quote:Helemaal mee eens. Dat geldt helaas ook voor proletennamen.Op woensdag 20 oktober 2010 19:51 schreef oeke het volgende:
Het leuke/gekke met zo'n naam is dat het toch bij het kind gaat passen.
Of dat het kind bij de naam gaat passen.
Mijn neefje past precies bij zijn naam.
quote:Die moeten dan ook verboden worden.Op woensdag 20 oktober 2010 19:58 schreef Claudia_x het volgende:
Helemaal mee eens. Dat geldt helaas ook voor proletennamen.
quote:Sjef?Op donderdag 21 oktober 2010 07:57 schreef Vanyel het volgende:
Dan vind ik het ouderwets Limburgse Sef mooier klinken.
quote:Ligt aan de locatie in Limburg of het Sef of Sjef is. Net als je in het zuiden Sjra hebt en in het noorden Sra.
quote:Denk niet dat ze die in het Nederlands hebben.Op zaterdag 23 oktober 2010 10:34 schreef Rewimo het volgende:
Sef en Sjef ken ik wel, maar Sjra en Sra? Wat is dat in het Nederlands?
quote:Klopt. Je kunt dat vooral goed zien aan de variant 'Sjraar'. Dat spreek je om en nabij hetzelfde uit als Gérard. Op z'n Frans dus, wat in Limburg vaak gedaan wordt.Op zaterdag 23 oktober 2010 13:00 schreef elvy het volgende:
Sjra en Sra is volgens mij de Limburgse versie van Gerard.
quote:Mijn neefje had bijna Thor geheten! Maar toen hij geboren werd, had hij pikzwart haar en dat vonden ze niet bij de naam passen, dus kreeg hij een andere naam. Nu is hij blond trouwensOp woensdag 20 oktober 2010 19:55 schreef Pvoesss het volgende:
Ik twijfel daarom dus nog steeds erg over de naam..
Ik vind Thor zo onwijs leukmaar ik kan daar alleen een heel mooie stoere knul bij voorstellen..
als ik dan een mager scharminkel zou baren dan ben ik veel te bang dat het niet bij mijn Thor beeld past.
En dan vind ik het gewoon niet staan..
Dus ik moet een heel heel heel mooi kind baren dan gaat het Thor als naam krijgen
quote:Ik lees de hele tijd dus profetennamen..... En dan: huh?Op woensdag 20 oktober 2010 19:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Dat geldt helaas ook voor proletennamen.
quote:Vertel!!! PMOp zondag 24 oktober 2010 18:55 schreef Basboussa het volgende:
[..]
Ik lees de hele tijd dus profetennamen..... En dan: huh?
Oh, de man is helemaal laaiend over een naam (NIEUW) en ik vind het ook wel leuk eigenlijk. Maar een heeeeeeeeel hoog Jut en Jul karakter, kwik, kwek en kwak zijn er bijna niets bij...
Twijfel, twijfel, twijfel.
quote:Nou, bijna goed dus.Op maandag 11 oktober 2010 13:39 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zet mijn geld op Antonio Carlos Brasileiro de Almeida Jobim.
quote:Voor mij niet, maar ik ken zat mensen die daar serieus moeite mee zouden hebben hoorOp maandag 25 oktober 2010 11:57 schreef Hik het volgende:
Gewoon op z'n Engels. <Niev> zeg maar. Das toch niet heel moeilijk?
quote:Ik zou 'aaivie' zeggen, klinkt heel engelsOp maandag 25 oktober 2010 12:51 schreef cattie het volgende:
Neve, wat een mooie naam! Uitspreken is misschien wat lastiger, maar ja, wij dachten dat Ive wel doodsimpel zou zijn (zeg maat Ivo alleen met een e), maar bijna niemand spreekt het de eerste keer goed uit...
quote:nou ja, niemand weet wat goed is, dus dan heb je al gauw gelijk.Op maandag 25 oktober 2010 12:52 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ik zou 'aaivie' zeggen, klinkt heel engels![]()
Neve had ik wel goed de eerste keer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |