Ik werk gewoon 160 uur per maand hoor, heb alle gadgets die ik hebben wil, (netbook, tablet, laptop, smartphone) heb een leuke audio installatie staan (denon icm Klipsch) en heb een auto voor de deur staan, ik ga in elk geval een keer per jaar op vakantie en ga ook af en toe eens een weekendje weg (landal, center parcs etc) Ga regelmatig zwemmen, naar de sauna, bowlen etc etc etc.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 02:39 schreef richard237 het volgende:
[..]
![]()
kort samengevat: je leeft dus meer om te werken dan dat je werkt om te leven.
50% voor vaste lasten+eten. De rest kan je opmaken met dingen te kopen, maar... wat kan je nou nog meer kopen dat je nog niet hebt? Een klerenkast heb je toch ook echt gevuld na een jaartje flink uitgeven hoor.quote:Op maandag 4 oktober 2010 14:30 schreef Mandal het volgende:
Het is toch niet echt geloofwaardig dat men gemiddeld 30% tot 40% van hun nettoloon spaart?
Meh... een mp3-autoradio heb je ook voor 25 euro hoor. En die zijn ook niet echt diefstalgevoeligquote:Op maandag 4 oktober 2010 13:52 schreef caroline88 het volgende:
Get a life wordt gezegd. Nee ik heb geen autoradio en die komt er niet ook. Ik rijd minder dan 5000 km, zal misschien nu iets meer worden omdat ik dieper de provincie ingedoken ben maar nog steeds niet de moeite. En het scheelt met auto inbraakrisico.
Onze vaste lasten + eten is echt meer dan 50% hoor. Dat is eerder zo'n 60 a 70%quote:Op maandag 4 oktober 2010 14:55 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
50% voor vaste lasten+eten. De rest kan je opmaken met dingen te kopen, maar... wat kan je nou nog meer kopen dat je nog niet hebt? Een klerenkast heb je toch ook echt gevuld na een jaartje flink uitgeven hoor.
En 25 vakantiedagen leent ook niet echt voor om meer dan 3 keer per jaar op vakantie te gaan...
Dat is per gezin natuurlijk anders. Ik gaf een verklaring van mijn gezin. En daarbij zijn onze vaste lasten + boodschappen minder dan 50%quote:Op maandag 4 oktober 2010 15:05 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Onze vaste lasten + eten is echt meer dan 50% hoor. Dat is eerder zo'n 60 a 70%
Ik vraag me wel eens af hoe mensen dat doen. Je zegt, ik heb mijn hypotheek bewust laag gehouden. Hoe dan? We willen binnenkort verhuizen, en dan moet er een nieuwe hypotheek, dus ik ben een en al oor.quote:Op maandag 4 oktober 2010 15:08 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Dat is per gezin natuurlijk anders. Ik gaf een verklaring van mijn gezin. En daarbij zijn onze vaste lasten + boodschappen minder dan 50%
Grootste vaste last is uiteraard het hypotheek, en deze had ik bewust laag gehouden. En onze inkomen is ook bovenmodaal.
Een huis zoeken dat max. 3,5 x je bruto-jaarinkomen ligt?quote:Op maandag 4 oktober 2010 15:13 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik vraag me wel eens af hoe mensen dat doen. Je zegt, ik heb mijn hypotheek bewust laag gehouden. Hoe dan? We willen binnenkort verhuizen, en dan moet er een nieuwe hypotheek, dus ik ben een en al oor.
Boven modaal verdienen dat is hier idd niet aan de orde. We proberen wel de 'extra' dingen (besastingteruggaaf e.d. op de spaarrekening te zetten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |