quote:'Lichaam niet van Tanja'
Volgens Colombiaanse media is de Nederlandse FARC-strijdster Tanja Nijmeijer geen slachtoffer van het legerbombardement van vorige week.
Er zijn onderzoeken gedaan op basis van vingerafdrukken en gebitskenmerken van een omgekomen vrouw, van wie werd gedacht dat het mogelijk Nijmeijer was. Het Colombiaanse forensische instituut stelt vast dat dit niet zo is .
Caracol Radio (Spaans) zegt dat de gebitskenmerken van Nijmeijer niet overeenkomen met die van het nog niet geïdentificeerde lichaam.
DNA-onderzoek
Op verzoek van de onderzoekers zijn deze week kenmerken van Nijmeijer verstuurd naar Colombia. Om er helemaal zeker van te zijn, wordt nog een DNA-onderzoek uitgevoerd.
Een week geleden is een kampement van de rebellenbeweging gebombardeerd. Daarbij zijn volgens het leger ruim twintig strijders gedood, onder wie FARC-leider Mono Jojoy.
Dat was mijn mening ook... maar goed, DNA volgt nog... en je hebt kans dat dat ook negatief is maar dat we ook nooit meer iets van Tanja vernemenquote:Op donderdag 30 september 2010 04:18 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Ach, iedereen kan aan de foto's toch zien dat het d'r wél is?
Bronquote:Overleden guerrillastrijdster niet Nijmeijer
BOGOTA - De laatste overleden FARC-guerrillera die bij het forensisch instituut Medicina Legal in de Colombiaanse hoofdstad Bogota was ter identificatie, is niet de Nederlandse Tanja Nijmeijer. Dat maakte Caracol Radio woensdag (lokale tijd) op basis van informatie van Medicina Legal bekend.
Er zijn twee onderzoeken gedaan, op basis van vingerafdrukken en op basis van gebitskenmerken. Daaruit concludeert het instituut dat de overledene niet Nijmeijer is.
Om helemaal zeker te zijn heeft het instituut DNA-materiaal van de familie Nijmeijer gevraagd.
Een week geleden is het kampement van Nijmeijers hoogste baas Mono Jojoy gebombardeerd. Daarbij zijn volgens het leger ruim twintig mensen van rebellenbeweging FARC gedood. Zeven van hen waren overgebracht naar Medicina Legal. Het lijk van Mono Jojoy is geïdentificeerd. Ook van twee vrouwelijke lichamen is de identiteit vastgesteld, van een derde dus nog niet.
De overige lichamen heeft het leger nog niet uit het gebombardeerde gebied kunnen halen.
Het is niet zeker of Tanja Nijmeijer in het kampement was ten tijde van het bombardement. Het vermoeden bestaat van wel, ook omdat volgens Colombiaanse media haar directe commandant Mauricio in het kamp aanwezig was. Mauricio heeft het bombardement overleefd. Hij is na het bombardement benoemd tot commandant van guerrillaeenheid Oostelijk Blok. Hij volgt daarmee Mono Jojoy op.
Precies, dat krijg je als je dood bent !quote:Op donderdag 30 september 2010 08:56 schreef EilandjeOnline het volgende:
ik vond niet het datz e er op leek, het hoofd van de dode is veel boller dan het hoofd van tanja
niet gezienquote:Op donderdag 30 september 2010 08:59 schreef _The_General_ het volgende:
Heb je het lichaam van Mono Jojoy gezien? Dat was helemaal opgezwollen!
Gelukkig is een Jungle kurkdroog!quote:Op donderdag 30 september 2010 09:00 schreef EilandjeOnline het volgende:
nee wanneer je dood bent vermagerd je gezicht juist, tenzij je in het water gelegen hebt , dan wordt het bol
Ik kan hem nu zo snel even niet vinden maar op een Columbiaanse nieuwssite!quote:Op donderdag 30 september 2010 09:03 schreef EilandjeOnline het volgende:
waar is die foto te vinden?
Hier in het topic dus ook gewoon...quote:Op dinsdag 28 september 2010 23:11 schreef El_Matador het volgende:
http://www.lafm.com.co/si(...)olandesa27sept10.jpg
Esta muerta.
Dat is niet de foto van Mono Jojoy maar mogelijk van Tanjaquote:Op donderdag 30 september 2010 11:21 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Hier in het topic dus ook gewoon...
Ik kan mezelf weer citeren. Ik ben er nog niet gerust op.quote:Op maandag 27 september 2010 11:45 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Zij weten net zou weinig als wij. Kijk bv. ook naar het zinken van dat Zuid-Koreaanse schip, eerst was het vrijwel zeker getorpedeerd, toen waarschijnlijk niet, toen zeker niet, toen misschien toch wel, en na een grondig onderzoek bleek het zeker zo te zijn. Het zou mij niets verbazen als we over een paar dagen toch nog horen dat Tanja is omgekomen.
Waarom dan nog een DNA onderzoek? En ik vind de foto enorm gelijkend eigenlijk, het haar, de wenkbrauwen, de neus, vorm van de kin, vorm van het gezicht, het figuur, het lange voorhoofd door de hoge haarinplant, waarom vind jij het niet lijken?quote:Op donderdag 30 september 2010 12:12 schreef EilandjeOnline het volgende:
ze is het niet, het gebit kwam niet over1, de vingerafdrukken kwamen niet over1, ze lijkt er ook niet op
Hoezo haatdragend? Als Tanja dood is dan betekent dat dat vele Colombianen die anders gestorven zouden zijn nu kunnen blijven leven. Je weet niet waar je het over hebt.quote:Op donderdag 30 september 2010 08:56 schreef EilandjeOnline het volgende:
ik vond niet het datz e er op leek, het hoofd van de dode is veel boller dan het hoofd van tanja
en gelukkig is ze het niet
[..]
Bron
wat een enorme teleurstellng voor al die haatdragende mensen hier op het forum
Is ze nu echt zo gevaarlijk? Of zou er voor haar in de plaats niet gewoon een ander opstaan?quote:Op donderdag 30 september 2010 13:31 schreef Viajero het volgende:
[..]
Hoezo haatdragend? Als Tanja dood is dan betekent dat dat vele Colombianen die anders gestorven zouden zijn nu kunnen blijven leven. Je weet niet waar je het over hebt.
Oh. Nee. Dan is het goed, er staat toch wel een vervanger klaar.quote:Op donderdag 30 september 2010 13:39 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Is ze nu echt zo gevaarlijk? Of zou er voor haar in de plaats niet gewoon een ander opstaan?
Ja, ze is/was echt zo gevaarlijk. Elk FARC lid is verantwoordelijk voor het terroriseren van Colombia, en Tanja was met haar talen en opleidingsniveau belangrijker dan de meeste FARC soldaten.quote:Op donderdag 30 september 2010 13:39 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Is ze nu echt zo gevaarlijk? Of zou er voor haar in de plaats niet gewoon een ander opstaan?
Zeg ik dat?quote:Op donderdag 30 september 2010 13:41 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Oh. Nee. Dan is het goed, er staat toch wel een vervanger klaar.
Dat zijn voor zover ik weet alleen geruchten, van Tanja is het zeker.quote:Op donderdag 30 september 2010 13:45 schreef nummer_zoveel het volgende:
Een paar dagen geleden zag ik op google dat er meerdere Nederlanders aangesloten zijn bij de Farc. Zijn die ongevaarlijker, lager opgeleid en spreken die de taal niet zo goed ofzo?
quote:Op donderdag 30 september 2010 12:32 schreef senesta het volgende:
[..]
Waarom dan nog een DNA onderzoek? En ik vind de foto enorm gelijkend eigenlijk, het haar, de wenkbrauwen, de neus, vorm van de kin, vorm van het gezicht, het figuur, het lange voorhoofd door de hoge haarinplant, waarom vind jij het niet lijken?
in haar dagboek had ze het over andere nl-farc ledenquote:Op donderdag 30 september 2010 13:49 schreef Viajero het volgende:
[..]
Dat zijn voor zover ik weet alleen geruchten, van Tanja is het zeker.
jij wel dan ? niemand van ons hier kent haar persoonlijk of weet wat ze echt heeft uitgespooktquote:Op donderdag 30 september 2010 13:31 schreef Viajero het volgende:
[..]
Hoezo haatdragend? Als Tanja dood is dan betekent dat dat vele Colombianen die anders gestorven zouden zijn nu kunnen blijven leven. Je weet niet waar je het over hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |