quote:
Nou, bijna goed dus.

Het is een meisje en ze heet
Neve 
Niet een heel veelvoorkomende naam dus, maar ook niet heel bizar volgens mij, al moesten we het even spellen voor de opa's en oma's en denken veel mensen dat je <Neeve> zegt.

Het is een Ierse naam die "schitterend" betekent, maar wij vonden het gewoon een mooie klank en we houden allebei can korte namen.
Het verhaal is dat we afgelopen december tijdens een reis in Panama besloten om voor een kindje te gaan. Tijdens die reis kwamen we een Panamees-Iers stelletje tegen, zij zwanger van hun tweede die ze "Niamh" zouden noemen (Gaelic spelling voor "Neve"). Wij vonden het gelijk een prachtige naam (wel liever in de simpele spelling

) en toen ik hen een maand of twee geleden mailde dat ik zwanger was en wat ons plan was vonden zij het ook heel leuk. Andere Neve is in mei geboren. Volgens mij ook een mooi verhaal voor later.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.