Nee, een chirurg die iedere dag vele mensenlevens redt schat ik toch wat hoger in als de junk onder de brugquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 14:53 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Daarom zijn we wel allemaal evenveel waard. Je eigen persoonlijke behoeften daar gelaten.
Ja, en om meer gelijk te zijn dan anderen, moeten het je door die anderen gegund worden. We verdienen nu toch ook niet allemaal hetzelfde? Dat hoeft ook niet zonder geld, alleen bepalen anderen hoeveel jij krijgt.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 14:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jep, regels zoals dat iedereen gelijk is, maar dat sommigen meer gelijk zijn dan anderen.
Sommigen mensen (zielige mensen) kunnen uiteindelijk nog gelukkig worden, omdat ze "meer" kunnen zijn door meer materiele waarde te hebben. Sommigen komen er, sommigen falen. Dat maakt ook niet uit, maar het streven op zichzelf kan mensen al gelukkig maken.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 14:43 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Helaas hebben sommige mensen dit systeem nodig zodat ze zich "meer" voelen. Als iedereen gelijk is en evenveel heeft, steken ze niet boven het maaiveld uit.
In dat geval mag je twijfelen aan de persoonlijkheden van die mensen.
En hoe registreer je die gunning, hoe verreken je die? En hoe draag je die over?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 14:57 schreef Casos het volgende:
[..]
Ja, en om meer gelijk te zijn dan anderen, moeten het je door die anderen gegund worden. We verdienen nu toch ook niet allemaal hetzelfde? Dat hoeft ook niet zonder geld, alleen bepalen anderen hoeveel jij krijgt.
En als je dat een enge gedachte vindt, doe je nu blijkbaar weining nuttigs voor je geld
Dan maak je huizen dat het dus wel kan, stop te denken dat het niet kan....het kan, oplossingen worden dan geboden, want men heeft tijd gehad om daar over na te denken, het kost niks meer...een plek aan de zee is dus van geen waarde....hoeveel mensen willen er dan nog wonen denk je?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 14:48 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Dat maakt het niet anders dat jij nog steeds met 6.5 miljard mensen samenwoont waarvan er bijv. 4 miljard aan de kust willen wonen, dat gaat gewoonweg niet werken. Vooral omdat er een hoop ook in een aangenaam temperatuur willen wonen, vrij van aardbevingen etc.
Ik denk eerder dat je jezelf moet afvragen waarom je het zou willen en het nut om je huis zo op te pimpen, het is een gebruiksobject...Trouwens om diamanten te winnen beschadig je de aarde dermate, zou je dat wel willen?quote:Om mijn huis te versieren, omdat het een mooie glimmende oude steen is. Noem een reden. Of moeten mensen gewoon niet zoveel willen?
Nee, want nu weten we niet hoe we er mee om moeten gaan....je denkt het nu, in die methode...maar die methode zal anders zijn qua scholing.quote:Jaloezie is een vorm van egoisme. Je bent jaloers dat de ander meer heeft. Zodra je dat krijgt, heb je ook mensen die meer willen dan een ander. En dan zakt je ruilhandel-loze maatschappij al snel in elkaar.
Dat is wat ze willen dat je denkt, het houdt de technologie gewoon tegen.quote:Dit is een compleet andere discussie. En gelijk gillen dat het alleen in hollywood gebeurd slaat nergens op.
Maar als je daarop in wilt gaan moet je kijken naar de definitie van een emotie. Als dat niets meer is dan een signaal naar de hersenen, dan is het zeker niet onmogelijk om robots emoties te geven.
quote:
Als je het hebt over scholing, huizen, schoon water en voedsel...quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 14:53 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Daarom zijn we wel allemaal evenveel waard. Je eigen persoonlijke behoeften daar gelaten.
Appels en peren.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 14:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, een chirurg die iedere dag vele mensenlevens redt schat ik toch wat hoger in als de junk onder de brug
Het is ook jouw "wereld".quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 15:02 schreef mlg het volgende:
Maar ik zal jullie uit jullie droom helpen. Jullie wereld komt er nooit. En als het er komt, dan komt het niet zolang ik nog leef.
Dan snap je niet waarom het hier gaat.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 14:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik refereer aan animal farm, ken je klassiekers
http://nl.wikipedia.org/wiki/Animal_Farm
Je past je nu toch ook aan, aan het monetaire stelsel? Indien er een wereld zonder geld zou bestaan, zou de mens zich gewoon aanpassen?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 15:02 schreef mlg het volgende:
Maar ik zal jullie uit jullie droom helpen. Jullie wereld komt er nooit. En als het er komt, dan komt het niet zolang ik nog leef.
Ik denk ook niet dat 'ie er snel zal komen. Maar een paar mensen die erover nadenken is beter dan niemand, toch? Want zeg nu eerlijk: als we doorgaan zoals we nu bezig zijn, putten we de aarde uit, blijven er altijd mensen in armoe en angst leven. Dat willen we ook niet, toch?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 15:02 schreef mlg het volgende:
buiten de doos denken is ook niet makkelijk ) het heeft mij een paar maanden gekost voordat ik me een wereld voor kon stellen zonder huidig politiek en monetair stelselquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 15:07 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Dan snap je niet waarom het hier gaat.
Je blijft de machtspolitiek die we vanuit het systeem nu kennen reflecteren op de wereld zonder geld.
Vanwaar toch die boosheid telkens?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 15:12 schreef mlg het volgende:
Als jullie een plekje ter grootte van Nederland voor mij overlaten, dan mogen jullie van mij in dat autistische wereldje leven.
Ik denk dat we blij mogen zijn dat er momenteel relatief veel armoe is. Stel je voor dat niet slechts 1 miljard mensen alle olie opzuipen, maar alle 7 miljard mensen, dan was het allang opgeweest, alvorens we een normale welvaart konden opbouwen om uiteindelijk een wereldeconomie op te bouwen. Welvaart moet wel een beetje sychroom met ontwikkeling lopen, anders lopen die verhoudingen ook uit balans om een "normale" welvaart op te bouwen.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 15:11 schreef Perruche het volgende:
Oblivion, thanks voor je uitgebreide reply. Ik laat het even bezinken![]()
[..]
Ik denk ook niet dat 'ie er snel zal komen. Maar een paar mensen die erover nadenken is beter dan niemand, toch? Want zeg nu eerlijk: als we doorgaan zoals we nu bezig zijn, putten we de aarde uit, blijven er altijd mensen in armoe en angst leven. Dat willen we ook niet, toch?
ik merk dat ik best snap dat mensen twijfelen aan de haalbaarheid, uitvoering, etc, maar hoe kan je nu een soort van tegen het venus gedachtegoed zijn?
Ik denk dat je standpunt met deze post heel duidelijk is, ikke,ikke,ikke en dat wordt een stuk lastiger in de wereld zonder geld. Wat ik dus in het vorige topic posttequote:Op vrijdag 8 oktober 2010 15:18 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik denk dat we blij mogen zijn dat er momenteel relatief veel armoe is. Stel je voor dat niet slechts 1 miljard mensen alle olie opzuipen, maar alle 7 miljard mensen, dan was het allang opgeweest, alvorens we een normale welvaart konden opbouwen om uiteindelijk een wereldeconomie op te bouwen. Welvaart moet wel een beetje sychroom met ontwikkeling lopen, anders lopen die verhoudingen ook uit balans om een "normale" welvaart op te bouwen.
Als het je onduidelijk is wat ik bedoel zeg het dan even, dan leg ik je het over een half uur duidelijker uit.
Oh ik lees iets heel verdrietig hier...quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 15:18 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik denk dat we blij mogen zijn dat er momenteel relatief veel armoe is. Stel je voor dat niet slechts 1 miljard mensen alle olie opzuipen, maar alle 7 miljard mensen, dan was het allang opgeweest, alvorens we een normale welvaart konden opbouwen om uiteindelijk een wereldeconomie op te bouwen. Welvaart moet wel een beetje sychroom met ontwikkeling lopen, anders lopen die verhoudingen ook uit balans om een "normale" welvaart op te bouwen.
Als het je onduidelijk is wat ik bedoel zeg het dan even, dan leg ik je het over een half uur duidelijker uit.
Het gaat mij om de mentaliteit. Misschien wil jij het wel om armoede te bestrijden, maar sommige anderen hier hebben gewoon een schijt mentaliteit. Het gaat me absoluut niet om neerkijken, want ik ben gewoon iemand die tussen alle andere mensen leven. Ik kijk alleen op mensen neer die niets doen en niet hebben, maar als ze wel wat doen dan kijk ik gezien hun en mijn omstandigheden tegen "hun" op, en dat meen ik oprecht.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 15:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vanwaar toch die boosheid telkens?We bespreken een maatschappij die in theorie beter is voor iedereen. Althans, uitgangspunt is dat er in Afrika geen kinderen meer rondlopen met bolle buikjes van de honger. En jij reageert alsof we de complete wereldbevolking willen uitroeien. Is het leven niets meer waard als je niet langer kunt neerkijken op de buurman omdat jij een audi bezit en hij een fiat panda?
Dit verklaart wel waarom je zo fel reageert. Je hebt helemaal geen behoefte aan een wereld waar iedereen het goed heeft.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 15:18 schreef mlg het volgende:
[..]
Jij hebt het over regels, regels impliceren een machtsverhouding.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 15:07 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Dan snap je niet waarom het hier gaat.
Je blijft de machtspolitiek die we vanuit het systeem nu kennen reflecteren op de wereld zonder geld.
Ik ga er zo op in, maar je interpreteert me helemaal verkeerd.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 15:23 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Oh ik lees iets heel verdrietig hier...
Dus welvaart bouw je op omdat er armoe is...?
Dat we blij moeten zijn dat niet iedereen het goed heeft, zodat jij je auto kan blijven rijden?
Juist wel, maar zoiets kost offers.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 15:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit verklaart wel waarom je zo fel reageert. Je hebt helemaal geen behoefte aan een wereld waar iedereen het goed heeft.
Ik denk dat het wel duidelijk is. Dat eigenlijk de huidige situatie noodzakelijk is om een welvarende wereldeconomie te hebben. Zit wat in. Vroeger was hier ook kinderarbeid. Nu in India Over 20 jaar in Afrika en is India het nieuwe China. Dat nu nog meer mensen profiteren van het weinige dat er is, in plaats van slechts een handje vol.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 15:18 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik ben niet gecharmeerd van de voorgestelde wereld omdat ik lui ben of omdat ik een hekel heb aan werken. Integendeel, ik ben juist dol op mijn baan. Na drie weken vakantie sta ik alweer te popelen om aan de slag te gaan. Wat dat betreft koester ik ook geen aversie jegens deze maatschappij. Maar een wereld waarin iedereen het goed, lijkt mij de moeite waard om naar te streven.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 15:24 schreef mlg het volgende:
[..]
Het gaat mij om de mentaliteit. Misschien wil jij het wel om armoede te bestrijden, maar sommige anderen hier hebben gewoon een schijt mentaliteit. Het gaat me absoluut niet om neerkijken, want ik ben gewoon iemand die tussen alle andere mensen leven. Ik kijk alleen op mensen neer die niets doen en niet hebben, maar als ze wel wat doen dan kijk ik gezien hun en mijn omstandigheden tegen "hun" op, en dat meen ik oprecht.
Kom op, we zijn hier om de wereld te verbeteren, maar dit gaat mijn pet echt te boven
Een hoop. Een huis aan het strand van fiji heeft namelijk niet alleen economische waarde. De economische waarde is hoog omdat de emotionele waarde ervan hoog is. Mensen willen er graag wonen omdat het mooi, rustig en aangenaam is. Tenzij je ook emotionele waarde wilt afschaffen.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 15:01 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Dan maak je huizen dat het dus wel kan, stop te denken dat het niet kan....het kan, oplossingen worden dan geboden, want men heeft tijd gehad om daar over na te denken, het kost niks meer...een plek aan de zee is dus van geen waarde....hoeveel mensen willen er dan nog wonen denk je?
Omdat het mooi is? Is er andere reden nodig? Waarom zou je de aarde dan beschadigen door overal huizen voor iedereen te bouwen? Waarom geen plaggenhutten? Waarom beschadigen met boerderijen. Als het behoud van de aarde het hoogste goed is, moet je gewoon weer gaan jagen en verzamelen.quote:Ik denk eerder dat je jezelf moet afvragen waarom je het zou willen en het nut om je huis zo op te pimpen, het is een gebruiksobject...Trouwens om diamanten te winnen beschadig je de aarde dermate, zou je dat wel willen?
Je kan mensen maar tot bepaalde hoogte leren om te gaan met bepaalde emotie. Emoties zijn niet altijd maar de kop in te drukken.quote:Nee, want nu weten we niet hoe we er mee om moeten gaan....je denkt het nu, in die methode...maar die methode zal anders zijn qua scholing.
Wat?quote:Dat is wat ze willen dat je denkt, het houdt de technologie gewoon tegen.
Slimme zet. Angst. En dan nog eens gevoed door hollywoord.
Briljante move!
Er zijn geen regels.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 15:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jij hebt het over regels, regels impliceren een machtsverhouding.
Nee, vind ik niet, jij wel?quote:
Waarom heeft dat strand voor jouw emotionele waarde?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 15:37 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Een hoop. Een huis aan het strand van fiji heeft namelijk niet alleen economische waarde. De economische waarde is hoog omdat de emotionele waarde ervan hoog is. Mensen willen er graag wonen omdat het mooi, rustig en aangenaam is. Tenzij je ook emotionele waarde wilt afschaffen.
De huizen die dan gebouwd gaan worden zijn vriendelijker dan de huizen waar we nu in wonen.quote:Omdat het mooi is? Is er andere reden nodig? Waarom zou je de aarde dan beschadigen door overal huizen voor iedereen te bouwen? Waarom geen plaggenhutten? Waarom beschadigen met boerderijen. Als het behoud van de aarde het hoogste goed is, moet je gewoon weer gaan jagen en verzamelen.
Is ook niet de bedoeling.quote:Je kan mensen maar tot bepaalde hoogte leren om te gaan met bepaalde emotie. Emoties zijn niet altijd maar de kop in te drukken.
Dan mag jij je in de indoctrinatie van de wereldleiders verdiepen, deal?quote:Wat?
Het is duidelijk dat jij alleen maar naar hollywood films kijk. Verdiep je eerst meer in robotica voordat je dit soort uitspraken gaat doen.
Troll.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 15:12 schreef mlg het volgende:
Als jullie een plekje ter grootte van Nederland voor mij overlaten, dan mogen jullie van mij in dat autistische wereldje leven.
Zou jij in die methode gewoon dat gene willen blijven doen wat je nu doet?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 15:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik ben niet gecharmeerd van de voorgestelde wereld omdat ik lui ben of omdat ik een hekel heb aan werken. Integendeel, ik ben juist dol op mijn baan. Na drie weken vakantie sta ik alweer te popelen om aan de slag te gaan. Wat dat betreft koester ik ook geen aversie jegens deze maatschappij. Maar een wereld waarin iedereen het goed, lijkt mij de moeite waard om naar te streven.
Ik zie het meer als angst en onwetendheid...quote:
Ik dacht daar gisteren over na en het antwoord is een volmondig ja. Misschien dat ik minder zou willen werken dan nu, maar dat moet geen probleem zijn. Belangrijkste is dat ik een huis heb om in te leven en van alle gemakken ben voorzien. Het is niet alsof ik werk enkel om geld te verdienen. Ik doe het ook omdat ik het leuk vind.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 15:58 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Zou jij in die methode gewoon dat gene willen blijven doen wat je nu doet?
Hoezo snap je niet dat er altijd plekken en objecten zijn die meer gewild zijn dan andere?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 15:47 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Waarom heeft dat strand voor jouw emotionele waarde?
In de methode kan je dus rustig daar wonen, niks mis mee...
Je kan er ook gezellig langs gaan. Meer dan eens...![]()
Ik begin te snappen waarom jij het niet begrijpt. Jij denkt dat als we oneindige vrijheid hebben, de keuzes die mensen maken zorgen voor een algemene balans?quote:De huizen die dan gebouwd gaan worden zijn vriendelijker dan de huizen waar we nu in wonen.
Wat is mooi? Dat is gelukkig ook verschillend voor vele mensen.
Boerderijen zullen dan ook niet bestaan....
Ga je eens verdiepen in deze methode, heus het is niet zo slecht als je denkt.
Lang niet slechter wat we nu hebben en dat kan je ook zien.
Dan is je maatschappij zo zwak als de zwakste persoon. Er hoeft er maar 1 te zijn die toch kiest voor persoonlijk bezit en bereid is dat met geweld te verdedigen en je maatschappij zakt in elkaar.quote:Is ook niet de bedoeling.
Wat heeft dit er nou weer mee te maken?quote:Dan mag jij je in de indoctrinatie van de wereldleiders verdiepen, deal?
Die 1 % mensen die ECHT de mensheid bezitten. En ook 40 % van al het geld op deze aardkloot.
Als je de hele wereld open gooit, denk je nou echt dat er maar 1 of 2 mooie plekken tevoorschijn komen?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:01 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Hoezo snap je niet dat er altijd plekken en objecten zijn die meer gewild zijn dan andere?
Eerste: wat begrijp ik niet?quote:[q]
Ik begin te snappen waarom jij het niet begrijpt. Jij denkt dat als we oneindige vrijheid hebben, de keuzes die mensen maken zorgen voor een algemene balans?
Nee dus, deze methode maakt dat de meerderheid slimmer is opgevoed. En niet slim als in; "Kijk mij nou, ik ben de beste...ego shit..."quote:Dan is je maatschappij zo zwak als de zwakste persoon. Er hoeft er maar 1 te zijn die toch kiest voor persoonlijk bezit en bereid is dat met geweld te verdedigen en je maatschappij zakt in elkaar.
Ja, dat antwoord verwachte ik al.quote:Wat heeft dit er nou weer mee te maken?Ik heb het over emoties van robots. jij over indoctrinatie van wereldleiders.
Ik zal het uitleggen.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 15:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit verklaart wel waarom je zo fel reageert. Je hebt helemaal geen behoefte aan een wereld waar iedereen het goed heeft.
Ik heb geen zin om met jullie leven mee te doen. Ik ben gelukkig genoeg, dus waarom zou ik meer willen. Ik ben niet hebzuchtig. Jullie willen graag in een wereld leven waarvan jullie denken dat het een succes is. Als het geen succes is, dan hoeven jullie in ieder geval niet in mijn land te komen, hoewel alle inwoners gezamenlijk "ons" land is.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 15:58 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Ik zie het meer als angst en onwetendheid...
Jij hebt helemaal niet de capaciteiten om mee te discussiëren, dus waarom verdwijn je niet gewoon uit dit topic of forum?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:21 schreef Oblivion het volgende:
We zijn ontwikkeld? Waarin eigenlijk?
Oh ja, geld maken...
Omdat het niet gaat om MEER spullen, of MEER geld...quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:21 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik heb geen zin om met jullie leven mee te doen. Ik ben gelukkig genoeg, dus waarom zou ik meer willen. Ik ben niet hebzuchtig. Jullie willen graag in een wereld leven waarvan jullie denken dat het een succes is. Als het geen succes is, dan hoeven jullie in ieder geval niet in mijn land te komen, hoewel alle inwoners gezamenlijk "ons" land is.
Zijn gewone vragen.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:23 schreef mlg het volgende:
[..]
Jij hebt helemaal niet de capaciteiten om mee te discussiëren, dus waarom verdwijn je niet gewoon uit dit topic of forum?
Je bent simpel, maar dat zag je waarschijnlijk ook al aan je cijferlijst.
Met alle respect, maar bij elke post moet ik nadenken of je het inzichtelijk wel begrijpt.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:26 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Omdat het niet gaat om MEER spullen, of MEER geld...![]()
Het leven op deze aardbol is voor veel te veel mensen gewoon niet goed.
Echt jammer dat je het grote plaatje niet ziet. (niet shit of kut bedoeld,)
Wat ik dan wel weer grappig vindt, je spreekt over dat het nooit zal gebeuren, en toch in deze post zie je het wel voor je.
Nee, dat waren geen vragen. Je had het over ontwikkeling van geld en oorlog.quote:Zijn gewone vragen.
Waarin zijn wij eigenlijk zo ontwikkeld?
Alles.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:27 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Zijn gewone vragen.
Waarin zijn wij eigenlijk zo ontwikkeld?
Het is heel duidelijk dat jij geen respect hebt, niet voor jezelf en niet voor andere.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:28 schreef mlg het volgende:
[..]
Met alle respect, maar bij elke post moet ik nadenken of je het inzichtelijk wel begrijpt.
quote:Ik heb in geen een van mijn posts het woord "meer" gebruikt, ook geen meer geld. Ik heb het over welvaart, en voor een Afrikaan is meer welvaart al een normale boterham.
Stom spelletje...maar goed...quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:21 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik heb geen zin om met jullie leven mee te doen. Ik ben gelukkig genoeg, dus waarom zou ik meer willen. Ik ben niet hebzuchtig. Jullie willen graag in een wereld leven waarvan jullie denken dat het een succes is. Als het geen succes is, dan hoeven jullie in ieder geval niet in mijn land te komen, hoewel alle inwoners gezamenlijk "ons" land is.
"Dat" zei ik dan weer niet, maar goed, je bedoeld dat ik zei: je het voor je ziet, die gekke autistische wereld die we voor je neus bungelen. En jij wilt er niet in wonen.quote:En wat bedoel je in je laatste zin met "dat"?
Precies.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:30 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Alles.
Oorlog, medisch gebied. technologisch, noem het maar op.
En te denken dat het puur geld is wat voor problemen zorgt vind ik iets naief. Er zullen altijd mensen zijn die meer willen, ook als ze bijna alles kunnen krijgen. Er zijn mensen die bediend willen worden zonder constant lief te moeten zijn. Mensen die simpelweg gewoon meer willen hebben dan een ander.
Vind je deze reactie niet een beetje flauw? Iemand is natuurlijk niet per se simpel of dom omdat hij of zij zich een geldloze wereld voor kan stellen. Ik kan dat in grote lijnen ook, al zitten er naar mijn idee nog wel haken en ogen aan het voorgestelde idee. Maar dat heeft wellicht ook te maken met het gegeven dat ik nog niet voldoende geinformeerd ben over the venus project.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:23 schreef mlg het volgende:
[..]
Jij hebt helemaal niet de capaciteiten om mee te discussiëren, dus waarom verdwijn je niet gewoon uit dit topic of forum?
Je bent simpel, maar dat zag je waarschijnlijk ook al aan je cijferlijst.
Is dit alles? Waarom is er niet meer?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:30 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Alles.
In deze wereld wel, heb je helemaal gelijk in.quote:En te denken dat het puur geld is wat voor problemen zorgt vind ik iets naief. Er zullen altijd mensen zijn die meer willen, ook als ze bijna alles kunnen krijgen. Er zijn mensen die bediend willen worden zonder constant lief te moeten zijn. Mensen die simpelweg gewoon meer willen hebben dan een ander.
Oorlog is juist een teken dat we onderontwikkeld zijn. En ik snap dat je de technologische vooruitgang van militair materieel bedoelt, maar oorlog bewijst eigenlijk dat wij een onderontwikkelde soort zijn. Elkaar afmaken lijkt mij geen natuurlijk gedrag. Anders hadden mensen immers ook geen trauma na een oorlog.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:30 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Alles.
Common Koos, of het nou een voor- of tegenstander van je systeem is, maar je kunt toch wel zien dat we hier met een klein rotkind van 15 te maken hebben.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vind je deze reactie niet een beetje flauw? Iemand is natuurlijk niet per se simpel of dom omdat hij of zij zich een geldloze wereld voor kan stellen. Ik kan dat in grote lijnen ook, al zitten er naar mijn idee nog wel haken en ogen aan het voorgestelde idee. Maar dat heeft wellicht ook te maken met het gegeven dat ik nog niet voldoende geinformeerd ben over the venus project.
En toch ben ik niet bepaald dom en dat was ook af te zien aan mijn cijferlijst.
Heeft helemaal niks met cijferlijsten te maken...quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vind je deze reactie niet een beetje flauw? Iemand is natuurlijk niet per se simpel of dom omdat hij of zij zich een geldloze wereld voor kan stellen. Ik kan dat in grote lijnen ook, al zitten er naar mijn idee nog wel haken en ogen aan het voorgestelde idee. Maar dat heeft wellicht ook te maken met het gegeven dat ik nog niet voldoende geinformeerd ben over the venus project.
En toch ben ik niet bepaald dom en dat was ook af te zien aan mijn cijferlijst.
'quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oorlog is juist een teken dat we onderontwikkeld zijn. En ik snap dat je de technologische vooruitgang van militair materieel bedoelt, maar oorlog bewijst eigenlijk dat wij een onderontwikkelde soort zijn. Elkaar afmaken lijkt mij geen natuurlijk gedrag. Anders hadden mensen immers ook geen trauma na een oorlog.
Ja, rot nou maar op, ik heb echt geen zin in jouw gezeik. Ga je nagels maar lakken ofzo.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:38 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Heeft helemaal niks met cijferlijsten te maken...
Wat leren wij nou in school? Dat wat echt belangrijk is?
Hell, de helft blijft uit de boeken, je zou je kapot schamen wat de mensen elkaar aan doen.
Het is nu al niet te verteren.
quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:36 schreef mlg het volgende:
[..]
Common Koos, of het nou een voor- of tegenstander van je systeem is, maar je kunt toch wel zien dat we hier met een klein rotkind van 15 te maken hebben.
Wij hebben het wel over het venus project.quote:Ik heb het niet over het venus project, maar gewoon met haar rare vragen en kreten. Is toch gewoon jammer als je wil discussiëren en er zit een klein kind door te roeptoeteren.
Helaas....ik blijf nog even.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:39 schreef mlg het volgende:
[..]
Ja, rot nou maar op, ik heb echt geen zin in jouw gezeik.
Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik niet al zijn (haar?) reacties heb gelezen, dus een hard oordeel laat ik achterwege. Ik ga in ieder geval op huis aan en daarna de kroeg in. Ik wens een ieder een fijne voortzetting en een goed weekend.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:36 schreef mlg het volgende:
[..]
Common Koos, of het nou een voor- of tegenstander van je systeem is, maar je kunt toch wel zien dat we hier met een klein rotkind van 15 te maken hebben.
Ik heb het niet over het venus project, maar gewoon met haar rare vragen en kreten. Is toch gewoon jammer als je wil discussiëren en er zit een klein kind door te roeptoeteren.
Juist!quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oorlog is juist een teken dat we onderontwikkeld zijn. En ik snap dat je de technologische vooruitgang van militair materieel bedoelt, maar oorlog bewijst eigenlijk dat wij een onderontwikkelde soort zijn. Elkaar afmaken lijkt mij geen natuurlijk gedrag. Anders hadden mensen immers ook geen trauma na een oorlog.
Jij ook!quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik niet al zijn (haar?) reacties heb gelezen, dus een hard oordeel laat ik achterwege. Ik ga in ieder geval op huis aan en daarna de kroeg in. Ik wens een ieder een fijne voortzetting en een goed weekend.
Vraag maar of je mee mag van Koos. Kunnen jullie nog even over het Venus project praten.quote:
Trut, lees je wat wel hij typt? Hij dacht dat ik je zo beoordeel aan hand van je mening, maar ik zeg dus dat het niks met jouw mening over het Venus project te maken heeft.quote:Wij hebben het wel over het venus project.
Er is meer, daarom zei ik: "noem het maar op"quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:34 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Is dit alles? Waarom is er niet meer?
En daarom lukt de maatschappij die jij voor ogen hebt niet. Jij denkt dat ook elke vorm van emotie en menselijkheid weg is. Jij ziet het totaal niet realistisch. Ik moet zeggen dat KoosVogels het al heel anders brengt en een stuk realistischer.quote:In deze wereld wel, heb je helemaal gelijk in.
Dat bedoelde ik inderdaad.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En dat is het grootste probleem met dit soort theorieën: het heeft mooie oplossingen voor alles wat binnen de methode valt, maar houd geen rekening met alle dingen die niet zijn meegenomen. Je kunt niet een 'perfecte wereld' voorschrijven en vervolgens zeggen dat je alleen kritiek mag hebben op dingen die je eerder omschreven hebt.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 15:39 schreef Oblivion het volgende:
Niks verkeer met je dingen afvragen, maar vraag je dan iets af, wat binnen die methode valt, anders kan je rondjes blijven draaien.
Vreemde man ben je toch... het zijn niet MIJN meningen.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:43 schreef mlg het volgende:
[..]
Trut, lees je wat wel hij typt? Hij dacht dat ik je zo beoordeel aan hand van je mening, maar ik zeg dus dat het niks met jouw mening over het Venus project te maken heeft.
Jezus, ik ga er ook vandoor.
Snap ik, maar wat ik bedoel, we/er kunnen/kan zoveel meer....quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:45 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Er is meer, daarom zei ik: "noem het maar op"
Ho ho, geen emotie en geen menselijkheid? Daar draait het juist om, alleen wat heeft voor jouw emotionele waarde? Dat stuk strand? Dat is dus voor een ieder anders.quote:En daarom lukt de maatschappij die jij voor ogen hebt niet. Jij denkt dat ook elke vorm van emotie en menselijkheid weg is. Jij ziet het totaal niet realistisch. Ik moet zeggen dat KoosVogels het al heel anders brengt en een stuk realistischer.
Oh, zoals wat?quote:Dat bedoelde ik inderdaad.
Maar uiteindelijk kan je niet iedereen alles geven, dat is gewoon niet mogelijk. Mensen kunnen zeer onrealistische wensen hebben.
Er is geen geld... dus wat is het nut daarvan?quote:En zodra mensen niet krijgen wat ze willen, komen er problemen. Mensen gaan dingen opeisen. Of een technologische vooruitgang die ze hebben ondekt voor zichzelf houden. Op proberen te verkopen.
Ruilhandel leidt weer naar geld.quote:Tuurlijk kan men zeggen, jij bent goed, je hebt dit en dit gedaan....is toch niks mis mee, waarom zou dat leiden tot jaloezie en afgunst? [q]
Zelfs als je een wereld zonder geld hebt, moet je natuurlijk niet denken dat de complete denkwijze van ieder geboren mens hetzelfde zou zijn.
Jullie denken al anders, in een vorm zonder geld.
Er zullen in die maatschappij mensen zijn die met een vorm van ruilhandel verder denken te komen. En ik denk dat die ook zeer snel ver zouden komen.
quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:47 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
En dat is het grootste probleem met dit soort theorieën: het heeft mooie oplossingen voor alles wat binnen de methode valt, maar houd geen rekening met alle dingen die niet zijn meegenomen. Je kunt niet een 'perfecte wereld' voorschrijven en vervolgens zeggen dat je alleen kritiek mag hebben op dingen die je eerder omschreven hebt.
Het is onmogelijk om met een methode de complete wereld met alle nuances en uitzonderingen correct te beschrijven. Zoals met zo veel ideologieën: klinkt leuk op papier, gaat nooit werken in de praktijk.
Vandaar dat 'perfecte wereld' tussen aanhalingstekens stond. Maar mijn post is net zo goed van toepassing als je 'perfecte wereld' door 'betere wereld' vervangt hoor.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:59 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Het wordt dan ook niet omschreven als perfect...!!!
Maar wel beter dan dat we nu hebben!
Lees het dan zelf! Kijk de films!
Zo moeilijk is dat toch niet?
Beloftes beloftes.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:59 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Het wordt dan ook niet omschreven als perfect...!!!
Maar wel beter dan dat we nu hebben!
Lees het dan zelf! Kijk de films!
Zo moeilijk is dat toch niet?
quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 17:16 schreef Oblivion het volgende:
Ik ga nog even van George Carlin genieten en dan het weekend!
Have fun!
Leuke ventquote:Ik heb dan ook geen greintje sympathie voor menselijke wezens. Geen enkele! En voor welke problemen de mens ook staat, of het nu natuurrampen of ongelukken zijn, ik hoop altijd dat het nog erger wordt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |