abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87090213
Ik spaar ongeveer 800 euro per maand.

Er zit wel per maand verschil in het bedrag vanwege verschil in het aantal werkuren en kosten.
Voorbeeld is de maand juni waarin ik bijna al mijn jaarlijkse verzekeringen betaal dan spaar ik dus eventjes niet.

Voldoende reserve heb ik om niet in paniek te raken als er een financiële tegenslag is en dat is wel zo lekker :) vandaar kan ik iedereen sparen aanraden om idd geval een buffer te hebben voor als het nodig is.
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_87090949
https://service.nibud.nl/bufferberekenaar/default.aspx

Je kan ook via bovenstaande site berekenen wat verstandig is om minimaal als reserve te hebben ;)
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_87096435
O, voor onze situatie hoeven we maar 11.000 euro te hebben (adviesbuffer).
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_87100873
Hahaha, die buffer gaat er dus voorlopig niet komen met mijn inkomen en gedwongen uitgaven op dit moment. ;(
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_87129623
tvp
pi_87130544
Ik pot toch graag mijn overgebleven centjes, maar ben niet echt goed in het doelbewust sparen. In mijn huidige situatie hou ik gelukkig aardig over en het potje groeit dus snel. Maar goed, ik verwacht niet dat dit altijd zo zal blijven en dus hou ik graag wat achter de hand. Zit rond de kerst op meer dan 120k, dat moet nog wat groeien tot een echte "fuck off" pot.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_87130664
Spaar zelf om en nabij de 300-400euro in de maand.
pi_87133422
Spaar nu met wat moeite zo'n 500 euro per maand, maar moet ik wel mn best voor doen. Scheelt dat ik de afgelopen weken veel in hotels heb gezeten doordeweeks, heb dan 0 uitgaven (leasebak mee met tankpas scheelt ook wel na jaren van eigen auto met km-vergoeding).

En kosten zijn enorm hoog; prive auto, verzekeringen, huur, studiekosten etc bij elkaar zo'n 500-600 euro p/maand
  zondag 3 oktober 2010 @ 17:03:14 #134
320171 Dinaridar
Operation Repo
pi_87136932
Ik spaar momenteel circa 500 euro per maand met nu ongeveer 12.000 euro aan spaartegoeden. Niet gigantisch veel maar ruim voldoende om te dienen als financiële buffer, ik verwacht nog wat extra onkosten in de komende maanden.
It ain't no joke if you don't pay that note!
  maandag 4 oktober 2010 @ 08:54:53 #135
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_87159312
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 02:39 schreef richard237 het volgende:

[..]

:{w
kort samengevat: je leeft dus meer om te werken dan dat je werkt om te leven.

Ik werk gewoon 160 uur per maand hoor, heb alle gadgets die ik hebben wil, (netbook, tablet, laptop, smartphone) heb een leuke audio installatie staan (denon icm Klipsch) en heb een auto voor de deur staan, ik ga in elk geval een keer per jaar op vakantie en ga ook af en toe eens een weekendje weg (landal, center parcs etc) Ga regelmatig zwemmen, naar de sauna, bowlen etc etc etc.

Dus in welke zin leef ik niet dan :? Als je slim met je geld omgaat is er echt niks aan de hand en kan je én leuke dingen doen én sparen. Als je niet slim met geld omgaat kan je alleen maar leuke dingen doen en tegen anderen zeggen dat ze niet leven als ze sparen

:|W
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_87161862
Mijn streven is 1 bruto jaarsalaris aan spaargeld. Binnen een jaar zal bij onstlag toch wel een nieuwe baan gevonden moeten worden.

Ik spaar 1000 euro per maand op mijn rekening. Min 500, maar als ik niks te kopen heb, is het 1000 euro.
Gemeenschappelijk: 500
En vrouw zelf variabel: 200-500.

Reden/verklaring. Ik had een huis gekocht toen ik zelf begon te werken. Ik kon dus in m'n eentje de hypotheek opbrengen. In het begin beetje zwaar en hield ik niet veel over. Paar promoties en loongsverhogingen verder kan ik het makkelijk opbrengen.

Als tweeverdiener houden we dus veel over. Hypotheek en ander gemeenschappelijk geneuzel gaat via de gemeenschappelijk waardoor mijn eigen lasten dus direct met 50% zijn verminderd. Ieder van ons doet 50% van de loon in de gemeenschappelijke.

En wat uitgaven betreft: op een gegeven moment is een huis echt wel vol hoor... wat betreft gadgets/luxe spul dat je kan kopen...
Ik heb een leaseauto, dus daar bespaar ik ook een hoop.

[ Bericht 27% gewijzigd door athlonkmf op 04-10-2010 11:00:05 ]
  maandag 4 oktober 2010 @ 13:31:13 #137
256829 Sokz
Livin' the life
pi_87167033
Ik spaar niet echt. Het geld wat ik overhoud leg ik opzij om mee te gaan beleggen. Zie ik ook een beetje als sparen.
  maandag 4 oktober 2010 @ 13:52:50 #138
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_87167742
Ik spaar nu even helemaal niets want ik ben net verhuisd en ben nogal wat geld kwijt aan inrichting.
Nee geen luxe design meubelen maar wel een goed bed om in te slapen en een lamp om bij te lezen. Dankzij het feit dat ik al mijn hele leven trouw spaar kan ik dat nu redelijk makkelijk doen zonder ervan wakker te liggen.

Get a life wordt gezegd. Nee ik heb geen autoradio en die komt er niet ook. Ik rijd minder dan 5000 km, zal misschien nu iets meer worden omdat ik dieper de provincie ingedoken ben maar nog steeds niet de moeite. En het scheelt met auto inbraakrisico.
Ik ga binnenkort wel weer sparen want ik wil mijn volgende woning kopen met genoeg eigen geld om onder 75% executie te zitten qua hypotheek.
pi_87169022
Het is toch niet echt geloofwaardig dat men gemiddeld 30% tot 40% van hun nettoloon spaart?
pi_87169206
Waarom niet?
Hoor ik die Griekse melodie...
  maandag 4 oktober 2010 @ 14:46:00 #141
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_87169599
Mandal heeft een gat in zijn hand ;)

Ik heb het net even uit mijn hoofd uitgerekend en voor mij gaat het wel op. Gewoon een kwestie van lage vaste lasten en je eigen keuzes maken.
  maandag 4 oktober 2010 @ 14:50:47 #142
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_87169771
24, circa 300 p/maand sparen (vast 200 en variabel bijvoorbeeld bonus/vakantiegeld/winstuitkering).
Studeer nog, krijg de studiekosten van m'n ouders en bijbaantje spaar ik dus leuk op.

Beetje verwend, maar ik heb het altijd prettig gevonden geld te hebben en te sparen.
Voel me ook lekker als ik geld overmaak naar m'n spaarrekening, zit nu rond de 7.000 spaargeld en een kleine beleggingsportefeuille :P.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_87169969
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 14:30 schreef Mandal het volgende:
Het is toch niet echt geloofwaardig dat men gemiddeld 30% tot 40% van hun nettoloon spaart?
50% voor vaste lasten+eten. De rest kan je opmaken met dingen te kopen, maar... wat kan je nou nog meer kopen dat je nog niet hebt? Een klerenkast heb je toch ook echt gevuld na een jaartje flink uitgeven hoor.

En 25 vakantiedagen leent ook niet echt voor om meer dan 3 keer per jaar op vakantie te gaan...
pi_87170045
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 13:52 schreef caroline88 het volgende:
Get a life wordt gezegd. Nee ik heb geen autoradio en die komt er niet ook. Ik rijd minder dan 5000 km, zal misschien nu iets meer worden omdat ik dieper de provincie ingedoken ben maar nog steeds niet de moeite. En het scheelt met auto inbraakrisico.
Meh... een mp3-autoradio heb je ook voor 25 euro hoor. En die zijn ook niet echt diefstalgevoelig ;)
pi_87170254
We sparen met z'n 2e ongeveer 200 euro (100 lost het krediet af, en 100 op de spaarrekening.)

De inkomsten met z'n 2e, in een koopwoning en 5 katten maakt dat er niet zo veel gespaard wordt. :{

Dat geeft niet, we leven wel goed :)
Sterkheidsbaas van alles.
pi_87170316
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 14:55 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

50% voor vaste lasten+eten. De rest kan je opmaken met dingen te kopen, maar... wat kan je nou nog meer kopen dat je nog niet hebt? Een klerenkast heb je toch ook echt gevuld na een jaartje flink uitgeven hoor.

En 25 vakantiedagen leent ook niet echt voor om meer dan 3 keer per jaar op vakantie te gaan...
Onze vaste lasten + eten is echt meer dan 50% hoor. Dat is eerder zo'n 60 a 70%
pi_87170434
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 15:05 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Onze vaste lasten + eten is echt meer dan 50% hoor. Dat is eerder zo'n 60 a 70%
Dat is per gezin natuurlijk anders. Ik gaf een verklaring van mijn gezin. En daarbij zijn onze vaste lasten + boodschappen minder dan 50% :)

Grootste vaste last is uiteraard het hypotheek, en deze had ik bewust laag gehouden. En onze inkomen is ook bovenmodaal.
pi_87170488
Ik ben niet zo spaarderig. Even sparen, en dan er iets van kopen. Zoals een paard, een scooter, een VanMoof-fiets. :P
pi_87170606
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 15:08 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Dat is per gezin natuurlijk anders. Ik gaf een verklaring van mijn gezin. En daarbij zijn onze vaste lasten + boodschappen minder dan 50% :)

Grootste vaste last is uiteraard het hypotheek, en deze had ik bewust laag gehouden. En onze inkomen is ook bovenmodaal.
Ik vraag me wel eens af hoe mensen dat doen. Je zegt, ik heb mijn hypotheek bewust laag gehouden. Hoe dan? We willen binnenkort verhuizen, en dan moet er een nieuwe hypotheek, dus ik ben een en al oor.

Boven modaal verdienen dat is hier idd niet aan de orde. We proberen wel de 'extra' dingen (besastingteruggaaf e.d. op de spaarrekening te zetten. :)
  maandag 4 oktober 2010 @ 15:16:29 #150
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_87170719
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 15:13 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik vraag me wel eens af hoe mensen dat doen. Je zegt, ik heb mijn hypotheek bewust laag gehouden. Hoe dan? We willen binnenkort verhuizen, en dan moet er een nieuwe hypotheek, dus ik ben een en al oor.

Boven modaal verdienen dat is hier idd niet aan de orde. We proberen wel de 'extra' dingen (besastingteruggaaf e.d. op de spaarrekening te zetten. :)
Een huis zoeken dat max. 3,5 x je bruto-jaarinkomen ligt?
Hoe hoger je hypotheekbedrag t.o.v. je jaarinkomen, hoe duurder/ongunstiger voor de bank.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')