abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 september 2010 @ 09:26:51 #201
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_87011015
Het zou ongepast zijn als ze daadwerkelijk naar het bed van die vrouw toegelopen was en had gezegd dat ze zich aanstelde.

Achteraf, en zonder dat de beste vrouw het merkt met een groep anderen praten over te makkelijk keizersnedes aanvragen en haar als voorbeeld aanhalen is echter helemaal niks verkeerds, of ongepast aan.
pi_87011074
quote:
Op donderdag 30 september 2010 09:21 schreef GI het volgende:
Ooooh. "Vind ik niet echt netjes".

Moet je altijd netjes zijn dan ?
nee, maar iemand achter zijn rug om volledig afbranden hoeft ook weer niet...

maar jullie gevoel van ongepast en niet netjes is blijkbaar een ander gevoel dan dat van mij...
  donderdag 30 september 2010 @ 09:34:36 #203
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_87011183
quote:
Op donderdag 30 september 2010 09:29 schreef mijsje het volgende:

[..]

nee, maar iemand achter zijn rug om volledig afbranden hoeft ook weer niet...

maar jullie gevoel van ongepast en niet netjes is blijkbaar een ander gevoel dan dat van mij...
Kijk, nou weet ik wel dat ik niet de meest nette persoon ben op aarde. Maar zonder daadwerkelijk duidelijk te maken om wie het gaat iemand die verder voor de rest van de wereld anoniem is kan je toch als voorbeeld voor een lopende discussie toch wel aanhalen als toonbeeld van hoe jij denkt dat het niet zou moeten ?

Ik vind het eerder ongepast dat jij er vanuit gaat dat Silmarwen een onterechte conclusie trekt over de vrouw dan dat het trekken van de conclusie ongepast is.
  donderdag 30 september 2010 @ 09:34:44 #204
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_87011187
Ik wil trouwens helemaal niet zeggen dat ik het zwaarder had, ik vond het nog best te dragen, maar ja het deed goed zeer. En in haar belevenis zal het ook echt wel zwaar zijn geweest. Maar dat hoef je toch niet elke wee en tussenpauze te zeggen? Het was een weeklagen en verheerlijking van de KS.
pi_87011352
gelukkig was het te dragen Silmarwen, en dat het goed zeer deed, geloof ik meteen. en ik snap ook dat je niet zit te wachten op een piepert naast je, zeker als je zelf zit te puffen. het kwam alleen heel naar over hoe je dat zei... verder niks om jouw pijn en lastige situatie hoor...

en Knut, ik hoef helemaal geen discussie of eigen voorbeelden aan te halen. ik merk wat op en jullie reageerden daar weer op. dan is het toch klaar?
(daarbij hoef je ook helemaal niet de meest nette persoon op aarde te zijn hoor, ik zie wel door je posts heen met hoeveel liefde je je inzet voor je vrouw, dat siert je...)
pi_87011397
misschien is dat gewoon haar manier van omgaan met de pijn.
ik heb ook geroepen dat ik de volgende keer een keizersnee wilde, ondanks ik dat echt niet wilde. en dat ik NU pijnstilling wilde.
tis toch te gek voor woorden dat je niet je weeen op mag vangen zoals je wil, omdat je met 40 weken zonder medische indicatie wordt ingeleid. dat t jouw manier niet is prima, maar tis wel heel makkelijk oordelen.
  donderdag 30 september 2010 @ 09:45:34 #207
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_87011463
Hetgeen waar jij over viel was een lopende discussie waarbij het als voorbeeld aangehaald werd.
  donderdag 30 september 2010 @ 09:47:13 #208
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_87011500
quote:
Op donderdag 30 september 2010 09:42 schreef Sonnetje85 het volgende:
misschien is dat gewoon haar manier van omgaan met de pijn.
ik heb ook geroepen dat ik de volgende keer een keizersnee wilde, ondanks ik dat echt niet wilde. en dat ik NU pijnstilling wilde.
tis toch te gek voor woorden dat je niet je weeen op mag vangen zoals je wil, omdat je met 40 weken zonder medische indicatie wordt ingeleid. dat t jouw manier niet is prima, maar tis wel heel makkelijk oordelen.
Laten we even allemaal teruggaan naar het moment waar over gevallen werd. Er is een KS verheerlijking die Silmarwen dwars zit. Als voorbeeld haalt ze daarbij het piepende persoon aan.

Nou doe je alsof Sil hals over kop naar dat mens is toegelopen en haar verteld heeft niet te zeuren. Dat heeft ze niet gedaan, ze heeft haar als een voorbeeld aangehaald in een lopende discussie.
  donderdag 30 september 2010 @ 09:50:51 #209
54772 Silmarwen
pi_87011619
Ik heb helemaal niets tegen haar gezegd, lief naar haar gelacht en me verder bezig gehouden met mijzelf. Ik ga echt niet tegen iemand, die het duidelijk moeilijk heeft, zeggen dat ze nou wel eens mag kappen van dat gejank omdat ik er kriegelig van wordt. Ik betwijfel dat ze heeft gemerkt dat ik me eraan stoorde. Maar goed, het was idd als voorbeeld van de keizersnede verheerlijking.
pi_87011629
quote:
Op donderdag 30 september 2010 09:45 schreef GI het volgende:
Hetgeen waar jij over viel was een lopende discussie waarbij het als voorbeeld aangehaald werd.
nee hoor, ik viel niet over de discussie, want ik ben met Sil eens dat het niet de hemel op aarde is (kijkend naar de mensen om me heen die een KS gehad hebben, geen eigen ervaring) maar ik viel over hoe er over die vrouw werd gepraat zo achter haar rug om. dus dat gaf ik aan. dat was alles, we hebben het erover gehad, dus ik ben nu klaar.
  donderdag 30 september 2010 @ 09:52:13 #211
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_87011658
Ik snap wel dat Silmarwen het op dat moment eigenlijk niet echt kon hebben dat daar zo'n (in haar ogen) luxepaardje een beetje zielig ligt te doen, terwijl zij al 2 dagen voor het leven van haar kindje aan het werken is.
Ook weet ik heus wel dat iedereen zijn/haar pijn anders beleeft en dat je absoluut niet kunt oordelen over anderen, maar ik heb zelf 20 uur weeën gehad, en dat waren bijna alleen maar beenweeën, gevolgd door een spoedKS, dus ik word er zelf ook een beetje kriebelig van als iemand klaagt na een bevalling van wel 12 uur.
En dan vooral als ze durven te zeggen, ja maar jij hebt een ks gehad, dus jij weet toch niet waar ik het over heb, want die helse pijn van een kind eruit krijgen heb jij niet gehad.
Nee, idd heb ik niet gehad, en ik vind dat persoonlijk een heel groot gemis en ga er ook alles aan doen om deze keer op de normale manier te bevallen (ook al weet ik dat dit ook hel is, maar het moet voor mijn gevoel gewoon), maar ik heb ook weeën gehad en die waren niet makkelijk weg te puffen. Daarnaast heb ik nog twee weken met mijn neus tussen mijn knieën gelopen omdat het absoluut niet mogelijk was om rechtop te staan. En lachen, huilen, hoesten, niezen, gapen, poepen en plassen was ook voor mij met een ks echt geen pretje hoor!
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_87011768
Ik heb beiden gehad (vaginaal en ks) en het is beiden zeer pijnlijk. Ik prefereer vaginaal want dat vond ik emotioneel het beste en fijnste (en de tijd erna is fijner).

En oordelen doet iedereen toch? Ik wel hoor. Zolang je het maar niet tegen die persoon zegt :+
Ik kreeg namelijk tijdens mijn eerste bevalling een: "verman jezelf een beetje", van de dienstdoende verpleegkundige en ik haat haar nog steeds :P
  donderdag 30 september 2010 @ 10:17:34 #213
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_87012366
Oh Lily, wat schandalig van de verpleegkundige, ik vind dat echt niet kunnen hoor!
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  donderdag 30 september 2010 @ 10:31:10 #214
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_87012768
"probeer je een beetje te vermannen als het lukt. Dat maakt het makkelijker voor je" is waarschijnlijk wat die hork bedoelde :D
  donderdag 30 september 2010 @ 10:33:08 #215
54772 Silmarwen
pi_87012828
O.o Heb je gescholden op haar of was je daar te verbaasd voor?
pi_87012865
*meld*

niks te zeggen over de discussie ks of niet, ik ben nog niet bevallen. Dat moet nog. Ik zie er nu al tegenop.
*poef* nu is het weg
  donderdag 30 september 2010 @ 10:36:52 #217
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87012922
Als je de kreet eens goed bekijkt is het sowieso al absurd om een vrouw tijdens een bevalling nota bene, het advies te geven zich te "vermannen"....

Ik wil de meeste mannen wel eens een bevalling zien ondergaan, het gros zal nog harder tekeer gaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 30 september 2010 @ 10:45:23 #218
54772 Silmarwen
pi_87013132
quote:
Op donderdag 30 september 2010 10:34 schreef kaatjejannie het volgende:
*meld*

niks te zeggen over de discussie ks of niet, ik ben nog niet bevallen. Dat moet nog. Ik zie er nu al tegenop.
Ik snap dat je er tegenop ziet, niemand die juichend een bevalling tegemoet gaat. Toch is het iets prachtigs wat je lichaam presteert en zijn je weeen bijvoorbeeld niet meteen BAM heel erg pijnlijk. Dat gaat geleidelijk en je kunt steeds meer aan. Zo verwonderlijk hoe (ik iig) in jezelf keert. En je werkt ergens naartoe. Dat is misschien een schrale troost, maar je hebt wel en doel tijdens de bevalling, of het nu een KS is of een gewone bevalling.

Al met al zal het een van de meest bijzondere momenten in je leven gaan worden, met ongekende oerkrachten, die jij toch wel mooi even voor elkaar brengt!

Maar dat je er tegenop ziet, snapt iedereen hoor.
pi_87013791
quote:
Op donderdag 30 september 2010 10:36 schreef Leandra het volgende:
Als je de kreet eens goed bekijkt is het sowieso al absurd om een vrouw tijdens een bevalling nota bene, het advies te geven zich te "vermannen"....

Ik wil de meeste mannen wel eens een bevalling zien ondergaan, het gros zal nog harder tekeer gaan.
haha, deze vind ik goed!!!

Ik ga nu naar de verloskundige, even vragen waar mijn kindje blijft...
pi_87014734
quote:
Op donderdag 30 september 2010 09:52 schreef Jeetjejom het volgende:
En lachen, huilen, hoesten, niezen, gapen, poepen en plassen was ook voor mij met een ks echt geen pretje hoor!
En ook ik herken me hier in :Y Terwijl ik een makkelijke vaginale bevalling had.
Staan lukte niet, zitten was een ramp noem maar op..

Laten we het er maar op houden dat het altijd minder prettig is, zowel bij een keizersnee als bij een vaginale bevalling :Y
pi_87014993
quote:
Op donderdag 30 september 2010 10:45 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Ik snap dat je er tegenop ziet, niemand die juichend een bevalling tegemoet gaat. Toch is het iets prachtigs wat je lichaam presteert en zijn je weeen bijvoorbeeld niet meteen BAM heel erg pijnlijk. Dat gaat geleidelijk en je kunt steeds meer aan. Zo verwonderlijk hoe (ik iig) in jezelf keert. En je werkt ergens naartoe. Dat is misschien een schrale troost, maar je hebt wel en doel tijdens de bevalling, of het nu een KS is of een gewone bevalling.

Al met al zal het een van de meest bijzondere momenten in je leven gaan worden, met ongekende oerkrachten, die jij toch wel mooi even voor elkaar brengt!

Maar dat je er tegenop ziet, snapt iedereen hoor.
Ja NIET altijd dus. :N Het was bij mij wel vanaf de eerste wee BAM. Ik dacht werkelijk dat ik dood ging van de pijn, heb me de hele bevalling afgevraagd hoe andere vrouwen dat deden. En ik heb een aardig hoge pijngrens, maar daar twijfelde ik toen wel aan moet ik zeggen. Ik heb tegen mezelf gezegd dat ik niet zo moest piepen want ik was pas een uurtje bezig. De verloskundige vond dat duidelijk ook want die deed een beetje geirriteerd midden in de nacht, met 2 uurtjes weeen en dan al moeten komen. een half uur later was Seb er :%
Een weeenstorm, ik kan het iedereen aanraden O-)

Bijzonder was het wel :Y en ik zou het zo weer doen :Y Ik kan me de pijn ook niet meer herinneren.
Er tegenop zien heb ik nooit gedaan, je kan je beter focussen op wat je ervoor terug krijgt dacht ik altijd. O+
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_87015160
quote:
Op donderdag 30 september 2010 10:31 schreef GI het volgende:
"probeer je een beetje te vermannen als het lukt. Dat maakt het makkelijker voor je" is waarschijnlijk wat die hork bedoelde :D
nou, nee hoor, zo bedoelde ze het niet ;)

quote:
Op donderdag 30 september 2010 10:33 schreef Silmarwen het volgende:
O.o Heb je gescholden op haar of was je daar te verbaasd voor?
Ik had al 12 uur beenweeen dus veel wist ik niet meer maar ik heb haar wel nog gevraagd of ze kinderen had (en dat had ze niet).

[ Bericht 25% gewijzigd door lily op 30-09-2010 11:53:34 ]
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 30 september 2010 @ 11:46:51 #223
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87015182
ik weet niet of ik een ks boven een vaginale bevalling zou preferen. Ik bedoel, vaak is een ks toch onder narcose, dus dan kan je kindje niet meteen vasthouden enzo. Geef mij maar een vaginale bevalling waarbij kind meteen op je borst gedropt wordt ;)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  donderdag 30 september 2010 @ 11:50:27 #224
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87015302
Overigens heb ik eergisteren bij de VK wel aangegeven dat ze niet direct moeten reageren op een verzoek om pijnstilling.... 19 jaar geleden weet ik dat ik ook heb gezegd dat ik doodging en dat ik echt pijnstilling nodig had, alleen toen kon je dat nog rustig zeggen zonder dat er iemand in actie kwam; het was immers geen optie.

Dus het idee dat je doodgaat hoort er ook wel bij, maar omdat pijnstilling nu wel een optie is, en degene die bevalt beslist of en wanneer het wordt toegepast, leek het me verstandig maar even bijtijds aan te geven dat ze er niet (gelijk) op moeten reageren :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_87015346
quote ipv edit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')