staat ertussenquote:Op dinsdag 28 september 2010 12:54 schreef Chooselife het volgende:
Ik mag er tussen op 22 februari 2011. Geslacht nog niet bekend.
wij hebben met 18w een echo, ik hoop het dan ook te kunnen zien, aangezien we dan nog aan t opknappen zijn en t wel makkelijk is met behangen van de kamer enzoquote:Op dinsdag 28 september 2010 13:01 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Nieuwe papa's van harte welkom!
Tally, wat fijn dat je het hartje hebt gehoord! Echt een kippenvel momentje..
Huup, ook weer goed gekeurd!
DJMO, gefeliciteerd met jullie nieuwe huis! 130kt ben ik hopelijk al bevallen
Twentemeisje, wij hadden met 15w4d een echo en konden toen het geslacht al zien! Hoop dat jullie het ook kunnen zien over 2 weekjes!
Ik ben benieuwd hoe het met Tankgirl is!
Vandaag 37weken zwanger helemaal. Dus bij deze: MELD! beetje laat, ik zal morgen wat eerder zijn..
Bedankt. En daar gaat m'n anonieme bestaan op FOK!quote:Op dinsdag 28 september 2010 12:39 schreef mrien het volgende:
Wat moeilijk voor jullie Sequencial! Ik hoorde gisteren helaas ook dit verhaal al, je vrouw is namelijk een collega van mij (hoe toevallig). Veel sterkte met afwachten voor jullie
quote:Op dinsdag 28 september 2010 13:47 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Mijn meneer heeft de baby gevoeld gisteravond
aaahwquote:Op dinsdag 28 september 2010 13:47 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Mijn meneer heeft de baby gevoeld gisteravond
mja wij hier wel. Maar dat verschilt per praktijk geloof ik.quote:Op dinsdag 28 september 2010 14:07 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Wat een stomme foutEn moet je met 30 weken opnieuw bloed prikken? Da wist ik nie.
Het liet de kont zienquote:Op dinsdag 28 september 2010 15:04 schreef huuphuup het volgende:
oh!!
die beentjes!!!![]()
![]()
wat een geniale foto Tally![]()
Owh dat hadden we met deze al. Aangezien we elke week vanaf week 5 een echo hebben gehad zie je echt een mensje groeien.quote:Op dinsdag 28 september 2010 15:10 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Fijn dat je toch mocht komen Tally en het hartje horen![]()
Mooie echo ook!
Ik heb die van rond dezelfde tijd hier ook staan en dan hou je de 20-weken echo foto er naast. Echt onvoorstelbaar hoe snel het groeit en er als een compleet mensje uitziet 10 weken later.
hoe is het met jou? en met je man?quote:Op dinsdag 28 september 2010 16:08 schreef Suzanna het volgende:
Tally, wat een lieve echo's inderdaad, nog zo schattig klein...Fijn dat je gerustgesteld bent.
Sil, volgens mij moet je je zoiets nu zeker juist proberen van je af te laten glijden ipv je zo op te winden... gewoon voor jezelf hoor, je moet niet teveel opwinding om je heen hebben. Ik zou het denk ik mijn man hebben laten afhandelen... (en dat terwijl ik graag dingen zelf regel)
Heel veel sterkteen doe rustig aan.
t is een flink stuk lopen en ik moet er erg vroeg zijn dus dan ga ik met de fiets, dus geen kinderwagen voorhanden. Het kamertje waar geprikt wordt is erg klein en ze zitten er met zn twee'en, soms met zn drie te prikken. Er staat van alles op de grond daar waar ze beter niet aan mag komen enzo, dus echt handig of kindvriendelijk is het niet.quote:Op dinsdag 28 september 2010 19:24 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, en vind je bloed laten prikken echt zo lastig met Amélie erbij, Huup? Het gaat hier waanzinnig snel. Oké, je moet wel een tijdje wachten, maar het prikken zelf is zo gebeurd. Ik zou Ivan op dat moment even in de kinderwagen zetten. Of neem je de doek mee?
Het laatste vloeit volgens mij juist heel logisch voort uit het eerste! En ik stel me zo voor dat dat het ook minder 'nodig' of leuk maakt om over je zwangerschap te posten; je hebt immers weinig te melden. Maar we vinden het leuk om te lezen, hoor! En ik hoop dat je je snel beter gaat voelen.quote:Op dinsdag 28 september 2010 19:32 schreef -Nienna- het volgende:
Verder voel ik me absoluut niet zwanger, het besef is er eigenlijk ook helemaal nog niet...gek he.
Ik hoop het!quote:Op dinsdag 28 september 2010 20:14 schreef Claudia_x het volgende:
Als je zwangerschap 'normaal' verloopt dan ben je nu ook snel van de misselijkheid af! .
Oe, 1,6 cm... Kun je je gewoon voorstellen dat dat in mei gewoon al een kind is van zeg 50 cm?quote:Op dinsdag 28 september 2010 20:26 schreef The_Tankgirl het volgende:
Allereerste echo vanmorgen gehad, we zagen het hartje kloppen
Was zo ontroerd, heb echt even gejankt toen we weer buiten waren.
We zijn nu 8 weken en 2 dagen, en de kleine is maar liefst 1,6 cm groot![]()
En.. de datum is (voorlopig) : 8 mei 2011
Oh leuk, zitten we dicht bij elkaarquote:Op dinsdag 28 september 2010 21:16 schreef Narr het volgende:
Waaaaaa jullie gaan hard....
Tankgirl, Tally die twee echofoto is geniaal!!! Mooie echo's hoor...
DJMO gefeliciteerd![]()
Claudia, ik kan niet meer dan. Ik herken heel veel van mezelf (iig mijn vorige zwangerschap) in je....
Basboussa beterschap
Tally Tankgirl feli met je eerste echo.
Wij hebben zojuist ook de eerste gehad, 7w4d dus mijn datum is voorlopig 13 mei 2011![]()
Verder ook hier ziek, buikgriep, dus mijn enige solid food vandaag is banaan geweest. En mede door de misselijkheid van het zwanger zijn enorm gekokhalsd (totdat ik er spierpijn van kreeg)...
quote:Op dinsdag 28 september 2010 12:54 schreef Chooselife het volgende:
Ik mag er tussen op 22 februari 2011. Geslacht nog niet bekend.
grap van het jaarquote:Op dinsdag 28 september 2010 22:05 schreef huuphuup het volgende:
[..]
god mensik dacht heel even dat je kwam vertellen dat je een tweede mini-me op komst hebt
Ik haak wel weer in als iedereen hier aan zijn 4e leg is begonnenquote:Op dinsdag 28 september 2010 22:05 schreef huuphuup het volgende:
[..]
god mensik dacht heel even dat je kwam vertellen dat je een tweede mini-me op komst hebt
Bij mij werd die vraag ook dagelijks gesteld, maar ik heb geen last gehad van misselijkheid. Echt, elke zwangerschap is anders!!quote:Op woensdag 29 september 2010 13:23 schreef klavertje-4 het volgende:
dank je wel DML voor je lieve reactie.
dat misselijke, daar maak ik me dan weer zorgen over dat ik dat niet heb. Het helpt ook niet dat mijn moeder iedere keer als ik haar zie vraagt 'en, ben je al misselijk?'
Terwijl ik rationeel best weet dat niet iedereen misselijk wordt.
Nog niets gehoord, en het is inmiddels bijna 8 weken geleden... Misschien als ik een keer bevallen ben ofzo....quote:Op woensdag 29 september 2010 14:29 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Hoe staat het met jouw hulp Basboussa? En die BN-er was Mark Tuitert zijn vrouw.
Ontzettend fijn, twente_meisje, dat je nu toch bevestiging hebt dat het allemaal toch best 'normaal' is en dat acrobaatje het gewoon heel netjes doet!quote:Op woensdag 29 september 2010 15:53 schreef twentemeisje het volgende:
Ik heb ook nog niet 1x overgegeven Klavertje, je tergende onzekerheid herken ik echter wel. Doordat de vorige zwangerschap in een miskraam eindigde waren de eerste weken van deze zwangerschap helemaal niet leuk. Maar ik moet zeggen, hoe meer deze vordert, hoe meer vertrouwen ik krijg dat het helemaal goed gaat komen. En dat had ik vooraf niet gedacht, ik dacht dat het een 9 maanden durende lijdensweg (qua angstgevoel) zou worden. Ik kan je melden: dat is het niet! Gelukkig! Hopelijk kun jij ook snel gaan genieten en krijg je vertrouwen in de goede afloop.
Vanmiddag dus bij de vk in het ziekenhuis geweest: alles is GOED! Ik denk dat ik in april ga bevallen van een acrobaatje. Mijn hemel wat een beweeglijk kind groeit er in mijn binnenste!Wederom een behoorlijke opluchting dat het kindje het goed maakt. De pijn die ik heb is met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid groei- cq. bandenpijn. Zoals verschillende meiden hier al zeiden, het hoort erbij en kan geen kwaad. Het is alleen een beetje vervelend, maar nu ik weet dat het niets erg is, is het natuurlijk goed te doen.
Ik ben blij.
Wat fijn nieuws!!!!quote:Op woensdag 29 september 2010 15:53 schreef twentemeisje het volgende:
Ik heb ook nog niet 1x overgegeven Klavertje, je tergende onzekerheid herken ik echter wel. Doordat de vorige zwangerschap in een miskraam eindigde waren de eerste weken van deze zwangerschap helemaal niet leuk. Maar ik moet zeggen, hoe meer deze vordert, hoe meer vertrouwen ik krijg dat het helemaal goed gaat komen. En dat had ik vooraf niet gedacht, ik dacht dat het een 9 maanden durende lijdensweg (qua angstgevoel) zou worden. Ik kan je melden: dat is het niet! Gelukkig! Hopelijk kun jij ook snel gaan genieten en krijg je vertrouwen in de goede afloop.
Vanmiddag dus bij de vk in het ziekenhuis geweest: alles is GOED! Ik denk dat ik in april ga bevallen van een acrobaatje. Mijn hemel wat een beweeglijk kind groeit er in mijn binnenste!Wederom een behoorlijke opluchting dat het kindje het goed maakt. De pijn die ik heb is met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid groei- cq. bandenpijn. Zoals verschillende meiden hier al zeiden, het hoort erbij en kan geen kwaad. Het is alleen een beetje vervelend, maar nu ik weet dat het niets erg is, is het natuurlijk goed te doen.
Ik ben blij.
Twentemeisje mijn vorige zwangerschap is ook in een miskraam geeindigd. Ik denk dat daar inderdaad veel angst vandaan komt. Op dit moment voelt het voor mij ook als een lange lijdensweg, goed om te lezen dat daar nog verandering in kan komen. Wat fijn dat je echo goed was!quote:Op woensdag 29 september 2010 15:53 schreef twentemeisje het volgende:
Ik ben blij.
Zullen we een datumtweeling doen.quote:Op woensdag 29 september 2010 16:44 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Sil, wij kunnen wel naast elkaar op een bankje gaan zitten. Haha ik ben gelukkig nu 37w maar voor jou is het nog ff spannend! Hopelijk groeit je beeb iets minder snel als de insuline weer aangepast is! Sterkte ermee!
Twentemeisje, fijn dat alles goed was!![]()
Loffie, gefeliciteerd!![]()
Basboussa, weer een beetje opgeknapt?
JeetjeJom, weer terug van vakantie! Welkom back!
Klavertje4, ik ben ook helemaal niet misselijk geweest. Maar ik snap dat je graag wat kwaaltjes zou willen zodat het wat echter voelt! Sterkte![]()
Chooselife, wat fijn dat jullie een goede echo hebben gehad! En het geslacht?![]()
vindt het behang meer voor een meisjeskamer..
Dat kan ik helaas niet zeggen, omdat het dan achterhaald kan worden door mensen uit mijn "echte leven".quote:Op woensdag 29 september 2010 16:44 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Chooselife, wat fijn dat jullie een goede echo hebben gehad! En het geslacht?![]()
vindt het behang meer voor een meisjeskamer..
Dat heb ik tot nu toe de hele zwangerschap gedaan.quote:Op woensdag 29 september 2010 17:55 schreef twentemeisje het volgende:
@Klavertje-4: ik moet bekennen dat ik nog bij elke toiletgang controleer of er geen bloed op het toiletpapier te zien is.
Dat wordt straks nog even schrikken dan, na de bevallingquote:Op woensdag 29 september 2010 18:09 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
Dat heb ik tot nu toe de hele zwangerschap gedaan.
Hier ook heel herkenbaarquote:Op woensdag 29 september 2010 18:09 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
Dat heb ik tot nu toe de hele zwangerschap gedaan.
quote:Op woensdag 29 september 2010 18:38 schreef Basboussa het volgende:
[..]
Dat wordt straks nog even schrikken dan, na de bevallingOmschakelen!
Oeh en die tampons, daar heb je ook maar bar weinig gebruik van kunnen maken....quote:Op woensdag 29 september 2010 20:04 schreef huuphuup het volgende:
[..]![]()
inderdaad
Ik weet wel dat ik dit keer van tevoren alvast flink wat van die pakken kotex maandverband in ga slaan. Hoe vaak B. al thuis is gekomen met de verkeerde voordat ie eindelijk de kotex te pakken had![]()
Hij had zelfs een pakje tampons bij zich hahahaha![]()
Hij wist het niet en heeft dus gewoon maar een heel keuze-assortiment gehaald toen. Keilief natuurlijk maar die tampons was wel een beetje onnodig
Yep! Wil je het stappenplan?quote:Op woensdag 29 september 2010 20:11 schreef huuphuup het volgende:
hahahaha basboussa wtfis dat van tampons gemaakt?
Ik vond het eigenlijk wel fascinerend... Hoe alles weer 'opgeruimd' wordt, vanzelf....quote:Op woensdag 29 september 2010 20:27 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Het klinkt zo ontzettend aantrekkelijk allemaal
ik ook!! Vooral de eerste paar uur na de bevalling! Hoppa, 2 van die vieze dikke dingen erin...quote:Op woensdag 29 september 2010 20:28 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het wel grappig dat je zegt dat je 2 verbanden achter elkaar gebruikte, Huup. De meeste vrouwen vinden het kraamverband vantevoren enorm, maar ik had er ook echt 2 achter elkaar nodig.
Misschien kan ik hier beter niet meelezen, want nu vind ik het allemaal nog leukquote:Op woensdag 29 september 2010 20:27 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Het klinkt zo ontzettend aantrekkelijk allemaal
Ik voel het aan, dit wordt jouw persoonlijke hoogtepuntje!quote:
Gelukkig heb ik nog zo'n 28 weken te gaanquote:Op woensdag 29 september 2010 20:33 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ja jottum ende joy en zo. Boh
aambeien, tsjek.quote:Op woensdag 29 september 2010 20:34 schreef Mevr_Mus het volgende:
[..]
Misschien kan ik hier beter niet meelezen, want nu vind ik het allemaal nog leuk![]()
Al zei mijn huiarts trouwens vandaag ook heel vriendenlijk: "Als je dan aambeien krijgt kan je gewoon hier langskomen hoor! "
quote:Op woensdag 29 september 2010 20:34 schreef Basboussa het volgende:
[..]
Ik voel het aan, dit wordt jouw persoonlijke hoogtepuntje!
'Dat hele zwangerzijn, ach, was wel aardig, de bevalling, zwaar, maar verder in een roes beleefd, het vloeien daarentegen: WAT EEN ERVARING!'
Ik had me echt op ware pampers voorbereid geestelijk na alle verhalen die ik las over shock/horror momenten na ontvangst van het kraampakketquote:Op woensdag 29 september 2010 20:28 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het wel grappig dat je zegt dat je 2 verbanden achter elkaar gebruikte, Huup. De meeste vrouwen vinden het kraamverband vantevoren enorm, maar ik had er ook echt 2 achter elkaar nodig.
Hahahahaquote:Op woensdag 29 september 2010 20:14 schreef Basboussa het volgende:
[..]
Yep! Wil je het stappenplan?
En inderdaad, grote fluffy verbanden aanschaffen, want vloeien zult u, DML! Ging hier als snel wat minder ( vanwege ks misschien?), maar had wel een beetje het pampergevoel. Een zijn met de baby enzo...
Ja, volgens mij halen ze er wel wat rotzooi uit, ja, maar de randjes enzo, dat komt er allemaal vanzelf wel weer uitzetten. Maar ik had meer last van mijn katheter, dan van het vloeien. Blegh, zo'n zak urine met je meedragen.quote:Op woensdag 29 september 2010 20:35 schreef huuphuup het volgende:
Hahahaha![]()
voor de betere bonding!![]()
Ze zuigen je baarmoeder toch een soort van schoon na een keizersnede? De wond blijft een wond natuurlijk dus dat zal wel vloeien ja, maar misschien dat het daarom minder was?
Ik vond het vooral vervelend dat het echt een wond is. Hoe zeg je dat. Als je teveel gedaan had dan ging het ook gelijk weer harder vloeien, alsof de wond dan weer open gaat ofzo. Heel irritant want als ik dan een keer een pak melk ging halen kon k er gelijk een pak maandverband bij doen
Ik heb geen flauw idee. google geeft wat getallen.quote:Op woensdag 29 september 2010 20:39 schreef Basboussa het volgende:
[..]
Ja, volgens mij halen ze er wel wat rotzooi uit, ja, maar de randjes enzo, dat komt er allemaal vanzelf wel weer uitzetten. Maar ik had meer last van mijn katheter, dan van het vloeien. Blegh, zo'n zak urine met je meedragen.
Las dat trouwens hier een kwart van de bevallingen een ks is. Is dat niet belachelijk veel? Hoeveel is dat in NL? Anyone?
en ook dit:quote:Het aantal keizersneden neemt sterk toe terwijl de kwaliteit van verloskundige zorg gelijk blijft. Het percentage keizersneden is de laatste jaren sterk gestegen. Van alle bevallingen in Nederland was in 1980 4,5 procent een keizersnede, in 2002 13,5 procent. Vergeleken met het buitenland heeft Nederland altijd een relatief laag percentage keizersneden. In Engeland is 21,3 procent van alle bevallingen een keizersnede; dat is vergelijkbaar met Amerika. In Brazilië bestaat het hoogste percentage keizersneden: gemiddeld 47,7 procent, en in sommige klinieken zelfs 100 procent. De grootste stijging van het aantal keizersneden vindt plaats in de groep vrouwen die op voorhand weinig kans hebben op een keizersnede. De stijging van het aantal keizersneden heeft waarschijnlijk te maken met 1) de toegenomen vraag van de vrouw zelf om een keizersnede, 2) de toegenomen bereidheid van de artsen om een keizersnede uit te voeren, 3) het ontstaan van nieuwe redenen om een keizersnede uit te voeren, zoals bijvoorbeeld de toegenomen mogelijkheden voor een (veel) te vroeg geboren baby om te blijven leven of het toegenomen aantal keizersneden bij een stuitligging.
Dat laatste artikeltje is uit 1999, het zal inmiddels misschien tegen de 15% liggen dan ofzo?quote:Het aantal kinderen dat met de keizersnede geboren wordt, stijgt ieder jaar een klein beetje. Vond vijf jaar geleden 6% van de Nederlandse geboorten in de operatiekamer plaats, tegenwoordig is dat percentage al gestegen tot 9-10%.
Oh hier wachten ze daar minimaal een week of 6 mee... Inderdaad, vreemd moment..quote:Op woensdag 29 september 2010 20:48 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Steekt kop in het zand.. Maar wel een goede tip van die kotex! Die plastic laagjes zijn echt niks!
Hier begon de gyn vorige week al over het plaatsen van een spiraaltje na de geboorte van de placenta. WTF, mens is niet goed snik
Ik heb inderdaad maar een paar dagen gevloeid na de ks. Veel anders dan bij mijn vaginale bevallingen.quote:Op woensdag 29 september 2010 20:35 schreef huuphuup het volgende:
Ze zuigen je baarmoeder toch een soort van schoon na een keizersnede? De wond blijft een wond natuurlijk dus dat zal wel vloeien ja, maar misschien dat het daarom minder was?
Das toch een heel stuk minder dan hiero...quote:Op woensdag 29 september 2010 20:46 schreef huuphuup het volgende:
Dat laatste artikeltje is uit 1999, het zal inmiddels misschien tegen de 15% liggen dan ofzo?
Ik kon er ook niet zo mee zitten, hoewel ik die prop maandverband wel ontzettend oncharmant vond op een bepaald puntquote:Op woensdag 29 september 2010 20:52 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vond dat vloeien echt helemaal niks voorstellen. Ik heb behoorlijk gebloed en ook best lang, maar ik zat er gewoon niet zo mee. Ik vond het wel net als Huup vervelend dat ik niet in bad kon.
quote:Op woensdag 29 september 2010 21:01 schreef Poppedein het volgende:
t zou ook niet best zijn als ze je allemaal geroken hadden Huups
quote:Op woensdag 29 september 2010 21:01 schreef Poppedein het volgende:
hahahaquote:Op woensdag 29 september 2010 21:01 schreef Poppedein het volgende:
hahaha, tip 2: Mag je eindelijkkkkk in bad dan zonder beeb! staat genoteerd!quote:Op woensdag 29 september 2010 21:08 schreef Poppedein het volgende:
Ik weet nog dat ik eeeeeeeeeein-de-lijk voor het eerst in bad mocht/ging en Lena even lekker meenam...1 minuut (één!!) heb ik van mijn bad kunnen genieten, dat was precies de tijd die Lena nodig had om dr een flinke lading spuitpoep in te lozen
Misschien lag het aan de verloskamer danquote:Op woensdag 29 september 2010 21:15 schreef Sonnetje85 het volgende:
ik vond mezelf ook zo stinken de eerste tijd ja
Maar even een vraagje tussendoor hé.quote:Op woensdag 29 september 2010 21:08 schreef Poppedein het volgende:
Ik weet nog dat ik eeeeeeeeeein-de-lijk voor het eerst in bad mocht/ging en Lena even lekker meenam...1 minuut (één!!) heb ik van mijn bad kunnen genieten, dat was precies de tijd die Lena nodig had om dr een flinke lading spuitpoep in te lozen
Hier minstens 12!quote:Op woensdag 29 september 2010 20:50 schreef Basboussa het volgende:
[..]
Oh hier wachten ze daar minimaal een week of 6 mee... Inderdaad, vreemd moment..
hahahahaquote:Op woensdag 29 september 2010 21:21 schreef Sonnetje85 het volgende:
dat zal t zijn huup
dus eigenlijk is t jouw schuld dat k stonk
Heul normaal... en allemaal bubbels ook...quote:Op woensdag 29 september 2010 21:18 schreef Mevr_Mus het volgende:
Ik krijg er steeds meer zin in![]()
Hoe normaal zijn opgezwollen darmen tijdens de eerste weken trouwens? Echt, als ik mijn buik ontspan lijk ik gewoon al zwangerSowieso heb ik het gevoel dat in de afgelopen week al mijn organen zijn verschoven
je mag toch nooit in bad voor je baarmoedermond weer goed gesloten is en je hechtingen (als je die hebt) genezen zijn? om infectiegevaar te weren? ik dacht dat het daarmee te maken had...quote:Op woensdag 29 september 2010 21:21 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Maar even een vraagje tussendoor hé.
Misschien heel dom
Waarom 'eeeeeeeeeein-de-lijk'?
Omdat ik er enorm veel zin in had, maar er wel mee wilde wachten tot ik niet meer vloeide. De laatste weken van mijn zwangerschap ging ik bijna dagelijks in bad, dus na 4 weken weer kunnen/mogen voelde voor mij toen echt als ein-de-lijk... Twas niet dat ik in de tussentijd de douche niet gezien had en vooral andere mensen het eeeeein-de-lijk vonden hoorquote:Op woensdag 29 september 2010 21:21 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Maar even een vraagje tussendoor hé.
Misschien heel dom
Waarom 'eeeeeeeeeein-de-lijk'?
Ik ging een half uur na de bevalling in bad.quote:Op woensdag 29 september 2010 21:25 schreef mijsje het volgende:
[..]
je mag toch nooit in bad voor je baarmoedermond weer goed gesloten is en je hechtingen (als je die hebt) genezen zijn? om infectiegevaar te weren? ik dacht dat het daarmee te maken had...
Dat is wel wat er tegen mij ook gezegd is, beter wachten ivm infectiegevaar.quote:Op woensdag 29 september 2010 21:25 schreef mijsje het volgende:
[..]
je mag toch nooit in bad voor je baarmoedermond weer goed gesloten is en je hechtingen (als je die hebt) genezen zijn? om infectiegevaar te weren? ik dacht dat het daarmee te maken had...
Ah, dat klinkt goed! Zwanger ogen omdat m'n darmen uitpuilen voelt toch een beetje raarquote:Op woensdag 29 september 2010 21:25 schreef Vanyel het volgende:
Ik had dat ook heel erg. Na een paar weken slonk mijn buik opeens weer een heel end.
quote:Op woensdag 29 september 2010 21:26 schreef Poppedein het volgende:
[..]
Omdat ik er enorm veel zin in had, maar er wel mee wilde wachten tot ik niet meer vloeide. De laatste weken van mijn zwangerschap ging ik bijna dagelijks in bad, dus na 4 weken weer kunnen/mogen voelde voor mij toen echt als ein-de-lijk... Twas niet dat ik in de tussentijd de douche niet gezien had en vooral andere mensen het eeeeein-de-lijk vonden hoor
quote:Op woensdag 29 september 2010 21:27 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ik ging een half uur na de bevalling in bad.
Op aanraden van de VK.
Alleen mocht geen zeep etc gebruiken.
Vandaar dat ik 't vroeg
Amaai, heb me dag niet geloof 'kquote:
hier ook die darmen ja, bij deze baby nog meer explosief dan bij Amélie.quote:Op woensdag 29 september 2010 21:28 schreef Mevr_Mus het volgende:
[..]
Ah, dat klinkt goed! Zwanger ogen omdat m'n darmen uitpuilen voelt toch een beetje raar
gek toch eigenlijk dat met dat soort dingen niet duidelijk op één lijn wordt gezeten... het leek mij wel logisch op zich, je badwater zal genoeg bacteriën hebben doordat je er "vies" in bent gaan liggen. ik ga ook nooit even spoelen voor ik in bad ga liggen, andersom, als ik uit bad kom, ga ik wel altijd even spoelen omdat ik het dan een vies idee vind... (niet omdat het misschien ook echt zo vies is hoor... gewoon mijn kronkel in de hersenen...quote:Op woensdag 29 september 2010 21:28 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Dat is wel wat er tegen mij ook gezegd is, beter wachten ivm infectiegevaar.
Maar de meningen zijn er wel erg over verdeeld geloof ik.
ik had een hijquote:Op woensdag 29 september 2010 21:22 schreef huuphuup het volgende:
[..]
hahahaha
ja hey!
Of t lag aan de gynaecoloog![]()
hoewel degene die Amélie uiteindelijk aangepakt heeft werkt niet meer daar geloof ik. Van Baars heet zij.
quote:Op woensdag 29 september 2010 21:31 schreef huuphuup het volgende:
[..]
hier ook die darmen ja, bij deze baby nog meer explosief dan bij Amélie.
en dan mn oma die zo heel lief over mn buik komt wrijven enzo. Aaaah je krijgt al een buikje hè?!dat zijn mn darmen oma....
oh.
Ja dat is ook raar.. maar dat ik met meer dingen.quote:Op woensdag 29 september 2010 21:32 schreef mijsje het volgende:
[..]
gek toch eigenlijk dat met dat soort dingen niet duidelijk op één lijn wordt gezeten... het leek mij wel logisch op zich, je badwater zal genoeg bacteriën hebben doordat je er "vies" in bent gaan liggen. ik ga ook nooit even spoelen voor ik in bad ga liggen, andersom, als ik uit bad kom, ga ik wel altijd even spoelen omdat ik het dan een vies idee vind... (niet omdat het misschien ook echt zo vies is hoor... gewoon mijn kronkel in de hersenen...)
mja, mn oma is vrij hardleersquote:Op woensdag 29 september 2010 21:34 schreef mijsje het volgende:
[..]dat deed ze bij Amélie ook! dat weet ik nog dat je dat zei... ik moest er toen al zo om lachen...
whut?!quote:Op woensdag 29 september 2010 21:37 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ja dat is ook raar.. maar dat ik met meer dingen.
Ik heb een ander bed moeten kopen omdat ik thuis wilde bevallen, moest van de VK
't Bed mocht ook niet tegen de muur aan enzo.
& wat je zegt klinkt logisch met bacteriën.
Misschien omdat ik geen hechtingen had, nja geen idee.
Whehehequote:Op woensdag 29 september 2010 21:31 schreef huuphuup het volgende:
[..]
hier ook die darmen ja, bij deze baby nog meer explosief dan bij Amélie.
en dan mn oma die zo heel lief over mn buik komt wrijven enzo. Aaaah je krijgt al een buikje hè?!dat zijn mn darmen oma....
oh.
Dat is ook raar, ik snap 't nog niet.quote:Op woensdag 29 september 2010 21:39 schreef huuphuup het volgende:
[..]
whut?!![]()
ander bed? had je een waterbed dan? Anders is dat toch raar?
dus zo fijn dat je een koninklijke bevalling krijgt moet je ook niet zijn dus? :xquote:Op donderdag 30 september 2010 07:45 schreef Silmarwen het volgende:
(Knut hier) Een keizersnede heet zo omdat het vroeger zo was dat het keizerlijke kind belangrijker was dan de vrouw die het kind droeg. Als er problemen waren bij de bevalling werd het kind er gewoom uitgesneden.
Wat vaak dodelijke gevolgen had voor de moeder aangezien de medische kennis toen alles behalve toereikend was voor de nazorg.
Dat niet alleen, je hebt ook nog de afwijkenden qua misselijkheid.quote:Op woensdag 29 september 2010 13:23 schreef klavertje-4 het volgende:
dank je wel DML voor je lieve reactie.
dat misselijke, daar maak ik me dan weer zorgen over dat ik dat niet heb. Het helpt ook niet dat mijn moeder iedere keer als ik haar zie vraagt 'en, ben je al misselijk?'
Terwijl ik rationeel best weet dat niet iedereen misselijk wordt.
Het wordt/werd idd wel een "luxe bevalling" genoemd, hoewel ik toen ik mijn zusje na haar KS zag, wel wist wie van ons twee de "luxe" bevalling had gehadquote:Op donderdag 30 september 2010 01:44 schreef Troeta het volgende:
Dat koninklijke bevallen slaat toch op dat koninginnen en keizers dat kregen omdat het veiliger zou zijn? Dus er zit wel een kern van waarheid in die uitspraak, hun kregen een voorkeursbehandeling zeg maar.
Bedoelden ze dat er niet mee? Soort rare manier van troosten?
quote:Geschiedenis
De naam keizersnede zou ontstaan zijn omdat Julius Caesar erdoor geboren zou zijn. Dit is vrijwel zeker niet waar, al was het maar omdat zijn moeder niet bij de geboorte is overleden. Waarschijnlijker is dat de term afkomstig is van caesare, snijden in het Latijn.
De eerste vermelding van een moeder die een keizersnede heeft overleefd stamt uit Zwitserland in 1500: Jacob Nufer, een varkenscastreerder, zou de operatie op zijn vrouw hebben uitgevoerd na langdurige barensnood. Zijn vrouw herstelde en kreeg later nog 5 kinderen; de boreling groeide op en werd 77 jaar. Het verhaal werd echter pas na 82 jaar opgeschreven wat het historisch minder betrouwbaar maakt.
In de 20e eeuw werd de keizersnede veiliger dan voorheen door gebruik van goede anesthesiemethoden en steriele gereedschappen.
had die vrouw ook aangegeven waarom ze eigenlijk een KS wilde? want zoals het hier staat vind ik het niet heel erg netjes overkomen eigenlijk...quote:Op woensdag 29 september 2010 22:33 schreef Silmarwen het volgende:
Ik snap niet zo dat vrouwen graag een KS willen. Toen ik in het ziekenhuis lag werd een vrouw ingeleid, een onwijs zeikerig en jankerig wijf maar dat ter zijde, die al zat te miepen toen haar weeen nog geen uur bezig waren. Ze begon voor de inleiding met gel, al over dat ze eigenlijk een KS wilde. Ik heb mijn mond maar gehouden.
[...]
Nou ik vond het nogal ongepast dat ze zat te miepen en janken hoe rot ze het allemaal wel had terwijl ze met 40 weken werd ingeleid op haar verzoek, geen medische indicatie let wel en pas een uur weeen had. Ze is overigens diezelfde dag nog bevallen. En ze wilde een keizersnede omdat haar zwangerschap al zo lang duurde en de weeen zeer deden. Nou, dat vind ik geen reden. En ik daar met 33 weken aan de weeenremmes mijn eigen weeen zat weg te puffen, al bijna een dag lang.quote:Op donderdag 30 september 2010 09:14 schreef mijsje het volgende:
[..]
had die vrouw ook aangegeven waarom ze eigenlijk een KS wilde? want zoals het hier staat vind ik het niet heel erg netjes overkomen eigenlijk...
mijn pijngrens is erg laag, het zou best kunnen dat ik ook zou jengelen en piepen bij weeën, maar als dit over me gezegd zou worden, zou ik wel heel laag vinden.
en het is goed dat je er niks over gezegd hebt, want dat was ook zeker je plaats niet... net als dat elke andere persoon in het ziekenhuis, als je daar bent, niks heeft te zeggen over jouw wensen bij jouw bevalling, want dat gaat over jou en jouw lijf en jouw baby.
*kruipt weer onder steen*
Ik vind dat je altijd oordeelt, dat is normaal. En dan nog was ze een ontzettende miep in mijn ogen en dat was erg vervelend voor de rest van de zaal.quote:Op donderdag 30 september 2010 09:21 schreef Vicky het volgende:
ja maar iedereen heeft toch een andere pijnbeleving?!
en misschien was ze wel een verschrikkelijk hormonster.... of had ze echt een hele lage pijngrens..
ik vind niet dat je zomaar over iemand kan oordelen...
nee, maar iemand achter zijn rug om volledig afbranden hoeft ook weer niet...quote:Op donderdag 30 september 2010 09:21 schreef GI het volgende:
Ooooh. "Vind ik niet echt netjes".
Moet je altijd netjes zijn dan ?
Kijk, nou weet ik wel dat ik niet de meest nette persoon ben op aarde. Maar zonder daadwerkelijk duidelijk te maken om wie het gaat iemand die verder voor de rest van de wereld anoniem is kan je toch als voorbeeld voor een lopende discussie toch wel aanhalen als toonbeeld van hoe jij denkt dat het niet zou moeten ?quote:Op donderdag 30 september 2010 09:29 schreef mijsje het volgende:
[..]
nee, maar iemand achter zijn rug om volledig afbranden hoeft ook weer niet...
maar jullie gevoel van ongepast en niet netjes is blijkbaar een ander gevoel dan dat van mij...
Laten we even allemaal teruggaan naar het moment waar over gevallen werd. Er is een KS verheerlijking die Silmarwen dwars zit. Als voorbeeld haalt ze daarbij het piepende persoon aan.quote:Op donderdag 30 september 2010 09:42 schreef Sonnetje85 het volgende:
misschien is dat gewoon haar manier van omgaan met de pijn.
ik heb ook geroepen dat ik de volgende keer een keizersnee wilde, ondanks ik dat echt niet wilde. en dat ik NU pijnstilling wilde.
tis toch te gek voor woorden dat je niet je weeen op mag vangen zoals je wil, omdat je met 40 weken zonder medische indicatie wordt ingeleid. dat t jouw manier niet is prima, maar tis wel heel makkelijk oordelen.
nee hoor, ik viel niet over de discussie, want ik ben met Sil eens dat het niet de hemel op aarde is (kijkend naar de mensen om me heen die een KS gehad hebben, geen eigen ervaring) maar ik viel over hoe er over die vrouw werd gepraat zo achter haar rug om. dus dat gaf ik aan. dat was alles, we hebben het erover gehad, dus ik ben nu klaar.quote:Op donderdag 30 september 2010 09:45 schreef GI het volgende:
Hetgeen waar jij over viel was een lopende discussie waarbij het als voorbeeld aangehaald werd.
Ik snap dat je er tegenop ziet, niemand die juichend een bevalling tegemoet gaat. Toch is het iets prachtigs wat je lichaam presteert en zijn je weeen bijvoorbeeld niet meteen BAM heel erg pijnlijk. Dat gaat geleidelijk en je kunt steeds meer aan. Zo verwonderlijk hoe (ik iig) in jezelf keert. En je werkt ergens naartoe. Dat is misschien een schrale troost, maar je hebt wel en doel tijdens de bevalling, of het nu een KS is of een gewone bevalling.quote:Op donderdag 30 september 2010 10:34 schreef kaatjejannie het volgende:
*meld*
niks te zeggen over de discussie ks of niet, ik ben nog niet bevallen. Dat moet nog. Ik zie er nu al tegenop.
haha, deze vind ik goed!!!quote:Op donderdag 30 september 2010 10:36 schreef Leandra het volgende:
Als je de kreet eens goed bekijkt is het sowieso al absurd om een vrouw tijdens een bevalling nota bene, het advies te geven zich te "vermannen"....
Ik wil de meeste mannen wel eens een bevalling zien ondergaan, het gros zal nog harder tekeer gaan.
En ook ik herken me hier inquote:Op donderdag 30 september 2010 09:52 schreef Jeetjejom het volgende:
En lachen, huilen, hoesten, niezen, gapen, poepen en plassen was ook voor mij met een ks echt geen pretje hoor!
Ja NIET altijd dus.quote:Op donderdag 30 september 2010 10:45 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Ik snap dat je er tegenop ziet, niemand die juichend een bevalling tegemoet gaat. Toch is het iets prachtigs wat je lichaam presteert en zijn je weeen bijvoorbeeld niet meteen BAM heel erg pijnlijk. Dat gaat geleidelijk en je kunt steeds meer aan. Zo verwonderlijk hoe (ik iig) in jezelf keert. En je werkt ergens naartoe. Dat is misschien een schrale troost, maar je hebt wel en doel tijdens de bevalling, of het nu een KS is of een gewone bevalling.
Al met al zal het een van de meest bijzondere momenten in je leven gaan worden, met ongekende oerkrachten, die jij toch wel mooi even voor elkaar brengt!
Maar dat je er tegenop ziet, snapt iedereen hoor.
nou, nee hoor, zo bedoelde ze het nietquote:Op donderdag 30 september 2010 10:31 schreef GI het volgende:
"probeer je een beetje te vermannen als het lukt. Dat maakt het makkelijker voor je" is waarschijnlijk wat die hork bedoelde
Ik had al 12 uur beenweeen dus veel wist ik niet meer maar ik heb haar wel nog gevraagd of ze kinderen had (en dat had ze niet).quote:Op donderdag 30 september 2010 10:33 schreef Silmarwen het volgende:
O.o Heb je gescholden op haar of was je daar te verbaasd voor?
Over het algemeen lukt me dat wel hoor, sta dr meestal ook wel nuchter in. Maar vandaag even een baaldag. Mijn lijf doet zeer, slecht geslapen en voel me een walrus. Het liefst duik ik nu mijn bed in, en kom ik er morgen weer uit! Fris als een hoentje.quote:Op donderdag 30 september 2010 11:41 schreef Estrys het volgende:
[..]
Bijzonder was het welen ik zou het zo weer doen
Ik kan me de pijn ook niet meer herinneren.
Er tegenop zien heb ik nooit gedaan, je kan je beter focussen op wat je ervoor terug krijgt dacht ik altijd.
Volgens mij is het juist tegenwoordig zo dat een ks met een ruggeprik wordt uitgevoerd. Ik heb Jorja meteen na de geboorte gewoon bij me gehad hoor!quote:Op donderdag 30 september 2010 11:46 schreef DJMO het volgende:
ik weet niet of ik een ks boven een vaginale bevalling zou preferen. Ik bedoel, vaak is een ks toch onder narcose, dus dan kan je kindje niet meteen vasthouden enzo. Geef mij maar een vaginale bevalling waarbij kind meteen op je borst gedropt wordt
Het went inderdaad snel.quote:Op donderdag 30 september 2010 12:26 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik denk dat o.a. jij Mijsje al zoveel polonaise aan je lijf hebt elke maand in het ziekenhuis dat het allemaal niet meer boeit maar voor mij was het wel even *slik* toen het inwendig moest.
Niet 1x per maand, elke meting.... Dus zeg maar 3 a 4 keer per maand.. Dn nog punctie en terugplaatsen.. Nee ik heb geen schaamte meer van onder.quote:Op donderdag 30 september 2010 12:26 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik denk dat o.a. jij Mijsje al zoveel polonaise aan je lijf hebt elke maand in het ziekenhuis dat het allemaal niet meer boeit maar voor mij was het wel even *slik* toen het inwendig moest.
Dat vond ik dus best meevallen, maar het is niet fijn als er iemand met zn vingers in je doos loopt te roeren als je een wee hebt.quote:Op donderdag 30 september 2010 12:36 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik heb maar 1x inwendig gehad maar het is vast niks bij toucheren kan ik me zo voorstellen
Jammer wat er na je 'maar' komt. Ik erger me daar bijzonder aan, het eeuwige vergelijken en oordelen. Valt lijden uit te drukken in tijdsduur? En waarom kun je niet gewoon begrip opbrengen voor iemand die in jouw ogen een minder zware bevalling heeft gehad maar het wel een nare ervaring vond?quote:Op donderdag 30 september 2010 09:52 schreef Jeetjejom het volgende:
Ook weet ik heus wel dat iedereen zijn/haar pijn anders beleeft en dat je absoluut niet kunt oordelen over anderen, maar ik heb zelf 20 uur weeën gehad, en dat waren bijna alleen maar beenweeën, gevolgd door een spoedKS, dus ik word er zelf ook een beetje kriebelig van als iemand klaagt na een bevalling van wel 12 uur.
Mooi echo! En fijn dat het nieuws goed was. Heb je het hartje ook horen kloppen?quote:Op donderdag 30 september 2010 12:13 schreef J-net het volgende:
Maandag het 2e deel van de combinatietest gehad; een uitgebreide 12 weken echo met nekplooimeting.
Helaas moest de echo inwendig, want de kleine was enthousiast aan het rondduikelen en lag verkeerd om met zijn/haar hoofd.
Heel uitgebreid alles gezien: hoofdomtrek, hersenen, doorbloeding hart, benen, armen etc etc
Uiteindlijk kwam er een kans van 1 op 14.000 uit op een kindje met Syndroom van Down. Dat is erg laag.
Fotootje van echo:
[ afbeelding ]
Ik heb liever dat ze het doen tijdens een wee dan als ik nergens last van heb. In het eerste geval kan ik veel meer hebben vanwege de roes; hoe bewuster ik me daarentegen ben van de situatie hoe lager mijn pijngrens is.quote:Op donderdag 30 september 2010 12:38 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat vond ik dus best meevallen, maar het is niet fijn als er iemand met zn vingers in je doos loopt te roeren als je een wee hebt.
Heb het een beetje verkeerd uitgedrukt, maar het gaat mij erom dat iemand die een bevalling van in totaal 12 uur heeft gehad tegen mij durft te zeggen dat ik niet moet klagen omdat ik een ks heb gehad. Veel mensen denken blijkbaar dat je bij een ks altijd vrolijk de OK wordt ingereden zonder dat je ook maar 1 wee hebt gehad en na 2 dagen weer piepvrolijk naast je bed staat. En, in dit geval dan, zij heeft het die 12 uur zo ontzettend zwaar gehad, maar ik moet mijn mond houden. Zo bedoel ik het eigenlijk. Ik geloof haar op haar woord dat ze ontzettend veel pijn heeft gehad, maar omdat iemand een ks heeft gehad wil dat niet zeggen dat diegene dat niet heeft meegemaakt.quote:Op donderdag 30 september 2010 12:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Jammer wat er na je 'maar' komt. Ik erger me daar bijzonder aan, het eeuwige vergelijken en oordelen. Valt lijden uit te drukken in tijdsduur? En waarom kun je niet gewoon begrip opbrengen voor iemand die in jouw ogen een minder zware bevalling heeft gehad maar het wel een nare ervaring vond?
Jij wilt begrijpelijk ook wat erkenning en inleving!quote:Op donderdag 30 september 2010 13:20 schreef Jeetjejom het volgende:
[..]
Heb het een beetje verkeerd uitgedrukt, maar het gaat mij erom dat iemand die een bevalling van in totaal 12 uur heeft gehad tegen mij durft te zeggen dat ik niet moet klagen omdat ik een ks heb gehad. Veel mensen denken blijkbaar dat je bij een ks altijd vrolijk de OK wordt ingereden zonder dat je ook maar 1 wee hebt gehad en na 2 dagen weer piepvrolijk naast je bed staat. En, in dit geval dan, zij heeft het die 12 uur zo ontzettend zwaar gehad, maar ik moet mijn mond houden. Zo bedoel ik het eigenlijk. Ik geloof haar op haar woord dat ze ontzettend veel pijn heeft gehad, maar omdat iemand een ks heeft gehad wil dat niet zeggen dat diegene dat niet heeft meegemaakt.
Kan me voorstellen dat het bij een NT-meting niet echt heel prettig is als het een inwendige echo is, als het alleen maar checken is of het hartje klopt valt het nog mee, maar bij de NT-meting had ik er niet aan moeten denken.quote:Op donderdag 30 september 2010 14:03 schreef J-net het volgende:
Ik had ook net een mannelijke echoscopist; dus dan ook inwendig daar met je kont op een verhogingkje.......
De plaatjes zijn inderdaad beter, dat blijkt. Maar ik vond het niet zo heel prettig. Mn benen deden zeer. Je moet ontspannen maar dat lukte niet geheel. Hij ging 5 keer de nekplooi meten; ja dan denk je dit gaat niet goed en daar word je ook niet ontspannen van.
Maar het diende een goed doel en k mag niet klagen, hij deed het heel netjes. En hij zal ook vast al honderden vrouwen gezien hebben. Maar even het gevoel wat ik minder prettig vond.
Ga je toch lekker mee?quote:Op donderdag 30 september 2010 13:15 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Tot hoeveel weken vinden jullie het oké dat je partner op reis gaat o.i.d.?
Mijn meneer en vooral ook mijn schoonouders willen met 34 weken nog op wintersport. Ow en ik mocht best mee naar Oostenrijk![]()
Was het een erg hormonale actie toen ik zei dat ik het niet wilde hebben?
Wacht maar tot je de baby straks voelt bewegen als je je hand op haar buik legt, dan wordt het een stuk echterquote:Op donderdag 30 september 2010 14:05 schreef Chooselife het volgende:
Ik vind het allemaal prachtig, als man, maar ik heb toch soms wat moeite heel extravert blij te zijn. Vind het moeilijk plaatsbaar, een baby'tje die ik alleen nog maar op een monitor heb bekeken. Ik heb zo'n idee van, moet het eerst maar eens in handen hebben voor het allemaal echt op z'n plaats valt en het besef tot me doordringt. Ik merk vaak dat mijn vriendin het veel intenser beleeft.
Kan het er ook echt niet de hele dag over hebben, omdat er nog "niets" is, zeg maar. Niets tastbaars.
Toch niet vreemd?Of komt het omdat ik een nuchtere Fries ben.
Haar vriend heeft vliegangst, dus dan moet ze met de bus, auto of trein naar Oostenrijk. Dat is voor veel vrouwen geen pretje met 34 weken. En dan zit ze daar te kijken hoe anderen zitten te skiën terwijl zij de hele dag met een boekje in de skihut naar flessen drank kan staren waar ze niks van mag.quote:
Oh ik zou het heerlijk vinden om gewoon lekker te nietsen en een terrasje te pakken...quote:Op donderdag 30 september 2010 14:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Haar vriend heeft vliegangst, dus dan moet ze met de bus, auto of trein naar Oostenrijk. Dat is voor veel vrouwen geen pretje met 34 weken. En dan zit ze daar te kijken hoe anderen zitten te skiën terwijl zij de hele dag met een boekje in de skihut naar flessen drank kan staren waar ze niks van mag.
De eerste vraag die bij mij opkomt is: waarom stelt hij wintersport voor?
Daarom schreef ik ook 'voor veel vrouwen'. Er zijn altijd uitzonderingen die die laatste periode relatief moeiteloos doorkomen. Ik had de vorige zwangerschap niet zoveel kwalen en ging rond die termijn nog naar de Ardennen. Dat was verre van ideaal. Het was te doen, de autorit, maar achteraf was ik liever iets eerder op vakantie geweest.quote:Op donderdag 30 september 2010 14:18 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Oh ik zou het heerlijk vinden om gewoon lekker te nietsen en een terrasje te pakken...
Wintersport is toch niet alleen maar leuk als je kan zuipen?
Met de auto kan toch prima met 34 weken? Ik zie het probleem niet zo. (Ik was 35 weken zwanger van Jen toen ik door Parijsliep)
wat een onzin zeg, wintersport is om te beginnen iets wat sportief is en kort duurt, het zijn geen drie wekenlange zonvakanties of zo. En je kunt ook meegaan en lekker in de zon gaan zitten met een boek, of een wandeling maken voor zoverre dat nog kan, samen 's avonds lekker uit eten gaan en dus weer samen dingen doen en je kunt er gewoon lekker even uit zijn met een groep. Het lijkt mij persoonlijk prettiger dat ik weet dat mijn partner het een weekje naar zijn zin heeft en er lekker even uit is dan dat ik tegen iemand aan zou moeten kijken die met mij mee zit te "lijden".quote:Op donderdag 30 september 2010 14:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Haar vriend heeft vliegangst, dus dan moet ze met de bus, auto of trein naar Oostenrijk. Dat is voor veel vrouwen geen pretje met 34 weken. En dan zit ze daar te kijken hoe anderen zitten te skiën terwijl zij de hele dag met een boekje in de skihut naar flessen drank kan staren waar ze niks van mag.
De eerste vraag die bij mij opkomt is: waarom stelt hij wintersport voor?
Ehm, volgens mij is er een verschil tussen "zullen we op de wintersport gaan?" en "ik wil nog met m'n ouders op de wintersport, je mag wel mee, maar dan ben je 34 weken zwanger"quote:Op donderdag 30 september 2010 14:23 schreef Verida het volgende:
[..]
wat een onzin zeg, wintersport is om te beginnen iets wat sportief is en kort duurt, het zijn geen drie wekenlange zonvakanties of zo. En je kunt ook meegaan en lekker in de zon gaan zitten met een boek, of een wandeling maken voor zoverre dat nog kan, samen 's avonds lekker uit eten gaan en dus weer samen dingen doen en je kunt er gewoon lekker even uit zijn met een groep. Het lijkt mij persoonlijk prettiger dat ik weet dat mijn partner het een weekje naar zijn zin heeft en er lekker even uit is dan dat ik tegen iemand aan zou moeten kijken die met mij mee zit te "lijden".
En al je toch thuisblijft kun je toch ook nog extra dingen doen om jezelf te verwennen, uit eten met vriendinnen, lekker naar de schoonheidsspecialiste of een middagje shoppen ofzo.
ik snap je (nu) helemaal. het gevoel is inderdaad niet prettig als je het niet gewend bent... vooral op gevoel inderdaad, want zeer doet het niet (bij mij dan...)quote:Op donderdag 30 september 2010 14:03 schreef J-net het volgende:
Ik had ook net een mannelijke echoscopist; dus dan ook inwendig daar met je kont op een verhogingkje.......
De plaatjes zijn inderdaad beter, dat blijkt. Maar ik vond het niet zo heel prettig. Mn benen deden zeer. Je moet ontspannen maar dat lukte niet geheel. Hij ging 5 keer de nekplooi meten; ja dan denk je dit gaat niet goed en daar word je ook niet ontspannen van.
Maar het diende een goed doel en k mag niet klagen, hij deed het heel netjes. En hij zal ook vast al honderden vrouwen gezien hebben. Maar even het gevoel wat ik minder prettig vond.
Ik zou zeggen: "Oh, wat een goed idee, er nog even tussenuit voordat de grote drukte begint! Zullen we X doen?" En daarbij zou X iets zijn wat ook voor mij leuk en aangenaam was. Als dat wintersport is - prima.quote:Op donderdag 30 september 2010 14:26 schreef Leandra het volgende:
In het eerste geval zou ik waarschijnlijk "Ja, leuk" zeggen en lekker met een paar boeken op een terrasje gaan zitten genieten, in het tweede geval zou de hel losbreken.
Over het "veel"had ik heen gelezen... Ik kijk een beetje scheel van de hoofdpijn..quote:Op donderdag 30 september 2010 14:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Daarom schreef ik ook 'voor veel vrouwen'. Er zijn altijd uitzonderingen die die laatste periode relatief moeiteloos doorkomen. Ik had de vorige zwangerschap niet zoveel kwalen en ging rond die termijn nog naar de Ardennen. Dat was verre van ideaal. Het was te doen, de autorit, maar achteraf was ik liever iets eerder op vakantie geweest.
Ik ben trouwens nog nooit op wintersport geweest en zie er sowieso niet de lol van in, maar ik stel me zo voor dat de meesten het doen om te gaan wintersporten.Hoe dan ook, ik vind haar reactie niet onredelijk; zijn voorstel is eerder wat egoïstisch.
Ik ben niet vies van de wintersportquote:Op donderdag 30 september 2010 14:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: "Oh, wat een goed idee, er nog even tussenuit voordat de grote drukte begint! Zullen we X doen?" En daarbij zou X iets zijn wat ook voor mij leuk en aangenaam was. Als dat wintersport is - prima.
Nah das heel normaal hoorquote:Op donderdag 30 september 2010 14:05 schreef Chooselife het volgende:
Ik vind het allemaal prachtig, als man, maar ik heb toch soms wat moeite heel extravert blij te zijn. Vind het moeilijk plaatsbaar, een baby'tje die ik alleen nog maar op een monitor heb bekeken. Ik heb zo'n idee van, moet het eerst maar eens in handen hebben voor het allemaal echt op z'n plaats valt en het besef tot me doordringt. Ik merk vaak dat mijn vriendin het veel intenser beleeft.
Kan het er ook echt niet de hele dag over hebben, omdat er nog "niets" is, zeg maar. Niets tastbaars.
Toch niet vreemd?Of komt het omdat ik een nuchtere Fries ben.
Knut heeft zn staaf toch ook dikwijls alle kanten opgeduwd?quote:Op donderdag 30 september 2010 15:18 schreef Silmarwen het volgende:
J-net, dt moet idd wel minder prettig zijn dan een gewone echo. Zo vond ik follikel metingen ook niet erg fijn aanvoelen als ze met die staaf alle kanten op duwen.
Trouwens Claudia, vond je het tijdens een wee toucheren echt minder vervelend? Ik heb het veeeeeel liever zonder wee, maar op de een of andere manier zorgde het toucheren juist voor een hele felle wee. Ik kon dan echt even niet meer ademen zo hard als dat alles aanspande en verkrampte.
DML, als jij nou gaat vliegen! Of mag dat niet met 35 weken... Je zou mij niet in zo'n touringcar krijgen met zoveel weken zwanger, echt NIET. Je krijgt mij er niet eens, niet zwanger in.Kutdingen. Maar met de auto? Nu hebben wij een erg luxe auto.. Moet er niet aandenken om in een swift ofzo zo'n reis te maken. Verder lijkt het me opzich wel lekker, lekker eerder je verlof beginnen, op het terrasje zitten. Aan de andere kant heb je geen idee hoe je bent met 35 weken.. . Lastig hoor.
Ik geloof alleen niet dat hij tijdens de sex erg grondig opzoek is naar mijn eierstokken.quote:Op donderdag 30 september 2010 15:20 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Knut heeft zn staaf toch ook dikwijls alle kanten opgeduwd?
Misschien wel naar de g-spot.quote:Op donderdag 30 september 2010 15:22 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Ik geloof alleen niet dat hij tijdens de sex erg grondig opzoek is naar mijn eierstokken.
En je denkt dat je moeder niet weet hoe het moet??quote:Op donderdag 30 september 2010 15:23 schreef GI het volgende:
Ik ga gewoon rechtuit als ik erin zit eigenlijk, niet allerlei kanten op roerend.
(Leuk dit, mijn moeder leest hier ook mee hoor)
Je moeder weet vast wel waar de kindjes vandaan komen...quote:Op donderdag 30 september 2010 15:23 schreef GI het volgende:
Ik ga gewoon rechtuit als ik erin zit eigenlijk, niet allerlei kanten op roerend.
Ze heeft drie kinderen dus...quote:Op donderdag 30 september 2010 15:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
En je denkt dat je moeder niet weet hoe het moet??
Daar is ook heen en weer geduwd.quote:Op donderdag 30 september 2010 15:25 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Ze heeft drie kinderen dus...
Dat zou hij toch gewoon moeten begrijpen..quote:Op donderdag 30 september 2010 15:33 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Nou de meneer schijnt te vergeten dat ik nu al niet meer werk en ik nu al nauwelijks de deur uitkom. Ik slaap halve dagen van vermoeidheid en ben hele dagen somber. Voor mij is het geen optie om te gaan. De vakantie onlangs vond ik ook echt verschrikkelijk.
En aangezien ik niet weet hoe ik tegen die tijd ben vind ik op dit moment geen fijn idee dat hij wel iets zou boeken.
Hij zegt dat hij dat doet totdat mijn schoonouders er weer over beginnen en dan lijk ik een rotmens want 'hij mag van mij niet' zeg maar. Ik ben het gezeur er over zo beu en vroeg me af of ik nou zo hormonaal was of wat.quote:Op donderdag 30 september 2010 15:35 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat zou hij toch gewoon moeten begrijpen..
Lijkt er meer op dat hij gewoon niet zelf durft te zeggen dat hij het geen goed plan vindt, maar zich achter jou wilt verschuilen. Lekker makkelijk.quote:Op donderdag 30 september 2010 15:37 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Hij zegt dat hij dat doet totdat mijn schoonouders er weer over beginnen en dan lijk ik een rotmens want 'hij mag van mij niet' zeg maar. Ik ben het gezeur er over zo beu en vroeg me af of ik nou zo hormonaal was of wat.
Meer dat hij hoopt dat ik als nog ja zeg heb ik het idee. Bohquote:Op donderdag 30 september 2010 15:39 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Lijkt er meer op dat hij gewoon niet zelf durft te zeggen dat hij het geen goed plan vindt, maar zich achter jou wilt verschuilen. Lekker makkelijk.
Als het hormonaal is ben je niet de enige die in die situatie tekeer zou gaanquote:Op donderdag 30 september 2010 15:37 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Hij zegt dat hij dat doet totdat mijn schoonouders er weer over beginnen en dan lijk ik een rotmens want 'hij mag van mij niet' zeg maar. Ik ben het gezeur er over zo beu en vroeg me af of ik nou zo hormonaal was of wat.
Mannen zijn soms net kinderen..quote:Op donderdag 30 september 2010 15:40 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Meer dat hij hoopt dat ik als nog ja zeg heb ik het idee. Boh
Alleen in dit geval wel vervelend dat het zijn ouders zijn die kennelijk niet beter weten....quote:Op donderdag 30 september 2010 15:44 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Mannen zijn soms net kinderen..
Over schoonouders ga ik me maar helemaal niet uitlaten.quote:Op donderdag 30 september 2010 15:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Alleen in dit geval wel vervelend dat het zijn ouders zijn die kennelijk niet beter weten....
dan zit je dus rustig op een regenachtige middag door dit topic te lezen en dan zie je ditquote:Op donderdag 30 september 2010 15:23 schreef GI het volgende:
quote:Op donderdag 30 september 2010 15:53 schreef lily het volgende:
DML, misschien moet je tegen hem zeggen dat het best een kick zou zijn als het in een hotel in Oostenrijk geboren zou worden..
Ja en leuk ook een oostenrijkse nationaliteit.quote:Op donderdag 30 september 2010 15:53 schreef lily het volgende:
DML, misschien moet je tegen hem zeggen dat het best een kick zou zijn als het in een hotel in Oostenrijk geboren zou worden..
heel diplomatischquote:Op donderdag 30 september 2010 15:54 schreef Basboussa het volgende:
DML, ik zou gewoon heel duidelijk zeggen dat je het totaal geen probleem zou vinden in een andere situatie, maar het feit dat je er nu al (weken en weken) tegenop zou zien, dat is niet bevordelijk voor jouw gezondheid, die van de baby en zijn vakantie. Zeg dat je het hem wel erg gunt, maar dat jullie baby gewoon nou prioriteit is. Desnoods stel een herhaling voor, volgend jaar, met een sleetje en een baby. En wees daar erg enthousiast over.... (Of doe alsof)
Ja, dus het lag niet aan dat ziekenhuis, ze lopen nogal achter.quote:Op donderdag 30 september 2010 16:04 schreef huuphuup het volgende:
lekker jaren '50 stijl in de Franse ziekenhuizen![]()
![]()
de taal zou voor mij niet zo'n punt zijn, ik spreek vloeiend Frans, maar ik krijg dan altijd de kriebels van het idee dat er ook iets kan gebeuren waardoor ik onder zeil ben en B. de beslissingen moet nemen. Dan kom ik straks ineens zonder been eruit ofzo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |