Hier minstens 12!quote:Op woensdag 29 september 2010 20:50 schreef Basboussa het volgende:
[..]
Oh hier wachten ze daar minimaal een week of 6 mee... Inderdaad, vreemd moment..
hahahahaquote:Op woensdag 29 september 2010 21:21 schreef Sonnetje85 het volgende:
dat zal t zijn huup
dus eigenlijk is t jouw schuld dat k stonk
Heul normaal... en allemaal bubbels ook...quote:Op woensdag 29 september 2010 21:18 schreef Mevr_Mus het volgende:
Ik krijg er steeds meer zin in![]()
Hoe normaal zijn opgezwollen darmen tijdens de eerste weken trouwens? Echt, als ik mijn buik ontspan lijk ik gewoon al zwangerSowieso heb ik het gevoel dat in de afgelopen week al mijn organen zijn verschoven
je mag toch nooit in bad voor je baarmoedermond weer goed gesloten is en je hechtingen (als je die hebt) genezen zijn? om infectiegevaar te weren? ik dacht dat het daarmee te maken had...quote:Op woensdag 29 september 2010 21:21 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Maar even een vraagje tussendoor hé.
Misschien heel dom
Waarom 'eeeeeeeeeein-de-lijk'?
Omdat ik er enorm veel zin in had, maar er wel mee wilde wachten tot ik niet meer vloeide. De laatste weken van mijn zwangerschap ging ik bijna dagelijks in bad, dus na 4 weken weer kunnen/mogen voelde voor mij toen echt als ein-de-lijk... Twas niet dat ik in de tussentijd de douche niet gezien had en vooral andere mensen het eeeeein-de-lijk vonden hoorquote:Op woensdag 29 september 2010 21:21 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Maar even een vraagje tussendoor hé.
Misschien heel dom
Waarom 'eeeeeeeeeein-de-lijk'?
Ik ging een half uur na de bevalling in bad.quote:Op woensdag 29 september 2010 21:25 schreef mijsje het volgende:
[..]
je mag toch nooit in bad voor je baarmoedermond weer goed gesloten is en je hechtingen (als je die hebt) genezen zijn? om infectiegevaar te weren? ik dacht dat het daarmee te maken had...
Dat is wel wat er tegen mij ook gezegd is, beter wachten ivm infectiegevaar.quote:Op woensdag 29 september 2010 21:25 schreef mijsje het volgende:
[..]
je mag toch nooit in bad voor je baarmoedermond weer goed gesloten is en je hechtingen (als je die hebt) genezen zijn? om infectiegevaar te weren? ik dacht dat het daarmee te maken had...
Ah, dat klinkt goed! Zwanger ogen omdat m'n darmen uitpuilen voelt toch een beetje raarquote:Op woensdag 29 september 2010 21:25 schreef Vanyel het volgende:
Ik had dat ook heel erg. Na een paar weken slonk mijn buik opeens weer een heel end.
quote:Op woensdag 29 september 2010 21:26 schreef Poppedein het volgende:
[..]
Omdat ik er enorm veel zin in had, maar er wel mee wilde wachten tot ik niet meer vloeide. De laatste weken van mijn zwangerschap ging ik bijna dagelijks in bad, dus na 4 weken weer kunnen/mogen voelde voor mij toen echt als ein-de-lijk... Twas niet dat ik in de tussentijd de douche niet gezien had en vooral andere mensen het eeeeein-de-lijk vonden hoor
quote:Op woensdag 29 september 2010 21:27 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ik ging een half uur na de bevalling in bad.
Op aanraden van de VK.
Alleen mocht geen zeep etc gebruiken.
Vandaar dat ik 't vroeg
Amaai, heb me dag niet geloof 'kquote:
hier ook die darmen ja, bij deze baby nog meer explosief dan bij Amélie.quote:Op woensdag 29 september 2010 21:28 schreef Mevr_Mus het volgende:
[..]
Ah, dat klinkt goed! Zwanger ogen omdat m'n darmen uitpuilen voelt toch een beetje raar
gek toch eigenlijk dat met dat soort dingen niet duidelijk op één lijn wordt gezeten... het leek mij wel logisch op zich, je badwater zal genoeg bacteriën hebben doordat je er "vies" in bent gaan liggen. ik ga ook nooit even spoelen voor ik in bad ga liggen, andersom, als ik uit bad kom, ga ik wel altijd even spoelen omdat ik het dan een vies idee vind... (niet omdat het misschien ook echt zo vies is hoor... gewoon mijn kronkel in de hersenen...quote:Op woensdag 29 september 2010 21:28 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Dat is wel wat er tegen mij ook gezegd is, beter wachten ivm infectiegevaar.
Maar de meningen zijn er wel erg over verdeeld geloof ik.
ik had een hijquote:Op woensdag 29 september 2010 21:22 schreef huuphuup het volgende:
[..]
hahahaha
ja hey!
Of t lag aan de gynaecoloog![]()
hoewel degene die Amélie uiteindelijk aangepakt heeft werkt niet meer daar geloof ik. Van Baars heet zij.
quote:Op woensdag 29 september 2010 21:31 schreef huuphuup het volgende:
[..]
hier ook die darmen ja, bij deze baby nog meer explosief dan bij Amélie.
en dan mn oma die zo heel lief over mn buik komt wrijven enzo. Aaaah je krijgt al een buikje hè?!dat zijn mn darmen oma....
oh.
Ja dat is ook raar.. maar dat ik met meer dingen.quote:Op woensdag 29 september 2010 21:32 schreef mijsje het volgende:
[..]
gek toch eigenlijk dat met dat soort dingen niet duidelijk op één lijn wordt gezeten... het leek mij wel logisch op zich, je badwater zal genoeg bacteriën hebben doordat je er "vies" in bent gaan liggen. ik ga ook nooit even spoelen voor ik in bad ga liggen, andersom, als ik uit bad kom, ga ik wel altijd even spoelen omdat ik het dan een vies idee vind... (niet omdat het misschien ook echt zo vies is hoor... gewoon mijn kronkel in de hersenen...)
mja, mn oma is vrij hardleersquote:Op woensdag 29 september 2010 21:34 schreef mijsje het volgende:
[..]dat deed ze bij Amélie ook! dat weet ik nog dat je dat zei... ik moest er toen al zo om lachen...
whut?!quote:Op woensdag 29 september 2010 21:37 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ja dat is ook raar.. maar dat ik met meer dingen.
Ik heb een ander bed moeten kopen omdat ik thuis wilde bevallen, moest van de VK
't Bed mocht ook niet tegen de muur aan enzo.
& wat je zegt klinkt logisch met bacteriën.
Misschien omdat ik geen hechtingen had, nja geen idee.
Whehehequote:Op woensdag 29 september 2010 21:31 schreef huuphuup het volgende:
[..]
hier ook die darmen ja, bij deze baby nog meer explosief dan bij Amélie.
en dan mn oma die zo heel lief over mn buik komt wrijven enzo. Aaaah je krijgt al een buikje hè?!dat zijn mn darmen oma....
oh.
Dat is ook raar, ik snap 't nog niet.quote:Op woensdag 29 september 2010 21:39 schreef huuphuup het volgende:
[..]
whut?!![]()
ander bed? had je een waterbed dan? Anders is dat toch raar?
dus zo fijn dat je een koninklijke bevalling krijgt moet je ook niet zijn dus? :xquote:Op donderdag 30 september 2010 07:45 schreef Silmarwen het volgende:
(Knut hier) Een keizersnede heet zo omdat het vroeger zo was dat het keizerlijke kind belangrijker was dan de vrouw die het kind droeg. Als er problemen waren bij de bevalling werd het kind er gewoom uitgesneden.
Wat vaak dodelijke gevolgen had voor de moeder aangezien de medische kennis toen alles behalve toereikend was voor de nazorg.
Dat niet alleen, je hebt ook nog de afwijkenden qua misselijkheid.quote:Op woensdag 29 september 2010 13:23 schreef klavertje-4 het volgende:
dank je wel DML voor je lieve reactie.
dat misselijke, daar maak ik me dan weer zorgen over dat ik dat niet heb. Het helpt ook niet dat mijn moeder iedere keer als ik haar zie vraagt 'en, ben je al misselijk?'
Terwijl ik rationeel best weet dat niet iedereen misselijk wordt.
Het wordt/werd idd wel een "luxe bevalling" genoemd, hoewel ik toen ik mijn zusje na haar KS zag, wel wist wie van ons twee de "luxe" bevalling had gehadquote:Op donderdag 30 september 2010 01:44 schreef Troeta het volgende:
Dat koninklijke bevallen slaat toch op dat koninginnen en keizers dat kregen omdat het veiliger zou zijn? Dus er zit wel een kern van waarheid in die uitspraak, hun kregen een voorkeursbehandeling zeg maar.
Bedoelden ze dat er niet mee? Soort rare manier van troosten?
quote:Geschiedenis
De naam keizersnede zou ontstaan zijn omdat Julius Caesar erdoor geboren zou zijn. Dit is vrijwel zeker niet waar, al was het maar omdat zijn moeder niet bij de geboorte is overleden. Waarschijnlijker is dat de term afkomstig is van caesare, snijden in het Latijn.
De eerste vermelding van een moeder die een keizersnede heeft overleefd stamt uit Zwitserland in 1500: Jacob Nufer, een varkenscastreerder, zou de operatie op zijn vrouw hebben uitgevoerd na langdurige barensnood. Zijn vrouw herstelde en kreeg later nog 5 kinderen; de boreling groeide op en werd 77 jaar. Het verhaal werd echter pas na 82 jaar opgeschreven wat het historisch minder betrouwbaar maakt.
In de 20e eeuw werd de keizersnede veiliger dan voorheen door gebruik van goede anesthesiemethoden en steriele gereedschappen.
had die vrouw ook aangegeven waarom ze eigenlijk een KS wilde? want zoals het hier staat vind ik het niet heel erg netjes overkomen eigenlijk...quote:Op woensdag 29 september 2010 22:33 schreef Silmarwen het volgende:
Ik snap niet zo dat vrouwen graag een KS willen. Toen ik in het ziekenhuis lag werd een vrouw ingeleid, een onwijs zeikerig en jankerig wijf maar dat ter zijde, die al zat te miepen toen haar weeen nog geen uur bezig waren. Ze begon voor de inleiding met gel, al over dat ze eigenlijk een KS wilde. Ik heb mijn mond maar gehouden.
[...]
Nou ik vond het nogal ongepast dat ze zat te miepen en janken hoe rot ze het allemaal wel had terwijl ze met 40 weken werd ingeleid op haar verzoek, geen medische indicatie let wel en pas een uur weeen had. Ze is overigens diezelfde dag nog bevallen. En ze wilde een keizersnede omdat haar zwangerschap al zo lang duurde en de weeen zeer deden. Nou, dat vind ik geen reden. En ik daar met 33 weken aan de weeenremmes mijn eigen weeen zat weg te puffen, al bijna een dag lang.quote:Op donderdag 30 september 2010 09:14 schreef mijsje het volgende:
[..]
had die vrouw ook aangegeven waarom ze eigenlijk een KS wilde? want zoals het hier staat vind ik het niet heel erg netjes overkomen eigenlijk...
mijn pijngrens is erg laag, het zou best kunnen dat ik ook zou jengelen en piepen bij weeën, maar als dit over me gezegd zou worden, zou ik wel heel laag vinden.
en het is goed dat je er niks over gezegd hebt, want dat was ook zeker je plaats niet... net als dat elke andere persoon in het ziekenhuis, als je daar bent, niks heeft te zeggen over jouw wensen bij jouw bevalling, want dat gaat over jou en jouw lijf en jouw baby.
*kruipt weer onder steen*
Ik vind dat je altijd oordeelt, dat is normaal. En dan nog was ze een ontzettende miep in mijn ogen en dat was erg vervelend voor de rest van de zaal.quote:Op donderdag 30 september 2010 09:21 schreef Vicky het volgende:
ja maar iedereen heeft toch een andere pijnbeleving?!
en misschien was ze wel een verschrikkelijk hormonster.... of had ze echt een hele lage pijngrens..
ik vind niet dat je zomaar over iemand kan oordelen...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |