Hij is weer van historische inhoud iddquote:Op maandag 18 oktober 2010 11:49 schreef Cryothic het volgende:
Wel leuke OP zo.
Beter dan de standaard SC OP's
quote:Op maandag 18 oktober 2010 11:46 schreef freud het volgende:
Wat was in het vorige deel gebeurd?
Timmos kreeg zijn Nikon na 5 dagen al terug van Nikon. Zelfs daar wilden ze hem niet hebben.
quote:
Als je genoeg licht hebt, is een lage iso beter. Elke camera heeft een optimale iso, en dat is meestal niet de laagste waarde. ISO 200 is vaak het veiligste.quote:Op maandag 18 oktober 2010 13:59 schreef kanovinnie het volgende:
Vraag: is het tijdens het fotograferen van een stilstaand object terwijl je camera gefixeerd is, is het het beste om je ISO zo laag mogelijk te zetten?
quote:Op maandag 18 oktober 2010 14:04 schreef freud het volgende:
[..]
Als je genoeg licht hebt, is een lage iso beter. Elke camera heeft een optimale iso, en dat is meestal niet de laagste waarde. ISO 200 is vaak het veiligste.
Voor de toekomstige generatiesquote:Op maandag 18 oktober 2010 11:51 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Hij is weer van historische inhoud idd
Hoezo is dat meestal niet de laagste waarde? Meestal toch gewoon base ISO? Of neem je hier ook de extended ISOs in mee?quote:Op maandag 18 oktober 2010 14:04 schreef freud het volgende:
[..]
Als je genoeg licht hebt, is een lage iso beter. Elke camera heeft een optimale iso, en dat is meestal niet de laagste waarde. ISO 200 is vaak het veiligste.
Neequote:Op maandag 18 oktober 2010 14:32 schreef Erasmo het volgende:
Maar P, is zo'n hippe elektrische fiets met trapondersteuning dan niet wat voor jou? Daarmee schijnt 20 km een prima forensbare afstand mee te worden.
Als het niet regent iig
Voor wat ik heb begrepen, heeft elke sensor een soort native ISO value. Bij de 7D is dat 160. Als ik dan 100 iso neem, is dat eigenlijk een onderbelichte iso 160. Kan zo 1-2- niet het artikel vinden, maar als je zoekt op optimal iso setting en dan je camera, vind je al een hoop.quote:Op maandag 18 oktober 2010 14:36 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Hoezo is dat meestal niet de laagste waarde? Meestal toch gewoon base ISO? Of neem je hier ook de extended ISOs in mee?
Ja, oke, dan was dit geen nieuws voor mij. Ik dacht dat je bedoelde dat een stop hoger dan de native iso altijd beter was, maar dat bedoelde je nietquote:Op maandag 18 oktober 2010 17:12 schreef freud het volgende:
[..]
Voor wat ik heb begrepen, heeft elke sensor een soort native ISO value. Bij de 7D is dat 160. Als ik dan 100 iso neem, is dat eigenlijk een onderbelichte iso 160. Kan zo 1-2- niet het artikel vinden, maar als je zoekt op optimal iso setting en dan je camera, vind je al een hoop.
HOI.quote:Op maandag 18 oktober 2010 19:14 schreef HMaster-II het volgende:
Hier moet ik ook maar eens gepost hebben.Ja ik schijn ook nog te bestaan
Heee....leef jij ook nogquote:Op maandag 18 oktober 2010 19:14 schreef HMaster-II het volgende:
Tijdje terugquote:Op maandag 18 oktober 2010 19:14 schreef HMaster-II het volgende:
Dat weet ik nog niet 100%quote:
Wow jij had tijd over ofzoquote:Op maandag 18 oktober 2010 11:46 schreef freud het volgende:
Wat was in het vorige deel gebeurd?
Printplaten vervangen van HD's en backup
Zon of sneeuw?
DA spamt Jaqueline
Timmos kreeg zijn Nikon na 5 dagen al terug van Nikon. Zelfs daar wilden ze hem niet hebben.
Heintje had een rampzalige fotosessie...
Uncle maakt een goed punt over M.
DA heeft last van jatwerk (wel een vorm van adoratie...)
Chanty heeft een sollicitatiegesprek
Timmoslaat een springende mijn op een tornado lijken
P bekend van Lambiek te houden
Xil tipt een reportage over iemand die reportages maakt
Flaccid merkt op dat een statief niet goed is voor een camera als het regent
Chanty voelt zichvolwassen met nieuwe kleren. Wij vonden haar al volwassen zonder kleren
Rondje goedemorgen
Isdatzo repareert een fiets (of bouwt een pijpbom)
P traint voor de tour
Isdatzo bewijst dat het toch een fiets was
Isdatzo is gelijk weer strenge MOD
Ultra_ivo legt uit hoe je goretex gebruikt
Freud sluit het topic en is eindelijk wakker genoeg voor een nieuwe OP.
SC on.
Er zitten echt pareltjes tussenquote:Op maandag 18 oktober 2010 22:29 schreef Chanty het volgende:
[..]
Wow jij had tijd over ofzo![]()
![]()
Toffe OP
check dubbel check...quote:
Heb er hier 430, met een piek van 69.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 11:53 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Ik haal dat ook niet eens... ben al blij met m'n 700+ in totaal
Niet mijn ding om te fotograferen. Dan wordt ik zo zenuwachtig dat ik zelfs met de beste IS geen normale foto's meer kan makenquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 12:20 schreef Chanty het volgende:
Ik had een flickr-account met meer dan 200.000 views. Vrouwen in lingerie willen nogal eens veel views opleveren dus misschien moeten jullie dat eens proberen
Denk niet dat LovelyLady daarop zit te wachtenquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 12:20 schreef Chanty het volgende:
Ik had een flickr-account met meer dan 200.000 views. Vrouwen in lingerie willen nogal eens veel views opleveren dus misschien moeten jullie dat eens proberen
Axe tegen voortijdige zweetlozingquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 12:27 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Niet mijn ding om te fotograferen. Dan wordt ik zo zenuwachtig dat ik zelfs met de beste IS geen normale foto's meer kan maken
Ik lees/ hoor altijd zaadlozingquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 14:36 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Axe tegen voortijdige zweetlozing
sorry....
waar het hart vol van is, loopt de mond van over.quote:
Da's wel wat overdreven hoor.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 12:19 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Heb er hier 430, met een piek van 69.
En ik hoop dat D_A dit niet leest, die heeft er waarschijnlijk 500 miljoen oid
*zucht*quote:
Maar goed zit ook veel verval en met regelmaat weer een stijgende lijn in. Hangt ook van het concert af en waar het gepost wordtquote:
Volgens mij zijn het unieke views op je Flickr zelf.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 15:04 schreef kanovinnie het volgende:
Als ik een foto op FOK! plaats, telt Flickr dat dan ook mee als view?
API koppeling bouwen, en je Flickr-foto's op je eigen site tonen.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 14:56 schreef Dark_Angelus het volgende:
En daarbij stuur ik nu vaker m'n eigen site door dan m'n Flickr dus daalt het aantal bezoekers ook wat
Of gewoon een Flickr Feed zodat mensen er toch naar toe kunnenquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 15:16 schreef Cryothic het volgende:
[..]
API koppeling bouwen, en je Flickr-foto's op je eigen site tonen.
Alleen geen idee of ze dan mee tellen als view, als dat je dat misschien zelf kan aanroepen.
Ik ben zoiets aan het bouwen met picasa. Gratis hosting van 1GB aan foto's, en voor 5 dollar 20GB, en het kost mij nauwelijks bandbreedte/opslag ruimte op de webserver
Tja, ik heb m'n flickr-feed aan m'n hyves gekoppeldquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 15:17 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Of gewoon een Flickr Feed zodat mensen er toch naar toe kunnen
Ik was al blij dat ik hulp kreeg bij een domeinnaam aanvragen en dat ik mijn site online heb gekregenquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 15:41 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Tja, ik heb m'n flickr-feed aan m'n hyves gekoppeld
Alleen dat werkt ook niet voor views
Koop dan dezequote:Op dinsdag 19 oktober 2010 15:52 schreef Timmos het volgende:
http://www.aldi.nl/OFFER_NL_SA/OFFER_42/OFF02.SHTML
Zaterdag maar even eentje halen denk ik
Als je dan iets nieuws op Flickr zet krijg je een melding op hyves?quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 15:41 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Tja, ik heb m'n flickr-feed aan m'n hyves gekoppeld
Alleen dat werkt ook niet voor views
Zat ik ook al naar te kijken... Een van de 750Gb schijven uit mijn systeem omruilen met degene in de externe enclosure...quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 16:00 schreef Dark_Angelus het volgende:
http://www.ibood.com/nl/nl/
Of die.
Ja, eens per dag leest ie die RSS feed uit, en voegt de foto's toe aan een album op je hyves pagina.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 16:00 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als je dan iets nieuws op Flickr zet krijg je een melding op hyves?
Oei, dat is zuur. Welke band zou je gaan beschieten?quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 21:17 schreef Dark_Angelus het volgende:
Grmbl.. Sta je in de HMH is je accreditatie niet goed geregeld..
Status Quo, nog even gebeld met promotions & label maar tourmanager deed moeilijk.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 21:22 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Oei, dat is zuur. Welke band zou je gaan beschieten?
Ruk zeg... Waar parkeer jij trouwens voor de HMH?quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 21:23 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Status Quo, nog even gebeld met promotions & label maar tourmanager deed moeilijk.
Al had ik de bevestiging etc gewoon op m'n tel staan. Het moet ergens bij een externe persoon fout zijn gegaan.
Zet m'n fiets gewoon voor de receptiequote:Op dinsdag 19 oktober 2010 23:28 schreef freud het volgende:
[..]
Ruk zeg... Waar parkeer jij trouwens voor de HMH?
Apple is gewoon duur. Maar ook het design betaal je voor. Die MacPro is dan wel erg bruut voor photoshoppen.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 23:38 schreef freud het volgende:
HAHAHA, ok, handig als je in de buurt woont.
Ik zit me net wat in te lezen op het nieuwe 27" scherm van Apple, maar dat ding schijnt dus niet echt goed te wezen voor het geld wat je neer moet leggen. Vooral door het gebruik van LED's ipv CCFL heb je veel minder kleurbereik. Dan toch maar een Dell denk ik...
quote:Op woensdag 20 oktober 2010 11:22 schreef Cryothic het volgende:
M'n moeders laptop is zo langzamerhand aan vervanging toe.
Had m'n broertje geroepen dat ze een MacBook moest kopen (hij werkt in een apple store).
WTF?
1000.- euro voor de goedkoopste laptop.
En het enige wat ze er mee doet is internet bankieren, websurfen, en wat spelletjes (die Zylom dingen).
Blij dat ze zelf ook inzag dat het niet echt in haar voordeel is om zo'n ding te kopen.
Apple discussies zijn per definitie kansloosquote:Op woensdag 20 oktober 2010 10:55 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Apple is gewoon duur. Maar ook het design betaal je voor. Die MacPro is dan wel erg bruut voor photoshoppen.![]()
Maar ik blijf wel braaf bij mijn eigen systeem. Al moet ik nog over naar windows7 64bits
Nou...10 man is minder concurrentie dan je andere brievenquote:Op woensdag 20 oktober 2010 12:11 schreef Chanty het volgende:
Zo dat was mijn eerste sollicitatiegesprek![]()
Voor mijn gevoel ging het wel goed. Een korte black-out maar verder verliep het gesprek soepel en heb ik best zinnige dingen gezegd![]()
Nu is het afwachten. Er komen in totaal 10 mensen op gesprek, dus er is nogal wat concurrentie. Ze willen zo snel mogelijk uitsluitsel geven of ik uitgenodigd wordt voor een tweede ronde dus ik verwacht wel uiterlijk begin volgende week meer te weten.
Klopt, maar 9 mensen die daadwerkelijk op gesprek komen omdat ze in het profiel passen op basis van hun brief en cv, vind ik wat zwaarder wegen dan 80 mensen die menen dat ze geschikt zijn en daarom een brief hebben gestuurdquote:Op woensdag 20 oktober 2010 12:40 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Nou...10 man is minder concurrentie dan je andere brievenBen benieuwd
Zo sneu is dat altijd.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 11:47 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Toen ik dit als, kreeg ik weer de WTF herinnerring van een verkoper van de oude Byte (later DynaByte) die de ouders van een brugklasser een pc van toen 3000 gulden door de strot probeerde te drukken terwijl het meiske alleen maar huiswerk moest maken met een tekstverwerken en een rekenprogramma.
Ouders die nog nooit van een pc hadden gehoord. Maar Dat kind had echt een NASA systeem nodig volgens de verkoper. Anders werden de teksten niet goed in beeld gebracht.
Is dat niet omdat de gelijke hardware duurder is dan de standaard hardware om in je laptop te laten zetten?quote:Op woensdag 20 oktober 2010 12:01 schreef Uncle het volgende:
[..]
Apple discussies zijn per definitie kansloos![]()
Maar als je een vergelijkbaar systeem zoekt met gelijke specs (en dus ECHT gelijke specs) dan is een mac niet eens zo heel veel duurder. Je betaald inderdaad wel iets extra voor het merk maar de goedkoopste Macbook is al niet te vergelijken met de goedkoopste acer
Potvierdikkie..bekijk het positiefquote:Op woensdag 20 oktober 2010 13:28 schreef Chanty het volgende:
[..]
Klopt, maar 9 mensen die daadwerkelijk op gesprek komen omdat ze in het profiel passen op basis van hun brief en cv, vind ik wat zwaarder wegen dan 80 mensen die menen dat ze geschikt zijn en daarom een brief hebben gestuurd
Ik heb het laatst gedaan in de fotowinkel hier, niet over de prijs dan maar goed, verkopertje vertelde oud mannetje dat je tegenwoordig alleen nog maar camera's hebt met liveview en dus niet meer door de zoeker kunt fotograferen.. Uhuquote:Op woensdag 20 oktober 2010 13:35 schreef Omniej het volgende:
[..]
Zo sneu is dat altijd.Nog wat van gezegd eigenlijk? Ik zou het niet over m'n hart kunnen verkrijgen denk ik om die mensen er daadwerkelijk met een PC van 3000 gulden de deur uit te laten gaan.
Hoe kan zo iemand überhaupt in een fotowinkel werken vraag je je dan toch af.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 13:57 schreef Timmos het volgende:
[..]
Ik heb het laatst gedaan in de fotowinkel hier, niet over de prijs dan maar goed, verkopertje vertelde oud mannetje dat je tegenwoordig alleen nog maar camera's hebt met liveview en dus niet meer door de zoeker kunt fotograferen.. Uhu.. Meneer maar even de correcte info gegeven
Ik bekijk dingen liever realistischquote:Op woensdag 20 oktober 2010 13:48 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Potvierdikkie..bekijk het positiefNu heb je 10% kans dat je het wordt
Tenzij die betreffende meneer / mevrouw zich laat beinvloeden door uiterlijk...dan vallen alle nerds af en blijf jij over
Nee, Amstel. Ik heb alleen het contrast een beetje verhoogd, verder niets.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 15:38 schreef Cryothic het volgende:
Nice, kleuren komen zo erg mooi uit
station Bijlmer?
Amstel? Wtf? Daar heb ik naast op school gezeten. Sinds wanneer is die verbouwd dan?quote:Op woensdag 20 oktober 2010 15:41:31 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nee, Amstel. Ik heb alleen het contrast een beetje verhoogd, verder niets.
quote:Hmm, werkt hij in Delft? Mac gebruiken als n00b is vragen om misbruik. Mac gebruikers zijn mega naief doordat ze jaren uit de wind zijn gebleven met virussen. Nu het meer phishing en dergelijke is, doet Mac gewoon mee, en dan is het raak. Ik zit ook aardig in de IT security hoek, en ik moest me in de winkel echt inhouden toen de verkoper het oude praatje afstak... "Ja meneer, Mac is het veiligste, virusscanner heb je alleen om windows gebruikers wat te beschermen. Je hoeft je met een mac nergens zorgen om te maken, er kan je niets gebeuren!"Op woensdag 20 oktober 2010 11:22 schreef Cryothic het volgende:
M'n moeders laptop is zo langzamerhand aan vervanging toe.
Had m'n broertje geroepen dat ze een MacBook moest kopen (hij werkt in een apple store).
WTF?
1000.- euro voor de goedkoopste laptop.
En het enige wat ze er mee doet is internet bankieren, websurfen, en wat spelletjes (die Zylom dingen).
Blij dat ze zelf ook inzag dat het niet echt in haar voordeel is om zo'n ding te kopen.
quote:Nee, in groningen.Op woensdag 20 oktober 2010 19:22 schreef freud het volgende:
[..]
Hmm, werkt hij in Delft? Mac gebruiken als n00b is vragen om misbruik. Mac gebruikers zijn mega naief doordat ze jaren uit de wind zijn gebleven met virussen. Nu het meer phishing en dergelijke is, doet Mac gewoon mee, en dan is het raak. Ik zit ook aardig in de IT security hoek, en ik moest me in de winkel echt inhouden toen de verkoper het oude praatje afstak... "Ja meneer, Mac is het veiligste, virusscanner heb je alleen om windows gebruikers wat te beschermen. Je hoeft je met een mac nergens zorgen om te maken, er kan je niets gebeuren!"
Echt... Ik die zaak gemaild met wat artikelen van secutiry sites over de kwetsbaarheden van Mac, maar niets terug gehoord helaas. Beetje kinderachtig.
quote:opletten voor de opgestuurde bakstenen en gestolen meukOp donderdag 21 oktober 2010 15:37 schreef Omniej het volgende:
Wtf, een 5D Mk2 op Marktplaats voor 899 euro... What's the catch?
Volgens mij doet de gemiddelde 5D2 tweedehands wel iets meer toch?
quote:Mwah, een body van 900+ euro zou ik niet laten versturen.Op donderdag 21 oktober 2010 15:44 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
opletten voor de opgestuurde bakstenen en gestolen meuk![]()
quote:Leuke foto, duurde even voordat ik doorhad wat het was.Op woensdag 20 oktober 2010 15:14 schreef kanovinnie het volgende:
http://www.flickr.com/pho(...)es/l/in/photostream/
Beste foto van vandaag denk ik
quote:Serienummer opvragen en daar verder onderzoek naar doenOp donderdag 21 oktober 2010 15:50 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
En je weet toch niet of het gejat is?
quote:Hehehe. Vandaag is onze nieuwe open haard geïnstalleerd, daarbij is mijn "hel" foto op Flickr niets! Zal vanavond even mijn foto's uploaden, ben nu te lui om 5 meter te lopen om mijn camera te pakkenOp donderdag 21 oktober 2010 16:02 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Leuke foto, duurde even voordat ik doorhad wat het was.
quote:Dat kan wel ja! Heeft canon een database waar je kan aangeven dat je materiaal gejat is? Dat zou wel handig zijn!Op donderdag 21 oktober 2010 16:06 schreef Timmos het volgende:
[..]
Serienummer opvragen en daar verder onderzoek naar doen
quote:Moet wel kunnen denk ik. Maar ik heb nog nooit mijn ketting gesmeerd.Op donderdag 21 oktober 2010 20:48 schreef Cryothic het volgende:
Hier zitten ook wel mensen met verstand van fietsen...
M'n ketting piept (sinds ik kan fietsen naar m'n werk staat ie altijd buiten, ATB, dus ketting...)
Kan ik die ketting inspuiten met WD40? of moet ik speciale kettingspray hebben?
quote:Is 't ook in je opgekomen dat de ISO 1600 wellicht de veroorzaker van die ruis kan zijn?Op donderdag 21 oktober 2010 22:08 schreef kanovinnie het volgende:
Tips hoe ik deze beter had kunnen maken? Ik moet er de volgende keer sowieso recht voor gaan staan.
Ik moet door een ruit heen schieten, dus dat levert ruis op, kan ik dat nog tegen gaan?
Het is trouwens het vuur in onze nieuwe openhaard.
quote:Oja, had hem voor iets proberen op 1600 gezet, daarna niet meer terugOp donderdag 21 oktober 2010 22:25 schreef Omniej het volgende:
[..]
Is 't ook in je opgekomen dat de ISO 1600 wellicht de veroorzaker van die ruis kan zijn?(gezien de gebruikte camera weet ik dat wel zeker eigenlijk)
En wat is die rand bovenin? Iets weggewerkt ofzo? Heb het dus over dat rechthoekige strookje helemaal aan de bovenrand, halverwege en rechts van de heldere vlam.
quote:Ik vind de witte vlammen te overbelicht. Maar daar kan ik waarschijnlijk niets aan doen.Op donderdag 21 oktober 2010 22:57 schreef Omniej het volgende:
Wat wil je er beter aan hebben dan? Ik zie gewoon vrij nette vlammen namelijk.
quote:Er zijn hier zelden vlammen, maar als ik ze zou moeten fotograferen zou ik zeggen flitsen.. Heb geprobeerd mijn ''voorbeeld'' vlammen foto te zoeken maar kon 'm niet vinden, exif was iets van 1/200 f4 ISO400 en dan rechtstreeks flitsen op 1/4e ofzo.. Maar dat zijn dan ook weer heel andere situatiesOp donderdag 21 oktober 2010 22:40 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik had het trouwens niet over de ruis, maar gewoon over het algemeen. Hoe ik de vlammen er beter opkrijg.
quote:Ik heb geen aparte flitser, dus alleen mijn onboard flitser. Moet ik die dan gebruiken?Op vrijdag 22 oktober 2010 02:00 schreef Timmos het volgende:
[..]
Er zijn hier zelden vlammen, maar als ik ze zou moeten fotograferen zou ik zeggen flitsen.. Heb geprobeerd mijn ''voorbeeld'' vlammen foto te zoeken maar kon 'm niet vinden, exif was iets van 1/200 f4 ISO400 en dan rechtstreeks flitsen op 1/4e ofzo.. Maar dat zijn dan ook weer heel andere situaties
quote:Rellen?
quote:We kunnen wel wat plannen hoorOp vrijdag 22 oktober 2010 08:41 schreef Chanty het volgende:
Bijna weekend
En mijn eerste weekend waarin niks gepland staat. Kan ik eindelijk eens foto's nabewerken van eind augustus
quote:Kan je proberen, maar bedenk me net dat je door glas moet schieten, werkt niet echt fijn als je flitstOp vrijdag 22 oktober 2010 07:22 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb geen aparte flitser, dus alleen mijn onboard flitser. Moet ik die dan gebruiken?
quote:Wij moeten inderdaad nog bijkletsen een avondje
quote:Op vrijdag 22 oktober 2010 11:32 schreef Chanty het volgende:
[..]
Wij moeten inderdaad nog bijkletsen een avondje![]()
Avondje vrij de komende drie dagen?
quote:Wat slechtOp vrijdag 22 oktober 2010 11:38 schreef PdeHoog het volgende:
[..]![]()
Nee
Vanavond bandjes in Den Haag, morgenavond misschien bandjes in Den Haag en zondagavond ben ik eerst naar http://www.lp2.nl/content/pid/136 en vervolgens hoop ik op tijd in Den Haag te zijn voor...jawel...een bandje
Dat eindigt om 18:00 uur en dan nog naar huis
quote:Is goooooooooooooooooed! Gelijk een dinnerdate van makenOp vrijdag 22 oktober 2010 11:46 schreef Chanty het volgende:
[..]
Wat slecht
Dan binnenkort maar eens kijken voor door de weeksMailen wel ff anders.
quote:Op vrijdag 22 oktober 2010 07:22 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb geen aparte flitser, dus alleen mijn onboard flitser. Moet ik die dan gebruiken?
quote:Ik zou het niet doen.Op donderdag 21 oktober 2010 22:08 schreef kanovinnie het volgende:
Ik moet door een ruit heen schieten
quote:Ik mag de haard nog niet aansteken
quote:Flink contrast pimpen, en bij glas zorgen dat het achter je donker is. Glas heeft niets met ruis te maken zoals al gezegd isOp donderdag 21 oktober 2010 22:08 schreef kanovinnie het volgende:
Tips hoe ik deze beter had kunnen maken? Ik moet er de volgende keer sowieso recht voor gaan staan.
Ik moet door een ruit heen schieten, dus dat levert ruis op, kan ik dat nog tegen gaan?
Het is trouwens het vuur in onze nieuwe openhaard.
quote:Mijn geheim is Red Bull en door je dipje heenbijten. Val je bijna in slaap, dan even je oordoppen uitOp vrijdag 22 oktober 2010 10:39 schreef Dark_Angelus het volgende:
Vanavond dan toch maar even naar ADE fotograferen, ben het niet meer gewend zo laat op te zijn
quote:Ik las "baard nog niet aansteken"Op vrijdag 22 oktober 2010 13:57 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik mag de haard nog niet aansteken
quote:Ah, dan ga ik voordat ik weg ga er even twee in mijn tas duwenOp vrijdag 22 oktober 2010 16:19 schreef freud het volgende:
Mijn geheim is Red Bull en door je dipje heenbijten. Val je bijna in slaap, dan even je oordoppen uit.
quote:Als er iets is wat geen effect heeft op mij zijn het wel energy drankjesOp vrijdag 22 oktober 2010 16:19 schreef freud het volgende:
Mijn geheim is Red Bull en door je dipje heenbijten. Val je bijna in slaap, dan even je oordoppen uit.
quote:ADE is toch hoofdzakelijk binnen? Dan is een flitser wel essentieel imo. Je hebt toch wel vaker party geschoten?Op vrijdag 22 oktober 2010 16:34 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Ah, dan ga ik voordat ik weg ga er even twee in mijn tas duwen
Ook maar even een flitser (580EXII) erbij voor vanavond. Lijkt me wel prettig af en toe wat meer licht.
quote:Alleen buiten zomer evenementen.Op vrijdag 22 oktober 2010 17:13 schreef freud het volgende:
[..]
ADE is toch hoofdzakelijk binnen? Dan is een flitser wel essentieel imo. Je hebt toch wel vaker party geschoten?
quote:Ja zoiets, eerste gordijn kan ook prima. 5.6 - 4.0 en sluitertijden ook laag. ETTL. Verder gewoon aanpielen denk ik maarOp vrijdag 22 oktober 2010 17:20 schreef Timmos het volgende:
[..]
ISO 4/800 - Sluiter 1/20 - F/4 - Flitsen op 2e gordijn?
quote:Wauw! toffe foto!Op vrijdag 22 oktober 2010 16:19 schreef freud het volgende:
[..]
Flink contrast pimpen, en bij glas zorgen dat het achter je donker is. Glas heeft niets met ruis te maken zoals al gezegd is. Je krijgt dan (zonder glas) zoiets:
[ afbeelding ]
[..]
quote:Zou liever mijn 2e gordijn gebruiken als je in drukte gaat fotograferen en zulke sluitertijden gaat gebruikenOp vrijdag 22 oktober 2010 17:21 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Ja zoiets, eerste gordijn kan ook prima. 5.6 - 4.0 en sluitertijden ook laag. ETTL. Verder gewoon aanpielen denk ik maar
quote:Same here, was gezellig gisteren!Op zaterdag 23 oktober 2010 11:02 schreef Xilantof het volgende:
Zo! Lekker uitgeslapen en ontbeten.
Straks de stad in en vanmiddag een baby-bezoekje en een verjaardag op de planning!
quote:Marjo
quote:Das balenOp zaterdag 23 oktober 2010 20:40 schreef Chanty het volgende:
Afgewezen
Sturen ze ff lekker een algemene brief die in het weekend aankomt, lekker lomp.
quote:Vind het niet echt netjes als je iemand hebt gesproken. Dan is een telefoontje met uitleg een kleine moeite.Op zaterdag 23 oktober 2010 21:22 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Das balenDie brief is een beetje en standaard procedure als je aan het solliciteren bent
Had ik ook. Maandag ff bellen waarom je afgewezen bent?
quote:VInd ik niet, juist als je belt en ze geven goede argumenten waarom je bent afgewezen, geeft het jezelf wat rust. En je kunt er van leren, zodat je het de volgende keer anders en beter kunt doen (al ligt dat aan de reden natuurlijk).Op zaterdag 23 oktober 2010 21:27 schreef Chanty het volgende:
[..]
Vind het niet echt netjes als je iemand hebt gesproken. Dan is een telefoontje met uitleg een kleine moeite.
Ik weet nog niet of ik ga bellen, komt ook zo wanhopig over. Kennelijk waren er betere kandidaten. Het is en blijft natuurlijk een onderzoek waarbij ik me in een ander vakgebied had moeten verdiepen.
quote:Dat dusOp zaterdag 23 oktober 2010 21:57 schreef taxibabe het volgende:
[..]
VInd ik niet, juist als je belt en ze geven goede argumenten waarom je bent afgewezen, geeft het jezelf wat rust. En je kunt er van leren, zodat je het de volgende keer anders en beter kunt doen (al ligt dat aan de reden natuurlijk).
quote:Op zaterdag 23 oktober 2010 20:40 schreef Chanty het volgende:
Afgewezen
Sturen ze ff lekker een algemene brief die in het weekend aankomt, lekker lomp.
quote:Dat is zo'n verschikkelijk lief beest!
quote:Dat hangt inderdaad van de reden af. Ik kan niet ineens een andere studierichting hebben gedaan, of spontaan meer werkervaring hebben om maar wat te noemen. En ik ben ook niet van plan om me anders voor te doen of over dingen te gaan liegen/ overdrijven.Op zaterdag 23 oktober 2010 21:57 schreef taxibabe het volgende:
[..]
VInd ik niet, juist als je belt en ze geven goede argumenten waarom je bent afgewezen, geeft het jezelf wat rust. En je kunt er van leren, zodat je het de volgende keer anders en beter kunt doen (al ligt dat aan de reden natuurlijk).
quote:Mogge! Ben ff blij dat ik geen deadlines hebOp zondag 24 oktober 2010 10:48 schreef Xilantof het volgende:
Chanty: Balen van je afwijzing!
@All: Goedemorgen! Staat er nog wat fotografisch op de planning?
quote:Hangt er een beetje van af wat jouw ding is. Er is zoveel moois in dit landje te fotograferen!Op zondag 24 oktober 2010 11:21 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb een week vrij, en een ov. Maar ik heb nog niet echt een idee van wat ik wil gaan doen. Suggesties?
quote:Yoo, vandaag trouwens even niet zo handig qua Leiden en bezoek. Van de week even een biertje doen?Op zondag 24 oktober 2010 14:01 schreef freud het volgende:
[..]
Mogge! Ben ff blij dat ik geen deadlines heb. Wel wat nadenken over een vrije shoot in december. Wil beetje G-star RAW stijl pakken met een model.
[..]
Hangt er een beetje van af wat jouw ding is. Er is zoveel moois in dit landje te fotograferen!
quote:Kijk maar even op mijn Flickr. Ik ben nu vooral bezig met een heel klein beetje landschapsfotografie, en verder gewoon dingetjes die ik tegen kom en waar ik iets in zie.Op zondag 24 oktober 2010 14:01 schreef freud het volgende:
[..]
Mogge! Ben ff blij dat ik geen deadlines heb. Wel wat nadenken over een vrije shoot in december. Wil beetje G-star RAW stijl pakken met een model.
[..]
Hangt er een beetje van af wat jouw ding is. Er is zoveel moois in dit landje te fotograferen!
quote:Ik had ooit de Fastpack 250 en die viel tegen. Niet echt verfijnd, terwijl de LowePro tassen juist vaak zo slim in elkaar zitten. De vakken zijn grof en groot, dat kan handig zijn als je lenzen dat ook zijn, maar ik had er vrij weinig aan. De padding op de rug is erg dun, waardoor - als je er een laptop insteekt - het lijkt alsof je een houten plank op je rug hebt. Ik miste ook wel een paar dingen, zo kan je er geen statief aan hangen en is er geen regenhoes.Op zondag 24 oktober 2010 11:19 schreef Puala het volgende:
Voor vandaag niet. Ik ga van de week voor het eerst schieten op mijn werk en als het goed lukt wordt het gebruikt in het promotiemateriaal
Heeft toevallig iemand hier de Lowepro Fastpack 350? Zo ja, bevalt deze?
quote:Idee! Ik ga deze week naar de boerderij van mijn oom toe, en daar wat foto's makenOp zondag 24 oktober 2010 14:01 schreef freud het volgende:
[..]
[..]
quote:Hmm, goed punt. Schaapjes op de foto zetten.Op zondag 24 oktober 2010 15:15 schreef problematiQue het volgende:
Ga vroeg, grasland in de vroege ochtend doet het denk ik wel goed.
quote:Ik kan op zich vrijdagmiddag wel waarschijnlijk. Verder in de PM?Op zondag 24 oktober 2010 14:03 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Yoo, vandaag trouwens even niet zo handig qua Leiden en bezoek. Van de week even een biertje doen?
quote:Altijd leuk! Probeer een beetje een thema of onderwerp te pakken. Dan fotografeer je niet meer 'lukraak', maar moet je proberen iets in beeld te brengen. Die focus is erg belangrijk om onder de knie te krijgen imo.Op zondag 24 oktober 2010 15:13 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Idee! Ik ga deze week naar de boerderij van mijn oom toe, en daar wat foto's maken
quote:Belgische vrouwen heb ik wel mooie exemplaren gezien hoor! Iets met een verlaten brouwerij en een model met rood haar tot op haar welgevormde Glutus Maximus...
quote:Ik zal het proberen. Wat voor thema doel je dan op? Bijvoorbeeld de dieren, de machines, het gebouw als 3 afzonderlijke thema's?Op zondag 24 oktober 2010 19:57 schreef freud het volgende:
[..]
Altijd leuk! Probeer een beetje een thema of onderwerp te pakken. Dan fotografeer je niet meer 'lukraak', maar moet je proberen iets in beeld te brengen. Die focus is erg belangrijk om onder de knie te krijgen imo.
quote:Oh, ja ik ook wel hoor. Alleen dat accent hè. Dat is op zich wel schattig maar ik denk dat 't behoorlijk snel verveeltOp zondag 24 oktober 2010 19:57 schreef freud het volgende:
[..]
Belgische vrouwen heb ik wel mooie exemplaren gezien hoor! Iets met een verlaten brouwerij en een model met rood haar tot op haar welgevormde Glutus Maximus...
quote:Maakt niet uit, zolang 't er maar voor zorgt dat je goed nadenkt over je foto's (als foto en als geheel) ben je al een heel eindOp zondag 24 oktober 2010 20:06 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik zal het proberen. Wat voor thema doel je dan op? Bijvoorbeeld de dieren, de machines, het gebouw als 3 afzonderlijke thema's?
quote:Valt reuze mee hoorOp zondag 24 oktober 2010 20:11 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Oh, ja ik ook wel hoor. Alleen dat accent hè. Dat is op zich wel schattig maar ik denk dat 't behoorlijk snel verveelt.
quote:Nou.. ik heb een tijdje in een bedrijf gewerkt waar 't stikte van de Limburgers. In het begin was dat lachen maar na een tijdje kwam 't me de strot uit
quote:Een tijdje geleden was ik mee met hooien, achteraf had ik daar wel een mooie themashoot van kunnen maken.Op zondag 24 oktober 2010 20:13 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Maakt niet uit, zolang 't er maar voor zorgt dat je goed nadenkt over je foto's (als foto en als geheel) ben je al een heel eind.
quote:Wellicht dat het aan deze kant weer anders is als aan de kant van LimburgOp zondag 24 oktober 2010 20:22 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nou.. ik heb een tijdje in een bedrijf gewerkt waar 't stikte van de Limburgers. In het begin was dat lachen maar na een tijdje kwam 't me de strot uit. Als ze dan weer in hun taaltje begonnen kon ik ze gewoon niet meer serieus nemen
.
Maar goed, als 't een heel leuk meiske is kan ik er misschien wel mee leven.
quote:Mwah, vind ik wel meevallenOp zondag 24 oktober 2010 20:25 schreef Timmos het volgende:
[..]
Wellicht dat het aan deze kant weer anders is als aan de kant van Limburg.. Belgse dames zijn over het algemeen meer
als de Nederlandse
quote:De verkeerde kant? Kijk je alleen naar de mannen?Op zondag 24 oktober 2010 20:28 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Mwah, vind ik wel meevallen. Of ik zit aan de verkeerde kant, dat kan ook
.
quote:Dan was jij je dus aardig buiten de groep aan het plaatsen.Op zondag 24 oktober 2010 20:22 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nou.. ik heb een tijdje in een bedrijf gewerkt waar 't stikte van de Limburgers. In het begin was dat lachen maar na een tijdje kwam 't me de strot uit. Als ze dan weer in hun taaltje begonnen kon ik ze gewoon niet meer serieus nemen
.
quote:Onder andere, ja.Op zondag 24 oktober 2010 11:19 schreef Puala het volgende:
Heeft toevallig iemand hier de Lowepro Fastpack 350?
quote:Ja, op zich wel.Zo ja, bevalt deze?
quote:Mja, probeer foto's te maken alsof je een reportage moet maken over oude boerderijen, gevaren op het boerenland, spinnen in hun natuurlijke omgeving, etc. Je moet met je foto's een doel hebben, dan kan je wat gerichter denken over je compo, etc.Op zondag 24 oktober 2010 20:06 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik zal het proberen. Wat voor thema doel je dan op? Bijvoorbeeld de dieren, de machines, het gebouw als 3 afzonderlijke thema's?
quote:Het belgisch accent is wel schattig, maar klinkt al snel 'dommig'Op zondag 24 oktober 2010 20:11 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Oh, ja ik ook wel hoor. Alleen dat accent hè. Dat is op zich wel schattig maar ik denk dat 't behoorlijk snel verveelt. En in dit geval ging 't over een Nederlands exemplaar
.
quote:Hey pas erop hè!Op zondag 24 oktober 2010 22:43 schreef freud het volgende:
[..]
Het belgisch accent is wel schattig, maar klinkt al snel 'dommig'. Brabonië en Limbabwe blijven een beetje bufferprovincies
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:En in welk land denk je dat Mestreech dan ligtOp zondag 24 oktober 2010 22:44 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik heb er niks op tegen om de Belgische grens wat te verleggen, een stukje richting noorden.?
Huilen dan.
quote:Op zondag 24 oktober 2010 23:00 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hey pas erop hè!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
![]()
![]()
quote:Het Luikse (inclusief het Loonse) zou voor mij prima zijnOp zondag 24 oktober 2010 23:00 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En in welk land denk je dat Mestreech dan ligt?
quote:Pff, ik moet er niet aan denken dat de wegen hier van een dergelijk slechte kwaliteit zouden zijnOp zondag 24 oktober 2010 23:16 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Het Luikse (inclusief het Loonse) zou voor mij prima zijn.
quote:Moet je eens in Vlaams-Brabant komen. Daar heb je pas bagger wegen (ben er gisteren nog op de fiets geweest). Luik is goed vergeleken daarmee.Op zondag 24 oktober 2010 23:18 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Pff, ik moet er niet aan denken dat de wegen hier van een dergelijk slechte kwaliteit zouden zijn. Dan kon ik de racer wel inruilen voor een enduro-fiets
.
quote:Goed idee! Ik heb nu al wat meer ideetjes gekregen.Op zondag 24 oktober 2010 22:43 schreef freud het volgende:
[..]
Mja, probeer foto's te maken alsof je een reportage moet maken over oude boerderijen, gevaren op het boerenland, spinnen in hun natuurlijke omgeving, etc. Je moet met je foto's een doel hebben, dan kan je wat gerichter denken over je compo, etc.
quote:Op maandag 25 oktober 2010 16:21 schreef taxibabe het volgende:
Een collega van mijn oude afdeling is sinds vorige week ziek, nu zit de nieuwe collega (mijn oude plek) dus alleen. Belt mijn oude afdelingshoofd of ik nog een paar uurtjes over heb om (weer) bij te springen. Ben er net 3 weken weg..
Ik was daar tijdelijk (vervanging wegens ziekte van een ander) tot ze een nieuwe hadden gevonden.
quote:Wegens een aankomende organisatiewijziging wordt een deel van mijn huidige afdeling verplaatst naar andere afdelingen. Mijn functie kan in principe overal (stond ook in het stuk). Dus bij de bijeenkomst vanmorgen met de directie vroeg ik dus waar ik dan terecht kom. Zegt de algemeen directeur 'waar jij wilt, je hebt toch al bijna overal gezeten'Op maandag 25 oktober 2010 16:23 schreef PdeHoog het volgende:
[..]![]()
Je bent onmisbaar
Het wordt tijd dat zij dat nu ook eens snappen
quote:Op maandag 25 oktober 2010 16:27 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Wegens een aankomende organisatiewijziging wordt een deel van mijn huidige afdeling verplaatst naar andere afdelingen. Mijn functie kan in principe overal (stond ook in het stuk). Dus bij de bijeenkomst vanmorgen met de directie vroeg ik dus waar ik dan terecht kom. Zegt de algemeen directeur 'waar jij wilt, je hebt toch al bijna overal gezeten'
quote:Ik zou wel willen. Waar ik op hoop is dat degene die ik nu vervang blijft zitten waar ze nu zit, dan heb ik meer kans om te blijven.Op maandag 25 oktober 2010 16:28 schreef PdeHoog het volgende:
[..]Kunnen ze je niet gewoon een vast contract geven? Dit schiet toch niet op joh
quote:Ik hoop met je meeOp maandag 25 oktober 2010 16:32 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Ik zou wel willen. Waar ik op hoop is dat degene die ik nu vervang blijft zitten waar ze nu zit, dan heb ik meer kans om te blijven.
Ze heeft nu de garantie dat ze volgend jaar terug mag komen, maar er bestaat een kans dat wat ze nu doet een vaste functie wordt en dat ze wil/kan blijven, daar hoop ik op.
quote:GefeliciflapstaartOp maandag 25 oktober 2010 16:38 schreef kanovinnie het volgende:
Canon 50mm 1.8 II besteld! Morgen komt hij binnen, en dan ga ik er de hele dag mee spelen
quote:Bedankt. Dit wordt het eerste stukje hardware wat niet uit de Dark_Angelus verzameling komt
quote:Ik had er ook nog wel eentje liggenOp maandag 25 oktober 2010 17:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Bedankt. Dit wordt het eerste stukje hardware wat niet uit de Dark_Angelus verzameling komt
quote:Op maandag 25 oktober 2010 17:50 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Ik had er ook nog wel eentje liggen
Ik wil wel voor de 1.4 versie gaan eigenlijk
quote:Jammer. Ik probeer m'n 100-400L nog te dumpen.Op maandag 25 oktober 2010 17:56 schreef kanovinnie het volgende:
[..]Ik had hem van je wel kunnen overnemen
Laten we dat maar niet doen. Dan begin ik op een dumpplek te lijken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Huilen dan.
quote:Of je luistert voortaan gewoon eerder naar mijOp maandag 25 oktober 2010 16:38 schreef kanovinnie het volgende:
Canon 50mm 1.8 II besteld! Morgen komt hij binnen, en dan ga ik er de hele dag mee spelen
quote:Je kunt mensen zoveel wijsmakenOp maandag 25 oktober 2010 18:51 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Of je luistert voortaan gewoon eerder naar mij.
quote:Isdatzo 0 : 1 rest van FOTOp maandag 25 oktober 2010 19:05 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Je kunt mensen zoveel wijsmakenWie zegt dat je gelijk hebt
quote:De praktijk.Op maandag 25 oktober 2010 19:05 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Je kunt mensen zoveel wijsmakenWie zegt dat je gelijk hebt
quote:Waar baseer jij die tussenstand op
quote:En ze zijn allemaal veel groter. Pak iemand van je eigen formaatOp maandag 25 oktober 2010 19:38 schreef Xilantof het volgende:
[..]
De rest van FOT is ook met veel meer dan isdatzo
quote:Op maandag 25 oktober 2010 18:51 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Jammer. Ik probeer m'n 100-400L nog te dumpen.Ik heb al een 70-300. Dus helaas pindakaas.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Naar Dark_Angelus bedoel je?Op maandag 25 oktober 2010 18:51 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Of je luistert voortaan gewoon eerder naar mij.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
quote:Ik ben alleen aardig zodat ik nog is een keer iets voor veels te weinig geld kan overnemen
quote:Je hebt me al aardig leeg gekochtOp maandag 25 oktober 2010 21:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik ben alleen aardig zodat ik nog is een keer iets voor veels te weinig geld kan overnemen
quote:Ik heb gelukkig de 40D en 50D laten liggenOp maandag 25 oktober 2010 21:41 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Je hebt me al aardig leeg gekocht
quote:En de 1DM2 en m'n lenzenOp maandag 25 oktober 2010 21:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb gelukkig de 40D en 50D laten liggen
quote:Eigen bedrijfje beginnen?Op maandag 25 oktober 2010 21:48 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
En de 1DM2 en m'n lenzen
Hoe dan ook, 40D is inmiddels ook weer verkocht en ben aan het sparen voor een 1DM3/4
Je moet wat met je geld, ohja en morgen even naar de KvK
quote:Die 2 zijn niet te vergelijkenOp maandag 25 oktober 2010 21:29 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb al een 70-300. Dus helaas pindakaas.
quote:Klopt, zijne heeft iets meer bereik
quote:Nah, gewoon voor m'n fotografie. Krijg wat opdrachten en die moet ik toch wel gaan verantwoorden op ten duur. En het is gewoon wel prettig om te hebben
quote:Om over de kwaliteit maar niet te beginnenOp maandag 25 oktober 2010 21:55 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Klopt, zijne heeft iets meer bereik
quote:Klopt. Ik heb echt een fijn lensjeOp maandag 25 oktober 2010 21:56 schreef Timmos het volgende:
[..]
Om over de kwaliteit maar niet te beginnen
quote:Die 100-400 zou ik ook nog wel willen hoorOp maandag 25 oktober 2010 21:56 schreef Timmos het volgende:
[..]
Om over de kwaliteit maar niet te beginnen
quote:Maar met een kvk nummer ben je toch sowieso een zzper?Op maandag 25 oktober 2010 21:56 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Nah, gewoon voor m'n fotografie. Krijg wat opdrachten en die moet ik toch wel gaan verantwoorden op ten duur. En het is gewoon wel prettig om te hebben
quote:100-400L is toch echt fijnerOp maandag 25 oktober 2010 21:57 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Klopt. Ik heb echt een fijn lensje
quote:Nee hoor, want die heb ik niet
quote:En straks gewoon de 1D3/4 aftrekken van de belasting natuurlijk.Op maandag 25 oktober 2010 21:56 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Nah, gewoon voor m'n fotografie. Krijg wat opdrachten en die moet ik toch wel gaan verantwoorden op ten duur. En het is gewoon wel prettig om te hebben
quote:Ik heb geen Ned. 2 Marjo, maar waar gaat de docu over?Op maandag 25 oktober 2010 23:03 schreef -Marjo- het volgende:
Oh, er is nu een mooie documentaire op Ned 2 aan de gang. "Als de adem stokt" Mijn zoon is een van de jongeren die een jaar lang gevolgd is...
quote:Welke is jouw zoon dan, en het gaat dus over stotteren?Op maandag 25 oktober 2010 23:03 schreef -Marjo- het volgende:
Oh, er is nu een mooie documentaire op Ned 2 aan de gang. "Als de adem stokt" Mijn zoon is een van de jongeren die een jaar lang gevolgd is...
quote:Op www.document.nl is het ook te zien...Op maandag 25 oktober 2010 23:06 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik heb geen Ned. 2 Marjo, maar waar gaat de docu over?
quote:In de documentaire Als de adem stokt volgt Barbara den Uyl zes jonge stotteraars in hun gevecht met hun handicap; thuis, op school en op groepstherapie bij logopediste Ilanda de Dood. Ook de succesvolle rockzangeres Miss Montreal die zelf ook stottert, speelt een rol in de film.
Naomi heeft als 13 jarige puber veel last van stotteren, maar er is weinig bekend over de oorzaak. Wat opvalt is dat ze er veel ouder uitziet dan ze in werkelijkheid is. Zou dat met haar stotteren te maken hebben? Maddy sprak als kind hele volzinnen vol grammaticale ingewikkeldheden. Daarna begon haar spraak te haperen. Ze is erg perfectionistisch en moet zichzelf leren accepteren. Jochem schaatst als de beste, maar als hij moet praten, struikelt hij over zijn woorden. Kevin is een teruggetrokken enigszins depressieve jongen. Hij stottert zo erg dat er soms minutenlang geen woord uit komt. Gelukkig heeft hij zijn keybord, waarmee hij eigenzinnige muziek maakt. Jochem en Kevin reizen af naar Waddinxveen, waar Pieter Frijters, de grondlegger van de nieuwe therapievorm ‘mind tuning’ hen onderhanden neemt. Zal hij hen van het stotteren af kunnen brengen? Maddy en Naomi nemen back stage een kijkje bij Miss Montreal, de zangeres die door Slankie reclame en De Wereld Draait Door in één klap beroemd is geworden. Ze stottert behoorlijk, behalve als ze zingt. Met de meiden praat ze over hun gemeenschappelijke handicap. ‘Hebben j-jullie dat ook’? vraagt ze, dat je graag c-c-c-c-cola wil, maar dan toch maar s-sinas bestelt’?!
Als de adem stokt wordt uitgezonden i.h.k.v. Wereldstotterdag op 22 oktober 2010
quote:Kevin...Op maandag 25 oktober 2010 23:08 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Welke is jouw zoon dan, en het gaat dus over stotteren?
quote:Dat meisje heb ik eerder op tv gezien!Op maandag 25 oktober 2010 23:09 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
Op www.document.nl is het ook te zien...
[..]
quote:Wow, echt bizar. Hij is echt heel lang stil, dan komt er een halve zin uit, en dan zit hij daarna weer helemaal vast zeker?
quote:nu is het een heel stuk minder. Hij heeft ook Niet meer het gevoel dat hij zichzelf weg moet cijferen omdat een ander iets langer moet wachten tot zijn zin afgemaakt is. Hij zit nu veel lekkerder in zijn vel. Doet de opleiding die hij wilt. Dat depressieve wat hij toen had is gelukkig weg.Op maandag 25 oktober 2010 23:35 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wow, echt bizar. Hij is echt heel lang stil, dan komt er een halve zin uit, en dan zit hij daarna weer helemaal vast zeker?
Hoe heeft hij het er zelf mee?
quote:Dat is mooi! Ik heb de documentaire niet helemaal afgekeken, dus het einde heb ik gemist. Hebben meer mensen zijn manier van stotteren? De paar mensen die ik ken die hebben alleen dat ze z-z-zo praten, niet dat ze heel lang stil zijn.Op maandag 25 oktober 2010 23:45 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
nu is het een heel stuk minder. Hij heeft ook Niet meer het gevoel dat hij zichzelf weg moet cijferen omdat een ander iets langer moet wachten tot zijn zin afgemaakt is. Hij zit nu veel lekkerder in zijn vel. Doet de opleiding die hij wilt. Dat depressieve wat hij toen had is gelukkig weg.
quote:checkOp maandag 25 oktober 2010 23:02 schreef Omniej het volgende:
[..]
En straks gewoon de 1D3/4 aftrekken van de belasting natuurlijk.
quote:Wat ga je in Engeland dan precies doen? En hoe kom je aan zo'n opdracht?Op dinsdag 26 oktober 2010 09:46 schreef HMaster-II het volgende:hey D_A hoe gaat je toko heten? Ik dacht iets van.. "Dark_A Canon in- en doorverkoop VOF"
![]()
Ik mag straks ook weer foto's maken van een collega voor zijn column in een verzekeraarsmagazine.
En in december weer een lang weekend Engeland voor foto opdracht.
quote:Foto's maken tijdens een marktsimulatie spel voor dienstverlenende bedrijven.Op dinsdag 26 oktober 2010 10:44 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat ga je in Engeland dan precies doen? En hoe kom je aan zo'n opdracht?
quote:Wat voor bedrijf is dat dan?Op dinsdag 26 oktober 2010 10:47 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Foto's maken tijdens een marktsimulatie spel voor dienstverlenende bedrijven.
En hoe kom je aan zo'n opdracht??? Gewoon werken bij het bedrijf dat het spel ontwikkeld heeft
quote:PhotoceroOp dinsdag 26 oktober 2010 09:46 schreef HMaster-II het volgende:
hey D_A hoe gaat je toko heten? Ik dacht iets van.. "Dark_A Canon in- en doorverkoop VOF"
![]()
Ik mag straks ook weer foto's maken van een collega voor zijn column in een verzekeraarsmagazine.
En in december weer een lang weekend Engeland voor foto opdracht.
quote:Klinkt alleen als "Foto Zero"Op dinsdag 26 oktober 2010 13:14 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Photocero
Ben bezig met de site en vind het ergens wel een lekkere naam
quote:Past wel bij meOp dinsdag 26 oktober 2010 13:32 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Klinkt alleen als "Foto Zero"Fotonul of te wel prutser.
goed gekozen
quote:Niet echt concreet een goede grap om te reproduceren helaas
quote:Varieert gelukkigOp dinsdag 26 oktober 2010 17:38 schreef Chanty het volgende:
Mja ik ken die lollige onderonsjes ondertussen welAl zal dat op de bouw wel wat minder subtiel eraan toe gaan
quote:Doe eens foto's posten zodat we je frustraties kunnen delen.
quote:Zie FlickrOp woensdag 27 oktober 2010 09:56 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Doe eens foto's posten zodat we je frustraties kunnen delen.
Ik mag binnenkort ook weer proberen in een café een bandje proberen te fotograferen.
quote:Dat valt best mee
quote:De volgende keer een grijskaart meenemenOp woensdag 27 oktober 2010 14:40 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dat valt best mee
[ afbeelding ]
DIT valt bij mij onder de categorie "belabberd licht"
quote:Huib, ik ga echt niet met een grijskaart in een kroegje mijn witbalans zitten bijwerkenOp woensdag 27 oktober 2010 14:45 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
De volgende keer een grijskaart meenemen
Want volgens mij kan je hier nog wel meer uit halen.
quote:Ik wist dat je zou reagerenOp woensdag 27 oktober 2010 14:48 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Huib, ik ga echt niet met een grijskaart in een kroegje mijn witbalans zitten bijwerken
Er was daar normale kroegverlichting, kaarsjes, en een paar spotjes met erg geel licht. Oftewel: een grote mix van allerlei lichtbronnen die niet specifiek zijn gericht op podia en artiesten. Kortom: dat kun je verder vergeten. Het is geen studio hoorDaarnaast heb ik dit in ongeveer 1 minuut nabewerkt omdat ik haast had en het snel snel snel aangeleverd moest worden
En ik vond het ook werkelijk geen optreden wat veel nabewerking waard is.
Maar....als jij het beter kunt, dan hoor ik graag hoe en wat
@D_A: je mag klagen over je licht hoor, maar ga voor de grap eens in een echte kroeg fotograferenDan leer je wat echt brak licht is!
quote:Heel vet hoe het een "schaduw" is, maar het is toch heel duidelijk dat er een snaarinstrument gespeeld word (een contrabas?).Op woensdag 27 oktober 2010 22:38 schreef Dark_Angelus het volgende:
[ afbeelding ]
Lampjes van vanavond! Nu weer verder bewerken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
quote:Jij zat bij ApocalypticaOp woensdag 27 oktober 2010 22:38 schreef Dark_Angelus het volgende:
[ afbeelding ]
Lampjes van vanavond! Nu weer verder bewerken
quote:CelloOp woensdag 27 oktober 2010 23:26 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Heel vet hoe het een "schaduw" is, maar het is toch heel duidelijk dat er een snaarinstrument gespeeld word (een contrabas?).
quote:Ja eigenlijk wel weer erg vet! Licht was natuurlijk donker, rook, en het wel bekende maar moet zeggen dat er nog heel wat gelukt isOp woensdag 27 oktober 2010 23:30 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Jij zat bij ApocalypticaHoe was dat concert?
quote:Zo goed is mijn metalkennis niet meer. Daar ben ik zo'n 2 jaar mee gestopt.Op woensdag 27 oktober 2010 23:31 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
CelloApocalyptica = metal op 3 cello's en een drumstel
quote:Oh, overwegend zijn ze wel OK. Ben wat verwend bij grote concerten in Ahoy etc, maar heb ook in kleinere barretjes prima opstellingen gezien.Op woensdag 27 oktober 2010 22:26 schreef ultra_ivo het volgende:
Sterker nog, ik zou zeggen dat de meeste lichttechnici het licht nog niet gezien hebben
quote:TofOp woensdag 27 oktober 2010 23:33 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Ja eigenlijk wel weer erg vet! Licht was natuurlijk donker, rook, en het wel bekende maar moet zeggen dat er nog heel wat gelukt is
Zal zo eens wat posten.
quote:Op woensdag 27 oktober 2010 23:26 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Heel vet hoe het een "schaduw" is, maar het is toch heel duidelijk dat er een snaarinstrument gespeeld word (een contrabas?).
Alleen jammer dat de lamp onder zo'n rare hoek staat (rechts meer licht dan links) terwijl die lamp boven het hoofd van de artiest hangt.Haha, het is helemaal niet slecht om te kijken naar foto's. Leer je zelf ook alleen maar weer vanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
quote:Nice! Ongeveer alle cd's komen voorbij dus hopelijk ken je watOp woensdag 27 oktober 2010 23:51 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
TofIk ga zaterdag naar 013
Zonder cam dus gewoon lekker genieten
quote:Op woensdag 27 oktober 2010 23:55 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Nice! Ongeveer alle cd's komen voorbij dus hopelijk ken je wat
quote:De layout is breder en je kan ook max 1024 pixels breed dumpen..Op donderdag 28 oktober 2010 10:03 schreef problematiQue het volgende:
Doet die nieuwe lay-out niet meer automatisch resizen?
quote:Dank!Op donderdag 28 oktober 2010 13:22 schreef Cryothic het volgende:
Vet, wij gingen helaas niet, want we hadden al een aantal erg drukke dagen achter de rug
Mooie foto's
quote:Gooooodver wat een foto weer zeg.
quote:Op donderdag 28 oktober 2010 13:51 schreef Omniej het volgende:
[..]
Gooooodver wat een foto weer zeg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |