abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 13:30:31 #101
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_87059023
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 13:17 schreef Feitosa het volgende:

[..]

Met 1350 netto een koopwoning? Erfenisje gehad zeker?
Wat dacht je van een goedkope koopwoning :{

quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 13:20 schreef DanHardy het volgende:

[..]

1350 netto en dan 500 sparen??? Dan heb je dus 850 euro om alles van te betalen zoals hypotheek, boodschappen, vaste lasten etc???

Lijkt me nogal krap
1395 euro netto, ik had nog het bedrag van vorig jaar in mijn hoofd zitten :X :P

Maar qua uitgaven valt wel mee hoor. Ik heb redelijk gehakt gemaakt van mijn vaste lasten door bv zuinig met energie om te gaan (spaarlampen, geen energieslurpers in huis, schakelaars tussen sluipverbruikers ed) zodat mijn energienota laag is, ik heb een auto maar daar rij ik niet veel in (rond de 5.000km per jaar) dus weinig onderhoudskosten en weinig benzinekosten. Verzekeringen zijn tot op de bodem uitgevogeld en zijn laag (pas nog de autoverzekering overgesloten, scheelde 20 euro per maand), internet en televisie is goedkoopste abbo en telefoon is een prepaid mobieltje, mijn hypotheek is net een ton en tegen lage rente afgesloten en boodschappen doe ik bij de Aldi en de Bas vd Heijden = goedkoop.

Totale vaste lasten zijn 895 euro dus ik spaar wel bijna alles. Let wel: ik heb vaste lasten die 1 keer per jaar worden afgerekend zoals bv mijn opstalverzekering en anwb lidmaatschap en gemeentelijke lasten niet meegerekend, daarom zei ik ook al: die 500 euro haal ik niet als ik dat soort dingen eraf moet halen, dan komt het eerder in de buurt van de 300 euro.

En ja, ik spaar inderdaad bijna alles wat ik binnen krijg :P

[ Bericht 67% gewijzigd door Metro2005 op 01-10-2010 13:36:15 ]
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 14:18:08 #102
299194 DanHardy
WAR SONNEN!
pi_87060734
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 13:30 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Wat dacht je van een goedkope koopwoning :{
[..]

1395 euro netto, ik had nog het bedrag van vorig jaar in mijn hoofd zitten :X :P

Maar qua uitgaven valt wel mee hoor. Ik heb redelijk gehakt gemaakt van mijn vaste lasten door bv zuinig met energie om te gaan (spaarlampen, geen energieslurpers in huis, schakelaars tussen sluipverbruikers ed) zodat mijn energienota laag is, ik heb een auto maar daar rij ik niet veel in (rond de 5.000km per jaar) dus weinig onderhoudskosten en weinig benzinekosten. Verzekeringen zijn tot op de bodem uitgevogeld en zijn laag (pas nog de autoverzekering overgesloten, scheelde 20 euro per maand), internet en televisie is goedkoopste abbo en telefoon is een prepaid mobieltje, mijn hypotheek is net een ton en tegen lage rente afgesloten en boodschappen doe ik bij de Aldi en de Bas vd Heijden = goedkoop.

Totale vaste lasten zijn 895 euro dus ik spaar wel bijna alles. Let wel: ik heb vaste lasten die 1 keer per jaar worden afgerekend zoals bv mijn opstalverzekering en anwb lidmaatschap en gemeentelijke lasten niet meegerekend, daarom zei ik ook al: die 500 euro haal ik niet als ik dat soort dingen eraf moet halen, dan komt het eerder in de buurt van de 300 euro.

Ik vind dat heel erg knap. Een relatief laag salaris, een koophuis en dan zoveel kunnen sparen. ^O^ Ik zou dat persoonlijk niet kunnen (nooit gedacht dat ooit te zeggen). Ik ben namelijk ook een echte spaarder (vroeger meer dan nu). Wil jij niet af en toe lekker naar de kroeg, of naar de bioscoop gaan of eens die mooie jas kopen die je altijd gewild had?
pi_87061461
23 jaar

Kleine ¤650 ¤600 p/m . Huur duur, auto, bezuinig niet op eten en doe waar ik zin in heb.
pi_87061626
20 jaar, spaar gemiddeld 250 - 300 euro p/maand. werk fulltime en woon thuis, zou veel meer kunnen sparen (+/-1000 euro), maar ik neem het er nog aardig van. (mooie kleding, luxe telefoon/tv/computer, beetje uitgaan, leuke reisjes incl. vliegtickets, vakantieparkjes) :P

Ben bezig met een nieuwe functie op zeer korte termijn. Mocht dat goed uitkomen dan ga ik er zomaar 300 euro op vooruit per maand, dus weer extra spaargeld.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 14:39:05 #105
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_87061655
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 14:18 schreef DanHardy het volgende:

[..]

Ik vind dat heel erg knap. Een relatief laag salaris, een koophuis en dan zoveel kunnen sparen. ^O^ Ik zou dat persoonlijk niet kunnen (nooit gedacht dat ooit te zeggen). Ik ben namelijk ook een echte spaarder (vroeger meer dan nu). Wil jij niet af en toe lekker naar de kroeg, of naar de bioscoop gaan of eens die mooie jas kopen die je altijd gewild had?
Oh dat doe ik ook wel hoor, ik spaar dan gewoon die maand iets minder maar ik ben inderdaad niet zo uitgeverig. Uberhaupt ben ik niet erg materialistisch ingesteld, ik put meer voldoening uit een lange fietstocht maken dan uit het kopen van gadgets en andere zut. Pas nog een kleine aankoopdrang gehad maar dan merk je weer direct hoe weinig blij ik daar van wordt over het algemeen :{ dat is maar heel kortstondig geluk.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_87063026
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 12:06 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Alsof je leven niet compleet is als je niet elke maand een nieuwe plasma TV koopt of in een audi Q7 rijdt :{
Dat is in geen enkel opzicht een sociale bezigheid.
Hoezo moet het een sociale bezigheid zijn? De één haalt er genoegen uit om een dikke auto te rijden en leeft verder op minder grote voet en de ander rijdt in een Fiat Seicento maar zet ieder weekend de bloemetjes buiten.
pi_87063096
Persoonlijk geef ik liever mijn geld uit aan 'waardevaste' goederen dan aan elke dag een broodje zalm bij de lunch oid. Uit eten gaan vind ik vaak weggegooid geld (vaak kan ik zelf beter koken), een avondje 'bakkie's doen' interesseert me dan qua geld weer geen zier.
Hoor ik die Griekse melodie...
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 15:14:32 #108
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_87063157
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:11 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hoezo moet het een sociale bezigheid zijn? De één haalt er genoegen uit om een dikke auto te rijden en leeft verder op minder grote voet en de ander rijdt in een Fiat Seicento maar zet ieder weekend de bloemetjes buiten.
Bedoel meer dat je geluk kan halen uit een dikke auto maar dat je ook gelukkig kan zijn met iets dat niets kost zoals bv een strandwandeling of een avondje voor een paar tientjes naar de bioscoop met vrienden.

:)
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 15:19:11 #109
265048 banapples
Appelig banaantje
pi_87063378
Ik wilde hard gaan roepen dat je eens meer moest gaan leven maar heb even berekend wat ik (wij) gemiddeld per maand sparen de afgelopen 3 jaar en dat is gemiddeld ¤460,- in de maand :@

Ik netto ¤2200,- en zij ¤1600,- per maand. We hebben een koophuis, 2 auto's, dure tv, PS3, we gaan 2 keer per jaar op vakantie en houden wel van uit eten gaan. En ik rook ook nog wat tegenwoordig duur is.

Ik snap eigenlijk niet dat we gemiddeld zo veel overhouden :?
Sometimes you see knopjes
pi_87063451
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:19 schreef banapples het volgende:
Ik wilde hard gaan roepen dat je eens meer moest gaan leven maar heb even berekend wat ik (wij) gemiddeld per maand sparen de afgelopen 3 jaar en dat is gemiddeld ¤460,- in de maand :@

Ik netto ¤2200,- en zij ¤1600,- per maand. We hebben een koophuis, 2 auto's, dure tv, PS3, we gaan 2 keer per jaar op vakantie en houden wel van uit eten gaan. En ik rook ook nog wat tegenwoordig duur is.

Ik snap eigenlijk niet dat we gemiddeld zo veel overhouden :?
Wees blij, toch?
pi_87063498
3800 euro is ook een hoop geld dat je niet zomaar kapot slaat ;) Sparen is gewoon tof O-)
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 15:22:04 #112
265048 banapples
Appelig banaantje
pi_87063511
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:20 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Wees blij, toch?
Ben ik ook zeker. We willen wel een ander huis gaan kopen en misschien aan kinderen beginnen dus dan houdt het wel een beetje op denk.

ben trouwens 26 en zij ook.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:11:00 #113
205537 jeh1
gevaarlijk
pi_87065480
ongeloofwaardige bedragen
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:16:56 #114
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_87065707
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 16:11 schreef jeh1 het volgende:
Welke? :)
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:24:57 #115
205537 jeh1
gevaarlijk
pi_87066020
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 16:16 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Welke? :)
25jaar- , 400euro + met netto salarissen onder de 2000 en eigen huishouding = geen levensgenieter en dus niet de gemiddelde student/starter, iig niet in de grootstedelijke gebieden.
pi_87066329
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 16:24 schreef jeh1 het volgende:

[..]

25jaar- , 400euro + met netto salarissen onder de 2000 en eigen huishouding = geen levensgenieter en dus niet de gemiddelde student/starter, iig niet in de grootstedelijke gebieden.
23jaar.
Netto zit ik rond die 2.000, heb een eigen huishouding en huur erg duur. Eet minimaal 1x per week biefstuk en vis en ben ongeveer 3/4x per week in de kroeg te bekennen / op stap. Ga graag uiteten en houd van gadgets en kleding etc. Rijd ook gewoon in m'n eigen benzineslurpende auto. Woon in Groningen.

Ik snap niet waarom 400+ euro sparen niet mogelijk is.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:51:37 #117
205537 jeh1
gevaarlijk
pi_87067112
geld overhouden per maand (om vervolgens uit te geven aan vakantie, autoonderhoud, gemeentelijke belastingen, reizen, je vriendin, meubels, verjaardagen en weet ik veel wat) is niet sparen ie. 600eu per maand reserveren voor een spaarrekening waar je de komende 10jaar niet aankomt. Dat gaat niet op voor de gemiddelde levensstijl van jong stedelijk nederland.
pi_87067289
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 16:51 schreef jeh1 het volgende:
geld overhouden per maand (om vervolgens uit te geven aan vakantie, autoonderhoud, gemeentelijke belastingen, reizen, je vriendin, meubels, verjaardagen en weet ik veel wat) is niet sparen ie. 600eu per maand reserveren voor een spaarrekening waar je de komende 10jaar niet aankomt. Dat gaat niet op voor de gemiddelde levensstijl van jong stedelijk nederland.
Daarom prop ik die dingen die jij noemt onder een soort reservepotje/bedrag per maand, en reken ik die tot de vaste lasten.

Waarom dat wat jij noemt niet sparen is, snap ik ook niet zo goed. Maar enfin, er werd gevraagd naar wat mensen sparen en ik heb m'n lijstje neergegooid. Geen zin in oeverloos geouwehoer over semantiek en/of mensen die zeggen dat wat jij doet niet mogelijk is.
pi_87074999
TS, wij zijn ongeveer even oud, verdienen ongeveer evenveel (ik spaar ongeveer 700 per maand) en ons banksaldo is ook ongeveer hetzelfde. Aangemerkt dat ik de afgelopen twee jaar ongeveer 45K heb uitgegeven aan reizen, huis inrichting en een nieuwe auto.

Er zijn tijden dat ik veel spaar en tijden dat ik het met bakken uitgeef.
pi_87078220
1200 netto (4wekenloner), maar met overuren 1550. ik zet iedere maand 400 opzij. momenteel 17k eigen vermogen. Ik ben nu ook voor een koophuis aan het kijken. De keuze is minimaal (lees: ik kan 145k lenen) maar het is mogelijk.
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 16:11 schreef jeh1 het volgende:
Geloofwaardig genoeg?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 21:52:36 #121
205537 jeh1
gevaarlijk
pi_87078937
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 21:40 schreef Ridocar het volgende:
1200 netto (4wekenloner), maar met overuren 1550. ik zet iedere maand 400 opzij. momenteel 17k eigen vermogen. Ik ben nu ook voor een koophuis aan het kijken. De keuze is minimaal (lees: ik kan 145k lenen) maar het is mogelijk.
[..]

Geloofwaardig genoeg?
jammer voor jou dat de bank een hypotheek verstrekt obv je salaris en niet de manier waarop je met je geld omgaat ;)
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 22:11:44 #122
205537 jeh1
gevaarlijk
pi_87079929
TS: 40K spaarsaldo met 8000-10000 p/j sparen in een 1ste baan dus vanaf je 21ste. Qua sparen kan je t niet beter doen dan dat. Uitzonderlijk goed spaargedrag indien niet verkregen vanuit hogere komaf.

ik ben iets ouder verdien 200% meer en heb slechts 10k 'achter de hand'. Ik huur dan ook 2 appartementen waarvn 1 in buitenland (gemeubiliseerde loft van 150m2), maak veel km, en ga een x of 5 per jaar ergens de wereld in maar toon inderdaad excessief spendeergedrag. Ik hou t gemiddelde zeg maar laag.

Ook belangrijk qua spaarmogelijkheden, aantal gevolgde studies en studieschuld.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 22:53:08 #123
25342 krn176
moeilijke denkwijze
pi_87082056
Sparen: maandelijks 15% van mijn netto maandsalaris - 27 jr
Nou ja ik kan het nog niet echt sparen noemen, want ik moet het regelmatig aanspreken bij een grote aankoop/vakantie etc omdat er niet genoeg over is op m'n betaalrekening. Gelukkig gaat het steeds beter!
keep up the good work!
pi_87088979
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 13:30 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

:{w
kort samengevat: je leeft dus meer om te werken dan dat je werkt om te leven.
pi_87089263
ongeveer 600 pm
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
pi_87090213
Ik spaar ongeveer 800 euro per maand.

Er zit wel per maand verschil in het bedrag vanwege verschil in het aantal werkuren en kosten.
Voorbeeld is de maand juni waarin ik bijna al mijn jaarlijkse verzekeringen betaal dan spaar ik dus eventjes niet.

Voldoende reserve heb ik om niet in paniek te raken als er een financiële tegenslag is en dat is wel zo lekker :) vandaar kan ik iedereen sparen aanraden om idd geval een buffer te hebben voor als het nodig is.
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_87090949
https://service.nibud.nl/bufferberekenaar/default.aspx

Je kan ook via bovenstaande site berekenen wat verstandig is om minimaal als reserve te hebben ;)
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_87096435
O, voor onze situatie hoeven we maar 11.000 euro te hebben (adviesbuffer).
pi_87100873
Hahaha, die buffer gaat er dus voorlopig niet komen met mijn inkomen en gedwongen uitgaven op dit moment. ;(
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_87129623
tvp
pi_87130544
Ik pot toch graag mijn overgebleven centjes, maar ben niet echt goed in het doelbewust sparen. In mijn huidige situatie hou ik gelukkig aardig over en het potje groeit dus snel. Maar goed, ik verwacht niet dat dit altijd zo zal blijven en dus hou ik graag wat achter de hand. Zit rond de kerst op meer dan 120k, dat moet nog wat groeien tot een echte "fuck off" pot.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_87130664
Spaar zelf om en nabij de 300-400euro in de maand.
pi_87133422
Spaar nu met wat moeite zo'n 500 euro per maand, maar moet ik wel mn best voor doen. Scheelt dat ik de afgelopen weken veel in hotels heb gezeten doordeweeks, heb dan 0 uitgaven (leasebak mee met tankpas scheelt ook wel na jaren van eigen auto met km-vergoeding).

En kosten zijn enorm hoog; prive auto, verzekeringen, huur, studiekosten etc bij elkaar zo'n 500-600 euro p/maand
  zondag 3 oktober 2010 @ 17:03:14 #134
320171 Dinaridar
Operation Repo
pi_87136932
Ik spaar momenteel circa 500 euro per maand met nu ongeveer 12.000 euro aan spaartegoeden. Niet gigantisch veel maar ruim voldoende om te dienen als financiële buffer, ik verwacht nog wat extra onkosten in de komende maanden.
It ain't no joke if you don't pay that note!
  maandag 4 oktober 2010 @ 08:54:53 #135
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_87159312
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 02:39 schreef richard237 het volgende:

[..]

:{w
kort samengevat: je leeft dus meer om te werken dan dat je werkt om te leven.

Ik werk gewoon 160 uur per maand hoor, heb alle gadgets die ik hebben wil, (netbook, tablet, laptop, smartphone) heb een leuke audio installatie staan (denon icm Klipsch) en heb een auto voor de deur staan, ik ga in elk geval een keer per jaar op vakantie en ga ook af en toe eens een weekendje weg (landal, center parcs etc) Ga regelmatig zwemmen, naar de sauna, bowlen etc etc etc.

Dus in welke zin leef ik niet dan :? Als je slim met je geld omgaat is er echt niks aan de hand en kan je én leuke dingen doen én sparen. Als je niet slim met geld omgaat kan je alleen maar leuke dingen doen en tegen anderen zeggen dat ze niet leven als ze sparen

:|W
pi_87161862
Mijn streven is 1 bruto jaarsalaris aan spaargeld. Binnen een jaar zal bij onstlag toch wel een nieuwe baan gevonden moeten worden.

Ik spaar 1000 euro per maand op mijn rekening. Min 500, maar als ik niks te kopen heb, is het 1000 euro.
Gemeenschappelijk: 500
En vrouw zelf variabel: 200-500.

Reden/verklaring. Ik had een huis gekocht toen ik zelf begon te werken. Ik kon dus in m'n eentje de hypotheek opbrengen. In het begin beetje zwaar en hield ik niet veel over. Paar promoties en loongsverhogingen verder kan ik het makkelijk opbrengen.

Als tweeverdiener houden we dus veel over. Hypotheek en ander gemeenschappelijk geneuzel gaat via de gemeenschappelijk waardoor mijn eigen lasten dus direct met 50% zijn verminderd. Ieder van ons doet 50% van de loon in de gemeenschappelijke.

En wat uitgaven betreft: op een gegeven moment is een huis echt wel vol hoor... wat betreft gadgets/luxe spul dat je kan kopen...
Ik heb een leaseauto, dus daar bespaar ik ook een hoop.

[ Bericht 27% gewijzigd door athlonkmf op 04-10-2010 11:00:05 ]
  maandag 4 oktober 2010 @ 13:31:13 #137
256829 Sokz
Livin' the life
pi_87167033
Ik spaar niet echt. Het geld wat ik overhoud leg ik opzij om mee te gaan beleggen. Zie ik ook een beetje als sparen.
  maandag 4 oktober 2010 @ 13:52:50 #138
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_87167742
Ik spaar nu even helemaal niets want ik ben net verhuisd en ben nogal wat geld kwijt aan inrichting.
Nee geen luxe design meubelen maar wel een goed bed om in te slapen en een lamp om bij te lezen. Dankzij het feit dat ik al mijn hele leven trouw spaar kan ik dat nu redelijk makkelijk doen zonder ervan wakker te liggen.

Get a life wordt gezegd. Nee ik heb geen autoradio en die komt er niet ook. Ik rijd minder dan 5000 km, zal misschien nu iets meer worden omdat ik dieper de provincie ingedoken ben maar nog steeds niet de moeite. En het scheelt met auto inbraakrisico.
Ik ga binnenkort wel weer sparen want ik wil mijn volgende woning kopen met genoeg eigen geld om onder 75% executie te zitten qua hypotheek.
pi_87169022
Het is toch niet echt geloofwaardig dat men gemiddeld 30% tot 40% van hun nettoloon spaart?
pi_87169206
Waarom niet?
  maandag 4 oktober 2010 @ 14:46:00 #141
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_87169599
Mandal heeft een gat in zijn hand ;)

Ik heb het net even uit mijn hoofd uitgerekend en voor mij gaat het wel op. Gewoon een kwestie van lage vaste lasten en je eigen keuzes maken.
  maandag 4 oktober 2010 @ 14:50:47 #142
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_87169771
24, circa 300 p/maand sparen (vast 200 en variabel bijvoorbeeld bonus/vakantiegeld/winstuitkering).
Studeer nog, krijg de studiekosten van m'n ouders en bijbaantje spaar ik dus leuk op.

Beetje verwend, maar ik heb het altijd prettig gevonden geld te hebben en te sparen.
Voel me ook lekker als ik geld overmaak naar m'n spaarrekening, zit nu rond de 7.000 spaargeld en een kleine beleggingsportefeuille :P.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_87169969
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 14:30 schreef Mandal het volgende:
Het is toch niet echt geloofwaardig dat men gemiddeld 30% tot 40% van hun nettoloon spaart?
50% voor vaste lasten+eten. De rest kan je opmaken met dingen te kopen, maar... wat kan je nou nog meer kopen dat je nog niet hebt? Een klerenkast heb je toch ook echt gevuld na een jaartje flink uitgeven hoor.

En 25 vakantiedagen leent ook niet echt voor om meer dan 3 keer per jaar op vakantie te gaan...
pi_87170045
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 13:52 schreef caroline88 het volgende:
Get a life wordt gezegd. Nee ik heb geen autoradio en die komt er niet ook. Ik rijd minder dan 5000 km, zal misschien nu iets meer worden omdat ik dieper de provincie ingedoken ben maar nog steeds niet de moeite. En het scheelt met auto inbraakrisico.
Meh... een mp3-autoradio heb je ook voor 25 euro hoor. En die zijn ook niet echt diefstalgevoelig ;)
pi_87170254
We sparen met z'n 2e ongeveer 200 euro (100 lost het krediet af, en 100 op de spaarrekening.)

De inkomsten met z'n 2e, in een koopwoning en 5 katten maakt dat er niet zo veel gespaard wordt. :{

Dat geeft niet, we leven wel goed :)
Sterkheidsbaas van alles.
pi_87170316
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 14:55 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

50% voor vaste lasten+eten. De rest kan je opmaken met dingen te kopen, maar... wat kan je nou nog meer kopen dat je nog niet hebt? Een klerenkast heb je toch ook echt gevuld na een jaartje flink uitgeven hoor.

En 25 vakantiedagen leent ook niet echt voor om meer dan 3 keer per jaar op vakantie te gaan...
Onze vaste lasten + eten is echt meer dan 50% hoor. Dat is eerder zo'n 60 a 70%
pi_87170434
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 15:05 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Onze vaste lasten + eten is echt meer dan 50% hoor. Dat is eerder zo'n 60 a 70%
Dat is per gezin natuurlijk anders. Ik gaf een verklaring van mijn gezin. En daarbij zijn onze vaste lasten + boodschappen minder dan 50% :)

Grootste vaste last is uiteraard het hypotheek, en deze had ik bewust laag gehouden. En onze inkomen is ook bovenmodaal.
pi_87170488
Ik ben niet zo spaarderig. Even sparen, en dan er iets van kopen. Zoals een paard, een scooter, een VanMoof-fiets. :P
pi_87170606
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 15:08 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Dat is per gezin natuurlijk anders. Ik gaf een verklaring van mijn gezin. En daarbij zijn onze vaste lasten + boodschappen minder dan 50% :)

Grootste vaste last is uiteraard het hypotheek, en deze had ik bewust laag gehouden. En onze inkomen is ook bovenmodaal.
Ik vraag me wel eens af hoe mensen dat doen. Je zegt, ik heb mijn hypotheek bewust laag gehouden. Hoe dan? We willen binnenkort verhuizen, en dan moet er een nieuwe hypotheek, dus ik ben een en al oor.

Boven modaal verdienen dat is hier idd niet aan de orde. We proberen wel de 'extra' dingen (besastingteruggaaf e.d. op de spaarrekening te zetten. :)
  maandag 4 oktober 2010 @ 15:16:29 #150
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_87170719
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 15:13 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik vraag me wel eens af hoe mensen dat doen. Je zegt, ik heb mijn hypotheek bewust laag gehouden. Hoe dan? We willen binnenkort verhuizen, en dan moet er een nieuwe hypotheek, dus ik ben een en al oor.

Boven modaal verdienen dat is hier idd niet aan de orde. We proberen wel de 'extra' dingen (besastingteruggaaf e.d. op de spaarrekening te zetten. :)
Een huis zoeken dat max. 3,5 x je bruto-jaarinkomen ligt?
Hoe hoger je hypotheekbedrag t.o.v. je jaarinkomen, hoe duurder/ongunstiger voor de bank.
pi_87170904
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 15:13 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Wat GSbrder zegt dus. Ik had eengeszinswoning (nieuwbouw, in de randstad) gekocht voor 2 ton, Daar kon ik 7-8 jaar geleden net een hypotheek voor nemen. (6x jaarloon zelfs). Tegenwoordig is dat dus 3-4 jaarlonen (van mijzelf) dus dat kan ik zelf in m'n eentje opbrengen.

Met vrouwtje erbij is dat dus maar 2-3 jaarlonen. Hou dus veel geld over. En toch heb ik een redelijk grote woning. 3 slaapkamers, 150m2 of zo woonbare ruimte.
Wij kunnen nu wel een huis kopen van 3 ton kopen met 5-6 slaapkamers en kromliggen daarvoor, maar hebben we echt zoveel woonruimte nodig? Voor ons niet.
  maandag 4 oktober 2010 @ 15:25:07 #152
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_87171021
Oftewel, ga bewust scheefwonen en vraag niet naar ''de mogelijkheden'', want in veel gevallen krijg je dan een maxima te horen (bijvoorbeeld ¤ 300k) en kom je met je droomhuisje incl. k.k. op een tophypotheek terecht, inclusief alle onhandige bijproducten als woekerpolissen.
Als je beneden modaal verdient zul je dus echt niet over de 150k moeten kijken.
pi_87171168
Ik snap sowieso nooit zo goed dat mensen helemaal aan hun max gaan zitten qua hypotheek. Ik wil mijn hypotheek in mijn eentje kunnen betalen, punt. Maar goed, ik heb geen voortplantingsambities, dus dat scheelt fors in benodigde ruimte (al zijn er natuurlijk ook genoeg mensen die met een gezin in een appartement wonen).
pi_87171470
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 15:29 schreef Isegrim het volgende:
Ik snap sowieso nooit zo goed dat mensen helemaal aan hun max gaan zitten qua hypotheek.
Waarschijnlijk om dezelfde reden zoals elke starter die als eerste huis een eengezinswoning met voor en achtertuin en een eigen parkeerplek wilt. Boven hun stand wonen omdat hij/zij dat ook heeft?

quote:
Ik wil mijn hypotheek in mijn eentje kunnen betalen, punt. Maar goed, ik heb geen voortplantingsambities, dus dat scheelt fors in benodigde ruimte (al zijn er natuurlijk ook genoeg mensen die met een gezin in een appartement wonen).
Zelfs met voortplantingsambities hoef je nog niet een enorm villa te hebben. Waarom moet elk kind nou een eigen kamer hebben?
pi_87171740
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 15:38 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Waarschijnlijk om dezelfde reden zoals elke starter die als eerste huis een eengezinswoning met voor en achtertuin en een eigen parkeerplek wilt. Boven hun stand wonen omdat hij/zij dat ook heeft?
[..]

Zelfs met voortplantingsambities hoef je nog niet een enorm villa te hebben. Waarom moet elk kind nou een eigen kamer hebben?
Met jonge kinderen is dat inderdaad niet nodig. Tegen de tijd dat ze een jaar of negen, tien zijn vind ik het wel wenselijk, maar noodzakelijk is het zeker niet.

Ik geef mijn geld liever uit aan leuke dingen zoals uit eten gaan en op vakantie gaan dan aan mijn onderdak. Ik heb een huis nodig, maar feitelijk doe ik er weinig meer dan eten en slapen. :P
pi_87171841
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 14:46 schreef caroline88 het volgende:
Mandal heeft een gat in zijn hand ;)

Ik heb het net even uit mijn hoofd uitgerekend en voor mij gaat het wel op. Gewoon een kwestie van lage vaste lasten en je eigen keuzes maken.
Bioscoop, kleding, uit eten, vakantie, uitgaan, shampoo enzovoorts is bij jou gratis?
pi_87172432
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 15:16 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Een huis zoeken dat max. 3,5 x je bruto-jaarinkomen ligt?
Hoe hoger je hypotheekbedrag t.o.v. je jaarinkomen, hoe duurder/ongunstiger voor de bank.
Daar koop je geen huis voor bij ons ;)
pi_87172448
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 15:48 schreef Mandal het volgende:

[..]

Bioscoop, kleding, uit eten, vakantie, uitgaan, shampoo enzovoorts is bij jou gratis?
Dat zijn allemaal eigen keuzes. Bioscoop. Afgelopen jaar was er voor mij geen enkele film een bioscoopbezoek waard, behalve avatar.
Vakantie, doe ik al 3x per jaar. M'n vakantiedagen raken eerder op dan mijn geld... (als we vakanties boeken, besparen we zoveel mogelijk op tickets e.d.)
Shampoo kopen als er aanbieding is. Wij hebben op vakantie een liter luxe shampoo opgestuurd voor de prijs van een 250ml hier. :')
Uit eten, meer dan 2x per maand is toch wel decadent te noemen (dus ik ben decadent :P ) met 1x per maand kan het natuurlijk ook. Maar ja, als je al een mooie keuken hebt en goed kan koken is er weinig waarde aan uit eten gaan...
  maandag 4 oktober 2010 @ 16:05:06 #159
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_87172472
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 15:48 schreef Mandal het volgende:

[..]

Shampoo wel. Kleding vrijwel omdat ik gewend ben goede spullen te kopen die lang meegaan. Goedkoop is echt duurkoop. En die overige komen helemaal niet op mijn wensenlijstje voor dus die kosten helemaal niets.
pi_87172485
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 15:29 schreef Isegrim het volgende:
Ik snap sowieso nooit zo goed dat mensen helemaal aan hun max gaan zitten qua hypotheek. Ik wil mijn hypotheek in mijn eentje kunnen betalen, punt. Maar goed, ik heb geen voortplantingsambities, dus dat scheelt fors in benodigde ruimte (al zijn er natuurlijk ook genoeg mensen die met een gezin in een appartement wonen).
Onze hypotheek is gebaseerd op het inkomen van mijn vriend, mijn inkomen telt niet mee, dat is opzich wel prettig, maar mijn inkomen is niet zoveel. ;(

Als we gaan verhuizen blijft die constructie, vind het wel een fijn idee om de hypotheek te baseren op 1 inkomen ipv 2.
  maandag 4 oktober 2010 @ 16:06:12 #161
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_87172509
Mooi is dat, mensen die heel veel sparen niks uitgeven en een enorme rekening opbouwen. En dan ga je dood.

Je kinderen zullen je dankbaar zijn als ze in de kroeg zitten met het geld dat jij nooit hebt durven uitgeven ^O^
  maandag 4 oktober 2010 @ 16:14:24 #162
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_87172803
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 16:06 schreef Dribbel_ het volgende:
Mooi is dat, mensen die heel veel sparen niks uitgeven en een enorme rekening opbouwen. En dan ga je dood.

Je kinderen zullen je dankbaar zijn als ze in de kroeg zitten met het geld dat jij nooit hebt durven uitgeven ^O^
De staat ook :').
En de notaris, en en en..
pi_87173783
quote:

Wat een onzin. Het is toch vrij lekker om te sparen en om dan over een tijdje een huisje erbij te kunnen kopen in een warm land ofzo?
  maandag 4 oktober 2010 @ 16:41:59 #164
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_87173916
quote:

Gelukkig maar dat ik geen kinderen heb ^O^
  maandag 4 oktober 2010 @ 16:43:58 #165
125915 Dribbel_
pi_87174005
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 16:41 schreef caroline88 het volgende:

[..]

Gelukkig maar dat ik geen kinderen heb ^O^
Mag ik je geld als je dood gaat :o
pi_87174042
quote:

En dan opeens kan je ook niet doodgaan. Maar heb je wel de financiele vrijheid om in een oprelling een gadget van 1000 euro te kopen. Of een nieuwe wasmachine als de oude kaduuk is, zonder dat je hoeft te sparen.

Balans. Dat is wat de mens tegenwoordig nodig heeft. Alles sparen is niet goed, alles uitgeven ook niet.
pi_87174180
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 16:05 schreef caroline88 het volgende:

[..]

Shampoo wel. Kleding vrijwel omdat ik gewend ben goede spullen te kopen die lang meegaan. Goedkoop is echt duurkoop. En die overige komen helemaal niet op mijn wensenlijstje voor dus die kosten helemaal niets.
Wat doe je dan in je vrije tijd als ik vragen mag?
  maandag 4 oktober 2010 @ 16:51:52 #168
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_87174326
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 16:48 schreef Mandal het volgende:

[..]

Wat doe je dan in je vrije tijd als ik vragen mag?
Lezen, muziek maken en beluisteren, wandelen en kastelen bezoeken, fotograferen, haken, breien. Fikkies stoken (in de open haard natuurlijk). Vrijwilligerswerk bij de bloedbank en de bibliotheek.
En internetten ;)
pi_87174363
Fotografie is gratis wil je zeggen? Komt op hetzelfde neer alleen andere uitgaven van geld.
  maandag 4 oktober 2010 @ 16:53:49 #170
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_87174401
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 16:52 schreef Mandal het volgende:
Fotografie is gratis wil je zeggen? Komt op hetzelfde neer alleen andere uitgaven van geld.
Ik heb mezelf verwend met een waanzinnig dure digitale spiegelreflexcamera en ik kan nu onbeperkt plaatjes schieten en het kost me geen cent meer :P
(moet nu weg dus eventuele toekomstige vragen worden pas later beantwoord)
pi_87185291
Wat is normaal? Ligt eraan, je moet sowieso een buffer hebben. Maar of dat 20K is of 120K op je rekening ligt aan je persoonlijke situatie en omstandigheden. Daarnaast is de vraag of je veel wil uitgeven aan luxe en hoe belangrijk je dat vindt.

Ik spaar zelf zo'n 1000-1500 per maand. Ik geef nu wel iets meer uit omdat ik de buffer die ik voorheen gesteld heb ruimschoots gehaald heb.

quote:
Op maandag 4 oktober 2010 14:30 schreef Mandal het volgende:
Hoezo, dat is toch afhankelijk van het bedrag dat je binnenkrijgt toch?
Nogal een verschil of je 1500 binnenkrijgt of 3000 of 5000. Gemiddeld zou je je vaste lasten/primaire levensbehoeften met een 1000/1200 euro moeten kunnen handelen lijkt me.

quote:
Op dinsdag 28 september 2010 22:20 schreef peter070 het volgende:
62.000 saldo momenteel.

zal met 2 maanden op zijn i.v.m. aankoop nieuw huis.

verder sparen we gemiddeld tussen de 5 en 700 in de maand
Wordt dat spaargeld gebruikt voor het aanvullen van het bedrag waarvoor je maximaal hypotheek kunt krijgen? Zou ik nooit doen. Ik zou dan nog even wat verschillende offers met elkaar vergelijken, grote kans dat je veel meer hypotheek kunt krijgen bij een ander.

[ Bericht 34% gewijzigd door Monco10 op 04-10-2010 21:39:27 ]
pi_87186449
Zou 10% van je netto-maand inkomen niet een aardige indicator kunnen zijn? Wij (vriendin+ik) sparen 500 euro vast in de maand, de meevallers (bonus, winstuitkering) en vakantiegeld gaan ook de spaarrekening op.
  maandag 4 oktober 2010 @ 22:24:35 #173
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_87188943
Sparen op de bank is ongeveer 1k per maand. Ben 23, woon nog thuis en hou mijn vast lasten lekker laag. Ga wel elke week 2 of 3 keer uit, maar consumeren is niet echt mijn ding :P
The more debt, the better
pi_87191568
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:45 schreef Wokschotel het volgende:
Zou 10% van je netto-maand inkomen niet een aardige indicator kunnen zijn? Wij (vriendin+ik) sparen 500 euro vast in de maand, de meevallers (bonus, winstuitkering) en vakantiegeld gaan ook de spaarrekening op.
Nee. Voornamelijk omdat je bij meer inkomen relatief steeds meer over houdt. Zelfs al ga je luxer leven, zal je toch meer overhouden omdat je vast lasten deels hetzelfde blijven.
  maandag 4 oktober 2010 @ 23:43:17 #175
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_87192383
Vind 10 % al weinig met een studentenbeurs.
Zou toch echt meer van 20 % uitgaan, maar het ligt er aan wat je levensstandaard is en of dit het totale sparen is, of alleen voor later, of met aftrek van vaste lasten, of zonder.
pi_87192761
Hm, als student hield ik echt nooit iets over en dat was ook niet nodig. Maar goed, dat maak ik nu goed.
pi_87195384
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 19:16 schreef RPG het volgende:
we zetten aan begin van de maand alles wat boven de 2500 euro de rekening staat op de spaar rekening (wat vaak rond de 1000/1500 euro is). Dan hebben we daarna 2500 over voor rekeningen en leuke dingen doen per maand.

Mijn vriendin en ik verdienen samen tussen de 3500/4000 netto per maand.
dat verdien ik in m'n eentje maar ik spaar geen euro.
ik geef alles uit aan feesten drank en wijven *O*
  Moderator dinsdag 5 oktober 2010 @ 01:30:03 #178
236264 crew  capricia
pi_87195474
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 01:24 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

Gefeli, maar daar gaat dit topic niet over, he...
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_87195540
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 01:30 schreef capricia het volgende:

[..]

Gefeli, maar daar gaat dit topic niet over, he...
jawel... hij vraagt wat normaal is, meerdere mensen geven aan wat ze sparen en ik ook.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 05:07:50 #180
299194 DanHardy
WAR SONNEN!
pi_87196420
quote:

[..]

hehe dat verklaart jouw username
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 10:09:12 #181
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_87199413
quote:

[..]

Jij verdient in je eentje 3500 ekkies?
Waarom zocht je hier WGR / goedbetaalde banen voor lager opgeleiden dan naar?
pi_87199707
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 10:09 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Als vrachtwagenchauffeur kon ie blijkbaar wat extra verdienen ;)
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 10:24:55 #183
265048 banapples
Appelig banaantje
pi_87199762
quote:

[..]

hehe, goed opgelet. lollerpwn noemen ze dat toch?
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 10:25:36 #184
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_87199781
quote:

[..]

_O-
Rayen 2½ jaar!
pi_87201753
quote:

[..]

De wietplantage die ie inmiddels runt draait blijkbaar wel aardig :P
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 11:41:30 #186
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_87201963
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 11:33 schreef ScarFace- het volgende:

[..]

De wietplantage die ie inmiddels runt draait blijkbaar wel aardig :P
Ach, wietplantage heeft iedereen wel toch?
Van 5 buitenplanten kan je al gauw 300gr. halen, dus ¤ 600,-
En 5 planten hebben is legaal O-).
pi_87216320
quote:

[..]

goed opgelet ^O^

maar als je nog beter had opgelet had je ook gezien dat ik 3k per 4 weken verdien en dat ik niet op zoek ben naar ander werk maar dat dit tijdens een verjaardag te spraken kwam :s)
pi_87218665
Lastig onderwerp. Je weet achteraf pas of je verstandig hebt gehandeld.
pi_87220161
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 17:59 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

goed opgelet ^O^

maar als je nog beter had opgelet had je ook gezien dat ik 3k per 4 weken verdien en dat ik niet op zoek ben naar ander werk maar dat dit tijdens een verjaardag te spraken kwam :s)
En toen ging de wekker.

quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 12:02 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

ja. ik ben met m'n 15e van met een lts diploma van school gegaan en ik ben gaan werken.
ik had geen zin om te leren
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 21:47:28 #190
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_87226350
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 17:59 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

goed opgelet ^O^

Waarom stel je deze vraag op een forum als je dus duidelijk zelf de oplossing hebt?
Biedt ze jouw werk aan, 39k p/jaar verdienen is niet slecht voor een laagopgeleide zoals jijzelf.
Niet sparen en toch 39k binnenharken wel.
pi_87230104
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 13:42 schreef Drive-r het volgende:
Ik pot toch graag mijn overgebleven centjes, maar ben niet echt goed in het doelbewust sparen. In mijn huidige situatie hou ik gelukkig aardig over en het potje groeit dus snel. Maar goed, ik verwacht niet dat dit altijd zo zal blijven en dus hou ik graag wat achter de hand. Zit rond de kerst op meer dan 120k, dat moet nog wat groeien tot een echte "fuck off" pot.
Christus, wat moet je met 120.000 euro? Als ik zoveel geld had, zou ik voor de komende tien jaar stoppen met werken.
ADHD-C
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 23:08:45 #192
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_87230327
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 23:02 schreef LazyDave het volgende:

[..]

Christus, wat moet je met 120.000 euro? Als ik zoveel geld had, zou ik voor de komende tien jaar stoppen met werken.
Wat wil je daar mee doen?
120.000 / 10 = 12 rooien per jaar is 1000 per maand (ex rente). Kun je nog geen hol mee.
  Moderator dinsdag 5 oktober 2010 @ 23:09:21 #193
236264 crew  capricia
pi_87230350
quote:

[..]

Ik heb geen 120k cash, maar denk daar ook wel eens over.. :)
Wat zul je nodig hebben per maand in een land als thailand( bijv) ?
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 23:13:01 #194
242666 BeamofLight
pi_87230505
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 23:09 schreef capricia het volgende:

[..]

Geen kinderen zeker
pi_87230701
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 23:09 schreef capricia het volgende:

[..]

Ga dan naar een land met een beetje karakter. Je tijd uitzitten in Manali bijvoorbeeld. 's Morgens ontbijten bij de plaatselijke coffeebar vergezeld door een handjevol hippies, nadat je op het dak wat yoga-oefeningen hebt gedaan. 's Middags rij je wat rondjes op je motor of doe je een of andere trektocht en 's avonds hang je met wat andere gasten bij het guesthouse om hasj te roken, backgammon te spelen en muziek te luisteren.

En het kost je hooguit 10 euro per dag.
pi_87230771
quote:

[..]

Kan ook. En dan als uitgerangeerde kerel van 40 ergens nog 25 jaar moeten werken in een kutbaantje zeker? Ik werk liever nog even door, heb het ook wel lekker naar m'n zin. En lekker vrij zijn om eens wat anders te doen als ik daar weer trek in heb. Een goeie pot "fuck you" money is vrijheid.
  Moderator dinsdag 5 oktober 2010 @ 23:22:21 #197
236264 crew  capricia
pi_87230890
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 23:13 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

Geen kinderen zeker
Idd. Geen kinderen, 2 inkomens en (al zou de waarde halveren) veel overwaarde op onze woning.
En toch blijven we beiden doorwerken, de een nog harder dan de ander. Waarom?
En soms zou ik wel een paar jaar weg willen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 23:36:28 #198
242666 BeamofLight
pi_87231424
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 23:22 schreef capricia het volgende:

[..]

Idd. Geen kinderen, 2 inkomens en (al zou de waarde halveren) veel overwaarde op onze woning.
En toch blijven we beiden doorwerken, de een nog harder dan de ander. Waarom?
En soms zou ik wel een paar jaar weg willen.
Das dus gewoon dom. Je wordt vanzelf grijs, wordt zeker ziek en gaat volgens mij ook zeker dood.
Zelf heb ik redelijk wat gespaard en ook te sparen per maand. Heb echter ook 2 kiddies die ik later een vliegende start wil geven.
  Moderator dinsdag 5 oktober 2010 @ 23:43:05 #199
236264 crew  capricia
pi_87231662
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 23:36 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

Das dus gewoon dom. Je wordt vanzelf grijs, wordt zeker ziek en gaat volgens mij ook zeker dood.
Zelf heb ik redelijk wat gespaard en ook te sparen per maand. Heb echter ook 2 kiddies die ik later een vliegende start wil geven.
Ben het helemaal met je eens: dood gaan we allemaal!
Dus daarom de vraag: hoeveel heb je nodig om in bijv. Thailand rond te komen?
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 23:46:20 #200
125915 Dribbel_
pi_87231752
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 23:43 schreef capricia het volgende:

[..]

Ben het helemaal met je eens: dood gaan we allemaal!
Dus daarom de vraag: hoeveel heb je nodig om in bijv. Thailand rond te komen?
Ja wat is dat ook voor onzin vraag, je kan het zo gek maken als je zelf wil ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')