abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87695075
Opnieuw proberen... dan maar...

Ik zeg Nee.

Jij?
pi_87695176
IK HEB HEM GEVONDEN JONGENS! HIJ ZIT HIER!!!
pi_87695243
Mooie OP trouwens.

Buut Osama.
  Donald Duck held maandag 18 oktober 2010 @ 22:58:15 #4
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_87695300
Laten we dat maar op nee houden
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_87695355
De EU is al te groot, waardoor het steeds lastiger wordt om het te besturen, de verschillen onderling worden steeds groter en er zijn steeds meer landen die creatief met afspraken omgaan. Om dan nog een groot land toe te laten die nog al afwijkt van de meeste andere EU landen lijkt me geen verstandig idee. Dus nee.
pi_87695377
Laat ik het maar heel even een kans geven, misschien wordt het nog wat

Je wou toch een poll, zie dan bv hier http://poll.dezeserver.nl/
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_87695434
Nee.
pi_87695475
Naar mijn mening is een land als Turkije echt nog lang niet geschikt om lid te worden van de EU. Ze zijn er niet zo goed met mensenrechten en democratie daarnaast is er ook nog teveel mis om nu al serieus te gaan onderhandelen over een lidmaatschap. Maar als over pakweg 20 jaar wel aan alle voorwaarden wordt voldaan mogen van mij de onderhandelingen gewoon gestart worden. Ik zie geen principiële bezwaren tegen een Turks lidmaatschap van de EU.
We kunnen zulke landen beter aan Europa binden dan proberen weg te houden...
pi_87695493
Nein, nog veel onrust in dat land.
pi_87695523
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 22:59 schreef MrBadGuy het volgende:
De EU is al te groot, waardoor het steeds lastiger wordt om het te besturen, de verschillen onderling worden steeds groter en er zijn steeds meer landen die creatief met afspraken omgaan. Om dan nog een groot land toe te laten die nog al afwijkt van de meeste andere EU landen lijkt me geen verstandig idee. Dus nee.
maar als die problemen over enkele decennia zijn opgelost, zie je dan ook geen ruimte voor bijvoorbeeld landen als Turkije of Oekraïne?
pi_87695811
Nee natuurlijk niet.
Ben gewoon een sjonnie. Veel skijt, ken geen sorry.
pi_87695935
Nee. Past niet bij de EU.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  maandag 18 oktober 2010 @ 23:12:56 #13
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_87695988
Nee, de EU is al veel te groot.
pi_87696181
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 23:02 schreef du_ke het volgende:

[..]

maar als die problemen over enkele decennia zijn opgelost, zie je dan ook geen ruimte voor bijvoorbeeld landen als Turkije of Oekraïne?
Ik ga niet zeggen dat ze nooit toegelaten zouden mogen worden, maar wat mij betreft heeft de EU nu al te veel in te brengen qua wet- en regelgeving en ik zie dat niet zo snel veranderen, het zal denk ik eerder erger worden (zeker als het nog verder gaat groeien). Als het puur een economisch samenwerkingsverband was geweest die er voor zorgde dat handelsbarrières weggenomen zouden worden, dan had ik er geen probleem mee gehad. Nu de EU veel meer is dan dat en dat niet gauw gaat veranderen, hoeven er van mij geen nieuwe leden meer bij. Dus ook Turkije niet.
pi_87696307
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 23:16 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ik ga niet zeggen dat ze nooit toegelaten zouden mogen worden, maar wat mij betreft heeft de EU nu al te veel in te brengen qua wet- en regelgeving en ik zie dat niet zo snel veranderen, het zal denk ik eerder erger worden (zeker als het nog verder gaat groeien). Als het puur een economisch samenwerkingsverband was geweest die er voor zorgde dat handelsbarrières weggenomen zouden worden, dan had ik er geen probleem mee gehad. Nu de EU veel meer is dan dat en dat niet gauw gaat veranderen, hoeven er van mij geen nieuwe leden meer bij. Dus ook Turkije niet.
Duidelijk :)
pi_87696332
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 23:02 schreef du_ke het volgende:
Naar mijn mening is een land als Turkije echt nog lang niet geschikt om lid te worden van de EU. Ze zijn er niet zo goed met mensenrechten en democratie daarnaast is er ook nog teveel mis om nu al serieus te gaan onderhandelen over een lidmaatschap. Maar als over pakweg 20 jaar wel aan alle voorwaarden wordt voldaan mogen van mij de onderhandelingen gewoon gestart worden. Ik zie geen principiële bezwaren tegen een Turks lidmaatschap van de EU.
We kunnen zulke landen beter aan Europa binden dan proberen weg te houden...
Grotendeels met je eens, hoewel ik betwijfel of men over 20 jaar wel ver genoeg is.
Naast vraagtekens over democratie en de scheiding tussen kerk en staat heb ik ook wel twijfels over het nationalisme en de lichtgeraaktheid van de turken. In de EU krijg je af en toe te maken met wet en regelgeving die indivudele lidstaten niet gewenst hebben of nodig achten. Daar kunnen ze nog lang niet mee omgaan.
-
pi_87696626
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 23:19 schreef quo_ het volgende:

[..]

Grotendeels met je eens, hoewel ik betwijfel of men over 20 jaar wel ver genoeg is.
Naast vraagtekens over democratie en de scheiding tussen kerk en staat heb ik ook wel twijfels over het nationalisme en de lichtgeraaktheid van de turken. In de EU krijg je af en toe te maken met wet en regelgeving die indivudele lidstaten niet gewenst hebben of nodig achten. Daar kunnen ze nog lang niet mee omgaan.
20 jaar was ook maar een slag in de lucht het ging me meer om het principe :)
pi_87696645
De figuren achter de creatie van de Europese Unie zouden niet zo moeten ouwehoeren en meteen die wereldstaat vorm geven, in plaats van de wereld te verdelen in grote continentale blokken.
  maandag 18 oktober 2010 @ 23:36:00 #19
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_87697063
ik zeg nee
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
pi_87697126
Mensen, het zou ook wel fijn zijn wanneer het ja of nee ook onderbouwd kan worden.
pi_87697134
Vooralsnog (lees: de komende 20-30 jaar) is het antwoord wat mij betreft in elk geval nee. De EU is al veel te snel uitgebreid met dubieuze landen waar het met de mensenrechten slecht is gesteld. En dan zijn er ook nog landen die zich geen bal van de afspraken aantrekken, zoals Italië.

Ik zie eigenlijk die hele EU nog wel stuklopen voordat Turkije ooit lid wordt.
pi_87697274
democratie en mensenrechten is 100% zoals EU op 1 artikel na dan. namelijk artikel 301 waar je de huidige regering niet mag beledigen maar die is aangepast en EU is er blij mee.
ander probleem is cyprus en armeense genocide(dat is geen plicht) en de gigantische leger van turkije en die gigantische grote macht in de politiek van de leger.
maar er was een referendum waardoor rechters en generalen veroordeeld kunnen worden.
dus ik zie geen punt waarom Turkije niet in mag.
Turkije heeft wereld invloed Turkije kan Eu ontzettend machtig maken en anders om kan EU turkije ontzettend rijk maken.

Alleen de mensen,normen en waarden en de normen en waarden van onze religie is anders.
en het past niet.
of we samen naast elkaar kunnen leven met dat kan altijd.
maar het past gewoon niet.

En ik vind dat Turkije beter mag concentreren om de Turkse Unie.
Want er leven meer dan 100miljoen turken door de hele wereld.
Dat is al goed genoeg om een groepje te vormen.
i.p.v met EU.
en in Eu zitten al zoveel van die gemene politicus.
merkel,die franse racistische president,wilders en noem maar op.
pi_87697312
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 23:37 schreef du_ke het volgende:
Mensen, het zou ook wel fijn zijn wanneer het ja of nee ook onderbouwd kan worden.
Turkije heeft de EU niet meer nodig, wordt steeds meer een stabieler en welvarender land dat haar heil ergens anders moet gaan zoeken. In het Oosten, zoals ze het al doet bijvoorbeeld. Ook vanuit cultureel vlak hebben ze weinig met elkaar gemeen.
  maandag 18 oktober 2010 @ 23:41:51 #24
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_87697320
Nee, nooit. Net als veel landen die er al bij zitten, maar nooit toegelaten hadden mogen worden.
Bedankt Hans.
pi_87697343
Nog niet, wellicht over 10 jaar. Denk dat Turkije er dan aan toe is.
De EU is al zo groot en dan een land erbij waar het met de mensenrechten ook nog niet helemaal goed is. Nog even wachten denk ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')