abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 28 september 2010 @ 12:51:28 #1
147316 crew  DJMO
#trut
pi_86937998
Zwangerschap en geboorte deel 696

2010

September:
21 september 2010: Rixtje
27 september 2010: Troeta (jongetje)

Oktober:
06 oktober 2010: Hik
09 oktober 2010: devilishbaby
13 oktober 2010: kaatjejannie (meisje)
19 oktober 2010: Barbabientje01 en Pipo_de_clown (meisje)
24 oktober 2010: Suzanna
28 oktober 2010: Hobbesje

November:
*** 04 november 2010: Silmarwen en Knut ***
15 november 2010: Pvoesss (jongetje)
15 november 2010: shellyjanssen
16 november 2010: Koningin
23 november 2010: Tierrr

December:
02 december 2010: Shirley
*** 06 december 2010: Leandra en Nostalgist ***
10 december 2010: Jore
14 december 2010: DoctorB (meisje)
20 december 2010: Diesz (jongen)
27 december 2010: mrien (jongetje)

2011
Januari:
11 januari 2011: Claudia_x (meisje)
12 januari 2011: Sugarsnap
16 januari 2011: Basboussa
28 januari 2011: Vanyel
29 januari 2011: ik80lll

Februari:
03 februari 2011: Dizzy-Miss-Lizzy
06 februari 2011: HuupHuup (meisje)
18 februari 2011: Hassanjassan
22 februari 2011: Chooselife

Maart:
10 maart 2011: stengeltje
12 maart 2011: DJMO
26 maart 2011: She-wolf

April:
03 april 2011: Twentemeisje
06 april 2011: Nienna
08 april 2011: J-net
10 april 2011: Grizzlybear
15 april 2011: Jeetjejom
15 april 2011: Tally
19 april 2011: Take_A_Picture

Mei:
02 mei 2011: Danic
05 mei 2011: Loffie
08 mei 2011: The_Tankgirl
13 mei 2011: Narr

***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 28-09-2010 22:30:40 ]
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_86938019
dat is mooi, hoef jij niet in hun troep te zitten!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 28 september 2010 @ 12:53:48 #3
147316 crew  DJMO
#trut
pi_86938069
Waar Tally een hartje O+ heeft gehoord en waar we Sequencial (hoop dat ik het goed schrijf?) welkom heten *O*

(en waar ik 13 oktober de sleutel krijg van ons nieuwe huis O+ )
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_86938083
Ik mag er tussen op 22 februari 2011. Geslacht nog niet bekend. *)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 28 september 2010 @ 12:58:12 #5
147316 crew  DJMO
#trut
pi_86938207
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 12:54 schreef Chooselife het volgende:
staat ertussen ;)

pi_86938295
Nieuwe papa's van harte welkom!

Tally, wat fijn dat je het hartje hebt gehoord! Echt een kippenvel momentje..

Huup, ook weer goed gekeurd!

DJMO, gefeliciteerd met jullie nieuwe huis! 130kt ben ik hopelijk al bevallen ;)

Twentemeisje, wij hadden met 15w4d een echo en konden toen het geslacht al zien! Hoop dat jullie het ook kunnen zien over 2 weekjes!

Ik ben benieuwd hoe het met Tankgirl is!

Vandaag 37weken zwanger helemaal. Dus bij deze: MELD! beetje laat, ik zal morgen wat eerder zijn..
29/10/'10 - 25/03/'13
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 28 september 2010 @ 13:04:13 #7
147316 crew  DJMO
#trut
pi_86938382
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 13:01 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Nieuwe papa's van harte welkom!

Tally, wat fijn dat je het hartje hebt gehoord! Echt een kippenvel momentje..

Huup, ook weer goed gekeurd!

DJMO, gefeliciteerd met jullie nieuwe huis! 130kt ben ik hopelijk al bevallen ;)

Twentemeisje, wij hadden met 15w4d een echo en konden toen het geslacht al zien! Hoop dat jullie het ook kunnen zien over 2 weekjes!

Ik ben benieuwd hoe het met Tankgirl is!

Vandaag 37weken zwanger helemaal. Dus bij deze: MELD! beetje laat, ik zal morgen wat eerder zijn..
wij hebben met 18w een echo, ik hoop het dan ook te kunnen zien, aangezien we dan nog aan t opknappen zijn en t wel makkelijk is met behangen van de kamer enzo :P

*oh help .. ik smelt gewoon bij de gedachte dat ik straks twee kinderkamers mag inrichten ... *

dinsdag 28 september 2010 @ 13:05:40 #8
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_86938422
Tally, wat fijn dat je het hartje hebt gehoord! O+
pi_86938919
Huup een sticker *O*

DJMO verhuizen *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_86939077
DJMO, 13 oktober is een mooie datum O+
*poef* nu is het weg
pi_86939538
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 12:39 schreef mrien het volgende:
Wat moeilijk voor jullie Sequencial! Ik hoorde gisteren helaas ook dit verhaal al, je vrouw is namelijk een collega van mij (hoe toevallig). Veel sterkte met afwachten voor jullie
Bedankt. En daar gaat m'n anonieme bestaan op FOK! :W

;)
Nothing has changed. Everything has changed.
pi_86939890
Mijn meneer heeft de baby gevoeld gisteravond O+
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_86940271
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 13:47 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
O+ O+
*poef* nu is het weg
pi_86940336
Mijn baby reageert op de meneer.... O+ Van de week was ze een dag enorm rustig en net toen ik me zorgen begon te maken begon mijn man tegen mijn buik te praten. Net daarna werd ze ineens heel actief. De dagen daarop ging het steeds weer zo O+ O+

Ik ben zo benieuwd naar mijn meisje, hoe gaat ze zijn?
*poef* nu is het weg
pi_86940522
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 13:47 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
aaahw O+ wat leuk!

Muh.
De verloskundige belde net, de uitslagen van mijn bloedprikken waren niet compleet daar zou ze nog even achteraan bellen. Wat blijkt, in het ziekenhuis zijn ze de helft vergeten te controleren :') Wél mn ijzergehalte/suiker etc. gecheckt. Níet mn infectieziektes en bloedgroep en weet ik het wat.

Ik verwacht neit dat mn bloedgroep verandert is na de vorige zwangerschap :+ maar infectieziekten enzo lijkt me toch wel belangrijk.

Dus nu mag k nog een keer. Rijkelijk laat wel, en bij de volgende controle zal k wel weer het formulier meekrijgen al voor de 30 weken-prik :') maar goed. handig is anders zeg maar. vooral omdat het best een gedoe is om met Amélie erbij zoiets als "even" bloedprikken te ondernemen.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_86940659
Wat een stomme fout }:| En moet je met 30 weken opnieuw bloed prikken? Da wist ik nie.
The way you rock'n'roll
pi_86940767
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 14:07 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Wat een stomme fout }:| En moet je met 30 weken opnieuw bloed prikken? Da wist ik nie.
mja wij hier wel. Maar dat verschilt per praktijk geloof ik.
Wij moeten aan het begin van de zwangerschap en dan rond 30 weken nog eens. Volgens mij kijken ze dan dus wel alleen naar je suiker/ijzer enz. maar dat weet ik niet zeker.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_86941068
Dat is inderdaad erg suf dat ze de helft vergeten zijn.

Kun je nergens in de buurt 's avonds prikken? Ik kan hier in het (niet echt grote) dorp op een paar dagen in de week tussen 18-19 prikken in het bejaardenhuis. M'n lief en de dreumes gaan dan gewoon mee ter ondersteuning/afleiding (ben echt een watje met prikken). Zou het inderdaad niet graag met m'n dreumes alleen doen, die heeft de halve prikpost gesloopt voordat ze het eerste buisje gevuld hebben.

Ik mag met 30 weken ook weer, maar dat is dan ook om te kijken naar de hoeveelheid antistoffen ivm rhesus-negatief. Overigens moet ik nu vaker tussendoor omdat m'n ijzer te laag was en ik aan de tabletten mag.

Verder erg moe en nauwelijks concentratievermogen, dus het advies gekregen om een weekje rust te nemen. Zo weer naar werk, ben benieuwd wat mijn baas daar van vindt. Is overigens ook de reden voor mijn lange afwezigheid. Aan het eind van de dag plof ik rond een uur of acht in bed, om vervolgens pas de volgende ochtend rond een uur of 7 weer wakker te worden...

Oja, DJMO, gefeliciteerd met het huisje! Veel plezier met het bedenken van de nieuwe inrichting!
pi_86941207
bij mij werd rond de 30 weken mijn ijzer gecontroleerd. Eerst via de vinger, en toen ie daar laag bleek te zijn, via mijn arm. De verloskundige kon zelf prikken gelukkig!
*poef* nu is het weg
pi_86941304
He gets ook al zo moe. Vervelend. Hopelijk helpt de week rust afdoende.

En ik denk dat ik gewoon B. weer meesleep en we naar het ziekenhuis gaan. Volgens de verloskundige moet ik gewoon tot half 10 's morgens kunnen prikken op de normale priklocatie hier maar ik heb vorige keer toen ze dat ook gezegd had drie keer voor een dichte deur gestaan :') Daarnaast idd, lastig om Amélie dan stil te houden of af te leiden ofzo. T is vast heus wel te doen maar liever neem ik haar niet mee, gewoon net even wat sneller en handiger.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_86941528
Wat een leuke verloskundige heb ik. Diegene die ik tot nu toe gehad heb (2 maar).
Ik voelde me de laatste dagen niet zo lekker. Veel buikpijn. En moest nog tot dinsdag wachten voor ik weer langs mocht komen.
Maar toch zat het me niet lekker. Ik vanmorgen gebeld. De assistente lezen nooit je achtergrond/verleden/geschiedenis helaas en ik kreeg te horen: Ja... Kijk voor je 12de week kan het mis gaan he.. Dus ja.. Denk niet dat het zin heeft om langs te komen. Dus ik een beetje boos: Uhm ik heb al een dood foetusje in me zitten :( en ik ben bang dat het nu ook mis is met die ander :( Uhm was dat je vorige zwangerschap? Nee nu dus :( O nou dan belt de verloskundige wel terug.
Ben ik snel gaan douchen en toen ik klaar was werd ik terug gebeld door een andere assistente dat de verloskundige tijd voor me vrij had gemaakt en ik meteen mocht komen.

Daarom heb ik dus het hartje gehoord vanmorgen O+ Anders had ik moeten wachten tot dinsdag. En een week lang in de zenuwen zitten was me toch te lang. Maar de verloskundige zei dat ik gelijk had dat ik belde. En ze zonder problemen het hartje wil laten horen zodat we weten dat het goed zit O+

Ik heb nog een echo van vorige week! Even uploaden :D
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_86941720
Ons kindje O+

Lange beentjes O+
pi_86942483
Sowieso zelfs al was het een normale situatie vind ik die zin echt niet kunne hoor Tally.. :N
Wat een prachtige echo's! En fijn dat de VK liever is dan dan de assistente :)
pi_86942550
oh!!
die beentjes!!! O+ O+
wat een geniale foto Tally :D O+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_86942631
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 15:04 schreef huuphuup het volgende:
oh!!
die beentjes!!! O+ O+
wat een geniale foto Tally :D O+
Het liet de kont zien :D Het was zo aan het draaien. Dat de gynaecoloog leuke foto's kon maken voor Papa.
Die baalde dat die niet mee kon naar deze echo :D

En Pvoesss mja ik weet niet hoe dat normaal is he :') Mja.. Ik ben blij dat ik nu gewoon weer gerust gesteld ben :) Nu kan ik die week wel wachten tot de echo :)
  dinsdag 28 september 2010 @ 15:06:56 #26
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_86942684
Tally, fijn he! Neemt hetwat onzekerheid bij je weg? En wat een hork die verloskundige.... MAAR! Je hebt het hartje gehoord! *O* En die echo's! Wat een lieve tuinboon!

Huup, fijn dat alles weer goed was!

DJMO de sleutel *O* 13 oktober lekker snel, maar dat is dan wel een voordeel van een huurwoning he. :D

Sequencial, een spannende tijd dus voor jullie. Ik hoop dat de kans gewoon klein blijkt te zijn!

Hier... tsja. Gisterochtend, stroom eruit door werkzaamheden, maar Eneco ons informeren? Welnee... Gelukkig zijn we niet stroomafhankelijk en wonen mijn schoonouders dichtbij.
Ik voel me vandaag dus niet lekker, ben super moe, hoofdpijn, gewoon algehele blehheid, dus ik had het zo geplanned dat Yade een ochtend voor de tv zou mogen hangen.
#$@%^#$%^#$@^weer die kutstroom eraf. Gebeld naar de Eneco en zo onbeschoft ben ik nog nooit behandeld, ik kreeg er een huilbui en harde buiken van, en ik ben echt geen jankert, maar ik was goed over de zeik. Ik heb gezegd dat ik het asociaal vond dat we geen notificatie hadden gekregen, begon hij dat het per ongeluk was gister, terwijl zijn collega had gezegd dat het geplande werkzaamheden waren. Toen begon hij dat hij niet kon uitzoeken waar de fout lag en dat ik er niet zo over moest doorzeuren. Toen ik zei dat excuses toch wel op zijn plaats waren en of ik een tijdsindicatie kon krijgen, zei hij dat hij geen klachtenbureau was en dat hij wel klaar was met het gesprek....
Toen Knut belde, en die moet dezelfde knurft hebben gehad, hing hij op halverwege en Knut is altijd beleefdheid hetzelfde aan de telefoon. Die heeft ziedend teruggebeld en een manager gekregen. die gaat niet uitzoeken wie we aan de telefoon hebben gehad en we horen het nog terug. Kut Eneco.

Ik zat echt te trllen van woede zeg. Jeetje.

Maar goed, vreselijk geslapen, heel veel pijnlijke harde buiken, nachtmerries, etcetera gehad. Ben vandaag enorm moe, ruim 2 uur geslapen maar voel me nog en vaatdoek, heb het warm en hoofdpijn dus zal wel een virus zijn/ Verder voelt mijn buik nog alsofik super ongesteld ben en doet elke milimeter zeer.
Morgen naar de gyn, we denken dat de baby heel erg gegroeid is. Ook komt de diabetes niet ondercontrole. Spuit nu veel meer, maar hij blijft te hoog na elke maaltijd.

Ik ben het een beetje zat. :% Dit was niet helemaal hoe ik mijn laatste weken van mijn waarschijnlijk laatste zwangerschap had voorgesteld.

Sorry voor mijn geklaag.
pi_86942685
Wat fijn Tally!! Heerlijk om gewoon weer even die bevestiging te krijgen dat het goed zit, als je start zo onzeker en verdrietig is geweest is het gewoon best moeilijk om die onzekerheid ook weer los te laten! Goed dat je gebeld hebt, fijner nog dat je teruggebeld bent en allerfijnst dat je een heeeeeeeeeeeeeeeeerlijk klinkend hartje hebt mogen horen! O+

Tankgirl, hoe was het bij de VK?? Heb je vandaag ook gelijk een echo gehad?

[ Bericht 8% gewijzigd door Poppedein op 28-09-2010 15:16:06 ]
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_86942811
Fijn dat je toch mocht komen Tally en het hartje horen O+
Mooie echo ook!

Ik heb die van rond dezelfde tijd hier ook staan en dan hou je de 20-weken echo foto er naast. Echt onvoorstelbaar hoe snel het groeit en er als een compleet mensje uitziet 10 weken later.
The way you rock'n'roll
pi_86942867
Wat fijn Tally dat je toch nog komen..

Jeetje Sil, wat 'n knurften daar zeg. Je zou ze toch.....
*poef* nu is het weg
pi_86943106
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 15:10 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Fijn dat je toch mocht komen Tally en het hartje horen O+
Mooie echo ook!

Ik heb die van rond dezelfde tijd hier ook staan en dan hou je de 20-weken echo foto er naast. Echt onvoorstelbaar hoe snel het groeit en er als een compleet mensje uitziet 10 weken later.
Owh dat hadden we met deze al. Aangezien we elke week vanaf week 5 een echo hebben gehad zie je echt een mensje groeien.
Maar deze echo was toch wel het schattigste van allemaal.. Die beentjes O+

Mijn man heeft ze op zijn telefoon en is het hele pand rond gegaan om te laten zien vertelde zijn collega :')
pi_86944322
Fijn dat je mocht komen Tally! En fijn dat je het hartje hebt gehoord! En die echo's, O+

Sowieso merk ik deze zwangerschap hoe groot de geruststellende rol van een vk eigenlijk is. De vorige keer ging alles soepel en stond ik altijd na vijf tellen weer buiten bij een afspraak. Omdat het deze keer zowel fysiek als mentaal een stuk zwaarder is, heb ik veel meer behoefte aan die geruststelling en die is er gelukkig nu. Ik mag nu gewoon iedere 2 ipv 4 weken komen om mijn hart te luchten en hartje te luisteren en dat is echt zo fijn!
pi_86944897
Tally, wat een lieve echo's inderdaad, nog zo schattig klein... O+ Fijn dat je gerustgesteld bent.

Sil, volgens mij moet je je zoiets nu zeker juist proberen van je af te laten glijden ipv je zo op te winden... gewoon voor jezelf hoor, je moet niet teveel opwinding om je heen hebben. Ik zou het denk ik mijn man hebben laten afhandelen... (en dat terwijl ik graag dingen zelf regel ;) )
Heel veel sterkte :* en doe rustig aan.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 28 september 2010 @ 16:23:55 #33
147316 crew  DJMO
#trut
pi_86945506
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 16:08 schreef Suzanna het volgende:
Tally, wat een lieve echo's inderdaad, nog zo schattig klein... O+ Fijn dat je gerustgesteld bent.

Sil, volgens mij moet je je zoiets nu zeker juist proberen van je af te laten glijden ipv je zo op te winden... gewoon voor jezelf hoor, je moet niet teveel opwinding om je heen hebben. Ik zou het denk ik mijn man hebben laten afhandelen... (en dat terwijl ik graag dingen zelf regel ;) )
Heel veel sterkte :* en doe rustig aan.
hoe is het met jou? en met je man?

Sil .. ik heb er even geen woorden voor .. de situatie, en ook de reactie van die vent niet. Wat suzanna zegt.. probeer het in godsnaam van je af te laten glijden, want echt, je hebt jezelf en je kleintje ermee lieve schat :*

tally .. die reactie van die assistente :{ gelukkig was je vk het tegenovergestelde!!

dinsdag 28 september 2010 @ 16:24:16 #34
54772 Silmarwen
pi_86945521
Dat was ook de bedoeling,maar die zat in een meeting en ik was ongeduldig... Was wel beter geweest denk ik.
pi_86951910
Tally, wat een geweldige echo! Heel gaaf om te zien. Dat is geen heel gebruikelijk plaatje.

DML, heel gaaf dat je vriend het kindje heeft gevoeld! Wat vond hij ervan?

Stengeltje, ik ervaar het precies zo, hoe fijn de geruststelling van de verloskundige is. Het maakt voor mij alle verschil dat ik altijd langs mag komen en een eerlijke mening te horen krijg. Vaak is dat 'heel rot voor je, maar dit hoort er gewoon bij' en dan is het oké. De verloskundige heeft me ook door de prikdip heen geholpen. Het prikken gaat nog even waardeloos als in het begin, maar doordat zij me het gevoel geeft dat ze met me meedenkt prik ik met frisse moed.

Rottig trouwens dat je je ook zo slecht voelt. Ik hoop dat een week rust je goed zal doen. Ik merk hier dat het niks uitmaakt: zodra ik me druk maak ben ik er meteen héél slecht aan toe. Ik ben vandaag bijvoorbeeld naar een financieel adviseur geweest en heb met mijn vriend Ivan opgehaald. Daar heb ik zelf allemaal weinig voor hoeven doen (in de auto stappen, meedenken en meepraten) en ik zit er compleet doorheen. Dat is gewoon heel rot.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_86952046
Oh, en vind je bloed laten prikken echt zo lastig met Amélie erbij, Huup? Het gaat hier waanzinnig snel. Oké, je moet wel een tijdje wachten, maar het prikken zelf is zo gebeurd. Ik zou Ivan op dat moment even in de kinderwagen zetten. Of neem je de doek mee?
pi_86952173
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 19:24 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, en vind je bloed laten prikken echt zo lastig met Amélie erbij, Huup? Het gaat hier waanzinnig snel. Oké, je moet wel een tijdje wachten, maar het prikken zelf is zo gebeurd. Ik zou Ivan op dat moment even in de kinderwagen zetten. Of neem je de doek mee?
t is een flink stuk lopen en ik moet er erg vroeg zijn dus dan ga ik met de fiets, dus geen kinderwagen voorhanden. Het kamertje waar geprikt wordt is erg klein en ze zitten er met zn twee'en, soms met zn drie te prikken. Er staat van alles op de grond daar waar ze beter niet aan mag komen enzo, dus echt handig of kindvriendelijk is het niet.

Het is ook geen ramp hoor! Maar als ik mag kiezen tussen even snel zonder kind gaan of met haar zo heel vroeg enzo dan heb ik liever het eerste :P

En in het ziekenhuis hebben ze een roze donut in t winkeltje dus eigenlijk gaat t me vooral daarom O-) :+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_86952398
Ik merk dat ik het erg lastig vind nog om hier echt mee te schrijven.
Deels omdat ik jullie niet ken en deels omdat ik me vaak 's avonds beroerd voel en niet achter de computer kruip.
Ik lees alles wel...

Morgen alweer 13 weken en volgende week mag ik weer naar de verloskundige en doet ze ook een pretecho.
Inmiddels zijn de kinderen uit mijn klas ook op de hoogte, dat maakt het overdag met de misselijkheid wel makkelijker.

Verder voel ik me absoluut niet zwanger, het besef is er eigenlijk ook helemaal nog niet...gek he.
pi_86952441
Dat klinkt inderdaad heel onhandig. Eigenlijk zou je een opblaasbare bumbo moeten hebben!
pi_86952542
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 19:32 schreef -Nienna- het volgende:
Verder voel ik me absoluut niet zwanger, het besef is er eigenlijk ook helemaal nog niet...gek he.
Het laatste vloeit volgens mij juist heel logisch voort uit het eerste! En ik stel me zo voor dat dat het ook minder 'nodig' of leuk maakt om over je zwangerschap te posten; je hebt immers weinig te melden. Maar we vinden het leuk om te lezen, hoor! En ik hoop dat je je snel beter gaat voelen.
pi_86954005
Het zal straks vast ook wel komen als er wat zichtbaar wordt, ik ben nu inmiddels al 4 kilo afgevallen dus van strakke broeken is nog helemaal geen sprake haha. En ik ben zo moe en beroerd dat dat het ook wat minder leuk maakt. Ik zou zo graag weer gewoon willen kunnen eten, zonder misselijk te worden.

Afgelopen zondag wel voor het eerst zelf wat kleine dingetjes gekocht...een knuffel, een pakje en een namenboekje, was ook voor het eerst dat ik er de behoefte aan had om zelf iets te kopen. Dus het begint een klein beetje te komen ;)
pi_86954452
Als je zwangerschap 'normaal' verloopt dan ben je nu ook snel van de misselijkheid af! Wat volgt is een nieuw soort niemandsland, maar oh wat zul je blij zijn als je van dat nare gevoel af bent.
  dinsdag 28 september 2010 @ 20:19:44 #43
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_86954757
Oh leuk, Nienna, dat eerste kopen van dingetjes voor de beeb, maakt het toch wat echter allemaal...

En bloedprikken met kind, man ging mee eerste keer, en nu ga ik volgende week alleen met kind. Ben benieuwd, zal vast wel snel zat gaan. Ga altijd zonder kinderwagen, eigenlijk loop ze met veel dingen al goed mee, maar ben benieuwd of ze ergens goed blijft zitten. Succes in het verleden, geen garantie voor de toekomst :D

DJMO gefeliciteerd met je sleutel! Wij zijn tijdens deze zwangerschap al 2 keer verhuisd, en tijdens de voirge 1 keer. Dus heb er ervaring mee. Ik zou vooral niet teveel allerlei 'zorgen' maken over hoe Jan zich zal aanpassen, want je kan het natuurlijk ook een beetje projecteren. Hier heeft het kind alleen op de dag zelf lopen zieken, maar dat had meer te maken met het niet mogen 'meehelpen', papa die in en uit liep, en van die superinteressante dozen enzo. En ik? Ik heb heul weinig gedaan. Beetje inpakken, uitpakken en schoonmaken :)

Tally, wat fijn van de echo! Mooi!

Claudia, dat er doorheen zitten. Vervelend hoor! En met name omdat je er gewoon niet zoveel mee kan, je er niet echt op anticiperen ofzo. Of vooruit rust nemen. Gewoon heel veel rustige dagen gewenst met weinig drukmaakzaken.

Ik ben een beetje ziek. Keelpijn, hangerig, misselijk, niet zo blij. Bah gewoon. Niet dat je thuisblijft of dvd-jes gaat kijken ofzo, maar gewoon net aan de hele tijd. En dan hebben we ook nog bezoek van beste vriend van man, dus als het avond is en ik normaal gewoon tegen de man kan aanhangen/aanzeuren/ed, dan zijn we nog niet alleen, of is hij de deur uit. Ook 'moet' het huis de hele tijd wat meer aan kant zijn, ik 'normale' kleren aan, etc.etc. Geen uitgebreide maaltijden ofzo, en het is een hele lieve vent (voor zover je dat over een andere man kan zeggen), maar het is toch een beetje of je zelf op bezoek bent in je eigen huis.... JE gaat niet even schreeuwen, schat kom mijn buik eens voelen terwijl je je t-shirt tot aan je kin optrekt ofzo. Ja, dat dus...
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_86954839
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 20:14 schreef Claudia_x het volgende:
Als je zwangerschap 'normaal' verloopt dan ben je nu ook snel van de misselijkheid af! .
Ik hoop het!
  dinsdag 28 september 2010 @ 20:26:58 #45
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_86955171
Allereerste echo vanmorgen gehad, we zagen het hartje kloppen :)
Was zo ontroerd, heb echt even gejankt toen we weer buiten waren.
We zijn nu 8 weken en 2 dagen, en de kleine is maar liefst 1,6 cm groot O+

En.. de datum is (voorlopig) : 8 mei 2011 :)
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_86955213
Basboussa, hopelijk voel je je snel weer wat beter. Ik kan me goed voorstellen dat je je voelt alsof je op bezoek bent in je eigen huis...mijn vriend heeft kantoor in huis en als er klanten zijn doe ik ook niet wat ik normaal wel doe.
  dinsdag 28 september 2010 @ 21:00:58 #47
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_86956787
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 20:26 schreef The_Tankgirl het volgende:
Allereerste echo vanmorgen gehad, we zagen het hartje kloppen :)
Was zo ontroerd, heb echt even gejankt toen we weer buiten waren.
We zijn nu 8 weken en 2 dagen, en de kleine is maar liefst 1,6 cm groot O+

En.. de datum is (voorlopig) : 8 mei 2011 :)
Oe, 1,6 cm... Kun je je gewoon voorstellen dat dat in mei gewoon al een kind is van zeg 50 cm? O+

Wat ontzettend fijn! En 8 mei is een hele mooie datum!
pi_86957638
Waaaaaa jullie gaan hard....

Tankgirl, Tally die twee echofoto is geniaal!!! Mooie echo's hoor...

DJMO gefeliciteerd *O*

Claudia, ik kan niet meer dan :* . Ik herken heel veel van mezelf (iig mijn vorige zwangerschap) in je....

Basboussa beterschap

Tally Tankgirl feli met je eerste echo *O* .
Wij hebben zojuist ook de eerste gehad, 7w4d dus mijn datum is voorlopig 13 mei 2011 *O*

Verder ook hier ziek, buikgriep, dus mijn enige solid food vandaag is banaan geweest. En mede door de misselijkheid van het zwanger zijn enorm gekokhalsd (totdat ik er spierpijn van kreeg :') )...

[ Bericht 1% gewijzigd door Narr op 28-09-2010 21:22:19 (zwangerschapshormonendementiedinges) ]
I have a simple philosophy: Fill what's empty. Empty what's full. Scratch where it itches.
pi_86957754
Oh NIenna vergeet ik jou :*

Ik weet hoe het voelt, die ellende van de misselijkheid. En tja, dat eerste dingetje kopen, maakt het toch wat echter....
I have a simple philosophy: Fill what's empty. Empty what's full. Scratch where it itches.
pi_86957778
Je haalt Tankgirl en Tally door elkaar ;)
pi_86957874
Oh crap, dit is de eerste die ik gooi op mijn zwangerschapshormonendementiedinges :P
  dinsdag 28 september 2010 @ 21:34:17 #52
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_86958667
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 21:16 schreef Narr het volgende:
Waaaaaa jullie gaan hard....

Tankgirl, Tally die twee echofoto is geniaal!!! Mooie echo's hoor...

DJMO gefeliciteerd *O*

Claudia, ik kan niet meer dan :* . Ik herken heel veel van mezelf (iig mijn vorige zwangerschap) in je....

Basboussa beterschap

Tally Tankgirl feli met je eerste echo *O* .
Wij hebben zojuist ook de eerste gehad, 7w4d dus mijn datum is voorlopig 13 mei 2011 *O*

Verder ook hier ziek, buikgriep, dus mijn enige solid food vandaag is banaan geweest. En mede door de misselijkheid van het zwanger zijn enorm gekokhalsd (totdat ik er spierpijn van kreeg :') )...
Oh leuk, zitten we dicht bij elkaar *O* *O*
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_86958673
Een :* voor de mensen met misselijkheid. Hopelijk is het snel over voor jullie.
The way you rock'n'roll
  dinsdag 28 september 2010 @ 21:45:16 #54
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_86959307
Kom er opeens achter dat ik nog niets gehaald heb voor baby. Nog geen eerste prulletje of wat. Nu compenseert oma dat wel, heb al pakjes, tutdingen whatever in huis, maar nog niets zelf gehaald.

Wat moet de man me dankbaar zijn!

Ik ben al 24 weken, nota bene! Ontkenningsfase is way vorige maand!
  dinsdag 28 september 2010 @ 22:01:33 #55
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_86960160
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 12:54 schreef Chooselife het volgende:
:o. :o. :o.

Gefeliciteerd! *O*.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_86960397
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 22:01 schreef k_i_m het volgende:

[..]

:o. :o. :o.

Gefeliciteerd! *O*.
god mens _O- ik dacht heel even dat je kwam vertellen dat je een tweede mini-me op komst hebt :D
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_86960495
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 22:05 schreef huuphuup het volgende:

[..]

god mens _O- ik dacht heel even dat je kwam vertellen dat je een tweede mini-me op komst hebt :D
grap van het jaar _O-
On zeh laptop
  dinsdag 28 september 2010 @ 22:10:13 #58
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_86960645
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 22:05 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Ik haak wel weer in als iedereen hier aan zijn 4e leg is begonnen :7.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_86961239
Tally...wat een prachtige echo en fijn dat je het hartje hebt gehoord *O* Jammer van de rare reactie van die ene assistente...

Sil...bah..kan me voorstellen dat je het allemaal een beetje zat begint te worden. En als dan Eneco ook moeilijk gaat doen snap ik je reactie helemaal. Sterkte wijffie :*

Nienna, 13 weken mijlpaal!

Tankgirl...een goeie 1e echo....geweldig hé? :D

En aanstaande nieuwe ouders, welkom!

Hier lijkt mijn buik met de dag groter te worden, en sinds een paar dagen soms ook krampig gevoel of een soort steekjes. Weet nog steeds niet hoe nou harde buiken precies aanvoelen, misschien dat dat het is? Ik merk wel dat werken me steeds zwaarder afgaat, ben moe en van 9 tot 6 uur 4 of 5 dagen per week wordt me te veel. Maar toch bikkel ik door, 22 oktober is hopelijk sneller dan ik denk.
Gelukkig is m'n mannetje lekker druk en aanwezig iedere dag, geniet zo van dat gewoel van binnen O+
Back in business.
  dinsdag 28 september 2010 @ 22:30:57 #60
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_86961766
Narr en The_Tankgirl staan erbij in het lijstje. :)
pi_86969053
Tally,wat een toffe plaatjes! Fijn dat je weer gerustgesteld bent!

DML: wat heerlijk dat je man de beeb ook gevoeld heeft!

Sil, inderdaad klote-Eneco! Balen dat je je ook helemaal niet lekker voelt. Hopelijk gaat dat allemaal snel veranderen!

Nienna, alweer 13 weken *O* Wij zitten echt dicht bij elkaar in april!

Tankgirl: een *O* voor de goede 1e echo!

Voor alle nieuwelingen: welkom!

En voor iedereen die ik vergat een :* ;) .

Hier gaat het even blegh... Heb sinds gisteren al een knallende koppijn en al twee dagen een onrustig gevoel in mijn buik. Een soort van drukkend gevoel als ik opsta, druk op mijn poeperd en meisjesbips zeg maar ;). Het is niet iets waar ik mega van in paniek geraak, maar het zit ook niet heel lekker. Net na mijn eerste ochtendplasje ging ik weer liggen en toen deed het gewoon ook ff zeer. Het is voornamelijk wanneer ik van houding verander (opstaan, omdraaien in bed, etc). Ik ga zo maar even de gyn bellen. Hopelijk drukt mijn groeiende babyhotel gewoon tegen wat onderdelen in mijn buik aan.

[ Bericht 2% gewijzigd door twentemeisje op 29-09-2010 07:35:03 ]
pi_86969757
Ik mag gelukkig vanmiddag langskomen. Het zal wel niets zijn (ik ben natuurlijk nog nooit eerder 13/14w zwanger geweest), maar dan ben ik in elk geval gerust gesteld.
pi_86969957
Fijn dat je langs mag komen twentemeisje! Fijnals ze je kunnen geruststellen.

*meld* 38 weken!! Vannacht gedroomd dat ze geboren was, maar dat ik alles vergeten was. Heel vaag. moest vanmorgen ook wel even nadenken. Maar heb nog niet het idee dat ze snel komt, mag ook nog wel blijven zitten van me.
Zo meteen weer fysio, en dan even sporten op laag tempo. (stukje fietsen, loopband en de armfiets) Gelijk even wegen. We hebben thuis geen weegschaal, dus wegen gaat op de sportschool. Ben benieuwd of ik al boven mijn start gewicht zit. Zat er vorige week nog net onder.
*poef* nu is het weg
pi_86970135
Goedemorgen!

Kaatjejannie, fijn dat je, je zo goed voelt! Succes met sporten!

Twentemeisje, fijn dat je even langs mag komen, hopelijk is alles goed!

DML. wat leuk dat je vriend je beeb heeft gevoeld! Hoe vond ie het?

Tally, mooie plaatjes! Echt super duidelijk!

Tankgirl, gefeliciteerd met je goede echo!

En verder weet ik het ff niet meer! Sorry!

Ik Meld me bij deze weer! Redelijk geslapen. Vannacht weer wat gerommel maar beeb zit nog steeds binnen!
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_86970241
Twentemeisje, om je alvast gerust te stellen: ik herken het heel erg. Ik had het de vorige keer ook. En zeker als ik net geplast had, alsof mijn blaas dan weer ruimte moest zoeken om ergens te gaan liggen. Fijn dat je langs mag komen!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_86970276
Goed dat je langsgaat, twentemeisje! Ik herken het ook heel erg maar het is altijd goed als ze even naar je kijken. Misschien willen ze controleren of je geen blaasontsteking hebt, bijvoorbeeld.
pi_86971365
Tally, prachtige echo's, die met die beentjes is priceless O+
Tankgirl en Narr gefeliticiteerd, de eerste keer is altijd zo spannend maar ook enorm leuk :Y
DML, wat leuk voor de meneer, ik merk hier dat dat ook iets is waardoor het voor hem "echter" wordt O+
Sil, bummer... vooral als het aangekondigd is.
Basboussa, beterschap :*
Nienna, met een beetje mazzel beginnen je buikomvang en misselijkheid nu omgekeerd evenredig toe te nemen en af te nemen, komt allemaal goed :*
TM, geruststelling is altijd goed, en zeker in jouw geval niet meer dan logisch :*
Shirley, nog groter?? :o ;)
Claudia, het is vervelend dat zelfs "kleine dingen" je nu al zo uitputten, maar je kunt niet anders dan accepteren dat het deze keer in een iets ander tempo gaat.... aan de oorzaak kun je waarschijnlijk niets veranderen, dus dan rest je weinig anders dan het te accepteren, komt uiteindelijk ook wel weer goed ;) :*

Hier gisteren weer een sticker gekregen van de VK, ze heeft m'n ijzer gemeten en dat was een keurige 8.1 en gezien het met de vorige bloedtest (met 9 weken) 8.4 was, had ze verwacht dat het nu met 30 weken veel lager zou zijn, maar niet dus, dan heeft het kennelijk toch effect dat ik m'n zwangerschapsvitaminen met Tropicana inneem (dus met vitamine C) en niet meer 's morgens met drinkontbijt (met zuivel wordt ijzer bijna niet opgenomen, en met vitamine C juist beter), en m'n bloeddruk was 125/80.
Plus dat ik nog een afspraak mag/moet maken voor een groeiecho, wegens m'n oud wijf factor en omdat ze bij de SEO niet gekeken hebben naar de ligging van de placenta :D

Al met al ben ik nu op m'n 44ste gewoon "gezonder" zwanger dan op m'n 25ste... toen een verhoogde bloeddruk en te laag ijzer :') :X
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_86971622
Thanks meiden! Ik denk zelf ook niet direct dat er wat mis is met de beeb, maar zoals jullie ook al aangeven dat er wat dingen schuiven/drukken/etc.. Het leek me alleen niet een heel goed idee om me er de komende twee weken druk over te blijven maken. Gelukkig zijn ze dat wel met me eens en mag ik dus langskomen.

Mijn lief belde net dat hij de MT-vergadering van vanmiddag heeft afgezegd om erbij te kunnen zijn. Fijn! Ik had gezegd dat hij dat niet hoefde te doen omdat die vergadering een hele belangrijke is. Maar gelukkig is deze verplaatst op zijn verzoek en kan ie lekker met mij mee.

En een ^O^ voor de goedgekeurde en meldplichtigen!
pi_86971847
Wat goed dat je nog sport kaatjejannie! En een stickertje voor leandra, klinkt goed allemaal!!!
  woensdag 29 september 2010 @ 11:02:35 #70
54772 Silmarwen
pi_86972954
Twentemeisje, ik snap je zorgen hoor. Fijn dat je langs kan komen, en idd, misschien heb je wel een blaasontsteking!

Kaatje, wow je sport nog! Heb je daar nog puf voor?

Leandra, ik vind jouw ervaring zo bijzonder. Eerst op je 25ste zwanger en nu je 44ste, dat moet echt en wereld van verschil zijn! Bij mij zit er slechts 2 jaar tussen en ik kijk er nu al zo anders naar!

Bij de gyn geweest. CTG was prima, bloeddruk 120/70 dus prima, beebje deed het ook prima. Wel gezegd dat de baby rustiger is de laatste dagen, maar 's avonds nog regelmatig voetjes zichtbaar zijn. Knut vertelde nog over de laatste adalat en de gyn zei gewoon, dat dat idd gebrek aan dossierkennis was. Artsen luiheid noemde hij het. Ik was nog geen 34 weken, ik had weeen, dus weeenremmers ook al was er afgesproken dat dat niet meer zou gebeuren. Knut was helemaal opgelucht nu. ;)
En dan nu het goede/slechte nieuws. :D De baby was behoorlijk gegroeid. Het buikje loopt 2 weken voor, komt door de diabetes, wat steeds slechter onder controle blijft. Ik blijf 's ochtends tegen of over de 11 gaan terwijl de insuline steeds goed wordt verhoogd. Ik denk dat ik morgen alweer 4 eenheden omhoog ga. Dat betekent dat ik sinds de start, 4 weken terug, verviervoudigt ben met insuline, en waarschijnlijk ook langwerkende ga krijgen. Dinsdag naar de internist.
Anyways, volgende week terug, en........ als de baby er niet is die week daarna... wil hij de bevalling op weg gaan helpen, volgens mij dmv strippen. Fijn dat we nu een soort deadline hebben. 37 weken, tenzij baby explosief groeit deze week. Anderhalve week geleden zat baby op schema, nu liep baby bijna 2 weken voor...
  woensdag 29 september 2010 @ 11:36:00 #71
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_86974044
[Knut] Een erkenning dat het eigenlijk toch best wel fout was is het enige dat ik echt wilde weten. Dat het weinig kwaad kon en dergelijke wist ik al. Maar een gyn die toegeeft dat er een foutje gemaakt is vind ik alleen maar prettig. Al gok ik dat hij offcieel zal ontkennen dat hij dit gezegd heeft, maar dat zal ik hem ook nooit officieel laten vertellen.

Ik heb weer een compleet goed gevoel bij de kunde in het ziekenhuis :)
pi_86974524
Dat kan ik me heel goed voorstellen Knut, vooral het gevoel dat er nu ook zo makkelijk overheen gewandeld wordt terwijl die wellicht relatief kleine foutjes voor jullie wel veel impact hebben (gehad)
Sterkte samen met alle onzekerheid! Zet m op nog even Sil! Het einde komt heelhard in zicht!

Tankgirl, wat heeeeerlijk dat je echo gister goed was! *O*

Twentemeisje, fijn dat je terecht kan en heel goed dat je gebeld hebt!! Het is niet meer dan logisch dat je in dit stukje niemandsland gewoon af en toe wat bevestiging nodig hebt dat het daarbinnen allemaal gewoon nog hartstikke goed zit Als je lichaam je dan kleine dingen laat voelen die je niet gewend bent is die behoefte nog veel groter. Goed te horen dat je goed naar je gevoel luistert en aan de bel getrokken hebt! Ook voor mij klinkt het echter als een heel herkenbaar gevoel!

*O* Ik heb gister ook de echo gehad, een kloppend hartje en een voorzichtig opspringend kindje met al wat herkenbare contouren *O* Een datum is nog niet vastgesteld, maar ik verwacht m ergens rond 9 mei. Dat is iets korter zwanger dan op basis van mijn laatste 2 cycli, maar weer wat langer dan waar ik al vanuit ging na de digitesten die ik gedaan heb, ongeveeer 8+3 wkn vandaag in ieder geval. Over een kleine 3 weken de echte termijnmeting. Toch wel weer veel meer last die van mijn schouders valt dan ik mezelf toegegeven had hoor, ik ben er nu (zonder reden) écht onzekerder over of alles goed zal gaan dan de vorige keer, toen was ik alleen maar vol vertrouwen!
pi_86974802
Fin dat je nu meer duidelijkheid hebt Sil, dat lucht wel op denk ik?

ennuh het sporten, meer wat bewegen op bejaarden temp hoor. 15 minuten op de fiets, 10 minuten op de handbike en nog een minuut of 10 lopen. Dat dan gecombineerd met de fysio voor mijn bekken. 1 keer in de week. elke week zie ik dr weer tegenop, maar toch steeds blij dat ik gegaan ben.

Fijn van de goede echo Loffie *O*
*poef* nu is het weg
  woensdag 29 september 2010 @ 11:57:47 #74
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_86974816
Fijn die kloppende hartjes en mooie echo's. Toch altijd spannend en een opluchting om wat goeds te horen/zien. Meiden: geniet ervan.
pi_86975272
Er werd gevraagd hoe mijn meneer het vond dat hij wat kon voelen. Hij was er al ruim een week mee bezig. Dacht zelfs wat te voelen vorige week terwijl ik nog niks voelde. Hij had er de volgende ochtend per mail over en ging gisteravond weer voelen. Ik geloof dat hij het dus wel tof vindt en dat het inderdaad eindelijk echt voelt voor hem.
In ieder geval is het voor mij weer een duwtje om het ook leuk te vinden.

Twentemeisje, wat je omschrijft herken ik wel ook. Goed dat je gewoon gaat. Ik heb geaccepteerd dat het er bij hoorde en wilde niet ergens gaan, voor mijn gevoel, zeuren maar heb me wel degelijk zorgen gemaakt.

Wat goede echo's voor sommigen. Altijd fijn om je kindje te zien en de bevestiging te hebben dat het nog steeds goed gaat :Y

Sil, klinkt als een goed actie plan dat er klaar ligt. Al is het wel balen dat de suiker maar niet onder controle komt.
The way you rock'n'roll
pi_86975310
Sil fijn dat je duidelijkheid hebt en dat er een plan van aanpak is enzo.

Loffie wat fijn!! *O* *O*
Ik herken het wel, ondanks dat ik me bij Amélie ook de nodige zorgen heb gemaakt over dat t heus mis kon gaan voelden die zorgen deze keer anders. Zwaarder of sterker ofzo. Niet dat ik gelijk in standje drama schoot :P maar je weet inmiddels wat je ervoor terug krijgt aan het einde van de rit en je bent je er zoveel meer van bewust dat zo'n heel klein klompje cellen gewoon een echt mensje is straks. (je = ik in deze zin :P ). Het had voor mij allemaal des te meer betekenis enzo en de opluchting was er ook naar.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_86975347
ahw DML wat lief dat ie er zo mee bezig is O+
B. heeft ons meisje gister ook voor t eerst gevoeld :D t was ook niet te missen volgens mij zo hard schopte ze :') maar ik zag hem wel gelijk oplichten en helemaal blij ervan worden.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_86977190
ik weet eigenlijk niet of het in dit topic hoort, maar ik weet niet goed waar ik het anders moet posten.

ik vind het heel erg moeilijk om te genieten van het feit dat ik zwanger ben. Als ik het erover heb met mijn man of met vriendinnen voelt het wel goed en kan ik me niet voorstellen dat de zwangerschap niet goed zou gaan. Maar als ik alleen ben, of op het werk waar niemand het weet, dan blijf ik maar malen of het wel goed gaat en kan ik me juist niet voorstellen dat het goed zal blijven gaan.
En dan zie ik hier de een na de ander streepjes plassen, vol blijdschap wachten op de eerste echo en die echo is dan nog goed ook. Het lijkt onbegrijpelijk en zo voelt het voor mij ook. Ik denk dan ook dat als het bij iedereen goed gaat, dat het dan statistisch gesproken toch een keer bij iemand fout moet zijn. En dan voelt het heel logisch dat ik diegene ben.

ik weet eigenlijk niet waarom ik dit heb getypt, maar het voelt fijn deze gedachten kwijt te kunnen. Mijn man is ervan overtuigd dat het gewoon goed gaat en kan niet zoveel met deze gevoelens. Hij zegt (en daar heeft hij ook wel gelijk in) waarom nu al depri zijn als het mis is dan is daar nog tijd genoeg voor. Nu moet je juist genieten. En dat probeer ik ook, maar lukt vaak niet.

sorry voor de lap tekst en de egopost
pi_86977507
Klavertje-4, ik heb precies hetzelfde gedacht in het begin. Ook mijn partner kon er weinig mee en was er van overtuigd dat het gewoon goed zou gaan. Ik heb weken op het toilet zitten loeren of er niet toch spotting was e.d.
Ook had ik een verhaal gelezen van een BN-er wiens vrouw met 17/18 weken als nog mis ging en dit was voor mij een reden om nog langer dan 13 weken mij zorgen te maken.

Nu was ik vanaf het begin lichamelijk heel beroerd en is daar al de basis gelegd voor mijn prenatale depressie denk ik dus aan mij heb je verder niks. Ik heb ook niet de gouden tip om je wel op die roze wolk te krijgen maar ik herken het dus wel.
Probeer in ieder geval niet op de nare verhalen e.d. te googlen en ik hoop van harte dat je binnenkort wel kan genieten na een echo.
The way you rock'n'roll
pi_86977725
dank je wel DML voor je lieve reactie.

dat misselijke, daar maak ik me dan weer zorgen over dat ik dat niet heb. Het helpt ook niet dat mijn moeder iedere keer als ik haar zie vraagt 'en, ben je al misselijk?'
Terwijl ik rationeel best weet dat niet iedereen misselijk wordt.
  woensdag 29 september 2010 @ 14:08:32 #81
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_86979482
Je niet teveel zorgen maken, hoor, Klavertje! Iedereen is anders zwanger, en natuurlijk is het normaal om het allemaal wat spannend te vinden, maar in de meeste gevallen gaat het gewoon goed. (Al zijn er natuurlijk van die verhalen, als die BN-er (wie?) van DML, maar echt je kan er zelf niets aan doen...)

Heel veel dames genieten niet zo van het zwangerzijn, vinden het maar wat spannend en voelen zich niet 'lekker in hun vel'. Maar daar worden de beebs niet minder leuk van (hoop ik!).

En als het echt niet lukt, dan is er tegenwoordig heel wat hulp beschikbaar... :)
pi_86979828
quote:
Op woensdag 29 september 2010 13:23 schreef klavertje-4 het volgende:

dat misselijke, daar maak ik me dan weer zorgen over dat ik dat niet heb. Het helpt ook niet dat mijn moeder iedere keer als ik haar zie vraagt 'en, ben je al misselijk?'
Bij mij werd die vraag ook dagelijks gesteld, maar ik heb geen last gehad van misselijkheid. Echt, elke zwangerschap is anders!!
*poef* nu is het weg
pi_86980323
Hoe staat het met jouw hulp Basboussa? En die BN-er was Mark Tuitert zijn vrouw.
The way you rock'n'roll
pi_86981546
huup, je verwoordt het perfect zoals ik het nu ook voel :D . Ik sprak gisteren de verlos en die zag dat heel vaak bij 2e of xste keer zwangeren....

En klavertje, vwb de misselijkheid, bij de 1e had ik ALLES, behalve misselijkheid en nu enkel misselijkheid. Dus ja, tis elke keer anders.
pi_86982238
Ik hoor ook meer verhalen om me heen van mensen die juist helemaal niet misselijk waren, Klavertje!!

En vandaag 13 weken, jeuh!
  woensdag 29 september 2010 @ 15:39:46 #86
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_86983106
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:29 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Hoe staat het met jouw hulp Basboussa? En die BN-er was Mark Tuitert zijn vrouw.
Nog niets gehoord, en het is inmiddels bijna 8 weken geleden... Misschien als ik een keer bevallen ben ofzo....

Gaat inmiddels al wel wat beter, denk ik, maar voel wel alsof ik een beetje in een impasse zit ofzo..

En met jou? alles al een beetje op gang nu?
pi_86983868
Ik heb ook nog niet 1x overgegeven Klavertje, je tergende onzekerheid herken ik echter wel. Doordat de vorige zwangerschap in een miskraam eindigde waren de eerste weken van deze zwangerschap helemaal niet leuk. Maar ik moet zeggen, hoe meer deze vordert, hoe meer vertrouwen ik krijg dat het helemaal goed gaat komen. En dat had ik vooraf niet gedacht, ik dacht dat het een 9 maanden durende lijdensweg (qua angstgevoel) zou worden. Ik kan je melden: dat is het niet! Gelukkig! Hopelijk kun jij ook snel gaan genieten en krijg je vertrouwen in de goede afloop.

Vanmiddag dus bij de vk in het ziekenhuis geweest: alles is GOED! Ik denk dat ik in april ga bevallen van een acrobaatje. Mijn hemel wat een beweeglijk kind groeit er in mijn binnenste! O+ Wederom een behoorlijke opluchting dat het kindje het goed maakt. De pijn die ik heb is met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid groei- cq. bandenpijn. Zoals verschillende meiden hier al zeiden, het hoort erbij en kan geen kwaad. Het is alleen een beetje vervelend, maar nu ik weet dat het niets erg is, is het natuurlijk goed te doen.

Ik ben blij *O* .
  woensdag 29 september 2010 @ 15:56:46 #88
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_86984034
quote:
Op woensdag 29 september 2010 15:53 schreef twentemeisje het volgende:
Ik heb ook nog niet 1x overgegeven Klavertje, je tergende onzekerheid herken ik echter wel. Doordat de vorige zwangerschap in een miskraam eindigde waren de eerste weken van deze zwangerschap helemaal niet leuk. Maar ik moet zeggen, hoe meer deze vordert, hoe meer vertrouwen ik krijg dat het helemaal goed gaat komen. En dat had ik vooraf niet gedacht, ik dacht dat het een 9 maanden durende lijdensweg (qua angstgevoel) zou worden. Ik kan je melden: dat is het niet! Gelukkig! Hopelijk kun jij ook snel gaan genieten en krijg je vertrouwen in de goede afloop.

Vanmiddag dus bij de vk in het ziekenhuis geweest: alles is GOED! Ik denk dat ik in april ga bevallen van een acrobaatje. Mijn hemel wat een beweeglijk kind groeit er in mijn binnenste! O+ Wederom een behoorlijke opluchting dat het kindje het goed maakt. De pijn die ik heb is met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid groei- cq. bandenpijn. Zoals verschillende meiden hier al zeiden, het hoort erbij en kan geen kwaad. Het is alleen een beetje vervelend, maar nu ik weet dat het niets erg is, is het natuurlijk goed te doen.

Ik ben blij *O* .
Ontzettend fijn, twente_meisje, dat je nu toch bevestiging hebt dat het allemaal toch best 'normaal' is en dat acrobaatje het gewoon heel netjes doet!
  woensdag 29 september 2010 @ 16:03:07 #89
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_86984298
Sorry Sorry Sorry, ben heeeeel lang niet meer hier geweest, heb volgens mij een heleboel beebs gemist, maar zie dat het lijstje onder mij toch alweer behoorlijk gegroeid is *O* *O* *O* *O* *O* (heb geen zin om terug te lezen)
Hier gaat het met mij en beeb helemaal goed (tenminste, heb ondertussen 3 echo's gehad en ik heb denk ik zelf het hartje al gehoord via de dopler *) ), wel wat meer last van misselijkheid en vermoeidheid en helaas zijn we door een plotselinge burnout van (8> eerder van onze welverdiende vakantie terug moeten komen :'( , maar dat halen we nog wel eens in!
Nu uitkijken naar dinsdag!

sorry voor de egopost, ga proberen de draad weer op te pakken en te snappen waar het allemaal overgaat......
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_86984372
quote:

Ik ben blij *O* .
Wat fijn nieuws!!!! *O*
*poef* nu is het weg
pi_86984437
quote:

Ik ben blij *O* .
Twentemeisje mijn vorige zwangerschap is ook in een miskraam geeindigd. Ik denk dat daar inderdaad veel angst vandaan komt. Op dit moment voelt het voor mij ook als een lange lijdensweg, goed om te lezen dat daar nog verandering in kan komen. Wat fijn dat je echo goed was!

Bedankt allemaal dames, voor jullie opbeurende woorden, ik denk dat ik gewoon nog even onder een steen moet gaan kruipen totaan de echo (15 oktober).
pi_86984614
*O* *O* TM *O* *O* ik ben ook heel blij voor je! Wat fijn dat alles gewoon goed gaat en dat het iets "simpels" was als groei/bandenpijn! :*
pi_86985445
19 Weken onderweg. Vandaag "20 weken echo". En alles klopte! En de baby telt al 25 cm!

Vandaag pip-behang bestellen en vloerdbedekking voor de babykamer. O+

Pip early bird white. Soort parelmoer-wit met vogels.
  woensdag 29 september 2010 @ 16:37:11 #94
54772 Silmarwen
pi_86985762
Twentmeisje, wat fijn! Opgelucht nu? En bij twijfel gewoon bellen hoor, liever een keer te veel dan te weinig. Ik zou alleen mijn eigen advies eens moeten volgen. :+

Klavertje. Zwanger zijn is niet alleen een roze wolk. Bij mijn eerste heb ik wel honderden keren getwijfeld, vooral omdat ik meerdere kerenbloed verloor. Ik was zo onzeker en die roze wolk was lang niet zo roze hoor. Deze keer was ik zo misselijk dat ik de eerste drie maanden ook niet vreselijk genoot. En bij de eerste zwangerschap was ik amper misselijk wat me vreselijk aan het twijfelen maakte. Maar hou jezelf goed in de gaten, dat je geen donkere randen om je dag krijgt. Trek op tijd aan de bel als je je echt niet happy voelt! En tuurlijk is het eng als het al eens mis is gegaan! Hopelijk geeft de echo je straks weer wat meer zekerheid en kun je meer genieten!

Chooselife, fijn dat alles goed was bij de 20 weken echo. Dat is toch een soort van mijlpaal in de zwangerschap! Behang is niet helemaal mijn smaak ;) Maar wel fijn dat het al uitgezocht is. Hier is de babykamer soortemet klaar, er staat alleen nog een logeer bed in. :@

Hier rommelt het weer. Enorme menstruatiepijn, veel pijnlijke harde buiken, zonder regelmaat en een zere rug! We houden het gewoon spannend hier. :+
pi_86986039
Sil, wij kunnen wel naast elkaar op een bankje gaan zitten. Haha ik ben gelukkig nu 37w maar voor jou is het nog ff spannend! Hopelijk groeit je beeb iets minder snel als de insuline weer aangepast is! Sterkte ermee!

Twentemeisje, fijn dat alles goed was! *O*

Loffie, gefeliciteerd! *O*

Basboussa, weer een beetje opgeknapt?

JeetjeJom, weer terug van vakantie! Welkom back!

Klavertje4, ik ben ook helemaal niet misselijk geweest. Maar ik snap dat je graag wat kwaaltjes zou willen zodat het wat echter voelt! Sterkte :*

Chooselife, wat fijn dat jullie een goede echo hebben gehad! En het geslacht? O-)
vindt het behang meer voor een meisjeskamer..
29/10/'10 - 25/03/'13
  woensdag 29 september 2010 @ 16:48:06 #96
54772 Silmarwen
pi_86986185
quote:
Op woensdag 29 september 2010 16:44 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Sil, wij kunnen wel naast elkaar op een bankje gaan zitten. Haha ik ben gelukkig nu 37w maar voor jou is het nog ff spannend! Hopelijk groeit je beeb iets minder snel als de insuline weer aangepast is! Sterkte ermee!

Twentemeisje, fijn dat alles goed was! *O*

Loffie, gefeliciteerd! *O*

Basboussa, weer een beetje opgeknapt?

JeetjeJom, weer terug van vakantie! Welkom back!

Klavertje4, ik ben ook helemaal niet misselijk geweest. Maar ik snap dat je graag wat kwaaltjes zou willen zodat het wat echter voelt! Sterkte :*

Chooselife, wat fijn dat jullie een goede echo hebben gehad! En het geslacht? O-)
Zullen we een datumtweeling doen. ;)
pi_86986262
quote:
Op woensdag 29 september 2010 16:44 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Dat kan ik helaas niet zeggen, omdat het dan achterhaald kan worden door mensen uit mijn "echte leven".

Eén wandje pip, 3 wanden glasvezel met een sausje. Lichtblauwe/cyaan vloerbedekking. Witte meubeltjes. Redelijk onzijdig tot nu toe. ^O^
pi_86986857
Ik wil best een datumtweeling Sil, maar niet op de 30e dan is mijn schoonmoeder jarig.

Geen probleem chooselife, hou het lekker geheim! Plaats je foto's straks in het kinderkamertopic?
29/10/'10 - 25/03/'13
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 29 september 2010 @ 17:44:46 #99
147316 crew  DJMO
#trut
pi_86988270
-edit- verkeerde topic :')

pi_86988714
Bedankt lieve meiden! :*

Verloskundige van het zknhs belde net om te zeggen dat mijn urine okee was, geen blaasontsteking dus.

Chooselife, ik vind Pip-behang ook heel erg mooi, jouw vogeltjes dus ook. Met name deze vind ik ook errug tof:

Maar das meer iets voor het kinderkamer inspiratie-topic ;).

@Klavertje-4: ik moet bekennen dat ik nog bij elke toiletgang controleer of er geen bloed op het toiletpapier te zien is. Die bloedingen in de 1e zwangerschap maken wat dat betreft veel kapot wat het onbevangen zijn betreft. Het verschil is dat ik het nu als een soort van standaard handeling doe (ik denk er niet eens meer bewust over na) terwijl ik in het begin vd zwangerschap gewoon bijna bang was om naar het toilet te gaan. Het gaat echt beter worden meis! :*
pi_86989209
quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:55 schreef twentemeisje het volgende:

@Klavertje-4: ik moet bekennen dat ik nog bij elke toiletgang controleer of er geen bloed op het toiletpapier te zien is.

Dat heb ik tot nu toe de hele zwangerschap gedaan. :@
*poef* nu is het weg
  woensdag 29 september 2010 @ 18:38:47 #102
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_86990207
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:09 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

Dat wordt straks nog even schrikken dan, na de bevalling ;) Omschakelen!
  woensdag 29 september 2010 @ 19:43:28 #103
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_86992942
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:09 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

Hier ook heel herkenbaar :D Hoewel ik een heel goed gevoel heb, vind ik deze eerste weken toch ook wel heel spannend :@
Oude (on)bekende.
pi_86993403
Klavertje-vier: kan je niet proberen om een iets eerdere echo te krijgen? Bij mijn vk doen ze aan vroege echo's als daar aanleiding voor is: een eerdere miskraam is dan een goede reden. Ik heb de vorige keer dus ook eerder echo's gehad. En geef bij de vk ook echt aan hoe je je voelt, een goede vk neemt je dan echt serieus. Probeer er ook over te praten met anderen, als is het maar alleen met je vent. En ga inderdaad niet google' n! Het helpt je geen steek verder en maakt je alleen maar ongeruster. Geloof me, de roze wolk is niet de standaard.
Er was ergens een boek over die roze wolk die er niet is, maar ik weet de titel niet meer....
pi_86993915
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:38 schreef Basboussa het volgende:

[..]

Dat wordt straks nog even schrikken dan, na de bevalling ;) Omschakelen!
_O-
inderdaad :')

Ik weet wel dat ik dit keer van tevoren alvast flink wat van die pakken kotex maandverband in ga slaan. Hoe vaak B. al thuis is gekomen met de verkeerde voordat ie eindelijk de kotex te pakken had :')
Hij had zelfs een pakje tampons bij zich hahahaha _O- :D Hij wist het niet en heeft dus gewoon maar een heel keuze-assortiment gehaald toen. Keilief natuurlijk maar die tampons was wel een beetje onnodig :P
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_86994018
Ah!

* Dizzy-Miss-Lizzy opent het lijstje met benodigdheden en voegt kotex maandverband toe
The way you rock'n'roll
  woensdag 29 september 2010 @ 20:08:42 #107
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_86994118
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:04 schreef huuphuup het volgende:

[..]

_O-
inderdaad :')

Ik weet wel dat ik dit keer van tevoren alvast flink wat van die pakken kotex maandverband in ga slaan. Hoe vaak B. al thuis is gekomen met de verkeerde voordat ie eindelijk de kotex te pakken had :')
Hij had zelfs een pakje tampons bij zich hahahaha _O- :D Hij wist het niet en heeft dus gewoon maar een heel keuze-assortiment gehaald toen. Keilief natuurlijk maar die tampons was wel een beetje onnodig :P
Oeh en die tampons, daar heb je ook maar bar weinig gebruik van kunnen maken.... ;)

Gelukkig kun je altijd nog aan de slag en dan een beetje crea bea en TADAAAAAAAAAAA!

Iets voor je SecretSanta misschien?
pi_86994274
hahahaha basboussa wtf :D is dat van tampons gemaakt? :D

@DML ja die kotex nachtmaandverbanden vond ik fijn. Dat zijn de enige (of een van de weinige) zonder zo'n plastig laagje bovenop. Zeker in het begin kun je nog best flink vloeien, ik deed de eerste dag 2 kraamverbanden zo achter elkaar in mn onderbroek. Dan ben je vrij rap door je voorraad heen :') Ook al lijkt het alsof je er een matras van kunt maken als je het binnen krijgt :')
En daarnaast vond ik het wel prettig om het overdreven vaak te verwisselen :P dus dan gaat het ook hard. Dat verband is alleen niet overal te koop geloof ik. AH heeft het wel dacht ik? of inmiddels niet meer?
Action wil het ook nog wel es hebben staan.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 29 september 2010 @ 20:14:33 #109
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_86994424
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:11 schreef huuphuup het volgende:
hahahaha basboussa wtf :D is dat van tampons gemaakt? :D
Yep! Wil je het stappenplan?

En inderdaad, grote fluffy verbanden aanschaffen, want vloeien zult u, DML! Ging hier als snel wat minder ( vanwege ks misschien?), maar had wel een beetje het pampergevoel. Een zijn met de baby enzo... :D
pi_86994505
Bij de Etos hebben ze het in ieder geval ook wel.

Ik was ook rap door de kraamverbanden heen.
  woensdag 29 september 2010 @ 20:21:30 #111
238474 Jeetjejom
pi_86994801
@DML, ik heb toen gewoon de cheapass maandverbanden megasize van de AH gekocht (Euroshopper), die hebben idd niet dat irritante plastic laagje wat zo ontzettend eng voelt. (Maar wat Basboussa zegt, ik heb ook niet heel erg veel gevloeid, wrs ook door KS)
Jouw warmte is genoeg
pi_86994960
Die van de ah ja, die heb ik ook veel gebruikt. En mijn eigen kraampakket en dat van de buurvrouw er doorheen gejaagd (zij had zo lang in het zkh gelegen dat ze em niet nodig had).
pi_86995059
Het klinkt zo ontzettend aantrekkelijk allemaal :')
The way you rock'n'roll
pi_86995158
Ik vind het wel grappig dat je zegt dat je 2 verbanden achter elkaar gebruikte, Huup. De meeste vrouwen vinden het kraamverband vantevoren enorm, maar ik had er ook echt 2 achter elkaar nodig.
  woensdag 29 september 2010 @ 20:29:15 #115
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_86995192
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:27 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik vond het eigenlijk wel fascinerend... Hoe alles weer 'opgeruimd' wordt, vanzelf.... :X
pi_86995254
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:28 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het wel grappig dat je zegt dat je 2 verbanden achter elkaar gebruikte, Huup. De meeste vrouwen vinden het kraamverband vantevoren enorm, maar ik had er ook echt 2 achter elkaar nodig.
ik ook!! Vooral de eerste paar uur na de bevalling! Hoppa, 2 van die vieze dikke dingen erin... :X
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_86995429
O jippie ik heb er al zin in :{
pi_86995487
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:32 schreef Tally het volgende:
Ja jottum ende joy en zo. Boh :{
The way you rock'n'roll
  woensdag 29 september 2010 @ 20:34:02 #119
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_86995500
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:27 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Misschien kan ik hier beter niet meelezen, want nu vind ik het allemaal nog leuk :D

Al zei mijn huiarts trouwens vandaag ook heel vriendenlijk: "Als je dan aambeien krijgt kan je gewoon hier langskomen hoor! " :Y
Oude (on)bekende.
  woensdag 29 september 2010 @ 20:34:27 #120
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_86995524
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:32 schreef Tally het volgende:
Ik voel het aan, dit wordt jouw persoonlijke hoogtepuntje!

'Dat hele zwangerzijn, ach, was wel aardig, de bevalling, zwaar, maar verder in een roes beleefd, het vloeien daarentegen: WAT EEN ERVARING!'
pi_86995533
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:33 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Ja jottum ende joy en zo. Boh :{
Gelukkig heb ik nog zo'n 28 weken te gaan :') Ofzo :')
  woensdag 29 september 2010 @ 20:35:14 #122
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_86995566
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:34 schreef Mevr_Mus het volgende:

[..]

Misschien kan ik hier beter niet meelezen, want nu vind ik het allemaal nog leuk :D

Al zei mijn huiarts trouwens vandaag ook heel vriendenlijk: "Als je dan aambeien krijgt kan je gewoon hier langskomen hoor! " :Y
aambeien, tsjek.
pi_86995583
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:34 schreef Basboussa het volgende:

[..]

Ik voel het aan, dit wordt jouw persoonlijke hoogtepuntje!

'Dat hele zwangerzijn, ach, was wel aardig, de bevalling, zwaar, maar verder in een roes beleefd, het vloeien daarentegen: WAT EEN ERVARING!'
:{

Ik ga film kijken. Iets liefs. Zonder bloed. Met fluffy konijnen ofzo.. Roze olifantjes :{
pi_86995602
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:28 schreef Claudia_x het volgende:
Ik had me echt op ware pampers voorbereid geestelijk na alle verhalen die ik las over shock/horror momenten na ontvangst van het kraampakket :D maar dat viel me alles mee hahaha
Komt misschien ook wel omdat ik altijd al die kotexgevallen als nachtmaandverband gebruikte. Ik vind dat laagje idd vies voelen dus kotex haalde ik altijd al. In verhouding vallen de afmetingen van het kraamverband dan wel mee :+

Als je rekent op een inlegkruisje dan kan k me voorstellen dat je schrikt :')

quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:14 schreef Basboussa het volgende:

[..]

Yep! Wil je het stappenplan?

En inderdaad, grote fluffy verbanden aanschaffen, want vloeien zult u, DML! Ging hier als snel wat minder ( vanwege ks misschien?), maar had wel een beetje het pampergevoel. Een zijn met de baby enzo... :D
Hahahaha _O-
voor de betere bonding! ^O^

Ze zuigen je baarmoeder toch een soort van schoon na een keizersnede? De wond blijft een wond natuurlijk dus dat zal wel vloeien ja, maar misschien dat het daarom minder was?

Ik vond het vooral vervelend dat het echt een wond is. Hoe zeg je dat. Als je teveel gedaan had dan ging het ook gelijk weer harder vloeien, alsof de wond dan weer open gaat ofzo. Heel irritant want als ik dan een keer een pak melk ging halen kon k er gelijk een pak maandverband bij doen :')
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_86995664
Oh aambeien heb ik niet gehad. ^O^
ik hoop dat het me deze keer ook bespaard blijft. Lijkt me vreselijk naar :{
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 29 september 2010 @ 20:39:23 #126
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_86995810
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:35 schreef huuphuup het volgende:

Hahahaha _O-
voor de betere bonding! ^O^

Ze zuigen je baarmoeder toch een soort van schoon na een keizersnede? De wond blijft een wond natuurlijk dus dat zal wel vloeien ja, maar misschien dat het daarom minder was?

Ik vond het vooral vervelend dat het echt een wond is. Hoe zeg je dat. Als je teveel gedaan had dan ging het ook gelijk weer harder vloeien, alsof de wond dan weer open gaat ofzo. Heel irritant want als ik dan een keer een pak melk ging halen kon k er gelijk een pak maandverband bij doen :')
Ja, volgens mij halen ze er wel wat rotzooi uit, ja, maar de randjes enzo, dat komt er allemaal vanzelf wel weer uitzetten. Maar ik had meer last van mijn katheter, dan van het vloeien. Blegh, zo'n zak urine met je meedragen.

Las dat trouwens hier een kwart van de bevallingen een ks is. Is dat niet belachelijk veel? Hoeveel is dat in NL? Anyone?
pi_86996244
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:39 schreef Basboussa het volgende:

[..]

Ja, volgens mij halen ze er wel wat rotzooi uit, ja, maar de randjes enzo, dat komt er allemaal vanzelf wel weer uitzetten. Maar ik had meer last van mijn katheter, dan van het vloeien. Blegh, zo'n zak urine met je meedragen.

Las dat trouwens hier een kwart van de bevallingen een ks is. Is dat niet belachelijk veel? Hoeveel is dat in NL? Anyone?
Ik heb geen flauw idee. google geeft wat getallen.

Ik vind dit:
quote:
Het aantal keizersneden neemt sterk toe terwijl de kwaliteit van verloskundige zorg gelijk blijft. Het percentage keizersneden is de laatste jaren sterk gestegen. Van alle bevallingen in Nederland was in 1980 4,5 procent een keizersnede, in 2002 13,5 procent. Vergeleken met het buitenland heeft Nederland altijd een relatief laag percentage keizersneden. In Engeland is 21,3 procent van alle bevallingen een keizersnede; dat is vergelijkbaar met Amerika. In Brazilië bestaat het hoogste percentage keizersneden: gemiddeld 47,7 procent, en in sommige klinieken zelfs 100 procent. De grootste stijging van het aantal keizersneden vindt plaats in de groep vrouwen die op voorhand weinig kans hebben op een keizersnede. De stijging van het aantal keizersneden heeft waarschijnlijk te maken met 1) de toegenomen vraag van de vrouw zelf om een keizersnede, 2) de toegenomen bereidheid van de artsen om een keizersnede uit te voeren, 3) het ontstaan van nieuwe redenen om een keizersnede uit te voeren, zoals bijvoorbeeld de toegenomen mogelijkheden voor een (veel) te vroeg geboren baby om te blijven leven of het toegenomen aantal keizersneden bij een stuitligging.
en ook dit:
quote:
Het aantal kinderen dat met de keizersnede geboren wordt, stijgt ieder jaar een klein beetje. Vond vijf jaar geleden 6% van de Nederlandse geboorten in de operatiekamer plaats, tegenwoordig is dat percentage al gestegen tot 9-10%.
Dat laatste artikeltje is uit 1999, het zal inmiddels misschien tegen de 15% liggen dan ofzo?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_86996273
Heb gister idd vast wat kotex in huis gehaald. Verpakking maar bewaren, dan kan mijn man die meenemen als ie naar de kruidvat gaat ;)
*poef* nu is het weg
pi_86996301
Steekt kop in het zand.. Maar wel een goede tip van die kotex! Die plastic laagjes zijn echt niks!
Hier begon de gyn vorige week al over het plaatsen van een spiraaltje na de geboorte van de placenta. WTF, mens is niet goed snik :o
29/10/'10 - 25/03/'13
  woensdag 29 september 2010 @ 20:50:20 #130
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_86996409
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:48 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Steekt kop in het zand.. Maar wel een goede tip van die kotex! Die plastic laagjes zijn echt niks!
Hier begon de gyn vorige week al over het plaatsen van een spiraaltje na de geboorte van de placenta. WTF, mens is niet goed snik :o
Oh hier wachten ze daar minimaal een week of 6 mee... Inderdaad, vreemd moment..
pi_86996410
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:35 schreef huuphuup het volgende:
Ik heb inderdaad maar een paar dagen gevloeid na de ks. Veel anders dan bij mijn vaginale bevallingen.
pi_86996507
Ik vond dat vloeien echt helemaal niks voorstellen. Ik heb behoorlijk gebloed en ook best lang, maar ik zat er gewoon niet zo mee. Ik vond het wel net als Huup vervelend dat ik niet in bad kon. :P
  woensdag 29 september 2010 @ 20:52:42 #133
238474 Jeetjejom
pi_86996535
Wat betreft die KS, ik heb zelf ook al het idee dat het steeds meer voorkomt. Nu zit je natuurlijk ook wel meer in 'het wereldje', maar van mijn vriend(inn)en en vroegere klasgenootjes enzow was niemand met een ks geboren, terwijl ik er nu in mijn directe omgeving al 4 heb gehoord (en dan tel ik zwangerschapsforums niet mee, maar gewoon mensen die ik ook voor mijn eerste zwangerschap al IRL kende)
Jouw warmte is genoeg
  woensdag 29 september 2010 @ 20:53:08 #134
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_86996556
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:46 schreef huuphuup het volgende:

Dat laatste artikeltje is uit 1999, het zal inmiddels misschien tegen de 15% liggen dan ofzo?
Das toch een heel stuk minder dan hiero...
pi_86996632
Achja vloeien is natuurlijk niet voor niets. Alles wordt weer ff schoon gemaakt c_/
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_86996832
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:52 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vond dat vloeien echt helemaal niks voorstellen. Ik heb behoorlijk gebloed en ook best lang, maar ik zat er gewoon niet zo mee. Ik vond het wel net als Huup vervelend dat ik niet in bad kon. :P
Ik kon er ook niet zo mee zitten, hoewel ik die prop maandverband wel ontzettend oncharmant vond op een bepaald punt :+ Maar ik moet zeggen dat ik verder ook geen stolsels enzo verloren heb, dat scheelt denk ik wel in de beleving als ik het soms wel eens hoor :D
maar dat in bad gaan inderdaad pfff }:| hoewel als je helemaal niet gevloeid had dan had je volgens mij nog steeds beter tot 6 weken gewacht dus mja.

Enneh, dames die nog moeten.
No worries joh!
t is gewoon net alsof je ongesteld bent! :7
maar dan zes weken lang met een beetje pech :')

-edit-
trouwens...
ik bedenk me nu dat ik wel een probleem had met die geur van die kraamzuivering :X wát een sloot was dat. boh. ik dacht dat k rot was van binnen man. :r
maar ik hoor ook weer van even zoveel vrouwen dat ze het heul niet geroken hebben.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_86997004
t zou ook niet best zijn als ze je allemaal geroken hadden Huups :P
pi_86997035
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:01 schreef Poppedein het volgende:
_O-

nou ik had het niet eens gek gevonden denk ik :')
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_86997162
Hoewel ik spontaan horrorbeelden in mijn hoofd heb, weten jullie het leuk te brengen dames :D
The way you rock'n'roll
pi_86997214
oja, dat niet in bad kunnen. En ik bleeeef maar vloeien. En toen zei de huisarts na een week of 10 ofzo ' je mag echt wel in bad hoor' . Mooi, meteen gedaan. En ik ga een volgende keer ook echt geen 10 weken wachten, dat weet ik zeker. Na dat bad ging het ook meteen beter.
pi_86997238
quote:
:D :D
*poef* nu is het weg
pi_86997409
Ik weet nog dat ik eeeeeeeeeein-de-lijk voor het eerst in bad mocht/ging en Lena even lekker meenam...1 minuut (één!!) heb ik van mijn bad kunnen genieten, dat was precies de tijd die Lena nodig had om dr een flinke lading spuitpoep in te lozen ;)
pi_86997591
Poppedein _O- :o :'(
Om nou niemand onnodig bang te maken: ik bleek -veel en veel later- een stukje wild vlees te hebben nav een gemist scheurtje na de bevalling en daardoor bleef ik nog lang vloeien.
Ik heb niks geroken Huup, en als ik jou moet geloven, ben ik daar blij mee.
pi_86997613
quote:
hahaha _O-
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_86997663
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:08 schreef Poppedein het volgende:
Ik weet nog dat ik eeeeeeeeeein-de-lijk voor het eerst in bad mocht/ging en Lena even lekker meenam...1 minuut (één!!) heb ik van mijn bad kunnen genieten, dat was precies de tijd die Lena nodig had om dr een flinke lading spuitpoep in te lozen ;)
hahaha, tip 2: Mag je eindelijkkkkk in bad dan zonder beeb! staat genoteerd!
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_86997716
ik vond mezelf ook zo stinken de eerste tijd ja :Y

oh ja en bij vloeien stelde k me echt iets heel ergst voor. maar was eigenlijk 2dagen wat erger en toen ongesteldheidshoeveelheid.
en ik had ook geen stolsels, gelukkig :)
  woensdag 29 september 2010 @ 21:18:16 #147
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_86997869
Ik krijg er steeds meer zin in :+

Hoe normaal zijn opgezwollen darmen tijdens de eerste weken trouwens? Echt, als ik mijn buik ontspan lijk ik gewoon al zwanger :o Sowieso heb ik het gevoel dat in de afgelopen week al mijn organen zijn verschoven :')
Oude (on)bekende.
pi_86997926
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:15 schreef Sonnetje85 het volgende:
ik vond mezelf ook zo stinken de eerste tijd ja :Y

Misschien lag het aan de verloskamer dan :o :+

Poppedein hahaha dat weet ik nog ja van Lena en dr spuitpoep _O- :D
ik heb toen de tip wel ter harte genomen hahaha.

Het was zo stom toen, ik had heel lief, van iedereen keiveel spul voor mezelf gehad als onderdeel van de kraamkadootjes, en het merendeel daarvan waren dingen als maskertjes, bruisballen, badzout, dat werkt. Daar moest ik dus nog keilang mee wachten _O- maar goed, toen k eenmaal mocht was ik er des te blijer mee haha
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 29 september 2010 @ 21:21:10 #149
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_86998006
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:08 schreef Poppedein het volgende:
Maar even een vraagje tussendoor hé.
Misschien heel dom :')
Waarom 'eeeeeeeeeein-de-lijk'?
pi_86998012
dat zal t zijn huup :Y
dus eigenlijk is t jouw schuld dat k stonk :+
pi_86998060
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:50 schreef Basboussa het volgende:

[..]

Oh hier wachten ze daar minimaal een week of 6 mee... Inderdaad, vreemd moment..
Hier minstens 12!

Huup, ik vond het ook stinken hoor! Ligt dus niet aan hrt zh ;)
En stolsels :X dat gevoel als er weer zo'n stolsel uitkwam :X
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_86998104
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:21 schreef Sonnetje85 het volgende:
dat zal t zijn huup :Y
dus eigenlijk is t jouw schuld dat k stonk :+
hahahaha :D
ja hey!
Of t lag aan de gynaecoloog :P

hoewel degene die Amélie uiteindelijk aangepakt heeft werkt niet meer daar geloof ik. Van Baars heet zij.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 29 september 2010 @ 21:24:02 #153
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_86998166
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:18 schreef Mevr_Mus het volgende:
Ik krijg er steeds meer zin in :+

Hoe normaal zijn opgezwollen darmen tijdens de eerste weken trouwens? Echt, als ik mijn buik ontspan lijk ik gewoon al zwanger :o Sowieso heb ik het gevoel dat in de afgelopen week al mijn organen zijn verschoven :')
Heul normaal... en allemaal bubbels ook... :)

Maar wel een vaag gevoel ja, en niet altijd even prettig...
pi_86998294
Ik had dat ook heel erg. Na een paar weken slonk mijn buik opeens weer een heel end.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_86998296
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:21 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

je mag toch nooit in bad voor je baarmoedermond weer goed gesloten is en je hechtingen (als je die hebt) genezen zijn? om infectiegevaar te weren? ik dacht dat het daarmee te maken had...
pi_86998369
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:21 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Omdat ik er enorm veel zin in had, maar er wel mee wilde wachten tot ik niet meer vloeide. De laatste weken van mijn zwangerschap ging ik bijna dagelijks in bad, dus na 4 weken weer kunnen/mogen voelde voor mij toen echt als ein-de-lijk... Twas niet dat ik in de tussentijd de douche niet gezien had en vooral andere mensen het eeeeein-de-lijk vonden hoor ;)
  woensdag 29 september 2010 @ 21:27:00 #157
298315 SacreCoeur
pi_86998376
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:25 schreef mijsje het volgende:

[..]

je mag toch nooit in bad voor je baarmoedermond weer goed gesloten is en je hechtingen (als je die hebt) genezen zijn? om infectiegevaar te weren? ik dacht dat het daarmee te maken had...
Ik ging een half uur na de bevalling in bad.
Op aanraden van de VK.
Alleen mocht geen zeep etc gebruiken.
Vandaar dat ik 't vroeg :P
pi_86998466
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:25 schreef mijsje het volgende:

[..]

Dat is wel wat er tegen mij ook gezegd is, beter wachten ivm infectiegevaar.
Maar de meningen zijn er wel erg over verdeeld geloof ik.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 29 september 2010 @ 21:28:56 #159
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_86998486
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:25 schreef Vanyel het volgende:
Ik had dat ook heel erg. Na een paar weken slonk mijn buik opeens weer een heel end.
Ah, dat klinkt goed! Zwanger ogen omdat m'n darmen uitpuilen voelt toch een beetje raar :+
Oude (on)bekende.
pi_86998490
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:26 schreef Poppedein het volgende:

[..]

Omdat ik er enorm veel zin in had, maar er wel mee wilde wachten tot ik niet meer vloeide. De laatste weken van mijn zwangerschap ging ik bijna dagelijks in bad, dus na 4 weken weer kunnen/mogen voelde voor mij toen echt als ein-de-lijk... Twas niet dat ik in de tussentijd de douche niet gezien had en vooral andere mensen het eeeeein-de-lijk vonden hoor ;)
:D _O- gelukkig maar! :D
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:27 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ik ging een half uur na de bevalling in bad.
Op aanraden van de VK.
Alleen mocht geen zeep etc gebruiken.
Vandaar dat ik 't vroeg :P
:) vandaar... :D
  woensdag 29 september 2010 @ 21:30:29 #161
298315 SacreCoeur
pi_86998593
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:29 schreef mijsje het volgende:

:) vandaar... :D
Amaai, heb me dag niet geloof 'k :')

Ik wist wel iets ivb met infectie gevaar etc..
Maar toch mocht ik in bad.
pi_86998640
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:28 schreef Mevr_Mus het volgende:

[..]

Ah, dat klinkt goed! Zwanger ogen omdat m'n darmen uitpuilen voelt toch een beetje raar :+
hier ook die darmen ja, bij deze baby nog meer explosief dan bij Amélie. :')

en dan mn oma die zo heel lief over mn buik komt wrijven enzo. Aaaah je krijgt al een buikje hè?!
}:| dat zijn mn darmen oma....
oh. :{
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_86998722
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:28 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Dat is wel wat er tegen mij ook gezegd is, beter wachten ivm infectiegevaar.
Maar de meningen zijn er wel erg over verdeeld geloof ik.
gek toch eigenlijk dat met dat soort dingen niet duidelijk op één lijn wordt gezeten... het leek mij wel logisch op zich, je badwater zal genoeg bacteriën hebben doordat je er "vies" in bent gaan liggen. ik ga ook nooit even spoelen voor ik in bad ga liggen, andersom, als ik uit bad kom, ga ik wel altijd even spoelen omdat ik het dan een vies idee vind... (niet omdat het misschien ook echt zo vies is hoor... gewoon mijn kronkel in de hersenen... :P )
pi_86998730
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:22 schreef huuphuup het volgende:

[..]

hahahaha :D
ja hey!
Of t lag aan de gynaecoloog :P

hoewel degene die Amélie uiteindelijk aangepakt heeft werkt niet meer daar geloof ik. Van Baars heet zij.
ik had een hij ;)
de groot heet hij
dus dat kan t ook niet zijn :P
pi_86998799
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:31 schreef huuphuup het volgende:

[..]

en dan mn oma die zo heel lief over mn buik komt wrijven enzo. Aaaah je krijgt al een buikje hè?!
:D dat deed ze bij Amélie ook! dat weet ik nog dat je dat zei... ik moest er toen al zo om lachen... :D
pi_86998866
Bij mij was het mijn zwembandje dat mijn schoonvader beet had }:|
En inmiddels is het dan wel echt een babybuikje maar daar had mijn schoonmoeder van de week ook al beide handen op. Ik dacht dat het ongevraagd er aan zitten pas begon als je echt een flinke bol had maar schijnbaar niet :{w
The way you rock'n'roll
  woensdag 29 september 2010 @ 21:37:06 #167
298315 SacreCoeur
pi_86998957
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:32 schreef mijsje het volgende:

[..]

gek toch eigenlijk dat met dat soort dingen niet duidelijk op één lijn wordt gezeten... het leek mij wel logisch op zich, je badwater zal genoeg bacteriën hebben doordat je er "vies" in bent gaan liggen. ik ga ook nooit even spoelen voor ik in bad ga liggen, andersom, als ik uit bad kom, ga ik wel altijd even spoelen omdat ik het dan een vies idee vind... (niet omdat het misschien ook echt zo vies is hoor... gewoon mijn kronkel in de hersenen... :P )
Ja dat is ook raar.. maar dat ik met meer dingen.
Ik heb een ander bed moeten kopen omdat ik thuis wilde bevallen, moest van de VK :')
't Bed mocht ook niet tegen de muur aan enzo.

& wat je zegt klinkt logisch met bacteriën.
Misschien omdat ik geen hechtingen had, nja geen idee. :+
pi_86998975
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:34 schreef mijsje het volgende:

[..]

:D dat deed ze bij Amélie ook! dat weet ik nog dat je dat zei... ik moest er toen al zo om lachen... :D
mja, mn oma is vrij hardleers :') lief is ze hoor, maar soms... :P
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_86999063
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:37 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ja dat is ook raar.. maar dat ik met meer dingen.
Ik heb een ander bed moeten kopen omdat ik thuis wilde bevallen, moest van de VK :')
't Bed mocht ook niet tegen de muur aan enzo.

& wat je zegt klinkt logisch met bacteriën.
Misschien omdat ik geen hechtingen had, nja geen idee. :+
whut?! :o
ander bed? had je een waterbed dan? Anders is dat toch raar?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 29 september 2010 @ 21:41:44 #170
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_86999210
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:31 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Whehehe :D Ik hoop dat ik m'n plofdarmen nog even voor mezelf kan houden :7
Oude (on)bekende.
pi_86999244
Ik zou er niet al teveel op rekenen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  woensdag 29 september 2010 @ 21:43:57 #172
298315 SacreCoeur
pi_86999334
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:39 schreef huuphuup het volgende:

[..]

whut?! :o
ander bed? had je een waterbed dan? Anders is dat toch raar?
Dat is ook raar, ik snap 't nog niet.
Ik weet nog dat ze zei 'voldoet niet aan de eisen'. :')

Ach, ik had toen toch een ander nodig.
Maar ze had wel meer rare dingen.
pi_86999427
haha ik hoop het voor je :P
nah het kan wel hoor, voor jezelf houden. T is mij deze keer gelukt tot 11 weken en een beetje. Maar t was wel lastig op t eind :X
Ik geloof wel dat het voor mn moeder ineens op zn plek veel waarom ik toch zoveel vadsiger leek :Y)
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_86999430
Vaag SC. Zolang mijn bed maar hoog stond was het prima.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_86999431
Ik vind het qua buikvoelers tot nu toe best meevallen. Mijn moeder vraagt het steeds. Mijn broer, de grote kerel van meer dan 2 meter, die durfde niet.
*poef* nu is het weg
pi_86999802
Ik heb er helemaal niets mee, het buikvoelen. Ik snap het wel en ik vind het ook lief, het draait voor de ander zeg maar gewoon om 'de baby' en om de zwangere buik. Maar voor mij voelt het gewoon als 'mijn lijf' waar aan gezeten wordt en niet als 'de baby' zeg maar. Ik vind het een heel stom gevoel en het hoeft van mij dus ook niet zo nodig. Ik heb dan ook wel vrij snel aan mn eigen moeder gezegd dat ik het niet zo heel prettig vind en tegen mn schoonmoeder ook. Toen was t vrij rap afgelopen ermee :P

Bij de vk kan ik het prima los zien van elkaar bijvoorbeeld, en als B. het doet ook, maar als iemand die wat verder van me afstaat zomaar ineens aan mn buik zit dan voelt dat stom voor mij.
En helemaal mn schoonmoeder want die ging er ook tegen staan lullen enzo :X
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_87000376
mijn schoonouders hebben helemaal niet zoveel met de hele zwangerschap. Denk dat dat wel bijtrekt als ze er eenmaal is. Dat was ook zo bij mijn neefje.
Voor mijn ouders is het de eerste, en dat is te merken ook. Wel leuk, ik krijg steeds jurkjes die ik zelf ook nog aan gehad heb.
*poef* nu is het weg
  woensdag 29 september 2010 @ 22:33:29 #178
54772 Silmarwen
pi_87002300
Ik snap niet zo dat vrouwen graag een KS willen. Toen ik in het ziekenhuis lag werd een vrouw ingeleid, een onwijs zeikerig en jankerig wijf maar dat ter zijde, die al zat te miepen toen haar weeen nog geen uur bezig waren. Ze begon voor de inleiding met gel, al over dat ze eigenlijk een KS wilde. Ik heb mijn mond maar gehouden.

Heb er zelf een gehad, Yade was volledige stuit ligging, eerste zwangerschap, placenta voor. Ze wilde dus niet draaien en i mocht ook echt niet bevallen op de normale manier. Prima dan. Maar een KS is echt niet je van het. Ja, tijdens de bevalling voel je niets, behalve dat je bloeddruk heel snel daalt en je je dan wel even naar voelt. Bovendien is een katheter ook niet echt fijn en de ruggenprik zetten ook niet geheel pijnloos. Maar na de bevalling ben je echt even uit de roulatie. De eerste keer uit bed, en dan heb je nog morfine, doet echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel pijn, en die eerste twee weken heb je echt goed veel pijn. Ook bleef bij mij het litteken erg lang gevoelig en het gebied er omheen is nog gevoelloos.

Ik wil juist nu graag gewoon bevallen. Tuurlijk besef ik dat de bevalling pijn doet, weeen heb ik al ervaren en nee, die vond ik niet fijn. Maar meestal is het herstel veel sneller dan bij een KS. Bovendien is alles minder klinisch en kun je je kindje, als alles goed gaat, gewoon meteen bij je houden. Ik heb altijd het idee dat veel vrouwen die een KS willen denken dat het lekker makkelijk en pijnloos is. Think again, het is een mega buikwond, je hebt veel meer kans op naweeen en de eerste week springen de tranen je in de ogen bij elk kuchje.

Ik wil mensen niet bang maken ofzo, maar een KS is denk ik uiteindelijk net zo pijnlijk als een gewone bevalling, alleen duurt de pijn veel langer en is het herstel van langzamer.

Over buikvoelen. Directe familie prima, en dat was het dan. Dus ouders/schoonouders, broertje en schoonzusje. Uiteraard Knut en Yade ook. ;) Yade houdt er zelfs hele verhalen tegen en geeft de baby al eten :D Mijn schoonvader zou zich alleen maar ongemakkelijk voelen en mijn vader en broertje ook. :D
pi_87002459
dames wat een lieve berichten allemaal :* dank jullie wel doet me goed

Mefke helaas is mijn vkpraktijk niet zo happig op vroege echo's. Ik krijg inderdaad wel een vroege echo vanwege de miskraam maar dat is hier alsnog in week 8, helaas zijn de echoscopisten dan een week naar congres dus kan ik pas met 8w5d. Normaal mag je hier pas met 10/11 weken. Ik twijfel soms wel eens of ik moet bellen om eerder te komen, maar dan voel ik me zo'n zeur, haha lekker tegenstrijdig he?!

hier trouwens ook al 2 weken ontplofte darmen
pi_87002868
Silmarwen, ik wil niet suggereren dat een ks fijn is hoor. Maar misschien denk je toch iets te rooskleurig over een vaginale bevalling. Als je uitscheurt of ingeknipt wordt dan heb je daar ook een wond, is ook *kuch, auw* en de uitdrijvingsfase is ook niet geheel pijnloos ( :'). Simpelweg even plassen kan nog weken lang zeer doen en laten we het maar niet hebben over poepen (incl. de aambeien van het persen). En oja, zelfs zitten kan pijnlijk zijn met een mega bloeduitstorting down under :X

Vergeet ook niet dat je zomaar eens een hele dag of langer weeën hebt voordat je volledige ontsluiting hebt en dan al compleet uitgeput bent voordat je ook maar mag gaan persen. Worst case is dat je dan alsnog een spoedkeizersnee krijgt :X
  woensdag 29 september 2010 @ 23:04:39 #181
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_87003965
Sil ik sluit me bij Octopussy aan. Ik was veel sneller op de been na mijn ks dan na de vaginale bevalling. En toch nu twee jaar later denk ik nog steeds van ja van E heb ik helemaal niets meegekregen door de algehele narcose. Geen wee niets, slapen en je wordt wakker en daar staat dan mijn lief ineens met een baby en het had net zo goed van de buurvrouw kunnen zijn maar ze leek teveel op zuslief om te twijfelen dus dat was snel duidelijk maar het blijft vreemd op zijn tijd.
pi_87005758
Zal ik mijn ervaring dan hier maar niet melden met een keizersnede. Maar dat is niet te vergelijken. Was al 2 dagen bezig met 'bevallen'. En heb ná de tijd flink last gehad van de keizersnede. En ook met het feit dat ik mijn eigen kind niet kon troosten als het huilde etc. Maar goed, elke bevalling, dus ook keizersnede is anders.
pi_87005856
Mijn ervaring is (helaas) dat mensen de inpact van een keizersnede niet begrijpen.
Kreeg vorige week nog te horen dat het niet voor niets een keizersnede genoemd was. Je ondergaat dan een koninklijke bevallen :D OMG wat was ik verdrietig en boos. Vaginaal of ks, het doet verdomde pijn!

Maar wat je ervoor terug krijgt doet een hoop verzachten O+
Maar dat weten we allemaal.
pi_87008379
Dat koninklijke bevallen slaat toch op dat koninginnen en keizers dat kregen omdat het veiliger zou zijn? Dus er zit wel een kern van waarheid in die uitspraak, hun kregen een voorkeursbehandeling zeg maar.
Bedoelden ze dat er niet mee? Soort rare manier van troosten?
  donderdag 30 september 2010 @ 02:44:49 #185
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_87008875
Volgens mij willen veel mensen gewoon 'iets' zeggen, en dat dat dan vaak echt totaal nergens op slaat, dat boeit gewoon niet.

Enkel ervaring met ks, maar vond het fysiek wel meevallen, emotioneel wel wat heftig. Was een volledige stuit en had geen keuze, draaien hielp niets. Maar mijn ervaring zegt niets over de ervaring van een andere dame... Ik wil nu heel graag natuurlijk, en hopen dat dat ook kan en mag! Nu staat het licht nog op groen en hopen dat kind meewerkt....
  donderdag 30 september 2010 @ 07:15:20 #186
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_87009455
Hier ook een ks gehad de vorige keer. Mijn mannetje was 16 dagen te laat en wilde echt mijn bekken niet meer door bleek bij de inleiding. Ik zou het zo overdoen, maar idd de napijn was nogal heftig... Het duurde echt wel 10 minuten ofzo voor ik rechtop in bed zat. Mijn man heeft me dan 's nachts ook echt met alles moeten helpen de eerste weken. Het heeft bij mij wel een jaar geduurd voor ik de dag pijnloos door kon komen. Maar ik ben blij dat mijn breedhooftig mannetje niet mijn onderkant compleet heeft geruineerd.
Dit keer hoop ik het toch op de normale manier te mogen doen. Snap dat dat ook z'n nadelen heeft en dat dat ook niet prettig gaat zijn. Maar van al degenen die na een ks normaal zijn bevallen begrijp ik dat het herstel toch echt wel stukken sneller is (en je vooral na de bevalling veel mobieler bent).
  donderdag 30 september 2010 @ 07:45:32 #187
54772 Silmarwen
pi_87009597
(Knut hier) Een keizersnede heet zo omdat het vroeger zo was dat het keizerlijke kind belangrijker was dan de vrouw die het kind droeg. Als er problemen waren bij de bevalling werd het kind er gewoom uitgesneden.

Wat vaak dodelijke gevolgen had voor de moeder aangezien de medische kennis toen alles behalve toereikend was voor de nazorg.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 30 september 2010 @ 07:53:52 #188
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87009659
quote:
Op donderdag 30 september 2010 07:45 schreef Silmarwen het volgende:
(Knut hier) Een keizersnede heet zo omdat het vroeger zo was dat het keizerlijke kind belangrijker was dan de vrouw die het kind droeg. Als er problemen waren bij de bevalling werd het kind er gewoom uitgesneden.

Wat vaak dodelijke gevolgen had voor de moeder aangezien de medische kennis toen alles behalve toereikend was voor de nazorg.
dus zo fijn dat je een koninklijke bevalling krijgt moet je ook niet zijn dus? :x

goeiemorgen, hopelijk vandaag fatsoenlijk bij lezen, al zal dat wel (weer) niet lukken ..

donderdag 30 september 2010 @ 07:59:38 #189
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87009682
quote:
Op woensdag 29 september 2010 13:23 schreef klavertje-4 het volgende:

Dat niet alleen, je hebt ook nog de afwijkenden qua misselijkheid.
Bij de zwangerschap van mijn zoon 19 jaar geleden had ik de eerste 3 maanden nergens last van, maand 4 en 5 waren daarentegen dusdanig feest qua misselijkheid dat ik 5 maanden zwanger 4 kg minder woog dan voor ik zwanger werd (ik kon het hebben... we hebben er geen van beiden onder te lijden gehad ;))
Ook deze zwangerschap had ik de eerste 3 maanden vrijwel geen last van misselijkheid, maar in maand 4 en 5 weer wel, met het verschil dat ik het deze keer wel kon binnenhouden, en dus vrij stabiel bleef qua gewicht.

Echter.... de zwangerschap eind vorig jaar was ik vanaf dag 1 misselijk, en niet zuinig. En dat was de zwangerschap die met 8½ week misging.... dus op zich zegt het helemaal niet zoveel, sommige mensen worden helemaal niet misselijk, en andere mensen op een ander moment. Het zegt allemaal niets.

En ja, die angsten zijn normaal, zeker na een miskraam.... ik begon na de NT-meting pas een beetje te genieten van deze zwangerschap ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 30 september 2010 @ 08:27:13 #190
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87009960
quote:
Op donderdag 30 september 2010 01:44 schreef Troeta het volgende:
Dat koninklijke bevallen slaat toch op dat koninginnen en keizers dat kregen omdat het veiliger zou zijn? Dus er zit wel een kern van waarheid in die uitspraak, hun kregen een voorkeursbehandeling zeg maar.
Bedoelden ze dat er niet mee? Soort rare manier van troosten?
Het wordt/werd idd wel een "luxe bevalling" genoemd, hoewel ik toen ik mijn zusje na haar KS zag, wel wist wie van ons twee de "luxe" bevalling had gehad ;)

Overigens heeft het weinig met keizers op zich te maken, het bestaat al een goede 2700 jaar, en Julius Caesar is van de laaste eeuw voor Christus, en van zijn naam is de titel "keizer" afgeleid.

Volgens een Romeinse wet uit ongeveer 700 voor Christus was het uitvoeren van een keizersnede verplicht indien een vrouw overleed tijdens de zwangerschap. Het mogelijke redden van het kindje was hiervoor de voornaamste reden. Later werd deze plicht overgenomen door het Christendom onder andere ook om het kindje te kunnen dopen. Deze wet werd de Lex Ceasaria genoemd. Hier zou mogelijk het woord keizersnee (Sectio Ceasaria) vandaan kunnen komen. Er wordt ook wel gezegd dat de term zijn oorsprong vindt vanuit het Latijnse werkwoord caedere. Dit betekent snijden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_87010177
Leuke info! Gelukkig is het voor de moeder nu ook stukken beter!
Ahja, het zal per geboorte verschillen wat beter is, zoals bij Hobbesje.
En een andere vrouw staat misschien zo weer naast d'r bed bij een keizersnede, je hebt van die mensen!haha
  donderdag 30 september 2010 @ 08:59:35 #192
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_87010436
Ik heb altijd begrepen dat Julius Ceasar één van de eerste was waarbij de keizersnee toe werd gepast.

Maar wikipedia zegt dat dat een fabeltje is.
quote:
Geschiedenis

De naam keizersnede zou ontstaan zijn omdat Julius Caesar erdoor geboren zou zijn. Dit is vrijwel zeker niet waar, al was het maar omdat zijn moeder niet bij de geboorte is overleden. Waarschijnlijker is dat de term afkomstig is van caesare, snijden in het Latijn.
De eerste vermelding van een moeder die een keizersnede heeft overleefd stamt uit Zwitserland in 1500: Jacob Nufer, een varkenscastreerder, zou de operatie op zijn vrouw hebben uitgevoerd na langdurige barensnood. Zijn vrouw herstelde en kreeg later nog 5 kinderen; de boreling groeide op en werd 77 jaar. Het verhaal werd echter pas na 82 jaar opgeschreven wat het historisch minder betrouwbaar maakt.
In de 20e eeuw werd de keizersnede veiliger dan voorheen door gebruik van goede anesthesiemethoden en steriele gereedschappen.
pi_87010730
quote:
Op woensdag 29 september 2010 22:33 schreef Silmarwen het volgende:
Ik snap niet zo dat vrouwen graag een KS willen. Toen ik in het ziekenhuis lag werd een vrouw ingeleid, een onwijs zeikerig en jankerig wijf maar dat ter zijde, die al zat te miepen toen haar weeen nog geen uur bezig waren. Ze begon voor de inleiding met gel, al over dat ze eigenlijk een KS wilde. Ik heb mijn mond maar gehouden.

[...]
had die vrouw ook aangegeven waarom ze eigenlijk een KS wilde? want zoals het hier staat vind ik het niet heel erg netjes overkomen eigenlijk...
mijn pijngrens is erg laag, het zou best kunnen dat ik ook zou jengelen en piepen bij weeën, maar als dit over me gezegd zou worden, zou ik wel heel laag vinden.
en het is goed dat je er niks over gezegd hebt, want dat was ook zeker je plaats niet... net als dat elke andere persoon in het ziekenhuis, als je daar bent, niks heeft te zeggen over jouw wensen bij jouw bevalling, want dat gaat over jou en jouw lijf en jouw baby.
*kruipt weer onder steen*
  donderdag 30 september 2010 @ 09:18:13 #194
54772 Silmarwen
pi_87010820
quote:
Op donderdag 30 september 2010 09:14 schreef mijsje het volgende:

[..]

had die vrouw ook aangegeven waarom ze eigenlijk een KS wilde? want zoals het hier staat vind ik het niet heel erg netjes overkomen eigenlijk...
mijn pijngrens is erg laag, het zou best kunnen dat ik ook zou jengelen en piepen bij weeën, maar als dit over me gezegd zou worden, zou ik wel heel laag vinden.
en het is goed dat je er niks over gezegd hebt, want dat was ook zeker je plaats niet... net als dat elke andere persoon in het ziekenhuis, als je daar bent, niks heeft te zeggen over jouw wensen bij jouw bevalling, want dat gaat over jou en jouw lijf en jouw baby.
*kruipt weer onder steen*
Nou ik vond het nogal ongepast dat ze zat te miepen en janken hoe rot ze het allemaal wel had terwijl ze met 40 weken werd ingeleid op haar verzoek, geen medische indicatie let wel en pas een uur weeen had. Ze is overigens diezelfde dag nog bevallen. En ze wilde een keizersnede omdat haar zwangerschap al zo lang duurde en de weeen zeer deden. Nou, dat vind ik geen reden. En ik daar met 33 weken aan de weeenremmes mijn eigen weeen zat weg te puffen, al bijna een dag lang.

En ja, ik vind het belachelijk dat je na een uur weeen al loopt te piepen over een keizersnede alsof dat de hemel op aarde is.
  donderdag 30 september 2010 @ 09:18:15 #195
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_87010821
Haha mijsje, ik dacht ook al 'mss vinden anderen jou wel een zeikerig en jankerig wijf'. :o
Ik vind dat lastige dingen om uit te spreken over bevallende vrouwen hoor. :Y
De een wordt wakker met wat krampjes, wordt een uur later getoucheerd en heeft 9cm ontsluiting met niet veel meer dan wat heftige menstruatiepijn en de ander gaat door de grond vanaf de allereerste wee...
  donderdag 30 september 2010 @ 09:19:50 #196
54772 Silmarwen
pi_87010851
Ze kon anders genoeg klagen en miepen tijdens haar weeen.
pi_87010890
ja maar iedereen heeft toch een andere pijnbeleving?!
en misschien was ze wel een verschrikkelijk hormonster.... of had ze echt een hele lage pijngrens..
ik vind niet dat je zomaar over iemand kan oordelen...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 30 september 2010 @ 09:21:55 #198
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_87010909
Ooooh. "Vind ik niet echt netjes".

Moet je altijd netjes zijn dan ?
  donderdag 30 september 2010 @ 09:22:15 #199
54772 Silmarwen
pi_87010913
quote:
Op donderdag 30 september 2010 09:21 schreef Vicky het volgende:
ja maar iedereen heeft toch een andere pijnbeleving?!
en misschien was ze wel een verschrikkelijk hormonster.... of had ze echt een hele lage pijngrens..
ik vind niet dat je zomaar over iemand kan oordelen...
Ik vind dat je altijd oordeelt, dat is normaal. En dan nog was ze een ontzettende miep in mijn ogen en dat was erg vervelend voor de rest van de zaal.
pi_87010992
BE :D

maar ik vind het ook een lastige... iedereen ervaart het allemaal heel anders en om zomaar in iemands hoofd te kijken alsof je precies weet hoe die ander het heeft terwijl je niet op de hoogte bent van haar voorgeschiedenis vind ik ongepast... en dat jij het geen reden vind, wil niet zeggen dat iemand anders het graag zou willen en het daar gewoon persoonlijk over wil hebben met haar arts/vk/iemand in het ziekenhuis die daar over gaat... het komt bij mij binnen van: ik heb het rot (en ik weet het, je hebt het echt rot, dus daar absoluut geen woord over) dus iemand anders hoeft niet te zeuren als je het minder rot hebt dan ik, zeker als ik in de buurt/zelfde kamer ben...
en tuurlijk mag je het belachelijk vinden als iemand piept over een keizersnede, maar wat dat betreft mag ik het ook ongepast vinden hoe je daarover praat...
  donderdag 30 september 2010 @ 09:26:51 #201
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_87011015
Het zou ongepast zijn als ze daadwerkelijk naar het bed van die vrouw toegelopen was en had gezegd dat ze zich aanstelde.

Achteraf, en zonder dat de beste vrouw het merkt met een groep anderen praten over te makkelijk keizersnedes aanvragen en haar als voorbeeld aanhalen is echter helemaal niks verkeerds, of ongepast aan.
pi_87011074
quote:
Op donderdag 30 september 2010 09:21 schreef GI het volgende:
Ooooh. "Vind ik niet echt netjes".

Moet je altijd netjes zijn dan ?
nee, maar iemand achter zijn rug om volledig afbranden hoeft ook weer niet...

maar jullie gevoel van ongepast en niet netjes is blijkbaar een ander gevoel dan dat van mij...
  donderdag 30 september 2010 @ 09:34:36 #203
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_87011183
quote:
Op donderdag 30 september 2010 09:29 schreef mijsje het volgende:

[..]

nee, maar iemand achter zijn rug om volledig afbranden hoeft ook weer niet...

maar jullie gevoel van ongepast en niet netjes is blijkbaar een ander gevoel dan dat van mij...
Kijk, nou weet ik wel dat ik niet de meest nette persoon ben op aarde. Maar zonder daadwerkelijk duidelijk te maken om wie het gaat iemand die verder voor de rest van de wereld anoniem is kan je toch als voorbeeld voor een lopende discussie toch wel aanhalen als toonbeeld van hoe jij denkt dat het niet zou moeten ?

Ik vind het eerder ongepast dat jij er vanuit gaat dat Silmarwen een onterechte conclusie trekt over de vrouw dan dat het trekken van de conclusie ongepast is.
  donderdag 30 september 2010 @ 09:34:44 #204
54772 Silmarwen
pi_87011187
Ik wil trouwens helemaal niet zeggen dat ik het zwaarder had, ik vond het nog best te dragen, maar ja het deed goed zeer. En in haar belevenis zal het ook echt wel zwaar zijn geweest. Maar dat hoef je toch niet elke wee en tussenpauze te zeggen? Het was een weeklagen en verheerlijking van de KS.
pi_87011352
gelukkig was het te dragen Silmarwen, en dat het goed zeer deed, geloof ik meteen. en ik snap ook dat je niet zit te wachten op een piepert naast je, zeker als je zelf zit te puffen. het kwam alleen heel naar over hoe je dat zei... verder niks om jouw pijn en lastige situatie hoor...

en Knut, ik hoef helemaal geen discussie of eigen voorbeelden aan te halen. ik merk wat op en jullie reageerden daar weer op. dan is het toch klaar?
(daarbij hoef je ook helemaal niet de meest nette persoon op aarde te zijn hoor, ik zie wel door je posts heen met hoeveel liefde je je inzet voor je vrouw, dat siert je...)
pi_87011397
misschien is dat gewoon haar manier van omgaan met de pijn.
ik heb ook geroepen dat ik de volgende keer een keizersnee wilde, ondanks ik dat echt niet wilde. en dat ik NU pijnstilling wilde.
tis toch te gek voor woorden dat je niet je weeen op mag vangen zoals je wil, omdat je met 40 weken zonder medische indicatie wordt ingeleid. dat t jouw manier niet is prima, maar tis wel heel makkelijk oordelen.
  donderdag 30 september 2010 @ 09:45:34 #207
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_87011463
Hetgeen waar jij over viel was een lopende discussie waarbij het als voorbeeld aangehaald werd.
  donderdag 30 september 2010 @ 09:47:13 #208
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_87011500
quote:
Op donderdag 30 september 2010 09:42 schreef Sonnetje85 het volgende:
misschien is dat gewoon haar manier van omgaan met de pijn.
ik heb ook geroepen dat ik de volgende keer een keizersnee wilde, ondanks ik dat echt niet wilde. en dat ik NU pijnstilling wilde.
tis toch te gek voor woorden dat je niet je weeen op mag vangen zoals je wil, omdat je met 40 weken zonder medische indicatie wordt ingeleid. dat t jouw manier niet is prima, maar tis wel heel makkelijk oordelen.
Laten we even allemaal teruggaan naar het moment waar over gevallen werd. Er is een KS verheerlijking die Silmarwen dwars zit. Als voorbeeld haalt ze daarbij het piepende persoon aan.

Nou doe je alsof Sil hals over kop naar dat mens is toegelopen en haar verteld heeft niet te zeuren. Dat heeft ze niet gedaan, ze heeft haar als een voorbeeld aangehaald in een lopende discussie.
  donderdag 30 september 2010 @ 09:50:51 #209
54772 Silmarwen
pi_87011619
Ik heb helemaal niets tegen haar gezegd, lief naar haar gelacht en me verder bezig gehouden met mijzelf. Ik ga echt niet tegen iemand, die het duidelijk moeilijk heeft, zeggen dat ze nou wel eens mag kappen van dat gejank omdat ik er kriegelig van wordt. Ik betwijfel dat ze heeft gemerkt dat ik me eraan stoorde. Maar goed, het was idd als voorbeeld van de keizersnede verheerlijking.
pi_87011629
quote:
Op donderdag 30 september 2010 09:45 schreef GI het volgende:
Hetgeen waar jij over viel was een lopende discussie waarbij het als voorbeeld aangehaald werd.
nee hoor, ik viel niet over de discussie, want ik ben met Sil eens dat het niet de hemel op aarde is (kijkend naar de mensen om me heen die een KS gehad hebben, geen eigen ervaring) maar ik viel over hoe er over die vrouw werd gepraat zo achter haar rug om. dus dat gaf ik aan. dat was alles, we hebben het erover gehad, dus ik ben nu klaar.
  donderdag 30 september 2010 @ 09:52:13 #211
238474 Jeetjejom
pi_87011658
Ik snap wel dat Silmarwen het op dat moment eigenlijk niet echt kon hebben dat daar zo'n (in haar ogen) luxepaardje een beetje zielig ligt te doen, terwijl zij al 2 dagen voor het leven van haar kindje aan het werken is.
Ook weet ik heus wel dat iedereen zijn/haar pijn anders beleeft en dat je absoluut niet kunt oordelen over anderen, maar ik heb zelf 20 uur weeën gehad, en dat waren bijna alleen maar beenweeën, gevolgd door een spoedKS, dus ik word er zelf ook een beetje kriebelig van als iemand klaagt na een bevalling van wel 12 uur.
En dan vooral als ze durven te zeggen, ja maar jij hebt een ks gehad, dus jij weet toch niet waar ik het over heb, want die helse pijn van een kind eruit krijgen heb jij niet gehad.
Nee, idd heb ik niet gehad, en ik vind dat persoonlijk een heel groot gemis en ga er ook alles aan doen om deze keer op de normale manier te bevallen (ook al weet ik dat dit ook hel is, maar het moet voor mijn gevoel gewoon), maar ik heb ook weeën gehad en die waren niet makkelijk weg te puffen. Daarnaast heb ik nog twee weken met mijn neus tussen mijn knieën gelopen omdat het absoluut niet mogelijk was om rechtop te staan. En lachen, huilen, hoesten, niezen, gapen, poepen en plassen was ook voor mij met een ks echt geen pretje hoor!
Jouw warmte is genoeg
pi_87011768
Ik heb beiden gehad (vaginaal en ks) en het is beiden zeer pijnlijk. Ik prefereer vaginaal want dat vond ik emotioneel het beste en fijnste (en de tijd erna is fijner).

En oordelen doet iedereen toch? Ik wel hoor. Zolang je het maar niet tegen die persoon zegt :+
Ik kreeg namelijk tijdens mijn eerste bevalling een: "verman jezelf een beetje", van de dienstdoende verpleegkundige en ik haat haar nog steeds :P
  donderdag 30 september 2010 @ 10:17:34 #213
238474 Jeetjejom
pi_87012366
Oh Lily, wat schandalig van de verpleegkundige, ik vind dat echt niet kunnen hoor!
Jouw warmte is genoeg
  donderdag 30 september 2010 @ 10:31:10 #214
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_87012768
"probeer je een beetje te vermannen als het lukt. Dat maakt het makkelijker voor je" is waarschijnlijk wat die hork bedoelde :D
  donderdag 30 september 2010 @ 10:33:08 #215
54772 Silmarwen
pi_87012828
O.o Heb je gescholden op haar of was je daar te verbaasd voor?
pi_87012865
*meld*

niks te zeggen over de discussie ks of niet, ik ben nog niet bevallen. Dat moet nog. Ik zie er nu al tegenop.
*poef* nu is het weg
  donderdag 30 september 2010 @ 10:36:52 #217
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87012922
Als je de kreet eens goed bekijkt is het sowieso al absurd om een vrouw tijdens een bevalling nota bene, het advies te geven zich te "vermannen"....

Ik wil de meeste mannen wel eens een bevalling zien ondergaan, het gros zal nog harder tekeer gaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 30 september 2010 @ 10:45:23 #218
54772 Silmarwen
pi_87013132
quote:
Op donderdag 30 september 2010 10:34 schreef kaatjejannie het volgende:
*meld*

niks te zeggen over de discussie ks of niet, ik ben nog niet bevallen. Dat moet nog. Ik zie er nu al tegenop.
Ik snap dat je er tegenop ziet, niemand die juichend een bevalling tegemoet gaat. Toch is het iets prachtigs wat je lichaam presteert en zijn je weeen bijvoorbeeld niet meteen BAM heel erg pijnlijk. Dat gaat geleidelijk en je kunt steeds meer aan. Zo verwonderlijk hoe (ik iig) in jezelf keert. En je werkt ergens naartoe. Dat is misschien een schrale troost, maar je hebt wel en doel tijdens de bevalling, of het nu een KS is of een gewone bevalling.

Al met al zal het een van de meest bijzondere momenten in je leven gaan worden, met ongekende oerkrachten, die jij toch wel mooi even voor elkaar brengt!

Maar dat je er tegenop ziet, snapt iedereen hoor.
pi_87013791
quote:
Op donderdag 30 september 2010 10:36 schreef Leandra het volgende:
Als je de kreet eens goed bekijkt is het sowieso al absurd om een vrouw tijdens een bevalling nota bene, het advies te geven zich te "vermannen"....

Ik wil de meeste mannen wel eens een bevalling zien ondergaan, het gros zal nog harder tekeer gaan.
haha, deze vind ik goed!!!

Ik ga nu naar de verloskundige, even vragen waar mijn kindje blijft...
pi_87014734
quote:
Op donderdag 30 september 2010 09:52 schreef Jeetjejom het volgende:
En lachen, huilen, hoesten, niezen, gapen, poepen en plassen was ook voor mij met een ks echt geen pretje hoor!
En ook ik herken me hier in :Y Terwijl ik een makkelijke vaginale bevalling had.
Staan lukte niet, zitten was een ramp noem maar op..

Laten we het er maar op houden dat het altijd minder prettig is, zowel bij een keizersnee als bij een vaginale bevalling :Y
pi_87014993
quote:
Op donderdag 30 september 2010 10:45 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Ik snap dat je er tegenop ziet, niemand die juichend een bevalling tegemoet gaat. Toch is het iets prachtigs wat je lichaam presteert en zijn je weeen bijvoorbeeld niet meteen BAM heel erg pijnlijk. Dat gaat geleidelijk en je kunt steeds meer aan. Zo verwonderlijk hoe (ik iig) in jezelf keert. En je werkt ergens naartoe. Dat is misschien een schrale troost, maar je hebt wel en doel tijdens de bevalling, of het nu een KS is of een gewone bevalling.

Al met al zal het een van de meest bijzondere momenten in je leven gaan worden, met ongekende oerkrachten, die jij toch wel mooi even voor elkaar brengt!

Maar dat je er tegenop ziet, snapt iedereen hoor.
Ja NIET altijd dus. :N Het was bij mij wel vanaf de eerste wee BAM. Ik dacht werkelijk dat ik dood ging van de pijn, heb me de hele bevalling afgevraagd hoe andere vrouwen dat deden. En ik heb een aardig hoge pijngrens, maar daar twijfelde ik toen wel aan moet ik zeggen. Ik heb tegen mezelf gezegd dat ik niet zo moest piepen want ik was pas een uurtje bezig. De verloskundige vond dat duidelijk ook want die deed een beetje geirriteerd midden in de nacht, met 2 uurtjes weeen en dan al moeten komen. een half uur later was Seb er :%
Een weeenstorm, ik kan het iedereen aanraden O-)

Bijzonder was het wel :Y en ik zou het zo weer doen :Y Ik kan me de pijn ook niet meer herinneren.
Er tegenop zien heb ik nooit gedaan, je kan je beter focussen op wat je ervoor terug krijgt dacht ik altijd. O+
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_87015160
quote:
Op donderdag 30 september 2010 10:31 schreef GI het volgende:
"probeer je een beetje te vermannen als het lukt. Dat maakt het makkelijker voor je" is waarschijnlijk wat die hork bedoelde :D
nou, nee hoor, zo bedoelde ze het niet ;)

quote:
Op donderdag 30 september 2010 10:33 schreef Silmarwen het volgende:
O.o Heb je gescholden op haar of was je daar te verbaasd voor?
Ik had al 12 uur beenweeen dus veel wist ik niet meer maar ik heb haar wel nog gevraagd of ze kinderen had (en dat had ze niet).

[ Bericht 25% gewijzigd door lily op 30-09-2010 11:53:34 ]
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 30 september 2010 @ 11:46:51 #223
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87015182
ik weet niet of ik een ks boven een vaginale bevalling zou preferen. Ik bedoel, vaak is een ks toch onder narcose, dus dan kan je kindje niet meteen vasthouden enzo. Geef mij maar een vaginale bevalling waarbij kind meteen op je borst gedropt wordt ;)

donderdag 30 september 2010 @ 11:50:27 #224
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87015302
Overigens heb ik eergisteren bij de VK wel aangegeven dat ze niet direct moeten reageren op een verzoek om pijnstilling.... 19 jaar geleden weet ik dat ik ook heb gezegd dat ik doodging en dat ik echt pijnstilling nodig had, alleen toen kon je dat nog rustig zeggen zonder dat er iemand in actie kwam; het was immers geen optie.

Dus het idee dat je doodgaat hoort er ook wel bij, maar omdat pijnstilling nu wel een optie is, en degene die bevalt beslist of en wanneer het wordt toegepast, leek het me verstandig maar even bijtijds aan te geven dat ze er niet (gelijk) op moeten reageren :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_87015346
quote ipv edit
pi_87015509
quote:
Op donderdag 30 september 2010 11:41 schreef Estrys het volgende:

[..]

Bijzonder was het wel :Y en ik zou het zo weer doen :Y Ik kan me de pijn ook niet meer herinneren.
Er tegenop zien heb ik nooit gedaan, je kan je beter focussen op wat je ervoor terug krijgt dacht ik altijd. O+
Over het algemeen lukt me dat wel hoor, sta dr meestal ook wel nuchter in. Maar vandaag even een baaldag. Mijn lijf doet zeer, slecht geslapen en voel me een walrus. Het liefst duik ik nu mijn bed in, en kom ik er morgen weer uit! Fris als een hoentje.
*poef* nu is het weg
  donderdag 30 september 2010 @ 12:13:32 #227
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_87016032
Maandag het 2e deel van de combinatietest gehad; een uitgebreide 12 weken echo met nekplooimeting.
Helaas moest de echo inwendig, want de kleine was enthousiast aan het rondduikelen en lag verkeerd om met zijn/haar hoofd.
Heel uitgebreid alles gezien: hoofdomtrek, hersenen, doorbloeding hart, benen, armen etc etc

Uiteindlijk kwam er een kans van 1 op 14.000 uit op een kindje met Syndroom van Down. Dat is erg laag.

Fotootje van echo:

~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_87016187
Mooie echo en fijn nieuws J-net ^O^
The way you rock'n'roll
pi_87016273
wow wat een mooie echo J-net! en wat een goede uitslag ook! *O*
maar waarom helaas een inwendige echo? dat zijn vaak toch nog duidelijkere echo's met een mooier plaatje dan uitwendige echo's?
pi_87016304
Och ik prefereer ook uitwendig boven inwendig hoor. Scheelt gedoe e.d.
The way you rock'n'roll
pi_87016366
ah, het gedoe, ja dat is wel zo ja. :)
  donderdag 30 september 2010 @ 12:25:28 #232
238474 Jeetjejom
pi_87016420
quote:
Op donderdag 30 september 2010 11:46 schreef DJMO het volgende:
ik weet niet of ik een ks boven een vaginale bevalling zou preferen. Ik bedoel, vaak is een ks toch onder narcose, dus dan kan je kindje niet meteen vasthouden enzo. Geef mij maar een vaginale bevalling waarbij kind meteen op je borst gedropt wordt ;)
Volgens mij is het juist tegenwoordig zo dat een ks met een ruggeprik wordt uitgevoerd. Ik heb Jorja meteen na de geboorte gewoon bij me gehad hoor!
Jouw warmte is genoeg
  donderdag 30 september 2010 @ 12:26:14 #233
54772 Silmarwen
pi_87016442
Ik had ook een ruggenprik en door omstandigheden Yade niet bij me. Was wel bewust dus, heb haar ook uit mjn buik zien komen en alles. Was erg interessant. :D
pi_87016451
Ik denk dat o.a. jij Mijsje al zoveel polonaise aan je lijf hebt elke maand in het ziekenhuis dat het allemaal niet meer boeit maar voor mij was het wel even *slik* toen het inwendig moest.
The way you rock'n'roll
pi_87016594
quote:
Op donderdag 30 september 2010 12:26 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik denk dat o.a. jij Mijsje al zoveel polonaise aan je lijf hebt elke maand in het ziekenhuis dat het allemaal niet meer boeit maar voor mij was het wel even *slik* toen het inwendig moest.
Het went inderdaad snel. :D
Maar ik moest de eerste keer ook even slikken.
pi_87016649
ik zat ook even flink terug te denken net, en inderdaad, die eerste keer dat ik voor een inwendige moest (en de tweede en derde keer eigenlijk ook nog wel) was ik wel zenuwachtig en voelde ik me niet echt op m'n gemak... ik was vrij preuts aangelegd, en dan is dit inderdaad een vervelend gedoe... maar ondertussen is het voor mij inderdaad gewoon routine helaas...
wat wel grappig is, is dat ik tegenwoordig op de echo ook zelf al een heleboel herken, voor de gyn het aan hoeft te wijzen van: dit is..... zo zag ik een eierstok gevuld met eiblaasjes en manlief stond daarbij van :? :D
  donderdag 30 september 2010 @ 12:33:44 #237
54772 Silmarwen
pi_87016709
Mooie echo inderdaad! De eerste keer inwendige echo had ik ook wel even iets van... tsjonge moet dat? Maar het went snel hoor. :+
pi_87016787
Troeta jij woonde toch regio 070? Of was dat iemand anders?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_87016788
Ik heb maar 1x inwendig gehad maar het is vast niks bij toucheren kan ik me zo voorstellen :')
The way you rock'n'roll
pi_87016837
quote:
Op donderdag 30 september 2010 12:26 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Niet 1x per maand, elke meting.... Dus zeg maar 3 a 4 keer per maand.. Dn nog punctie en terugplaatsen.. Nee ik heb geen schaamte meer van onder.

Bovendien, tijdens de bevalling willen ze ook allemaal even voelen hoe het staat met de ontsluiting, de vk, de gyn... Heerlijk, lekker porren van onder.
pi_87016857
quote:
Op donderdag 30 september 2010 12:36 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik heb maar 1x inwendig gehad maar het is vast niks bij toucheren kan ik me zo voorstellen :')
Dat vond ik dus best meevallen, maar het is niet fijn als er iemand met zn vingers in je doos loopt te roeren als je een wee hebt.
pi_87017265
quote:
Op donderdag 30 september 2010 09:52 schreef Jeetjejom het volgende:
Ook weet ik heus wel dat iedereen zijn/haar pijn anders beleeft en dat je absoluut niet kunt oordelen over anderen, maar ik heb zelf 20 uur weeën gehad, en dat waren bijna alleen maar beenweeën, gevolgd door een spoedKS, dus ik word er zelf ook een beetje kriebelig van als iemand klaagt na een bevalling van wel 12 uur.
Jammer wat er na je 'maar' komt. Ik erger me daar bijzonder aan, het eeuwige vergelijken en oordelen. Valt lijden uit te drukken in tijdsduur? En waarom kun je niet gewoon begrip opbrengen voor iemand die in jouw ogen een minder zware bevalling heeft gehad maar het wel een nare ervaring vond?

Laat ik ook een duit in het zakje doen: ik heb een buikoperatie gehad waarbij mijn buikspieren doorgesneden zijn geweest. Het herstel verliep moeizaam, ik heb veel pijn gehad en een groot deel van mijn buik is nog altijd gevoelloos (en het litteken is brééd). Op die operatie kijk ik terug als iets heel zwaars. Aan mijn bevalling denk ik daarentegen terug als de hel, als iets bijna ondraaglijks. Door complicaties verliep het herstel bovendien moeizamer dan normaal het geval is. Als ik zou moeten kiezen zou ik liever 100 keer die buikoperatie ondergaan dan nog 1 keer die bevalling.

Maarja, daar heb je het al: die buikoperatie, die bevalling. Ik heb geen flauw idee hoe die operatie voor een ander is en hoe anderen bevallen. En weet je, het maakt ook niet uit. Als iemand zegt dat ze heel lang weeen heeft gehad en de ontsluiting maar niet lukte waardoor de bevalling in een keizersnede eindigde, dan lijkt me dat héél zwaar. Als iemand tevoren al weet dat het een keizersnede wordt en daar emotioneel mee worstelt, dan vind ik dat heel rot voor haar. Als iemand een kind er in 2-3 uur uit perst en moeite heeft om die snelheid te verwerken, dan weet ik niet hoe dat is maar lijkt me dat ook heel lastig en ben ik blij dat mijn bevalling een relatief normaal verloop heeft gehad.

Wat ik er maar mee wil zeggen is dat wat inlevingsvermogen niemand misstaat.
pi_87017471
quote:
Op donderdag 30 september 2010 12:13 schreef J-net het volgende:
Maandag het 2e deel van de combinatietest gehad; een uitgebreide 12 weken echo met nekplooimeting.
Helaas moest de echo inwendig, want de kleine was enthousiast aan het rondduikelen en lag verkeerd om met zijn/haar hoofd.
Heel uitgebreid alles gezien: hoofdomtrek, hersenen, doorbloeding hart, benen, armen etc etc

Uiteindlijk kwam er een kans van 1 op 14.000 uit op een kindje met Syndroom van Down. Dat is erg laag.

Fotootje van echo:

[ afbeelding ]
Mooi echo! En fijn dat het nieuws goed was. Heb je het hartje ook horen kloppen?
pi_87017556
quote:
Op donderdag 30 september 2010 12:38 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat vond ik dus best meevallen, maar het is niet fijn als er iemand met zn vingers in je doos loopt te roeren als je een wee hebt.
Ik heb liever dat ze het doen tijdens een wee dan als ik nergens last van heb. In het eerste geval kan ik veel meer hebben vanwege de roes; hoe bewuster ik me daarentegen ben van de situatie hoe lager mijn pijngrens is.

Maar goed, toucheren vond ik niet zo erg. Ik gaf tevoren aan dat ik er een beetje tegenop keek - ik merkte dat ik me schrap zette - en de verloskundige was gewoon erg lief.
pi_87017996
Tot hoeveel weken vinden jullie het oké dat je partner op reis gaat o.i.d.?

Mijn meneer en vooral ook mijn schoonouders willen met 34 weken nog op wintersport. Ow en ik mocht best mee naar Oostenrijk :Y
Was het een erg hormonale actie toen ik zei dat ik het niet wilde hebben?
The way you rock'n'roll
  donderdag 30 september 2010 @ 13:20:34 #246
238474 Jeetjejom
pi_87018176
quote:
Op donderdag 30 september 2010 12:51 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Jammer wat er na je 'maar' komt. Ik erger me daar bijzonder aan, het eeuwige vergelijken en oordelen. Valt lijden uit te drukken in tijdsduur? En waarom kun je niet gewoon begrip opbrengen voor iemand die in jouw ogen een minder zware bevalling heeft gehad maar het wel een nare ervaring vond?

Heb het een beetje verkeerd uitgedrukt, maar het gaat mij erom dat iemand die een bevalling van in totaal 12 uur heeft gehad tegen mij durft te zeggen dat ik niet moet klagen omdat ik een ks heb gehad. Veel mensen denken blijkbaar dat je bij een ks altijd vrolijk de OK wordt ingereden zonder dat je ook maar 1 wee hebt gehad en na 2 dagen weer piepvrolijk naast je bed staat. En, in dit geval dan, zij heeft het die 12 uur zo ontzettend zwaar gehad, maar ik moet mijn mond houden. Zo bedoel ik het eigenlijk. Ik geloof haar op haar woord dat ze ontzettend veel pijn heeft gehad, maar omdat iemand een ks heeft gehad wil dat niet zeggen dat diegene dat niet heeft meegemaakt.
Jouw warmte is genoeg
pi_87018200
Ik zou het niet zozeer een hormonale reactie willen noemen, DML. Ik denk vooral dat het nu lastig is om je voor te stellen of dat met 34 weken zou kunnen en ik kan me voorstellen dat je daarvan wat 'in de stress' schiet. Ernstige complicaties buiten beschouwing gelaten zou hij prima op vakantie moeten kunnen gaan. Voor jou zou de reis daarentegen best wel eens heel zwaar kunnen zijn. Bovendien heb jij helemaal niks aan wintersport.

Het is maar net hoe je er tegenaan kijkt. Aan de ene kant is het voor hem misschien wel lekker om er op de valreep nog even tussenuit te gaan. Aan de andere kant is het wel een vrij egoïstische keuze. Jij hebt weinig aan zo'n vakantie en jij hebt niet de optie om er écht tussenuit te gaan want jij bent hoogzwanger. Ik zou zelf op wat meer empathie rekenen van mijn lief, een beetje medelijden (letterlijk >:) ).
pi_87018304
quote:
Op donderdag 30 september 2010 13:20 schreef Jeetjejom het volgende:

[..]

Heb het een beetje verkeerd uitgedrukt, maar het gaat mij erom dat iemand die een bevalling van in totaal 12 uur heeft gehad tegen mij durft te zeggen dat ik niet moet klagen omdat ik een ks heb gehad. Veel mensen denken blijkbaar dat je bij een ks altijd vrolijk de OK wordt ingereden zonder dat je ook maar 1 wee hebt gehad en na 2 dagen weer piepvrolijk naast je bed staat. En, in dit geval dan, zij heeft het die 12 uur zo ontzettend zwaar gehad, maar ik moet mijn mond houden. Zo bedoel ik het eigenlijk. Ik geloof haar op haar woord dat ze ontzettend veel pijn heeft gehad, maar omdat iemand een ks heeft gehad wil dat niet zeggen dat diegene dat niet heeft meegemaakt.
Jij wilt begrijpelijk ook wat erkenning en inleving!
  donderdag 30 september 2010 @ 14:03:06 #249
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_87019928
Ik had ook net een mannelijke echoscopist; dus dan ook inwendig daar met je kont op een verhogingkje.......

De plaatjes zijn inderdaad beter, dat blijkt. Maar ik vond het niet zo heel prettig. Mn benen deden zeer. Je moet ontspannen maar dat lukte niet geheel. Hij ging 5 keer de nekplooi meten; ja dan denk je dit gaat niet goed en daar word je ook niet ontspannen van.

Maar het diende een goed doel en k mag niet klagen, hij deed het heel netjes. En hij zal ook vast al honderden vrouwen gezien hebben. Maar even het gevoel wat ik minder prettig vond.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_87020028
Ik vind het allemaal prachtig, als man, maar ik heb toch soms wat moeite heel extravert blij te zijn. Vind het moeilijk plaatsbaar, een baby'tje die ik alleen nog maar op een monitor heb bekeken. Ik heb zo'n idee van, moet het eerst maar eens in handen hebben voor het allemaal echt op z'n plaats valt en het besef tot me doordringt. Ik merk vaak dat mijn vriendin het veel intenser beleeft.
Kan het er ook echt niet de hele dag over hebben, omdat er nog "niets" is, zeg maar. Niets tastbaars.

Toch niet vreemd? :{ Of komt het omdat ik een nuchtere Fries ben. _O-
  donderdag 30 september 2010 @ 14:09:59 #251
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87020161
quote:
Op donderdag 30 september 2010 14:03 schreef J-net het volgende:
Ik had ook net een mannelijke echoscopist; dus dan ook inwendig daar met je kont op een verhogingkje.......

De plaatjes zijn inderdaad beter, dat blijkt. Maar ik vond het niet zo heel prettig. Mn benen deden zeer. Je moet ontspannen maar dat lukte niet geheel. Hij ging 5 keer de nekplooi meten; ja dan denk je dit gaat niet goed en daar word je ook niet ontspannen van.

Maar het diende een goed doel en k mag niet klagen, hij deed het heel netjes. En hij zal ook vast al honderden vrouwen gezien hebben. Maar even het gevoel wat ik minder prettig vond.
Kan me voorstellen dat het bij een NT-meting niet echt heel prettig is als het een inwendige echo is, als het alleen maar checken is of het hartje klopt valt het nog mee, maar bij de NT-meting had ik er niet aan moeten denken.

Wel een mooie foto gekregen van je krummeltje O+
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_87020178
quote:
Op donderdag 30 september 2010 13:15 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Tot hoeveel weken vinden jullie het oké dat je partner op reis gaat o.i.d.?

Mijn meneer en vooral ook mijn schoonouders willen met 34 weken nog op wintersport. Ow en ik mocht best mee naar Oostenrijk :Y
Was het een erg hormonale actie toen ik zei dat ik het niet wilde hebben?
Ga je toch lekker mee?
  donderdag 30 september 2010 @ 14:11:26 #253
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87020211
quote:
Op donderdag 30 september 2010 14:05 schreef Chooselife het volgende:
Ik vind het allemaal prachtig, als man, maar ik heb toch soms wat moeite heel extravert blij te zijn. Vind het moeilijk plaatsbaar, een baby'tje die ik alleen nog maar op een monitor heb bekeken. Ik heb zo'n idee van, moet het eerst maar eens in handen hebben voor het allemaal echt op z'n plaats valt en het besef tot me doordringt. Ik merk vaak dat mijn vriendin het veel intenser beleeft.
Kan het er ook echt niet de hele dag over hebben, omdat er nog "niets" is, zeg maar. Niets tastbaars.

Wacht maar tot je de baby straks voelt bewegen als je je hand op haar buik legt, dan wordt het een stuk echter :Y

En nee, volgens mij is het niet vreemd of Fries.... het is nu gewoon nog abstract, maar dat duurt niet lang meer ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_87020293
quote:
Op donderdag 30 september 2010 14:10 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ga je toch lekker mee?
Haar vriend heeft vliegangst, dus dan moet ze met de bus, auto of trein naar Oostenrijk. Dat is voor veel vrouwen geen pretje met 34 weken. En dan zit ze daar te kijken hoe anderen zitten te skiën terwijl zij de hele dag met een boekje in de skihut naar flessen drank kan staren waar ze niks van mag.

De eerste vraag die bij mij opkomt is: waarom stelt hij wintersport voor?
pi_87020463
quote:
Op donderdag 30 september 2010 14:13 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Haar vriend heeft vliegangst, dus dan moet ze met de bus, auto of trein naar Oostenrijk. Dat is voor veel vrouwen geen pretje met 34 weken. En dan zit ze daar te kijken hoe anderen zitten te skiën terwijl zij de hele dag met een boekje in de skihut naar flessen drank kan staren waar ze niks van mag.

Oh ik zou het heerlijk vinden om gewoon lekker te nietsen en een terrasje te pakken...
Wintersport is toch niet alleen maar leuk als je kan zuipen?

Met de auto kan toch prima met 34 weken? Ik zie het probleem niet zo. (Ik was 35 weken zwanger van Jen toen ik door Parijs O+ liep)
  donderdag 30 september 2010 @ 14:19:45 #256
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87020508
Ik heb het idee dat de wintersport redelijk standaard met zijn ouders is....

Overigens zou ik daar ook heibel om trappen, zeker als de vorm van vervoer al dusdanig is dat het voor mij sowieso niet leuk zou zijn om mee te gaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_87020542
Nou ja ik zou er dus niet zoveel problemen mee hebben..
pi_87020615
quote:
Op donderdag 30 september 2010 14:18 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Oh ik zou het heerlijk vinden om gewoon lekker te nietsen en een terrasje te pakken...
Wintersport is toch niet alleen maar leuk als je kan zuipen?

Met de auto kan toch prima met 34 weken? Ik zie het probleem niet zo. (Ik was 35 weken zwanger van Jen toen ik door Parijs O+ liep)
Daarom schreef ik ook 'voor veel vrouwen'. Er zijn altijd uitzonderingen die die laatste periode relatief moeiteloos doorkomen. Ik had de vorige zwangerschap niet zoveel kwalen en ging rond die termijn nog naar de Ardennen. Dat was verre van ideaal. Het was te doen, de autorit, maar achteraf was ik liever iets eerder op vakantie geweest.

Ik ben trouwens nog nooit op wintersport geweest en zie er sowieso niet de lol van in, maar ik stel me zo voor dat de meesten het doen om te gaan wintersporten. :+ Hoe dan ook, ik vind haar reactie niet onredelijk; zijn voorstel is eerder wat egoïstisch.
pi_87020633
quote:
Op donderdag 30 september 2010 14:13 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

wat een onzin zeg, wintersport is om te beginnen iets wat sportief is en kort duurt, het zijn geen drie wekenlange zonvakanties of zo. En je kunt ook meegaan en lekker in de zon gaan zitten met een boek, of een wandeling maken voor zoverre dat nog kan, samen 's avonds lekker uit eten gaan en dus weer samen dingen doen en je kunt er gewoon lekker even uit zijn met een groep. Het lijkt mij persoonlijk prettiger dat ik weet dat mijn partner het een weekje naar zijn zin heeft en er lekker even uit is dan dat ik tegen iemand aan zou moeten kijken die met mij mee zit te "lijden".
En al je toch thuisblijft kun je toch ook nog extra dingen doen om jezelf te verwennen, uit eten met vriendinnen, lekker naar de schoonheidsspecialiste of een middagje shoppen ofzo.
  donderdag 30 september 2010 @ 14:26:28 #260
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87020727
quote:
Op donderdag 30 september 2010 14:23 schreef Verida het volgende:

[..]

wat een onzin zeg, wintersport is om te beginnen iets wat sportief is en kort duurt, het zijn geen drie wekenlange zonvakanties of zo. En je kunt ook meegaan en lekker in de zon gaan zitten met een boek, of een wandeling maken voor zoverre dat nog kan, samen 's avonds lekker uit eten gaan en dus weer samen dingen doen en je kunt er gewoon lekker even uit zijn met een groep. Het lijkt mij persoonlijk prettiger dat ik weet dat mijn partner het een weekje naar zijn zin heeft en er lekker even uit is dan dat ik tegen iemand aan zou moeten kijken die met mij mee zit te "lijden".
En al je toch thuisblijft kun je toch ook nog extra dingen doen om jezelf te verwennen, uit eten met vriendinnen, lekker naar de schoonheidsspecialiste of een middagje shoppen ofzo.
Ehm, volgens mij is er een verschil tussen "zullen we op de wintersport gaan?" en "ik wil nog met m'n ouders op de wintersport, je mag wel mee, maar dan ben je 34 weken zwanger"

In het eerste geval zou ik waarschijnlijk "Ja, leuk" zeggen en lekker met een paar boeken op een terrasje gaan zitten genieten, in het tweede geval zou de hel losbreken.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_87020757
quote:
Op donderdag 30 september 2010 14:03 schreef J-net het volgende:

ik snap je (nu) helemaal. het gevoel is inderdaad niet prettig als je het niet gewend bent... vooral op gevoel inderdaad, want zeer doet het niet (bij mij dan...)
(mijn eerste ervaring met een inwendige echo was met een vrouw, maar die was zo lomp in haar doen en laten en met wat ze zei en hoe ze dat zei, dat ik meteen daarna de vervolgafspraken bij haar mannelijke collega maakte. bij hem voelde ik me meteen vanaf het begin wel op m'n gemak... dat scheelt ook heel veel... maar ook dit scheelt per persoon, want toen mijn vriendin bij dezelfde gyn terecht kwam, voelde zij zich helemaal niet op haar gemak en deed bij haar de inwendige echo juist zeer...)
pi_87020796
quote:
Op donderdag 30 september 2010 14:26 schreef Leandra het volgende:
In het eerste geval zou ik waarschijnlijk "Ja, leuk" zeggen en lekker met een paar boeken op een terrasje gaan zitten genieten, in het tweede geval zou de hel losbreken.
Ik zou zeggen: "Oh, wat een goed idee, er nog even tussenuit voordat de grote drukte begint! Zullen we X doen?" En daarbij zou X iets zijn wat ook voor mij leuk en aangenaam was. Als dat wintersport is - prima.
pi_87020887
quote:
Op donderdag 30 september 2010 14:23 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Daarom schreef ik ook 'voor veel vrouwen'. Er zijn altijd uitzonderingen die die laatste periode relatief moeiteloos doorkomen. Ik had de vorige zwangerschap niet zoveel kwalen en ging rond die termijn nog naar de Ardennen. Dat was verre van ideaal. Het was te doen, de autorit, maar achteraf was ik liever iets eerder op vakantie geweest.

Ik ben trouwens nog nooit op wintersport geweest en zie er sowieso niet de lol van in, maar ik stel me zo voor dat de meesten het doen om te gaan wintersporten. :+ Hoe dan ook, ik vind haar reactie niet onredelijk; zijn voorstel is eerder wat egoïstisch.
Over het "veel"had ik heen gelezen... Ik kijk een beetje scheel van de hoofdpijn..

Ik vind het hele wintersporten heerlijk. Toen Jen net een jaar was zijn we ook geweest, goed ik kon weinig, maar het is gewoon heerlijk om eruit te zijn. Lekker in de sneeuw, hopelijk met zon. Schone lucht... Ik hoef niet perse te skieen, dat doe ik toch al 26 jaar, dus een keertje overslaan boeit me niet.

Het zal me niet heel lekker zitten om het te boeken, ik zou meer gaan voor een last minute ofzo. Stel je voor dat het flink gaat rommelen bij 34 weken, dan zou ik dus inderdaad eisen dat manlief thuisblijft.
  donderdag 30 september 2010 @ 14:32:26 #264
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87020941
quote:
Op donderdag 30 september 2010 14:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: "Oh, wat een goed idee, er nog even tussenuit voordat de grote drukte begint! Zullen we X doen?" En daarbij zou X iets zijn wat ook voor mij leuk en aangenaam was. Als dat wintersport is - prima.
Ik ben niet vies van de wintersport ;)
Ook niet als het betekent dat ik alleen maar op een terras kan hangen met een goed boek, mits het in een fatsoenlijk wintersport oord is, en het niet allemaal draait om bier en tieten.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_87020956
Dat laatste is nog wel een goede tip, Ticootje, tevoren niet te veel vastleggen en eventueel spontaan iets doen. Wij gingen indertijd naar de Ardennen vanuit het idee dat we altijd nog naar huis konden gaan als het erg tegenviel. Ondanks het kloteweer en de lange autorit met files op de heenweg vond ik het wél heel leuk om er nog even met z'n tweetjes uit te zijn.
pi_87021464
quote:
Op donderdag 30 september 2010 14:05 schreef Chooselife het volgende:

Nah das heel normaal hoor :Y
en zelfs voor veel vrouwen is dat ook heel normaal, zeker als je weinig klachten hebt in t begin, dan is het nog vrij abstract allemaal.

No worries! Het komt, echt!
En dat je Fries bent daar kun jij ook niks aan doen :*
garpje garpje! :+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_87021664
oh DML dat is een lastige, je kunt er nu natuurlijk ook nog niet zo gek veel van zeggen hoe je je dan voelt enzo.

Waar zitten jullie ergens? Weet je dat al? Niet dat ik het hoef te weten verder hahaha :P maar je hebt wintersportgebieden met 1 supermarkt zeg maar en 1 kroegje dat pas tegen apres-ski tijd open gaat maar je hebt ook plaatjes die erg leuk zijn om tijd door te brengen.
En met wie ga je je tijd daar doorbrengen? Je kunt een hoop lezen, eventueel een laptop meenemen en dvd'tjes enzo, maar wat gezelschap is wel prettig op zich.

Ik zou het zelf niet zo erg vinden om te gaan, maar ik zou het minder vinden als mijn vriend dan de hele dag de hort op is en ik zit een week lang van 7 'smorgens tot etenstijd 's avonds alleen in een appartement bovenop een berg. Dat soort dingen. zo ging wintersport bij ons thuis namelijk ;) het ging echt om de sport dus het huisje was vooral om te slapen

Misschien de moeite waard om eea nog ns met je vriend te bespreken? De hoe, wat & waars enzo? en bijvoorbeeld te vragen om dan ook een keertje een dagje naar een grotere stad in de buurt te gaan om te gaan winkelen en dat soort dingen.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_87021749
oh en aan vervoer zou ik wel eisen hebben geloof ik :@ auto of trein is tot daar aan toe maar je krijgt mij met mn 34-weken niet in zo'n gogo-tours bus die 20 uur over een stuk van 10 uur doet :X
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 30 september 2010 @ 15:03:01 #269
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87022010
Daar zou je mij niet-zwanger al niet inkrijgen....

Ik ben in een vlaag van verstandsverbijstering een paar jaar geleden met een vriendin naar een kerstmarkt in Düsseldorf geweest omdat mijn moeder dat gewonnen had..... en dan had ik nog mazzel dat het vervoerende busbedrijf bij mij om de hoek zat (letterlijk) en ik dus op de terugweg thuis afgeleverd werd, maar dat was al een eenmalige ervaring :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_87022064
Busreizen O+ Met de studentenvereniging O+ En veel bier O+ O+
  donderdag 30 september 2010 @ 15:18:09 #271
54772 Silmarwen
pi_87022517
J-net, dt moet idd wel minder prettig zijn dan een gewone echo. Zo vond ik follikel metingen ook niet erg fijn aanvoelen als ze met die staaf alle kanten op duwen.

Trouwens Claudia, vond je het tijdens een wee toucheren echt minder vervelend? Ik heb het veeeeeel liever zonder wee, maar op de een of andere manier zorgde het toucheren juist voor een hele felle wee. Ik kon dan echt even niet meer ademen zo hard als dat alles aanspande en verkrampte.

DML, als jij nou gaat vliegen! Of mag dat niet met 35 weken... Je zou mij niet in zo'n touringcar krijgen met zoveel weken zwanger, echt NIET. Je krijgt mij er niet eens, niet zwanger in. :D Kutdingen. Maar met de auto? Nu hebben wij een erg luxe auto.. Moet er niet aandenken om in een swift ofzo zo'n reis te maken. Verder lijkt het me opzich wel lekker, lekker eerder je verlof beginnen, op het terrasje zitten. Aan de andere kant heb je geen idee hoe je bent met 35 weken.. . Lastig hoor.
pi_87022602
quote:
Op donderdag 30 september 2010 15:18 schreef Silmarwen het volgende:
J-net, dt moet idd wel minder prettig zijn dan een gewone echo. Zo vond ik follikel metingen ook niet erg fijn aanvoelen als ze met die staaf alle kanten op duwen.

Trouwens Claudia, vond je het tijdens een wee toucheren echt minder vervelend? Ik heb het veeeeeel liever zonder wee, maar op de een of andere manier zorgde het toucheren juist voor een hele felle wee. Ik kon dan echt even niet meer ademen zo hard als dat alles aanspande en verkrampte.

DML, als jij nou gaat vliegen! Of mag dat niet met 35 weken... Je zou mij niet in zo'n touringcar krijgen met zoveel weken zwanger, echt NIET. Je krijgt mij er niet eens, niet zwanger in. :D Kutdingen. Maar met de auto? Nu hebben wij een erg luxe auto.. Moet er niet aandenken om in een swift ofzo zo'n reis te maken. Verder lijkt het me opzich wel lekker, lekker eerder je verlof beginnen, op het terrasje zitten. Aan de andere kant heb je geen idee hoe je bent met 35 weken.. . Lastig hoor.
Knut heeft zn staaf toch ook dikwijls alle kanten opgeduwd?
  donderdag 30 september 2010 @ 15:22:18 #273
54772 Silmarwen
pi_87022692
quote:
Op donderdag 30 september 2010 15:20 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Knut heeft zn staaf toch ook dikwijls alle kanten opgeduwd?
Ik geloof alleen niet dat hij tijdens de sex erg grondig opzoek is naar mijn eierstokken. :D
  donderdag 30 september 2010 @ 15:23:59 #274
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_87022757
Ik ga gewoon rechtuit als ik erin zit eigenlijk, niet allerlei kanten op roerend.

(Leuk dit, mijn moeder leest hier ook mee hoor)
pi_87022767
quote:
Op donderdag 30 september 2010 15:22 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Ik geloof alleen niet dat hij tijdens de sex erg grondig opzoek is naar mijn eierstokken. :D
Misschien wel naar de g-spot. :D
  donderdag 30 september 2010 @ 15:24:37 #276
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87022784
quote:
Op donderdag 30 september 2010 15:23 schreef GI het volgende:
Ik ga gewoon rechtuit als ik erin zit eigenlijk, niet allerlei kanten op roerend.

En je denkt dat je moeder niet weet hoe het moet?? :')
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 30 september 2010 @ 15:24:48 #277
54772 Silmarwen
pi_87022797
D!!! Sorry Verida. ;)
pi_87022811
quote:

Je moeder weet vast wel waar de kindjes vandaan komen...

(Uit de vriezer in mijn geval :') )
  donderdag 30 september 2010 @ 15:25:07 #279
54772 Silmarwen
pi_87022819
quote:
Op donderdag 30 september 2010 15:24 schreef Leandra het volgende:

[..]

En je denkt dat je moeder niet weet hoe het moet?? :')
Ze heeft drie kinderen dus...
pi_87022847
quote:
Op donderdag 30 september 2010 15:25 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Ze heeft drie kinderen dus...
Daar is ook heen en weer geduwd. :D
  donderdag 30 september 2010 @ 15:27:46 #281
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_87022938
Ook denk ik niet dat mijn vader actief op zoek was naar de eierstokken.
pi_87023228
Nou de meneer schijnt te vergeten dat ik nu al niet meer werk en ik nu al nauwelijks de deur uitkom. Ik slaap halve dagen van vermoeidheid en ben hele dagen somber. Voor mij is het geen optie om te gaan. De vakantie onlangs vond ik ook echt verschrikkelijk.
En aangezien ik niet weet hoe ik tegen die tijd ben vind ik op dit moment geen fijn idee dat hij wel iets zou boeken.
The way you rock'n'roll
pi_87023319
quote:
Op donderdag 30 september 2010 15:33 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Nou de meneer schijnt te vergeten dat ik nu al niet meer werk en ik nu al nauwelijks de deur uitkom. Ik slaap halve dagen van vermoeidheid en ben hele dagen somber. Voor mij is het geen optie om te gaan. De vakantie onlangs vond ik ook echt verschrikkelijk.
En aangezien ik niet weet hoe ik tegen die tijd ben vind ik op dit moment geen fijn idee dat hij wel iets zou boeken.
Dat zou hij toch gewoon moeten begrijpen..
pi_87023400
quote:
Op donderdag 30 september 2010 15:35 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat zou hij toch gewoon moeten begrijpen..
Hij zegt dat hij dat doet totdat mijn schoonouders er weer over beginnen en dan lijk ik een rotmens want 'hij mag van mij niet' zeg maar. Ik ben het gezeur er over zo beu en vroeg me af of ik nou zo hormonaal was of wat.
The way you rock'n'roll
pi_87023479
quote:
Op donderdag 30 september 2010 15:37 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Hij zegt dat hij dat doet totdat mijn schoonouders er weer over beginnen en dan lijk ik een rotmens want 'hij mag van mij niet' zeg maar. Ik ben het gezeur er over zo beu en vroeg me af of ik nou zo hormonaal was of wat.
Lijkt er meer op dat hij gewoon niet zelf durft te zeggen dat hij het geen goed plan vindt, maar zich achter jou wilt verschuilen. Lekker makkelijk.
pi_87023544
quote:
Op donderdag 30 september 2010 15:39 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Lijkt er meer op dat hij gewoon niet zelf durft te zeggen dat hij het geen goed plan vindt, maar zich achter jou wilt verschuilen. Lekker makkelijk.
Meer dat hij hoopt dat ik als nog ja zeg heb ik het idee. Boh :{
The way you rock'n'roll
  donderdag 30 september 2010 @ 15:42:06 #287
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87023613
quote:
Op donderdag 30 september 2010 15:37 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Als het hormonaal is ben je niet de enige die in die situatie tekeer zou gaan ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_87023714
quote:
Op donderdag 30 september 2010 15:40 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Meer dat hij hoopt dat ik als nog ja zeg heb ik het idee. Boh :{
Mannen zijn soms net kinderen.. ;)
  donderdag 30 september 2010 @ 15:46:09 #289
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87023811
quote:
Op donderdag 30 september 2010 15:44 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Mannen zijn soms net kinderen.. ;)
Alleen in dit geval wel vervelend dat het zijn ouders zijn die kennelijk niet beter weten....
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_87023855
quote:
Op donderdag 30 september 2010 15:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

Alleen in dit geval wel vervelend dat het zijn ouders zijn die kennelijk niet beter weten....
Over schoonouders ga ik me maar helemaal niet uitlaten.
  donderdag 30 september 2010 @ 15:48:54 #291
54772 Silmarwen
pi_87023917
Hmmm goed punt DML. Ik zou ook wel pissig zijn denk ik.
pi_87024049
quote:

dan zit je dus rustig op een regenachtige middag door dit topic te lezen en dan zie je dit :D :D
pi_87024096
DML, misschien moet je tegen hem zeggen dat het best een kick zou zijn als het in een hotel in Oostenrijk geboren zou worden..
pi_87024129
quote:
Op donderdag 30 september 2010 15:53 schreef lily het volgende:
DML, misschien moet je tegen hem zeggen dat het best een kick zou zijn als het in een hotel in Oostenrijk geboren zou worden..
:D !
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_87024144
quote:
Op donderdag 30 september 2010 15:53 schreef lily het volgende:
Ja en leuk ook een oostenrijkse nationaliteit. :D
  donderdag 30 september 2010 @ 15:54:55 #296
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_87024146
DML, ik zou gewoon heel duidelijk zeggen dat je het totaal geen probleem zou vinden in een andere situatie, maar het feit dat je er nu al (weken en weken) tegenop zou zien, dat is niet bevordelijk voor jouw gezondheid, die van de baby en zijn vakantie. Zeg dat je het hem wel erg gunt, maar dat jullie baby gewoon nou prioriteit is. Desnoods stel een herhaling voor, volgend jaar, met een sleetje en een baby. En wees daar erg enthousiast over.... (Of doe alsof ;))
pi_87024190
Een vriendin van me zat op een camping in Noorwegen toen haar vliezen braken (ze was 31 weken). De vakantie duurde meteen wat langer :')
pi_87024300
quote:
Op donderdag 30 september 2010 15:54 schreef Basboussa het volgende:
DML, ik zou gewoon heel duidelijk zeggen dat je het totaal geen probleem zou vinden in een andere situatie, maar het feit dat je er nu al (weken en weken) tegenop zou zien, dat is niet bevordelijk voor jouw gezondheid, die van de baby en zijn vakantie. Zeg dat je het hem wel erg gunt, maar dat jullie baby gewoon nou prioriteit is. Desnoods stel een herhaling voor, volgend jaar, met een sleetje en een baby. En wees daar erg enthousiast over.... (Of doe alsof ;))
heel diplomatisch ^O^
goeie oplossing.

En anders kun je altijd Lily's oplossing gebruiken.
>:)
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_87024449
Ach, ik riep ook dat er in frankrijk ook kindje geboren worden.. Maar puntje bij paatlje, je spreekt de taal amper.. Het zal je gebeuren. Echt liever niet.

En het ziekenhuis waar ik ben geweest in Frankrijk. :X :X Nee doe maar gewoon Nederland.
pi_87024573
lekker jaren '50 stijl in de Franse ziekenhuizen O+ :X
de taal zou voor mij niet zo'n punt zijn, ik spreek vloeiend Frans, maar ik krijg dan altijd de kriebels van het idee dat er ook iets kan gebeuren waardoor ik onder zeil ben en B. de beslissingen moet nemen. Dan kom ik straks ineens zonder been eruit ofzo :')
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_87024629
quote:
Op donderdag 30 september 2010 16:04 schreef huuphuup het volgende:
lekker jaren '50 stijl in de Franse ziekenhuizen O+ :X
de taal zou voor mij niet zo'n punt zijn, ik spreek vloeiend Frans, maar ik krijg dan altijd de kriebels van het idee dat er ook iets kan gebeuren waardoor ik onder zeil ben en B. de beslissingen moet nemen. Dan kom ik straks ineens zonder been eruit ofzo :')
Ja, dus het lag niet aan dat ziekenhuis, ze lopen nogal achter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')