Silverburst ziet er zo uitquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 23:47 schreef blckbb het volgende:
[..]
Is dat nou een zwart wit foto of een heel erg lelijke gitaar?
tuurlijk... het signaal is wel mono, dus je zult er een adapter tussen moeten doen... raadzaam is een koptelefoon btwquote:Op zondag 10 oktober 2010 02:02 schreef Iemand91 het volgende:
Rondom question: Zou het mogelijk zijn om m'n cheap ass oordopjes in m'n strat te pluggen zonder m'n dopjes of oren maar de kloten te jagen?
Wat voor adapter, mono naar stereo o.i.d.? Want alleen mono horen is niet erg. En waarom een koptelefoon, vanwege impedemantie? (Sorry verkeerd geschreven I know)quote:Op zondag 10 oktober 2010 02:21 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
[..]
tuurlijk... het signaal is wel mono, dus je zult er een adapter tussen moeten doen... raadzaam is een koptelefoon btw
lol.. goeie plaat :pquote:Op zondag 10 oktober 2010 02:26 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Wat voor adapter, mono naar stereo o.i.d.? Want alleen mono horen is niet erg. En waarom een koptelefoon, vanwege impedemantie? (Sorry verkeerd geschreven I know)
EDIT: radio veronica: Highway to hell, REM - shiney happy people.
![]()
Is het signaal niet veel te zacht om wat mee te kunnen?quote:Op zondag 10 oktober 2010 02:21 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
[..]
tuurlijk... het signaal is wel mono, dus je zult er een adapter tussen moeten doen... raadzaam is een koptelefoon btw
volgens mij wel, kan me niet herinneren dat het mij ooit gelukt is op die manier geluid te horen...quote:Op zondag 10 oktober 2010 10:29 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Is het signaal niet veel te zacht om wat mee te kunnen?
Mij is het wel eens gelukt, maar het was wel heeeeeeeel zachtquote:Op zondag 10 oktober 2010 10:45 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
volgens mij wel, kan me niet herinneren dat het mij ooit gelukt is op die manier geluid te horen...
fxje ertussen en dan op koptelefoon werkt dan weer wel...
Is een 'kleuren foto' van een prachtige gitaarquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 23:47 schreef blckbb het volgende:
[..]
Is dat nou een zwart wit foto of een heel erg lelijke gitaar?
Tip: post pics van je gitarenquote:Op zondag 10 oktober 2010 11:52 schreef Een_hond het volgende:
Meldt!
Ik ben een beginnende gitarist die nu is begonnen met blueslessen van http://www.justinguitar.com. Heeft iemand nog tips voor mij of misschien nog wat informatie/lessen die ik ook goed kan gebruiken?
Even plaatjes van internet, want gitaren staan op mijn kamertje in Wijk bij Duurstede.quote:
Da's een mooie startersset zeg!quote:Op zondag 10 oktober 2010 12:32 schreef Een_hond het volgende:
[..]
Even plaatjes van internet, want gitaren staan op mijn kamertje in Wijk bij Duurstede.
[ afbeelding ]
Cort G254
en
[ afbeelding ]
Yamaha FG700MS
Heb deze versterker
[ afbeelding ]
Vox AD50VT-XL
En dit pedaaltje
[ afbeelding ]
Digitech Bad Monkey
Ik ben dus geïnteresseerd in Blues, rock en metal. Maar ben echt nog een beginner. Ik ken al wel wat akkoorden en heb al wel wat oefeningen gedaan waardoor ik al enigszins kracht in mijn vingers heb gekregen.
Ik ben dan ook graag goed voorbereid wat materialen betreft.quote:Op zondag 10 oktober 2010 13:16 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Da's een mooie startersset zeg!![]()
De enige tip die ik jou (en eigenlijk iedere gitarist) kan geven is: veel oefenen. En misschien ook in dit topique wat rondneuzen?
Oh ja, natuurlijk nog de gitaar en versterker die hier bij ouderlijk huis staan.quote:Op zondag 10 oktober 2010 12:32 schreef Een_hond het volgende:
[..]
Even plaatjes van internet, want gitaren staan op mijn kamertje in Wijk bij Duurstede.
[ afbeelding ]
Cort G254
en
[ afbeelding ]
Yamaha FG700MS
Heb deze versterker
[ afbeelding ]
Vox AD50VT-XL
En dit pedaaltje
[ afbeelding ]
Digitech Bad Monkey
Ik ben dus geïnteresseerd in Blues, rock en metal. Maar ben echt nog een beginner. Ik ken al wel wat akkoorden en heb al wel wat oefeningen gedaan waardoor ik al enigszins kracht in mijn vingers heb gekregen.
Altijd handig ja! Ik weet nog niet hoe ik dat ga doen als ik volgend jaar op kamers ga. Dan wil ik m'n klassieke en elektrische gitaar meenemen, maar dan kan ik, mocht ik nog een keer naar m'n ouders terugwillen, niet oefenen. Goed GAS-excuus, dat welquote:Op zondag 10 oktober 2010 14:22 schreef Een_hond het volgende:
[..]
Oh ja, natuurlijk nog de gitaar en versterker die hier bij ouderlijk huis staan.
[ afbeelding ]
Cort Z42
met dit versterkertje
[ afbeelding ]
Roland Cube 15x
Overgekocht van mijn broertje, wie al snel weer is gestopt nadat hij begon met gitaarspelen.![]()
Dus kan gelukkig ook in het weekend oefenen.
Geprobeerd, van de strat zelf komt nog meer geluid.quote:Op zondag 10 oktober 2010 12:35 schreef Iemand91 het volgende:
Right, het kan dus wel met oordopjes, die (en m'n oren) gaan niet aan gruzelementen, sterker; ik zal waarschijnlijk niets horen. Vanmiddag es ff proberen.
http://www.feedback.nl/gitaar-versterkers/vox/amplug-lead zoiets moet je dan hebbenquote:Op zondag 10 oktober 2010 14:38 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Geprobeerd, van de strat zelf komt nog meer geluid.![]()
En gave startset man! Die eerste versterker is zeg maar de Vox variant van de valvestates van Marshall die ik heb of niet?
Wat is een GAS-excuus dan weer?quote:Op zondag 10 oktober 2010 14:34 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Altijd handig ja! Ik weet nog niet hoe ik dat ga doen als ik volgend jaar op kamers ga. Dan wil ik m'n klassieke en elektrische gitaar meenemen, maar dan kan ik, mocht ik nog een keer naar m'n ouders terugwillen, niet oefenen. Goed GAS-excuus, dat wel
Een valvewattus? Ik heb me best verdiept in gear (misschien iets teveel, ben nog weinig aan spelen toegekomen), maar ik weet dus echt compleet niets over Marshall.quote:Op zondag 10 oktober 2010 14:38 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Geprobeerd, van de strat zelf komt nog meer geluid.![]()
En gave startset man! Die eerste versterker is zeg maar de Vox variant van de valvestates van Marshall die ik heb of niet?
Hè daar heb m'n 130 watt valvestate voor, om m'n...eh.... koptelefoon te voeden.quote:Op zondag 10 oktober 2010 14:39 schreef blckbb het volgende:
[..]
http://www.feedback.nl/gitaar-versterkers/vox/amplug-lead zoiets moet je dan hebben
GAS is de drang om nieuwe gear te kopen (maar meestal kan dat niet vanwege te weinig geld ofzo), en daar dan een excuus voorquote:
Och natuurlijk, zelfs ik heb er last van en ik ben nog maar net met gitaar begonnen.quote:Op zondag 10 oktober 2010 14:49 schreef wimjongil het volgende:
[..]
GAS is de drang om nieuwe gear te kopen (maar meestal kan dat niet vanwege te weinig geld ofzo), en daar dan een excuus voor
Dat is een versterker met een buisje in de voorversterker. Ik weet niet zo wat er nuttig aan is maar het klinkt leuk om te zeggen. Ik dacht dat die valvetronix van jou ongeveer hetzelfde was maar ik kan er weinig over vinden. Wel erg leuk setje om mee te beginnen hoor!quote:Op zondag 10 oktober 2010 14:44 schreef Een_hond het volgende:
[..]
Wat is een GAS-excuus dan weer?![]()
[..]
Een valvewattus? Ik heb me best verdiept in gear (misschien iets teveel, ben nog weinig aan spelen toegekomen), maar ik weet dus echt compleet niets over Marshall.
Ik heb een Ibanez Artcore voor jequote:Op zondag 10 oktober 2010 14:52 schreef Een_hond het volgende:
[..]
Och natuurlijk, zelfs ik heb er last van en ik ben nog maar net met gitaar begonnen.Zit dan ook gigantisch te kwijlen op een Boss ME-70 pedaal en op een Ibanez Artcore.
Je bent satanisch, stop met die jongen tarten!quote:
Niet totdat ik mijn Ibanez verkocht hebquote:Op zondag 10 oktober 2010 15:15 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Je bent satanisch, stop met die jongen tarten!
Maar helaas, je gaat hem niet verkopen aan mij.quote:Op zondag 10 oktober 2010 15:34 schreef blckbb het volgende:
[..]
Niet totdat ik mijn Ibanez verkocht heb
Probleem opgelost!quote:Op zondag 10 oktober 2010 16:25 schreef blckbb het volgende:
Misschien verkoop ik 'm op afbetaling aan een vriend
Cr-ap. Crap.quote:
Ja, zo raar is dat soms. En niet altijd wat je verwachtquote:Op zondag 10 oktober 2010 20:30 schreef Cynic het volgende:
Wat een fijn gevoel is het toch als je er eindelijk achter bent wat de oorzaak van een brom in het geluid is.
Het setje van onze gitariste had in het scheurgeluid nogal een vervelende ruis, maar er zijn zoveel dingetjes waar het aan zou kunnen liggen. Bleek uiteindelijk gewoon een brakke kabel te zijn.
Blij van, het had ook de Orange kunnen zijn, of een van de effectpedalen.quote:Op zondag 10 oktober 2010 20:33 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja, zo raar is dat soms. En niet altijd wat je verwacht
Daar ben ik ook bang voor ja. In dat geval kijk ik de pluggen even na, ligt het daar niet aan dan kan alles de container in.quote:Op zondag 10 oktober 2010 20:45 schreef Libelah het volgende:
Kan voor zover ik weet niet. Daarvoor moet je op elk punt in de kabel kunnen meten en dat is niet zo gezond voor je kabel...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |