quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 13:21 schreef TeleluvR het volgende:
m0ridin, woon je in de buurt van Leiden? Ik heb wel een multieffect te leen zodat je kunt kijken of het iets voor je is...
Het nadeel van multi effecten zijn vaak dat alle effecten het net niet zijn. Het is leuk spul om een beetje wegwijs te worden met effecten en je kan er prima geluiden uit halen maar ik blijf wel een voorstander van losse pedalen, maar dat kost je gelijk een klap geld.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 09:56 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Btw, uiteraard zit ik weer te denken om nog iets als een multieffect te kopen. Heb wel een cube30x al waar het een en ander op zit, maar toch
Nog speciale tips/dingen waar ik op moet letten? Of uberhaupt niet aan te raden nog? Speel nog amper een maand dus kan er sowieso nog vrij weinig van.
Mijn oog viel voor nu op de: Zoom G2 FX van zo'n 80 euro.
Lees wel dat hij redelijk lastig uit te vogelen is maar als je eenmaal weet hoe of wat je er heel veel mee kan en het prima klinkt... Tips? Aan- en afraders?
QFT!quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 13:29 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Het nadeel van multi effecten zijn vaak dat alle effecten het net niet zijn. Het is leuk spul om een beetje wegwijs te worden met effecten en je kan er prima geluiden uit halen maar ik blijf wel een voorstander van losse pedalen, maar dat kost je gelijk een klap geld.
Inderdaad. Ik zit er ook steeds meer aan te denken om losse pedalen te halen.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 13:29 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Het nadeel van multi effecten zijn vaak dat alle effecten het net niet zijn. Het is leuk spul om een beetje wegwijs te worden met effecten en je kan er prima geluiden uit halen maar ik blijf wel een voorstander van losse pedalen, maar dat kost je gelijk een klap geld.
Op zich gaaf, maar de uitwerking is wat minder...quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 13:40 schreef Iemand91 het volgende:
Fout of gaaf?:
http://www.thegearpage.net/board/showthread.php?t=683365
Idem voor deze:quote:Als hij niet zo duur was had ik hem gekocht puur als muur decoratie
Op zich eens, maar voor mijn Novasystem maak ik een uitzondering.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 13:29 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik heb vroeger ook die G2 gehad (waarschijnlijk een iets oudere uitvoering) Maar het is gewoon een degelijk en makkelijk ding om mee te kloten. Zitten leuke geluiden in dus om mee te beginnen zeker geen slechte keus
Nee, daarom. Die kerel zei: als je twee van die TC-bakkies wil kopen, kun je beter die Novasystem doen, dan heb je alles in één. En het is echt serieus een fijn apparaat .quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 13:55 schreef TeleluvR het volgende:
Het prijsverschil is dan ook weer niet zo groot!
ik vind ze in de M13 wel erg goed, en de boss GT-8 was ook best goed, dus kan me niet vinden in je puntquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 13:29 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik heb vroeger ook die G2 gehad (waarschijnlijk een iets oudere uitvoering) Maar het is gewoon een degelijk en makkelijk ding om mee te kloten. Zitten leuke geluiden in dus om mee te beginnen zeker geen slechte keus
Thanks voor het aanbod, very nais!quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 13:21 schreef TeleluvR het volgende:
m0ridin, woon je in de buurt van Leiden? Ik heb wel een multieffect te leen zodat je kunt kijken of het iets voor je is...
Ja, dat had ik inderdaad wel begrepen... Aan de andere kant is het voor mij meer een beetje wat afwisseling brengen zeg maar. Dus het hoeft allemaal niet perfect te zijn, als het maar ok/goed klinkt, leuke effecten en klanken kan voortbrengen, etc.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 13:29 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Die Boss GT serie ben ik nooit erg onder de indruk van geweest!quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 13:59 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
ik vind ze in de M13 wel erg goed, en de boss GT-8 was ook best goed, dus kan me niet vinden in je punt
Ja meningen verschillen hequote:Op vrijdag 8 oktober 2010 13:59 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
ik vind ze in de M13 wel erg goed, en de boss GT-8 was ook best goed, dus kan me niet vinden in je punt
En dat inderdaad, je begint ook pas met spelen right? Dan ga je al die verschillen enz toch niet goed horen dan boeit het ook weet niet zo gek veel. En het is leuk om mee te klotenquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 13:59 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Thanks voor het aanbod, very nais!Woon in Utrecht dus op zich niet heel erg in de buurt. Maar meh... meestal als ik iets in mijn hoofd heb moet het er toch komen dus dan fiets ik ff langs de winkel
Had ook een gitaar+versterker van een collega te leen, maar ondertussen staan er nog 2 gekochten naast en een extra verster. Maar ze hangen mooi aan de muur dus helemaal prima
[..]
Ja, dat had ik inderdaad wel begrepen... Aan de andere kant is het voor mij meer een beetje wat afwisseling brengen zeg maar. Dus het hoeft allemaal niet perfect te zijn, als het maar ok/goed klinkt, leuke effecten en klanken kan voortbrengen, etc.
Ik snap dat je met een alles in 1 kastje van een 100 euro niet de top of the line hebt... Maar zoals je in die eerste zin zegt, wegwijs worden met effecten en leuke geluidjes en variaties uithalen.
Like what?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 13:41 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Op zich gaaf, maar de uitwerking is wat minder...
Yip yip, net begonnen... Maar kan me ook voorsteller dat het leuker blijft door ook op dat gebied wat meer te kunnen spelen.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 14:03 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja meningen verschillen he
[..]
En dat inderdaad, je begint ook pas met spelen right? Dan ga je al die verschillen enz toch niet goed horen dan boeit het ook weet niet zo gek veel. En het is leuk om mee te klotendus ik zeg doen
![]()
ja, de boss gt is wel duidelijk de mindere van de 2quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 14:01 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Die Boss GT serie ben ik nooit erg onder de indruk van geweest!
gelukkig wel hequote:
Ja laten we over de vaste klanten gaan praten in het topic!quote:
250 incl tas mag je m hebbenquote:
Tsja, zat geen slagplaat bij. Als ik er geen operatie voor uit hoef te voeren koop ik er wellicht ooit eentje voorquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 09:29 schreef BoerBert het volgende:
[..]
GAS, al is het ontbreken van een slagplaat op deze foto een grote misser. Mooie korting ook zeg, 120¤
Ik geef je een week, hooguit twee, dan is het wel over.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:38 schreef blckbb het volgende:
Eindelijk heb ik ook eens GAS op een gitaar die bij me thuis is en ik in m'n handen heb
Wat maakt Gretsch mooie gitaren zegquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:39 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Ik geef je een week, hooguit twee, dan is het wel over.
quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:39 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Ik geef je een week, hooguit twee, dan is het wel over.
Huh watquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:41 schreef blckbb het volgende:
[..]
Wat maakt Gretsch mooie gitaren zeg
Het is dat ze waarschijnlijk niet op een linkshandige passen....quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 17:01 schreef Svyatagor het volgende:
Goed, ik had dus locking tuners voor mijn Tele besteld bij Thomann, maar die passen niet. Inmiddels heb ik wel de juiste gevonden, maar deze zijn dus over. Verpakking is gescheurd e.d.dus weet niet of ik ze terug kan sturen.. Iemand interesse? Ze passen op alle nieuwe Fenders.
Nee, klopt, dat gaat niet passen.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 17:07 schreef brother52 het volgende:
[..]
Het is dat ze waarschijnlijk niet op een linkshandige passen....
Onze zanger/gitarist speelt al jaren over een Digitech RP1, da's een van de eerste Digitech multi-effect dingen en die klinkt erg goed. Natuurlijk helpt het dat hij hem over een JCM800 gooit, maar hij heeft er al onze platen en optredens mee gedaan en dat klinkt echt goed hoor.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 13:29 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Vaak wordt er zelfs hetzelfde schema gebruikt als de pedaalvariant van een bepaald effect. Ik vind ze in elk geval prima klinken, het is nogal afhankelijk van je versterker hoe het gaat klinken.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 13:29 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik zie niks ?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 17:51 schreef guitarist het volgende:
Schrik niet als je vandaag naar www.hyves.nl surft...
Welks?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 17:01 schreef Svyatagor het volgende:
Goed, ik had dus locking tuners voor mijn Tele besteld bij Thomann, maar die passen niet. Inmiddels heb ik wel de juiste gevonden, maar deze zijn dus over. Verpakking is gescheurd e.d.dus weet niet of ik ze terug kan sturen.. Iemand interesse? Ze passen op alle nieuwe Fenders.
Nooit nodig gehad!quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 18:11 schreef Witchfynder het volgende:
Ik wil ook linkshandige locking tuners voor op mijn Strat.
Het idee van die dingen is niet dat het nodig is, het scheelt alleen tijd bij het vervangen van je snarenquote:
Eensch.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 18:49 schreef TeleluvR het volgende:
Mooi! Maar mij iets teveel centjes voor iets dat ik niet nodig heb...
quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 18:31 schreef Dribbel_ het volgende:
Mijne ziet er zo uit
[ afbeelding ]
1 afgebroken![]()
Ik wist het! Die jongedame kwam me al bekend voor.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 17:51 schreef guitarist het volgende:
Schrik niet als je vandaag naar www.hyves.nl surft...
het is voor de gitaar waar ik veruit het meest op speel, ook in de band. Dus het werkpaard moet voorzien zijn van alle gemak, wat mij betreft.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 18:49 schreef TeleluvR het volgende:
Mooi! Maar mij iets teveel centjes voor iets dat ik niet nodig heb...
Ik niet. Nooit gekend ook.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 09:32 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Kent iemand deze nog?
[ afbeelding ]
Geen set:quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 10:20 schreef TeleluvR het volgende:
Leuke tip, had er maar een reverbje bij gezeten!
Vond ze altijd wel gaaf klinken zeer goed af te stellen met de para eqquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 09:43 schreef TeleluvR het volgende:
Lab series L5, hoezo 'kent iemand deze nog?'
Hey! Hmmm, nog meer keuzequote:Op zaterdag 9 oktober 2010 10:20 schreef KaMo het volgende:
Iemand 3 behringer effectjes voor 40 euro?
http://www.musicstore.de:(...)e/art-KEY0002479-000
of:
http://www.musicstore.de:(...)dal-Board/art-GIT417
of:
http://www.musicstore.de:(...)dal-Board/art-GIT419
Jaquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 09:32 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Kent iemand deze nog?
[ afbeelding ]
Ik geloof dat het er zo één is met 6 snaren.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 12:49 schreef tjoptjop het volgende:
Weet iemand wat voor gitaar het is wat die man rechts heeft?
[ afbeelding ]
Ik vind het wel wat weg hebben van een Maton of Ovation, maar dat zijn ze waarsch. beide niet (of het moet een oud model zijn, maar dan nog klopt headstock niet)
Jij hebt serieus last van GAS of niet?quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 13:26 schreef blckbb het volgende:
http://www.musicstore.de/(...)r/art-GIT0013875-000
Kwijl
Jammer dat al mn geld al weg is
Heb nu overigens een Digitech RP50 multi-effect maar zou graag een losse reverb erbij willen, dat is voor jazz heel belangrijk imho
Nou dat setje werd me zojuist voorgeschoteld hoorquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 13:37 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Jij hebt serieus last van GAS of niet?
Goed bezig!quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 14:42 schreef Gitaarmat het volgende:
Toffe gig gehad gister! En nog eens 2 nieuwe gigs erbij.
quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 16:40 schreef blckbb het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ah valt mee, zelfde prijs als ik 'm kochtquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 16:51 schreef TeleluvR het volgende:
Uiteindelijk ben ik em kwijtgeraakt voor 250, maar heeft wel even geduurd. Hier wilde in ieder geval niemand em hebben
Gisteren hadden ze nog chromatische tuners liggen voor een 10tje per stuk.. Maar ik geloof dat de winkel nu voorgoed dicht isquote:
Die dingen kosten een paar euro!quote:
Geen geld hebben en dan ook nog eisen stellen!quote:
Alleen de naam al!quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 17:15 schreef Svyatagor het volgende:
Koop een son of a pitch, die zijn niet zo duur.
http://store.guitarcore.com/rtsoap.html
Wie is die gast in jouw UI?quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 17:13 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Geen geld hebben en dan ook nog eisen stellen!![]()
Onder welke steen heb jij gelegen?quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 17:19 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Wie is die gast in jouw UI?
[/offtopic]
Die postalgold manquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 17:20 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Onder welke steen heb jij gelegen?
Ik heb geen leven in verband met school, ben eigenlijk alleen maar aan het leren als ik uit school kom of ik ga naar de band toe of ik drink bier of niet.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 17:20 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Onder welke steen heb jij gelegen?
Tsja, dan moet je dit soort moois missen, eeuwig zonde!quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 17:24 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Ik heb geen leven in verband met school, ben eigenlijk alleen maar aan het leren als ik uit school kom of ik ga naar de band toe of ik drink bier of niet.
Ik ben meer naar een reverb/chorus/wahwah/overdrive pedaal eigenlijkquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 17:58 schreef -Menn0- het volgende:
Heb hier nog een Boss Metal Zone voor je liggen
Ai wat een faal van mijquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 13:21 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Ik geloof dat het er zo één is met 6 snaren.
Nee ff serieus: welke man bedoel je?
Ibanez heeft ook wel dat soort modellen.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 18:44 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ai wat een faal van mij. Ik bedoel de man uiterst links
Haha, wat gaaf, inclusief pinupgirlquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 16:43 schreef TeleluvR het volgende:
Ja, mooi is dat...
Wel grappig, een jaar of wat geleden had ik dat ding te koop voor 150 euro en geen hond wilde em hebben....
Kwalitatief goede gitaar die Ibanez, maakt gehakt van Epiphone (dot/sheraton)
Net weer verliefd geworden op mijn eerste, echte strat, wat is dat ding toch mooi!
[ afbeelding ]
Net even gekeken in de huidige collectie. Wel iets wat erop leek, maar niet precies die.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 19:11 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ibanez heeft ook wel dat soort modellen.
Silverburst ziet er zo uitquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 23:47 schreef blckbb het volgende:
[..]
Is dat nou een zwart wit foto of een heel erg lelijke gitaar?
tuurlijk... het signaal is wel mono, dus je zult er een adapter tussen moeten doen... raadzaam is een koptelefoon btwquote:Op zondag 10 oktober 2010 02:02 schreef Iemand91 het volgende:
Rondom question: Zou het mogelijk zijn om m'n cheap ass oordopjes in m'n strat te pluggen zonder m'n dopjes of oren maar de kloten te jagen?
Wat voor adapter, mono naar stereo o.i.d.? Want alleen mono horen is niet erg. En waarom een koptelefoon, vanwege impedemantie? (Sorry verkeerd geschreven I know)quote:Op zondag 10 oktober 2010 02:21 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
[..]
tuurlijk... het signaal is wel mono, dus je zult er een adapter tussen moeten doen... raadzaam is een koptelefoon btw
lol.. goeie plaat :pquote:Op zondag 10 oktober 2010 02:26 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Wat voor adapter, mono naar stereo o.i.d.? Want alleen mono horen is niet erg. En waarom een koptelefoon, vanwege impedemantie? (Sorry verkeerd geschreven I know)
EDIT: radio veronica: Highway to hell, REM - shiney happy people.
![]()
Is het signaal niet veel te zacht om wat mee te kunnen?quote:Op zondag 10 oktober 2010 02:21 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
[..]
tuurlijk... het signaal is wel mono, dus je zult er een adapter tussen moeten doen... raadzaam is een koptelefoon btw
volgens mij wel, kan me niet herinneren dat het mij ooit gelukt is op die manier geluid te horen...quote:Op zondag 10 oktober 2010 10:29 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Is het signaal niet veel te zacht om wat mee te kunnen?
Mij is het wel eens gelukt, maar het was wel heeeeeeeel zachtquote:Op zondag 10 oktober 2010 10:45 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
volgens mij wel, kan me niet herinneren dat het mij ooit gelukt is op die manier geluid te horen...
fxje ertussen en dan op koptelefoon werkt dan weer wel...
Is een 'kleuren foto' van een prachtige gitaarquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 23:47 schreef blckbb het volgende:
[..]
Is dat nou een zwart wit foto of een heel erg lelijke gitaar?
Tip: post pics van je gitarenquote:Op zondag 10 oktober 2010 11:52 schreef Een_hond het volgende:
Meldt!
Ik ben een beginnende gitarist die nu is begonnen met blueslessen van http://www.justinguitar.com. Heeft iemand nog tips voor mij of misschien nog wat informatie/lessen die ik ook goed kan gebruiken?
Even plaatjes van internet, want gitaren staan op mijn kamertje in Wijk bij Duurstede.quote:
Da's een mooie startersset zeg!quote:Op zondag 10 oktober 2010 12:32 schreef Een_hond het volgende:
[..]
Even plaatjes van internet, want gitaren staan op mijn kamertje in Wijk bij Duurstede.
[ afbeelding ]
Cort G254
en
[ afbeelding ]
Yamaha FG700MS
Heb deze versterker
[ afbeelding ]
Vox AD50VT-XL
En dit pedaaltje
[ afbeelding ]
Digitech Bad Monkey
Ik ben dus geïnteresseerd in Blues, rock en metal. Maar ben echt nog een beginner. Ik ken al wel wat akkoorden en heb al wel wat oefeningen gedaan waardoor ik al enigszins kracht in mijn vingers heb gekregen.
Ik ben dan ook graag goed voorbereid wat materialen betreft.quote:Op zondag 10 oktober 2010 13:16 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Da's een mooie startersset zeg!![]()
De enige tip die ik jou (en eigenlijk iedere gitarist) kan geven is: veel oefenen. En misschien ook in dit topique wat rondneuzen?
Oh ja, natuurlijk nog de gitaar en versterker die hier bij ouderlijk huis staan.quote:Op zondag 10 oktober 2010 12:32 schreef Een_hond het volgende:
[..]
Even plaatjes van internet, want gitaren staan op mijn kamertje in Wijk bij Duurstede.
[ afbeelding ]
Cort G254
en
[ afbeelding ]
Yamaha FG700MS
Heb deze versterker
[ afbeelding ]
Vox AD50VT-XL
En dit pedaaltje
[ afbeelding ]
Digitech Bad Monkey
Ik ben dus geïnteresseerd in Blues, rock en metal. Maar ben echt nog een beginner. Ik ken al wel wat akkoorden en heb al wel wat oefeningen gedaan waardoor ik al enigszins kracht in mijn vingers heb gekregen.
Altijd handig ja! Ik weet nog niet hoe ik dat ga doen als ik volgend jaar op kamers ga. Dan wil ik m'n klassieke en elektrische gitaar meenemen, maar dan kan ik, mocht ik nog een keer naar m'n ouders terugwillen, niet oefenen. Goed GAS-excuus, dat welquote:Op zondag 10 oktober 2010 14:22 schreef Een_hond het volgende:
[..]
Oh ja, natuurlijk nog de gitaar en versterker die hier bij ouderlijk huis staan.
[ afbeelding ]
Cort Z42
met dit versterkertje
[ afbeelding ]
Roland Cube 15x
Overgekocht van mijn broertje, wie al snel weer is gestopt nadat hij begon met gitaarspelen.![]()
Dus kan gelukkig ook in het weekend oefenen.
Geprobeerd, van de strat zelf komt nog meer geluid.quote:Op zondag 10 oktober 2010 12:35 schreef Iemand91 het volgende:
Right, het kan dus wel met oordopjes, die (en m'n oren) gaan niet aan gruzelementen, sterker; ik zal waarschijnlijk niets horen. Vanmiddag es ff proberen.
http://www.feedback.nl/gitaar-versterkers/vox/amplug-lead zoiets moet je dan hebbenquote:Op zondag 10 oktober 2010 14:38 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Geprobeerd, van de strat zelf komt nog meer geluid.![]()
En gave startset man! Die eerste versterker is zeg maar de Vox variant van de valvestates van Marshall die ik heb of niet?
Wat is een GAS-excuus dan weer?quote:Op zondag 10 oktober 2010 14:34 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Altijd handig ja! Ik weet nog niet hoe ik dat ga doen als ik volgend jaar op kamers ga. Dan wil ik m'n klassieke en elektrische gitaar meenemen, maar dan kan ik, mocht ik nog een keer naar m'n ouders terugwillen, niet oefenen. Goed GAS-excuus, dat wel
Een valvewattus? Ik heb me best verdiept in gear (misschien iets teveel, ben nog weinig aan spelen toegekomen), maar ik weet dus echt compleet niets over Marshall.quote:Op zondag 10 oktober 2010 14:38 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Geprobeerd, van de strat zelf komt nog meer geluid.![]()
En gave startset man! Die eerste versterker is zeg maar de Vox variant van de valvestates van Marshall die ik heb of niet?
Hè daar heb m'n 130 watt valvestate voor, om m'n...eh.... koptelefoon te voeden.quote:Op zondag 10 oktober 2010 14:39 schreef blckbb het volgende:
[..]
http://www.feedback.nl/gitaar-versterkers/vox/amplug-lead zoiets moet je dan hebben
GAS is de drang om nieuwe gear te kopen (maar meestal kan dat niet vanwege te weinig geld ofzo), en daar dan een excuus voorquote:
Och natuurlijk, zelfs ik heb er last van en ik ben nog maar net met gitaar begonnen.quote:Op zondag 10 oktober 2010 14:49 schreef wimjongil het volgende:
[..]
GAS is de drang om nieuwe gear te kopen (maar meestal kan dat niet vanwege te weinig geld ofzo), en daar dan een excuus voor
Dat is een versterker met een buisje in de voorversterker. Ik weet niet zo wat er nuttig aan is maar het klinkt leuk om te zeggen. Ik dacht dat die valvetronix van jou ongeveer hetzelfde was maar ik kan er weinig over vinden. Wel erg leuk setje om mee te beginnen hoor!quote:Op zondag 10 oktober 2010 14:44 schreef Een_hond het volgende:
[..]
Wat is een GAS-excuus dan weer?![]()
[..]
Een valvewattus? Ik heb me best verdiept in gear (misschien iets teveel, ben nog weinig aan spelen toegekomen), maar ik weet dus echt compleet niets over Marshall.
Ik heb een Ibanez Artcore voor jequote:Op zondag 10 oktober 2010 14:52 schreef Een_hond het volgende:
[..]
Och natuurlijk, zelfs ik heb er last van en ik ben nog maar net met gitaar begonnen.Zit dan ook gigantisch te kwijlen op een Boss ME-70 pedaal en op een Ibanez Artcore.
Je bent satanisch, stop met die jongen tarten!quote:
Niet totdat ik mijn Ibanez verkocht hebquote:Op zondag 10 oktober 2010 15:15 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Je bent satanisch, stop met die jongen tarten!
Maar helaas, je gaat hem niet verkopen aan mij.quote:Op zondag 10 oktober 2010 15:34 schreef blckbb het volgende:
[..]
Niet totdat ik mijn Ibanez verkocht heb
Probleem opgelost!quote:Op zondag 10 oktober 2010 16:25 schreef blckbb het volgende:
Misschien verkoop ik 'm op afbetaling aan een vriend
Cr-ap. Crap.quote:
Ja, zo raar is dat soms. En niet altijd wat je verwachtquote:Op zondag 10 oktober 2010 20:30 schreef Cynic het volgende:
Wat een fijn gevoel is het toch als je er eindelijk achter bent wat de oorzaak van een brom in het geluid is.
Het setje van onze gitariste had in het scheurgeluid nogal een vervelende ruis, maar er zijn zoveel dingetjes waar het aan zou kunnen liggen. Bleek uiteindelijk gewoon een brakke kabel te zijn.
Blij van, het had ook de Orange kunnen zijn, of een van de effectpedalen.quote:Op zondag 10 oktober 2010 20:33 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja, zo raar is dat soms. En niet altijd wat je verwacht
Daar ben ik ook bang voor ja. In dat geval kijk ik de pluggen even na, ligt het daar niet aan dan kan alles de container in.quote:Op zondag 10 oktober 2010 20:45 schreef Libelah het volgende:
Kan voor zover ik weet niet. Daarvoor moet je op elk punt in de kabel kunnen meten en dat is niet zo gezond voor je kabel...
Nou ik wil af en toe ook slapenquote:Op maandag 11 oktober 2010 07:07 schreef Aresdreams het volgende:
het is nooit te laat om te spelen
als je iig niks geef om je buren
slaap is over ratedquote:Op maandag 11 oktober 2010 07:44 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Nou ik wil af en toe ook slapen![]()
Nu weer aan de koffie![]()
Straks aan de arbeit![]()
Wordt de betaling gecheckt? Dat kan nog wel 3 dagen duren. Vanaf versturen heb je de bestelling meestal wel binnen 1 a 2 dagen binnenquote:Op maandag 11 oktober 2010 11:32 schreef m0ridin het volgende:
Ik heb zaterdagmiddag bij musicstore.de een bestelling geplaatst (zwik van die behringer pedalen).
Enig idee hoe lang een levering daargemiddeld duurt? Kreeg een autobevestiging mail met daarin vermeld dat de bestelling gechecked zou worden waarna ik een daadwerkelijke bevestiging zou krijgen. Maar die heb ik nog niet binnen...
Dit dus:quote:Op maandag 11 oktober 2010 13:31 schreef Witchfynder het volgende:
Dat en natuurlijk: koffie!
En damn, na JeffW gister in actie gezien te hebben (vlak voor me) wil ik ook (nog steeds) een V
.
Ik bedoel, ik speel amper gitaar, maar ja...
Jeff heeft een Gibson met neonverlichting achter zijn slagplaat en in zijn fretboard en het een nummer is het blauw en het andere nummer togglet hij naar rood![]()
.
Ja diequote:Op maandag 11 oktober 2010 13:34 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Dit dus:
[ afbeelding ]Ik ben er geen fan van (ook de vliegende V niet)
Het zijn ook gewoon mensen hoor.quote:Op maandag 11 oktober 2010 14:01 schreef Svyatagor het volgende:
Toch wel cool om te zien dat grote muziekbazen ook gewoon Boss-pedaaltjes gebruiken. Ik geloof dat het gitaargeluid van Prince voor het merendeel door Boss wordt gemaakt.
Je hoeft helemaal geen metalhead te zijn om van V's te houden.quote:Op maandag 11 oktober 2010 13:37 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ja die.
V's heerschen. Maar ja, ik ben dan ook een metalhead he
.
Net als alle andere Flying V's, getuige dit:quote:
Disagree, ondanks je bewijsmateriaal.quote:Op maandag 11 oktober 2010 14:43 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Net als alle andere Flying V's, getuige dit:
[ afbeelding ]
Bestudeer het beter danquote:Op maandag 11 oktober 2010 14:49 schreef Libelah het volgende:
[..]
Disagree, ondanks je bewijsmateriaal.
Wel vet dat hij deze ook gewoon omgekeerd bespeelt. Sinds wanneer worden er eigenlijk op enige schaal linkshandige gitaren gemaakt? Kennelijk in de dagen van Hendrix nog niet.quote:Op maandag 11 oktober 2010 14:07 schreef brother52 het volgende:
[..]
Je hoeft helemaal geen metalhead te zijn om van V's te houden.
[ afbeelding ]
Heb hem ook nog weleens op foto's gezien met een kloppende Strat, dus ik denk wel sinds ongeveer toen.quote:Op maandag 11 oktober 2010 14:58 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Wel vet dat hij deze ook gewoon omgekeerd bespeelt. Sinds wanneer worden er eigenlijk op enige schaal linkshandige gitaren gemaakt? Kennelijk in de dagen van Hendrix nog niet.
Volgens wikipedia:quote:Op maandag 11 oktober 2010 14:58 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Wel vet dat hij deze ook gewoon omgekeerd bespeelt. Sinds wanneer worden er eigenlijk op enige schaal linkshandige gitaren gemaakt? Kennelijk in de dagen van Hendrix nog niet.
Dat spreekt niet voor de Vquote:Op maandag 11 oktober 2010 15:07 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
En alleen metal op een Vliegende V? Neu hoor:
Hendrix speelde liever op een omgekeerde rechtshandige. Hij kon dan gemakkelijker bij de volumeknoppen en zo.quote:Op maandag 11 oktober 2010 15:05 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Heb hem ook nog weleens op foto's gezien met een kloppende Strat, dus ik denk wel sinds ongeveer toen.
Inderdaad. Het ziet er ook niet uit.quote:Omgekeerde gitaren bespelen is echt kut.
Die heeft volgens mij elk gitaarmodel wat ooit gemaakt is in z'n collectie zittenquote:
Maar hier speelt hij ook nog zo nu en dan opquote:Op maandag 11 oktober 2010 16:06 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Die heeft volgens mij elk gitaarmodel wat ooit gemaakt is in z'n collectie zitten
Hoe heb je betaald? Met creditcard had ik het toen de ene dag 's middags besteld, de volgende dag om 11:00 was het al afgeleverd.quote:Op maandag 11 oktober 2010 11:32 schreef m0ridin het volgende:
Ik heb zaterdagmiddag bij musicstore.de een bestelling geplaatst (zwik van die behringer pedalen).
Enig idee hoe lang een levering daargemiddeld duurt? Kreeg een autobevestiging mail met daarin vermeld dat de bestelling gechecked zou worden waarna ik een daadwerkelijke bevestiging zou krijgen. Maar die heb ik nog niet binnen...
Creditcard idd, njah... net de bevestiging gekregen en nu begon ik te twijfelen of ik er wel verstandig aan deed in een keer 3 van die drie-packs pedalen (die behringer aanbieding) te bestellenquote:Op maandag 11 oktober 2010 17:06 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Hoe heb je betaald? Met creditcard had ik het toen de ene dag 's middags besteld, de volgende dag om 11:00 was het al afgeleverd.
Had je ook zo'n Jazz Setje?quote:Op maandag 11 oktober 2010 17:17 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Creditcard idd, njah... net de bevestiging gekregen en nu begon ik te twijfelen of ik er wel verstandig aan deed in een keer 3 van die drie-packs pedalen (die behringer aanbieding) te bestellen
Daarom zul je ze ook wel per 3 kunnen bestellen denk ikquote:Op maandag 11 oktober 2010 17:20 schreef Dribbel_ het volgende:
Bij die behringer dingen heb ik altijd het idee dat ze verplinteren onder je voet als je ze iets te enthousiast intrapt
Ah, ok. Ze klinken niet helemaal als humbuckers namelijk, net iets lichter.quote:Op maandag 11 oktober 2010 17:48 schreef brother52 het volgende:
Volgens thomann:
2x Alnico Soapbar humbucker pickups
Gewoon RGB LED'squote:Op maandag 11 oktober 2010 13:31 schreef Witchfynder het volgende:
Dat en natuurlijk: koffie!
En damn, na JeffW gister in actie gezien te hebben (vlak voor me) wil ik ook (nog steeds) een V
.
Ik bedoel, ik speel amper gitaar, maar ja...
Jeff heeft een Gibson met neonverlichting achter zijn slagplaat en in zijn fretboard en het een nummer is het blauw en het andere nummer togglet hij naar rood![]()
.
Deze dus (al eerder gepost):
[ afbeelding ]
Maar dus met meerdere kleuren lampjes. En al zijn gitaren hebben ingebouwde tuners.
Ja, ik heb mijn verstand niet.quote:
Is goed! Heb mijn fretboardverwijdertool al klaar liggenquote:Op maandag 11 oktober 2010 18:37 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Kom maar installeren dan.
moet echt met de Dean + EMG setje bij je langskomen![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
quote:Op maandag 11 oktober 2010 17:33 schreef m0ridin het volgende:
Ja, een jazz, metal en blues rock setje hehe... En dan nog zon bord om ze op te prikken.
Maar kom op, dit leek gewoon te mooi om te laten liggen:
https://www.musicstore.de(...)hop&JumpTo=OfferList
Zag ook later pas dat 1 zon pedaal in 2 van die setjes zit dus daar heb ik alvast een reserve van
Crappydoodoo, maar zie dat je van die doorlus stroom dingetjes hebt dus daar maar ff naar kijken dan.
quote:Op maandag 11 oktober 2010 20:43 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Ik heb precies dezelfde set besteld
![]()
![]()
quote:Op maandag 11 oktober 2010 20:46 schreef KaMo het volgende:
[..]
![]()
Stelletje ongelofelijke impulsaankoperts
Idd zegquote:Op maandag 11 oktober 2010 20:46 schreef KaMo het volgende:
[..]
![]()
Stelletje ongelofelijke impulsaankoperts
quote:
Gooi er dan ook gelijk Ardour opquote:Ik ben nu Ubuntu 10.10 aan het installeren. Genoeg tijd om te fokken dus
.
Linuxquote:Op maandag 11 oktober 2010 20:59 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Idd zeg![]()
.
Ik ben nu Ubuntu 10.10 aan het installeren. Genoeg tijd om te fokken dus
.
Klinkt cultureel verantwoord.quote:Op maandag 11 oktober 2010 22:04 schreef Neraice het volgende:
M'n eerste stagedag bij het poppodium zit erop. Heb alleen maar af staan wassen, gedweild, geveegd en een tosti-ijzer uitgebikt.Maar het was wel leuk!
Is het ook.quote:
Balen manquote:Op maandag 11 oktober 2010 22:25 schreef guitarist het volgende:
Kutjebef: http://tinyurl.com/3632jau
wtf ahahaquote:
Dacht ik ook al aan. Na een kwartiertje oefenen zit hij op jullie niveau, Brian!quote:
quote:Op maandag 11 oktober 2010 22:25 schreef guitarist het volgende:
ik vind em wel stoer!quote:Op maandag 11 oktober 2010 22:26 schreef guitarist het volgende:
Maar even een foto van onze rocker, dan weet je waarom ik me echt vet kut voel.
[ afbeelding ]
Spijtig! Vond hem juist zo leuk bij de groep passenquote:Op maandag 11 oktober 2010 22:26 schreef guitarist het volgende:
Maar even een foto van onze rocker, dan weet je waarom ik me echt vet kut voel.
[ afbeelding ]
Mocht je toch spijt krijgen van je Jazz effectjes dan wil ik ze wellicht overkopenquote:Op maandag 11 oktober 2010 17:33 schreef m0ridin het volgende:
Ja, een jazz, metal en blues rock setje hehe... En dan nog zon bord om ze op te prikken.
Maar kom op, dit leek gewoon te mooi om te laten liggen:
https://www.musicstore.de(...)hop&JumpTo=OfferList
Zag ook later pas dat 1 zon pedaal in 2 van die setjes zit dus daar heb ik alvast een reserve van
Crappydoodoo, maar zie dat je van die doorlus stroom dingetjes hebt dus daar maar ff naar kijken dan.
Haha, damnquote:Op maandag 11 oktober 2010 20:43 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Ik heb precies dezelfde set besteld
![]()
![]()
quote:Op maandag 11 oktober 2010 23:18 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik heb een nieuw numemr gemaakt
Hij heet Braddy
http://www11.speedyshare.com/files/24652980/download/braddy.wav
Sjipzquote:Op maandag 11 oktober 2010 22:25 schreef guitarist het volgende:
Ik zie enige hitpotentie.quote:Op maandag 11 oktober 2010 23:18 schreef Dribbel_ het volgende:
Hij heet Braddy
Je hebt serieus zonet een gitaarcover gemaakt van een nummer van mijn bandquote:Op maandag 11 oktober 2010 23:18 schreef Dribbel_ het volgende:
Hij heet Braddy
quote:Op maandag 11 oktober 2010 23:18 schreef Dribbel_ het volgende:
Hij heet Braddy
Wat voor muziekstijl wil je gaan spelen, dat is wel belangrijk voor je keuze. FENDERRRr roepen is makkelijk, maar totaal niet geschikt voor alle stijlenquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 00:32 schreef Ace-of-Spades het volgende:
Oke, ik ben nu anderhalve maand aan t oefenen op een acoustische gitaar, maar ik zou toch graag electrisch spelen. Ik weet vrijwel zeker dat ik er écht mee wil doorgaan want 't is een mooie hobby. Dus het liefst zou ik voor een Fender gaan. Om een of andere reden trekken die me t meest (Classic Player 60 Sunburst), maar zoals jullie weten kost dat wat. Zou een Squier een leuke tijdelijk oplossing zijn om een beetje kennis te maken met electrisch spelen? Of zal ik acoustisch blijven spelen (een poging tot iig
) tot ik de centen heb voor n échte.
Rock, pop/rock, tintje blues.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 00:37 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Wat voor muziekstijl wil je gaan spelen, dat is wel belangrijk voor je keuze. FENDERRRr roepen is makkelijk, maar totaal niet geschikt voor alle stijlen
pop/rock blues gaat prima wel, alleen de wat stevigere rock is wat lastiger met dat soort gitarenquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 00:39 schreef Ace-of-Spades het volgende:
[..]
Rock, pop/rock, tintje blues.
Muse, Foo Fighters, 30 seconds to Mars is 't ruigste wat ik luister. Ik heb persoonlijk meer met de de Mayer's, Knopfler's en Frusciante's van deze wereldquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 00:48 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
pop/rock blues gaat prima wel, alleen de wat stevigere rock is wat lastiger met dat soort gitaren
Wat een slettebakkenquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 01:01 schreef Witchfynder het volgende:
Balen Brian. Ik ken wel een nog een loslopende bassist in Enschede. Hij kende jou wel, want je zou ooit met een vriendin van hem gedate hebben.
Ik zeg: Maak er een TV programma vanquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 07:45 schreef Cynic het volgende:
Balen, maar een bassist is nog wel aan te komen denk ik. Blijft alleen lastig om iemand met de juiste uitstraling te vinden.
Voor Mayer en Frusc moet het zeker geschikt zijn, voor de eerste drie bands wat minder.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 00:55 schreef Ace-of-Spades het volgende:
[..]
Muse, Foo Fighters, 30 seconds to Mars is 't ruigste wat ik luister. Ik heb persoonlijk meer met de de Mayer's, Knopfler's en Frusciante's van deze wereld
Lol? Wie?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 01:01 schreef Witchfynder het volgende:
Balen Brian. Ik ken wel een nog een loslopende bassist in Enschede. Hij kende jou wel, want je zou ooit met een vriendin van hem gedate hebben.
Hja, dat is het ook. Een verandering kan natuurlijk ook iets goeds betekening. We gaan nu rustig rondkijken en wanneer we een paar kandidaten hebben audities doen.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 07:45 schreef Cynic het volgende:
Balen, maar een bassist is nog wel aan te komen denk ik. Blijft alleen lastig om iemand met de juiste uitstraling te vinden.
Ja, ik zit nu keihard na te denken over zijn naam. Hij woont in Enschede en is een collega van me. Ik heb hem vorige maand een cursus gegeven en kan iedereens naam onthouden, behalve van hemquote:
quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 09:36 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ja, ik zit nu keihard na te denken over zijn naam. Hij woont in Enschede en is een collega van me. Ik heb hem vorige maand een cursus gegeven en kan iedereens naam onthouden, behalve van hem.
Wat voor soort muziek wil je gaan maken ?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 09:52 schreef guitarist het volgende:
[..]
Ik zag zijn Hyves al, ik heb 2 'links' met wie ik gedate zou kunnen hebben maar met beide heb ik niet echt gedate. Wel 'gewoon een keertje sjans' maar dat is geen daten hè!
We willen het zoeken van een bassist trouwens niet echt te veel via de sociale netwerken doen omdat we bang zijn dat we teveel onzin er tussen krijgen dan, maar als jullie bassisten weten die goed kunnen bassen, helemaal voor een band willen gaan en een beetje kunnen zingen, laat ze mij dan vooral mailen! brian apenstaartje mijn username punt nl
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb nog wel een leuk gitaartje voor jequote:Op dinsdag 12 oktober 2010 00:55 schreef Ace-of-Spades het volgende:
[..]
Muse, Foo Fighters, 30 seconds to Mars is 't ruigste wat ik luister. Ik heb persoonlijk meer met de de Mayer's, Knopfler's en Frusciante's van deze wereld
(Soort van) aanvullend:quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 14:16 schreef mdvries_2 het volgende:
Akoestisch speelt vooral een stuk stugger. In het begin moeten je vingers daar nog erg aan wennen. En verder klinkt het natuurlijk anders. Daarnaast nog tig kleine verschillen zoals slecht toegankelijke hoge frets (vooral bij een dreadnought model) etc.
Als ik jou was zou ik er in een muziekwinkel gewoon eentje pakken en wat dingen spelen, dan kom je er gauw genoeg achter. Sowieso is het leuk om naast een elektrische een akoestische te hebben.
Qua volume is een elektrische vaak zachter te zetten dan een akoestische (tenminste, als je geen 100watt buizenbak hebtquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 13:20 schreef m0ridin het volgende:
In hoeverre verschilt akoestische gitaar qua spelen eigenlijk van elektrische gitaar?
Voordeel ervan lijkt me namelijk dat je hem gewoon kan pakken ipv elek. gitaar pakken, in versterker prikken, eventueel versterker veplaatsen, volume/etc gedoe.
Zit heel licht te overwegen ook een akoestische gitaar aan te schaffen voor het even snel oefenen later op de avond enzo...
Lotgenootjequote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:17 schreef GuitarJJ het volgende:
Zit weer eens in een soort van bandje, maar dan van de muziekschool!Elke week een keer oefenen. Vooral funk, soul en blues muziek. Best leuk, ook aangezien ik daar weinig ervaring mee heb.
Nee, het zint me ook totaal niet... Hij was altijd zo fel en helder [tot aan het schelle toe, heerlijk], maar dat is allemaal weg. Hij blubbert nog maar wat, ik mis ook veel gain en drive.quote:
Ik heb ooit eens een Powerball geprobeerd, ik snapte er echt helemaal niks vanquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:09 schreef Gitaarmat het volgende:
En brute ENGL lijkt me wel wat voor The_Dean.
Ja, als je je daarin verdiept komt je de raarste dingen tegenquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:08 schreef Cynic het volgende:
Ik was afgelopen zaterdag nog even bij de locale muziekzaak en de reparatieman aldaar zei dat hij vooral veel Vox en Marshall binnen krijgt. En dan met name nieuwer spul. Geluid is allemaal prima, alleen met de betrouwbaarheid is het wat minder. Wat ik helemaal niet wist is trouwens dat Vox eigenlijk helemaal geen Vox meer is. Is al heel lang overgenomen door Korg, versterkers worden ook niet meer in Engeland in elkaar gezet maar in China ofzo. En het eigenlijke Vox maakt intussen wel weer versterkers, maar onder een andere naam. Zo leer je nog eens wat.
Dat lijkt mij ook wel wat, maar mijn bank vind dat geen goed idee...quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:09 schreef Gitaarmat het volgende:
En brute ENGL lijkt me wel wat voor The_Dean.
Bedoelt hij nou die prijs voor beide bij elkaar of los??quote:
Knopjesquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:11 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik heb ooit eens een Powerball geprobeerd, ik snapte er echt helemaal niks van
Maar dat zegt waarschijnlijk meer over mij dan over die amp.
A/B switch en beide amps gebruiken.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:13 schreef Gitaarmat het volgende:
Ik heb ook nog steeds niet de sound die ik zoek. Peavey bevalt me opzich wel maar soms iets te helder, als ik optreedt dan hoor je echt alles en ook als je een snel nummer hebt en je met je handen over de snaren naar een ander akkoord glijdt dan hoor je als alles erg hard staat een piepend geluid. De clean is wel erg goed en dat vond ik bij Marshall weer niet zo geweldig, eigenlijk de distortion ook niet zo die vond ik zelf bij m'n strat en m'n les paul beter klinken op de Peavey.
Dus als Marshall en Peavey het al niet worden en je wel in de bluesrock,rock,hardrock zit waar kun je dan nog naar kijken eigenlijk?
Mesa, Orange?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:13 schreef Gitaarmat het volgende:
Ik heb ook nog steeds niet de sound die ik zoek. Peavey bevalt me opzich wel maar soms iets te helder, als ik optreedt dan hoor je echt alles en ook als je een snel nummer hebt en je met je handen over de snaren naar een ander akkoord glijdt dan hoor je als alles erg hard staat een piepend geluid. De clean is wel erg goed en dat vond ik bij Marshall weer niet zo geweldig, eigenlijk de distortion ook niet zo die vond ik zelf bij m'n strat en m'n les paul beter klinken op de Peavey.
Dus als Marshall en Peavey het al niet worden en je wel in de bluesrock,rock,hardrock zit waar kun je dan nog naar kijken eigenlijk?
Nah, het moeten er ook weer niet teveel worden, die Powerball had ook allemaal van die vage omschrijvingen erbij staat enzo. Wat is "deep punch" nou weer?quote:
Ik heb nog maar één, de ene heb ik verkocht aan ene Eigbert ofzoiets.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:15 schreef The_Dean het volgende:
[..]
A/B switch en beide amps gebruiken.
Mesa is erg duur toch?quote:
Vergeet Tonika. Leuke winkel, aardig personeel maar veel te duur.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:34 schreef Gitaarmat het volgende:
Waarom surf ik nu naar de website van Tonika.![]()
GAS... nieuwe collectie ES355's
Nieuwe Mesa's wel ja, maar een Studio is bijvoorbeel heel betaalbaar tweedehands. En dat zijn hele stevige dingen. Maar dan moet je wel weer een eindtrap hebben. Orange zal over het algemeen wat goedkoper zijn, maar best nog prijzig inderdaad. Ik heb zelf een Dual Terror, die is ook erg de moeite waard.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:32 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Mesa is erg duur toch?
Orange lijkt me idd ook wel wat, voor in de toekomst dan. Want die zijn ook niet goedkoop ofzo.
Weinig animo dus. Was wel benieuwd...quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:13 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Bedoelt hij nou die prijs voor beide bij elkaar of los??
Misschien is die VOX wel wat voor mij om m'n Marshall VS265 te vervangen.
Ik denk dat ik thuis al wel de sound heb ik die ik zoek (Mijn Ibanez SemiHollow + Digitech RP50 voor een flinke laag reverb+ SRoland Spirit 50) maar of het op het podium ook zo goed uitkomt weet ik nog niet.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:13 schreef Gitaarmat het volgende:
Om te proberen bedoel je? Ik heb hem online besteld.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:58 schreef brother52 het volgende:
Een dual terror staat ook nog steeds op mijn verlanglijstje. Alleen een beetje lastig te vinden in de winkels.
Die sunburstquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:34 schreef Gitaarmat het volgende:
Waarom surf ik nu naar de website van Tonika.![]()
GAS... nieuwe collectie ES355's
Spelen? Tof. Veeel plezier!! Boven of beneden?quote:
Boven! Dank voor de tip, ik zal het de geluidsmensen vragen.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 10:03 schreef guitarist het volgende:
[..]
Spelen? Tof. Veeel plezier!! Boven of beneden?
(even kleine tip als je boven speelt, monitoren niet te hard, dan moet de FoH zachter en dan is het al snel een kut geluid!)
Even mezelf quoten. Inmiddels geleerd welke gitaren bij mijn stijl passen, maar wat zouden jullie doen. Door sparen voor een echte, of toch alvast kennis maken met electrisch spelen met een Squier of een 2de-hands gitaar?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 00:32 schreef Ace-of-Spades het volgende:
Oke, ik ben nu anderhalve maand aan t oefenen op een acoustische gitaar, maar ik zou toch graag electrisch spelen. Ik weet vrijwel zeker dat ik er écht mee wil doorgaan want 't is een mooie hobby. Dus het liefst zou ik voor een Fender gaan. Om een of andere reden trekken die me t meest (Classic Player 60 Sunburst), maar zoals jullie weten kost dat wat. Zou een Squier een leuke tijdelijk oplossing zijn om een beetje kennis te maken met electrisch spelen? Of zal ik acoustisch blijven spelen (een poging tot iig
) tot ik de centen heb voor n échte.
Gloryboxquote:Op woensdag 13 oktober 2010 11:27 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
[..]
nice, succes! met welke band speel je er?
Wat je nodig hebt is een daisy chain, en niet deze; als ik het goed zie is dit een type dat je op een apart voedingspedaal moet aansluiten, terwijl jij gewoon een kabeltje moet hebben dat je aan een adapter kunt hangen, een daisy chain.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 11:50 schreef m0ridin het volgende:
Het lijkt erop dat de effecten binnen zijn (kreeg te horen dat er een zwaar pakket uit duitsland binnen was). Maar dan zit ik dus met 8 of 9 pedalen die allemaal stroom moeten hebben!
Kan ik daar gewoon zoiets voor kopen:
http://www.musicstore.de/(...)-/art-ACC0001488-000
Zodat ik maar 1 adapter nodig heb en alles simpelweg door kan lussen of werkt dat niet zo makkelijk (en zitten er nog verschillen in de diameter van de aansluitingen bij de verschillende effecten ofzo).
Top, thanks voor de duidelijke uitleg!quote:Op woensdag 13 oktober 2010 12:30 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Wat je nodig hebt is een daisy chain, en niet deze; als ik het goed zie is dit een type dat je op een apart voedingspedaal moet aansluiten, terwijl jij gewoon een kabeltje moet hebben dat je aan een adapter kunt hangen, een daisy chain.
In principe kun je op één adapter wel 3-4 pedalen aansluiten, maar het hangt af van het stroomverbruik. Staat meestal wel op de bodem van die effecten. De meeste adapters leveren 1000 mhA, wat pedalen trekken wisselt per effect. Delays vragen veel stroom, overdrives weer minder. Als je 8 pedalen wil gebruiken zou ik zeker voor twee voedingen gaan, of voor één zwaardere, zoiets bv:
http://www.thomann.de/nl/harley_benton_powerplant.htm
Je kunt ook een one spot power supply met daisy chainvan Visual Sound nemen. Die kan 1700 mA aan.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 13:21 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Top, thanks voor de duidelijke uitleg!
Die link van je ziet er goed uit, heb ook liever 1 zwaardere voeding dan meerdere lichtere. Dan toch nog maar een paar dingetjes aanschaffen in dat geval
Hmmm, heb die idd ook gevonden... Qua prijs zal het overigens niet veel schelen (die 1spot is 25 euro, dan nog zo'n daisy chain voor minimaal een tientje) dus heeft deze dan nog bepaalde voordelen? (behalve het compacte formaatquote:Op woensdag 13 oktober 2010 13:25 schreef brother52 het volgende:
[..]
Je kunt ook een one spot power supply met daisy chainvan Visual Sound nemen. Die kan 1700 mA aan.
Ik vind het wel handig dat er een erg lang kabeltje aan zit.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 13:37 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Hmmm, heb die idd ook gevonden... Qua prijs zal het overigens niet veel schelen (die 1spot is 25 euro, dan nog zo'n daisy chain voor minimaal een tientje) dus heeft deze dan nog bepaalde voordelen? (behalve het compacte formaat)
Die dual terror is geen combo meen ik?quote:Op woensdag 13 oktober 2010 07:26 schreef Cynic het volgende:
[..]
Om te proberen bedoel je? Ik heb hem online besteld.
Mocht je ooit hier in de buurt zijn dan kun je altijd de mijne eens proberen.
Tof. Alleen ben ik erg weinig in die buurt te vinden.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 07:26 schreef Cynic het volgende:
[..]
Om te proberen bedoel je? Ik heb hem online besteld.
Mocht je ooit hier in de buurt zijn dan kun je altijd de mijne eens proberen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |