Pos. | Rijder | Team | Punten |
1 | Mark Webber | Red Bull Racing | 202 |
2 | Fernando Alonso | Ferrari | 191 |
3 | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 182 |
4 | Sebastian Vettel | Red Bull Racing | 181 |
5 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 177 |
6 | Felipe Massa | Ferrari | 128 |
7 | Nico Rosberg | Mercedes Grand Prix | 122 |
8 | Robert Kubica | Renault | 114 |
9 | Adrian Sutil | Force India F1 | 47 |
10 | Michael Schumacher | Mercedes Grand Prix | 46 |
11 | Rubens Barrichello | Williams | 39 |
12 | Kamui Kobayashi | Sauber | 21 |
13 | Vitaly Petrov | Renault | 19 |
14 | Nico Hulkenberg | Williams | 17 |
15 | Vitantonio Liuzzi | Force India F1 | 13 |
16 | Sebastien Buemi | Scuderia Toro Rosso | 7 |
17 | Pedro de la Rosa | Sauber | 6 |
18 | Jaime Alguersuari | Scuderia Toro Rosso | 3 |
19 | Heikki Kovalainen | Lotus F1 | 0 |
20 | Lucas Di Grassi | Virgin Racing | 0 |
21 | Karun Chandhok | HRT F1 Team | 0 |
22 | Jarno Trulli | Lotus F1 | 0 |
23 | Nick Heidfeld | Sauber | 0 |
24 | Timo Glock | Virgin Racing | 0 |
25 | Bruno Senna | HRT F1 Team | 0 |
26 | Sakon Yamamoto | HRT F1 Team | 0 |
27 | Christian Klien | HRT F1 Team | 0 |
Pos. | Team | Punten |
1 | Red Bull Racing | 383 |
2 | McLaren-Mercedes | 359 |
3 | Ferrari | 319 |
4 | Mercedes Grand Prix | 168 |
5 | Renault | 133 |
6 | Force India F1 | 60 |
7 | Williams | 56 |
8 | Sauber | 27 |
9 | Scuderia Toro Rosso | 10 |
10 | Lotus F1 | 0 |
11 | Virgin Racing | 0 |
12 | HRT F1 Team | 0 |
Datum | Tijd | Programma |
Za 9 oktober | 06.55-08.15 uur | RTL GP: Formule 1 - Japan - Kwalificatie |
Zo 10 oktober | 07.00-07.55 uur | RTL GP: Formule 1 - Japan - Pre-show |
Zo 10 oktober | 07.55-10.00 uur | RTL GP: Formule 1 - Japan - Race |
Zo 10 oktober | 20.00-21.00 uur | RTL GP: Formule 1 - Japan - Samenvatting |
Datum | Tijd | Programma |
Za 9 oktober | 06.00-08.30 uur | BBC1: Formule 1 - Japan - Kwalificatie |
Zo 10 oktober | 07.10-10.00 uur | BBC1: Formule 1 - Japan - Race |
Zo 10 oktober | 20.00-20.30 uur | BBC3: Formule 1 - Japan - Samenvatting |
Dag | Minimum | Maximum | Neerslagkans | Weerbeeld |
Vrijdag | 19 °C | 23 °C | 60 % | 's middags regen |
Zaterdag | 19 °C | 20 °C | 80 % | regen |
Zondag | 16 °C | 23 °C | 60 % | buien |
Even een paar Lotussen (en Ferrari's) doorklieven.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 00:21 schreef Sally het volgende:
Yo yo!
HAI! Daar gaan we met de samoeraizwaarden!
Schumacher met 1:28.954 (in Q2).quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 07:43 schreef Nober het volgende:
VT2
1 Vettel 1:31.465 (32)
2 Webber 1:31.860, + 0.395 (29)
3 Kubica 1:32.200, + 0.735 (32)
4 Alonso 1:32.362, + 0.897 (34)
5 Massa 1:32.519, + 1.054 (35)
6 Button 1:32.533, + 1.068 (28)
7 Petrov 1:32.703, + 1.238 (32)
8 Schumacher 1:32.831, + 1.366 (27)
(Aantal ronde's), pole position record is volgens mij 1:29.599 door Massa gereden in 2006.
quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 09:17 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Even een paar Lotussen (en Ferrari's) doorklieven.
Lewis daarom de baan af?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 00:21 schreef Sally het volgende:
HAI! Daar gaan we met de samoeraizwaarden!
quote:
quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 08:41 schreef Sally het volgende:
Jaja.. Volgens de BBC heeft Hammie weer eens wat uitgehaald en z'n McLaren in de bandenstapel gezet: de linkervoorband brak af![]()
Oftewel: vt2 commin' up...![]()
![]()
Ik heb zelf geen mobiel, maar heb wel van meer problemen met mobiele lay-out gehoord.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 09:41 schreef kepler het volgende:
Beetje offtopic, maar elke keer als ik dit topic bezoek met mn Android telefoon probeert tie iets van een webkit te vindenErg irritant, meer mensen met dit probleem?
Mobiele lay-out, maar het is alleen in dit topic. Ik verdenk 1 van de plaatjes ofzo...quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 09:44 schreef Sally het volgende:
[..]
Ik heb zelf geen mobiel, maar heb wel van meer problemen met mobiele lay-out gehoord.
Gebruik je op FOK! de mobiele lay-out, of 'gewoon' volledig internet?
Ik zal je post kopieren achter de schermen iig
Kan zijn vanwege de filmpjes die er in zitten.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 09:48 schreef kepler het volgende:
[..]
Mobiele lay-out, maar het is alleen in dit topic. Ik verdenk 1 van de plaatjes ofzo...
@ kepler: dit zou het moeten zijn, het ligt iig niet aan FOK! zelf, aldus 'achter de schermen', maar aan de mobiele lay-out (van RDE/True) die niet goed om kan gaan met YT-filmpjes.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 09:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Kan zijn vanwege de filmpjes die er in zitten.
Zeikstengel van de KPNquote:
quote:
Volgend jaar juichen voor Giedoquote:En nou weer ontopic, potverdorie Hollands glorie pot vol jam!!!![]()
Waarom niet?quote:
Dan heb je zeker een rustig jaar.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 13:51 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Ik juich idd voor Senna als er wat te juichen valt.
zelfs een Vettel zou geen potten kunnen breken in dat hok van een HRTquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 14:06 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
de woorden van Ayrton Senna over Bruno zijn nog geen waarheid gebleken idd.
Dat krijg je als je 10 cruciale jaren uit je carrière mist!quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 14:06 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
de woorden van Ayrton Senna over Bruno zijn nog geen waarheid gebleken idd.
zo lang is die er niet uit geweest, toch?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 14:40 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat krijg je als je 10 cruciale jaren uit je carrière mist!
Bedoelt sasq. niet de leeftijd (van beiden)?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 15:13 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
zo lang is die er niet uit geweest, toch?
nee kleine Senna heeft tijd niet gereden ivm ongeluk van Ayrton. Maar dacht dat het maar jaar of 5 was.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 15:41 schreef Sally het volgende:
[..]
Bedoelt sasq. niet de leeftijd (van beiden)?
10 jaar. Vanaf Ayrton's dood in 1994 tot aan de "viering" van zijn dood in 2004 heeft hij niet geracet. Vanaf 2005 reed hij zijn eerste volledige seizoen in de Formule 3.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 15:42 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
nee kleine Senna heeft tijd niet gereden ivm ongeluk van Ayrton. Maar dacht dat het maar jaar of 5 was.
je hebt gelijk. Mijn foutquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:02 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
10 jaar. Vanaf Ayrton's dood in 1994 tot aan de "viering" van zijn dood in 2004 heeft hij niet geracet. Vanaf 2005 reed hij zijn eerste volledige seizoen in de Formule 3.
Volgens mij is er juist meer druk dan hij aankan.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 11:04 schreef Atreidez het volgende:
Lol @ Hamilton.. Die had iets meer druk op ze voorvleugel verwacht
Waar woon je? Ik zoek nog iemand die me op tijd wekt, misschien is t wel dichtbij.. ik heb lekkere koffie hoorquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:31 schreef Sinister-D- het volgende:
Suzuka![]()
Alleen kut dat we net ons nieuwe huis zijn ingetrokken en de kabeldistributeur nog niet is langs geweest, en we dus alleen maar sneeuw hebben op de tv. Ergste is nog dat ie dat tegelijkertijd regelt met de internetaansluiting![]()
Dillemma
Als dat zo was dan had de achterkant de voorkant ingehaald.. Je ziet toch duidelijk onderstuur, en geen overstuur. Maar er zijn nog 100 dingen die onderstuur veroorzaken, dus echt serieus moet je zulke posts natuurlijk ook niet nemen, zeker niet als er een smiley achter staat..quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:32 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Volgens mij is er juist meer druk dan hij aankan.
druk op ze schouders..quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:48 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Als dat zo was dan had de achterkant de voorkant ingehaald.. Je ziet toch duidelijk onderstuur, en geen overstuur. Maar er zijn nog 100 dingen die onderstuur veroorzaken, dus echt serieus moet je zulke posts natuurlijk ook niet nemen, zeker niet als er een smiley achter staat..
Sauber en Mercedes zijn inprincipe ook nieuwe teams, maar denk je echt dat Giedo een carriere in de F1 gaat krijgen? Ik denk dat we moeten wachten op Nick de Vries en Max Verstappen, die zie ik wel meer bereiken dan een rode lantaarn team.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 13:48 schreef Sally het volgende:
[..]
Waarom niet?
Wie weet stapt Giedo wel in bij Lotus!
Het beste nieuwe team van de grid dit seizoen, op de bakproblemen naBovendien zit er nu nog een oude Italiaan in het team die zijn langste tijd wel heeft gehad, of iig niet bij zo'n achterhoedeteam als Lotus Racing zou willen blijven
![]()
![]()
haha wel grappig alleen je kan horen dat je al weet wat er gaat gebeuren.(oh nee een touche) Dit is in het echt denk ik het meest moeilijke van het verslaan van een wedstrijd....je kan je namelijk niet voorbereiden.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 17:23 schreef Ruben-24 het volgende:
Ik heb een stukje commentaar ingesproken bij een F1 fragment. Ben zelf student journalistiek, vroeg me af wat jullie er van vinden? Sta open voor kritiek
http://rtlgp-lg.lukkien.com/inzendingen/2/
Ik zie het ook niet gebeuren, ik volg andere raceklasses niet, maar volgens mij springt er hij niet spectaculair bovenuit, zoals Verstappen dat wel deed bijvoorbeeld. Als hij in aanmerking komt, dan zijn er nog 100 die aanmerking komen, en dan gaat het erom wat je meeneemt aan sponsors denk ik.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 18:28 schreef Nober het volgende:
[..]
Sauber en Mercedes zijn inprincipe ook nieuwe teams, maar denk je echt dat Giedo een carriere in de F1 gaat krijgen? Ik denk dat we moeten wachten op Nick de Vries en Max Verstappen, die zie ik wel meer bereiken dan een rode lantaarn team.
Meer emotie en minder concentratiequote:Op vrijdag 8 oktober 2010 17:23 schreef Ruben-24 het volgende:
Ik heb een stukje commentaar ingesproken bij een F1 fragment. Ben zelf student journalistiek, vroeg me af wat jullie er van vinden? Sta open voor kritiek
http://rtlgp-lg.lukkien.com/inzendingen/2/
Nederlandse bedrijven hoeven niet zo nodig een Nederlandse coureur te sponsoren. Zie Williams, die hebben toch een aantal Nederlandse bedrijven als sponsor (Philips, Randstad, McGregor).quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 18:55 schreef Fir3fly het volgende:
En dat is dus het probleem, het Nederlandse bedrijfsleven is nauwelijks op de hoogte van de autosport. Behalve ING dan, maar ja die hadden pech.
Giedo hoeft niet onder te doen voor rijders als Kobayashi/Petrov/Heidfeld/Glock denk ik. Hij heeft dit jaar in de GP2 erg veel pech gehad en zijn rijstyle past denk ik ook beter bij een f1 auto dan een Gp2.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 18:28 schreef Nober het volgende:
[..]
Sauber en Mercedes zijn inprincipe ook nieuwe teams, maar denk je echt dat Giedo een carriere in de F1 gaat krijgen? Ik denk dat we moeten wachten op Nick de Vries en Max Verstappen, die zie ik wel meer bereiken dan een rode lantaarn team.
Williams heeft in McGregor dezelfde partner als Giedo. Dus misschien levert dat nog wat op.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 19:16 schreef M.Melandri het volgende:
Nou dat valt wel mee, Albers en Doornbos zijn toch met behoorlijk veel sponsorgeld in de f1 gekomen en Randstad en Philips zijn natuurlijk sponsor van Williams.
Betreft vd Garde is het te hopen dat hij een racestoeltje weet te bemachtigen naast een ervaren teamgenoot als Glock of Kovalainen, weet hij deze te verslaan dan opent dat wellicht deuren naar betere teams. Qua sponsorship heeft hij wellicht nog wat financiele steun achter de hand van zijn schoonvader Marcel Boekhoorn.
Klopt, maar ik denk dat het publiek zich meer verbonden zou voelen met Nederlandse coureurs dan met willekeurige teams. Als ze kunnen adverteren met vd Garde op de tv bijvoorbeeld. Ik denk dat de gemiddelde Nederlander eerder warmloopt voor zo'n Nederlandse jongen dan voor Williams.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 19:46 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Nederlandse bedrijven hoeven niet zo nodig een Nederlandse coureur te sponsoren. Zie Williams, die hebben toch een aantal Nederlandse bedrijven als sponsor (Philips, Randstad, McGregor).
Komend jaar zal Williams wel gewoon doorgaan met Hulkenberg en Barri. Testcoureur heeft weinig zin met de huidige regels.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 19:48 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Williams heeft in McGregor dezelfde partner als Giedo. Dus misschien levert dat nog wat op.
Klopt, maar de bedrijven richten zich blijkbaar liever op een breder publiek dan alleen Nederland. En dan heb je misschien wel meer aan bijvoorbeeld een Braziliaan als coureur. Is toch een grote opkomende markt.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 19:49 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Klopt, maar ik denk dat het publiek zich meer verbonden zou voelen met Nederlandse coureurs dan met willekeurige teams. Als ze kunnen adverteren met vd Garde op de tv bijvoorbeeld. Ik denk dat de gemiddelde Nederlander eerder warmloopt voor zo'n Nederlandse jongen dan voor Williams.
Voor Randstad en Philips gaat het natuurlijk voornamelijk om de wereldwijde exposure, dan maakt het niet zoveel uit wie er in de auto zit.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 19:49 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Klopt, maar ik denk dat het publiek zich meer verbonden zou voelen met Nederlandse coureurs dan met willekeurige teams. Als ze kunnen adverteren met vd Garde op de tv bijvoorbeeld. Ik denk dat de gemiddelde Nederlander eerder warmloopt voor zo'n Nederlandse jongen dan voor Williams.
Giedo heeft al zo'n anderhalf jaar gehad in de F1, weliswaar als testcoureur (Midland, Spyker, Super Aguri).quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 20:17 schreef Stiggie het volgende:
Giedo neemt gewoon een zak geld mee maar ik vind hem geen bijzondere coureur. Ik geef hem 1/2 jaar in de f1.
Dat waren niet per se mijn woorden, maar het kan verkeren (of: vriezen of dooien, zo je wilquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 18:28 schreef Nober het volgende:
[..]
Sauber en Mercedes zijn inprincipe ook nieuwe teams, maar denk je echt dat Giedo een carriere in de F1 gaat krijgen?
Je weet ook dat er geen topteams bestaan zonder middenmoters en achterhoedeteams?quote:Ik denk dat we moeten wachten op Nick de Vries en Max Verstappen, die zie ik wel meer bereiken dan een rode lantaarn team.
quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:53 schreef Sally het volgende:
Wat dacht je van: 'een F1-team zoekt soms ook een duidelijke tweede coureur'?Ik ben al blij dat er iig nog 3 nieuwe teams zijn overgebleven dit seizoen, er was nog een 4e. Het levert zoveel meer spektakel op de baan op, meer wagens op een circuit.SPOILER: rest van de post ->Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
Waarom geen kwalificatie? Beetje regen?quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 04:43 schreef Fir3fly het volgende:
Lijkt erop dat we geen kwalificatie krijgen als het zo blijft.
Hoe starten we dan, WK-stand?
Beetje? Het hele circuit staat onder water.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 04:47 schreef Libris het volgende:
[..]
Waarom geen kwalificatie? Beetje regen?
Tijdens de kwalificatie is het waarschijnlijk wat beter volgens STR.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 04:49 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Beetje? Het hele circuit staat onder water.
Was dat in 2004 ook niet het geval?quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 04:52 schreef Fir3fly het volgende:
Ze hebben het er over dat ze zondagochtend gaan kwalificeren geloof ik.
En meldt vervolgens dat het onmogelijk is om te rijdenquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 04:55 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ja. Hamilton gaat overigens gewoon de baan op
In het rechte spoor blijven is al een hele opgavequote:Op zaterdag 9 oktober 2010 04:57 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En meldt vervolgens dat het onmogelijk is om te rijden.
Maar daar sta ik niet voor op om 6:45quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 06:47 schreef Tarado het volgende:
ToroRossoSpy Toro Rosso
15 mins before qualifying: raining cats and dogs. Reckon session will be delayed/cancelled. Hard rain expected til 5pm.
MikeGascoyne Mike Gascoyne
Start delayed by 30 mins
Het wordt misschien zelfs uitgesteld naar morgenochtend (Japanse tijd)quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 06:52 schreef Nober het volgende:
[..]
Maar daar sta ik niet voor op om 6:45
Button pole position, Hamilton 2de, Schumacher 3de... ze gaan gewoon op nummer op de startpositie gezet worden... een F1 auto kan weer eens niet op een natte baan rijdenquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 06:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het wordt misschien zelfs uitgesteld naar morgenochtend (Japanse tijd)
Net als in 2004quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 06:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het wordt misschien zelfs uitgesteld naar morgenochtend (Japanse tijd)
ik ken het probleemquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 07:04 schreef Atreidez het volgende:
Wat een deceptieZit nu al aan de koffie, dus slapen zit er ff niet meer in ...
quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 07:16 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Bij Red Bull hebben ze al een bootje gemaakt
[ afbeelding ]
Hij is ook anchorman voor iets anders waardoor hij F1 een paar races zou missen.. BBC ziet de potentie van Jake al zitten.quote:
nog vroeger opstaanquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 07:47 schreef Tarado het volgende:
zal wel 03:00 worden morgen (onze tijd)
Als het vandaag niet meer komt dan mis ik de kwalificatie want ik ga niet opstaan vannacht.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 07:47 schreef Tarado het volgende:
zal wel 03:00 worden morgen (onze tijd)
Als het vannacht gaat worden ben ik bang dat ik hem ook noodgedwongen ga missen.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 07:49 schreef Nober het volgende:
[..]
Als het vandaag niet meer komt dan mis ik de kwalificatie want ik ga niet opstaan vannacht.
quote:By Jonathan Noble Saturday, October 9th 2010, 05:22 GMT
Qualifying delayed yet againQualifying for the Japanese Grand Prix has been delayed by a further 30 minutes due to continued poor weather at the Suzuka circuit.
With the FIA having announced a 30-minute delay shortly before the 2pm start, another similar postponement has been made. The next update is scheduled for 2.50pm local time.
With radar predictions suggesting further storms are on the way, qualifying could face even more delays into the late afternoon.
It is understood that if the session does not start by 4.30pm, the last point at which it can get finished before light conditions deteriorate, it will be postponed until Sunday morning
AUTOSPORT will keep you up-to-date with the latest news from Suzuka and live text coverage can be found here.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |