maar als die problemen over enkele decennia zijn opgelost, zie je dan ook geen ruimte voor bijvoorbeeld landen als Turkije of Oekraïne?quote:Op maandag 18 oktober 2010 22:59 schreef MrBadGuy het volgende:
De EU is al te groot, waardoor het steeds lastiger wordt om het te besturen, de verschillen onderling worden steeds groter en er zijn steeds meer landen die creatief met afspraken omgaan. Om dan nog een groot land toe te laten die nog al afwijkt van de meeste andere EU landen lijkt me geen verstandig idee. Dus nee.
Ik ga niet zeggen dat ze nooit toegelaten zouden mogen worden, maar wat mij betreft heeft de EU nu al te veel in te brengen qua wet- en regelgeving en ik zie dat niet zo snel veranderen, het zal denk ik eerder erger worden (zeker als het nog verder gaat groeien). Als het puur een economisch samenwerkingsverband was geweest die er voor zorgde dat handelsbarrières weggenomen zouden worden, dan had ik er geen probleem mee gehad. Nu de EU veel meer is dan dat en dat niet gauw gaat veranderen, hoeven er van mij geen nieuwe leden meer bij. Dus ook Turkije niet.quote:Op maandag 18 oktober 2010 23:02 schreef du_ke het volgende:
[..]
maar als die problemen over enkele decennia zijn opgelost, zie je dan ook geen ruimte voor bijvoorbeeld landen als Turkije of Oekraïne?
Duidelijkquote:Op maandag 18 oktober 2010 23:16 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik ga niet zeggen dat ze nooit toegelaten zouden mogen worden, maar wat mij betreft heeft de EU nu al te veel in te brengen qua wet- en regelgeving en ik zie dat niet zo snel veranderen, het zal denk ik eerder erger worden (zeker als het nog verder gaat groeien). Als het puur een economisch samenwerkingsverband was geweest die er voor zorgde dat handelsbarrières weggenomen zouden worden, dan had ik er geen probleem mee gehad. Nu de EU veel meer is dan dat en dat niet gauw gaat veranderen, hoeven er van mij geen nieuwe leden meer bij. Dus ook Turkije niet.
Grotendeels met je eens, hoewel ik betwijfel of men over 20 jaar wel ver genoeg is.quote:Op maandag 18 oktober 2010 23:02 schreef du_ke het volgende:
Naar mijn mening is een land als Turkije echt nog lang niet geschikt om lid te worden van de EU. Ze zijn er niet zo goed met mensenrechten en democratie daarnaast is er ook nog teveel mis om nu al serieus te gaan onderhandelen over een lidmaatschap. Maar als over pakweg 20 jaar wel aan alle voorwaarden wordt voldaan mogen van mij de onderhandelingen gewoon gestart worden. Ik zie geen principiële bezwaren tegen een Turks lidmaatschap van de EU.
We kunnen zulke landen beter aan Europa binden dan proberen weg te houden...
20 jaar was ook maar een slag in de lucht het ging me meer om het principequote:Op maandag 18 oktober 2010 23:19 schreef quo_ het volgende:
[..]
Grotendeels met je eens, hoewel ik betwijfel of men over 20 jaar wel ver genoeg is.
Naast vraagtekens over democratie en de scheiding tussen kerk en staat heb ik ook wel twijfels over het nationalisme en de lichtgeraaktheid van de turken. In de EU krijg je af en toe te maken met wet en regelgeving die indivudele lidstaten niet gewenst hebben of nodig achten. Daar kunnen ze nog lang niet mee omgaan.
Turkije heeft de EU niet meer nodig, wordt steeds meer een stabieler en welvarender land dat haar heil ergens anders moet gaan zoeken. In het Oosten, zoals ze het al doet bijvoorbeeld. Ook vanuit cultureel vlak hebben ze weinig met elkaar gemeen.quote:Op maandag 18 oktober 2010 23:37 schreef du_ke het volgende:
Mensen, het zou ook wel fijn zijn wanneer het ja of nee ook onderbouwd kan worden.
precies maar om politieke redenen gaat dat niet zo soepel..quote:Op maandag 18 oktober 2010 23:41 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Turkije heeft de EU niet meer nodig, wordt steeds meer een stabieler en welvarender land dat haar heil ergens anders moet gaan zoeken. In het Oosten, zoals ze het al doet bijvoorbeeld. Ook vanuit cultureel vlak hebben ze weinig met elkaar gemeen.
Zolang de Turken zelf geen gehoor geven aan de media propaganda is er geen probleem lijkt me.quote:Op maandag 18 oktober 2010 23:45 schreef OsamaBinLaden het volgende:
[..]
precies maar om politieke redenen gaat dat niet zo soepel..
want komt de westerse media en die politicis van turkije begint radicaal te worden net als iran..
turkse president is een radicaal of een dictator..
turkije gaat sharia invoeren bla bla bla al die onzin.
En idd Turkije heeft Eu niet meer nodig.
Wij zijn in de verleden al EEUWEN EN EEUWEN lang in oorlog en in slechtste omstandheden gevochten..
dus ik begrijp niet waarom wij nu wel iemand nodig hebben terwijl het zo goed gaat.
ja weet ik maar de amerikaanse regering en de europese regering gaat ook zo denken..quote:Op maandag 18 oktober 2010 23:46 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zolang de Turken zelf geen gehoor geven aan de media propaganda is er geen probleem lijkt me.
Dat zal geen probleem zijn, de VS wil een Turkse militaire uitbreiding naar het Oosten, ook op economisch vlak en machtsverhoudingen, derhalve weten ze dat Turkije the islam card moet spelen.quote:Op maandag 18 oktober 2010 23:49 schreef OsamaBinLaden het volgende:
[..]
ja weet ik maar de amerikaanse regering en de europese regering gaat ook zo denken..
die raken ook gewoon gemanipuleerd..
Ik kom even binnenvallen hoor, maar is vriendschap sluiten met Turkije nu gunstig voor VS?quote:Op maandag 18 oktober 2010 23:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat zal geen probleem zijn, de VS wil een Turkse militaire uitbreiding naar het Oosten, ook op economisch vlak en machtsverhoudingen, derhalve weten ze dat Turkije the islam card moet spelen.
Waar heb je het over? Turkije en de VS zijn al bondgenoten.quote:Op maandag 18 oktober 2010 23:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik kom even binnenvallen hoor, maar is vriendschap sluiten met Turkije nu gunstig voor VS?
Ja oke.. maar de turken hadden in ottomaanse tijd de balkans in bezit..quote:Op maandag 18 oktober 2010 23:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat zal geen probleem zijn, de VS wil een Turkse militaire uitbreiding naar het Oosten, ook op economisch vlak en machtsverhoudingen, derhalve weten ze dat Turkije the islam card moet spelen.
Dat is vrij gunstig. Turkije is een land op een strategische locatie in het midden-oosten dat relatief westers-gezind is en het ook nog eens redelijk met Israel kan vinden. Dan is het in een dergelijke regio gunstig voor de EU en VS om hen te vriend te houdenquote:Op maandag 18 oktober 2010 23:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik kom even binnenvallen hoor, maar is vriendschap sluiten met Turkije nu gunstig voor VS?
Het Ottomaanse rijk had wel meer dan alleen de Balkans in bezit, Turkije heeft zich wanneer in de EU te gedragen als een lid van de EU, niet als een dirigent van de EU. Hoeveel landen er ook bij mogen komen, meeste macht ligt toch bij de eerste 12.quote:Op maandag 18 oktober 2010 23:55 schreef OsamaBinLaden het volgende:
[..]
Ja oke.. maar de turken hadden in ottomaanse tijd de balkans in bezit..
nu kan turkije als die in de EU zijn daar mee bemoeien en de balkans op de goede weg helpen..
al die kapotte gebouwen daar en de werkloosheid..
echt erg hoor!!
plus turkije heeft ook veel geschiedenis in europa.
Waarin wijkt Turkije nou zo fundamenteel af van de landen aan de Middellandse zee die we wel als volwaardig Europees ervaren?quote:Op maandag 18 oktober 2010 23:56 schreef MrX1982 het volgende:
Nee nooit.
Turkije is simpelweg geen Europa op cultureel en pak hem beet 600 jaar historisch gebied.
Oh helemaal mee eens. Maar niemand ziet Turkije de eerste 10 of 20 jaar toetreden hoorquote:Daarnaast zou de EU zich eens moeten richten op de huidige samenstelling in plaats van de ziekelijke neiging om voortdurend te willen uitbreiden vanwege persoonlijk machtsgewin van politici.
Nu turkije beter in zijn vel zit op dat strategische plek komt er allemaal anti-turkse regering media artikelen enzo..quote:Op maandag 18 oktober 2010 23:57 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat is vrij gunstig. Turkije is een land op een strategische locatie in het midden-oosten dat relatief westers-gezind is en het ook nog eens redelijk met Israel kan vinden. Dan is het in een dergelijke regio gunstig voor de EU en VS om hen te vriend te houden
Daar heb je gelijk in, het schijnt dat het vrij snel securaliseert. Maar wordt Turkijke dan niet met een lange nek aangekeken door Iran en dat gespuis?quote:Op maandag 18 oktober 2010 23:57 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat is vrij gunstig. Turkije is een land op een strategische locatie in het midden-oosten dat relatief westers-gezind is en het ook nog eens redelijk met Israel kan vinden. Dan is het in een dergelijke regio gunstig voor de EU en VS om hen te vriend te houden
Dat Turkije vrij snel seculariseert?quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 00:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, het schijnt dat het vrij snel securaliseert. Maar wordt Turkijke dan niet met een lange nek aangekeken door Iran en dat gespuis?
Die secularisering is nu juist een beetje een probleem. Er zit nu een regering die het daar niet zo mee opheeft dus het is nog even zien hoe het afloopt. Maar goed hoe welvarender en hoger opgeleid een bevolking hoe seculierder gelukkig.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 00:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, het schijnt dat het vrij snel securaliseert. Maar wordt Turkijke dan niet met een lange nek aangekeken door Iran en dat gespuis?
..dat het LAND vrij snel securaliseert ..quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 00:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat Turkije vrij snel seculariseert?
Ik dacht niet eens aan taalpurisme. Wat ik wilde zeggen is dat Turkije juist Islamiseert. :quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 00:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
..dat het LAND vrij snel securaliseert ..
Was laatst met spuiten en slikken, dat het land steeds meer Westerse perikelen krijgt, alhoewel eerwraak daar nog steeds geen uitzondering is.
En houd eens op met je taal purisme
Ja, maar ik kan mij voorstellen dat figuren als Mahmoud Ahmadinejad niet zo heel erg blij zijn dat Islamitische landen als Turkije zo openlijk lopen te heulen met landen als Amerika, ik denk dat Turkijke dan toch tussen 2 vuren in komt te staan.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 00:05 schreef du_ke het volgende:
[..]
Die secularisering is nu juist een beetje een probleem. Er zit nu een regering die het daar niet zo mee opheeft dus het is nog even zien hoe het afloopt. Maar goed hoe welvarender en hoger opgeleid een bevolking hoe seculierder gelukkig.
Met die lange nek zal het nog wel meevallen. Er is meer dan enkel het geloof dat kan binden. En het is een belangrijke brug tussen Europa en Azië.
Turkije is en blijft een islamitisch land die daardoor het vizier eerder op het Oosten heeft gericht dan op het Westen.quote:Op maandag 18 oktober 2010 23:59 schreef du_ke het volgende:
Waarin wijkt Turkije nou zo fundamenteel af van de landen aan de Middellandse zee die we wel als volwaardig Europees ervaren?
Het is absurd dat Turkije zolang aan het lijntje wordt gehouden. Al die geopolitieke motieven ten spijt zou men in de EU eens ballen moeten tonen en een Nee durven te formuleren.quote:Oh helemaal mee eens. Maar niemand ziet Turkije de eerste 10 of 20 jaar toetreden hoor
Weinig aan toe te voegen. Al vind ik dat het eerst weer goed moet gaan met de economie in de EU, maar dat geldt voor elk land wat erbij wil komen. Als Turkije aan de strenge eisen voldoet, heb ik er geen bezwaar tegen enkel omdat het Turkije is.quote:Op maandag 18 oktober 2010 23:02 schreef du_ke het volgende:
Naar mijn mening is een land als Turkije echt nog lang niet geschikt om lid te worden van de EU. Ze zijn er niet zo goed met mensenrechten en democratie daarnaast is er ook nog teveel mis om nu al serieus te gaan onderhandelen over een lidmaatschap. Maar als over pakweg 20 jaar wel aan alle voorwaarden wordt voldaan mogen van mij de onderhandelingen gewoon gestart worden. Ik zie geen principiële bezwaren tegen een Turks lidmaatschap van de EU.
We kunnen zulke landen beter aan Europa binden dan proberen weg te houden...
En dat is nou net het probleem met die gasten. Eén "verkeerde" opmerking uit europa over de armeense kwestie en het hele land is in rep en roer, ook al heeft 99,9% van de hedendaagse turken er niks mee te maken. Lange tenen en grote ego's.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 00:16 schreef Repelsteeltju het volgende:
Turkije moet gewoon aan de eisen van de EU voldoen en dan mogen ze van mijn part toegelaten worden. Al mogen ze de Armeense kwestie van mij onderhand wel vergeven en vergeten. Ik heb geen idee hoe lang geleden dat was maar 99,9% van de Turkse bevolking heeft daar totaal niets mee te maken schat ik zo en alle betrokkenen zullen onderhand al lang en breed onder de zoden liggen.
En in hoeverre is dat anders met bv Italianen?quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 00:49 schreef quo_ het volgende:
[..]
En dat is nou net het probleem met die gasten. Eén "verkeerde" opmerking uit europa over de armeense kwestie en het hele land is in rep en roer, ook al heeft 99,9% van de hedendaagse turken er niks mee te maken. Lange tenen en grote ego's.
Die aflevering van spuiten en slikken over Turkije sloeg echt nergens op.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 00:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
..dat het LAND vrij snel securaliseert ..
Was laatst met spuiten en slikken, dat het land steeds meer Westerse perikelen krijgt, alhoewel eerwraak daar nog steeds geen uitzondering is.
En houd eens op met je taal purisme
En dan heb ik ze liever aan onze kant van de vuurlinie staan. Zoals we in de koude oorlog ook blij waren dat Turkije bij de NAVO ging en niet bij het Warschaupactquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 00:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja, maar ik kan mij voorstellen dat figuren als Mahmoud Ahmadinejad niet zo heel erg blij zijn dat Islamitische landen als Turkije zo openlijk lopen te heulen met landen als Amerika, ik denk dat Turkijke dan toch tussen 2 vuren in komt te staan.
Is die conclusie wel zo logisch? Volgens mij heeft het land veel meer met de landen rond de Middellandse Zee dan met ;het Oosten'.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 00:09 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Turkije is en blijft een islamitisch land die daardoor het vizier eerder op het Oosten heeft gericht dan op het Westen.
Nou dan ben je ergens wat informatie over o.a. het Ottomaanse Rijk verloren in de strijd geloof ikquote:Dat het land wat nu Turkije heet een belangrijke rol heeft in de Europese geschiedenis is duidelijk maar dat is wel een pre-islamtische periode die mijns inziens niet veel meer van doen heeft met het hedendaagse Turkije.
[..]
Ik denk dat het goed te verkopen is dat we als EU stringente voorwaarden hangen voor echt gestart wordt met onderhandelingen...quote:Het is absurd dat Turkije zolang aan het lijntje wordt gehouden. Al die geopolitieke motieven ten spijt zou men in de EU eens ballen moeten tonen en een Nee durven te formuleren.
Kan je dat ook gewoon onderbouwen?quote:
Ach het is hier een rechts en vooral anti-moslim broeinest dus die vraag is niet zo lastigquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 08:35 schreef BertV het volgende:
[ afbeelding ]
"Wat zullen de Fokkers beslissen?"
Het is hier juist een linkse pro-Moslim broeinest. Nederlanders die aan de kant staat van de moslims, dat heb ik zelden in mijn leven meegemaakt in real life.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 08:39 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ach het is hier een rechts en vooral anti-moslim broeinest dus die vraag is niet zo lastig
Nederland wordt armer, dommer en gevaarlijker met een grote instroom van nationalistische Turkse moslims.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 09:07 schreef mlg het volgende:
Turkije is een Islamitisch land, en we zullen er meer aan verliezen, dan aan winnen. Wat heeft Turkije ons nou te bieden, behalve ellendige immigranten?
nee, want turk.quote:Op maandag 18 oktober 2010 23:37 schreef du_ke het volgende:
Mensen, het zou ook wel fijn zijn wanneer het ja of nee ook onderbouwd kan worden.
Je kunt een schep en een zeef in een zandbak zetten, het maakt het nog steeds geen speeltuin.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 11:03 schreef RensWisse het volgende:
Als Turkije zich verder moderniseert, denk aan het terrein dat nog valt te winnen bij zaken als de erkenning van de Armeense Genocide en de macht van het leger, dan mag Turkije er zeker bij. Maar zolang dat niet het geval is vind ik dat Turkije niet past binnen de door Europa gestelde regels.
Turkije is net zo zeer Islamitisch als dat Europe Christelijk is.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 09:35 schreef daluurman het volgende:
Turkije is geen Europees land. Bovendien zijn de Turken ontzettend nationalistisch, worden minderheden met ijzeren hand onderdrukt, is er geen democratie, geen vrijheid van godsdienst, is er een hang naar islamisme en martelen politie en leger dat het een lieve lust is.
Geen Turkije dus in de EU.
Dat is niet waar.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 11:22 schreef Tanin het volgende:
[..]
Turkije is net zo zeer Islamitisch als dat Europe Christelijk is.
En er zijn landen in de EU (Hongarije?) die VEEL nationalistischer zijn dan Turkije
Nee hier begrijp ik inderdaad helemaal niks vanquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 03:04 schreef OsamaBinLaden het volgende:
Jullie begrijpen het niet..
Turkse economie groeit is hoog en groeit ontzettend hood.. maar de euro per capitaal is natuurlijk veel hoger bij nederland enz natuurlijk zo'n klein land besturen is wel makkelijk.
Ik zou internationale betrekkingen gaan studeren.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 03:04 schreef OsamaBinLaden het volgende:
Kostelijk.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 17:51 schreef OsamaBinLaden het volgende:
Ik weet niet wat jullie denken als ik een land noem genaamd Turkije.
<....tekst....>
Met je verkapte odes, ja.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 01:39 schreef OsamaBinLaden het volgende:
met wat?
Ik probeer jullie wat duidelijk te maken.
Wat lul je allemaal?quote:Op woensdag 20 oktober 2010 02:02 schreef Beathoven het volgende:
De stembiljetten lieten een groot JA en een heel klein nee zien dus de keuze was snel gemaakt, ja was positief, nee negatief.
Wat is modern?quote:
Compleet met je eens..quote:Op woensdag 20 oktober 2010 02:02 schreef Beathoven het volgende:
Laat ik het beeld schetsen voor ik mijn mening geef. Ik heb er een jaar gestudeerd en gereisd. Ik heb met mensen uit het westen en het oosten van het land gesproken. Ik ken de geschiedenis van voor en na Ataturk en de economische situatie en ga er vanaf januari weer voor een jaar of langer naartoe.
Turkije was tot voor kort de katalysator tussen oost en west. De stabiele brug tussen Europa en het midden Oosten en een seculiere natie die een grote belangrijke overeenkomst deelt met Nederland. De Handel.
Het land had een kwantitatief sterk leger en de regering beheerst de media, het weinig kritische linkse en rechtse nieuws staat bij dezelfde persoon onder supervisie. Youtube werd aan banden gelegd toen ik er studeerde. Eerst een maand met tussenpozes, later 2 maanden en nu ligt het inmiddels al 2 jaar plat. Tot zover het beeld van de persvrijheid.
Dit alles lijkt negatief, maar in het dagelijkse leven merk je daar bitter weinig van. Het land voelt allerminst als een dictatuur, integendeel. Ik lijk mezelf misschien tegen te spreken maar voor Turkije waren dit soort maatregelen misschien wel goed.
De sterke legermacht heeft een functie, het beheersen van de stabiliteit. Dreigingen vanuit het oosten en het westen buiten houden en daaraan gekoppeld dat het z'n eigen identiteit bewaard. Een identiteit die stabiel is maar ook net zo hard weer als een kaartenhuis kan instorten. Dus is het doel 'de boel bij mekaar houden', kost wat het kost.. en dan niet op de pappen en nathouden manier.
Turkije is namelijk een smeltkroes van westerse cultuur met oosterse religie. Waar deze cultuur het deel t/m Ankara overlapt en een meer Arabische wereld daarachter begint. Deze Arabische wereld heeft een belangrijke rol gespeeld in het laatste referendum.
Het referendum had een belangrijke 'voor' steun van de partij van Erdogan, die zijn 'ja' stem wilde laten doorvoeren. Deze voor stem betekende veel dingen.
De punten voor de ja stem:
1. Het leger en de rechterlijke macht verliest z'n kracht, turken krijgen (zogenaamd) meer vrijheid
2. Turkije zet hiermee een stap richting de EU
Lijkt mooi op papier, maar er zitten haken en ogen aan.
De campagne is vooral gevoerd met verwijzingen naar het geloof om de armsten over de streep te trekken. Geloof scoort en geloof heeft ook hier gemaakt dat het meerendeel ja stemde. Voor degenen die het niet begrepen.. De stembiljetten lieten een groot JA en een heel klein nee zien dus de keuze was snel gemaakt, ja was positief, nee negatief. Daarnaast zijn veel linkse stemmers over de streep gegaan op het punt van vrijheid. Maar wat betekent dit in de praktijk?
De eerste tekenen waren er al toen Erdogan's partij een paar weken geleden 250 miljoen dollar van Iran kreeg. Een beloning voor z'n werk waar hij jarenlang op heeft lopen broeden. Zelf ontkent de partij dit en ook de Turkse media schreven er niet over. Maar er is nooit een rectificatie aangevraagd voor dit internationale nieuws.
Met het leger en de rechters uit de weg (belangrijke partijen die de seculiere staat beheren) ligt de weg vrij voor islamitische partijen en vervaagt de scheiding tussen moskee en staat. Stap voor stap worden er kleine dingetjes doorgevoerd. Hoofddoekverbod op scholen en uni's wordt opgeheven en in het oosten bloeit de handel op en maakt men zich afhankelijk van electriciteit en water uit Iran.
Europa is er met open ogen ingetrapt. Turkije zal niet bij de EU komen en Erdogan is zo degressief als Ataturk progressief was. Hij breekt met het godsdienst in het vizier op wat Ataturk ooit opbouwde. De Ottomaanse staat komt terug en ik ben dat er straks weleens een harde confrontatie tussen oost en west kan ontstaan waarin Turkije met de huidige regering eerder een kloof wordt dan een brug tot oplossingen.
Zijdelings mag je je natuurlijk ook afvragen hoe groot Europa moet zijn, moeten we heel rusland er ook bij? Geografisch gezien zou Europa niet de halve wereld moeten beslaan en de EU dus ook niet
Fantezi almış başını gidiyor.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 02:41 schreef OsamaBinLaden het volgende:
[..]
oud genoeg om je voortaan te negeren.
Dictatuur klinkt wel heel erg negatief.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 02:41 schreef 0013379 het volgende:
Turkije is democratisch gezien een Islamitische staat.
Maar het land wordt seculier gehouden door het leger(dictatuur). Als je het systeem democratisch maakt, heeft de Islamitische partij vrij spel om een Islamitische staat te maken van Turkije.
Wat ik me afvraag: Ziet de EU Turkije het liefst als democratie of dictatuur?
Deze waren niet overal in het land gelijk heb ik me laten vertellen. In het oosten verschilden ze volgens degene waar ik het ermee over had. Anyway, daar was ik niet bij en had t in dit geval van twijfel niet moeten plaatsen.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 02:10 schreef zarGon het volgende:
[..]
Wat lul je allemaal?.
[ afbeelding ]
(Ja - Nee)
Nou, ga je gang:quote:Op woensdag 20 oktober 2010 02:47 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Deze waren niet overal in het land gelijk heb ik me laten vertellen. In het oosten verschilden ze volgens degene waar ik het ermee over had. Anyway, daar was ik niet bij en had t in dit geval van twijfel niet moeten plaatsen.
Maar ik geloof niet dat dit puntje mn hele post buitenspel zet.van de rest zijn er betrouwbare bronnen.
Toon mij je betrouwbare bronnen eens.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 02:02 schreef Beathoven het volgende:
De eerste tekenen waren er al toen Erdogan's partij een paar weken geleden 250 miljoen dollar van Iran kreeg. Een beloning voor z'n werk waar hij jarenlang op heeft lopen broeden. Zelf ontkent de partij dit en ook de Turkse media schreven er niet over. Maar er is nooit een rectificatie aangevraagd voor dit internationale nieuws.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |