abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87320393

Dit topic is bedoeld voor Gitaarspelend Fok!, Elke gitarist is welkom!! Het maakt niet uit of je akoestisch of elektrisch speelt, jazz of metal , snel of langzaam. Samples zijn erg welkom, het is leuk om elkaar te beluisteren. Respecteer elkaars smaak en mening.

Rock on!

De vaste klanten?

Gitaarmerken?
BC Rich | Bo~El | Dean Guitars | Epiphone | ESP | Fender | Gibson | Gretsch | Hofner Ibanez | Jackson | Line 6 | Martin & Co | Maverick | Music Man Parker | PRS | Squier | Taylor

Versterkers?
Fender | Laney | Line6 | Marshall | Mesa Boogie | Peavey | Randall | Vox

Effecten?
Boss | Dunlop | Electro-Harmonix | Digitech | Line 6 | Zoom

Tabs?
Mxtabs | OLGA | Harmony Central | Guitar Tabs | Tabsrus | Ultimate Guitar All Guitar Tabs | Tabster | Taborama | My Songbook Powertabs | Guitar Tab Universe

Winkels?
Feedback | Groove Factory | Music Partner | Dirk Witte | Haar Guitars | Music Store | Kees Dee | Musik Produktiv | Lord of the Strings | Guitar Center in Wierden | Thomann | Guitarbox

Overige?
Gitaar.net | Gitaarnet.nl | Harmony Central | Cyberfret Maak je eigen gitaar | Het afstellen van je gitaar | Het afstellen van je gitaar 2 Gear Acquisition Syndrome (gas)

De OP vindt men hier.

[ Bericht 99% gewijzigd door Ch.J.E_van_Hulthem op 09-10-2010 09:56:50 ]
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 13:25:44 #2
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_87320409
Eindigen met een TVP, Hulde, Ch.J.E.!

Ontopic:
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 13:21 schreef TeleluvR het volgende:
m0ridin, woon je in de buurt van Leiden? Ik heb wel een multieffect te leen zodat je kunt kijken of het iets voor je is...
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 13:29:18 #3
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_87320546
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 09:56 schreef m0ridin het volgende:

[..]

Btw, uiteraard zit ik weer te denken om nog iets als een multieffect te kopen. Heb wel een cube30x al waar het een en ander op zit, maar toch :P

Nog speciale tips/dingen waar ik op moet letten? Of uberhaupt niet aan te raden nog? Speel nog amper een maand dus kan er sowieso nog vrij weinig van.

Mijn oog viel voor nu op de: Zoom G2 FX van zo'n 80 euro.

Lees wel dat hij redelijk lastig uit te vogelen is maar als je eenmaal weet hoe of wat je er heel veel mee kan en het prima klinkt... Tips? Aan- en afraders?
Het nadeel van multi effecten zijn vaak dat alle effecten het net niet zijn. Het is leuk spul om een beetje wegwijs te worden met effecten en je kan er prima geluiden uit halen maar ik blijf wel een voorstander van losse pedalen, maar dat kost je gelijk een klap geld.

Ik heb vroeger ook die G2 gehad (waarschijnlijk een iets oudere uitvoering) Maar het is gewoon een degelijk en makkelijk ding om mee te kloten. Zitten leuke geluiden in dus om mee te beginnen zeker geen slechte keus :)
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 13:30:29 #4
98135 TeleluvR
pi_87320603
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 13:29 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Het nadeel van multi effecten zijn vaak dat alle effecten het net niet zijn. Het is leuk spul om een beetje wegwijs te worden met effecten en je kan er prima geluiden uit halen maar ik blijf wel een voorstander van losse pedalen, maar dat kost je gelijk een klap geld.

QFT!

Ik heb destijds mijn muliteffect voornamelijk gebruikt om te zien welke effecten voor mij bruikbaar zijn!
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 13:32:13 #5
20720 brother52
Dus..........
pi_87320659
quote:

[..]

Inderdaad. Ik zit er ook steeds meer aan te denken om losse pedalen te halen.
Eerst maar eens uit gaan zoeken wat ik als basis effecten nodig heb.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_87321033
Fout of goud?:
http://www.thegearpage.net/board/showthread.php?t=683365

[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 08-10-2010 13:48:34 ]
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 13:41:50 #7
98135 TeleluvR
pi_87321068
quote:
Op zich gaaf, maar de uitwerking is wat minder...
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 13:44:40 #8
125915 Dribbel_
pi_87321162
Vind deze wel stoer :D

Als hij niet zo duur was had ik hem gekocht puur als muur decoratie
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 13:47:27 #9
98135 TeleluvR
pi_87321279
quote:
Als hij niet zo duur was had ik hem gekocht puur als muur decoratie
Idem voor deze:

vrijdag 8 oktober 2010 @ 13:49:36 #10
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_87321377
quote:

[..]

Ik heb vroeger ook die G2 gehad (waarschijnlijk een iets oudere uitvoering) Maar het is gewoon een degelijk en makkelijk ding om mee te kloten. Zitten leuke geluiden in dus om mee te beginnen zeker geen slechte keus :)
Op zich eens, maar voor mijn Novasystem maak ik een uitzondering. :+ Het zijn eigenlijk de TC Electronic Nova effecten (die delay is legendarisch, de Nova-drive krijgt ook overal goede cijfers) in één kast. Ik ging naar de winkel om een goede pedalboardvoeding en die TC delay te kopen, toen stond ik buiten met een Novasystem. :') Naar volle tevredenheid.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 13:55:05 #11
98135 TeleluvR
pi_87321575
Het prijsverschil is dan ook weer niet zo groot!
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 13:57:10 #12
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_87321658
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 13:55 schreef TeleluvR het volgende:
Het prijsverschil is dan ook weer niet zo groot!
Nee, daarom. Die kerel zei: als je twee van die TC-bakkies wil kopen, kun je beter die Novasystem doen, dan heb je alles in één. En het is echt serieus een fijn apparaat .

Edit: ja, het prijsverschil tussen Zoom / Digitech en TC Electronic is natuurlijk wel heel groot, maar ik wil alleen maar zeggen dat de stelling "alle multi-effecten zijn kudt" niet altijd geldt. Misschien eerder "alle multi-effecten <400 euro zijn kudt", maar zelfs dat geldt niet altijd. :)
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_87321750
quote:

[..]

ik vind ze in de M13 wel erg goed, en de boss GT-8 was ook best goed, dus kan me niet vinden in je punt :P
pi_87321756
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 13:21 schreef TeleluvR het volgende:
m0ridin, woon je in de buurt van Leiden? Ik heb wel een multieffect te leen zodat je kunt kijken of het iets voor je is...
Thanks voor het aanbod, very nais! :) Woon in Utrecht dus op zich niet heel erg in de buurt. Maar meh... meestal als ik iets in mijn hoofd heb moet het er toch komen dus dan fiets ik ff langs de winkel :)

Had ook een gitaar+versterker van een collega te leen, maar ondertussen staan er nog 2 gekochten naast en een extra verster. Maar ze hangen mooi aan de muur dus helemaal prima :P

quote:

[..]

Ja, dat had ik inderdaad wel begrepen... Aan de andere kant is het voor mij meer een beetje wat afwisseling brengen zeg maar. Dus het hoeft allemaal niet perfect te zijn, als het maar ok/goed klinkt, leuke effecten en klanken kan voortbrengen, etc.

Ik snap dat je met een alles in 1 kastje van een 100 euro niet de top of the line hebt... Maar zoals je in die eerste zin zegt, wegwijs worden met effecten en leuke geluidjes en variaties uithalen.
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 14:01:00 #15
98135 TeleluvR
pi_87321815
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 13:59 schreef Aresdreams het volgende:

[..]

ik vind ze in de M13 wel erg goed, en de boss GT-8 was ook best goed, dus kan me niet vinden in je punt :P
Die Boss GT serie ben ik nooit erg onder de indruk van geweest!
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 14:03:19 #16
125915 Dribbel_
pi_87321935
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 13:59 schreef Aresdreams het volgende:

[..]

Ja meningen verschillen he :+

quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 13:59 schreef m0ridin het volgende:

[..]

Thanks voor het aanbod, very nais! :) Woon in Utrecht dus op zich niet heel erg in de buurt. Maar meh... meestal als ik iets in mijn hoofd heb moet het er toch komen dus dan fiets ik ff langs de winkel :)

Had ook een gitaar+versterker van een collega te leen, maar ondertussen staan er nog 2 gekochten naast en een extra verster. Maar ze hangen mooi aan de muur dus helemaal prima :P
[..]

Ja, dat had ik inderdaad wel begrepen... Aan de andere kant is het voor mij meer een beetje wat afwisseling brengen zeg maar. Dus het hoeft allemaal niet perfect te zijn, als het maar ok/goed klinkt, leuke effecten en klanken kan voortbrengen, etc.

Ik snap dat je met een alles in 1 kastje van een 100 euro niet de top of the line hebt... Maar zoals je in die eerste zin zegt, wegwijs worden met effecten en leuke geluidjes en variaties uithalen.
En dat inderdaad, je begint ook pas met spelen right? Dan ga je al die verschillen enz toch niet goed horen dan boeit het ook weet niet zo gek veel. En het is leuk om mee te kloten :+ dus ik zeg doen ^O^ :D
pi_87322141
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 13:41 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

Op zich gaaf, maar de uitwerking is wat minder...
Like what? :)

En er komt toch wel een fatsoenlijke OP?
pi_87322214
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 14:03 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

[..]

En dat inderdaad, je begint ook pas met spelen right? Dan ga je al die verschillen enz toch niet goed horen dan boeit het ook weet niet zo gek veel. En het is leuk om mee te kloten :+ dus ik zeg doen ^O^ :D
Yip yip, net begonnen... Maar kan me ook voorsteller dat het leuker blijft door ook op dat gebied wat meer te kunnen spelen.
pi_87322474
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 14:01 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

Die Boss GT serie ben ik nooit erg onder de indruk van geweest!
ja, de boss gt is wel duidelijk de mindere van de 2

quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 14:03 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

gelukkig wel he :)
  FOK!fotograaf vrijdag 8 oktober 2010 @ 15:16:18 #20
159915 -Menn0-
MNO
pi_87324460
Denk dat ik die explorer weg ga doen en de truckster hou. Explorer hangt alleen maar aan de muur. Zonde ;(
,,/
pi_87326255
Ik mis de OP.
PS4 online: micro_nl
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 16:08:44 #22
98135 TeleluvR
pi_87326595
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 16:08 schreef TeleluvR het volgende:
De OP mist jou ook :')
Ja laten we over de vaste klanten gaan praten in het topic! :D

tvp
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
pi_87327246
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 07:42 schreef KaMo het volgende:

[..]

opzich wel GAS voor die witte ibanez :D :o
250 incl tas mag je m hebben :+
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 09:29 schreef BoerBert het volgende:

[..]

GAS, al is het ontbreken van een slagplaat op deze foto een grote misser. Mooie korting ook zeg, 120¤ :o
Tsja, zat geen slagplaat bij. Als ik er geen operatie voor uit hoef te voeren koop ik er wellicht ooit eentje voor :P
pi_87327299
Eindelijk heb ik ook eens GAS op een gitaar die bij me thuis is en ik in m'n handen heb :+
pi_87327332
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 16:38 schreef blckbb het volgende:
Eindelijk heb ik ook eens GAS op een gitaar die bij me thuis is en ik in m'n handen heb :+
Ik geef je een week, hooguit twee, dan is het wel over.

:'(
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
pi_87327356
Na deze week heerlijk te hebben gerepeteerd vanavond even weer optreden. En weer een mailtje gekregen van een café dat we weer een gig erbij hebben. :)
pi_87327386
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 16:39 schreef wimjongil het volgende:

[..]

Wat maakt Gretsch mooie gitaren zeg :o
pi_87327439
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 16:39 schreef wimjongil het volgende:

[..]

quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 16:41 schreef blckbb het volgende:

[..]

Wat maakt Gretsch mooie gitaren zeg :o
Huh wat c_/
pi_87327460
Ik zou eigenlijk wel een hollow body basgitaar willen :o
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: