Nee dat zeg ik niet, maar in dit geval WEL !quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 18:30 schreef 1koffieKoekje het volgende:
blablabla
het is altijd de schuld van de joden
Jouw reactie vindt ik wel erg ver gaan. ten eerste zijn het geen kakkerlakken maar mensen, wat zou jij ervan vinden als jouw dat aangedaan werd ?quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 18:53 schreef italoni het volgende:
moslims misdragen zich altijd dus niks dan lof voor de joden die de kakkerlakken wel keihard aanpakken![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
1quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 19:51 schreef numgrips het volgende:
[..]
Jouw reactie vindt ik wel erg ver gaan. ten eerste zijn het geen kakkerlakken maar mensen, wat zou jij ervan vinden als jouw dat aangedaan werd ?
En de mensen op de video die je heb geplaatst mogen van mij gestraft worden.
Alleen jammer dat je moslims erbij betrekt. omdat 1 moslim het doet, betekent het niet dat ze allemaal zo zijn.
Kan je wat inhoudelijker reageren,want volgens mij heb je teveel koffie opquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 19:55 schreef 1koffieKoekje het volgende:
[..]
1
hahahahhahaha
je bent wereldvreemd man
+1 voor de scherptequote:Op zaterdag 16 oktober 2010 20:01 schreef Thomas B. het volgende:
Het is zeker dat je er haast niets van op tv zult zien en direct daarna kom je met een link naar een tv-uitzending
Ik ga de uitzending wel even kijken, omdat het een onderwerp is wat me bezighoudt. Het is echter minder onbesproken dan je misschien denkt. Van de Gazastrook bijvoorbeeld is het algemeen bekend hoe de situatie ervoor staat. Ook zijn er genoeg organisaties die rapporten publiceren en die de zaak onder de aandacht willen brengen. Het probleem is alleen dat de politieke belangen zwaarder wegen dan de wil om iets aan de situatie te doen. En voor een groot deel van de civiele maatschappij staat het te ver van hen af om zich te mengen in het conflict. Maar je stelling is juist: de situatie is schandalig.
Ga anders effe lekker ergens posten met je IQ van zestig. Droplul.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 18:53 schreef italoni het volgende:
moslims misdragen zich altijd dus niks dan lof voor de joden die de kakkerlakken wel keihard aanpakken![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ben blij dat onze gebande vriend terug isquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 19:55 schreef 1koffieKoekje het volgende:
[..]
1
hahahahhahaha
je bent wereldvreemd man
overal veroorzaken moslims problemen en dat is gewoon buiten proportioneel.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 19:51 schreef numgrips het volgende:
[..]
Jouw reactie vindt ik wel erg ver gaan. ten eerste zijn het geen kakkerlakken maar mensen, wat zou jij ervan vinden als jouw dat aangedaan werd ?
Alleen jammer dat je moslims erbij betrekt. omdat 1 moslim het doet, betekent het niet dat ze allemaal zo zijn.
Er valt zeker wat te zeggen voor jouw standpunt.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 18:53 schreef -Lumenatra het volgende:
Propaganda, van beide zijden, is niet iets om een oordeel over te velgen. Nutteloze discussie, teveel gemanipuleer om je daar druk over te maken. Baseer je oordeel liever over wie je 't het meest gunt om daar te zijn. Of als je heel erg naïef bent, dat ze d'r allebei mogen zijn.
Ikzelf gun liever mijn oordeel aan een bevolkingsgroep die er alles aan doet om een land op te bouwen, in plaats van een die er alles aan doet om een land af te breken.
Vet van mij.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 19:37 schreef Zienswijze het volgende:
Aan beide kanten heb je mensen die zich misdragen. Door dit probleem al jarenlang nog steeds niet opgelost is, krijg je aan beide kanten mensen die gaan radicaliseren en alleen radicale oplossingen voor ogen hebben. Vast staat wel dat joden recht hebben op een eigen staat, gezien de eeuwenlange vervolgingen in Europa en het Midden-Oosten.
Van geschiedenis heb je niet zo veel begrepen, vermoed ik?quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 21:10 schreef italoni het volgende:
[..]
overal veroorzaken moslims problemen en dat is gewoon buiten proportioneel.
ws zijn de volkeren die de islam aanhangen genetisch gewoon agressief en misdadig
Wat nou gunnen? Gaan wij hier in Schubbekutteveen op een halve dag vliegen even bepalen wie er in onze ogen het meeste recht heeft er te zijn omdat we de een liever vinden dan de ander? Beter kijk je vanuit de praktijk dat beiden er gewoon zijn en er aan beide zijden idioten rondlopen die niet kijken op een burgerslachtoffertje meer of minder en het dan nog rechtvaardigen ook.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 18:53 schreef -Lumenatra het volgende:
Propaganda, van beide zijden, is niet iets om een oordeel over te velgen. Nutteloze discussie, teveel gemanipuleer om je daar druk over te maken. Baseer je oordeel liever over wie je 't het meest gunt om daar te zijn. Of als je heel erg naïef bent, dat ze d'r allebei mogen zijn.
Je bent de beelden even vergeten van het Israelische leger dat het vliegveld van Gaza verwoestte en alle economische infrastructuur in het algemeen stelselmatig saboteert? Van de Israelische praktijk om het water af te sluiten en te rerouten naar de Israelische nederzettingen, elektriciteit, onderwijs, werkgelegenheid idem? Hoe is dat opbouwend bedoeld?quote:Ikzelf gun liever mijn oordeel aan een bevolkingsgroep die er alles aan doet om een land op te bouwen, in plaats van een die er alles aan doet om een land af te breken.
Ik ben jouw vriend nietquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 20:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ben blij dat onze gebande vriend terug is
Dat slaat natuurlijk nergens op: juist in arme, onwelvarende gebieden is er een sterke bevolkingsgroei. Moedwillig (meer kinderen betekent meer mankracht om je akkers te beplanten), en onmoedwillig (slechte voorlichting over voorbehoedsmiddelen etc.).quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 18:36 schreef Napalm het volgende:
Aangezien de bewoners van de Gazastrook een enorme bevolkingsgroei laten zien denk ik zo dat ze het daar zo slecht nog niet hebben.
quote:Budrus: A Palestinian story of non-violent protest
By Yolande Knell
BBC News, Jerusalem
Ayed Morrar united Palestinians and Israelis in peaceful protests against Israel's separation barrier.
In the opening sequence of the new documentary film, Budrus, the camera follows a winding road to the home of Palestinian activist, Ayed Morrar.
"We don't have time for war. We want to raise our kids in peace and hope," he states in Hebrew, addressing any Israelis in the cinema audience.
Mr Morrar comes from one of six small villages close to the occupied West Bank's border with Israel, which were due to be encircled by the Israeli separation barrier in 2003.
The plans would have cut off Budrus residents' access to some 300 acres of land and torn up their olive trees.
The film, produced by a Palestinian and an Israeli, follows the villagers' largely peaceful protests against the barrier.
Palestinians test out Gandhi-style protest
As the film is shown around the world - in New York and London as well as Israel, the West Bank and Gaza - it is being held up as a positive case-study of how non-violent solutions to conflict can yield results.
Director Julia Bacha who works with the non-profit group, Just Vision, says the documentary addresses a question her organisation is often asked.
"The question was: where was the Palestinian Gandhi? Why aren't Palestinians using non-violent resistance? If they used non-violence, there would be peace."
"We knew the situation on the ground was a little bit more complex than that… but we wanted to choose a successful story," she adds.
Rare unity
In Budrus, villagers held 55 demonstrations over 10 months.
Unusually, members of rival Palestinian factions, Fatah and Hamas, presented a united front and women and girls joined the front line of the struggle.
At one point in the film, Mr Morrar's 15-year-old daughter, Iltezam, is seen stepping into the path of a bulldozer, forcing it to retreat.
Women were at the heart of the struggle to save the olive trees and land of Budrus.
"It's good to feel even when you're so small and have nothing, you can do this," she observes.
The role played by hundreds of Israeli peace campaigners is also underscored.
Some shot the compelling original footage which shows marches dispersed with tear gas and rubber bullets, and verbal confrontations with soldiers trying to uproot trees.
In some scenes, the situation looks hopeless. Budros is placed under curfew and live bullets appear to be fired by Israeli forces trying to establish control. When a young man is arrested, angry locals try to tear down the barbed wire of the security barrier with their bare hands.
Eventually, though, the Israeli government decides to change the route of the barrier, claiming it is a "political" decision, leaving locals access to 95% of their land.
Inspirational
Through our non-violent struggle we prove that if you want to build security you can do it without punishing people and encouraging them to take revenge on you.”
Audience members at a small screening in East Jerusalem gave high praise to the documentary.
One Arab Israeli, Hani, said he found inspiration in it. "I think right now we need to develop our form of resistance and this is the right choice," he remarked.
"We need to just show the world that we're not violent, we're not terrorists, we don't want to kill Israelis, we just want our freedom."
"It was a brilliant movie," a young Israeli, Sefi, commented. "It really shows in an amazing way the consequence of the occupation from a personal point of view."
Among the voices included in the documentary was that of an Israeli army spokesman who maintains that Israel's objective of providing security "trumps everything."
However, the Israeli border police commander, Yasmine Levy, sent to ensure the wall got built according to the route set by the military, develops a more complicated relationship with local women who call out to her by name in protests.
While she continues to act on orders to block the protests, she is impressed by their resolve.
"Even if the women were beaten or shot, they had no problem with it. They went to all lengths to ensure the land would remain theirs," she remembers.
Israeli soldiers tried to prevent protesters from reaching the bulldozers being used to clear the land.
The documentary ends on a high note with people from Budrus joining similar campaigns to support other villages.
As a West Bank resident, the main protagonist, Mr Morrar needed Israeli permission to come to East Jerusalem for the film's opening night. It was refused.
However, he told the BBC that he had watched the film and liked it. He expressed hope its message would get across.
"Through our non-violent struggle, we prove that if you want to build security, you can do it without punishing people and encouraging them to take revenge on you," he said.
"I am sure that if any village in Palestine in general works exactly like Budrus then all of them will succeed like Budrus."
Mooi.quote:Op zondag 17 oktober 2010 13:43 schreef Mwanatabu het volgende:
Hier ook een mooie docu, over een geweldloze aanpak:
http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-11555031
[..]
quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 18:36 schreef Napalm het volgende:
Aangezien de bewoners van de Gazastrook een enorme bevolkingsgroei laten zien denk ik zo dat ze het daar zo slecht nog niet hebben.
Voorts geloof ik helemaal niets meer van de opnamen uit dat gebied. De ene dag hel en verdoemenis 60 dode babies en de volgende dag blijken het er toch nul te zijn. Verwisseling in het ziekenhuis. Een slachtoffer afgevoerd in de ambulance, om het hoekje stapt hij weer uit.
Mooie beelden maar geen realiteit. Ze hebben er zelfs een naam voor; Pallywood
Bijv: http://www.disclose.tv/ac(...)propaganda_must_see/
Citeren kan iedereen.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 15:20 schreef rubje het volgende:
Weet je we kunnen nog duizenden boeken of documentaires maken hierover,feit is en blijft is dat de situatie niet veranderdt zolang de politiek in Israel door de kolonisten en de rechtse ultras wordt beheerst.
Sowieso gaat de Ghandi vergelijking niet op. De Britten toendertijd wisten dondersgoed dat zij kolonisten waren op vreemd gebied, ookal meenden zij daarvoor rechtvaardiging te hebben vanuit een superioriteitsgevoel. Terwijl de Israeliers van mening zijn dat kolonisme niet eens van toepassing is aangezien ze slechts hun "eigen" land terugnemen. Iets wat altijd al van hen was dus en hen toebehoort, volgens hun ideologie.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 01:33 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Mooi.
Maar wel wrang:
"The question was: where was the Palestinian Gandhi? Why aren't Palestinians using non-violent resistance? If they used non-violence, there would be peace."
Dus de Israeli's kunnen gewoon geweld blijven gebruiken, maar als de Palestijnen zich vreedzaam verzetten, zou er vrede zijn?
Waar is de Israelische Gandhi eigenlijk?
quote:Niet alle 'vervolgde' volken zijn even hard vervolgd.Op zondag 17 oktober 2010 00:39 schreef Kees22 het volgende:
En nu meer academisch: als groepen door eeuwenlange vervolging in Europa recht krijgen op een eigen staat, waarom dan niet groepen die eeuwenlang in Afrika, Azië of Amerika vervolgd zijn?
quote:OK, dit is een te respecteren en in beginsel neutraal uitgangspunt.Op zaterdag 16 oktober 2010 18:53 schreef -Lumenatra het volgende:
quote:Ah, maar welke bevolkingsgroep bouwt dan alles op en welke breekt alles af?Ikzelf gun liever mijn oordeel aan een bevolkingsgroep die er alles aan doet om een land op te bouwen, in plaats van een die er alles aan doet om een land af te breken.
quote:Ik kan de originele documentaire niet zien. maar je vergelijking is treffend.Op zaterdag 16 oktober 2010 19:16 schreef asla het volgende:
Ik snap je posting niet, dit gebeurt in nederland ook, al jaren. Hele groepen pesten Nederlanders uit hun woonwijk,
In de loop der jaren is bv Kanaleneiland Utrecht overgenomen door de Marokkanen en hun vrienden, er wonen er nauwelijks nog Nederlanders, weggepest en weggetreiterd.
Midden in de nacht op de ramen bonken en op deuren trappen van de oudere mensen. Eens ga je vanzelf wel weg.
En de utrechtse politiek doet gewoon niets.
quote:Op woensdag 20 oktober 2010 03:02 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Sowieso gaat de Ghandi vergelijking niet op. De Britten toendertijd wisten dondersgoed dat zij kolonisten waren op vreemd gebied, ookal meenden zij daarvoor rechtvaardiging te hebben vanuit een superioriteitsgevoel. Terwijl de Israeliers van mening zijn dat kolonisme niet eens van toepassing is aangezien ze slechts hun "eigen" land terugnemen. Iets wat altijd al van hen was dus en hen toebehoort, volgens hun ideologie.
Als je met zo'n ideologisch gedreven tegenstander hebt te maken wanneer het aankomt op landje pikken en je maakt mensen wijs dat ze de Ghandi moeten uithangen is dat bijna misdadig. Wat dat betreft zou de boodschap van Malcolm X eens herzien moeten worden. Het is duidelijk dat de huidige strategie van de afgelopen zestig jaar niets heeft geholpen maar om dan maar de Ghandi strategie te proberen is wel erg naief.
quote:Roma's zijn nomaden.Op zondag 17 oktober 2010 00:39 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Vet van mij.
Vast staat wel?
Dan ben ik wel benieuwd wanneer de Roma en Sinti en dergelijke groepen ook recht krijgen op een eigen staat? En waar die dan moet komen. Want ook die groepen worden al eeuwenlang vervolgd in Europa en het Midden-Oosten..
En nu meer academisch: als groepen door eeuwenlange vervolging in Europa recht krijgen op een eigen staat, waarom dan niet groepen die eeuwenlang in Afrika, Azië of Amerika vervolgd zijn?
quote:Roma zijn nomaden. Dat is blijkbaar niet genoeg reden om uitzetting vanuit Frankrijk naar Roemenië te verhinderen!Op zondag 24 oktober 2010 03:24 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Roma's zijn nomaden.
Dit gaat om een religieuze groep (1 van de 5 wereldgodsdiensten!). Het gaat immers niet om een klein volk dat ergens op een afgelegen plek op de wereld woont.
Je kan wel denken aan bijv. Indianen die recht hebben op een eigen land, naar mijn mening.
Feit is wel dat we met z'n allen rechtvaardig moeten handelen. Elk volk heeft recht op een eigen plek/land waar ze veilig kunnen worden, zonder vervolgd te worden. De joden, gezien hun geschiedenis, zijn 1 van der volkeren die daar recht op hebben.
quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 19:51 schreef numgrips het volgende:
[..]
quote:Beide partijen zullen water bij de wijn moeten doen. Toch heeft het mij al bevreemd dat Israel dit stuk land kreeg toegewezen. Het waarom erachter is namelijk te idioot voor woorden: de bijbel zegt dat de joden daar thuishoren. Tsja....Op maandag 25 oktober 2010 09:37 schreef Voorschrift het volgende:
Ach, volgens de Palestijnen is de hele staat Israel een bezetting, met deze termen kunnen we nog wel even doorgaan met discussiëren.
quote:Dat is ook zo, hoewel ik daar liever een Israelische dan een Palestijnse staat zie. Ik snap niet waarom mensen die zich hard maken voor de mensenrechten altijd Israel bashen. Oke, zoals ik al zei gaat de verdediging van Israel met de harde hand, maar in het land zelf maken ze zich wel hard voor mensenrechten.Op maandag 25 oktober 2010 10:02 schreef WeirdMicky het volgende:
Mensen die volledig partij kiezen voor een van de twee partijen in deze dit conflict zijn per definitie niet goed snik. Als je niet begrijpt dat het Palestijnse als de Israëlieten lijden onder deze patstelling, mis je duidelijk wat gezond verstand en ben je onderdeel van het probleem.
'Ja maar de Palestijnen zijn terroristen'
'Ja, maar de Joden hebben recht op dat stukje woestijnland'
quote:Orthodoxe joden krijgen steeds meer de overhand in Israel. Die figuren steunen is hetzelfde als extremistische moslims de hand aanrijken.Op maandag 25 oktober 2010 10:14 schreef mlg het volgende:
[..]
Dat is ook zo, hoewel ik daar liever een Israelische dan een Palestijnse staat zie. Ik snap niet waarom mensen die zich hard maken voor de mensenrechten altijd Israel bashen. Oke, zoals ik al zei gaat de verdediging van Israel met de harde hand, maar in het land zelf maken ze zich wel hard voor mensenrechten.
quote:Moeten we het net zo serieus nemen als Islamitisering? Onze islamitische bondgenoten krijgen gemiddeld ook mee nakomelingen dan een Nederlander. Het aantal orthodoxe joden is namelijk ook 10% van de gehele Israelische bevolking, en het aantal nakomelingen is in verhouding gelijk met die van de Islamieten in Nederland.Op maandag 25 oktober 2010 11:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Orthodoxe joden krijgen steeds meer de overhand in Israel. Die figuren steunen is hetzelfde als extremistische moslims de hand aanrijken.
quote:Ik ontken dat er sprake is van islamisering binnen onze eigen landsgrenzen. In landen als Iran en Saoudi-Arabie is het natuurlijk de bittere realiteit.Op maandag 25 oktober 2010 11:51 schreef mlg het volgende:
[..]
Moeten we het net zo serieus nemen als Islamitisering? Onze islamitische bondgenoten krijgen gemiddeld ook mee nakomelingen dan een Nederlander. Het aantal orthodoxe joden is namelijk ook 10% van de gehele Israelische bevolking, en het aantal nakomelingen is in verhouding gelijk met die van de Islamieten in Nederland.
Je ontkent islamitisering, maar je erkent zionisering (hoe je het ook noemen wil), terwijl de ratio hetzelfde is.
quote:Je maakt je zorgen dat de orthodoxe joden de overhand krijgen, maar dat zou betekenen dat de Moslims in Nederland ook de overhand krijgen, omdat de cijfers met aantallen in percentage en nakomelingen vergelijkbaar zijn met die van de orthodoxe joden.Op maandag 25 oktober 2010 11:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik ontken dat er sprake is van islamisering binnen onze eigen landsgrenzen. In landen als Iran en Saoudi-Arabie is het natuurlijk de bittere realiteit.
quote:Kan aan mij liggen, maar ik zie het verband niet. Wat hebben moslims precies van doen met orthodoxe joden? Het is een simpele constatering dat in de staat Israel orthodoxe joden meer voet aan de grond krijgen. Ook in de politiek. Daar heeft Nederland verder niets mee te maken. Echt een onbegrijpelijke post van jouw kant.Op maandag 25 oktober 2010 12:00 schreef mlg het volgende:
[..]
Je maakt je zorgen dat de orthodoxe joden de overhand krijgen, maar dat zou betekenen dat de Moslims in Nederland ook de overhand krijgen, omdat de cijfers met aantallen en nakomelingen vergelijkbaar zijn met die van de orthodoxe joden.
quote:Op maandag 25 oktober 2010 12:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kan aan mij liggen, maar ik zie het verband niet. Wat hebben moslims precies van doen met orthodoxe joden? Het is een simpele constatering dat in de staat Israel orthodoxe joden meer voet aan de grond krijgen. Ook in de politiek. Daar heeft Nederland verder niets mee te maken. Echt een onbegrijpelijke post van jouw kant.
quote:Ik snap je nog steeds niet. Zorgen maken over islamisering in het M-O? Nee, daar kan ik niet wakker van liggen. Net zo min dat ik er wakker van lig dat othodoxe joden de overhand krijgen in Israel. Als Nederland werkelijk geislamiseerd zou worden, dan zou ik mij zorgen maken. Gelukkig is daar geen sprake van.
quote:Dat was mijn tweede vraag, die aansluit bij mijn eerste stelling: het aantal orthodoxe joden in Israel is 10% van de bevolking. Dat is het percentage wat wij aan immigranten hebben, waarvan een groot deel Moslim is. Het aantal nakomelingen van de orthodoxe joden is gemiddeld 5, en bij de Moslims in Nederland 6. Als jij stelt dat orthodoxe joden de overhand krijgen, dan krijgen de Moslims in Nederland ook de overhand.Op maandag 25 oktober 2010 12:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik snap je nog steeds niet. Zorgen maken over islamisering in het M-O? Nee, daar kan ik niet wakker van liggen. Net zo min dat ik er wakker van lig dat othodoxe joden de overhand krijgen in Israel. Als Nederland werkelijk geislamiseerd zou worden, dan zou ik mij zorgen maken. Gelukkig is daar geen sprake van.
quote:Moslims in Nederland hebben gemiddeld 6 kinderen per persoon, zeg je ?Op maandag 25 oktober 2010 12:12 schreef mlg het volgende:
is. Het aantal nakomelingen van de orthodoxe joden is gemiddeld 5, en bij de Moslims in Nederland 6.
quote:Per gezin. Het aantal nakomelingen per persoon zal rond de 2.9 zitten, en per paar zal dat dus op(2 x 2.9=) 5.8 uitkomen, maar aangezien het bij de Joods orthodoxe paren op ongeveer 4.8 uitkomt is de ratio 5:6 hetzelfde.Op maandag 25 oktober 2010 12:18 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Moslims in Nederland hebben gemiddeld 6 kinderen per persoon, zeg je ?
Ik dacht een tijd terug gelezen te hebben dat dit eerder 2-punt-nog-wat- was.
Hoe kom jij aan dat getal van 6 ? Bron ?
quote:Op zondag 17 oktober 2010 08:54 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Wat nou gunnen? Gaan wij hier in Schubbekutteveen op een halve dag vliegen even bepalen wie er in onze ogen het meeste recht heeft er te zijn omdat we de een liever vinden dan de ander? Beter kijk je vanuit de praktijk dat beiden er gewoon zijn en er aan beide zijden idioten rondlopen die niet kijken op een burgerslachtoffertje meer of minder en het dan nog rechtvaardigen ook.
[..]
Je bent de beelden even vergeten van het Israelische leger dat het vliegveld van Gaza verwoestte en alle economische infrastructuur in het algemeen stelselmatig saboteert? Van de Israelische praktijk om het water af te sluiten en te rerouten naar de Israelische nederzettingen, elektriciteit, onderwijs, werkgelegenheid idem? Hoe is dat opbouwend bedoeld?
quote:Ja, leuk en aardig die cijfers, maar ten eerste zijn niet alle moslims fundamentalistisch. Daarnaast hebben Nederlandse moslims nauwelijks politieke macht. Die vlieger gaat niet op voor orthodoxe joden in Israel.Op maandag 25 oktober 2010 12:12 schreef mlg het volgende:
[..]
Dat was mijn tweede vraag, die aansluit bij mijn eerste stelling: het aantal orthodoxe joden in Israel is 10% van de bevolking. Dat is het percentage wat wij aan immigranten hebben, waarvan een groot deel Moslim is. Het aantal nakomelingen van de orthodoxe joden is gemiddeld 5, en bij de Moslims in Nederland 6. Als jij stelt dat orthodoxe joden de overhand krijgen, dan krijgen de Moslims in Nederland ook de overhand.
quote:En omdat ze er zelf willen wonen, zelfbeschikkingsrecht he.Op maandag 25 oktober 2010 10:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Beide partijen zullen water bij de wijn moeten doen. Toch heeft het mij al bevreemd dat Israel dit stuk land kreeg toegewezen. Het waarom erachter is namelijk te idioot voor woorden: de bijbel zegt dat de joden daar thuishoren. Tsja....
quote:Op maandag 25 oktober 2010 12:55 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
En omdat ze er zelf willen wonen, zelfbeschikkingsrecht he.
quote:Ik zat er tevens naast, de orthodoxe joden maken 7% deel uit van de bevolking die ook weer bestaat uit de moderne en ultra orthodoxe joden. Jij hebt het over de laatste groep, die waarschijnlijk nog minder dan de helft van de 7% uitmaakt. Deze groep is tevens niet zo geliefd binnen de Joodse gemeenschap, en je hebt gelijk dat ze met weerstand enig invloed hebben op de politiek, maar absoluut minder dan de traditionele joden.Op maandag 25 oktober 2010 12:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, leuk en aardig die cijfers, maar ten eerste zijn niet alle moslims fundamentalistisch. Daarnaast hebben Nederlandse moslims nauwelijks politieke macht. Die vlieger gaat niet op voor orthodoxe joden in Israel.
quote:Ik heb ook nergens beweerd dat zij een meerderheid vormen of ze worden gesteund door het merendeel van de bevolking. Ik concludeerde enkel dat zij politieke macht bezitten. Waar ik mij trouwens wel enorm over verbaas, is dat rechtse mensen allemaal dezelfde opvattingen delen: moslims zijn evil en joden mogen op geen enkele wijze bekritiseerd worden. Worden jullie anders opgevoed ofzo?Op maandag 25 oktober 2010 13:23 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik zat er tevens naast, de orthodoxe joden maken 7% deel uit van de bevolking die ook weer bestaat uit de moderne en ultra orthodoxe joden. Jij hebt het over de laatste groep, die waarschijnlijk nog minder dan de helft van de 7% uitmaakt. Deze groep is tevens niet zo geliefd binnen de Joodse gemeenschap, en je hebt gelijk dat ze met weerstand enig invloed hebben op de politiek, maar absoluut minder dan de traditionele joden.
quote:BoehoeBinnen de politiek zijn genoeg moslims die invloed hebben op de politiek en anders worden ze ondersteund hierin door onze geliefde linkse partijen.
quote:Het was van de Britten, die kozen ervoor het aan de Israëliërs te geven. Niets illegaals aan lijkt me, en als de Palestijnen daar problemen mee hebben dan hebben ze maar pech. De Duitsers uit Danzig hadden ook geen andere keuze, of hebben die ook bussen met vrouwen en kinderen opgeblazen?Op maandag 25 oktober 2010 12:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zelfbeschikkingsrecht???
Op het land van een ander? Tuurlijk...
quote:We zijn een joods-christelijk cultuur, dus het lijkt me ook niet vreemd dat de Joden enigzins verdedigd worden, vooral omdat de VN 70% van hun toezicht richt op Israel, terwijl er bij de landen die mensenrechten schenden en waar terroristische organisaties de regering vormen nauwelijks toezicht aanwezig is.Op maandag 25 oktober 2010 13:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb ook nergens beweerd dat zij een meerderheid vormen of ze worden gesteund door het merendeel van de bevolking. Ik concludeerde enkel dat zij politieke macht bezitten. Waar ik mij trouwens wel enorm over verbaas, is dat rechtse mensen allemaal dezelfde opvattingen delen: moslims zijn evil en joden mogen op geen enkele wijze bekritiseerd worden. Worden jullie anders opgevoed ofzo?
[..]
quote:Die groep vormt een net zo grote minderheid als de ultra-orthodoxe joden in Israel.BoehoeVan echte invloed is geen sprake. Bovendien is er geen grote groep moslims die ons land wil islamiseren. Dat zij wekelijks de moskee bezoeken betekent namelijk niet zij Nederland willen omtoveren tot een tweede Saoudi-Arabie. Ze zullen er ongetwijfeld zijn, maar die groep vormt een minderheid.
quote:We zijn helemaal geen joods-christelijke cultuur. Dat maakt die blonde klaphark ervan, maar ik voel mij op geen enkele wijze verwant met de joden. Zij hebben ook nooit grote invloed gehad op ons land. Dat Nederland van oudsher een christelijk land is, en het christendom voortkomt uit het jodendom, maakt onze cultuur nog niet joods.Op maandag 25 oktober 2010 13:40 schreef mlg het volgende:
[..]
We zijn een joods-christelijk cultuur, dus het lijkt me ook niet vreemd dat de Joden enigzins verdedigd worden, vooral omdat de VN 70% van hun toezicht richt op Israel, terwijl er bij de landen die mensenrechten schenden en waar terroristische organisaties de regering vormen nauwelijks toezicht aanwezig is.
quote:Alleen hebben die orthodoxe figuren meer invloed.Die groep vormt een net zo grote minderheid als de ultra-orthodoxe joden in Israel.
quote:Het is misschien beter te verwoorden als een Joods-Christelijke traditie, maar we hebben veel kenmerken van het Joodse cultuur.Op maandag 25 oktober 2010 13:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
We zijn helemaal geen joods-christelijke cultuur. Dat maakt die blonde klaphark ervan, maar ik voel mij op geen enkele wijze verwant met de joden. Zij hebben ook nooit grote invloed gehad op ons land. Dat Nederland van oudsher een christelijk land is, en het christendom voortkomt uit het jodendom, maakt onze cultuur nog niet joods.
[..]
Alleen hebben die orthodoxe figuren meer invloed.
quote:De hoeveelheid Moslims in Nederland wordt op basis van etniciteit vastgesteld. Zo kom je rond de 800.000.Op maandag 25 oktober 2010 13:23 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik zat er tevens naast, de orthodoxe joden maken 7% deel uit van de bevolking die ook weer bestaat uit de moderne en ultra orthodoxe joden. Jij hebt het over de laatste groep, die waarschijnlijk nog minder dan de helft van de 7% uitmaakt. Deze groep is tevens niet zo geliefd binnen de Joodse gemeenschap, en je hebt gelijk dat ze met weerstand enig invloed hebben op de politiek, maar absoluut minder dan de traditionele joden.
Binnen de politiek zijn genoeg moslims die invloed hebben op de politiek en anders worden ze ondersteund hierin door onze geliefde linkse partijen.
De conclusie is dat in verhouding het wat betreft extremen slechter gesteld is in nederland, dan in Israel. Bovendien laat zo'n zwakzinnige beschaving als Nederland veel sneller over zich heenlopen dan de Israeliers.
quote:Wat raaskal je nu weer?Op maandag 25 oktober 2010 13:35 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Het was van de Britten, die kozen ervoor het aan de Israëliërs te geven. Niets illegaals aan lijkt me, en als de Palestijnen daar problemen mee hebben dan hebben ze maar pech. De Duitsers uit Danzig hadden ook geen andere keuze, of hebben die ook bussen met vrouwen en kinderen opgeblazen?
quote:Welke kenmerken zijn dat dan precies?Op maandag 25 oktober 2010 13:52 schreef mlg het volgende:
[..]
Het is misschien beter te verwoorden als een Joods-Christelijke traditie, maar we hebben veel kenmerken van het Joodse cultuur.
quote:Geen idee, maar probeerde enkel duidelijk te maken dat zij wel degelijk invloed hebben.Orthodoxe joden hebben invloed op de politiek, maar of het er nu 200.000 (momenteel) zijn, of over 50 jaar 400.000, de invloed wordt er echt niet groter naarmate ze groeien.
quote:Joods-christelijk is gebaseerd op de Christelijke visie. Dus dat het Oude Testament de komst van Jezus voorspelde, in de Bijbel te vinden is en het Nieuwe het heeft vervuld. De aanname van Christenen dat zij dus voortborduren op dat Oude Testament. Dit is niets meer dan een kant van de religieuze waarheid waar het nu politiek correct is geworden om dat te blijven herhalen vanuit o.a. een schuldgevoel omdat Europeanen de joden hebben geprobeerd uit te roeien en een "front" te vormen tegen die andere, latere, Abrahamistische religie. Maar vraag joden in Israel eens naar een joods-christelijke cultuur. Of de orthodoxe joden, ben heel erg benieuwd watvoor antwoord je zal krijgen.Op maandag 25 oktober 2010 13:52 schreef mlg het volgende:
[..]
Het is misschien beter te verwoorden als een Joods-Christelijke traditie, maar we hebben veel kenmerken van het Joodse cultuur.
quote:Organisatiegraad is hoog onder hen. Gemeenschapszin is hoog onder hen. Toenemende groei is meer stemmen en dus meer vertegenwoordiging in de politiek. Wat dat betreft kan je beter hopen dat ze net zoals Nederlandse Moslims nog geen fatsoenlijke omroep op poten kunnen zetten omdat ze onderling overhoop liggen.Op maandag 25 oktober 2010 13:52 schreef mlg het volgende:
Orthodoxe joden hebben invloed op de politiek, maar of het er nu 200.000 (momenteel) zijn, of over 50 jaar 400.000, de invloed wordt er echt niet groter naarmate ze groeien.
quote:Zoals ik eerder zei vallen de orthodoxe joden onder te verdelen in moderne en ultra-orthodoxe joden, waarvan de laatste groep is, die bereid is geweld te gebruiken. Die groep is 200.000 joden groot. Ik van het aantal nakomelingen ken ik andere cijfers, dus ik zal me hier op een later tijdstip over inlezen, mocht ik er nog zin in hebben.Op maandag 25 oktober 2010 13:56 schreef Aloulou het volgende:
[..]
De hoeveelheid Moslims in Nederland wordt op basis van etniciteit vastgesteld. Zo kom je rond de 800.000.
Orthodoxe joden in Israel zijn vooral de Haredi's en die statistieken zijn feitelijk correct, waar dat bij Moslims in Nederland nog maar de vraag is aangezien afkomst en geloof niet perse samen hoeven te gaan. Laten we nog de vraag buiten beschouwing hoe men het geloof beleefd.
Moslims in Nederland zijn er in alle soorten en maten, onder die 800.000 dus erg veel diversiteit wat betreft stromingen, mate van praktizeren en interpretaties. Orthodoxe joden in Israel en dan met mate de Haredim staan voor een uniform begrip van het joodse geloof die haaks staat op de seculiere waarden van zeer veel Israeliers en dat leidt in de praktijk tot problemen.
Moslims in Nederland krijgen gemiddeld na een generatie hetzelfde aantal kinderen als "autochtone" Nederlanders en hebben geen religieuse gedrevenheid vanuit hun geloof om veel kinderen te nemen. Orthodoxe joden in Israel hebben vanuit hun interpretatie van het geloof de opgave voor flink wat nageslacht te zorgen en de huidige voorspelling is dat deze gemeenschap over 40 jaar 1/4 van de Israelische bevolking behelst door die demografische groei. Daarnaast zorgen de grote gezinnen ervoor (en dat de vrouw niet werkt) dat armoede onder hen schrikbarend hoog is vergeleken bij andere Israeliers.
Dit een groot probleem voor de Israelische samenleving en de cohesie onder joden zelf daar bijkomend dat deze groep vaak niets met het seculiere leven te maken wil hebben en/of zo min mogelijk.
Moslims in Nederland zijn politiek gezien alles behalve georganiseerd. Geen Islamitische partijen die hard aan de weg timmeren bijv. Alleen politici van Islamitische achtergrond die bestaande partijen joinen en zich daarvoor inzetten binnen de bestaande democratie. Orthodoxe joden in Israel hebben een aardige vinger in de huidige pap middels politieke partijen en gezien hun toenemende aantal in de Israelische samenleving en hoge organisatiegraad lijkt dit niet snel te veranderen. Dit zorgt ervoor dat bepaalde beslissingen om bijv subsidies te hervormen die hen is toegewezen (vrijstelling van het leger indien je joodse religie bestudeert in een yeshiva bijv) makkelijk worden geblokkeerd.
De conclusie is dus dat je er nogal naast zit, helaas.
quote:Ja blalba, ben hier echt niet in geintereseerd, maar we komen qua cultuur aardig overeen met de tradionele joodse cultuur.Op maandag 25 oktober 2010 14:02 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Joods-christelijk is gebaseerd op de Christelijke visie. Dus dat het Oude Testament de komst van Jezus voorspelde, in de Bijbel te vinden is en het Nieuwe het heeft vervuld. De aanname van Christenen dat zij dus voortborduren op dat Oude Testament. Dit is niets meer dan een kant van de religieuze waarheid waar het nu politiek correct is geworden om dat te blijven herhalen vanuit o.a. een schuldgevoel omdat Europeanen de joden hebben geprobeerd uit te roeien en een "front" te vormen tegen die andere, latere, Abrahamistische religie. Maar vraag joden in Israel eens naar een joods-christelijke cultuur. Of de orthodoxe joden, ben heel erg benieuwd watvoor antwoord je zal krijgen.
[..]
Organisatiegraad is hoog onder hen. Gemeenschapszin is hoog onder hen. Toenemende groei is meer stemmen en dus meer vertegenwoordiging in de politiek. Wat dat betreft kan je beter hopen dat ze net zoals Nederlandse Moslims nog geen fatsoenlijke omroep op poten kunnen zetten omdat ze onderling overhoop liggen.
quote:Wat houdt die in dan?Op maandag 25 oktober 2010 14:06 schreef mlg het volgende:
[..]
Ja blalba, ben hier echt niet in geintereseerd, maar we komen qua cultuur aardig overeen met de tradionele joodse cultuur.
quote:Ik zie alsnog liever extremistische joden, dan extremistische Islamieten. Van je cijfers ben ik niet overtuigd, daar kom ik later nog op terug. In ieder geval geloof ik niet dat het aantal traditionele joden sterk gaat afnemen, en deze mensen passen prima bij de westerse samenleving.Op maandag 25 oktober 2010 14:11 schreef Aloulou het volgende:
Verras me, ik ben benieuwd naar dat onderscheid. De Haredim (op uit de hand gelopen demonstraties na) gebruiken geen geweld noch zijn zij ervoor om Israel te ontmantelen. Daarvoor moet je bij hun nationaal-zionistisch orthodoxe broeders zijn.
Even van wikipedia:
According to a 2004 Israel Central Bureau of Statistics Study on Israelis aged over 18, 8% of Israeli Jews define themselves as haredim (or Ultra-Orthodox); an additional 9% are "religious" (predominantly orthodox, also known in Israel as: Zionist-religious, national-religious and kippot srugot);
8% is op dit moment Haredi dus, maar dat groeit zeer hard door hun grote gezinnen.
9% is orthodox maar met zionistische trekjes.
27% van de Israelische bevolking is dat in totaal, orthodoxen dus. Nu kan ik mij een paar van die extremistische kolonisten voor de geest halen en aan hun uiterlijk te zien behoren zij tot die 9% en die schuwen geweld niet inderdaad. Ook zij hebben grote gezinnen overigens om "Judea en Samaria" weer "joods te maken".
WIl jij aub God op je blote knieen bedanken dat de Moslims in Nederland zo gematigd zijn in vergelijking tot dit extreme clubje wat 27% van de Israelische bevolking omhelst (vanaf 18jaar gerekend). En wil je Nederlandse Moslims nooit meer met hen vergelijken omwille van integerheid.
quote:ZielepietOp maandag 25 oktober 2010 14:05 schreef mlg het volgende:
In ieder geval stond er nog een goed stuk in de Elsevier van een VN diplomaat over het conflict in Israel. Helemaal niet slecht om dat te lezen voor de Israel bashers.
quote:Je laat je wel lekker kennen nietwaar?Op maandag 25 oktober 2010 14:14 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik zie alsnog liever extremistische joden, dan extremistische Islamieten. Van je cijfers ben ik niet overtuigd, daar kom ik later nog op terug. In ieder geval geloof ik niet dat het aantal traditionele joden sterk gaat afnemen, en deze mensen passen prima bij de westerse samenleving.
Ik ving ook elders ergens op dat het aantal ongelovigen aan het toenemen is, dus het zal allemaal nog wel meevallen.
Sowieso geloof ik jou niet op je woord, want volgens mij ben jij zo'n propaganderende islamiet of vrijzinnige.
quote:Wat voel jij je altijd aangesproken... Er zijn genoeg Israel bashers hier.Op maandag 25 oktober 2010 14:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
ZielepietWanneer je kritiek uit op Israel ben je direct een Israel-basher
quote:Liever zo´n islamiet als Aloulou dan dat kansarme kankervolk dat PVV stemtOp maandag 25 oktober 2010 14:14 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik zie alsnog liever extremistische joden, dan extremistische Islamieten. Van je cijfers ben ik niet overtuigd, daar kom ik later nog op terug. In ieder geval geloof ik niet dat het aantal traditionele joden sterk gaat afnemen, en deze mensen passen prima bij de westerse samenleving.
Ik ving ook elders ergens op dat het aantal ongelovigen aan het toenemen is, dus het zal allemaal nog wel meevallen.
Sowieso geloof ik jou niet op je woord, want volgens mij ben jij zo'n propaganderende islamiet of vrijzinnige.
quote:Ik ben hier regelmatig uitgemaakt voor Israel-basher. Sterker, ik ben zelfs wel eens antisemiet genoemdOp maandag 25 oktober 2010 14:17 schreef mlg het volgende:
[..]
Wat voel jij je altijd aangesproken... Er zijn genoeg Israel bashers hier.
quote:Ik ga dat soort mensen niet op hun woord geloven. Het feit dat hij zo ingelezen is, getuigt al van een strijdlustige obsessie.Op maandag 25 oktober 2010 14:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je laat je wel lekker kennen nietwaar?
quote:Ik ga ervan uit dat je niet mij bedoelt, maar ik ken ook PVV'ers die gewoon heel normaal zijn en dat geouwehoer in onze straten zat zijn, of vaak strategische stemmers.Liever zo´n islamiet als Aloulou dan dat kansarme kankervolk dat PVV stemt
quote:Je hebt naar eigen zeggen geen PVV gestemd, dus dan hoef je je ook niet schuldig te voelen. Jij kent PVV´ers die heel normaal zijn en ik ken daarentegen ook weer moslims die heel normaal zijn. Toch vind jij het geen probleem om alle moslims in het verdomhoekje te plaatsen, maar als ik vervolgens fulmineer tegen de PVV-stemmer, dan is nuance plots geen probleem meer.Op maandag 25 oktober 2010 14:19 schreef mlg het volgende:
Ik ga ervan uit dat je niet mij bedoelt, maar ik ken ook PVV'ers die gewoon heel normaal zijn en dat geouwehoer in onze straten zat zijn, of vaak strategische stemmers.
Ik erger me gewoon aan die moslims die als probleem beschouwd worden, maar zelf over problemen van Israel spreken.
quote:Ik ken alleen het economische probleem van de groeiende orthodoxe joden, en daarom denk ik ook niet dat het ooit zal uitgroeien tot een streng orthodoxe staat.Op maandag 25 oktober 2010 14:27 schreef Aloulou het volgende:
Dan moet jij je beter uitspreken hier. Je stelde eerder fanatiek dat "de verhouding extremen in Nederland slechter is gesteld". En dat is gewoon niet waar nu je zelf de cijfers hebt. In hoeverre jij persoonlijk een voorkeur hebt voor extreme religieuse joden boven extreme Moslims moet je zelf weten.
Daarnaast vallen de verhoudingen en prognoses voor Israel als samenleving niet mee. Google eens de statistieken over deze gemeenschappen en toekomstige prognoses. Armoede is groot onder hen, veel kinderen, de helft van de mannen werkt niet eens omdat ze Joodse wet bestuderen wat jaren kost, overheidssteun om dit alles in stand te houden etc. Dat is een ballon die je opblaast dus als er geen veranderingen komen. De Israelische Arabieren zijn overigens minder orthodox-religieus, dat is wel weer het ironische.
quote:Ik vind het wel degelijk een probleem om 'alle' moslims in het verdomhoekje te plaatsen, maar als groep vind ik het gewoon 'geen leuke groep'. Laat ik het zo zeggen, ik heb er geen verbintenis mee, en dat hoeft ook niet, maar ik zie deze groep niet graag verder groeien in Nederland.Op maandag 25 oktober 2010 14:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je hebt naar eigen zeggen geen PVV gestemd, dus dan hoef je je ook niet schuldig te voelen. Jij kent PVV´ers die heel normaal zijn en ik ken daarentegen ook weer moslims die heel normaal zijn. Toch vind jij het geen probleem om alle moslims in het verdomhoekje te plaatsen, maar als ik vervolgens fulmineer tegen de PVV-stemmer, dan is nuance plots geen probleem meer.
quote:Nummertje 1 is dus precies waar de Israëliërs recht op hebben. Ze willen niet in Palestina wonen, maar in Israel, en ze zitten daar nu eenmaal dus daar heeft de rest van de regio zich maar naar te schikken. De enige andere oplossing is genocide en het lijkt me niet dat je dat wilt promoten niet?Op maandag 25 oktober 2010 13:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat raaskal je nu weer?
1. Zelfbeschikkingsrecht heeft er niets meer te maken: Het zelfbeschikkingsrecht is een internationaal bepaald begrip dat volkeren van de hele wereld toelaat te bepalen onder welke soevereiniteit ze vallen.
2. Wat je daarna zegt raakt helemaal kant nog wal..
quote:Je redeneert een beetje vreemd en met oneigenlijke argumenten..Op maandag 25 oktober 2010 14:50 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nummertje 1 is dus precies waar de Israëliërs recht op hebben. Ze willen niet in Palestina wonen, maar in Israel, en ze zitten daar nu eenmaal dus daar heeft de rest van de regio zich maar naar te schikken. De enige andere oplossing is genocide en het lijkt me niet dat je dat wilt promoten niet?
quote:Nee, de huidige situatie valt daaronder, hun vestiging "in den beginne" was onder Brits mandaat. En volgens mij is het verkrijgen van een stuk land via legale diplomatieke weg nog altijd toegestaan. Ja dat is jammer voor de Palestijnen, maar wil je nou werkelijk generaties mensen die geboren zijn en geëmigreerd zijn naar Israel terugsturen naar grenzen van 40 jaar terug, of de staat helemaal opheffen? Dat slaat werkelijk nergens op.Op maandag 25 oktober 2010 14:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je redeneert een beetje vreemd en met oneigenlijke argumenten..
Het ging erom dat jij beweerde het zich daar vestigen als staat (toendertijd) onder het zelfbeschikkingsrecht viel. Niet dus.
quote:Really? Volgens mij ging het wel degelijk om het vestigen..Op maandag 25 oktober 2010 14:58 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, de huidige situatie valt daaronder, hun vestiging "in den beginne" was onder Brits mandaat. En volgens mij is het verkrijgen van een stuk land via legale diplomatieke weg nog altijd toegestaan. Ja dat is jammer voor de Palestijnen, maar wil je nou werkelijk generaties mensen die geboren zijn en geëmigreerd zijn naar Israel terugsturen naar grenzen van 40 jaar terug, of de staat helemaal opheffen? Dat slaat werkelijk nergens op.
quote:Op maandag 25 oktober 2010 10:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Beide partijen zullen water bij de wijn moeten doen. Toch heeft het mij al bevreemd dat Israel dit stuk land kreeg toegewezen. Het waarom erachter is namelijk te idioot voor woorden: de bijbel zegt dat de joden daar thuishoren. Tsja....
quote:Op maandag 25 oktober 2010 12:55 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
En omdat ze er zelf willen wonen, zelfbeschikkingsrecht he.
quote:Nee hoor, ik doelde op Koos z'n tweede argument waarin staat dat ze volgens de Bijbel daar thuishoren. Echter ze willen er zelf ook wonen, buiten wat de Bijbel zegt.Op maandag 25 oktober 2010 15:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Really? Volgens mij ging het wel degelijk om het vestigen..
[..]
[..]
quote:Die erkennen Israël niet je bent in de war met die andere idioten kolonisten.Op maandag 25 oktober 2010 11:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Orthodoxe joden krijgen steeds meer de overhand in Israel. Die figuren steunen is hetzelfde als extremistische moslims de hand aanrijken.
quote:Je hebt inderdaad twee groepen. Aan de ene kant die figuren die jij omschrijft. Doorgeflipte joden die goed bevriend met mensen als Ahmedinejad en roepen dat joden niet thuishoren in dat gebied. Daarnaast heb je nog een groep doorgeflipte extremisten die de joden zien als het herrenvolk.Op maandag 25 oktober 2010 22:38 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
Die erkennen Israël niet je bent in de war met die andere idioten kolonisten.
quote:Goede vraag. Samengevat: wat is er mis met het volstrekt negeren/ontkennen van mensenrechten?Op maandag 25 oktober 2010 09:41 schreef mlg het volgende:
Wat is er mis met het bezetten van grondgebiedwdat momenteel in handen is van een staatdatdie lak heeft aan mensenrechten?
quote:Ach, geef eens voorbeelden van hoe de mensenrechten van Arabische Israeliers gewaarborgd worden. Bijvoorbeeld gaan wonen waar ze willen.Op maandag 25 oktober 2010 10:14 schreef mlg het volgende:
[..]
Dat is ook zo, hoewel ik daar liever een Israelische dan een Palestijnse staat zie. Ik snap niet waarom mensen die zich hard maken voor de mensenrechten altijd Israel bashen. Oke, zoals ik al zei gaat de verdediging van Israel met de harde hand, maar in het land zelf maken ze zich wel hard voor mensenrechten.
quote:Die had ik nog niet gezien, Bedankt!Op zaterdag 16 oktober 2010 19:31 schreef 1koffieKoekje het volgende:
http://www.disclose.tv/ac(...)propaganda_must_see/
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |