Is ook een beetje klok-klepel, hoe dan ook, ze was/is niet slechts een intellectueel die in een universiteit zieltjes heeft gewonnen.quote:Op woensdag 29 september 2010 00:16 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat een Transmilenio-bus was want dat zijn gewoon gearticuleerde stadsbussen. Dus wellicht een schoolbus. Ik weet zelf verder ook niet de details van wat Tanja precies uitgespookt heeft hoor.
Klopt, eerst FARC, als dat is gelukt de para-militairen, daar gaan ze nog een flinke kluif aan krijgen denk ik.quote:Je hebt absoluut gelijk. Het is een land met zeer ingewikkelde problemen. Ik ben zelf van mening dat het zich op 1 groot probleem tegelijk moet richten. Dus nu de FARC, en pas als je zeker weet dat die verslagen zijn, je richten op bijvoorbeeld de paramilitairen.
Als je alles tegelijk wilt oplossen dan wordt het te veel voor het leger en de politie, verwacht ik. De ellende duurt al decennia, dus daar kan nog wel een paar jaar bovenop.
Die ook ja.quote:Op woensdag 29 september 2010 00:20 schreef Maron het volgende:
[..]
En Waht en hoe over de kindsoldaten..http://www.warchild.nl/nieuws/983.html
Klopt. De paramilitairen bestaan trouwens formeel eigenlijk niet meer. Het zijn nu meer kleinere afsplitsingen die door willen gaan met hun criminele activiteiten. Ik denk dat wat er nog over is van de 'paramilitairen' als politieke groepering, weinig bestaansrecht meer zal hebben als de FARC er niet meer is.quote:Op woensdag 29 september 2010 00:23 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Is ook een beetje klok-klepel, hoe dan ook, ze was/is niet slechts een intellectueel die in een universiteit zieltjes heeft gewonnen.
[..]
Klopt, eerst FARC, als dat is gelukt de para-militairen, daar gaan ze nog een flinke kluif aan krijgen denk ik.
Al ben ik wel bang dat er ook genoeg overheidsfunctionarissen banden hebben, een beetje zoals de maffia in de US vroeger.
quote:Op dinsdag 28 september 2010 23:59 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Doel heiligt de middelen. Als al die dingen principieel verkeerd zouden zijn, is geen land onschuldig.
Ik lees anders aardig wat moorden (bewust) op onschuldige burgers? Ontvoeringen etc. Die Farc mensen zijn dus in feite niets anders dan hoeren voor de Maffia? Zo lees ik het tenminste. Wat is anders hun doel?quote:Zo maakt de maffia gebruik van bescherming door de guerrilla en financiert deze in de oorlog tegen de overheid met drugsgeld. De strijd tegen paramilitair geweld, guerrilla, cocaïnemaffia, corruptie en machtsmisbruik is van voortdurende invloed op de politieke situatie. Zo werd in 2002 nog presidentskandidaat Íngrid Betancourt, voorstander van dialoog, door de linkse guerrillagroep FARC ontvoerd.
Ik denk, dat als je eenmaal verwikkeld bent in een of andere organisatie..je geen kant meer op kan..quote:Op woensdag 29 september 2010 01:16 schreef paddy het volgende:
[..]
[..]
Ik lees anders aardig wat moorden (bewust) op onschuldige burgers? Ontvoeringen etc. Die Farc mensen zijn dus in feite niets anders dan hoeren voor de Maffia? Zo lees ik het tenminste. Wat is anders hun doel?
Ik snap heel goed dat mensen die ontvoerd zijn geen kant meer op kunnen, net als dat je vrijwillig bij een grillige maffiabende bent gestapt je alleen nog maar tussen 6 planken uit de maffia kan stappen. Ik vraag mij eigenlijk meer af wat voor doel die farc heeft, buiten het dienen van de drugsmaffia (daar werken ze nu voor begreep ik) Ik bedoel....waar strijden ze volgens eigen zeggen voorquote:Op woensdag 29 september 2010 01:22 schreef Maron het volgende:
[..]
Ik denk, dat als je eenmaal verwikkeld bent in een of andere organisatie..je geen kant meer op kan..
Misschien weten ze dat zelf niet eens meer..quote:Op woensdag 29 september 2010 01:26 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik snap heel goed dat mensen die ontvoerd zijn geen kant meer op kunnen, net als dat je vrijwillig bij een grillige maffiabende bent gestapt je alleen nog maar tussen 6 planken uit de maffia kan stappen. Ik vraag mij eigenlijk meer af wat voor doel die farc heeft, buiten het dienen van de drugsmaffia (daar werken ze nu voor begreep ik) Ik bedoel....waar strijden ze volgens eigen zeggen voor
Ik denk wel eens dat er overal in de wereld gefinancierde goepen bezig zijn om de boel te ontregelen..en dat er juist weer andere groepen (legers)(wapenindustrie) zijn om uit de door die groepen gecreërde chaos orde te scheppen..(Just a wild guess)quote:Op woensdag 29 september 2010 01:43 schreef Paul-89 het volgende:
Voor een beter leven voor de arme (boeren), maar dat is allang ontkracht.
censuur is wat anders slimmequote:Op dinsdag 28 september 2010 23:13 schreef El_Matador het volgende:
[ Bericht 17% gewijzigd door sp3c op 28-09-2010 23:12 ]
Ah, de censuurpolitie is ook weer bezig.
dat is haar moeder niet maar degene die een boek over tanja heeft geschreven en farcleden helpt te bevrijden.quote:Op dinsdag 28 september 2010 23:46 schreef larry_flynt het volgende:
Ben benieuwd wat Tanja allemaal heeft gedaan daar....
Hier:
Hoor je de moeder van Tanja zeggen: "Ik weet wat voor shit ze allemaal heeft uitgevreten en dat ga ik jullie niet vertellen!" Ben dan toch benieuwd wat ze heeft gedaan...
Inderdaad dat is Liduine Zumpolle.quote:Op woensdag 29 september 2010 08:47 schreef EilandjeOnline het volgende:
[..]
dat is haar moeder niet maar degene die een boek over tanja heeft geschreven en farcleden helpt te bevrijden.
Ik denk dat haar uiterlijk zeker meespeelt. En misschien ook omdat het de eerste nederlandse was die überhaupt een gezicht kreeg in de media.quote:Op woensdag 29 september 2010 09:28 schreef nummer_zoveel het volgende:
Er schijnen nog meer Nederlanders aangesloten te zijn bij de FARC trouwens, minstens vijf. Waarom gaat bijna alle aandacht naar Tanja? Is ze echt zo gevaarlijk of speelt het mee dat ze een mooie meid is en het ongeloof er om heen dat zo iemand zo iets kan doen (mooi en lief uiterlijk, zo iemand kan niet iets slechts doen en moet wel een heldin zijn, enz)?
Waarschijnlijk heeft het meer te maken met het feit dat het een domme doos is dan haar looks.quote:Op woensdag 29 september 2010 09:28 schreef nummer_zoveel het volgende:
Er schijnen nog meer Nederlanders aangesloten te zijn bij de FARC trouwens, minstens vijf. Waarom gaat bijna alle aandacht naar Tanja? Is ze echt zo gevaarlijk of speelt het mee dat ze een mooie meid is en het ongeloof er om heen dat zo iemand zo iets kan doen (mooi en lief uiterlijk, zo iemand kan niet iets slechts doen en moet wel een heldin zijn, enz)?
Dus die vijf andere Nederlanders die aangesloten zijn bij de Farc zijn slimmer ofzo?quote:Op woensdag 29 september 2010 09:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heeft het meer te maken met het feit dat het een domme doos is dan haar looks.
Dat die andere vijf hetzelfde mag overkomen, en dit keer gaarne zonder dat we er iedere dag mee vermoeid worden.quote:Op woensdag 29 september 2010 09:34 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dus die vijf andere Nederlanders die aangesloten zijn bij de Farc zijn slimmer ofzo?
Nee, net zo dom. Tanja heeft alleen een WO opleiding gedaan waardoor je niet verwacht dat ze zoiets als aansluiten bij de FARC zou doen.quote:Op woensdag 29 september 2010 09:34 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dus die vijf andere Nederlanders die aangesloten zijn bij de Farc zijn slimmer ofzo?
Dat ben ik ook niet bepaald. En ik heb een sterke eigen mening.quote:Op woensdag 29 september 2010 00:18 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Maar als ik haar zus en moeder moet geloven was Tanja vroeger al graag tegen de keer in en was ze niet bang voor een discussie/conflict.
Hoe intelligenter en hoger opgeleid, hoe radicaler. Aan een psychologische of sociologische verklaring daarvoor waag ik me maar niet, maar als iemand eenmaal een tik van de molen heeft (zoals Tanja), dan zijn de standpunten doorgaans des te radicaler naarmate zo iemand hoger is opgeleid.quote:Op woensdag 29 september 2010 09:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, net zo dom. Tanja heeft alleen een WO opleiding gedaan waardoor je niet verwacht dat ze zoiets als aansluiten bij de FARC zou doen.
Precies. Net als Osama bin Laden en zijn hoogopgeleide kapers.quote:Op woensdag 29 september 2010 10:31 schreef Scribent het volgende:
[..]
Hoe intelligenter en hoger opgeleid, hoe radicaler. Aan een psychologische of sociologische verklaring daarvoor waag ik me maar niet, maar als iemand eenmaal een tik van de molen heeft (zoals Tanja), dan zijn de standpunten doorgaans des te radicaler naarmate zo iemand hoger is opgeleid.
Zelfde reden dat Ulrike Meinhof meer tot de verbeelding spreekt dan Andreas Baader en Patty Hearst meer dan andere (mannelijke) radicalen.quote:Op woensdag 29 september 2010 09:28 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ingenieurs zijn ook vaker betrokken bij aanslagen dan andere beroepen. Osama Bin Laden is zelf ook ingenieur.quote:Op woensdag 29 september 2010 10:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Precies. Net als Osama bin Laden en zijn hoogopgeleide kapers.
En ook op fora heb je van die VWO mannetjes met rijke papa en mama maar zelf "lekker communistisch" rondlopen.
Wat een hersenloze kneuzen inderdaad.quote:Op woensdag 29 september 2010 10:57 schreef EilandjeOnline het volgende:
ik heb nog eens dat artikel met de foto erin bekeken en helemaal naar beneden doorgescrolt: ik zie echt tig paginas vol reacties van nederlanders erin .... ik schaam me soms om in nederland te wonen nu ik die reacties zo lees.
waarschijnlijk allemaal telegraaflezers reacties.
Ik zie slechts uitingen van schaamte voor het ooit bestaan van een immorele hoer met een seksuele fantasie voor communistische indianen.quote:Op woensdag 29 september 2010 10:57 schreef EilandjeOnline het volgende:
ik heb nog eens dat artikel met de foto erin bekeken en helemaal naar beneden doorgescrolt: ik zie echt tig paginas vol reacties van nederlanders erin .... ik schaam me soms om in nederland te wonen nu ik die reacties zo lees.
waarschijnlijk allemaal telegraaflezers reacties.
Doe toch eens normaal.quote:Op woensdag 29 september 2010 11:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik zie slechts uitingen van schaamte voor het ooit bestaan van een immorele kankerhoer met een seksuele fantasie voor communistische indianen.
Over de doden niets dan goeds zeker? Dat soort hypocrisie. En dan nog wel bij een dooie terroriste.
Espero que esa puta cancerosa seria un ejemplo para miles de chicas "inocentes" que quieren copiar ese terorismo de Tanja.quote:Op woensdag 29 september 2010 11:12 schreef kahaarin het volgende:
Echt sneu die reacties, respectloos, ik snap dat je het niet eens bent met wat Tanja heeft gedaan maar om nu een Colombiaanse krantensite te gebruiken om Wilders te promoten, namen van andere politici te misbruiken en zelfs te reageren met als nick: "moeder van Tanja" gaat wel heel erg ver. Vooral als je dat in (belabberd) Nederlands doet, Engels is te moeilijk voor sommigen denk ik.![]()
Je hebt gelijk over die ziekte.quote:Op woensdag 29 september 2010 11:19 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Doe toch eens normaal.
We weten hoe je er over denkt, en dan hoef je er niet ziektes en weet ik veel wat bij te slepen. Je komt imo dan alleen maar dom over eigenlijk.
Ahm, ik verwacht juist eerder van hoogopgeleiden dan laagopgeleiden dat ze zich aansluiten bij linkse terreurgroepen.quote:Op woensdag 29 september 2010 09:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, net zo dom. Tanja heeft alleen een WO opleiding gedaan waardoor je niet verwacht dat ze zoiets als aansluiten bij de FARC zou doen.
Nee, maar ik denk dat de kans erg klein is dat ze het niet is.quote:
Inderdaad. Ben eens benieuwd of zij dat is op die foto of dat ze toch al eerder is omgekomen.quote:Op woensdag 29 september 2010 11:36 schreef senesta het volgende:
[..]
Nee, maar ik denk dat de kans erg klein is dat ze het niet is.
Kun je ook nog inhoudelijk reageren?quote:Op woensdag 29 september 2010 11:38 schreef Scorpie het volgende:
Opgeruimd staat netjes mocht ze idd kapot geschoten zijn.
Zoals ik hierboven al zei komt de extreme aandacht voor Tanja voort uit seksisme, en dat zie je hier ook weer mooi terug: de vrouwen onder de radicalen lokken 1) de felste reacties uit bij mannen (veel feller dan mannelijke radicalen) en 2) die reacties bevatten vrijwel altijd het woord 'hoer' of iets in die geest.quote:Op woensdag 29 september 2010 11:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik zie slechts uitingen van schaamte voor het ooit bestaan van een immorele hoer met een seksuele fantasie voor communistische indianen.
Over de doden niets dan goeds zeker? Dat soort hypocrisie. En dan nog wel bij een dooie terroriste.
Je hebt helemaal gelijk, het was me ook al opgevallen.quote:Op woensdag 29 september 2010 11:46 schreef Scribent het volgende:
[..]
Zoals ik hierboven al zei komt de extreme aandacht voor Tanja voort uit seksisme, en dat zie je hier ook weer mooi terug: de vrouwen onder de radicalen lokken 1) de felste reacties uit bij mannen (veel feller dan mannelijke radicalen) en 2) die reacties bevatten vrijwel altijd het woord 'hoer' of iets in die geest.
Er is niets aan gelogen. Ik heb het boek over haar gelezen en volg Colombia in het algemeen en de FARC in het bijzonder met verhoogde interesse.quote:Op woensdag 29 september 2010 11:46 schreef Scribent het volgende:
[..]
Zoals ik hierboven al zei komt de extreme aandacht voor Tanja voort uit seksisme, en dat zie je hier ook weer mooi terug: de vrouwen onder de radicalen lokken 1) de felste reacties uit bij mannen (veel feller dan mannelijke radicalen) en 2) die reacties bevatten vrijwel altijd het woord 'hoer' of iets in die geest.
Ja, dat is wel zo, het zou idd een voorbeeld moeten zijn voor anderen, een voorbeeld van hoe het niet moet, toch vind ik het gros van de Nederlandse reacties daar triest.quote:Op woensdag 29 september 2010 11:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Espero que esa puta cancerosa seria un ejemplo para miles de chicas "inocentes" que quieren copiar ese terorismo de Tanja.
Ehm, nee, dit soort idiote comments staan er ook:quote:Op woensdag 29 september 2010 11:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik zie slechts uitingen van schaamte voor het ooit bestaan van een immorele hoer met een seksuele fantasie voor communistische indianen.
*plaatsvervangende schaamte.*quote:Tanja's moeder (no verificado)
Mie, 09/29/2010 - 01:52
Ik ben allereerst erg blij dat ze is gevonden en nog blijer dat ze dood is. Wat hebben we een ellende met haar gehad vroeger als kind al. Als ze haar zin niet kreeg dan terrorisseerde ze de hele buurt.
Toen ik voor de grap een keer zei dat ze dat maar in het buitenland doen heeft ze dat iets te letterlijk genomen.
nouja we zijn blij dat het stomme wicht dood is en we hopen dat ze rot in hell nadat ze onze famillie zo te schande heeft gemaakt.
Stem nee, stem PVV
O en alle moslims moeten dood. varkensneukers. Daar hebben we nog meer verdriet fan dan het stuk verdriet wat onze dochter was.
Domme lui heb je overal. Wat is precies het probleem?quote:Op woensdag 29 september 2010 12:31 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ehm, nee, dit soort idiote comments staan er ook:
[..]
*plaatsvervangende schaamte.*
Onzin, heeft niks met schaamte te maken. Wat een zieke figuren.......quote:Op woensdag 29 september 2010 11:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]
het is ook gewoon nog steeds een stuk ongebruikelijker dat de dames ten strijde trekken, als ze er dan ook nog eens goed uitziet dan is een verhaal snel geschreven natuurlijkquote:Op woensdag 29 september 2010 10:41 schreef Scribent het volgende:
[..]
Zelfde reden dat Ulrike Meinhof meer tot de verbeelding spreekt dan Andreas Baader en Patty Hearst meer dan andere (mannelijke) radicalen.
Het is iets seksistisch, het good girl gone bad idee, het spreekt gewoon erg tot de verbeelding als een meisje zulke dingen doet, vooral als het een van oorsprong braaf burgerlijk Westers meisje is, zoals Ulrike, Patty of Tanja, of Gudrun Ensslin.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
Kan je dat ook nog ergens mee onderbouwen, of is dat alleen een gevoel? De praktijk wijst namelijk anders uit...quote:Op woensdag 29 september 2010 00:06 schreef larry_flynt het volgende:
Maar ik ben van mening dat sommige, ik zal niet zeggen de meeste, bij de FARC gaan met als doel zich in te zetten voor de arme (boeren)bevolking. Dan blijkt het pure coke handel te zijn en is een terug weg niet mogelijk.
Had verder geen inhoudelijk oordeel over je reactie hoor, anders dan dat het de clichés die dit onderwerp beheersen niet ontstijgt.quote:Op woensdag 29 september 2010 12:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Er is niets aan gelogen. Ik heb het boek over haar gelezen en volg Colombia in het algemeen en de FARC in het bijzonder met verhoogde interesse.
Ze heeft zich laten uitwonen om een verknipt ideaal. Hoer lijkt me nog een bijzonder schappelijke kwalificatie van haar.![]()
En de felheid is vooral gericht op het waarom EN het feit dat ze een Nederlandse is. Er is zoveel goed werk te verrichten in Colombia, en wat doet een vertegenwoordigster van ons mooie liberale veilige land? Die gaat transmilenios opblazen om duistere ideologische principes over te brengen.
Zou kunnen. In ieder geval werkt de associatie met 'links' als een rode lap op lieden die Tanja aangrijpen (in het verleden Meinhof, Ensslin en Hearst) om hun burgermansmoralisme op bot te vieren. En op de een of andere manier worden die vrouwen dan altijd hoeren genoemd, hoe verrassendquote:Op woensdag 29 september 2010 12:50 schreef sp3c het volgende:
daarnaast ben ik over het algemeen niet zo'n fan van de term linkse media maar dit speelt denk ik toch ook wel een beetje een rol ... je vind aan die kant van de stembus toch relatief meer mensen die FARC strijders niet per definitie terroristen willen noemen
Een algemeen kenmerk van fanatici is dat ze al weten wat de absolute waarheid is, en daar geen centimeter van afwijken, al vinden ze nog zoveel bewijs van het tegendeel. Tanja had waarschijnlijk voor ze naar Colombia kwam al besloten dat de FARC helden waren, en al het bewijs dat daar tegen was heeft ze gewoon mentaal geblokkeerd.quote:Op woensdag 29 september 2010 13:15 schreef ssebass het volgende:
Hmm ik zie nu in een documentaire dat ze in haar dagboeken kritiek op de handelswijze van de farc heeft geleverd, dus misschien is het allemaal wel iets te nuanceren. Ik denk dat ze geen idee had waar ze instapte en hier te laat achter kwam. Wel vreemd, hoe kun je zoiets niet weten. Ze zal wel met mooie praatjes naar binnen zijn gelokt of misschien wel een of andere romance.
ja beetje triest idd jaquote:Op woensdag 29 september 2010 13:18 schreef Scribent het volgende:
[..]
Zou kunnen. In ieder geval werkt de associatie met 'links' als een rode lap op lieden die Tanja aangrijpen (in het verleden Meinhof, Ensslin en Hearst) om hun burgermansmoralisme op bot te vieren. En op de een of andere manier worden die vrouwen dan altijd hoeren genoemd, hoe verrassend
ik heb dat dus ook gezien, ze was 10 jaar geleden net 20 ofzo toen ze eraan begon, jong, naief ,wat weet je nou op die leeftijd.quote:Op woensdag 29 september 2010 13:15 schreef ssebass het volgende:
Hmm ik zie nu in een documentaire dat ze in haar dagboeken kritiek op de handelswijze van de farc heeft geleverd, dus misschien is het allemaal wel iets te nuanceren. Ik denk dat ze geen idee had waar ze instapte en hier te laat achter kwam. Wel vreemd, hoe kun je zoiets niet weten. Ze zal wel met mooie praatjes naar binnen zijn gelokt of misschien wel een of andere romance.
Nou, dat dit op de site van een krant in Colombia staat bijvoorbeeld, heb dan het fatsoen om in het Engels te schrijven en on topic, dat geflame en getroll is niet netjes als het zo'n thema betreft. Het lijkt wel of het een topic is in de telegraaf ipv een Colombiaanse krant. Ik vind het iig jammer dat het zo moet.quote:Op woensdag 29 september 2010 12:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Domme lui heb je overal. Wat is precies het probleem?
Inderdaad, als je twintig bent dan heb je nog geen idee dat het opblazen van civiele bussen fout is.quote:Op woensdag 29 september 2010 13:28 schreef EilandjeOnline het volgende:
[..]
ik heb dat dus ook gezien, ze was 10 jaar geleden net 20 ofzo toen ze eraan begon, jong, naief ,wat weet je nou op die leeftijd.
Die goedpraterij he? Vreselijk.quote:Op woensdag 29 september 2010 13:45 schreef Viajero het volgende:
[..]
Inderdaad, als je twintig bent dan heb je nog geen idee dat het opblazen van civiele bussen fout is.
Het heeft echt niets met leeftijd te maken en alles met blind fanatisme. Dat is nou eenmaal een ziekte die sommige mensen hebben.
De Colombiaanse regering heeft toch de gebitsgevens en vingerafdrukken opgevraagd ? Hoeven de ouders niet voor over te vliegen.quote:Op woensdag 29 september 2010 13:48 schreef Markeerstift het volgende:
Ze is toch nog vrij herkenbaar op die foto. Waarom laten ze dan haar ouders niet gewoon identificeren?
Maar als je je ergens aansluit zoek je toch wel uit wie of wat het is ? Dan had ze wel geweten dat het niet zo pluis was, maar ze is gewoon gek gepraat en eenmaal in de farc kom je er niet meer zo gemakkelijk uit en daarbij is ze volgens mij meerder malen verliefd geworden op andere farc-leden.quote:Op woensdag 29 september 2010 13:50 schreef EilandjeOnline het volgende:
bekijk eerst die docu eens en verplaats je eens in haar , 10 jaar terug, ik wist in die tijd nieteens wat farc was.
Zij wel, en daar gaat het om. Ze ging eerst naar Colombia voor haar studie en werd gegrepen door de ideeen van de FARC.quote:Op woensdag 29 september 2010 13:50 schreef EilandjeOnline het volgende:
bekijk eerst die docu eens en verplaats je eens in haar , 10 jaar terug, ik wist in die tijd nieteens wat farc was.
Ik wist dat tien jaar geleden wel, en Tanja duidelijk ook. Ik wist tien jaar geleden niet wat de Lord's Resistance Army was, maar daar ga ik me nu ik het weet ook niet bij aansluiten. En dat had ik toen ook zeker niet gedaan.quote:Op woensdag 29 september 2010 13:50 schreef EilandjeOnline het volgende:
Ik zou daar als ouder geen behoefte aan hebben. Het is niet niks een lijk te zien, of het nu je kind is of niet. Gebitsgegevens opsturen is een prima oplossing.quote:Op woensdag 29 september 2010 13:48 schreef Markeerstift het volgende:
Ze is toch nog vrij herkenbaar op die foto. Waarom laten ze dan haar ouders niet gewoon identificeren?
Hmm. Ik zou het juist wel willen doen. Hoe het nu gaat lijkt het alsof de ouders er niet bij betrokken zijn. Het gaat via de overheid en ondertussen kan heel de wereld naar de mogelijk dode Tanja kijken. Terrorist of niet, die ouders hebben met name dat laatste niet verdiend imo.quote:Op woensdag 29 september 2010 14:03 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik zou daar als ouder geen behoefte aan hebben. Het is niet niks een lijk te zien, of het nu je kind is of niet. Gebitsgegevens opsturen is een prima oplossing.
Tsja, mannen zijn nu eenmaal van nature geweldadiger. Extremisme is doorgaans niet meer dan doorgeslagen geweld uit een diepe overtuiging.quote:Op woensdag 29 september 2010 11:46 schreef Scribent het volgende:
[..]
Als we toch aan het generaliseren zijn, als een vrouw naar geweld grijpt kon ze nog wel eens gewelddadiger zijn dan een man.quote:Op woensdag 29 september 2010 15:24 schreef waht het volgende:
[..]
Tsja, mannen zijn nu eenmaal van nature geweldadiger. Extremisme is doorgaans niet meer dan doorgeslagen geweld uit een diepe overtuiging.
Als vrouwen geweld gaan gebruiken zijn het net mannen. De klap op de pijl is dat Tanja ook nog eens een aantrekkelijke, slimme en kansrijke jongedame is/was. Hoe durft ze, wil ik maar zeggen.
quote:As you'll answer it, take heed
This Slave commit no Violence upon
Himself. I've been deceiv'd. The Publick Safety
Requires he should be more confin'd; and none,
No not the Princes self, permitted to
Confer with him. I'll quit you to the King.
Vile and ingrate! too late thou shalt repent
The base Injustice thou hast done my Love:
Yes, thou shalt know, spite of thy past Distress,
And all those Ills which thou so long hast mourn'd;
Heav'n has no Rage, like Love to Hatred turn'd,
Nor Hell a Fury, like a Woman scorn'd.
Hehe, geloof ik graag. Gelukkig is de frequentie dat dat gebeurt redelijk laag.quote:Op woensdag 29 september 2010 15:35 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Als we toch aan het generaliseren zijn, als een vrouw naar geweld grijpt kon ze nog wel eens gewelddadiger zijn dan een man.
Lol, tja, geld, macht en roem maakt me niet zo veel uit maar kom niet aan mijn familie/goede vrienden.quote:Op woensdag 29 september 2010 15:44 schreef waht het volgende:
[..]
Hehe, geloof ik graag. Gelukkig is de frequentie dat dat gebeurt redelijk laag.
Wat een dom gelul.quote:Op dinsdag 28 september 2010 21:06 schreef Halcon het volgende:
[..]
Geen medelijden mee. Hadden ze dat wicht maar beter op moeten voeden.
Te extreem in welk opzicht? Heb je daar ook een bron van?quote:Op woensdag 29 september 2010 13:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zij wel, en daar gaat het om. Ze ging eerst naar Colombia voor haar studie en werd gegrepen door de ideeen van de FARC.
Maar ze was sowieso al verknipt. De Internationale Socialisten (niet bepaald een clubje gematigde denkers) hebben haar in Groningen geroyeerd omdat ze TE EXTREEM was.
Ach, iedereen kan aan de foto's toch zien dat het d'r wél is?quote:Op donderdag 30 september 2010 02:13 schreef Strani het volgende:
Laatste nieuws: Op basis van gebitsgegevens concludeert men dat het waarschijnlijk niet om Tanja gaat.
http://www.caracol.com.co/nota.aspx?id=1364941
quote:'Lichaam niet van Tanja'
Volgens Colombiaanse media is de Nederlandse FARC-strijdster Tanja Nijmeijer geen slachtoffer van het legerbombardement van vorige week.
Er zijn onderzoeken gedaan op basis van vingerafdrukken en gebitskenmerken van een omgekomen vrouw, van wie werd gedacht dat het mogelijk Nijmeijer was. Het Colombiaanse forensische instituut stelt vast dat dit niet zo is .
Caracol Radio (Spaans) zegt dat de gebitskenmerken van Nijmeijer niet overeenkomen met die van het nog niet geïdentificeerde lichaam.
DNA-onderzoek
Op verzoek van de onderzoekers zijn deze week kenmerken van Nijmeijer verstuurd naar Colombia. Om er helemaal zeker van te zijn, wordt nog een DNA-onderzoek uitgevoerd.
Een week geleden is een kampement van de rebellenbeweging gebombardeerd. Daarbij zijn volgens het leger ruim twintig strijders gedood, onder wie FARC-leider Mono Jojoy.
Dat was mijn mening ook... maar goed, DNA volgt nog... en je hebt kans dat dat ook negatief is maar dat we ook nooit meer iets van Tanja vernemenquote:Op donderdag 30 september 2010 04:18 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Ach, iedereen kan aan de foto's toch zien dat het d'r wél is?
Bronquote:Overleden guerrillastrijdster niet Nijmeijer
BOGOTA - De laatste overleden FARC-guerrillera die bij het forensisch instituut Medicina Legal in de Colombiaanse hoofdstad Bogota was ter identificatie, is niet de Nederlandse Tanja Nijmeijer. Dat maakte Caracol Radio woensdag (lokale tijd) op basis van informatie van Medicina Legal bekend.
Er zijn twee onderzoeken gedaan, op basis van vingerafdrukken en op basis van gebitskenmerken. Daaruit concludeert het instituut dat de overledene niet Nijmeijer is.
Om helemaal zeker te zijn heeft het instituut DNA-materiaal van de familie Nijmeijer gevraagd.
Een week geleden is het kampement van Nijmeijers hoogste baas Mono Jojoy gebombardeerd. Daarbij zijn volgens het leger ruim twintig mensen van rebellenbeweging FARC gedood. Zeven van hen waren overgebracht naar Medicina Legal. Het lijk van Mono Jojoy is geïdentificeerd. Ook van twee vrouwelijke lichamen is de identiteit vastgesteld, van een derde dus nog niet.
De overige lichamen heeft het leger nog niet uit het gebombardeerde gebied kunnen halen.
Het is niet zeker of Tanja Nijmeijer in het kampement was ten tijde van het bombardement. Het vermoeden bestaat van wel, ook omdat volgens Colombiaanse media haar directe commandant Mauricio in het kamp aanwezig was. Mauricio heeft het bombardement overleefd. Hij is na het bombardement benoemd tot commandant van guerrillaeenheid Oostelijk Blok. Hij volgt daarmee Mono Jojoy op.
Precies, dat krijg je als je dood bent !quote:Op donderdag 30 september 2010 08:56 schreef EilandjeOnline het volgende:
ik vond niet het datz e er op leek, het hoofd van de dode is veel boller dan het hoofd van tanja
niet gezienquote:Op donderdag 30 september 2010 08:59 schreef _The_General_ het volgende:
Heb je het lichaam van Mono Jojoy gezien? Dat was helemaal opgezwollen!
Gelukkig is een Jungle kurkdroog!quote:Op donderdag 30 september 2010 09:00 schreef EilandjeOnline het volgende:
nee wanneer je dood bent vermagerd je gezicht juist, tenzij je in het water gelegen hebt , dan wordt het bol
Ik kan hem nu zo snel even niet vinden maar op een Columbiaanse nieuwssite!quote:Op donderdag 30 september 2010 09:03 schreef EilandjeOnline het volgende:
waar is die foto te vinden?
Hier in het topic dus ook gewoon...quote:Op dinsdag 28 september 2010 23:11 schreef El_Matador het volgende:
http://www.lafm.com.co/si(...)olandesa27sept10.jpg
Esta muerta.
Dat is niet de foto van Mono Jojoy maar mogelijk van Tanjaquote:Op donderdag 30 september 2010 11:21 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Hier in het topic dus ook gewoon...
Ik kan mezelf weer citeren. Ik ben er nog niet gerust op.quote:Op maandag 27 september 2010 11:45 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Zij weten net zou weinig als wij. Kijk bv. ook naar het zinken van dat Zuid-Koreaanse schip, eerst was het vrijwel zeker getorpedeerd, toen waarschijnlijk niet, toen zeker niet, toen misschien toch wel, en na een grondig onderzoek bleek het zeker zo te zijn. Het zou mij niets verbazen als we over een paar dagen toch nog horen dat Tanja is omgekomen.
Waarom dan nog een DNA onderzoek? En ik vind de foto enorm gelijkend eigenlijk, het haar, de wenkbrauwen, de neus, vorm van de kin, vorm van het gezicht, het figuur, het lange voorhoofd door de hoge haarinplant, waarom vind jij het niet lijken?quote:Op donderdag 30 september 2010 12:12 schreef EilandjeOnline het volgende:
ze is het niet, het gebit kwam niet over1, de vingerafdrukken kwamen niet over1, ze lijkt er ook niet op
Hoezo haatdragend? Als Tanja dood is dan betekent dat dat vele Colombianen die anders gestorven zouden zijn nu kunnen blijven leven. Je weet niet waar je het over hebt.quote:Op donderdag 30 september 2010 08:56 schreef EilandjeOnline het volgende:
ik vond niet het datz e er op leek, het hoofd van de dode is veel boller dan het hoofd van tanja
en gelukkig is ze het niet
[..]
Bron
wat een enorme teleurstellng voor al die haatdragende mensen hier op het forum
Is ze nu echt zo gevaarlijk? Of zou er voor haar in de plaats niet gewoon een ander opstaan?quote:Op donderdag 30 september 2010 13:31 schreef Viajero het volgende:
[..]
Hoezo haatdragend? Als Tanja dood is dan betekent dat dat vele Colombianen die anders gestorven zouden zijn nu kunnen blijven leven. Je weet niet waar je het over hebt.
Oh. Nee. Dan is het goed, er staat toch wel een vervanger klaar.quote:Op donderdag 30 september 2010 13:39 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Is ze nu echt zo gevaarlijk? Of zou er voor haar in de plaats niet gewoon een ander opstaan?
Ja, ze is/was echt zo gevaarlijk. Elk FARC lid is verantwoordelijk voor het terroriseren van Colombia, en Tanja was met haar talen en opleidingsniveau belangrijker dan de meeste FARC soldaten.quote:Op donderdag 30 september 2010 13:39 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Is ze nu echt zo gevaarlijk? Of zou er voor haar in de plaats niet gewoon een ander opstaan?
Zeg ik dat?quote:Op donderdag 30 september 2010 13:41 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Oh. Nee. Dan is het goed, er staat toch wel een vervanger klaar.
Dat zijn voor zover ik weet alleen geruchten, van Tanja is het zeker.quote:Op donderdag 30 september 2010 13:45 schreef nummer_zoveel het volgende:
Een paar dagen geleden zag ik op google dat er meerdere Nederlanders aangesloten zijn bij de Farc. Zijn die ongevaarlijker, lager opgeleid en spreken die de taal niet zo goed ofzo?
quote:Op donderdag 30 september 2010 12:32 schreef senesta het volgende:
[..]
Waarom dan nog een DNA onderzoek? En ik vind de foto enorm gelijkend eigenlijk, het haar, de wenkbrauwen, de neus, vorm van de kin, vorm van het gezicht, het figuur, het lange voorhoofd door de hoge haarinplant, waarom vind jij het niet lijken?
in haar dagboek had ze het over andere nl-farc ledenquote:Op donderdag 30 september 2010 13:49 schreef Viajero het volgende:
[..]
Dat zijn voor zover ik weet alleen geruchten, van Tanja is het zeker.
jij wel dan ? niemand van ons hier kent haar persoonlijk of weet wat ze echt heeft uitgespooktquote:Op donderdag 30 september 2010 13:31 schreef Viajero het volgende:
[..]
Hoezo haatdragend? Als Tanja dood is dan betekent dat dat vele Colombianen die anders gestorven zouden zijn nu kunnen blijven leven. Je weet niet waar je het over hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |