abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86987717
quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:26 schreef Swiffer het volgende:

[..]

Het is niet zozeer poep vergelijken met voedsel. Iemand kan een luier verschonen op een eettafel wel normaal vinden, en dat dan gewoon doen. Wat is daar wel of niet mooi aan? Of sexueel?

Waarom kan een moeder 3 minuten wachten met verschonen tot ze op een plaats is waar dat wel kan, en niet 3 minuten wachten met voeding om eenzelfde rustige plaats op te zoeken?
Ja, dat is het wel. Bij het verschonen van kinderen hebben we het over poep en plas. Misschien zelfs nog een heerlijke geur daarbij. Logisch dat we dat dus niet doen. Dit is niet het geval bij borstvoeding.

Waarom zou ze? Omdat jij de borst geven vergelijkt met vieze luiers?
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_86987728
quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:27 schreef ChickenTonight het volgende:

[..]

Een man zie ik een snotje voor me opeten. Nee, ik kijk niet hoor!
:')

Zo kan je alles wel wegwuiven.
Eh, tja? Is dat zo moeilijk? Of ben je nu getraumatiseerd voor de rest van je leven?
Jezus, wat een stelletje aanstellers zeg.
  woensdag 29 september 2010 @ 17:30:02 #178
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_86987739
quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:28 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ik vind het niet normaal dat anderen bepalen voor je dat het niet normaal is en dat je het maar lekker thuis moet doen.
En zo zitten normen en waarden in elkaar. Wie bepaalt die? iedereen en niemand dus.
  woensdag 29 september 2010 @ 17:30:41 #179
318052 ChickenTonight
are you experienced?
pi_86987761
Ik heb er geen moeite mee als de nood hoog is, de baby echt gevoed moet worden en er dus geen gelegenheid is voor afzondering. Maar een moeder die haar borst te voor schijn tovert midden in een restaurant vind ik vies, onfatsoenlijk en asociaal.
  woensdag 29 september 2010 @ 17:30:52 #180
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_86987772
quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:29 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Eh, tja? Is dat zo moeilijk? Of ben je nu getraumatiseerd voor de rest van je leven?
Je valt wel in herhaling he.. Iedereen heeft een eigen fatsoensnorm, of het nou om neuspeuteren gaat of om borstvoeding geven.
pi_86987788
quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:28 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik vind het niet normaal dat anderen bepalen voor je dat het niet normaal is en dat je het maar lekker thuis moet doen.
Net zoals ik het niet normaal vind dat anderen vinden dat je het wél normaal móet vinden.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  woensdag 29 september 2010 @ 17:31:38 #182
318052 ChickenTonight
are you experienced?
pi_86987808
quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:29 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Nee, ik moet rekening houden met jouw keuze. Ammehoela. :W
  woensdag 29 september 2010 @ 17:31:46 #183
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_86987811
quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:29 schreef djenneke het volgende:

[..]

Ja, dat is het wel. Bij het verschonen van kinderen hebben we het over poep en plas. Misschien zelfs nog een heerlijke geur daarbij. Logisch dat we dat dus niet doen. Dit is niet het geval bij borstvoeding.

Waarom zou ze? Omdat jij de borst geven vergelijkt met vieze luiers?
Ik vergelijk geen borst of poep, ik vergelijk fatsoensnorm en fatsoensnorm.
  woensdag 29 september 2010 @ 17:32:10 #184
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_86987824
quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:05 schreef Beregd het volgende:

[..]

er staat niet "niet prettig", er staat "niet normaal",

dat is toch meer dan een nuanceverschil
Een nuance is sowieso een verschil, maar dat terzijde.

Het onderzoek is niet gepubliceerd, er is in het persbericht geen enkele schakering aangebracht in de mate van ergernis. Dit is niet realistisch, de ene persoon zal zich er erg aan storen en de ander een heel stuk minder. Natuurlijk heeft men gekozen voor deze terminologie om meer aandacht te krijgen maar dat wil niet zeggen dat dit het correcte beeld is.

Er wordt immers nagenoeg nooit over geklaagd en mensen worden er ook amper op aangesproken. Wel zullen er veel mensen wegkijken omdat ze het een onprettig gezicht vinden.

Feit blijft dat de voorstanders van mening zijn dat de tegenstanders zeiken, dat hun mening niet valide is en dat ze die moeten aanpassen aan de wens van de meerderheid. En dan zijn de mensen die het niet prettig vinden intolerant.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_86987840
quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:31 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Net zoals ik het niet normaal vind dat anderen vinden dat je het wél normaal móet vinden.
Eh tja, bij de tegenstanders proef je toch echt dat het verboden zou moeten zijn hoor: 'Doe dat thuis maar' hebben we nu al duizend keer voorbij zien komen.
pi_86987862
quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:31 schreef ChickenTonight het volgende:

[..]

Nee, ik moet rekening houden met jouw keuze. Ammehoela. :W
Je kunt het ook andersom stellen, met je ammehoela.
  woensdag 29 september 2010 @ 17:33:27 #187
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_86987876
quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:32 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Een nuance is sowieso een verschil, maar dat terzijde.

Het onderzoek is niet gepubliceerd, er is in het persbericht geen enkele schakering aangebracht in de mate van ergernis. Dit is niet realistisch, de ene persoon zal zich er erg aan storen en de ander een heel stuk minder. Natuurlijk heeft men gekozen voor deze terminologie om meer aandacht te krijgen maar dat wil niet zeggen dat dit het correcte beeld is.

Er wordt immers nagenoeg nooit over geklaagd en mensen worden er ook amper op aangesproken. Wel zullen er veel mensen wegkijken omdat ze het een onprettig gezicht vinden.

Feit blijft dat de voorstanders van mening zijn dat de tegenstanders zeiken, dat hun mening niet valide is en dat ze die moeten aanpassen aan de wens van de meerderheid. En dan zijn de mensen die het niet prettig vinden intolerant.
Dat is in een democratie ook zo, de ene wint, de ander verliest..

Wat zijn normale normen en waarden? De ene vind het normaal, de ander niet. een mening hebben moet kunnen imho.

Feit blijft dat die meningen misschien niet door een deur kunnen, maar respect voor andermans mening blijkt gewoon te mogen verdwijnen als de meerderheid dat vind. En DAT is wat mij zo stoort aan de houding van velen hier.

Vele mensen zullen zelfs zeggen dat ze het normaal vinden, om anderen en dus hun mening niet voor het hoofd te storen..
pi_86987898
quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:32 schreef nummer_zoveel het volgende:
Eh tja, bij de tegenstanders proef je toch echt dat het verboden zou moeten zijn hoor: 'Doe dat thuis maar' hebben we nu al duizend keer voorbij zien komen.
En de voorstanders draven door en lezen "Ik zou liever hebben dat je dat thuis deed" als "Ik zou liever hebben dat het verboden zou zijn."
FOK! verstandig, lees een P.I.
  woensdag 29 september 2010 @ 17:34:25 #189
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_86987913
quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:25 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Dan kijk je toch niet?

Echt, ik zie dagelijks vieze dingen die ik liever ook niet zie op straat en in het openbaar, maar omdat ik het zo vies vind betekent het nog niet dat het maar verboden moet worden. De wereld draait niet om mij alleen.
Wie zegt er (serieus) dat het verboden moet worden?
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_86987916
quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:33 schreef Swiffer het volgende:

[..]

Dat is in een democratie ook zo, de ene wint, de ander verliest.. Wat zijn normale normen en waarden? De ene vind het normaal, de ander niet. een mening hebben moet kunnen imho.
Ik heb er ook geen problemen mee als mensen zeggen dat ze het niet leuk vinden om te zien. Maar om te stellen dat dat thuis moet gebeuren gaat een stapje verder, namelijk het verbieden omdat het je niet aanstaat.
  woensdag 29 september 2010 @ 17:35:08 #191
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_86987931
quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:33 schreef Swiffer het volgende:
Dat is in een democratie ook zo, de ene wint, de ander verliest.. Wat zijn normale normen en waarden? De ene vind het normaal, de ander niet. een mening hebben moet kunnen imho.
Nee, in een democratie zoek je een compromis en verlies je de belangen van de minderheid niet uit het oog, democratie is niet de dictatuur van de meerderheid.
  woensdag 29 september 2010 @ 17:35:36 #192
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_86987947
Het gaat niet om verbieden, tenminste voor mij dan niet, maar discretie.

De meerderheid van die stemmen in dat onderzoek is in mijn ogen pas representatief als IEDEREEN hierop heeft kunnen 'stemmen'.
  woensdag 29 september 2010 @ 17:35:37 #193
318052 ChickenTonight
are you experienced?
pi_86987948
quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:33 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Je kunt het ook andersom stellen, met je ammehoela.
Jij kiest voor kinderen, ik kies niet voor je kinderen. Jij hebt ooit in je leven ervoor gekozen om kinderen te nemen. Denk je nou echt dat ik dan rekening met jou ga houden? No way. :N
pi_86987981
quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:28 schreef Swiffer het volgende:

[..]

Een fles is geen borst, zoals poep geen borst is.. wat is je punt met de lingeriereclames?
ChickenTonight gaf aan geen zuigende kinderen te willen zien. Dus dan is ook een fles of een fopspeen een probleem hè? Dan zuigen kindjes ook. Of denk je dat die melk er vanzelf in valt en een speen vanzelf blijft hangen?

Punt met lingeriereclames is dat je ook borsten ziet waar je misschien niet om gevraagd hebt.
  woensdag 29 september 2010 @ 17:37:04 #195
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_86987991
quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:35 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Nee, in een democratie zoek je een compromis en verlies je de belangen van de minderheid niet uit het oog, democratie is niet de dictatuur van de meerderheid.
Zo stellen velen het wel in dit topic, dat bedoelde ik, soz.
pi_86988009
quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:35 schreef ChickenTonight het volgende:

[..]

Jij kiest voor kinderen, ik kies niet voor je kinderen. Jij hebt ooit in je leven ervoor gekozen om kinderen te nemen. Denk je nou echt dat ik dan rekening met jou ga houden? No way. :N
Och god, de dooddoeners vliegen me weer om de oren. :')

En als je voorgaande topics even goed had doorgelezen, had je gezien dat ik niet eens borstvoeding in het openbaar durf te geven, oa door gedachten en reacties van mensen zoals jij. Hulde! _O_
pi_86988017
quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:32 schreef Dagonet het volgende:

[..]
Ow ja, is dat een feit? Volgens mij is dat helemaal niet zo, en wordt dat ook lang niet door iedereen gesteld.

Ik vind ook niet dat je het normaal moet vinden of dat hun mening niet valide is. Ik begrijp hun mening niet, dat klopt, maar daar lijkt me niets mis mee?
Ik vind alleen wel dat je het zult moeten accepteren, zoals zoveel dingen geaccepteerd moeten worden, of je het er nu mee eens bent of niet. Als je het namelijk niet accepteert, wil je het ze kennelijk beletten, en dat gaat een stap te ver, imo.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 29 september 2010 @ 17:37:59 #198
318052 ChickenTonight
are you experienced?
pi_86988022
quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:36 schreef djenneke het volgende:

[..]

ChickenTonight gaf aan geen zuigende kinderen te willen zien. Dus dan is ook een fles of een fopspeen een probleem hè? Dan zuigen kindjes ook. Of denk je dat die melk er vanzelf in valt en een speen vanzelf blijft hangen?

Punt met lingeriereclames is dat je ook borsten ziet waar je misschien niet om gevraagd hebt.
Het is de combinatie. Goed lezen!
pi_86988056
quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:28 schreef ChickenTonight het volgende:

[..]

Het is de combinatie. Overigens vind ik sommige lingeriereclames ook wel te ver gaan. Zeker als ze billboardformaat hebben en langs de weg staan. Zoiets kan ongelukken veroorzaken.
Dus apart is geen probleem, maar doe de twee samen en het is dat wel? Het gaat mijn pet gewoon te boven. Lingerie reclames hebben dan nog iets seksueels, maar borstvoeding heeft dat natuurlijk weer niet...
  woensdag 29 september 2010 @ 17:39:16 #200
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_86988066
quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:36 schreef djenneke het volgende:

[..]

Nja zoals velen het openbaar borstvoeden nooit zien,heb ik nog nooit ontblote lijven in lingeriereclames gezien..
maar er zullen mensen zijn die en billboard van een lingeriemodel met weinig aan dr lijf als onprettig ervaren, en als zij dat vinden, dan is dat toch hun goed recht? Dan moet daar toch ook een compromis in worden gevonden? Dan is het toch ook niet van IK vind het wel normaal, je ziet er iets te sexueels in? Of wat iemand er dan ook in mag zien wat ik niet zou zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')