wij in Europa niet gewend zijn. Ik wil over 10 jaar niet hebben dat ik mijn schoenen in de supermarkt moet uitdoen omdat, het moet volgens Turkije.Op woensdag 20 oktober 2010 15:46 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Alsof de Europese Unie een unie van één en dezelfde cultuur is. Dan hadden verscheidene oost-Europese landen ook geen schijn van kans gehad. Welk politiek ideologie hebben ze overigens dan?
quote:Ja, want in Turkije doe je je schoenen uit in de supermarktOp woensdag 20 oktober 2010 16:41 schreef ussie87 het volgende:
Nou, Turkije heeft toch echt Islamitsche cultuur die wij in Europa niet gewend zijn. Ik wil over 10 jaar niet hebben dat ik mijn schoenen in de supermarkt moet uitdoen omdat, het een het niet mag volgens Turkije.
quote:Raar, ik heb nooit mijn schoenen hoeven uit te doen bij de Turkse slager of groenteman.Op woensdag 20 oktober 2010 16:41 schreef ussie87 het volgende:
Nou, Turkije heeft toch echt Islamitsche cultuur die wij in Europa niet gewend zijn. Ik wil over 10 jaar niet hebben dat ik mijn schoenen in de supermarkt moet uitdoen omdat, het moet volgens Turkije.
quote:Gisteren de documentaire van Eén vandaag gezien?Op woensdag 20 oktober 2010 16:50 schreef OsamaBinLaden het volgende:
kinderarbeid,mensenrechten zijn probleem,arm land...
Weten jullie wel IETS over Turkije voordat jullie(sommige van jullie) hier komen reactie geven?
quote:Kinderarbeid in Turkije.Op woensdag 20 oktober 2010 16:54 schreef OsamaBinLaden het volgende:
Oh ja? vertel eens.. waar ging die over
quote:Dat zal alles slaan als dat moet gebeuren. Ik zit me af te vragen; als Turkije bij de EU komt, zullen we dan nog wel varkensvlees in Nederland kunnen kopen? Of krijgen we de zelfde taferelen als nu in Frankrijk.Op woensdag 20 oktober 2010 16:51 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Raar, ik heb nooit mijn schoenen hoeven uit te doen bij de Turkse slager of groenteman.
quote:Ik werk in AH terwijl ik nog niet volwassen ben en nog school heb.Op woensdag 20 oktober 2010 16:54 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Kinderarbeid in Turkije.
Hier: http://www.eenvandaag.nl/
quote:Je vrees is terecht. Ik zit me ook te vragen; als Turkije bij de EU komt, zullen we dan met zijn allen in een Burka moeten lopen? Wat denk jij?Op woensdag 20 oktober 2010 16:55 schreef ussie87 het volgende:
[..]
Dat zal alles slaan als dat moet gebeuren. Ik zit me af te vragen; als Turkije bij de EU komt, zullen we dan nog wel varkensvlees in Nederland kunnen kopen? Of krijgen we de zelfde taferelen als nu in Frankrijk.
quote:Als je daarop je conclusie bouwt, iets wat pertinent niet waar is, dank ik God dat jij geen beleidsmaker bent.Op woensdag 20 oktober 2010 16:58 schreef daluurman het volgende:
In Nederland staan er 400 moskeeën.
Hoeveel kerken staan er in Turkije?
Antwoord: geen een.
Conclusie: Turkije is achterlijk als het om rechten van minderheden gaat.
Ik vind het nog steeds een heel fout land met heel veel foute mensen.
quote:Geen kerken in Turkije?Op woensdag 20 oktober 2010 16:58 schreef daluurman het volgende:
quote:Je moet je fucking grote beledigende mond houden.Op woensdag 20 oktober 2010 16:58 schreef daluurman het volgende:
quote:Zullen we het nog meemaken dat Nederland meer moskeeën telt dan kerken?Op woensdag 20 oktober 2010 16:58 schreef daluurman het volgende:
quote:Gedraag je OBL.Op woensdag 20 oktober 2010 17:01 schreef OsamaBinLaden het volgende:
[..]
Je moet je fucking grote beledigende mond houden.
als het turkije is waarom zo de inwoners foute mensen zijn als het een land is die zij hebben gemaakt?
Dus jijzelf bent een niksnut.
Geen kerken in turkije?
Vanaf nu aan ga ik je negeren aangezien je toch geen moeite doet om iets vanuit je luie reet te willen weten over een ander land.
Volgens mij weet je zelf ook niks over nederland
quote:Nee, je kan de werkomstandigheden van die kinderen daar totaal niet vergelijken met het werk wat niet-volwassenen hier doen.Op woensdag 20 oktober 2010 16:59 schreef OsamaBinLaden het volgende:
Ik werk in AH terwijl ik nog niet volwassen ben en nog school heb.
Ben ik nu ook kinderarbeid?
quote:Nonsense. Ze werkten niet voor hun familieleden, maar voor grote Turkse bedrijven. Kijk de documentaire anders eerst eens.Die kinderen daar werken voor hun eigen vaders of opas landbouw..
quote:En jou ga ik ook negeren want jij bent gewoon een extremist gewoon.
quote:Oh?Op woensdag 20 oktober 2010 16:58 schreef daluurman het volgende:
quote:Op zondag 19 september 2010 werd voor het eerst in bijna een eeuw tijd weer een dienst gehouden in de Kerk van het Heilige Kruis. Deze gebeurtenis trok veel Armeniërs naar Akdamar, maar ook Turken en Koerden.
quote:Denkelijk niet. De ontkerkelijking onder moslism gaat zelfs harder als die onder christenen.Op woensdag 20 oktober 2010 17:02 schreef ussie87 het volgende:
Zullen we het nog meemaken dat Nederland meer moskeeën telt dan kerken?
quote:Ik vrees dat mannen een hoofdoek dragen en vrouwen een boerka en als je er geen draag krijg je de doodstraf (is ook normaal in die landen).Op woensdag 20 oktober 2010 16:59 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Je vrees is terecht. Ik zit me ook te vragen; als Turkije bij de EU komt, zullen we dan met zijn allen in een Burka moeten lopen? Wat denk jij?
quote:In heel Turkije landelijk zie je geen enkel vrouw een burka dragen, je hebt niet eens de doodstraf in Turkije, in geen enkel moslimland heb je doodstraf voor het niet dragen van een burka.Op woensdag 20 oktober 2010 17:04 schreef ussie87 het volgende:
[..]
Ik vrees dat mannen een hoofdoek dragen en vrouwen een boerka en als je er geen draag krijg je de doodstraf (is ook normaal in die landen).
quote:Jij bent een schande voor de weldenkende Turk.Op woensdag 20 oktober 2010 17:03 schreef OsamaBinLaden het volgende:
En jou ga ik ook negeren want jij bent gewoon een extremist gewoon.
gewoon een Ultra-racistische mens.
Maar wat wel grappig is dat bij jou kan je zien hoe erg je gemanipuleerd bent door de media.
echt een goede voorbeeld.
quote:Met kinderarbeid wordt bedoeld dat kinderen voor een grote deel per dag werken. Meestal werken die kinderen in slechte omstandigheden en moeten zwaar werk verrichten voor weinig geld. Jij werkt maar een aantal uurtjes per week en daarom doe jij ook geen kinderarbeid.Op woensdag 20 oktober 2010 16:59 schreef OsamaBinLaden het volgende:
[..]
Ik werk in AH terwijl ik nog niet volwassen ben en nog school heb.
Ben ik nu ook kinderarbeid?
Die kinderen daar werken voor hun eigen vaders of opas landbouw..
Je moet niks op een digitale pixels gaan horen lezen of zien.
Je moet het meemaken en met je eigen ogen zien.
Ik heb vrienden uit turkije en mijn eigen dorp.
Die werken in de zomers(zo gaat dat in de landbouw) hele dag lang.
's ochtends tot 's avonds..
en dan af en toe is er geen werk en dan gaan we chillen.
ze hebben genoeg geld voor in de dorp.
En weet je hoe zij die kinderen(ook van mijn leeftijd) noemen in de westerse media en landen?
kinderarbeid..
Maar zij kunnen er niks van zeggen want ze zijn nog kinderen en kijken niet naar westerse onzin.
plus ze negeren ze gewoon en genieten van hun leven.
quote:ik heb niet over Turkije. Er word mij een vraag gestelt en die beantwoord ik. Tevens in de meeste Islamitsche landen (m.u.v. Turkije) hebben de doodstraf of steniging.Op woensdag 20 oktober 2010 17:05 schreef Triggershot het volgende:
[..]
In heel Turkije landelijk zie je geen enkel vrouw een burka dragen, je hebt niet eens de doodstraf in Turkije, in geen enkel moslimland heb je doodstraf voor het niet dragen van een burka.
quote:doodstraf.. die hebben dan geluk.Op woensdag 20 oktober 2010 17:08 schreef ussie87 het volgende:
[..]
ik heb niet over Turkije. Er word mij een vraag gestelt en die beantwoord ik. Tevens in de meeste Islamitsche landen (m.u.v. Turkije) hebben de doodstraf of steniging.
quote:Wat ik opmerkelijk vind is dat je schrijft dat ik dingen zeg die pertinent niet waar zijn en in je eigen woorden vervolgens min of meer hetzelfde zegt maar vanuit een andere visie.Op woensdag 20 oktober 2010 16:18 schreef zarGon het volgende:
[..]
Oh, persoonlijk? Welnee, ik ken je niet. Je beweert dingen die pertinent niet waar zijn (over Turkije), zo raar is het niet dat ik je tegenspreek. Het gaat niet om komma's en punten, maar om complete zinnen.
[..]
Tsja, Turkije maakt zijn eigen keuzes, nu het niet achter Amerika en de EU aanloopt. Dat kan voor jou als Europeaan inderdaad niet zo prettig zijn, maar voor de Turken is dat misschien wel anders, hm?
[..]
Toegegeven Erdoğan doet niet alles goed, maar hij is goed bezig. Ik zie allemaal doemscenario's hier verschijnen... Over een Turkije dat de sharia invoert, bijvoorbeeld. Er zijn zelfs mensen die onbegrip vertonen voor de samenwerkingen met Iran, dat een buurland is for fuck's sake.
quote:Ja, ik heb het dan ook over je antwoord, dat er in geen enkel Islamitische land steniging of doodstraf is voor het niet dragen van een Burka, snap je dat?Op woensdag 20 oktober 2010 17:08 schreef ussie87 het volgende:
[..]
ik heb niet over Turkije. Er word mij een vraag gestelt en die beantwoord ik. Tevens in de meeste Islamitsche landen (m.u.v. Turkije) hebben de doodstraf of steniging.
quote:watOp woensdag 20 oktober 2010 17:11 schreef OsamaBinLaden het volgende:
[..]
doodstraf.. die hebben dan geluk.
ik krijg liever doodstraf dan levenslang in de gevangenis geslagen en verkracht te worden.
en door de schaamte dat ik naar niemand durft te kijken.
oh nee wacht de straffen in nederland is toch ook zo zwaar toch?
aaww en dan zie elke dag mensen huilen omdat de daders over paar maanden de gevangenis uit gaan.
quote:het is maar hoe je het bekijkt.Op woensdag 20 oktober 2010 17:13 schreef Doler12 het volgende:
Het valt mij op dat Turkije een belachelijk hoeveelheid kinderarbeid heeft vergeleken met andere landen in het Midden-Oosten. Je zou juist verwachten dat Turkije het laagste aandeel heeft.
quote:Nonsense. De meeste kinderen werken enkel omdat ze simpelweg niet anders kunnen. Puur uit armoede, niet omdat ze het zo geweldig vinden.Op woensdag 20 oktober 2010 17:15 schreef OsamaBinLaden het volgende:
het is maar hoe je het bekijkt.
Wij in Turkije alleen wel klein hoeveelheid van ons zou zeggen: mijn kinderen moeten een echte heer worden.
quote:Ooit van relatieve cijfers gehoord?plus het is een groter land met veel meer inwoners..
kans is ook groter.
quote:En waarom hebben Iran en Egypte minder kinderarbeid? Dat zijn ook grote landen met vergelijkbaar ontwikkeling niveaus met TurkijeOp woensdag 20 oktober 2010 17:15 schreef OsamaBinLaden het volgende:
[..]
het is maar hoe je het bekijkt.
Wij in Turkije alleen wel klein hoeveelheid van ons zou zeggen: mijn kinderen moeten een echte heer worden.
plus het is een groter land met veel meer inwoners..
kans is ook groter.
mijn werkloosheid is volgens mij best wel laag hoor.
quote:Oh? Ik heb wat mij betreft 3 foute punten gevonden in je tekst. Hoe heb ik deze punten vanuit een andere visie besproken?Op woensdag 20 oktober 2010 17:12 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Wat ik opmerkelijk vind is dat je schrijft dat ik dingen zeg die pertinent niet waar zijn en in je eigen woorden vervolgens min of meer hetzelfde zegt maar vanuit een andere visie.
quote:Juist, ja. Het grappige aan de 'islamitische' regering is dat zij vrijer zijn dan de regering(en) hiervoor... Waarom zou een studente met een hoofddoek niet mogen studeren? Vind jij het nou terecht dat er zoveel gespeeld wordt met de toekomst van deze dames?Ik heb in elk geval niet over een sharia gesproken. Wat wel het geval is, is dat het opheffen van het hoofddoekjesverbod niet zal leiden tot verbetering van het land.
quote:Waarom wil je die vrouwen beperken in het dragen van kleding? Even los dat het door gelovigen wordt gedragen, waarom zou je dat moeten willen reguleren?Hoofddoekjes zijn voor velen misschien een icoon geworden voor een pro islam gedachte maar horen net zo min bij de islam als klompen bij het christelijke geloof. Omdat ze vaak gedachtes oproepen van bedekking zodat de man niet in de verleiding komt is het ook een symbool voor onderdrukking.
quote:Weet je zeker dat je boerka en nikab niet door elkaar haalt?Welliswaar nog net geen burkas zoals bij de arabische toeristen maar dat kan weer een volgende stap zijn, het kan heel geleidelijk gaan.
quote:Moderne studentes die hier niet in mee willen gaan kunnen op den duur erop aangeken worden dat ze geen uitingen van het geloof laten zien en zullen dan wel mee moeten doen willen ze niet buiten de groep vallen. Dat kàn een gevolg zijn maar nogmaals, de tijd zal t leren. Ik hoop dat ik ongelijk krijg en dat het over 20 jaar nog zo'n mooi land is.![]()
quote:Ik had al een vermoeden dat je hem niet helemaal begreep.Op woensdag 20 oktober 2010 17:41 schreef zarGon het volgende:
[..]
Hehe, nu begrijp ik je post van gisteren beter..
quote:Israel erin, GroenLinks eruit
quote:Jij bent echt dom.Op woensdag 20 oktober 2010 17:01 schreef OsamaBinLaden het volgende:
[..]
Je moet je fucking grote beledigende mond houden.
als het turkije is waarom zo de inwoners foute mensen zijn als het een land is die zij hebben gemaakt?
Dus jijzelf bent een niksnut.
Geen kerken in turkije?
Vanaf nu aan ga ik je negeren aangezien je toch geen moeite doet om iets vanuit je luie reet te willen weten over een ander land.
Volgens mij weet je zelf ook niks over nederland
quote:Ik ben zeer zeker niet voor de Turkije en al zeker niet voor de cultuur, maar hier ga je een streep te ver. Turkije heeft zeker ook hele aardige mensen die heel beleeft zijn en ja, dat er dan wetten zijn die zeggen dat Christenen moeten worden vermoord is NATUURLIJK belachelijk.Maar jij denkt dat alle Turkse mensen zo zijn,mar dat is niet waar.Op vrijdag 22 oktober 2010 09:11 schreef daluurman het volgende:
[..]
Jij bent echt dom.
Er zijn geen kerken in Turkije want christenen worden daar vermoord als ze voor hun geloof uitkomen.
Hoeveel moslims zijn er in Nederland gedood vanwege hun geloof?
http://www.refdag.nl/nieu(...)_in_turkije_1_192000
Turkije is een vreselijk achterlijk land met vreselijk achterlijke mensen.
quote:Het Russische automerk Lada heeft ook hele goede auto´s gemaakt, maar toch koopt in NL niemand er 1.Op vrijdag 22 oktober 2010 10:10 schreef ussie87 het volgende:
[..]
Ik ben zeer zeker niet voor de Turkije en al zeker niet voor de cultuur, maar hier ga je een streep te ver. Turkije heeft zeker ook hele aardige mensen die heel beleeft zijn en ja, dat er dan wetten zijn die zeggen dat Christenen moeten worden vermoord is NATUURLIJK belachelijk.Maar jij denkt dat alle Turkse mensen zo zijn,mar dat is niet waar.
quote:Dat begrijp ik, maar ik sta daar ook voledig achter alleen wat mij stoort is dat hij zegt dat alle Turken zo zijn en dat is niet zo.Op vrijdag 22 oktober 2010 10:44 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Het Russische automerk Lada heeft ook hele goede auto´s gemaakt, maar toch koopt in NL niemand er 1.
Waarom? - sleutelwoord=reputatie
quote:Ik vrees dat ze iets slimmer zijn dan het niveau van deze post, het volk is verre van achterlijk. Kerken zijn er genoeg in Turkije en christenen ook. Het bericht dat je aanhaalt gaat over de relatie tussen het vaticaan en Turkij. De Armeense kwestie wordt er bijgesleept en het haalt citaten van de paus aan dat de islam geweld oproept zoals "uit het verleden" blijkt. De beste man is de kruistochten even vergeten.Op vrijdag 22 oktober 2010 09:11 schreef daluurman het volgende:
[..]
Jij bent echt dom.
Er zijn geen kerken in Turkije want christenen worden daar vermoord als ze voor hun geloof uitkomen.
quote:Hoe is dit anders dan extremisten die Turkse huizen in de fik steken in Turkije omdat ze moslim / Turks zijn?Op vrijdag 22 oktober 2010 12:26 schreef ussie87 het volgende:
http://www.aramnahrin.org(...)alatya_18_4_2007.htm
quote:Wat bedoelt men met cultureel eigenlijk, Christelijk?Op vrijdag 22 oktober 2010 12:26 schreef speknek het volgende:
Nee, de EU wordt dan helemaal onbestuurbaar, doordat Turkije te groot en te weinig cultureel verbonden met de rest van Europa is. Wat mij betreft kunnen ze wel in de EER.
quote:Wijze woorden.Op vrijdag 22 oktober 2010 12:26 schreef speknek het volgende:
Nee, de EU wordt dan helemaal onbestuurbaar, doordat Turkije te groot en te weinig cultureel verbonden met de rest van Europa is. Wat mij betreft kunnen ze wel in de EER.
quote:Op vrijdag 22 oktober 2010 09:11 schreef daluurman het volgende:
[..]
Jij bent echt dom.
quote:Alleen gaat Turkije daar natuurlijk nooit mee akkoord.Op vrijdag 22 oktober 2010 12:33 schreef Morendo het volgende:
[..]
Wijze woorden.
Een soort 'geprivilegieerd partnerschap' dus.
quote:Tja, het is 'Europe's way or the highway' natuurlijk. Dan gaat Turkije maar lekker een unie vormen met Iran, Irak en Syrië.Op vrijdag 22 oktober 2010 12:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Alleen gaat Turkije daar natuurlijk nooit mee akkoord.
quote:Ik zit me af te vragen; Hoe zal dat gaan heten?Op vrijdag 22 oktober 2010 12:40 schreef Morendo het volgende:
[..]
Tja, het is 'Europe's way or the highway' natuurlijk. Dan gaat Turkije maar lekker een unie vormen met Iran, Irak en Syrië.
quote:Nee dus, zo simpel ligt het niet. De EU en VS zijn tegen een wending van Turkije naar het Oosten.Op vrijdag 22 oktober 2010 12:40 schreef Morendo het volgende:
[..]
Tja, het is 'Europe's way or the highway' natuurlijk. Dan gaat Turkije maar lekker een unie vormen met Iran, Irak en Syrië.
quote:Ik zou eerder zeggen Europees, alhoewel je er niet aan ontkomt dat dat voor een groot gedeelte Christelijk is (of in ieder geval de grenzen ervan, met de westers en oosters-orthodoxe kerk). De overblijfselen van het Romeinse Rijk samen met de Germaanse/Angelsaksische cultuur.Op vrijdag 22 oktober 2010 12:33 schreef Triggershot het volgende:
Wat bedoelt men met cultureel eigenlijk, Christelijk?
quote:Dus als Turkije nog steeds tot de Balkan strekte was het alsnog geen optie? Wat dan in mijn ogen een beetje paradoxaal klinkt omdat er dan sprake zou zijn van een multicultureel land, bestuur, volk en talen. Dat het dan geheel onbestuurbaar zou zijn, ben ik met je eens, maar zou het dan niet voldoen aan de voorwaarden die je stelt?Op vrijdag 22 oktober 2010 12:45 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik zou eerder zeggen Europees, alhoewel je er niet aan ontkomt dat dat voor een groot gedeelte Christelijk is (of in ieder geval de grenzen ervan, met de westers en oosters-orthodoxe kerk). De overblijfselen van het Romeinse Rijk samen met de Germaanse/Angelsaksische cultuur.
quote:De angst dat christenen er op uit zijn om moslims te bekeren en het land te ondermijnen is wijdverbreid in Turkije. Het wantrouwen gaat terug tot de 13de eeuw, toen kruisvaarders Constantinopel (het huidige Istanbul) plunderden.
quote:Ik keur dit niet goed maar ik vraag me serieus af wat voor zin het heeft om als christen daar actief moslims te gaan lipen bekeren. Dat winnen van zieltjes is ok maar in het nest van het concurrende geloof in gaan om te verkondigen dat het eigen beter is vind ik een vorm van provocatie. Die geldingsdrang merk je hier ook. Ik heb op straat vaak het idee dat jezus een hoer is, zo pro actief wordt hij verkocht door fanatieke christenen. God in de uitverkoop.ISTANBUL - In de Turkse stad Malatya zijn gisteren drie christenen vermoord, omdat zij geprobeerd zouden hebben moslims te bekeren tot het christendom.
quote:Je eerste quote is niet geheel juist, omdat Constantinopel in de 13e eeuw nog niet in Islamitische handen was, enige moslims die je toen daar had waren enkele geleerden, handelaren en diplomaten, klopt dat de Kruisvaarders in Klein Azië en in het Midden Oosten heel wat bloed hebben vergoten om de bevolking daar te bekeren, maar dat is niet anders voor Syrië, Irak en Palestina. Wat de Christenen in Turkije doen aan missionaire is niet anders dan in Zuid Amerika, Afrika, etc.Op vrijdag 22 oktober 2010 12:52 schreef Beathoven het volgende:
[..]
[..]
Ik keur dit niet goed maar ik vraag me serieus af wat voor zin het heeft om als christen daar actief moslims te gaan lipen bekeren. Dat winnen van zieltjes is ok maar in het nest van het concurrende geloof in gaan om te verkondigen dat het eigen beter is vind ik een vorm van provocatie. Die geldingsdrang merk je hier ook. Ik heb op straat vaak het idee dat jezus een hoer is, zo pro actief wordt hij verkocht door fanatieke christenen. God in de uitverkoop.
Dat zie je moslims hier niet doen.
quote:Ik ga er vanuit dat je gelijk hebt.Op vrijdag 22 oktober 2010 12:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je eerste quote is niet geheel juist, omdat Constantinopel in de 13e eeuw nog niet in Islamitische handen was, enige moslims die je toen daar had waren enkele geleerden, handelaren en diplomaten, klopt dat de Kruisvaarders in Klein Azië en in het Midden Oosten heel wat bloed hebben vergoten om de bevolking daar te bekeren, maar dat is niet anders voor Syrië, Irak en Palestina. Wat de Christenen in Turkije doen aan missionaire is niet anders dan in Zuid Amerika, Afrika, etc.
quote:Christenen en Moslims zijn groepen die geheel anders denken? Dit is wat u stelt is het niet? In dat geval wil ik u er aan herinneren dat het Christendom en het Jodendom de basis van de Islam hebben gevormd en beiden een beschermde status hebben in de Koran. Al ben ik het met u eens dat dit misschien provocerend kan overkomen en dat de misschien plaats/tijd niet geschikt was.Op vrijdag 22 oktober 2010 13:37 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik citeerde uit de zelf geposte bron van degene die ik quote, om aan te geven waar de 1+1 zit. Provocatie + groep die 180 graden anders denkt = problemen. Het is zo simpel, lok je niets uit dan heb je ook geen problemen.
quote:U doelt op de meest recente veroveringen van de V.S. neem ik aan? Ik kan u vertellen dat het Vaticaan daar vrij weinig te vertellen heeft. Net als Nederland is Amerika overwegend protestant. Ik denk eerder dat mensen anderen pogen te bekeren uit de goedheid van hun hart (i.e. door dat geloof ga je naar de hemel en verrijkt God het leven enzovoort). Het is nobel om zoiets te willen delen met anderen.De Islam wordt dan als een bedreiging gezien maar de heilige politieke oorlog is aan de andere kant vaak echt onder de gordel. Eerst wordt een land overgenomen om de olie en dan komt de conversieslag van bekeren. Het is een vies spelletje waar het vaticaan een dikke vinger in heeft.
quote:Het verschild natuurlijk erg per gebied. Ik vind het niet 'obvious' dat men voor geweld zou kiezen als iemand een religie staat te verkondigen die niet de jouwe is.Jezelf verbazen over christenen die weerstand krijgen bij het bekeren van moslims net zoiets als Wilders zou besluiten zn anti islam speech in mekka te houden.. Dat je na afloopt denkt als hij niet terugkeert "hoe kan dit nou?" obvious.
quote:whehehehe.Op zaterdag 23 oktober 2010 14:32 schreef ramakandra het volgende:
ja, de meeste turken zitten toch al hier, of elders in de EU, dus die open grensen maken dan ook niet meer uit.
quote:76,805,524Op zaterdag 23 oktober 2010 14:50 schreef IHVK het volgende:
[..]
whehehehe.
Nee er zitten nog 80 miljoen in Turkije, dus de meeste zitten daar gewoon.
quote:Nee.Op maandag 18 oktober 2010 22:54 schreef OsamaBinLaden het volgende:
Opnieuw proberen... dan maar...
Ik zeg Nee.
Jij?
quote:Nee, we willen tenslotte niet dat Vrouwe Justitia over tien jaar een boerka draagt.Op zaterdag 23 oktober 2010 16:06 schreef Sakit-Gede het volgende:
[..]
Nee.
1. De EU is nu al te groot.
2. Turkije is door haar grootte en cultuur niet geschikt als EU lid.
Wat betreft de cultuur zit het probleem in het oosten van het land. West Turkije zou op zich nog wel gaan. Maar ja, het oosten krijg je erbij en dat is niet wenselijk!
quote:Precies, politieke (over)macht voor Turkije binnen een anderzijds westerse unie is gewoon niet gewenst. De uitgangspunten verschillen daar teveel voor.Op maandag 25 oktober 2010 11:36 schreef Holograph het volgende:
Op het moment dat Turkije lid word van de EU, hebben zij de op een na grootste stem binnen de EU. Dat lijkt mij niet zo'n goed plan.
Een handelsovereenkomst met Turkije lijkt me overigens geen slecht idee.
quote:Ha een Wilders oneliner.Op maandag 25 oktober 2010 16:37 schreef ussie87 het volgende:
[..]
Nee, we willen tenslotte niet dat Vrouwe Justitia over tien jaar een boerka draagt.
quote:Dat je dat nog kan verwachten van zo iemandOp maandag 25 oktober 2010 19:34 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Zelfs Wilders' oneliners zijn niet zo slecht.
quote:Op maandag 25 oktober 2010 20:14 schreef ussie87 het volgende:
[..]
Dat je dat nog kan verwachten van zo iemand.Janmaat zei ooit: Vol is Vol. Dat is nu ook het geval met de EU. Geen Turkije in de EU, want we willen tenslotte niet dat we straks in de supermarkt (met onze schoenen uit natuurlijk) worden geholpen door iemand met een burqini aan (of boerka).
quote:Wat is dat nu voor een reactie...? Ik wijs op de zeer geringe kwaliteit van uw zelfbedachte oneliner en u verschijnt opnieuw in dit topic maar nu met een enthousiast verhaaltje ondersteund door onzinnige veronderstellingen, maar wel een veel betere geplagieerde oneliner. Dus daarvoor moet ik u feliciteren, proficiat!Op maandag 25 oktober 2010 20:14 schreef ussie87 het volgende:
[..]
Dat je dat nog kan verwachten van zo iemand.Janmaat zei ooit: Vol is Vol. Dat is nu ook het geval met de EU. Geen Turkije in de EU, want we willen tenslotte niet dat we straks in de supermarkt (met onze schoenen uit natuurlijk) worden geholpen door iemand met een burqini aan (of boerka).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“An interesting thing is a good thing.”
quote:Op maandag 25 oktober 2010 20:52 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Wat is dat nu voor een reactie...? Ik wijs op de zeer geringe kwaliteit van uw zelfbedachte oneliner en u verschijnt opnieuw in dit topic maar nu met een enthousiast verhaaltje ondersteund door onzinnige veronderstellingen, maar wel een veel betere geplagieerde oneliner. Dus daarvoor moet ik u feliciteren, proficiat!Dank u zeer!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mannen, gelooft niet dat ik een landverrader ben, ik heb oprecht en vroom gehandeld, als een goede patriot, en zo zal ik sterven
quote:Staat u nog achter uw vorige post?
quote:Ja
quote:Als Europeaan zul je ook niet zo snel in contact komen met de meiden die daar een hoofddoek dragen. Dit komt omdat ze meer naar het oosten gericht zijn en al weinig van de westers ingestelde Turkse meiden moeten hebben. Laat staan van mannen. Maar op straat lopen er weleens groepjes voorbij.Op maandag 25 oktober 2010 20:50 schreef JoaC het volgende:
[..]
![]()
In Turkije zijn er hoofddoekverboden op onder andere universiteiten.
Alle Turkse meiden die ik ken(die er wonen) dragen geen hoofddoek en gaan niet naar de moskee
quote:It's my nigga from Shiraz. Wanneer regel je een toer voor me in Mazandaran (uiteraard Lente-periode)?Op woensdag 20 oktober 2010 17:06 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Jij bent een schande voor de weldenkende Turk.
quote:Dat weet ik ook, maar ik heb het ook niet over Turkije maar over Nederland. En ik ken hier (Nederland)genoeg Turkse mensen die een hoofddoek of nog erger; een boerka of burqini dragen.Op maandag 25 oktober 2010 20:50 schreef JoaC het volgende:
[..]
![]()
In Turkije zijn er hoofddoekverboden op onder andere universiteiten.
Alle Turkse meiden die ik ken(die er wonen) dragen geen hoofddoek en gaan niet naar de moskee
quote:Boerka ?Op woensdag 27 oktober 2010 17:39 schreef ussie87 het volgende:
[..]
Dat weet ik ook, maar ik heb het ook niet over Turkije maar over Nederland. En ik ken hier (Nederland)genoeg Turkse mensen die een hoofddoek of nog erger; een boerka of burqini dragen.
quote:neeOp donderdag 28 oktober 2010 17:47 schreef nectje1 het volgende:
Wordt lid van de volgende hyve: [url=stem-pvv.hyves.nl!]stem-pvv.hyves.nl[/url]
quote:NatuurlijkOp donderdag 28 oktober 2010 17:47 schreef nectje1 het volgende:
Wordt lid van de volgende hyve: stem-pvv.hyves.nl
quote:Ik weet niet of je in de stad woont, maar bij mij in de stad zie ik verschillende mensen met een boerka lopen. Nu we het toch over boerka's hebben. Als een politieagent(e) iemand met een boerka aanhoudt. Hoe iemand met een boerka kunnen aantonen dat hij/zij degene is die op haar identiteitskaart staat (als ze die hebben).
quote:Gebiedende wijs, tjappie. Pas het toe.Op donderdag 28 oktober 2010 17:47 schreef nectje1 het volgende:
Wordt lid van de volgende hyve: stem-pvv.hyves.nl
quote:Gezichtsbedekkende bekleding wordt dan ook verboden niet? Gewoon naar 't bureau met mevrouw. En daar moet ze het dus maar afnemen, of in hechtenis blijven als ze dat leuk vindt.Op donderdag 28 oktober 2010 17:54 schreef ussie87 het volgende:
[..]
Nu we het toch over boerka's hebben. Als een politieagent(e) iemand met een boerka aanhoudt. Hoe iemand met een boerka kunnen aantonen dat hij/zij degene is die op haar identiteitskaart staat (als ze die hebben).
quote:Ik kan er daarom ook niet bij dat partijen als de Pvda en SP niet willen dat dat gebeurd, terwijl ze zelf voor een veiliger Nederland zijn (misschien is de Partij van de allochtoon ook niet het goede voorbeeld). Om je vraag te beantwoorden. In Nederland moet dat geen probleem zijn;PVV,TON en VVD zijn voor een geheel verbod en de CU,GL,SGP en Cda zijn voor een verbod dat de openbare orde belemmerd (dus! ook de politie).Op donderdag 28 oktober 2010 18:08 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Gezichtsbedekkende bekleding wordt dan ook verboden niet? Gewoon naar 't bureau met mevrouw. En daar moet ze het dus maar afnemen, of in hechtenis blijven als ze dat leuk vindt.
quote:Naja nu een beetje een mosterd na de maaltijd discussie sinds dat verbod er nu komen gaat, maar inderdaad, ik ben het met je eens.Op donderdag 28 oktober 2010 18:59 schreef ussie87 het volgende:
[..]
Ik kan er daarom ook niet bij dat partijen als de Pvda en SP niet willen dat dat gebeurd, terwijl ze zelf voor een veiliger Nederland zijn (misschien is de Partij van de allochtoon ook niet het goede voorbeeld). Om je vraag te beantwoorden. In Nederland moet dat geen probleem zijn;PVV,TON en VVD zijn voor een geheel verbod en de CU,GL,SGP en Cda zijn voor een verbod dat de openbare orde belemmerd (dus! ook de politie).
quote:Ja,idd. Hopelijk komen er net als in Frankrijk hoge straffen voor het dragen van een boerka. Een paar rooitjes boete voor het dragen en als het nog eens gedwongen is bij één keer een jaar voorwaardelijk en twee keer een jaar zitten voor de gene die dwingt.Op donderdag 28 oktober 2010 19:09 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Naja nu een beetje een mosterd na de maaltijd discussie sinds dat verbod er nu komen gaat, maar inderdaad, ik ben het met je eens.
quote:In Frankrijk zijn er restricties aan de wet, lees maar artikelen over wat le Conseil d'Etat zei.Op donderdag 28 oktober 2010 19:18 schreef ussie87 het volgende:
[..]
Ja,idd. Hopelijk komen er net als in Frankrijk hoge straffen voor het dragen van een boerka. Een paar rooitjes boete voor het dragen en als het nog eens gedwongen is bij één keer een jaar voorwaardelijk en twee keer een jaar zitten voor de gene die dwingt.
quote:Och dat hoeft van mij nog niet zozeer, het gaat meer om een signaal afgeven. Mensen de cel in sturen wegens een stukje doek is ook al zowat.Op donderdag 28 oktober 2010 19:18 schreef ussie87 het volgende:
[..]
Ja,idd. Hopelijk komen er net als in Frankrijk hoge straffen voor het dragen van een boerka. Een paar rooitjes boete voor het dragen en als het nog eens gedwongen is bij één keer een jaar voorwaardelijk en twee keer een jaar zitten voor de gene die dwingt.
quote:Ja, daarom komen die Boerka dragers ook hier in de supermarkt werken en ons lastigvallen!Op donderdag 28 oktober 2010 20:14 schreef JoaC het volgende:
[..]
In Frankrijk zijn er restricties aan de wet, lees maar artikelen over wat le Conseil d'Etat zei.
Wel grappig dat je blijft hameren over die supermarkt terwijl er in Turkije strengere wetgeving rond hoofddoeken geldt.
quote:In de laatste reactie heb ik het niet over de supermakrt gehad. Ik kan ook een ander voorbeeld geven...Op donderdag 28 oktober 2010 20:14 schreef JoaC het volgende:
[..]
In Frankrijk zijn er restricties aan de wet, lees maar artikelen over wat le Conseil d'Etat zei.
Wel grappig dat je blijft hameren over die supermarkt terwijl er in Turkije strengere wetgeving rond hoofddoeken geldt.
quote:Ja, maar als je er niets tegen doet lopen die 'spoken' binnen de kortste keren op de straat.Op donderdag 28 oktober 2010 20:17 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Och dat hoeft van mij nog niet zozeer, het gaat meer om een signaal afgeven. Mensen de cel in sturen wegens een stukje doek is ook al zowat.
quote:Je hebt dus liever dat manlief ze thuis opsluit?Op donderdag 28 oktober 2010 20:40 schreef ussie87 het volgende:
[..]
Ja, maar als je er niets tegen doet lopen die 'spoken' binnen de kortste keren op de straat.
quote:Het toont juist je onkunde aan, Turkije is momenteel een rotzooi, maar geen Saudi ArabiëOp donderdag 28 oktober 2010 20:38 schreef ussie87 het volgende:
[..]
In de laatste reactie heb ik het niet over de supermakrt gehad. Ik kan ook een ander voorbeeld geven...Maar vind de supermarkt mooier
quote:Dan gaan ze lekker naar Iran. Daar moeten ze die dingen dragen.Op donderdag 28 oktober 2010 20:52 schreef JoaC het volgende:
[..]
Je hebt dus liever dat manlief ze thuis opsluit?
quote:En dan worden ze ook binnen de kortste keren beboet, hun eigen keuze.Op donderdag 28 oktober 2010 20:40 schreef ussie87 het volgende:
[..]
Ja, maar als je er niets tegen doet lopen die 'spoken' binnen de kortste keren op de straat.
quote:Ja, daarom moeten ze meteen flinke boetes geven.Op donderdag 28 oktober 2010 21:06 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
En dan worden ze ook binnen de kortste keren beboet, hun eigen keuze.
quote:Ben je het met Wilders eens qua hoofddoeken/Boerka's?Op donderdag 28 oktober 2010 21:03 schreef ussie87 het volgende:
[..]
Dan gaan ze lekker naar Iran. Daar moeten ze die dingen dragen.
quote:Ja,natuurlijk.Ik ben het eigenlijk overal met hem eens. Eigenlijk zal ik willen weten wat Janmaat van deze ideeen zal hebben gevonden...Op donderdag 28 oktober 2010 21:26 schreef JoaC het volgende:
[..]
Ben je het met Wilders eens qua hoofddoeken/Boerka's?
quote:Wilders heeft het over emancipatie bij boerkaverbod, als je ze naar Iran wilt sturen ben je met het omgekeerde bezig. Je lijkt meer te schreeuwen.Op donderdag 28 oktober 2010 21:42 schreef ussie87 het volgende:
[..]
Ja,natuurlijk.Ik ben het eigenlijk overal met hem eens. Eigenlijk zal ik willen weten wat Janmaat van deze ideeen zal hebben gevonden...
quote:Ik heb niet gezegd dat ik ze naar Iran wil sturen, alleen dat als zo zo'n ding willen dragen dat ze dan naar Iran moeten.Op donderdag 28 oktober 2010 21:48 schreef JoaC het volgende:
[..]
Wilders heeft het over emancipatie bij boerkaverbod, als je ze naar Iran wilt sturen ben je met het omgekeerde bezig. Je lijkt meer te schreeuwen.
Janmaat was doorgedraaid volgens een zekere rechtse politicus.
quote:In Iran hoeven ze helemaal geen boerka te dragen, onwetende kneus.Op donderdag 28 oktober 2010 21:03 schreef ussie87 het volgende:
[..]
Dan gaan ze lekker naar Iran. Daar moeten ze die dingen dragen.
Je bazelt. De Turkse boerka moet nog worden uitgevonden.quote:Op woensdag 27 oktober 2010 17:39 schreef ussie87 het volgende:
[..]
Dat weet ik ook, maar ik heb het ook niet over Turkije maar over Nederland. En ik ken hier (Nederland)genoeg Turkse mensen die een hoofddoek of nog erger; een boerka of burqini dragen.
En wanneer treden die Canadezen nou 'ns een keertje toe tot de VS?quote:Op maandag 1 november 2010 04:50 schreef maartena het volgende:
De hamvraag is eigenlijk of geloof een rol moet spelen in het beslissen van de EU structuur en leden. Immers, in de meeste landen zijn staat en kerk gescheiden.... in Turkije trouwens ook. En ik zie er niets in het Christendom en/of de Islam te betrekking in de beslissing van wel of niet lid worden.
De situatie met Griekenland en Spanje zou je eigenlijk genoeg moeten zeggen.... een land als Turkije is gewoon de komende 15, 20 jaar economisch nog niet klaar om deel te nemen aan de EU. Sowieso vind ik dat wellicht met uitzondering van Kroatie en IJsland, er toch een "ledenstop" van een jaar of 10 moet komen, om de Euro weer even kans te geven om te herstellen.
Maar ik sluit Turkije niet uit.... althans, niet omdat het moslims zijn.
En dat zijn belastingcenten waard? Komop, de politie heeft wel wat beters te doen dan de hooguit 200 vrouwen in NL die een boerka dragen te gaan bekeuren. Het wordt een symbolisch verbod, niets meer niets minder.quote:Op donderdag 28 oktober 2010 18:08 schreef Voorschrift het volgende:
Gezichtsbedekkende bekleding wordt dan ook verboden niet? Gewoon naar 't bureau met mevrouw. En daar moet ze het dus maar afnemen, of in hechtenis blijven als ze dat leuk vindt.
Niet. Maar ik zie in de toekomst het best nog wel een keer gebeuren dat de twee dollars aan elkaar gelinkt worden als 1 munteenheid, en dat de grenzen geheel open gaan.quote:Op donderdag 4 november 2010 12:21 schreef RQPS het volgende:
En wanneer treden die Canadezen nou 'ns een keertje toe tot de VS?
Helemaal mee eens! Het stelt me niet echt gerust dat Turkije de banden met Iran aanhaalt. Dat Turkije een Islamitisch land is, is overigens niet de reden dat ik vind dat Turkije niet bij de EU mag. Het ligt er meer aan dat ik vind dat de EU zichzelf moet stabiliseren en een machtig blok moet worden. Dit is nu nog ver te zoeken.quote:Op donderdag 4 november 2010 07:45 schreef Bastard het volgende:
Nee.
Volgs mij zijn we zonder beter af.
Wel ben ik voor een voorlopige stop van het toelaten van landen aan de EU, laten we er eerst maar een gezonde en stabiele organisatie van maken.
Turkse vrouwen dragen geen burqa. Je haalt verschillende bevolkingsgroepen door elkaar.quote:Op maandag 25 oktober 2010 20:14 schreef ussie87 het volgende:
[..]
maar europese mannen hebben geen haar op de rug; kleden zich niet mooiboy, toeteren zich niet tot in het belachelijke en gaan geen gare pittatenten in het buitenland opzetten. Om nog te zwijgen dat ze geen Turken zijn for christ sakequote:Op zaterdag 6 november 2010 00:41 schreef polderturk het volgende:
[..]
Turkse vrouwen dragen geen burqa. Je haalt verschillende bevolkingsgroepen door elkaar.
Jij bent nooit in Oost-Europa geweest?quote:Op zaterdag 6 november 2010 00:49 schreef misteriks het volgende:
![]()
[..]
maar europese mannen hebben geen haar op de rug; kleden zich niet mooiboy, toeteren zich niet tot in het belachelijke en gaan geen gare pittatenten in het buitenland opzetten. Om nog te zwijgen dat ze geen Turken zijn for christ sake
quote:Op zaterdag 6 november 2010 01:09 schreef ebke het volgende:
Ben ik de nou de enige die misschien een ja overweegt?
Komt omdat Arabieren en Berbers leiding nodig hebben van Turken, zoals de historie aantoont en zoals het (natuurlijk) moet zijn.quote:Op zaterdag 6 november 2010 11:04 schreef Mutant01 het volgende:
Nee, maar dan vanwege een heel andere reden.
Ik zie liever dat Turkije zich weer gaat richten op het Midden-Oosten, Azie en Noord-Afrika. Gelukkig timmeren ze al hard aan de weg en zien ze nu zelf ook in dat de EU niet alles is. Turkije heeft een hele grote markt voor zich liggen.
Doe normaal... We hebben hier al trollen genoegquote:Op zondag 7 november 2010 00:09 schreef Burakius het volgende:
[..]
Komt omdat Arabieren en Berbers leiding nodig hebben van Turken, zoals de historie aantoont en zoals het (natuurlijk) moet zijn.
Waarna vervolgens de Arabieren en de Berbers in een soort van luiheid vervallen en zoals gewoonlijk zorgen voor de ondergang van het Rijk dat opgebouwd is door andere volkeren (Turken, Persen).
Haters gonna hate, lovers gonna love. I don't want, none of the above I want to piss on you, drip drip drip.quote:Op zondag 7 november 2010 00:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Doe normaal... We hebben hier al trollen genoeg
Geweldig dat veel mensen, jij incl, Nee roepen, maar eigenlijk geen inhoudelijke argumenten aandragen.quote:Op donderdag 4 november 2010 05:53 schreef 0five8 het volgende:
Neeeeeeeeee...geen Turkije in de eu graag.
Je haalt er heel wat ellende mee in huis.
Ze mogen dan vrij reizen en wonen in heel Europa.
En Nederland en Duitsland zijn aardig in trek bij de Turken.
Ik moet er niet aan denken.
Dwars liggen?quote:Op zondag 7 november 2010 04:34 schreef Karzai het volgende:
Ik heb liever Turkije erbij dan al die Oostblok landen
Die oostblokkers gaan dwars liggen.
Heb je daar serieuze aanwijzingen voor dan? Of lul je maar wat...quote:Op zondag 7 november 2010 05:05 schreef Karzai het volgende:
Die Oostblokkers zitten nog vol met ouwe Sovjets, die gaan misschien proberen de EU van binnen uit te hollen, zodat EU niet te machtig wordt t.o.v. Rusland.
Damn, quoten en reageren vanaf een ipad gaat niet helemaal soepeltjes hier...Maar ik ga als niet Turk, niet Griek, in op jouw bezwaren:quote:Op zondag 7 november 2010 05:29 schreef Beardy het volgende:
Turkije bezet al vele jaren een deel van Cyprus, daar zijn VN resoluties over. Zolang Cyprus bezet is (en er zijn niet zo lang geleden nog problemen geweest daar) houdt Turkije zich dus niet aan VN resoluties en zou dus niet in de EU moeten mogen.
Turkije ligt het grootste deel in Azië. Het is dus meerendeels geen Europees land (dat Israel meedoet aan het Eurovisie songfestival is ook al zo raar).
In Turkije is er een Kurdisch deel dat onafhankelijkheid wil (PKK en zo). Laat Kurdistan ontstaan (deel Turks gebied, deel Irak --- en als het kan ook een stukje Rusland) - het is aan de Aiatische kant en het afstoten zou Turkije meer Europees maken, geografisch.
Er is in Turkije druk om islamitisch te worden, als staat. Persoonlijk ben ik sterk tegen welke religieus geleide staat dan ook (het vervloekte Vaticaan is helaas wel een EU land, met die hitlerjugend jurk aan het hoofd).
De Armeense genocide willen ze nog steeds niet gewoon toegeven.
Laatst een programma over hazelnoten; die komen voor een groot deel uit Turkije en worden door kinderen geoogst. Een land wat zo sociaal wrak is, dat wil je toch niet in de EU er bij?
Er zijn nu EU eenheden om de stroom illegale immigranten die vanuit Turkije naar Griekenland komen te helpen beheersen. Turkkije doet dus klaarblijkelijk niets om die stroom doortrekkende illegalen in te dammen, is Turkije in de EU dan zijn die illegalen dus al in de EU als ze in Turkije zijn. Het hen uit de EU zetten (die immigranten) is dan een stuk moeilijker.
Economisch is Turkije zwak, net als de EU landen aan de Midellandse zee. Nog een zwakke broeder er bij, dat wil je zeker nu in de nasleep van een economische crisis niet.
Acht redenen om NEE te zeggen, dus.
Oh, sinds wanneer?quote:Op zondag 7 november 2010 05:29 schreef Beardy het volgende:
het vervloekte Vaticaan is helaas wel een EU land, met die hitlerjugend jurk aan het hoofd.
quote:Vaticaanstad is geen lid van de Europese Unie, maar neemt wel deel aan diverse internationale organisaties.
Hmmmm .... er zijn Euro munten met de paus (de vorige i.i.g.) er op en dus nam ik aan dat Vaticaanstad formeel een EU staat is. Als niet EU lid de Euro als munt voeren zou nogal raar zijn!quote:
Ten eerste, Vaticaanstad is niet lid van de Europese Unie. Ten tweede betekent het feit dat politieke partijen met een christelijke grondslag deel uit maken van de regering niet meteen dat de scheiding tussen kerk en staat daarmee geschonden is.quote:Op zondag 7 november 2010 06:11 schreef capricia het volgende:
Helemaal eens met je: ik ben ook tegen godsdienstbemoeienis in iedere staat. Zoals je zelf al aangeeft is Europa geen heilige hierin..je noemt zelf het Vaticaan, maar ik wil je ook graag wijzen op onze christelijke politieke partijen. Hoe vaak heeft het CDA niet in de regering gezeten?
En dat geldt dus ook voor de seculiere staat Turkije. Want voorlopig is ze toch nog seculier?quote:Op zondag 7 november 2010 06:27 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ten eerste, Vaticaanstad is niet lid van de Europese Unie. Ten tweede betekent het feit dat politieke partijen met een christelijke grondslag deel uit maken van de regering niet meteen dat de scheiding tussen kerk en staat daarmee geschonden is.
Het is helemaal niet raar om als niet-EU-land de Euro als munt in te voeren. Zie landen als Monaco en San Marino, die net als Vaticaanstad, de Euro als munt gebruiken. Je verwart de EMU met de EU.quote:Op zondag 7 november 2010 06:23 schreef Beardy het volgende:
Hmmmm .... er zijn Euro munten met de paus (de vorige i.i.g.) er op en dus nam ik aan dat Vaticaanstad formeel een EU staat is. Als niet EU lid de Euro als munt voeren zou nogal raar zijn!
De SGP is een dusdanige fundamentalistsche groepering, dat als het de Islam aanhing allang verboden was geweest.quote:Op zondag 7 november 2010 06:31 schreef Beardy het volgende:
Uhm .... de gristenunie vind ik toch een stukje enger dan het CDA. En dat uitsluiten van vrouwen van passief kiesrecht (gekozen kunnen worden, kiezen is actief kiesrecht) maakt de SGP een héél eng clubje. Het CDA in de regering, dat is dus okee, de gristenunie al een stuk minder, als de SGP er ooit in komt maak ik me wel zorgen. Dat de SGP zo zacht wordt aangepakt is dan ook jammer; trap ze uit het bestel wegens consequente overtreding van de regels!
Ja, voorlopig is ze nog seculier, ware het niet dat de grootste politieke partij van Turkije enkel niet-secularistische elementen bevat:quote:Op zondag 7 november 2010 06:28 schreef capricia het volgende:
En dat geldt dus ook voor de seculiere staat Turkije. Want voorlopig is ze toch nog seculier?
quote:De islamitische signatuur heeft zelfs totalitaire kenmerken, omdat de AK-partij beslissingen in het Turks politiek bestel ten gunste van (niet-islamitische) minderheden tegenhoudt en zelfs de eigen islamitische beginselen op anderen tracht op te leggen. Zo werd in 2005 de verkoop van alcoholische dranken in bepaalde delen van Ankara verboden. Deze beslissing werd al snel weer teruggedraaid wegens nationale aandacht en kritiek van andere partijen. Ook houdt de AK-partij wetten tegen, waardoor de minderheden als de alevieten en christenen niet mogelijk wordt gemaakt hun eigen gebedshuizen op te richten.
Andere kenmerken die volgens critici bijdragen aan de sterke islamitische beginselen van de AK-partij, is de nadruk op de verweving tussen Staat en religie. Zo is men een voorstander van de Diyanet, het Turks staatsorgaan voor Religieuze Zaken en dat is te vergelijken met een ministerie. Via de Diyanet worden er van staatszijde imams en andere islamitische geestelijken opgeleid. Daarnaast is men een voorstander van islamitische scholen en verplicht islamitisch (soennitisch) onderwijs.
Maar voorlopig is ze seculier. Én de manier om die seculiere staat te verzwakken is om het als heel Europa keihard af te wijzen, op grond van het feit dat de meerderheid de Islam aanhangt. Als we het over democratie en staatsrecht hebben, vergeten veel mensen dat stemrecht er eerder was in Turkije dan in Nederland.quote:Op zondag 7 november 2010 06:39 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ja, voorlopig is ze nog seculier, ware het niet dat de grootste politieke partij van Turkije enkel niet-secularistische elementen bevat:
[..]
Grappige propaganda. Je zou je bronnen beter moeten kiezen. Had niet verwacht dat je snel in een koek hapt die je aanstaat, maar andere koek bijt je je niet in vast. Selectief kiezen. De AKP partij heeft genoeg dingen gedaan voor Alevieten en Christenen (van je bezoeken tot toespraken etc. etc.). Dat heet ook wel "Alevi acilimi"quote:Op zondag 7 november 2010 06:39 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ja, voorlopig is ze nog seculier, ware het niet dat de grootste politieke partij van Turkije enkel niet-secularistische elementen bevat:
[..]
Als Griekenland, Spanje, en vrijwel volledig Oost Europa bij de EU mag, dan zie ik niet in waarom Turkije dat niet zou mogen.quote:Op maandag 18 oktober 2010 23:02 schreef du_ke het volgende:
En Islamitisch .....quote:Op vrijdag 19 november 2010 15:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Als Griekenland, Spanje, en vrijwel volledig Oost Europa bij de EU mag, dan zie ik niet in waarom Turkije dat niet zou mogen.
Het land is westerser, verder ontwikkeld, zal minder economisch afhankelijk zijn, ...
20 jaar geleden zou Hongarije, Polen en Tsjechië ook niet gekund hebben.... alleen hebben die landen een ijzersterk Duitsland als economische buur gehad, waardoor die economieën al snel opklommen en "EU waardig" werden.quote:Op dinsdag 7 december 2010 19:48 schreef sneakypete het volgende:
Wat is er eigenlijk 'Europees' aan Turkije? Dat kleine puntje in Zuid-Oost-Europa?
Duke stelt dat het theoretisch gezien mogelijk is over bijv. 20 jaar. Tja, heel misschien zou het tegen die tijd wel om welke reden dan ook geen slecht idee zijn. Maar aangezien het op dit moment helemaal geen goed idee is, lijkt het me zinloos om te gaan wedijveren in de hoop dat het over 20 jaar heus wel kan.
quote:
Niet bij het Christelijke EUquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |