abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 10:45:57 #251
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_87449898
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 09:52 schreef guitarist het volgende:

[..]

:')
Ik zag zijn Hyves al, ik heb 2 'links' met wie ik gedate zou kunnen hebben maar met beide heb ik niet echt gedate. Wel 'gewoon een keertje sjans' maar dat is geen daten hè! :')

We willen het zoeken van een bassist trouwens niet echt te veel via de sociale netwerken doen omdat we bang zijn dat we teveel onzin er tussen krijgen dan, maar als jullie bassisten weten die goed kunnen bassen, helemaal voor een band willen gaan en een beetje kunnen zingen, laat ze mij dan vooral mailen! brian apenstaartje mijn username punt nl
Wat voor soort muziek wil je gaan maken ?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_87454410
In hoeverre verschilt akoestische gitaar qua spelen eigenlijk van elektrische gitaar?

Voordeel ervan lijkt me namelijk dat je hem gewoon kan pakken ipv elek. gitaar pakken, in versterker prikken, eventueel versterker veplaatsen, volume/etc gedoe.

Zit heel licht te overwegen ook een akoestische gitaar aan te schaffen voor het even snel oefenen later op de avond enzo...
pi_87456372
Akoestisch speelt vooral een stuk stugger. In het begin moeten je vingers daar nog erg aan wennen. En verder klinkt het natuurlijk anders. Daarnaast nog tig kleine verschillen zoals slecht toegankelijke hoge frets (vooral bij een dreadnought model) etc.

Als ik jou was zou ik er in een muziekwinkel gewoon eentje pakken en wat dingen spelen, dan kom je er gauw genoeg achter. Sowieso is het leuk om naast een elektrische een akoestische te hebben.
pi_87460077
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 00:55 schreef Ace-of-Spades het volgende:

[..]

Muse, Foo Fighters, 30 seconds to Mars is 't ruigste wat ik luister. Ik heb persoonlijk meer met de de Mayer's, Knopfler's en Frusciante's van deze wereld ;)
Ik heb nog wel een leuk gitaartje voor je })
([TK][Gitaar] Ibanez ART120 Les Paul Model)
graag verwijderen
pi_87462094
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 14:16 schreef mdvries_2 het volgende:
Akoestisch speelt vooral een stuk stugger. In het begin moeten je vingers daar nog erg aan wennen. En verder klinkt het natuurlijk anders. Daarnaast nog tig kleine verschillen zoals slecht toegankelijke hoge frets (vooral bij een dreadnought model) etc.

Als ik jou was zou ik er in een muziekwinkel gewoon eentje pakken en wat dingen spelen, dan kom je er gauw genoeg achter. Sowieso is het leuk om naast een elektrische een akoestische te hebben.
(Soort van) aanvullend:
Ik heb beide en speel eigenlijk alleen de strat (tevens ligt de akoestische in een opgerolde deken in een kast :') ).
Ik vind de strat zoveel fijne in de ehm, tja. 'hand' liggen? Het is zeg maar niet zo groot en speelt ook wel wat fijner. Maar daar moet je het natuurlijk niet voor doen, je moet vooral doen wat je mooi vind klinken en wat je fijn vind om te doen.
pi_87462802
Hmmm, thanks voor de reacties...

Idee was meer dat ik een akoestische misschien makkelijker/sneller tevoorschijn zou halen. Njah, misschien maar even rustig aan doen met de aankopen :P
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:17:13 #257
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_87462926
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 13:20 schreef m0ridin het volgende:
In hoeverre verschilt akoestische gitaar qua spelen eigenlijk van elektrische gitaar?

Voordeel ervan lijkt me namelijk dat je hem gewoon kan pakken ipv elek. gitaar pakken, in versterker prikken, eventueel versterker veplaatsen, volume/etc gedoe.

Zit heel licht te overwegen ook een akoestische gitaar aan te schaffen voor het even snel oefenen later op de avond enzo...
Qua volume is een elektrische vaak zachter te zetten dan een akoestische (tenminste, als je geen 100watt buizenbak hebt :P) Om snel en zonder teveel geluid te willen spelen heb ik een Line 6 Pocket POD, dan kun je ook even snel spelen en heb je evengoed alle effecten bij de hand, koptelefoon erin prikken en klaar.

Maar een akoestische is evengoed wel een leuk speeltje :P
Don't let my username fool you...
pi_87472575
Zit weer eens in een soort van bandje, maar dan van de muziekschool! :P Elke week een keer oefenen. Vooral funk, soul en blues muziek. Best leuk, ook aangezien ik daar weinig ervaring mee heb. :)
pi_87473202
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 21:17 schreef GuitarJJ het volgende:
Zit weer eens in een soort van bandje, maar dan van de muziekschool! :P Elke week een keer oefenen. Vooral funk, soul en blues muziek. Best leuk, ook aangezien ik daar weinig ervaring mee heb. :)
Lotgenootje :P
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
pi_87473320
Versterkers :r
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  FOK!fotograaf dinsdag 12 oktober 2010 @ 21:42:51 #262
159915 -Menn0-
MNO
pi_87473863
Sowieso, muziek :{w
,,/
pi_87474256
Ik moet denk ik echt wat anders... Net nog een gammele condensator gefikst, leverde ook niks op...
Volume is nog niet goed genoeg, alle helderheid is weg, dikke brom met aanzetten...

Morgen eens een nieuwe buis halen en nogmaals compleet doorsolderen op hogere temperatuur, misschien word het dan beter.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 21:52:41 #264
20720 brother52
Dus..........
pi_87474494
Dat klinkt niet best.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_87474687
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 21:52 schreef brother52 het volgende:
Dat klinkt niet best.
Nee, het zint me ook totaal niet... Hij was altijd zo fel en helder [tot aan het schelle toe, heerlijk], maar dat is allemaal weg. Hij blubbert nog maar wat, ik mis ook veel gain en drive.

Zal wel weer een simpel, klein en stom dingetje zijn wat ik over het hoofd zie...
pi_87475418
Ik was afgelopen zaterdag nog even bij de locale muziekzaak en de reparatieman aldaar zei dat hij vooral veel Vox en Marshall binnen krijgt. En dan met name nieuwer spul. Geluid is allemaal prima, alleen met de betrouwbaarheid is het wat minder. Wat ik helemaal niet wist is trouwens dat Vox eigenlijk helemaal geen Vox meer is. Is al heel lang overgenomen door Korg, versterkers worden ook niet meer in Engeland in elkaar gezet maar in China ofzo. En het eigenlijke Vox maakt intussen wel weer versterkers, maar onder een andere naam. Zo leer je nog eens wat.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_87475446
En brute ENGL lijkt me wel wat voor The_Dean. ;)
pi_87475560
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 22:09 schreef Gitaarmat het volgende:
Ik heb ooit eens een Powerball geprobeerd, ik snapte er echt helemaal niks van :')
Maar dat zegt waarschijnlijk meer over mij dan over die amp.
It has to mean something
pi_87475671
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 22:08 schreef Cynic het volgende:
Ik was afgelopen zaterdag nog even bij de locale muziekzaak en de reparatieman aldaar zei dat hij vooral veel Vox en Marshall binnen krijgt. En dan met name nieuwer spul. Geluid is allemaal prima, alleen met de betrouwbaarheid is het wat minder. Wat ik helemaal niet wist is trouwens dat Vox eigenlijk helemaal geen Vox meer is. Is al heel lang overgenomen door Korg, versterkers worden ook niet meer in Engeland in elkaar gezet maar in China ofzo. En het eigenlijke Vox maakt intussen wel weer versterkers, maar onder een andere naam. Zo leer je nog eens wat.
Ja, als je je daarin verdiept komt je de raarste dingen tegen :D

Zo heb ik een oude autoversterker, van Philips... wat eigenlijk een Alpine is met Philips logo'tjes...

quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 22:09 schreef Gitaarmat het volgende:
Dat lijkt mij ook wel wat, maar mijn bank vind dat geen goed idee...
pi_87475684
Ik heb ook nog steeds niet de sound die ik zoek. Peavey bevalt me opzich wel maar soms iets te helder, als ik optreedt dan hoor je echt alles en ook als je een snel nummer hebt en je met je handen over de snaren naar een ander akkoord glijdt dan hoor je als alles erg hard staat een piepend geluid. De clean is wel erg goed en dat vond ik bij Marshall weer niet zo geweldig, eigenlijk de distortion ook niet zo die vond ik zelf bij m'n strat en m'n les paul beter klinken op de Peavey.

Dus als Marshall en Peavey het al niet worden en je wel in de bluesrock,rock,hardrock zit waar kun je dan nog naar kijken eigenlijk?
pi_87475685
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 18:28 schreef Iemand91 het volgende:
Interessant? (de Vox)
Bedoelt hij nou die prijs voor beide bij elkaar of los??
Misschien is die VOX wel wat voor mij om m'n Marshall VS265 te vervangen.
pi_87475695
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 22:11 schreef Cynic het volgende:

[..]

Ik heb ooit eens een Powerball geprobeerd, ik snapte er echt helemaal niks van :')
Maar dat zegt waarschijnlijk meer over mij dan over die amp.
Knopjes :9~
pi_87475768
En in de oefenruimte speel ik over een Line 6. :r vreselijk ding zeg.

En een Fender amp combineert vast wel weer goed met een les paul maar dan is de strat op een fender amp weer te fel/scherp vind ik.
pi_87475792
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 22:13 schreef Gitaarmat het volgende:
Ik heb ook nog steeds niet de sound die ik zoek. Peavey bevalt me opzich wel maar soms iets te helder, als ik optreedt dan hoor je echt alles en ook als je een snel nummer hebt en je met je handen over de snaren naar een ander akkoord glijdt dan hoor je als alles erg hard staat een piepend geluid. De clean is wel erg goed en dat vond ik bij Marshall weer niet zo geweldig, eigenlijk de distortion ook niet zo die vond ik zelf bij m'n strat en m'n les paul beter klinken op de Peavey.

Dus als Marshall en Peavey het al niet worden en je wel in de bluesrock,rock,hardrock zit waar kun je dan nog naar kijken eigenlijk?
A/B switch en beide amps gebruiken.
pi_87475802
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 22:13 schreef Gitaarmat het volgende:

Mesa, Orange?
It has to mean something
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')