Nou, idd..... ik denk dat N. direct met mijn vader en zoon in overleg zou gaan om mij onder curatele te laten stellen als ik met zo'n naam zou komenquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 11:21 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ontdek net nog een geweldige functie van het Meertens Instituut: je kunt ook zoeken op namen die een bepaalde klankenreeks bevatten of erop eindigen. Ik zocht 'eindigt op ian' en vond op de eerste pagina alleen al:
Aalian
Ai-lian
Ailian
Alian
Allian
Er zitten pareltjes tussen, mensen.
* Rihanna: checkquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 11:07 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vroeg me ineens af of dat tegenwoordig nog zo werkt, dat namen van mensen die bekend zijn van televisie ineens populairder worden:
Hoezo niet dan?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 11:40 schreef oh-oh het volgende:
Ibrahim dat zal niet door de voetballer komen![]()
Ik wilde zeggen dat ik Ilja minder leuk vind en dat dat voornamelijk kwam omdat het een (Russische) jongensnaam is.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 09:53 schreef trui het volgende:
talita?? echt nog nooit van gehoord.
ilja & indra vind ik ook mooi.
Anjaylianquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 11:21 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ontdek net nog een geweldige functie van het Meertens Instituut: je kunt ook zoeken op namen die een bepaalde klankenreeks bevatten of erop eindigen. Ik zocht 'eindigt op ian' en vond op de eerste pagina alleen al:
*knip*
idemquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 13:41 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Mijn eigen naam komt trouwens minder dan 5 keer voor.Zou me verbaasd hebben als het anders was geweest.
Mika (formule 1) ook, maar Kimi heeft het dan weer niet gered.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 13:39 schreef snoopy het volgende:
De namen Dennis, Jari en Marco zijn ook nog een tijdje populair geweest![]()
Of van (daar denk ik ook 't eerste aan bij Mika)quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 13:48 schreef Kolonia het volgende:
[..]
Mika (formule 1) ook, maar Kimi heeft het dan weer niet gered.
Zouden voetbal- en andere sportnamen voornamelijk door de mannen bepaald worden?![]()
Dat zou wel verklaren waarom er maar weinig jongetje Kimi (haha, kiwi) heten, want dat klinkt niet stoer.
爱伶of 爱恋quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 11:21 schreef Claudia_x het volgende:
Aalian
Adelian
Adylian
Aemilian
Ai-lian
Ailian
Alian
Allian
Allillian
Amelian
Angelian
Anjaylian
Anlian
Arakelian
Aslian
Ik heb ook een Talitha gekend in Enschede (ze woont er al niet meer). Toen ik die naam voor het eerst hoorde moest ik denken aan een fijngebouwd donker meisje. Toen ik haar zag, heb ik mijn beeld enigszins (quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 11:04 schreef Kolonia het volgende:
[..]
1972 inderdaad.
Ik zie nu dat er maar 9 in Enschede bekend zijn, dus ik heb daar een derde van alle Talit(h)a's gekend.
Mijn moeder heet net als jij. En die is van '39quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 15:03 schreef trui het volgende:
mijn naam is toch nog 16 keer gegeven 't afgelopen jaar. terwijl 't echt zo'n mode-naam is uit de 60-70-er jaren.
Oh, ga je d'r Maaike noemen.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 10:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Drie Talita's!
Natuurlijk is die kans er wel, maar dat neemt niet weg dat de kans vele malen groter is als je een populaire naam hebt. Ik kijk bij de geografische spreiding bijvoorbeeld of Amsterdam niet oplicht - we wonen in Amsterdam - want dan wéét ik gewoon dat ik de naam meerdere keren tegen ga komen op het kinderdagverblijf of de toekomstige school.
Maar goed, bij 'Ivan' licht Amsterdam ook op. Er wonen 106 Ivans in Amsterdam. Het aantal valt nog wel mee, gelukkig. Bij de naam van de tweede licht met name Rotterdam op, grappig genoeg.
Ik vind het wel mee vallenquote:
quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 16:38 schreef Tally het volgende:
[..]
Ik vind het wel mee vallenMaar hij blijkbaar niet.
Hm, vind de klank an sich niet verkeerd. Klinkt een beetje als Vita, stond op ons lijstje. Doet me wel aan Nivea denken.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 20:13 schreef Finland. het volgende:
Fietste beetje door het dorp heen, en kom ook een ooievaar in de tuin tegen.
Niva
Nou ja, laten we zeggen dat het niet mijn smaak is
Zusje van Lada?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 20:13 schreef Finland. het volgende:
Fietste beetje door het dorp heen, en kom ook een ooievaar in de tuin tegen.
Niva
Nou ja, laten we zeggen dat het niet mijn smaak is
Dat dus. En nee, het is mijn smaak totaal niet.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 20:40 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Hm, vind de klank an sich niet verkeerd. Klinkt een beetje als Vita, stond op ons lijstje. Doet me wel aan Nivea denken.
Die yi in de naam Cynthyia is erg dubbelop.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 20:05 schreef Basboussa het volgende:
Ja, Tally kom op! Tipje van de sluier enzo
Las net in de Metro, hebben we hiero ook, Cynthyia. Ja, als je niet kan kiezen enzo... Mevrouw was wel een onderzoekster ofzo, geen pasgeboren baby, maar ze had er nog niet aangedacht haar naam te veranderen, blijkbaar...
Zou inderdaad alle 3 kunnenquote:Op donderdag 14 oktober 2010 21:16 schreef Principessa het volgende:
Ik zag in de krant Aelin staan. Is dat dan Alin, Elin of Ailin?
Als het zo'n soort naam is dan zou ik hem sowieso niet geven. Niet alleen vanwege de oma's, maar vanwege... tja, iedereen.quote:
en vooral vanwege 't arme kind in kwestie!quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 21:35 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Als het zo'n soort naam is dan zou ik hem sowieso niet geven. Niet alleen vanwege de oma's, maar vanwege... tja, iedereen.
Ik vind dat nog te gewoon voor betreffende user.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 21:46 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zet mijn geld op Damien/Damian/Demian/Demon.
Zo issie helemaal hip en van deze tijdquote:
quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 21:35 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Als het zo'n soort naam is dan zou ik hem sowieso niet geven. Niet alleen vanwege de oma's, maar vanwege... tja, iedereen.
En dit was idd ook wat ik meteen dacht.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 21:46 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zet mijn geld op Damien/Damian/Demian/Demon.
Damian van der Vaart, uit de boekjesquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 22:15 schreef debuurvrouw het volgende:
Het lijkt me toch dat Oma ook wel weet wie Damian is?
Dat ligt aan de oma natuurlijk. Ik denk niet dat de mijne het zou weten.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 22:15 schreef debuurvrouw het volgende:
Je bedoelt dat jongetje uit The Omen (Damien)? Een karakter uit een film?quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 22:15 schreef debuurvrouw het volgende:
Waarom heet jij trouwens geen truy?quote:
omdat ik geen kind van honeybunny ben!quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 22:26 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Waarom heet jij trouwens geen truy?
Die ouders hebben vast teveel Dawsons Creek gekeken. Maar als informele afkorting van Josephine vind ik het wel gezellig klinken eigenlijk...quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 09:15 schreef Vicky het volgende:
op een Teletubbiesdvdtje: Joey voor een meisje
Die heb ik vaker gehoord.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 09:15 schreef Vicky het volgende:
op een Teletubbiesdvdtje: Joey voor een meisje
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als mede celebs je voorafgaan met Apple, Suri en Paris, dan moet je toch iets he...
ik ook niet hoor! Dat zal me een zorg wezenquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 20:51 schreef Jeetjejom het volgende:
Ik zou er echt geen moment over nadenken wat mijn (groot)ouders van de naam vinden en laat staan van de betekenis. Alsof ik vind dat mijn oma zo'n mooie namen aan al haar kinderen heeft gegeven!
Vind het lief dat je erover nadenkt, maar besef wel dat je kind (hopelijk)nog heel wat langer meegaat dan je oma en wel met die naam door het leven moet.
quote:Ik vind Zep beter, je wil toch liever naar een zeppelin genoemd worden?Op woensdag 20 oktober 2010 19:37 schreef Claudia_x het volgende:
In dat geval moet ik zeggen dat ik Zeb een betere optie vind dan Zebedeus.
quote:Helemaal mee eens. Dat geldt helaas ook voor proletennamen.Op woensdag 20 oktober 2010 19:51 schreef oeke het volgende:
Het leuke/gekke met zo'n naam is dat het toch bij het kind gaat passen.
Of dat het kind bij de naam gaat passen.
Mijn neefje past precies bij zijn naam.
quote:Die moeten dan ook verboden worden.Op woensdag 20 oktober 2010 19:58 schreef Claudia_x het volgende:
Helemaal mee eens. Dat geldt helaas ook voor proletennamen.
quote:Sjef?Op donderdag 21 oktober 2010 07:57 schreef Vanyel het volgende:
Dan vind ik het ouderwets Limburgse Sef mooier klinken.
quote:Ligt aan de locatie in Limburg of het Sef of Sjef is. Net als je in het zuiden Sjra hebt en in het noorden Sra.
quote:Denk niet dat ze die in het Nederlands hebben.Op zaterdag 23 oktober 2010 10:34 schreef Rewimo het volgende:
Sef en Sjef ken ik wel, maar Sjra en Sra? Wat is dat in het Nederlands?
quote:Klopt. Je kunt dat vooral goed zien aan de variant 'Sjraar'. Dat spreek je om en nabij hetzelfde uit als Gérard. Op z'n Frans dus, wat in Limburg vaak gedaan wordt.Op zaterdag 23 oktober 2010 13:00 schreef elvy het volgende:
Sjra en Sra is volgens mij de Limburgse versie van Gerard.
quote:Mijn neefje had bijna Thor geheten! Maar toen hij geboren werd, had hij pikzwart haar en dat vonden ze niet bij de naam passen, dus kreeg hij een andere naam. Nu is hij blond trouwensOp woensdag 20 oktober 2010 19:55 schreef Pvoesss het volgende:
Ik twijfel daarom dus nog steeds erg over de naam..
Ik vind Thor zo onwijs leukmaar ik kan daar alleen een heel mooie stoere knul bij voorstellen..
als ik dan een mager scharminkel zou baren dan ben ik veel te bang dat het niet bij mijn Thor beeld past.
En dan vind ik het gewoon niet staan..
Dus ik moet een heel heel heel mooi kind baren dan gaat het Thor als naam krijgen
quote:Ik lees de hele tijd dus profetennamen..... En dan: huh?Op woensdag 20 oktober 2010 19:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Dat geldt helaas ook voor proletennamen.
quote:Vertel!!! PMOp zondag 24 oktober 2010 18:55 schreef Basboussa het volgende:
[..]
Ik lees de hele tijd dus profetennamen..... En dan: huh?
Oh, de man is helemaal laaiend over een naam (NIEUW) en ik vind het ook wel leuk eigenlijk. Maar een heeeeeeeeel hoog Jut en Jul karakter, kwik, kwek en kwak zijn er bijna niets bij...
Twijfel, twijfel, twijfel.
quote:Nou, bijna goed dus.Op maandag 11 oktober 2010 13:39 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zet mijn geld op Antonio Carlos Brasileiro de Almeida Jobim.
quote:Voor mij niet, maar ik ken zat mensen die daar serieus moeite mee zouden hebben hoorOp maandag 25 oktober 2010 11:57 schreef Hik het volgende:
Gewoon op z'n Engels. <Niev> zeg maar. Das toch niet heel moeilijk?
quote:Ik zou 'aaivie' zeggen, klinkt heel engelsOp maandag 25 oktober 2010 12:51 schreef cattie het volgende:
Neve, wat een mooie naam! Uitspreken is misschien wat lastiger, maar ja, wij dachten dat Ive wel doodsimpel zou zijn (zeg maat Ivo alleen met een e), maar bijna niemand spreekt het de eerste keer goed uit...
quote:nou ja, niemand weet wat goed is, dus dan heb je al gauw gelijk.Op maandag 25 oktober 2010 12:52 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ik zou 'aaivie' zeggen, klinkt heel engels![]()
Neve had ik wel goed de eerste keer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |