omdat die gluurders het stiekem spannend vinden en wachten totdat ze een tepel zienquote:Op woensdag 29 september 2010 15:42 schreef Swiffer het volgende:
[..]
Wat ik me dan afvraag, waarom staren mensen dan vaak (ongegeneerd) naar borstvoedende vrouwen (tenminste dat proef ik in veel reacties) terwijl het zo normaal zou zijn?
Ik vind dit wel een erg domme reactie....Wat is de overeenkomst tussen tv kijken en staren alsof je water ziet branden?quote:Op woensdag 29 september 2010 15:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Massa's mensen staren naar de TV. Is een TV niet normaal?
Gluurders? Hoe kan je een gluurder zijn in een openbare gelegenheid? Dan ben je toeschouwer.quote:Op woensdag 29 september 2010 16:05 schreef just me het volgende:
[..]
omdat die gluurders het stiekem spannend vinden en wachten totdat ze een tepel zien
Niet als je stiekem zit te kijken!quote:Op woensdag 29 september 2010 16:07 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Gluurders? Hoe kan je een gluurder zijn in een openbare gelegenheid? Dan ben je toeschouwer.
Ja maar zoals ik zeg, ik ga niet stiekem kijken, ik ga er echt van genieten. Immers,..openbaar dus magquote:Op woensdag 29 september 2010 16:08 schreef just me het volgende:
[..]
Niet als je stiekem zit te kijken!
Ik vind het nog steeds mooi als ik een vrouw borstvoeding zie geven en glimlach ze dan ook vriendelijk toe !
Ohh nou poeh hé, mag ik je aanraken?quote:Op woensdag 29 september 2010 16:09 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ja maar zoals ik zeg, ik ga niet stiekem kijken, ik ga er echt van genieten. Immers,..openbaar dus mag. Die keer dat ik het deed vond de dame in kwestie het helemaal niet leuk en ging weg.... nou ja dat is ook
.
Ja, als ze niet tegen die blikken kan, dan kijkt ze maar even de andere kant op tijdens het voeden, hoor.quote:Op woensdag 29 september 2010 16:11 schreef just me het volgende:
Genieten? Ga je met je tong langs je lippen ofzo?
Waarschijnlijk heeft die dame zich door jouw kijken/genieten zich niet op haar gemak gevoeld en is daarom weggegaan, Je hebt haar eigenlijk gewoon weggejaagd!
Ja, want het zijn allemaal dikke, onverzorgde, lelijke zeugen die bv gevenquote:Op woensdag 29 september 2010 15:26 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Het ligt ook aan de moeder. Is het een lekker ding met dito figuur mag ze van mij moedermelk geven wat ze wil. Alleen zijn het in de praktijk juist andere vrouwen die dit doen....... en die hoef ik idd niet te zien
het moest verboden wordenquote:Op woensdag 29 september 2010 16:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, want het zijn allemaal dikke, onverzorgde, lelijke zeugen die bv gevenGeen leuke, mooie, jonge, goedverzorgde milfs
Vreselijk is het!
Genieten? Waarvan dan precies? een stukje huid dat je ziet? Wat zul jij een gelukkig mens zijn met al dat bloot dat je zo op straat tegenkomt.quote:Op woensdag 29 september 2010 16:09 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ja maar zoals ik zeg, ik ga niet stiekem kijken, ik ga er echt van genieten. Immers,..openbaar dus mag. Die keer dat ik het deed vond de dame in kwestie het helemaal niet leuk en ging weg.... nou ja dat is ook
.
Nog even op jouw relaas..quote:Op woensdag 29 september 2010 15:45 schreef Nachtraaf het volgende:
Borstvoeding is zelfde als homos die elkaar kussen, ik vind het persoonlijk onsmakelijk, maar ze hebben het recht ertoe.
Sowieso heb ik het idee dat sommige mensen persé zich overal over willen druk maken, alleen de verkeerde nutteloze kleine klote dingetjes in plaats van grote nationale/internationale problemen.
Jullie moeten allemaal toe geven dat al dit kleinerende gezeik over sociale normen allemaal voort komen uit monotheïstische religies. Zij kunnen de levenstijl van anderen niet begrijpen en moeten daarom alles maar verbieden in het openbare leven, internet en de privacy is alleen tussen jou en god ofzo.
Fuck off and move on with your life assholes.
'zo'n ding'quote:Op woensdag 29 september 2010 15:48 schreef Nachtraaf het volgende:
Vraag trouwens aan moeders, hoe vaak moet je zo'n ding voeden? Want dat kun je toch ook doen voordat je naar buiten gaat en dan avonds gewoon thuis op de bank?
Speen met rietje en pompje, ik voorzie mogelijkheden.quote:Op woensdag 29 september 2010 16:25 schreef Sjeen het volgende:
[..]
'zo'n ding'voed je in het begin 8 tot 12 keer per dag...
Dat zou ik ook gerust vragen aan iemand die discreet te werk gaat en mij oog valt er op.. Maar de theatrale types vind ik gewoon ietwat asociaal..quote:Op woensdag 29 september 2010 16:30 schreef Sjeen het volgende:
Ik heb overigens zeer regelmatig gevoed op openbare plaatsen (terras, sporthal/kantine, restaurants etc), maar slechts een enkeling heeft dat ooit in de gaten gehad. Kwestie van zorgvuldig kleding kiezen en discreet te werk gaan. Ik heb meer dan eens de vraag 'ahhh, slaapt ze?' gehad.
Ik geniet dan van het samenzijn tussen moeder en kind. Hoe moeder natuur het voor elkaar krijgt dat er gewoon melk uit een tepel komtquote:Op woensdag 29 september 2010 16:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Genieten? Waarvan dan precies? een stukje huid dat je ziet? Wat zul jij een gelukkig mens zijn met al dat bloot dat je zo op straat tegenkomt.
GenietenEcht, men mag best een andere mening hebben, hoor, maar genieten van het kijken naar een voedende moeder....
Dude, get a girlfriend.quote:Op woensdag 29 september 2010 16:33 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ik geniet dan van het samenzijn tussen moeder en kind. Hoe moeder natuur het voor elkaar krijgt dat er gewoon melk uit een tepel komt.
Mag ik niet genieten van hoe de natuurlijk werkt als er een 'masterclass' wordt gegeven in een openbare ruimte?
Wat fijn dat ik jou blij heb kunnen makenquote:Op woensdag 29 september 2010 16:33 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ik geniet dan van het samenzijn tussen moeder en kind. Hoe moeder natuur het voor elkaar krijgt dat er gewoon melk uit een tepel komt.
Mag ik niet genieten van hoe de natuurlijk werkt als er een 'masterclass' wordt gegeven in een openbare ruimte?
Als je dat ook werkelijk zou menen, was dat iets anders, maar de toonzetting van je posts doet iets anders vermoeden.quote:Op woensdag 29 september 2010 16:33 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Nee, niet echt. Je hoeft er zeker niet naar te gaan zitten staren. Als een vrouw in het openbaar voedt dan weet ze heus wel dat iemand iets kan zien, dat zal ze dan ook wel moeten acacepteren.quote:Op woensdag 29 september 2010 16:30 schreef Swiffer het volgende:
@Spanky;
maakt het dan totaal niet uit waar dat voeden gebeurt, en op wat voor manier?
Ik heb zoiets echt nog nooit gezien hoor, theatraal de borst geven. Het lijkt me bovendien nogal onhandig.quote:Op woensdag 29 september 2010 16:32 schreef Swiffer het volgende:
[..]
Dat zou ik ook gerust vragen aan iemand die discreet te werk gaat en mij oog valt er op.. Maar de theatrale types vind ik gewoon ietwat asociaal..
Ik ook, en met dezelfde reacties. Ik denk de meeste moeders erbij nadenken als ze op pad gaan dat ze misschien wel eens moeten voeden en zich dan niet helemaal willen ontkleden om dat te kunnen doen.quote:Op woensdag 29 september 2010 16:30 schreef Sjeen het volgende:
Ik heb overigens zeer regelmatig gevoed op openbare plaatsen (terras, sporthal/kantine, restaurants etc), maar slechts een enkeling heeft dat ooit in de gaten gehad. Kwestie van zorgvuldig kleding kiezen en discreet te werk gaan. Ik heb meer dan eens de vraag 'ahhh, slaapt ze?' gehad.
"De weg" is ontstaan met een bepaald doel. Goede regels helpen dat doel te bereiken> met welk doel jaag jij iedereen uit het openbare leven? Wat is het doel van het openbare leven? Dat iedereen thuis blijft zitten?quote:Op woensdag 29 september 2010 15:47 schreef Swiffer het volgende:
[..]
Euh, jij hebt last van mij (op de weg), das toch jouw probleem?? Waarom dan de wet overtreden door rechts in te halen?? Het gaat me ff om het principe hoor, ik veroorzaak bij jou een probleem, en jij moet het zelf maar oplossen.
Zo redeneer jij tenoverstaan van borstvoeding geven in t openbaar..
Op het toilet? Lekker hygienisch en dat zit ook zo lekker.quote:Op woensdag 29 september 2010 16:48 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Ik ga niet provoceren, ik zeg niets, ik toon geen emoties,.... ik ga alleen kijken. Nogmaals..als je daar niet tegenkunt doe je het maar thuis. Ik snap al de verontwaardige reacties dan ook niet van 'zoek een vriendin'... net alsof dat uitmaakt. Het gaat niet om het zien van blote borsten... het gaat erom dat de vrouw in kwestie goed beseft wat ze waar aan het doen is en, dat als ze niet wil dat iemand gaat staren, ze dit lekker thuis of op het toilet doet.
Maar je gaat toch ook niet zitten staren naar mensen die een boek lezen op het terras? Of naar mensen die hand in hand lopen? Of heel erg in iemands decolleté? Allemaal dingen die openbaar gebeuren, maar over het algemeen weinig aandacht trekken (het decolleté misschien hooguit wat stiekeme gluurders of wat zatlappen ofzo of door onopgevoede mensen). Waarom zou je je zo raar gaan gedragen bij een borstvoedende vrouw?quote:Op woensdag 29 september 2010 16:48 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Ik ga niet provoceren, ik zeg niets, ik toon geen emoties,.... ik ga alleen kijken. Nogmaals..als je daar niet tegenkunt doe je het maar thuis. Ik snap al de verontwaardige reacties dan ook niet van 'zoek een vriendin'... net alsof dat uitmaakt. Het gaat niet om het zien van blote borsten... het gaat erom dat de vrouw in kwestie goed beseft wat ze waar aan het doen is en, dat als ze niet wil dat iemand gaat staren, ze dit lekker thuis of op het toilet doet.
Wat is de overeenkomst tussen brandend water en borstvoeding?quote:Op woensdag 29 september 2010 16:07 schreef Swiffer het volgende:
[..]
Ik vind dit wel een erg domme reactie....Wat is de overeenkomst tussen tv kijken en staren alsof je water ziet branden?
God .........? Ze geeft borstvoeding in het openbaar en moet er derhalve niet raar van staan te kijken als men blijft kijken. Daar is ze dan dus mee bezig.....quote:Op woensdag 29 september 2010 16:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Op het toilet? Lekker hygienisch en dat zit ook zo lekker.
"dat ze goed beseft waar ze mee bezig is"? Kun je ook uitleggen wat dat dan is?
Maar dat rekening houden werkt toch twee kanten op?quote:Op woensdag 29 september 2010 16:51 schreef Swiffer het volgende:
In de siutatie van een gillend kind volkomen begrijpelijk dat een moeder snel moet voeden.
Maar ik vind ook dat moeder zich bewust kan blijven van de omgeving waar ze in is, en ze zichzelf in begeeft, en zich dus alsnog even kan terugtrekken. kinderen gillen niet altijd om eten, als moeder weet je zelf wanneer je zo ongeveer weer kunt gaan voeden, en wacht je niet alarmfase rood af. Stel een kind heeft een volle luier en brult daar om, dan ga je toch ook niet op een terrastafel oid je kind verschonen omdat het NU huilt?
Er is voor mij geen enkel excuus om geen rekening te hoeven houden met anderen, en dat is het hele punt wat ik probeer te maken.
Dat anderen niet zitten te wachten op uitwerpselen van een ander, lijkt me nogal logisch. Poep vergelijken met voedsel...quote:Op woensdag 29 september 2010 16:51 schreef Swiffer het volgende:
In de siutatie van een gillend kind volkomen begrijpelijk dat een moeder snel moet voeden.
Maar ik vind ook dat moeder zich bewust kan blijven van de omgeving waar ze in is, en ze zichzelf in begeeft, en zich dus alsnog even kan terugtrekken. kinderen gillen niet altijd om eten, als moeder weet je zelf wanneer je zo ongeveer weer kunt gaan voeden, en wacht je niet alarmfase rood af. Stel een kind heeft een volle luier en brult daar om, dan ga je toch ook niet op een terrastafel oid je kind verschonen omdat het NU huilt?
Er is voor mij geen enkel excuus om geen rekening te hoeven houden met anderen, en dat is het hele punt wat ik probeer te maken.
Je kunt ookg ewoon reageren, natuurlijk. Ik ben niet dom en ik speel het niet.quote:Op woensdag 29 september 2010 16:55 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
God ben je dom of speel je dit? Ze geeft borstvoeding in het openbaar en moet er derhalve niet raar van staan te kijken als men blijft kijken. Daar is ze dan dus mee bezig.....
Of het toilet , of iets anders... gebruik je fantasie!
Ik had het al aangepastquote:Op woensdag 29 september 2010 16:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je kunt ookg ewoon reageren, natuurlijk. Ik ben niet dom en ik speel het niet.
Omdat?quote:Op woensdag 29 september 2010 16:58 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ik had het al aangepast
Maar het blijft zo; kindje voeren doe je thuis of neem gekolfde muk mee.
Ik wil niet zeggen dat ik er iets sexueels van maak. In de zin van ja geil, tieten tieten. Ik vind wel dat borsten in een bh moeten blijven buitenshuis. Wat Ronnie zei vind ik wel kloppen, het gaat om het principe lichaamsdelen ontbloten, en dat mag je stijf, bekrompen of hypocriet noemen, maar ik hoef iemand anders zijn voorgevel gewoon niet te aanschouwen. Vraag ik ook helemaal niet om.quote:Op woensdag 29 september 2010 16:47 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ik heb zoiets echt nog nooit gezien hoor, theatraal de borst geven. Het lijkt me bovendien nogal onhandig.
Om ethische redenen. Hoe moet ik dat zien? Als de tiet maar mooi genoeg is, dan is het prima? Als de baby maar mooi genoeg is, dan geeft het ook niet? Als de moeder maar mooi genoeg is, is er ook geen bezwaar? Of alle drie?
En wat betreft intimiteit: Ik denk dat het aan de moeder zelf is, of zij dit vindt kunnen?
En de mensen die er iets seksueels van maken, of denken dat het dat is, dat vind ik persoonlijk echt maf.
Een ontbloot stuk lijf. Punt.quote:Op woensdag 29 september 2010 16:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wat is de overeenkomst tussen brandend water en borstvoeding?
Inderdaad.quote:Op woensdag 29 september 2010 16:56 schreef djenneke het volgende:
[..]
Dat anderen niet zitten te wachten op uitwerpselen van een ander, lijkt me nogal logisch. Poep vergelijken met voedsel...![]()
Ik begrijp gewoon niet wat er dan te rekening houden valt? Omdat anderen het niet mooi vinden? Dan kun je hanenkammen, een decolleté of legging of rokje bij dikkere vrouwen, of meteen maar het naar buiten komen van dikkere mensen, en zo kan ik natuurlijk eeuwig doorgaan, ook wel gaan verbieden onder het mom van rekening houden met, omdat er nu eenmaal mensen zijn die dat niet prettig vinden om te zien. En dat om volstrekt onduidelijke redenen overigens. Want wat er niet mooi of lelijk is aan borstvoeding, dat begrijp ik nog steeds niet.
En dat doet men toch ook? Dat wegkijken? Maar volgens de meeste posters in dat topic is zelfs dat al teveel, je mag het niet eens niet prettig vinden om te zien, je móet het accepteren, het moet het moet het moet!quote:Op woensdag 29 september 2010 16:55 schreef miss_sly het volgende:
Maar dat rekening houden werkt toch twee kanten op?
De moeder in kwestie kan discreet gaan zitten voeden en jij hoeft het dan niet te zien en als je iets ziet, kun je toch ook wegkijken?
Nee, 45% van de Nederlanders vindt het niet normaal dat vrouwen in het openbaar borstvoeding geven. Ik lees in de OP echt iets anders dan 'niet prettig'.quote:Op woensdag 29 september 2010 17:02 schreef Dagonet het volgende:
[..]
En dat doet men toch ook? Dat wegkijken? Maar volgens de meeste posters in dat topic is zelfs dat al teveel, je mag het niet eens niet prettig vinden om te zien, je móet het accepteren, het moet het moet het moet!
Oh wee als je het niet prettig vindt, dan sta je gelijk aan iemand die geweld op straat normaal vindt. Dan ben je middeleeuws, bekrompen, zielig.
Er is niemand die het verbied, er is alleen een onderzoek dat zegt dat 45% het niet prettig vindt om het te zien en dat móet anders! Je móet het accepteren!
Je mag in dit land verdomme alleen nog maar iets vinden als de meerderheid het met je eens is.
Je leest niet goed.quote:Op woensdag 29 september 2010 17:02 schreef Dagonet het volgende:
[..]
En dat doet men toch ook? Dat wegkijken? Maar volgens de meeste posters in dat topic is zelfs dat al teveel, je mag het niet eens niet prettig vinden om te zien, je móet het accepteren, het moet het moet het moet!
Oh wee als je het niet prettig vindt, dan sta je gelijk aan iemand die geweld op straat normaal vindt. Dan ben je middeleeuws, bekrompen, zielig.
Er is niemand die het verbied, er is alleen een onderzoek dat zegt dat 45% het niet prettig vindt om het te zien en dat móet anders! Je móet het accepteren!
Je mag in dit land verdomme alleen nog maar iets vinden als de meerderheid het met je eens is.
er staat niet "niet prettig", er staat "niet normaal",quote:Op woensdag 29 september 2010 17:02 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Je kunt het ook omdraaien: vlgens juist weer andere posters in dit topic is het teveel om weg te kijken, dat moet niet nodig zijn, die moeders moeten er gewoonweg niet zijn, punt.quote:Op woensdag 29 september 2010 17:02 schreef Dagonet het volgende:
[..]
De enige reden die ik kan verzinnen om een borst echt niet te willen zien, is toch een seksuele reden. Ik heb echt nog nooit een vrouw haar hele borst zien ontbloten om vervolgens zo te blijven zitten tijdens het voeden. Maar zelfs dan zie ik het probleem nog niet. Want dan kijk je toch gewoon een andere kant uit?quote:Op woensdag 29 september 2010 17:00 schreef Swiffer het volgende:
[..]
Ik wil niet zeggen dat ik er iets sexueels van maak. In de zin van ja geil, tieten tieten. Ik vind wel dat borsten in een bh moeten blijven buitenshuis. Wat Ronnie zei vind ik wel kloppen, het gaat om het principe lichaamsdelen ontbloten, en dat mag je stijf, bekrompen of hypocriet noemen, maar ik hoef iemand anders zijn voorgevel gewoon niet te aanschouwen. Vraag ik ook helemaal niet om.
Intimiteit is ook aan de moeder, maar omstanders zien het misschien veel meer als een prive iets dan moeder zelf? en dus onbegrip hierin? T is niet alsof ze een hoedje draagt met de tekst: kijk maar hoor het is niet prive... Of juist wel. en mensen gaan dan uit van de in mijn ogen meest logische redenatie. Een niet voedende vrouw heeft niets ontbloot, en zou dat ook niet zomaar willen, dus het is prive.?? Je gaat er toch eerder van uit dat ontblote lichaamsdelen die normaal bedekt zijn prive zijn?
Borstvoeding in het openbaar mag van mij, maar zoals Sjeen het deed, discreet vind ik een heel andere instelling dan van, het moet maar normaal gevonden worden. Iedereen bepaald zijn eigen mening, en daar heeft een ander ook rekening mee te houden.
Even heel extreem, een naturist gaat ook niet naakt buiten lopen, of bloot voor zover dit is toegestaan door de wet. Principe kind voeden is voor mij terzijde...
Ik vind ook dat negers er niet moeten zijn. Echt vervelend als je op een terras zit en er zit daar in de hoek een neger. En dan moet je ook nog wegkijken.quote:Op woensdag 29 september 2010 17:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je kunt het ook omdraaien: vlgens juist weer andere posters in dit topic is het teveel om weg te kijken, dat moet niet nodig zijn, die moeders moeten er gewoonweg niet zijn, punt.
Je moet het ook accepteren, zoals je zoveel moet accepteren. Je hoeft het niet prettig te vinden, men kan je niet verbieden je te ergeren eraan, maar je moet het wel accepteren. Hoe zou je het anders zien dan?
Precies en mensen die mij kennen weten ook meteen mijn reacties in te schattenquote:Op woensdag 29 september 2010 17:02 schreef Dagonet het volgende:
Wat een onzin zeg. Als je niet lekker fel mag discussieren dan kun je Fok wel opdoeken. Iedereen vindt dat zijn eigen mening de waarheid is, anders had je namelijk wel een andere mening.quote:Op woensdag 29 september 2010 17:13 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Precies en mensen die mij kennen weten ook meteen mijn reacties in te schattenDe rest heeft zich weer druk lopen maken om NIKS
Volgens mij heeft niemand de wereld te klein gevonden als iemand staart. Het is wel raar en het is onbeschoft. Dat is staren altijd, dus ik zou niet weten waarom dat nu opeens anders is?quote:Op woensdag 29 september 2010 17:13 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Precies en mensen die mij kennen weten ook meteen mijn reacties in te schattenDe rest heeft zich weer druk lopen maken om NIKS
Overigens ben ik het WEL echt eens met mensen die het achterlijk vinden dat het 'maar normaal gevonden' moet worden dat vrouwen dit doen en anders maar niet moeten kijken maar als deze stelling wordt omgedraaid is de wereld weer te klein? Hypocriet gedrag noem ik dat.
Ik ga voor de emancipatie:
[ afbeelding ]
Als je niet wilt zien dat iemand staart terwijl je borstvoeding geeft, kun je toch ook niet kijken?quote:Op woensdag 29 september 2010 17:18 schreef djenneke het volgende:
Volgens mij heeft niemand de wereld te klein gevonden als iemand staart. Het is wel raar en het is onbeschoft. Dat is staren altijd, dus ik zou niet weten waarom dat nu opeens anders is?
Als iemand staart naar hoe ik zit te eten vind ik dat ook onbeschoft. Als iemand niet wil zien hoe ik zit te eten, dan moet hij niet kijken. Dat zelfde geldt dus voor borstvoeding. Ik zie geen hypocrisie hierin.
Dat zal ik dan ook zeker doen. Staren blijft daarmee nog altijd onbeschoft.quote:Op woensdag 29 september 2010 17:20 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Als je niet wilt zien dat iemand staart terwijl je borstvoeding geeft, kun je toch ook niet kijken?
Net zoals in het openbaar borstvoeding geven volgens sommigen onbeschoft is.quote:Op woensdag 29 september 2010 17:21 schreef djenneke het volgende:
Dat zal ik dan ook zeker doen. Staren blijft daarmee nog altijd onbeschoft.
Wat precies vind je dan vies?quote:Op woensdag 29 september 2010 17:20 schreef ChickenTonight het volgende:
Ik vind het er vies uitzien. Net zoals ik neuspeuterende mensen vies vind uitzien.
Die foto's zijn belachelijk. Ik maak zelf wel uit wat ik acceptabel vind of niet. Dat hoeft niet door m'n strot geduwd te worden.
Het is te intiem. Ik hoef geen stuk borst of zuigende baby te zien. Zoiets kan een moeder ook afgelegen doen. Niet en plein public.quote:Op woensdag 29 september 2010 17:22 schreef djenneke het volgende:
[..]
Wat precies vind je dan vies?![]()
a) tieten
b) baby's
c) melk
d) alledrie
en waarom?
Dat is dan een nieuwe, ik heb wel al vies gehoord en niet normaal. Maar onbeschoft is nieuw. Tja, dat blijkt, hoe triestig dat ook is. Ik heb dan weer nog nooit iemand horen zeggen dat het triestig is dat iemand die staart onbeschoft wordt gevonden. Blijkbaar is er toch ergens een verschil...quote:Op woensdag 29 september 2010 17:21 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Net zoals in het openbaar borstvoeding geven volgens sommigen onbeschoft is.
Dan kijk je toch niet?quote:Op woensdag 29 september 2010 17:23 schreef ChickenTonight het volgende:
[..]
Het is te intiem. Ik hoef geen stuk borst of zuigende baby te zien. Zoiets kan een moeder ook afgelegen doen. Niet en plein public.
Dus een kind de fles geven mag ook niet? En lingerie reclames zijn ook uit den boze?quote:Op woensdag 29 september 2010 17:23 schreef ChickenTonight het volgende:
[..]
Het is te intiem. Ik hoef geen stuk borst of zuigende baby te zien. Zoiets kan een moeder ook afgelegen doen. Niet en plein public.
Het is maar wat je wel en niet wilt zien of horen, inderdaad.quote:Op woensdag 29 september 2010 17:24 schreef djenneke het volgende:
Dat is dan een nieuwe, ik heb wel al vies gehoord en niet normaal. Maar onbeschoft is nieuw. Tja, dat blijkt, hoe triestig dat ook is. Ik heb dan weer nog nooit iemand horen zeggen dat het triestig is dat iemand die staart onbeschoft wordt gevonden. Blijkbaar is er toch ergens een verschil...
Het is niet zozeer poep vergelijken met voedsel. Iemand kan een luier verschonen op een eettafel wel normaal vinden, en dat dan gewoon doen. Wat is daar wel of niet mooi aan? Of sexueel?quote:Op woensdag 29 september 2010 16:56 schreef djenneke het volgende:
[..]
Dat anderen niet zitten te wachten op uitwerpselen van een ander, lijkt me nogal logisch. Poep vergelijken met voedsel...![]()
Ik begrijp gewoon niet wat er dan te rekening houden valt? Omdat anderen het niet mooi vinden? Dan kun je hanenkammen, een decolleté of legging of rokje bij dikkere vrouwen, of meteen maar het naar buiten komen van dikkere mensen, en zo kan ik natuurlijk eeuwig doorgaan, ook wel gaan verbieden onder het mom van rekening houden met, omdat er nu eenmaal mensen zijn die dat niet prettig vinden om te zien. En dat om volstrekt onduidelijke redenen overigens. Want wat er niet mooi of lelijk is aan borstvoeding, dat begrijp ik nog steeds niet.
Wat een dooddoener.quote:Op woensdag 29 september 2010 17:26 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Het is maar wat je wel en niet wilt zien of horen, inderdaad.
VOEDEN is niet onbeschoft, maar de mentaliteit van het MOEt normaal gevonden worden wel...quote:Op woensdag 29 september 2010 17:26 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Het is maar wat je wel en niet wilt zien of horen, inderdaad.
Een man zie ik een snotje voor me opeten. Nee, ik kijk niet hoor!quote:Op woensdag 29 september 2010 17:25 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dan kijk je toch niet?
Echt, ik zie dagelijks vieze dingen die ik liever ook niet zie op straat en in het openbaar, maar omdat ik het zo vies vind betekent het nog niet dat het maar verboden moet worden. De wereld draait niet om mij alleen.
Een fles is geen borst, zoals poep geen borst is.. wat is je punt met de lingeriereclames?quote:Op woensdag 29 september 2010 17:25 schreef djenneke het volgende:
[..]
Dus een kind de fles geven mag ook niet? En lingerie reclames zijn ook uit den boze?
met het vraagstuk waarom iemand iets wel of niet vind kunnen.quote:Op woensdag 29 september 2010 17:27 schreef nummer_zoveel het volgende:
Wat heeft het verschonen van een baby op tafel hiermee te maken?
Ik vind het niet normaal dat anderen bepalen voor je dat het niet normaal is en dat je het maar lekker thuis moet doen.quote:Op woensdag 29 september 2010 17:27 schreef Swiffer het volgende:
[..]
VOEDEN is niet onbeschoft, maar de mentaliteit van het MOEt normaal gevonden worden wel...
Het is de combinatie. Overigens vind ik sommige lingeriereclames ook wel te ver gaan. Zeker als ze billboardformaat hebben en langs de weg staan. Zoiets kan ongelukken veroorzaken.quote:Op woensdag 29 september 2010 17:25 schreef djenneke het volgende:
[..]
Dus een kind de fles geven mag ook niet? En lingerie reclames zijn ook uit den boze?
Ja, dat is het wel. Bij het verschonen van kinderen hebben we het over poep en plas. Misschien zelfs nog een heerlijke geur daarbij. Logisch dat we dat dus niet doen. Dit is niet het geval bij borstvoeding.quote:Op woensdag 29 september 2010 17:26 schreef Swiffer het volgende:
[..]
Het is niet zozeer poep vergelijken met voedsel. Iemand kan een luier verschonen op een eettafel wel normaal vinden, en dat dan gewoon doen. Wat is daar wel of niet mooi aan? Of sexueel?
Waarom kan een moeder 3 minuten wachten met verschonen tot ze op een plaats is waar dat wel kan, en niet 3 minuten wachten met voeding om eenzelfde rustige plaats op te zoeken?
Eh, tja? Is dat zo moeilijk? Of ben je nu getraumatiseerd voor de rest van je leven?quote:Op woensdag 29 september 2010 17:27 schreef ChickenTonight het volgende:
[..]
Een man zie ik een snotje voor me opeten. Nee, ik kijk niet hoor!
![]()
Zo kan je alles wel wegwuiven.
En zo zitten normen en waarden in elkaar. Wie bepaalt die? iedereen en niemand dus.quote:Op woensdag 29 september 2010 17:28 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik vind het niet normaal dat anderen bepalen voor je dat het niet normaal is en dat je het maar lekker thuis moet doen.
Je valt wel in herhaling he.. Iedereen heeft een eigen fatsoensnorm, of het nou om neuspeuteren gaat of om borstvoeding geven.quote:Op woensdag 29 september 2010 17:29 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Eh, tja? Is dat zo moeilijk? Of ben je nu getraumatiseerd voor de rest van je leven?
Jezus, wat een stelletje aanstellers zeg.
Net zoals ik het niet normaal vind dat anderen vinden dat je het wél normaal móet vinden.quote:Op woensdag 29 september 2010 17:28 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik vind het niet normaal dat anderen bepalen voor je dat het niet normaal is en dat je het maar lekker thuis moet doen.
Nee, ik moet rekening houden met jouw keuze. Ammehoela.quote:Op woensdag 29 september 2010 17:29 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Eh, tja? Is dat zo moeilijk? Of ben je nu getraumatiseerd voor de rest van je leven?
Jezus, wat een stelletje aanstellers zeg.
Ik vergelijk geen borst of poep, ik vergelijk fatsoensnorm en fatsoensnorm.quote:Op woensdag 29 september 2010 17:29 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ja, dat is het wel. Bij het verschonen van kinderen hebben we het over poep en plas. Misschien zelfs nog een heerlijke geur daarbij. Logisch dat we dat dus niet doen. Dit is niet het geval bij borstvoeding.
Waarom zou ze? Omdat jij de borst geven vergelijkt met vieze luiers?
Een nuance is sowieso een verschil, maar dat terzijde.quote:Op woensdag 29 september 2010 17:05 schreef Beregd het volgende:
[..]
er staat niet "niet prettig", er staat "niet normaal",
dat is toch meer dan een nuanceverschil
Eh tja, bij de tegenstanders proef je toch echt dat het verboden zou moeten zijn hoor: 'Doe dat thuis maar' hebben we nu al duizend keer voorbij zien komen.quote:Op woensdag 29 september 2010 17:31 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Net zoals ik het niet normaal vind dat anderen vinden dat je het wél normaal móet vinden.
Je kunt het ook andersom stellen, met je ammehoela.quote:Op woensdag 29 september 2010 17:31 schreef ChickenTonight het volgende:
[..]
Nee, ik moet rekening houden met jouw keuze. Ammehoela.
Dat is in een democratie ook zo, de ene wint, de ander verliest..quote:Op woensdag 29 september 2010 17:32 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Een nuance is sowieso een verschil, maar dat terzijde.
Het onderzoek is niet gepubliceerd, er is in het persbericht geen enkele schakering aangebracht in de mate van ergernis. Dit is niet realistisch, de ene persoon zal zich er erg aan storen en de ander een heel stuk minder. Natuurlijk heeft men gekozen voor deze terminologie om meer aandacht te krijgen maar dat wil niet zeggen dat dit het correcte beeld is.
Er wordt immers nagenoeg nooit over geklaagd en mensen worden er ook amper op aangesproken. Wel zullen er veel mensen wegkijken omdat ze het een onprettig gezicht vinden.
Feit blijft dat de voorstanders van mening zijn dat de tegenstanders zeiken, dat hun mening niet valide is en dat ze die moeten aanpassen aan de wens van de meerderheid. En dan zijn de mensen die het niet prettig vinden intolerant.
En de voorstanders draven door en lezen "Ik zou liever hebben dat je dat thuis deed" als "Ik zou liever hebben dat het verboden zou zijn."quote:Op woensdag 29 september 2010 17:32 schreef nummer_zoveel het volgende:
Eh tja, bij de tegenstanders proef je toch echt dat het verboden zou moeten zijn hoor: 'Doe dat thuis maar' hebben we nu al duizend keer voorbij zien komen.
Wie zegt er (serieus) dat het verboden moet worden?quote:Op woensdag 29 september 2010 17:25 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dan kijk je toch niet?
Echt, ik zie dagelijks vieze dingen die ik liever ook niet zie op straat en in het openbaar, maar omdat ik het zo vies vind betekent het nog niet dat het maar verboden moet worden. De wereld draait niet om mij alleen.
Ik heb er ook geen problemen mee als mensen zeggen dat ze het niet leuk vinden om te zien. Maar om te stellen dat dat thuis moet gebeuren gaat een stapje verder, namelijk het verbieden omdat het je niet aanstaat.quote:Op woensdag 29 september 2010 17:33 schreef Swiffer het volgende:
[..]
Dat is in een democratie ook zo, de ene wint, de ander verliest.. Wat zijn normale normen en waarden? De ene vind het normaal, de ander niet. een mening hebben moet kunnen imho.
Nee, in een democratie zoek je een compromis en verlies je de belangen van de minderheid niet uit het oog, democratie is niet de dictatuur van de meerderheid.quote:Op woensdag 29 september 2010 17:33 schreef Swiffer het volgende:
Dat is in een democratie ook zo, de ene wint, de ander verliest.. Wat zijn normale normen en waarden? De ene vind het normaal, de ander niet. een mening hebben moet kunnen imho.
Jij kiest voor kinderen, ik kies niet voor je kinderen. Jij hebt ooit in je leven ervoor gekozen om kinderen te nemen. Denk je nou echt dat ik dan rekening met jou ga houden? No way.quote:Op woensdag 29 september 2010 17:33 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Je kunt het ook andersom stellen, met je ammehoela.
ChickenTonight gaf aan geen zuigende kinderen te willen zien. Dus dan is ook een fles of een fopspeen een probleem hè? Dan zuigen kindjes ook. Of denk je dat die melk er vanzelf in valt en een speen vanzelf blijft hangen?quote:Op woensdag 29 september 2010 17:28 schreef Swiffer het volgende:
[..]
Een fles is geen borst, zoals poep geen borst is.. wat is je punt met de lingeriereclames?
Zo stellen velen het wel in dit topic, dat bedoelde ik, soz.quote:Op woensdag 29 september 2010 17:35 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nee, in een democratie zoek je een compromis en verlies je de belangen van de minderheid niet uit het oog, democratie is niet de dictatuur van de meerderheid.
Och god, de dooddoeners vliegen me weer om de oren.quote:Op woensdag 29 september 2010 17:35 schreef ChickenTonight het volgende:
[..]
Jij kiest voor kinderen, ik kies niet voor je kinderen. Jij hebt ooit in je leven ervoor gekozen om kinderen te nemen. Denk je nou echt dat ik dan rekening met jou ga houden? No way.
Ow ja, is dat een feit? Volgens mij is dat helemaal niet zo, en wordt dat ook lang niet door iedereen gesteld.quote:Op woensdag 29 september 2010 17:32 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Feit blijft dat de voorstanders van mening zijn dat de tegenstanders zeiken, dat hun mening niet valide is en dat ze die moeten aanpassen aan de wens van de meerderheid. En dan zijn de mensen die het niet prettig vinden intolerant.
Het is de combinatie. Goed lezen!quote:Op woensdag 29 september 2010 17:36 schreef djenneke het volgende:
[..]
ChickenTonight gaf aan geen zuigende kinderen te willen zien. Dus dan is ook een fles of een fopspeen een probleem hè? Dan zuigen kindjes ook. Of denk je dat die melk er vanzelf in valt en een speen vanzelf blijft hangen?
Punt met lingeriereclames is dat je ook borsten ziet waar je misschien niet om gevraagd hebt.
Dus apart is geen probleem, maar doe de twee samen en het is dat wel? Het gaat mijn pet gewoon te boven. Lingerie reclames hebben dan nog iets seksueels, maar borstvoeding heeft dat natuurlijk weer niet...quote:Op woensdag 29 september 2010 17:28 schreef ChickenTonight het volgende:
[..]
Het is de combinatie. Overigens vind ik sommige lingeriereclames ook wel te ver gaan. Zeker als ze billboardformaat hebben en langs de weg staan. Zoiets kan ongelukken veroorzaken.
Nja zoals velen het openbaar borstvoeden nooit zien,heb ik nog nooit ontblote lijven in lingeriereclames gezien..quote:Op woensdag 29 september 2010 17:36 schreef djenneke het volgende:
[..]
ChickenTonight gaf aan geen zuigende kinderen te willen zien. Dus dan is ook een fles of een fopspeen een probleem hè? Dan zuigen kindjes ook. Of denk je dat die melk er vanzelf in valt en een speen vanzelf blijft hangen?
Punt met lingeriereclames is dat je ook borsten ziet waar je misschien niet om gevraagd hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |