Dat heb ik tot nu toe de hele zwangerschap gedaan.quote:Op woensdag 29 september 2010 17:55 schreef twentemeisje het volgende:
@Klavertje-4: ik moet bekennen dat ik nog bij elke toiletgang controleer of er geen bloed op het toiletpapier te zien is.

Dat wordt straks nog even schrikken dan, na de bevallingquote:Op woensdag 29 september 2010 18:09 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
Dat heb ik tot nu toe de hele zwangerschap gedaan.
 Omschakelen!
 Omschakelen!

Hier ook heel herkenbaarquote:Op woensdag 29 september 2010 18:09 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
Dat heb ik tot nu toe de hele zwangerschap gedaan.
 Hoewel ik een heel goed gevoel heb, vind ik deze eerste weken toch ook wel heel spannend
 Hoewel ik een heel goed gevoel heb, vind ik deze eerste weken toch ook wel heel spannend   

quote:Op woensdag 29 september 2010 18:38 schreef Basboussa het volgende:
[..]
Dat wordt straks nog even schrikken dan, na de bevallingOmschakelen!

Hij wist het niet en heeft dus gewoon maar een heel keuze-assortiment gehaald toen. Keilief natuurlijk maar die tampons was wel een beetje onnodig
 Hij wist het niet en heeft dus gewoon maar een heel keuze-assortiment gehaald toen. Keilief natuurlijk maar die tampons was wel een beetje onnodig  

Oeh en die tampons, daar heb je ook maar bar weinig gebruik van kunnen maken....quote:Op woensdag 29 september 2010 20:04 schreef huuphuup het volgende:
[..]
inderdaad
Ik weet wel dat ik dit keer van tevoren alvast flink wat van die pakken kotex maandverband in ga slaan. Hoe vaak B. al thuis is gekomen met de verkeerde voordat ie eindelijk de kotex te pakken had
Hij had zelfs een pakje tampons bij zich hahahaha

is dat van tampons gemaakt?
 is dat van tampons gemaakt? 
 Ook al lijkt het alsof je er een matras van kunt maken als je het binnen krijgt
 Ook al lijkt het alsof je er een matras van kunt maken als je het binnen krijgt 
 dus dan gaat het ook hard. Dat verband is alleen niet overal te koop geloof ik. AH heeft het wel dacht ik? of inmiddels niet meer?
 dus dan gaat het ook hard. Dat verband is alleen niet overal te koop geloof ik. AH heeft het wel dacht ik? of inmiddels niet meer?  

Yep! Wil je het stappenplan?quote:Op woensdag 29 september 2010 20:11 schreef huuphuup het volgende:
hahahaha basboussa wtfis dat van tampons gemaakt?

Ik vond het eigenlijk wel fascinerend... Hoe alles weer 'opgeruimd' wordt, vanzelf....quote:Op woensdag 29 september 2010 20:27 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Het klinkt zo ontzettend aantrekkelijk allemaal

ik ook!! Vooral de eerste paar uur na de bevalling! Hoppa, 2 van die vieze dikke dingen erin...quote:Op woensdag 29 september 2010 20:28 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het wel grappig dat je zegt dat je 2 verbanden achter elkaar gebruikte, Huup. De meeste vrouwen vinden het kraamverband vantevoren enorm, maar ik had er ook echt 2 achter elkaar nodig.

Misschien kan ik hier beter niet meelezen, want nu vind ik het allemaal nog leukquote:Op woensdag 29 september 2010 20:27 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Het klinkt zo ontzettend aantrekkelijk allemaal

Ik voel het aan, dit wordt jouw persoonlijke hoogtepuntje!quote:

Gelukkig heb ik nog zo'n 28 weken te gaanquote:Op woensdag 29 september 2010 20:33 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ja jottum ende joy en zo. Boh
 Ofzo
 Ofzo  

aambeien, tsjek.quote:Op woensdag 29 september 2010 20:34 schreef Mevr_Mus het volgende:
[..]
Misschien kan ik hier beter niet meelezen, want nu vind ik het allemaal nog leuk
Al zei mijn huiarts trouwens vandaag ook heel vriendenlijk: "Als je dan aambeien krijgt kan je gewoon hier langskomen hoor! "

quote:Op woensdag 29 september 2010 20:34 schreef Basboussa het volgende:
[..]
Ik voel het aan, dit wordt jouw persoonlijke hoogtepuntje!
'Dat hele zwangerzijn, ach, was wel aardig, de bevalling, zwaar, maar verder in een roes beleefd, het vloeien daarentegen: WAT EEN ERVARING!'

Ik had me echt op ware pampers voorbereid geestelijk na alle verhalen die ik las over shock/horror momenten na ontvangst van het kraampakketquote:Op woensdag 29 september 2010 20:28 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het wel grappig dat je zegt dat je 2 verbanden achter elkaar gebruikte, Huup. De meeste vrouwen vinden het kraamverband vantevoren enorm, maar ik had er ook echt 2 achter elkaar nodig.
 maar dat viel me alles mee hahaha
 maar dat viel me alles mee hahaha 

Hahahahaquote:Op woensdag 29 september 2010 20:14 schreef Basboussa het volgende:
[..]
Yep! Wil je het stappenplan?
En inderdaad, grote fluffy verbanden aanschaffen, want vloeien zult u, DML! Ging hier als snel wat minder ( vanwege ks misschien?), maar had wel een beetje het pampergevoel. Een zijn met de baby enzo...

Ja, volgens mij halen ze er wel wat rotzooi uit, ja, maar de randjes enzo, dat komt er allemaal vanzelf wel weer uitzetten. Maar ik had meer last van mijn katheter, dan van het vloeien. Blegh, zo'n zak urine met je meedragen.quote:Op woensdag 29 september 2010 20:35 schreef huuphuup het volgende:
Hahahaha
voor de betere bonding!
Ze zuigen je baarmoeder toch een soort van schoon na een keizersnede? De wond blijft een wond natuurlijk dus dat zal wel vloeien ja, maar misschien dat het daarom minder was?
Ik vond het vooral vervelend dat het echt een wond is. Hoe zeg je dat. Als je teveel gedaan had dan ging het ook gelijk weer harder vloeien, alsof de wond dan weer open gaat ofzo. Heel irritant want als ik dan een keer een pak melk ging halen kon k er gelijk een pak maandverband bij doen

Ik heb geen flauw idee. google geeft wat getallen.quote:Op woensdag 29 september 2010 20:39 schreef Basboussa het volgende:
[..]
Ja, volgens mij halen ze er wel wat rotzooi uit, ja, maar de randjes enzo, dat komt er allemaal vanzelf wel weer uitzetten. Maar ik had meer last van mijn katheter, dan van het vloeien. Blegh, zo'n zak urine met je meedragen.
Las dat trouwens hier een kwart van de bevallingen een ks is. Is dat niet belachelijk veel? Hoeveel is dat in NL? Anyone?
en ook dit:quote:Het aantal keizersneden neemt sterk toe terwijl de kwaliteit van verloskundige zorg gelijk blijft. Het percentage keizersneden is de laatste jaren sterk gestegen. Van alle bevallingen in Nederland was in 1980 4,5 procent een keizersnede, in 2002 13,5 procent. Vergeleken met het buitenland heeft Nederland altijd een relatief laag percentage keizersneden. In Engeland is 21,3 procent van alle bevallingen een keizersnede; dat is vergelijkbaar met Amerika. In Brazilië bestaat het hoogste percentage keizersneden: gemiddeld 47,7 procent, en in sommige klinieken zelfs 100 procent. De grootste stijging van het aantal keizersneden vindt plaats in de groep vrouwen die op voorhand weinig kans hebben op een keizersnede. De stijging van het aantal keizersneden heeft waarschijnlijk te maken met 1) de toegenomen vraag van de vrouw zelf om een keizersnede, 2) de toegenomen bereidheid van de artsen om een keizersnede uit te voeren, 3) het ontstaan van nieuwe redenen om een keizersnede uit te voeren, zoals bijvoorbeeld de toegenomen mogelijkheden voor een (veel) te vroeg geboren baby om te blijven leven of het toegenomen aantal keizersneden bij een stuitligging.
Dat laatste artikeltje is uit 1999, het zal inmiddels misschien tegen de 15% liggen dan ofzo?quote:Het aantal kinderen dat met de keizersnede geboren wordt, stijgt ieder jaar een klein beetje. Vond vijf jaar geleden 6% van de Nederlandse geboorten in de operatiekamer plaats, tegenwoordig is dat percentage al gestegen tot 9-10%.

Oh hier wachten ze daar minimaal een week of 6 mee... Inderdaad, vreemd moment..quote:Op woensdag 29 september 2010 20:48 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Steekt kop in het zand.. Maar wel een goede tip van die kotex! Die plastic laagjes zijn echt niks!
Hier begon de gyn vorige week al over het plaatsen van een spiraaltje na de geboorte van de placenta. WTF, mens is niet goed snik

Ik heb inderdaad maar een paar dagen gevloeid na de ks. Veel anders dan bij mijn vaginale bevallingen.quote:Op woensdag 29 september 2010 20:35 schreef huuphuup het volgende:
Ze zuigen je baarmoeder toch een soort van schoon na een keizersnede? De wond blijft een wond natuurlijk dus dat zal wel vloeien ja, maar misschien dat het daarom minder was?

Das toch een heel stuk minder dan hiero...quote:Op woensdag 29 september 2010 20:46 schreef huuphuup het volgende:
Dat laatste artikeltje is uit 1999, het zal inmiddels misschien tegen de 15% liggen dan ofzo?

Ik kon er ook niet zo mee zitten, hoewel ik die prop maandverband wel ontzettend oncharmant vond op een bepaald puntquote:Op woensdag 29 september 2010 20:52 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vond dat vloeien echt helemaal niks voorstellen. Ik heb behoorlijk gebloed en ook best lang, maar ik zat er gewoon niet zo mee. Ik vond het wel net als Huup vervelend dat ik niet in bad kon.
 Maar ik moet zeggen dat ik verder ook geen stolsels enzo verloren heb, dat scheelt denk ik wel in de beleving als ik het soms wel eens hoor
 Maar ik moet zeggen dat ik verder ook geen stolsels enzo verloren heb, dat scheelt denk ik wel in de beleving als ik het soms wel eens hoor 
 hoewel als je helemaal niet gevloeid had dan had je volgens mij nog steeds beter tot 6 weken gewacht dus mja.
 hoewel als je helemaal niet gevloeid had dan had je volgens mij nog steeds beter tot 6 weken gewacht dus mja.  

wát een sloot was dat. boh. ik dacht dat k rot was van binnen man.
 wát een sloot was dat. boh. ik dacht dat k rot was van binnen man.  

quote:Op woensdag 29 september 2010 21:01 schreef Poppedein het volgende:
t zou ook niet best zijn als ze je allemaal geroken hadden Huups

quote:Op woensdag 29 september 2010 21:01 schreef Poppedein het volgende:

hahahaquote:Op woensdag 29 september 2010 21:01 schreef Poppedein het volgende:

hahaha, tip 2: Mag je eindelijkkkkk in bad dan zonder beeb! staat genoteerd!quote:Op woensdag 29 september 2010 21:08 schreef Poppedein het volgende:
Ik weet nog dat ik eeeeeeeeeein-de-lijk voor het eerst in bad mocht/ging en Lena even lekker meenam...1 minuut (één!!) heb ik van mijn bad kunnen genieten, dat was precies de tijd die Lena nodig had om dr een flinke lading spuitpoep in te lozen

Sowieso heb ik het gevoel dat in de afgelopen week al mijn organen zijn verschoven
 Sowieso heb ik het gevoel dat in de afgelopen week al mijn organen zijn verschoven   

Misschien lag het aan de verloskamer danquote:Op woensdag 29 september 2010 21:15 schreef Sonnetje85 het volgende:
ik vond mezelf ook zo stinken de eerste tijd ja

maar goed, toen k eenmaal mocht was ik er des te blijer mee haha
 maar goed, toen k eenmaal mocht was ik er des te blijer mee haha

Maar even een vraagje tussendoor hé.quote:Op woensdag 29 september 2010 21:08 schreef Poppedein het volgende:
Ik weet nog dat ik eeeeeeeeeein-de-lijk voor het eerst in bad mocht/ging en Lena even lekker meenam...1 minuut (één!!) heb ik van mijn bad kunnen genieten, dat was precies de tijd die Lena nodig had om dr een flinke lading spuitpoep in te lozen

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |