maar als die problemen over enkele decennia zijn opgelost, zie je dan ook geen ruimte voor bijvoorbeeld landen als Turkije of Oekraïne?quote:Op maandag 18 oktober 2010 22:59 schreef MrBadGuy het volgende:
De EU is al te groot, waardoor het steeds lastiger wordt om het te besturen, de verschillen onderling worden steeds groter en er zijn steeds meer landen die creatief met afspraken omgaan. Om dan nog een groot land toe te laten die nog al afwijkt van de meeste andere EU landen lijkt me geen verstandig idee. Dus nee.
Ik ga niet zeggen dat ze nooit toegelaten zouden mogen worden, maar wat mij betreft heeft de EU nu al te veel in te brengen qua wet- en regelgeving en ik zie dat niet zo snel veranderen, het zal denk ik eerder erger worden (zeker als het nog verder gaat groeien). Als het puur een economisch samenwerkingsverband was geweest die er voor zorgde dat handelsbarrières weggenomen zouden worden, dan had ik er geen probleem mee gehad. Nu de EU veel meer is dan dat en dat niet gauw gaat veranderen, hoeven er van mij geen nieuwe leden meer bij. Dus ook Turkije niet.quote:Op maandag 18 oktober 2010 23:02 schreef du_ke het volgende:
[..]
maar als die problemen over enkele decennia zijn opgelost, zie je dan ook geen ruimte voor bijvoorbeeld landen als Turkije of Oekraïne?
Duidelijkquote:Op maandag 18 oktober 2010 23:16 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik ga niet zeggen dat ze nooit toegelaten zouden mogen worden, maar wat mij betreft heeft de EU nu al te veel in te brengen qua wet- en regelgeving en ik zie dat niet zo snel veranderen, het zal denk ik eerder erger worden (zeker als het nog verder gaat groeien). Als het puur een economisch samenwerkingsverband was geweest die er voor zorgde dat handelsbarrières weggenomen zouden worden, dan had ik er geen probleem mee gehad. Nu de EU veel meer is dan dat en dat niet gauw gaat veranderen, hoeven er van mij geen nieuwe leden meer bij. Dus ook Turkije niet.
Grotendeels met je eens, hoewel ik betwijfel of men over 20 jaar wel ver genoeg is.quote:Op maandag 18 oktober 2010 23:02 schreef du_ke het volgende:
Naar mijn mening is een land als Turkije echt nog lang niet geschikt om lid te worden van de EU. Ze zijn er niet zo goed met mensenrechten en democratie daarnaast is er ook nog teveel mis om nu al serieus te gaan onderhandelen over een lidmaatschap. Maar als over pakweg 20 jaar wel aan alle voorwaarden wordt voldaan mogen van mij de onderhandelingen gewoon gestart worden. Ik zie geen principiële bezwaren tegen een Turks lidmaatschap van de EU.
We kunnen zulke landen beter aan Europa binden dan proberen weg te houden...
20 jaar was ook maar een slag in de lucht het ging me meer om het principequote:Op maandag 18 oktober 2010 23:19 schreef quo_ het volgende:
[..]
Grotendeels met je eens, hoewel ik betwijfel of men over 20 jaar wel ver genoeg is.
Naast vraagtekens over democratie en de scheiding tussen kerk en staat heb ik ook wel twijfels over het nationalisme en de lichtgeraaktheid van de turken. In de EU krijg je af en toe te maken met wet en regelgeving die indivudele lidstaten niet gewenst hebben of nodig achten. Daar kunnen ze nog lang niet mee omgaan.
Turkije heeft de EU niet meer nodig, wordt steeds meer een stabieler en welvarender land dat haar heil ergens anders moet gaan zoeken. In het Oosten, zoals ze het al doet bijvoorbeeld. Ook vanuit cultureel vlak hebben ze weinig met elkaar gemeen.quote:Op maandag 18 oktober 2010 23:37 schreef du_ke het volgende:
Mensen, het zou ook wel fijn zijn wanneer het ja of nee ook onderbouwd kan worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |