abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86989209
quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:55 schreef twentemeisje het volgende:

@Klavertje-4: ik moet bekennen dat ik nog bij elke toiletgang controleer of er geen bloed op het toiletpapier te zien is.

Dat heb ik tot nu toe de hele zwangerschap gedaan. :@
*poef* nu is het weg
  woensdag 29 september 2010 @ 18:38:47 #102
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_86990207
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:09 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

Dat wordt straks nog even schrikken dan, na de bevalling ;) Omschakelen!
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
  woensdag 29 september 2010 @ 19:43:28 #103
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_86992942
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:09 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

Hier ook heel herkenbaar :D Hoewel ik een heel goed gevoel heb, vind ik deze eerste weken toch ook wel heel spannend :@
Oude (on)bekende.
pi_86993403
Klavertje-vier: kan je niet proberen om een iets eerdere echo te krijgen? Bij mijn vk doen ze aan vroege echo's als daar aanleiding voor is: een eerdere miskraam is dan een goede reden. Ik heb de vorige keer dus ook eerder echo's gehad. En geef bij de vk ook echt aan hoe je je voelt, een goede vk neemt je dan echt serieus. Probeer er ook over te praten met anderen, als is het maar alleen met je vent. En ga inderdaad niet google' n! Het helpt je geen steek verder en maakt je alleen maar ongeruster. Geloof me, de roze wolk is niet de standaard.
Er was ergens een boek over die roze wolk die er niet is, maar ik weet de titel niet meer....
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_86993915
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:38 schreef Basboussa het volgende:

[..]

Dat wordt straks nog even schrikken dan, na de bevalling ;) Omschakelen!
_O-
inderdaad :')

Ik weet wel dat ik dit keer van tevoren alvast flink wat van die pakken kotex maandverband in ga slaan. Hoe vaak B. al thuis is gekomen met de verkeerde voordat ie eindelijk de kotex te pakken had :')
Hij had zelfs een pakje tampons bij zich hahahaha _O- :D Hij wist het niet en heeft dus gewoon maar een heel keuze-assortiment gehaald toen. Keilief natuurlijk maar die tampons was wel een beetje onnodig :P
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_86994018
Ah!

* Dizzy-Miss-Lizzy opent het lijstje met benodigdheden en voegt kotex maandverband toe
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 29 september 2010 @ 20:08:42 #107
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_86994118
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:04 schreef huuphuup het volgende:

[..]

_O-
inderdaad :')

Ik weet wel dat ik dit keer van tevoren alvast flink wat van die pakken kotex maandverband in ga slaan. Hoe vaak B. al thuis is gekomen met de verkeerde voordat ie eindelijk de kotex te pakken had :')
Hij had zelfs een pakje tampons bij zich hahahaha _O- :D Hij wist het niet en heeft dus gewoon maar een heel keuze-assortiment gehaald toen. Keilief natuurlijk maar die tampons was wel een beetje onnodig :P
Oeh en die tampons, daar heb je ook maar bar weinig gebruik van kunnen maken.... ;)

Gelukkig kun je altijd nog aan de slag en dan een beetje crea bea en TADAAAAAAAAAAA!

Iets voor je SecretSanta misschien?
pi_86994274
hahahaha basboussa wtf :D is dat van tampons gemaakt? :D

@DML ja die kotex nachtmaandverbanden vond ik fijn. Dat zijn de enige (of een van de weinige) zonder zo'n plastig laagje bovenop. Zeker in het begin kun je nog best flink vloeien, ik deed de eerste dag 2 kraamverbanden zo achter elkaar in mn onderbroek. Dan ben je vrij rap door je voorraad heen :') Ook al lijkt het alsof je er een matras van kunt maken als je het binnen krijgt :')
En daarnaast vond ik het wel prettig om het overdreven vaak te verwisselen :P dus dan gaat het ook hard. Dat verband is alleen niet overal te koop geloof ik. AH heeft het wel dacht ik? of inmiddels niet meer?
Action wil het ook nog wel es hebben staan.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 29 september 2010 @ 20:14:33 #109
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_86994424
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:11 schreef huuphuup het volgende:
hahahaha basboussa wtf :D is dat van tampons gemaakt? :D
Yep! Wil je het stappenplan?

En inderdaad, grote fluffy verbanden aanschaffen, want vloeien zult u, DML! Ging hier als snel wat minder ( vanwege ks misschien?), maar had wel een beetje het pampergevoel. Een zijn met de baby enzo... :D
pi_86994505
Bij de Etos hebben ze het in ieder geval ook wel.

Ik was ook rap door de kraamverbanden heen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 29 september 2010 @ 20:21:30 #111
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_86994801
@DML, ik heb toen gewoon de cheapass maandverbanden megasize van de AH gekocht (Euroshopper), die hebben idd niet dat irritante plastic laagje wat zo ontzettend eng voelt. (Maar wat Basboussa zegt, ik heb ook niet heel erg veel gevloeid, wrs ook door KS)
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_86994960
Die van de ah ja, die heb ik ook veel gebruikt. En mijn eigen kraampakket en dat van de buurvrouw er doorheen gejaagd (zij had zo lang in het zkh gelegen dat ze em niet nodig had).
pi_86995059
Het klinkt zo ontzettend aantrekkelijk allemaal :')
The way you rock'n'roll
pi_86995158
Ik vind het wel grappig dat je zegt dat je 2 verbanden achter elkaar gebruikte, Huup. De meeste vrouwen vinden het kraamverband vantevoren enorm, maar ik had er ook echt 2 achter elkaar nodig.
  woensdag 29 september 2010 @ 20:29:15 #115
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_86995192
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:27 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik vond het eigenlijk wel fascinerend... Hoe alles weer 'opgeruimd' wordt, vanzelf.... :X
pi_86995254
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:28 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het wel grappig dat je zegt dat je 2 verbanden achter elkaar gebruikte, Huup. De meeste vrouwen vinden het kraamverband vantevoren enorm, maar ik had er ook echt 2 achter elkaar nodig.
ik ook!! Vooral de eerste paar uur na de bevalling! Hoppa, 2 van die vieze dikke dingen erin... :X
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_86995429
O jippie ik heb er al zin in :{
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_86995487
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:32 schreef Tally het volgende:
Ja jottum ende joy en zo. Boh :{
The way you rock'n'roll
  woensdag 29 september 2010 @ 20:34:02 #119
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_86995500
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:27 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Misschien kan ik hier beter niet meelezen, want nu vind ik het allemaal nog leuk :D

Al zei mijn huiarts trouwens vandaag ook heel vriendenlijk: "Als je dan aambeien krijgt kan je gewoon hier langskomen hoor! " :Y
Oude (on)bekende.
  woensdag 29 september 2010 @ 20:34:27 #120
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_86995524
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:32 schreef Tally het volgende:
Ik voel het aan, dit wordt jouw persoonlijke hoogtepuntje!

'Dat hele zwangerzijn, ach, was wel aardig, de bevalling, zwaar, maar verder in een roes beleefd, het vloeien daarentegen: WAT EEN ERVARING!'
pi_86995533
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:33 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Ja jottum ende joy en zo. Boh :{
Gelukkig heb ik nog zo'n 28 weken te gaan :') Ofzo :')
  woensdag 29 september 2010 @ 20:35:14 #122
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_86995566
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:34 schreef Mevr_Mus het volgende:

[..]

Misschien kan ik hier beter niet meelezen, want nu vind ik het allemaal nog leuk :D

Al zei mijn huiarts trouwens vandaag ook heel vriendenlijk: "Als je dan aambeien krijgt kan je gewoon hier langskomen hoor! " :Y
aambeien, tsjek.
pi_86995583
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:34 schreef Basboussa het volgende:

[..]

Ik voel het aan, dit wordt jouw persoonlijke hoogtepuntje!

'Dat hele zwangerzijn, ach, was wel aardig, de bevalling, zwaar, maar verder in een roes beleefd, het vloeien daarentegen: WAT EEN ERVARING!'
:{

Ik ga film kijken. Iets liefs. Zonder bloed. Met fluffy konijnen ofzo.. Roze olifantjes :{
pi_86995602
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:28 schreef Claudia_x het volgende:
Ik had me echt op ware pampers voorbereid geestelijk na alle verhalen die ik las over shock/horror momenten na ontvangst van het kraampakket :D maar dat viel me alles mee hahaha
Komt misschien ook wel omdat ik altijd al die kotexgevallen als nachtmaandverband gebruikte. Ik vind dat laagje idd vies voelen dus kotex haalde ik altijd al. In verhouding vallen de afmetingen van het kraamverband dan wel mee :+

Als je rekent op een inlegkruisje dan kan k me voorstellen dat je schrikt :')

quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:14 schreef Basboussa het volgende:

[..]

Yep! Wil je het stappenplan?

En inderdaad, grote fluffy verbanden aanschaffen, want vloeien zult u, DML! Ging hier als snel wat minder ( vanwege ks misschien?), maar had wel een beetje het pampergevoel. Een zijn met de baby enzo... :D
Hahahaha _O-
voor de betere bonding! ^O^

Ze zuigen je baarmoeder toch een soort van schoon na een keizersnede? De wond blijft een wond natuurlijk dus dat zal wel vloeien ja, maar misschien dat het daarom minder was?

Ik vond het vooral vervelend dat het echt een wond is. Hoe zeg je dat. Als je teveel gedaan had dan ging het ook gelijk weer harder vloeien, alsof de wond dan weer open gaat ofzo. Heel irritant want als ik dan een keer een pak melk ging halen kon k er gelijk een pak maandverband bij doen :')
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_86995664
Oh aambeien heb ik niet gehad. ^O^
ik hoop dat het me deze keer ook bespaard blijft. Lijkt me vreselijk naar :{
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 29 september 2010 @ 20:39:23 #126
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_86995810
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:35 schreef huuphuup het volgende:

Hahahaha _O-
voor de betere bonding! ^O^

Ze zuigen je baarmoeder toch een soort van schoon na een keizersnede? De wond blijft een wond natuurlijk dus dat zal wel vloeien ja, maar misschien dat het daarom minder was?

Ik vond het vooral vervelend dat het echt een wond is. Hoe zeg je dat. Als je teveel gedaan had dan ging het ook gelijk weer harder vloeien, alsof de wond dan weer open gaat ofzo. Heel irritant want als ik dan een keer een pak melk ging halen kon k er gelijk een pak maandverband bij doen :')
Ja, volgens mij halen ze er wel wat rotzooi uit, ja, maar de randjes enzo, dat komt er allemaal vanzelf wel weer uitzetten. Maar ik had meer last van mijn katheter, dan van het vloeien. Blegh, zo'n zak urine met je meedragen.

Las dat trouwens hier een kwart van de bevallingen een ks is. Is dat niet belachelijk veel? Hoeveel is dat in NL? Anyone?
pi_86996244
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:39 schreef Basboussa het volgende:

[..]

Ja, volgens mij halen ze er wel wat rotzooi uit, ja, maar de randjes enzo, dat komt er allemaal vanzelf wel weer uitzetten. Maar ik had meer last van mijn katheter, dan van het vloeien. Blegh, zo'n zak urine met je meedragen.

Las dat trouwens hier een kwart van de bevallingen een ks is. Is dat niet belachelijk veel? Hoeveel is dat in NL? Anyone?
Ik heb geen flauw idee. google geeft wat getallen.

Ik vind dit:
quote:
Het aantal keizersneden neemt sterk toe terwijl de kwaliteit van verloskundige zorg gelijk blijft. Het percentage keizersneden is de laatste jaren sterk gestegen. Van alle bevallingen in Nederland was in 1980 4,5 procent een keizersnede, in 2002 13,5 procent. Vergeleken met het buitenland heeft Nederland altijd een relatief laag percentage keizersneden. In Engeland is 21,3 procent van alle bevallingen een keizersnede; dat is vergelijkbaar met Amerika. In Brazilië bestaat het hoogste percentage keizersneden: gemiddeld 47,7 procent, en in sommige klinieken zelfs 100 procent. De grootste stijging van het aantal keizersneden vindt plaats in de groep vrouwen die op voorhand weinig kans hebben op een keizersnede. De stijging van het aantal keizersneden heeft waarschijnlijk te maken met 1) de toegenomen vraag van de vrouw zelf om een keizersnede, 2) de toegenomen bereidheid van de artsen om een keizersnede uit te voeren, 3) het ontstaan van nieuwe redenen om een keizersnede uit te voeren, zoals bijvoorbeeld de toegenomen mogelijkheden voor een (veel) te vroeg geboren baby om te blijven leven of het toegenomen aantal keizersneden bij een stuitligging.
en ook dit:
quote:
Het aantal kinderen dat met de keizersnede geboren wordt, stijgt ieder jaar een klein beetje. Vond vijf jaar geleden 6% van de Nederlandse geboorten in de operatiekamer plaats, tegenwoordig is dat percentage al gestegen tot 9-10%.
Dat laatste artikeltje is uit 1999, het zal inmiddels misschien tegen de 15% liggen dan ofzo?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_86996273
Heb gister idd vast wat kotex in huis gehaald. Verpakking maar bewaren, dan kan mijn man die meenemen als ie naar de kruidvat gaat ;)
*poef* nu is het weg
pi_86996301
Steekt kop in het zand.. Maar wel een goede tip van die kotex! Die plastic laagjes zijn echt niks!
Hier begon de gyn vorige week al over het plaatsen van een spiraaltje na de geboorte van de placenta. WTF, mens is niet goed snik :o
29/10/'10 - 25/03/'13
  woensdag 29 september 2010 @ 20:50:20 #130
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_86996409
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:48 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Steekt kop in het zand.. Maar wel een goede tip van die kotex! Die plastic laagjes zijn echt niks!
Hier begon de gyn vorige week al over het plaatsen van een spiraaltje na de geboorte van de placenta. WTF, mens is niet goed snik :o
Oh hier wachten ze daar minimaal een week of 6 mee... Inderdaad, vreemd moment..
pi_86996410
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:35 schreef huuphuup het volgende:
Ik heb inderdaad maar een paar dagen gevloeid na de ks. Veel anders dan bij mijn vaginale bevallingen.
pi_86996507
Ik vond dat vloeien echt helemaal niks voorstellen. Ik heb behoorlijk gebloed en ook best lang, maar ik zat er gewoon niet zo mee. Ik vond het wel net als Huup vervelend dat ik niet in bad kon. :P
  woensdag 29 september 2010 @ 20:52:42 #133
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_86996535
Wat betreft die KS, ik heb zelf ook al het idee dat het steeds meer voorkomt. Nu zit je natuurlijk ook wel meer in 'het wereldje', maar van mijn vriend(inn)en en vroegere klasgenootjes enzow was niemand met een ks geboren, terwijl ik er nu in mijn directe omgeving al 4 heb gehoord (en dan tel ik zwangerschapsforums niet mee, maar gewoon mensen die ik ook voor mijn eerste zwangerschap al IRL kende)
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  woensdag 29 september 2010 @ 20:53:08 #134
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_86996556
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:46 schreef huuphuup het volgende:

Dat laatste artikeltje is uit 1999, het zal inmiddels misschien tegen de 15% liggen dan ofzo?
Das toch een heel stuk minder dan hiero...
pi_86996632
Achja vloeien is natuurlijk niet voor niets. Alles wordt weer ff schoon gemaakt c_/
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_86996832
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:52 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vond dat vloeien echt helemaal niks voorstellen. Ik heb behoorlijk gebloed en ook best lang, maar ik zat er gewoon niet zo mee. Ik vond het wel net als Huup vervelend dat ik niet in bad kon. :P
Ik kon er ook niet zo mee zitten, hoewel ik die prop maandverband wel ontzettend oncharmant vond op een bepaald punt :+ Maar ik moet zeggen dat ik verder ook geen stolsels enzo verloren heb, dat scheelt denk ik wel in de beleving als ik het soms wel eens hoor :D
maar dat in bad gaan inderdaad pfff }:| hoewel als je helemaal niet gevloeid had dan had je volgens mij nog steeds beter tot 6 weken gewacht dus mja.

Enneh, dames die nog moeten.
No worries joh!
t is gewoon net alsof je ongesteld bent! :7
maar dan zes weken lang met een beetje pech :')

-edit-
trouwens...
ik bedenk me nu dat ik wel een probleem had met die geur van die kraamzuivering :X wát een sloot was dat. boh. ik dacht dat k rot was van binnen man. :r
maar ik hoor ook weer van even zoveel vrouwen dat ze het heul niet geroken hebben.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_86997004
t zou ook niet best zijn als ze je allemaal geroken hadden Huups :P
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_86997035
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:01 schreef Poppedein het volgende:
_O-

nou ik had het niet eens gek gevonden denk ik :')
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_86997162
Hoewel ik spontaan horrorbeelden in mijn hoofd heb, weten jullie het leuk te brengen dames :D
The way you rock'n'roll
pi_86997214
oja, dat niet in bad kunnen. En ik bleeeef maar vloeien. En toen zei de huisarts na een week of 10 ofzo ' je mag echt wel in bad hoor' . Mooi, meteen gedaan. En ik ga een volgende keer ook echt geen 10 weken wachten, dat weet ik zeker. Na dat bad ging het ook meteen beter.
pi_86997238
quote:
:D :D
*poef* nu is het weg
pi_86997409
Ik weet nog dat ik eeeeeeeeeein-de-lijk voor het eerst in bad mocht/ging en Lena even lekker meenam...1 minuut (één!!) heb ik van mijn bad kunnen genieten, dat was precies de tijd die Lena nodig had om dr een flinke lading spuitpoep in te lozen ;)
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_86997591
Poppedein _O- :o :'(
Om nou niemand onnodig bang te maken: ik bleek -veel en veel later- een stukje wild vlees te hebben nav een gemist scheurtje na de bevalling en daardoor bleef ik nog lang vloeien.
Ik heb niks geroken Huup, en als ik jou moet geloven, ben ik daar blij mee.
pi_86997613
quote:
hahaha _O-
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_86997663
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:08 schreef Poppedein het volgende:
Ik weet nog dat ik eeeeeeeeeein-de-lijk voor het eerst in bad mocht/ging en Lena even lekker meenam...1 minuut (één!!) heb ik van mijn bad kunnen genieten, dat was precies de tijd die Lena nodig had om dr een flinke lading spuitpoep in te lozen ;)
hahaha, tip 2: Mag je eindelijkkkkk in bad dan zonder beeb! staat genoteerd!
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_86997716
ik vond mezelf ook zo stinken de eerste tijd ja :Y

oh ja en bij vloeien stelde k me echt iets heel ergst voor. maar was eigenlijk 2dagen wat erger en toen ongesteldheidshoeveelheid.
en ik had ook geen stolsels, gelukkig :)
  woensdag 29 september 2010 @ 21:18:16 #147
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_86997869
Ik krijg er steeds meer zin in :+

Hoe normaal zijn opgezwollen darmen tijdens de eerste weken trouwens? Echt, als ik mijn buik ontspan lijk ik gewoon al zwanger :o Sowieso heb ik het gevoel dat in de afgelopen week al mijn organen zijn verschoven :')
Oude (on)bekende.
pi_86997926
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:15 schreef Sonnetje85 het volgende:
ik vond mezelf ook zo stinken de eerste tijd ja :Y

Misschien lag het aan de verloskamer dan :o :+

Poppedein hahaha dat weet ik nog ja van Lena en dr spuitpoep _O- :D
ik heb toen de tip wel ter harte genomen hahaha.

Het was zo stom toen, ik had heel lief, van iedereen keiveel spul voor mezelf gehad als onderdeel van de kraamkadootjes, en het merendeel daarvan waren dingen als maskertjes, bruisballen, badzout, dat werkt. Daar moest ik dus nog keilang mee wachten _O- maar goed, toen k eenmaal mocht was ik er des te blijer mee haha
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 29 september 2010 @ 21:21:10 #149
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_86998006
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:08 schreef Poppedein het volgende:
Maar even een vraagje tussendoor hé.
Misschien heel dom :')
Waarom 'eeeeeeeeeein-de-lijk'?
pi_86998012
dat zal t zijn huup :Y
dus eigenlijk is t jouw schuld dat k stonk :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')