abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88677090
Halloumi kun je marinreren en bakken (of op de bbq leggen).
pi_88677197
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 16:41 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ik ben nogal een miep met kruiden, dat is bij mij juist het punt waar het mis gaat!

Tijdje terug vroeg iemand hier waar je halloumi kunt kopen en mijn interesse was gewekt. Ik vond het hier net toevallig bij de kaasboer, maar wat kan ik er eigenlijk verder mee dan leuk naar de kaas kijken? :P
Gewoon ff ruiken/proeven en beoordelen of het bij je gerecht past. Had een tijdje terug koriander in een pompoenrisotto gemikt en dat maakte alle verschil van de wereld. :9~
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
  zaterdag 13 november 2010 @ 21:29:31 #103
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_88681983
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 00:18 schreef Zwansen het volgende:
Wat zijn jullie beweegredenen om geen vlees te eten? Puur vanwege de bio-industrie?

Het grootste argument wat ik persoonlijk ook valide vind, is het feit dat er zo gruwelijk veel energie, voeding, water, etc. in een dier moeten worden gestopt voor het vlees op tafel ligt. Iemand de precieze cijfers?

Met het stijgende aantal mensen op aarde is dit gewoon niet meer haalbaar lijkt me en natuurlijk zeer inefficiënt.
Ik dacht dat de verhouding 1:7 was. Voor elke dierlijke kcal zijn er 7 nodig om hem te maken. Dus inderdaad zeer inefficiënt.
Ik ben geen heilige. Ik vind vlees duur, smakeloos en ongezond. Over de consequenties van de huidige vleesindustrie moet ik niet te hard gaan nadenken. CO2, dierentransporten, weinig vrolijk nieuws te vinden :(
  zaterdag 13 november 2010 @ 21:36:39 #104
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_88682223
Ik heb geen kinderen en geen huisdieren. Dat scheelt zoveel in mijn "ecological footprint" dat ik elke dag vlees kan eten. :P
  zaterdag 27 november 2010 @ 09:59:22 #105
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_89217133
*schup*

Het is weer bijna december, mijn ouders hebben de gourmetstellen alvast weer van zolder gehaald (om te kijken of ze het nog doen :P)
Maar voor het eerst eet ik geen vlees en vis mee.

Maar wat is er lekker om te gourmetten voor een vegetariër?
Wat zijn dingen die behoorlijk werken in zo'n klein pannetje? Valess voor op de gourmet heb ik nog nooit gezien :P
pi_89219648
Als je van dat soort dingen houdt zijn er van Vivera gourmetschoteltjes te krijgen, ik vind ze iig lekker. Verder kun je de doppen van champignons vullen met allerlei lekkers, je kunt gemarineerde halloumi bakken en natuurlijk pannenkoekjes :9
pi_89222741
Mijn natuurwinkel heeft ineens producten van de vegetarische slager in het assortiment *O*. Kan alleen niet kiezen, hehe.

Ik vind zelf de vivera-dingen niet zo heel lekker voor op de gourmet, ik haal zelf altijd wat dingetjes bij de natuurwinkel. Er is hier een nogal groot assortiment met vleesvervangers die totaal niet op vlees lijken en ze smaken ook een stuk beter O+
pi_89223065
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 09:59 schreef GimmeGore het volgende:
*schup*

Het is weer bijna december, mijn ouders hebben de gourmetstellen alvast weer van zolder gehaald (om te kijken of ze het nog doen :P)
Maar voor het eerst eet ik geen vlees en vis mee.

Maar wat is er lekker om te gourmetten voor een vegetariër?
Wat zijn dingen die behoorlijk werken in zo'n klein pannetje? Valess voor op de gourmet heb ik nog nooit gezien :P
Gourmetten kan prima als vegetariër als je wat creativiteit aan de dag legt.

Lijstje wat ik had met een vegetarische gourmet:
-Veel groenten natuurlijk in reepjes en plakjes gesneden (bijv courgette en aubergine, daar kan je veel mee!) en verschillende soorten paddestoelen
-Eieren, geraspte kaas en melk (kunnen mensen omeletjes bakken etc)
-Vega balletjes/falafelballetjes/mini kaassouflé's, dingen als bettine geitenkaasjes in plakjes, halloumi en feta en misschien mozarella om te smelten
-Noodles of mie nestjes, kan iemand zn eigen roerbak schoteltje maken
-Gemengde noten, vruchten en pannenkoekenmix
-Aardappeltjes in plakjes en lekkere tapas als olijven, peppadews etc.

Zo moet je toch een eind kunnen komen ;)
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_89227030
Owja.. Kerst. -O- Eens kijken hoe ik dat ga aanpakken.

Nu ben ik geen die hard vegetariër, maar voel me wel veel prettiger als ik geen vlees eet en dat prettig voelen is toch wel essentieel voor m'n kerstgevoel. :P
  zondag 28 november 2010 @ 12:33:09 #110
279490 Vegusto
Waarom niet?
pi_89252225
Ondertussen 16 jaar vegan... zou het me niet meer anders kunnen voorstellen :)
  donderdag 2 december 2010 @ 20:22:36 #111
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_89445736

Kennen jullie die tofu puffs of tofubeignets die je bij sommige Aziatische supermarkten kunt kopen? (liggen in het versvak)
En ook wel eens afgevraagd hoe je die zelf kunt maken? Ik ben er eindelijk achter.
Huup huup huup, barbatruc

Klik op de foto voor het antwoord. ;-)
  donderdag 2 december 2010 @ 20:24:19 #112
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_89445826
Haha, kuteditknop weer eens weg.
Ik bedoelde natuurlijk, klik op de foto voor uitleg!
pi_89447092
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2010 20:37 schreef Njosnavelin het volgende:
Ik heb dit ook al in het risotto-topic geplaatst, maar plaats hem hier ook nog ;)

Ik heb gisteren deze vegetarische risotto gemaakt.
Was echt heel lekker, al zeg ik het zelf :P

Ik vind bleekselderij zo smerig, maar toch even deze quoten om misschien eens te proberen ;)
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_89449429
quote:
14s.gif Op donderdag 2 december 2010 20:45 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Ik vind bleekselderij zo smerig, maar toch even deze quoten om misschien eens te proberen ;)
Ik heb het zelf zonder gemaakt (had het niet in huis :+ ), was ook lekker ;)
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_89449753
In deze risotto van Jamie Oliver proef je de bleekselderij niet:
http://www.jamieoliver.co(...)led-mushroom-risotto
  zondag 5 december 2010 @ 12:53:58 #116
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_89546875
Hoi,

Ik ben op zoek naar een goed boek over voeding/voedingswaarden e.d. i.c.m. een vegetarisch/veganistisch dieet. Heeft iemand een tip?

Engels/nederlands maakt niet uit.

B.v.d.

:)
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_89547059
Had van een vriend een keer een goed boek geleend, ik geloof dat het deze was:

http://www.bol.com/nl/p/n(...)002064546/index.html

Stond veel informatie over voeding in en hoe en wat gezond is om te combineren. Er stonden ook niet-vegatarische gerechten in, maar hoofdzakelijk was 't vegetarisch.

Pin me er echter niet op vast of deze het echt was, want de voorkant was sowieso anders.
  zondag 5 december 2010 @ 20:25:52 #118
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_89561929
Ik zoek eigenlijk iets dat meer richting de medische kant van de voeding gaat dan een boek waar ook recepten in staan.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_89591122
Wat leuk, eens kijken of ik hier eens wat vaker mee kan lezen.
Ben mijn hele leven al een vegetariër. Nooit bewust vlees gegeten, alleen wel jammer dat sommige mensen niet snappen wat vegetariërs wel en niet eten.

Zo moeilijk lijkt me dat niet toch?
Geen dier... Dus geen vlees en vis...
En toch... helaas vaak zat vlees tussen mn eten gehad (vnml in restaurants). Dat leert eerst uitpluizen en iemand laten proeven voordat ik er aan begin ;-)

Wat eet ik dan eigenlijk...
Nou alles, ik lus en eet alles wat vegetarisch is. Althans dat denk ik.
Ben van Indiase afkomst, dus ken voornamelijk de wat meer exotische groente.
Maar ben altijd voor alles in.
Dus goede hollandse gerechten vind ik altijd leuk om uit te proberen.

Ik zal eens kijken of ik binnenkort de tijd vind om wat indiase gerechten hier neer te zetten.

Ben zelf wel verwend met het eten van 2 groentes bij het hoofdgerecht altijd.
  dinsdag 7 december 2010 @ 12:36:47 #120
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_89627952
Ik ben wel benieuwd naar je recepten met exotische groente.

Ik zie vaak dingen bij de Toko waarvan ik denk:"dat wil ik wel eens proberen, dat ruikt lekker/ziet er lekker uit"
Maar dan weet ik niet wat ik er mee moet
pi_89644754
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 12:36 schreef GimmeGore het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar je recepten met exotische groente.

Ik zie vaak dingen bij de Toko waarvan ik denk:"dat wil ik wel eens proberen, dat ruikt lekker/ziet er lekker uit"
Maar dan weet ik niet wat ik er mee moet
Ja, ben ik ook wel benieuwd naar. Veel verder dan wokken kom ik met sommige groenten niet. Wokken kan je zo'n beetje alles :P Als je iets vraagt verstaan ze maar de helft, dus dat wordt 'm ook niet.

Af en toe neem ik eens iets aparts mee1 keer had ik iets naar de kassa genomen (een soort nootjes), maar dat scheen helemaal niet lekker te zijn, maar tegen de verkoudheid ofzo. _O-
  dinsdag 7 december 2010 @ 20:18:30 #122
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_89646859
Misschien is dit wat voor jullie, een nog groeiend lijstje met een hele zooi Aziatische groenten onder elkaar:

http://www.aziatische-ingredienten.nl/tag/aziatische-groenten/

(lijst is langer dan er op die blz past, dus onderaan kun je klikken naar "oudere berichten" voor nog meer groenten) (oh, wacht, eentje maar, zie ik ;-) )

En als iemand nog briljante recepten online weet voor deze groenten, dan hoor ik het graag. Hoe meer linkjes hoe beter.
pi_89666727
Nou eens even kijken.
Ik ben zelf helemaal gek van roti. Daar kun je mij bijna voor wakker maken. En dan bedoel ik de zelf gemaakte en niet die van knor uit een pakje :+

Roti: Deeg maken (zelfrijzend bakmeel met water mengen of 50/50 water en melk totdat er een mooie deeg is die niet plakt. Die even dichtmaken en laten rijzen voor een uurtje of 2.
Koken van aardappelen, mag redelijk zacht gekookt worden.
Uitje raspen, knoflookje persen.
Aardappelen, geraspt uitje en knoflookje stampen tot 1 puree en voeg naar smaak zout toe. Zorg dat er geen harde stukjes aardappel meer inzit.
Vervolgens moet de roti gemaakt worden.
Haal een klein bolletje van de deeg af en maak deze een beetje groter in je handpalm. zorg wel dat het enigszins rond blijft. En maak er een soort van kuiltje in. Als dit niet lukt. Kun je hem een beetje uit elkaar rollen maar niet te ver. De deeg moet wel een beetje dik blijven.
Vul de deeg (het kuiltje) met wat aardappelpuree en maak er weer een mooi sluitend balletje van waar het deeg in zit.
Dit doe je een paar keer totdat de deeg en puree op zijn. Zorg dat de gemaakte gevulde bolletjes bijv. op je keukenblad ligt op een heel dun laagje met zelfrijzend bakmeel. En dek de bolletjes af met een schone theedoek, zodat ze niet droog worden.

Vervolgens de eerst gemaakte bol pakken. Deze even aan beide kanten in een bakje met meel stoppen en op een droge en gladde/egale ondergrond met een roller netjes uitrolllen tot een mooie pannenkoek. Probeer em niet te groot te maken maar ook niet te klein.
En deze moeten dan stuk voor stuk gebakken worden in een koekenpan. Ze moeten een beetje lichtbruin worden en je gooit de roti in de koekenpan. Eerst zonder olie in de koekenpan. Bij de eerste keer draaien, gooi je wat olie op de eerst gebakken kant. Dan draai je hem weer op en olie je een beetje de andere kant en draai je hem weer om en is die bijna klaar.
Je rolt er 1, als deze klaar is bakken in de koekenpan en dan weer de volgende.

Waar eet je als vegetariër lekker een roti mee?

Ik vind het met oranje pompoen echt heeeeeerlijk.
Je moet de pompoen eerst schillen, en daarna even ontpitten. En vervolgens in kleine schijfjes/blokjes snijden.
Uitje schillen en in stukjes snijden
knoflookje persen.
Eerst het uitje met de knoflook fruiten.
Vervolgens een 2 theelepeltjes kerriepoeder toevoegen en even mee laten bakken
Daarna de pompoenstukjes toevoegen en dit op een zacht vuur laten smelten.
af en toe omroeren.
na ongeveer 10-15 minuten ongeveer 1-1,5 theelepel voorgebakken djira toevoegen en weer roeren.
En naar smaak wat zout en suiker toevoegen. Het moet een beetje zoetig smaken niet te zoet.
En dan heerlijk smullen maar!

En een andere lekkere groente erbij is kouseband.
Snij deze in stukjes van ongeveer 1-1,5 cm
snij er aardappeltjes bij in stukjes
Uitje erbij en eventueel knoflookje.

Uitje fruiten, knoflookje erbij en wat kerrie laten bakken.
Daarna de kouseband en aardappeltjes toevoegen. En op zacht vuur laten gaar worden.
Probeer dit eigenlijk zonder deksel op de pan zodat de kouseband beetje knapperig en mooi groen blijft. Lukt dit niet om de aardappels gaar te houden dan kun je op het lage vuur de deksel erop doen.
Af en toe roeren en naar smaak zout toevoegen.

En dan smullen maar!

Ik krijg spontaan zin in roti met pompoen. Het is alleen zoveel werk. Dus dat gaat em niet worden vandaag :)
  woensdag 8 december 2010 @ 18:20:04 #124
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_89686394
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2010 15:18 schreef rijsttafel het volgende:
Tahoe en tofu is overigens precies hetzelfde. Het ene is de Indische benaming, het andere de Chinese geloof ik.
In Japan hebben ze tofu, en age (gefrituurde tofu, komt vaak in platte plakjes). Ik heb later 2 keer in restaurants age gekregen nadat ik "tahoe" bestelde. Ik weet niet of dit toeval is of dat er wel degelijk verschil in zit. Tofu is in ieder geval een Japans/Chinees woord.
Vind age een stuk lekkerder dan tofu.

Ik ben zelf een soort halve vegetarier. Wat mij betreft zijn we alleseters, en is er niets mis mee om een stukje vlees te eten als zijnde feestmaaltijd, maar er is geen reden om dat elke dag te doen.
Als we (bij wijze van spreken) de dieren die ons van melk en eieren voorzien op zouden eten nadat ze overlijden, en voorderest geen dieren houden om vlees te "kweken" dan lijkt me dat zeer menselijk.
Ik koop derhalve nooit vlees, maar als iemand anders het me voorschotelt doe ik er niet moeilijk over. Ook bouillon en gelatine eet ik gewoon, omdat het op het moment (als student) te moeilijk is dit te weren.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_89688520
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 18:20 schreef Tanin het volgende:

[..]
Ik ben zelf een soort halve vegetarier. Wat mij betreft zijn we alleseters, en is er niets mis mee om een stukje vlees te eten als zijnde feestmaaltijd, maar er is geen reden om dat elke dag te doen.
Als we (bij wijze van spreken) de dieren die ons van melk en eieren voorzien op zouden eten nadat ze overlijden, en voorderest geen dieren houden om vlees te "kweken" dan lijkt me dat zeer menselijk.
Ik koop derhalve nooit vlees, maar als iemand anders het me voorschotelt doe ik er niet moeilijk over. Ook bouillon en gelatine eet ik gewoon, omdat het op het moment (als student) te moeilijk is dit te weren.
Ik heb precies hetzelfde. Eén verschil: Een feestmaaltijd is voor mij geen stuk vlees :P Maar juist vegetarisch.

Probeer tegenwoordig ook wat vaker veganistsich te koken om zo minder melk/ei te consumeren. Maar streng voor mezelf ben ik dus zeker niet aangezien ik soms wel vlees/vis eet. Maar liever niet, heb ik gemerkt.
pi_89688720
Vandaag voor het eerst zelf falafel gemaakt. Aan iedereen die dat nog nooit gedaan heeft: Zeker doen! Het was lekker. Erbij o.a. salade rode kool + appel met sinaasappelsap/olijfolie/wijnazijn dressing. Die is ook zeker aan te raden. :Y
pi_89688913
Ik heb echt falafel trauma's. ;( Was er een hele tijd mee bezig geweest, en nadat ik ze in de friteuse gooide ontplofte ze, een voor een. :')

Gelukkig kan ik hier in de buurt hele lekkere kant en klare falafel kopen. :9
pi_89689856
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 19:22 schreef Bob. het volgende:
Ik heb echt falafel trauma's. ;( Was er een hele tijd mee bezig geweest, en nadat ik ze in de friteuse gooide ontplofte ze, een voor een. :')

Gelukkig kan ik hier in de buurt hele lekkere kant en klare falafel kopen. :9
Hehe. Was ook een wonder dat 't hier in een keer goed ging :D. Had je 't vocht er wel goed uitgeperst?

Overigens vond ik het best snel gaan. Ga ik vaker doen :Y

[ Bericht 7% gewijzigd door rijsttafel op 08-12-2010 19:57:19 ]
pi_89781219
Ovenschotel gemaakt. Hij was erg lekker!

Hazalnoten, aardappels, aubergine, tomaat (zo'n blik), ui, knoflook.
Kruiden: Kurkuma, komijn, tijm, veel peper, zout

De bereiding mogen jullie zelf verzinnen :P
pi_89861034
dames en heren vegetariërs in een ander topic Waarom Nederland vegetarisch moet worden kwam ik tot een vraag en ik denk dat ik deze het beste hier kan stellen

hoe staan jullie vegetariërs er tegen over om vleesetende planten te eten ????
Not alone with a dream,Just a want to be free With a need to belong I am a clansman... FREEDOMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
pi_89876193
Wat eten jullie met kerst? Ik kook (samen met m'n moeder) voor m'n familie en moet nog even bedenken wat :P Gerechten die zowel mét als zonder vlees te eten zijn ofzo. :)
pi_89876379
quote:
99s.gif Op maandag 13 december 2010 15:33 schreef rijsttafel het volgende:
Wat eten jullie met kerst? Ik kook (samen met m'n moeder) voor m'n familie en moet nog even bedenken wat :P Gerechten die zowel mét als zonder vlees te eten zijn ofzo. :)
Er stond in het Natuurwinkel-magazine wel een leuk recept daarvoor, bief of paddestoelen in een lekkere saus, met polenta, geloof ik.
pi_89876484
quote:
99s.gif Op maandag 13 december 2010 15:33 schreef rijsttafel het volgende:
Goeie!
pi_89879579
Wij doen nu een kerstdiner wat gebaseerd is op vegetarisch eten, en dan met een extra vleesgerecht voor de liefhebbers. Normaal kreeg de vegetariër (m'n zus) altijd zo'n stom los extra gerechtje wat eigenlijk niet goed bij de rest paste en voornamelijk bestond uit gesmolten kaas.

Dit wordt het voorlopig:
Voorgerecht: soep (appel-cider-ui-soep, of knolselderij-hazelnotensoep)

Hoofdgerecht:
- orzotto met bieten ( soort van simpele risotto maar dan met gerst, en goed later op te warmen)
- pastei met spinazie, bulgur en ricotta (echt erg lekker, met citroen)
- preisalade
- pecannoten-spruitjes

Na: chocolademousse + nog iets spannenders

(Ja, de helft komt uit een Nigella-kookboek :P )
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
pi_89963918
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 16:54 schreef lemonlime het volgende:

(Ja, de helft komt uit een Nigella-kookboek :P )
Welk boek? Ziet er lekker uit namelijk :9
pi_90467237
Zo, zijn we de Kerst weer vegetarisch doorgekomen? ;) Het was lekker hier!

Zal deze ook nog even in dit topic posten ;) M'n maal op kerstavond:

toch ook nog een lekker stukje vlees op deze kaart, nietwaar? :P
pi_90467744
quote:
99s.gif Op zondag 26 december 2010 20:18 schreef rijsttafel het volgende:
Zo, zijn we de Kerst weer vegetarisch doorgekomen? ;) Het was lekker hier!

Zal deze ook nog even in dit topic posten ;) M'n maal op kerstavond:

[ afbeelding ]

toch ook nog een lekker stukje vlees op deze kaart, nietwaar? :P

vegetariers kannibalen? 'jullie' zijn nog veel erger dan wij vlees-eters :o
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_90467767
Ik bijt niet door, hoor :P
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 1 januari 2011 @ 16:20:28 #139
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_90711660
Weet iemand of de pizza'tjes (piccolini's van Wagner) vegetarisch zijn? Er staat wel een V van vegetarisch op, maar is de kaas dan ook plantaardig gestremd?
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_90713884
quote:
Op zaterdag 1 januari 2011 16:20 schreef ChipsZak. het volgende:
Weet iemand of de pizza'tjes (piccolini's van Wagner) vegetarisch zijn? Er staat wel een V van vegetarisch op, maar is de kaas dan ook plantaardig gestremd?
Zit er wel kaas op of is het kaasachtige spul dit:
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_90715532
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 17:22 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Zit er wel kaas op of is het kaasachtige spul dit:
[ afbeelding ]
Er zit altijd een beetje kaas op, omdat ze het anders geen kaas mogen noemen.

Dit is overigens eerder langsgekomen in deze reeks, toen had iemand naar de fabrikant gemaild en bleken pizza's inderdaad vegetarisch. Ik weet echter niet meer welke fabrikant dat was.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 4 januari 2011 @ 20:01:17 #142
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_90850136
quote:
99s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 18:14 schreef rijsttafel het volgende:

[..]

Er zit altijd een beetje kaas op, omdat ze het anders geen kaas mogen noemen.

Dit is overigens eerder langsgekomen in deze reeks, toen had iemand naar de fabrikant gemaild en bleken pizza's inderdaad vegetarisch. Ik weet echter niet meer welke fabrikant dat was.
Dat kan ik mij ook nog herinneren idd, maar ik kan dat niet meer terugvinden, :') .
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  woensdag 5 januari 2011 @ 10:36:48 #143
202348 Susi
Temple of Love
pi_90872165
Wat moet je eigenlijk met een pompoen doen eer je het in een gerecht kun verwerken ? Schillen, of alleen wassen en het kruintje er af snijden ?

Bij de AH zie ik er wel eens een liggen, en elke keer denk ik; ooh, moet ik meenemen en wat mee doen. Ooit heb ik heerlijke pompoensoep gegeten, en recepten zijn wel online te vinden. Maar ik weet niet wat ik met die pompoen moet doen ?

:@
pi_90872503
Afhankelijk van het gerecht wel/niet schillen, pitjes eruit halen. Een pompoen schillen gaat het best nadat je hem ongeveer 10 minuten gekookt hebt.

Heb laatst dit receptje gemaakt :9
http://www.ah.nl/recepten(...)inSource=vegetarisch
pi_90873385
Ik kook ze niet en haal altijd de schil eraf met een vlijmscherp mes, want die krengen zijn hard. :P Niet doen zoals je aardappels schilt, maar de pompoen op je snijplank leggen en dan eraf snijden. Mag ik vanavond ook weer doen, spicey pompoen/kikkererwten/etc-schotel. :9~

Ja, dit zegt degene die vorige week z'n vingertop eraf heeft gehakt in plaats van de ui te snijden :P
pi_90873764
Als je er soep van draait is schillen nergens voor nodig, dan kun je ook gewoon de lelijke plekken wegsnijden. Pompoenen van de AH zijn trouwens wel erg klein en duur, bij de natuurwinkel zijn ze een stuk goedkoper.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 14:57:44 #147
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_91317198

Roodgekookte Tofustengels

Gisteren gemaakt en ik was stiekem een beetje verbaasd dat ik het lekker vond.
Zou het niet snel aan mensen voorzetten die een hekel zeggen te hebben aan tofu, maar toch had het wel wat. Vooral door het sojasaussausje natuurlijk. Paar gedroogde shii-take erbij was ook lekker.
  maandag 30 mei 2011 @ 21:44:28 #148
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_97514976
*schopje*

Iemand deze docu gisteren toevallig gezien?
http://player.omroep.nl/?aflID=12627395

Ik heb de laatste weken mn kookkriebels weer helemaal te pakken, erg fijne vegareceptjes gemaakt O+
pi_97518087
Over de docu: zie hier waarom het een vrij slechte en suggestieve documentaire was.

Ben te lui om alles over te typen
  maandag 30 mei 2011 @ 22:34:12 #150
280727 Njosnavelin
tête folle
pi_97518482
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 22:28 schreef Weird- het volgende:
Over de docu: zie hier waarom het een vrij slechte en suggestieve documentaire was.

Ben te lui om alles over te typen
Daar wordt niets uitgelegd volgens mij, of bedoel je in de reacties?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_97521340
Ik bedoel de reacties en het artikel over Roos Vonk waarnaar verwezen wordt. Vooral de reacties van Dick Veerman zijn altijd objectief.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 13:00:34 #152
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_97536191
Nemen de vega's hier ook nog B12 pillen om het gebrek aan inname van B12 uit vlees goed te maken?

Mvg,

jojo.

Afgelopen week heb ik 1 jaar bewust geen vlees gegeten. Het is wel 4x voorgekomen (waarvan 3x in de laatste maand) dat ik 1 hapje nam van eten met vlees waarvan mij verzekerd was dat er geen vlees in zat. :{ Voel me dan altijd een beetje een sukkel en genaaid.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 13:04:26 #153
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_97536357
Vegetariers hoeven dat niet, ik eet elke dag ei, bijna elke dag bouillon en eens per week/twee weken vlees, das meer dan genoeg.

Veganisten zouden het in theorie wel moeten, maar volgens mij hebben we die niet zoveel hier
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  dinsdag 31 mei 2011 @ 13:07:30 #154
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_97536475
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 23:21 schreef Weird- het volgende:
Ik bedoel de reacties en het artikel over Roos Vonk waarnaar verwezen wordt. Vooral de reacties van Dick Veerman zijn altijd objectief.
Nog niet gelezen, docu inmiddels wel gezien. Vond het op sommige punten een aparte/vage docu, alhoewel het wel op bepaalde punten wat meer duidelijkheid schept. Wat ik erg leuk vond om te zien waren de reacties van mensen toen er geen vleeswaren meer in de bedrijfskantine lagen.

quote:
7s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 13:00 schreef jojomen4 het volgende:
Nemen de vega's hier ook nog B12 pillen om het gebrek aan inname van B12 uit vlees goed te maken?

Mvg,

jojo.

Afgelopen week heb ik 1 jaar bewust geen vlees gegeten. Het is wel 4x voorgekomen (waarvan 3x in de laatste maand) dat ik 1 hapje nam van eten met vlees waarvan mij verzekerd was dat er geen vlees in zat. :{ Voel me dan altijd een beetje een sukkel en genaaid.
Geen pillen voor mij, het is ook niet nodig zolang je oplet dat je B12 uit andere dierlijke producten/vleesvervangers haalt, zo ontzettend veel heb je er nou ook niet voor nodig.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 13:07:31 #155
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_97536476
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 mei 2010 19:07 schreef jojomen4 het volgende:
Vanaf vandaag officieel een niet vlees en vis eten. :) Heb volgens mij de afgelopen 2 weken ook geen vlees of vis gegeten maar had de knoop nog niet doorgehakt.

Maar voel me dus nog niet helemaal vegetarisch omdat ik wel die stof blijf eten die van de botten worden gemaakt.. en kaas/melk e.d. ook.. :@
Deze dus! VAMOS! *O*

Dank Tanin. Ik dacht dat er een verschil zat tussen dierlijk B12 (dat opgenomen wordt door het menselijk lichaam en in de spieren van een dier zitten en plantaardig B12. Het hele verhaal is me erg onduidelijk, ook na verschillende website te hebben gelezen en gegoogled te hebben.

Ik eet niet meer zo vaak ei (zeg 2 eieren per week) en wel nog redelijk vaak kaas. AL ga ik van beide in de nabije toekomst een stuk minder eten.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 13:13:18 #156
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_97536698
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 13:07 schreef jojomen4 het volgende:

[..]

Deze dus! VAMOS! *O*

Dank Tanin. Ik dacht dat er een verschil zat tussen dierlijk B12 (dat opgenomen wordt door het menselijk lichaam en in de spieren van een dier zitten en plantaardig B12. Het hele verhaal is me erg onduidelijk, ook na verschillende website te hebben gelezen en gegoogled te hebben.

Ik eet niet meer zo vaak ei (zeg 2 eieren per week) en wel nog redelijk vaak kaas. AL ga ik van beide in de nabije toekomst een stuk minder eten.
Hoe heb je je eerste vega-jaar ervaren?
  dinsdag 31 mei 2011 @ 13:15:05 #157
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_97536746
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 13:07 schreef jojomen4 het volgende:

[..]

Deze dus! VAMOS! *O*

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 13:07 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Nog niet gelezen, docu inmiddels wel gezien. Vond het op sommige punten een aparte/vage docu, alhoewel het wel op bepaalde punten wat meer duidelijkheid schept. Wat ik erg leuk vond om te zien waren de reacties van mensen toen er geen vleeswaren meer in de bedrijfskantine lagen.

[..]

Geen pillen voor mij, het is ook niet nodig zolang je oplet dat je B12 uit andere dierlijke producten/vleesvervangers haalt, zo ontzettend veel heb je er nou ook niet voor nodig.
EDIT:

van vegetariers.nl

"Opname in het lichaam
De opname van vitamine B12 is afhankelijk van een door de maag gevormde stof, de intrinsieke factor. Zonder de aanwezigheid van de intrinsieke factor ontstaat er een te kort aan vitamine B12 in het lichaam. Vitamine B12 kent een dierlijke en een plantaardige oorsprong. De vitamine B12 in plantaardige producten en de vitamine B12 in dierlijke producten lijken qua structuur op elkaar, maar de vitamine B12 in plantaardige producten functioneert niet in het menselijk lichaam. Dit betekent dat de vitamine B12 die zich bijvoorbeeld in zeewieren en algen bevindt, niet bruikbaar is voor de mens."

In de alpro soya producten zitten geen dierlijke B12 (dat mailde die meneer van Alpro soya mij (die had zo'n geweldig mooie naam: Dominicus Hollander _O_ ). Dan denk ik dus dat ik geen (via alpro soya iig) "goede" B12 binnenkrijg die ik ook nodig heb. :)

Dank allemaal alweer.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 13:18:33 #158
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_97536867
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 13:15 schreef jojomen4 het volgende:

[..]

[..]

EDIT:

van vegetariers.nl

"Opname in het lichaam
De opname van vitamine B12 is afhankelijk van een door de maag gevormde stof, de intrinsieke factor. Zonder de aanwezigheid van de intrinsieke factor ontstaat er een te kort aan vitamine B12 in het lichaam. Vitamine B12 kent een dierlijke en een plantaardige oorsprong. De vitamine B12 in plantaardige producten en de vitamine B12 in dierlijke producten lijken qua structuur op elkaar, maar de vitamine B12 in plantaardige producten functioneert niet in het menselijk lichaam. Dit betekent dat de vitamine B12 die zich bijvoorbeeld in zeewieren en algen bevindt, niet bruikbaar is voor de mens."

In de alpro soya producten zitten geen dierlijke B12 (dat mailde die meneer van Alpro soya mij (die had zo'n geweldig mooie naam: Dominicus Hollander _O_ ). Dan denk ik dus dat ik geen (via alpro soya iig) "goede" B12 binnenkrijg die ik ook nodig heb. :)

Dank allemaal alweer.
Maar wat voor B12 zit er dan in Alpro Soya? Als dat de plantaardige is, spreekt het bovenstuk juist tegen aangezien daarin staat dat de plantaardige B12 niet functioneert in het menselijk lichaam.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 13:29:44 #159
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_97537247
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 13:18 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Maar wat voor B12 zit er dan in Alpro Soya? Als dat de plantaardige is, spreekt het bovenstuk juist tegen aangezien daarin staat dat de plantaardige B12 niet functioneert in het menselijk lichaam.
Juist ja. In mijn mening spreekt dat zich iid tegen.

"Wij danken u hartelijk voor uw interesse in onze Alpro soya producten en het sturen van uw e-mail.

Alle Alpro soya producten zijn 100% plantaardig. Dit wil zeggen dat er geen ingrediënten van dierlijke oorsprong worden toegevoegd. De vitamine B12 die wordt toegevoegd aan de Alpro soya producten is van bacteriologische afkomst, namelijk van de bacterie Psedumonad denitrificans. Vitamines geproduceerd door bacteriën of schimmels worden niet geclasificeerd als dierlijke producten.

Nogmaals dank voor uw reactie en wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groeten,

Dominicus Hollander
Alpro soya klantenservice"
  maandag 20 juni 2011 @ 15:44:57 #160
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_98414817
tvp.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  maandag 20 juni 2011 @ 15:46:24 #161
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_98414881
quote:
14s.gif Op maandag 20 juni 2011 15:44 schreef eleusis het volgende:
tvp.
Hoi!
pi_98415050
Ik meld mij :) Ik ben sinds 2 weken vegetarisch gaan eten. Mezelf vegetariër noemen vind ik nog eng (straks hou ik het niet vol!).

Ik ben me bewust geworden van wat ik eet sinds ik de opleiding Voedingsdeskundige heb afgerond. Ik weet dus dat je vlees niet nodig hebt. Ook ben ik me hierdoor meer gaan verdiepen in de herkomst van ons eten. En hoewel ik natuurlijk wist dat vlees van dieren kwam en dit niet altijd onder beste omstandigheden werd geproduceerd, ben ik me daar nu heel bewust van en wil ik deze (bio-)industrie niet meer steunen. En daarnaast staat het idee van dieren eten me nu heel erg tegen,

Maar vandaag serveerden ze broodje leverworst op kantoor (leverworst is altijd al mijn zwakke plek geweest) en had ik er toch wel moeite mee. Gelukkig kon ik nog snel bedenken watvoor rotzooi er in zit.

Maar ik kan wel wat steun gebruiken, vandaar dat ik me aansluit. Ik eet trouwens geen vlees en vis, nog wel eieren en melkproducten. Dat is meer om te wennen aan het weglaten van ingrediënten uit mijn dagelijkse voeding, want melkkoeien en legkippen verdienen ook wat beters.
  maandag 20 juni 2011 @ 15:50:55 #163
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_98415088
Welkom. Ik heb een paar jaar vega gegeten, maar toen ik met mijn huidige vriendin ging samenwonen kwam de klad erin, omdat zij er niks aan deed. Maar sinds een maandje of twee ben ik weer begonnen :P

Mijn voornaamste argumenten zijn dat het niet duurzaam is (veel te veel land- en energiegebruik) en dierenrechten niet worden gerespecteerd.

Ik ben meer een fan van dingen doen met kaas, cashewnoten en gebakken ei i.p.v. elke dag vleesvervangers. Maar qua vleesvervangers vind ik dan bijv. quorn of tofu weer een stuk lekkerder dan de meeste schnitzel-achtige constructies.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_98415139
He eleusis, ik heb jou vaker gezien ;-)
  maandag 20 juni 2011 @ 15:52:57 #165
136730 PiRANiA
pi_98415191
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 15:51 schreef Vitapientje het volgende:
He eleusis, ik heb jou vaker gezien ;-)
In het echt? :P
  maandag 20 juni 2011 @ 15:53:20 #166
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_98415207
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 15:50 schreef Vitapientje het volgende:
Maar ik kan wel wat steun gebruiken, vandaar dat ik me aansluit. Ik eet trouwens geen vlees en vis, nog wel eieren en melkproducten. Dat is meer om te wennen aan het weglaten van ingrediënten uit mijn dagelijkse voeding, want melkkoeien en legkippen verdienen ook wat beters.
Ik heb een tijdje bij een boer rondgelopen die melkkoeien had in Friesland, en ik had 't idee dat daar toch wel goed voor werd goed gezorgd en ze hadden buiten ook zeer de ruimte :)

Vrije uitloop-eieren zijn ook wel goed geregeld, in tegenstelling tot scharreleieren. Er is een minimumoppervlakte die een kip buiten moet hebben voor dit etiket, en dat is best royaal (in de orde van meerdere m²).

Daarom doe ik wel aan melk en eieren!
  maandag 20 juni 2011 @ 15:53:39 #167
136730 PiRANiA
pi_98415217
Mensen geloven het vaak niet als ik zeg dat ik vegetarisch eet :P. Ik ben vrij lang en zie er gezond uit volgens iedereen :P.
  maandag 20 juni 2011 @ 15:54:07 #168
136730 PiRANiA
pi_98415243
quote:
7s.gif Op maandag 20 juni 2011 15:53 schreef eleusis het volgende:

[..]

Ik heb een tijdje bij een boer rondgelopen die melkkoeien had in Friesland, en ik had 't idee dat daar toch wel goed voor werd goed gezorgd en ze hadden buiten ook zeer de ruimte :)

Vrije uitloop-eieren zijn ook wel goed geregeld, in tegenstelling tot scharreleieren. Er is een minimumoppervlakte die een kip buiten moet hebben voor dit etiket, en dat is best royaal (in de orde van meerdere m²).

Daarom doe ik wel aan melk en eieren!
Precies. Hoewel die eieren wel duur zijn voelt dat toch beter ^O^.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 20 juni 2011 @ 16:09:12 #169
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_98415930
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 15:50 schreef Vitapientje het volgende:
Je kaas kan je natuurlijk vervangen door vegetarisch gestremd kaas. Zo hoef je ook nog niets weg te laten.
  maandag 20 juni 2011 @ 16:10:00 #170
136730 PiRANiA
pi_98415974
quote:
12s.gif Op maandag 20 juni 2011 16:09 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Je kaas kan je natuurlijk vervangen door vegetarisch gestremd kaas. Zo hoef je ook nog niets weg te laten.
Precies :s). Meestal niet in de supermarkt verkrijgbaar helaas.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 20 juni 2011 @ 16:10:00 #171
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_98415975
quote:
14s.gif Op maandag 20 juni 2011 15:50 schreef eleusis het volgende:
Maar qua vleesvervangers vind ik dan bijv. quorn of tofu weer een stuk lekkerder dan de meeste schnitzel-achtige constructies.
Wij maken altijd een heerlijke soort chili van die quorn 'balletjes' :9~ .
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 20 juni 2011 @ 16:10:24 #172
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_98415997
quote:
3s.gif Op maandag 20 juni 2011 16:10 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Precies :s). Meestal niet in de supermarkt verkrijgbaar helaas.
Gewoon bij de AH te halen hoor, :Y) .
De plakjes dan. Voor echt een 'stuk' moet je naar een reformwinkel vaak, ja.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 20 juni 2011 @ 16:12:03 #173
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_98416068
  maandag 20 juni 2011 @ 17:53:50 #174
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_98420917
Die mail krijg ik ook iedere week ja! Ideaal om te kijken waar je je boodschappen kan gaan doen :D
Ik eet nu bijna 4 jaar vegetarisch. Voor mij ligt de grens net voor kaas en gelatine. Ik eet dus geen vlees, vis en gevogeltje of enig product waar duidelijk in de ingrediënten staat dat er dood beest in zit. Maar ik ken geen e-nummers uit m'n hoofd, eet gewoon alle kazen en eet dingen met gelatine.
Heb 't ook soms wel even zwaar maar dat is een kwestie van weten waarom je ooit de keuze hebt gemaakt.
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  maandag 20 juni 2011 @ 18:08:26 #175
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_98421609
quote:
3s.gif Op maandag 20 juni 2011 16:12 schreef ChipsZak. het volgende:
Nog een tip btw.
http://www.wakkerdier.nl/wakkere_winkelaar.php
Ah, leuk :). Ik kom al een lange tijd wekelijks in de natuurwinkel en merk daardoor wel dat ik wat vaker vegetarisch gestremde kaas koop. Die pestokaas, nomnomnom :Y). Heb inmiddels ook al wat producten van de vegetarische slager geprobeerd, die zijn ook niet verkeerd.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 20 juni 2011 @ 18:15:28 #176
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_98421913
Ja, de vegetarische slager moet ik ook nog een keer proberen. Maar de eerste keer toen ik daar even rondkeek zag ik dat veel van die producten fructose-glucosestroop bevatten en daar ben ik niet zo dol op. Dat is gewoon puur persoonlijk en heeft ook weinig met vegetarisme te maken :D .

Zelf eet ik dus geen vis, vlees, gevogelte, gelatine, schellak en 'gewoon' stremsel. Bij losse eieren kies ik voor bio-ei maar let er niet zo op in dingen als koekjes, mayonaise e.d.
Laatste tijd drink en eet ik veel minder zuivel. Rijst en sojamelk vind ik echter supervies, :r . Hoewel ik het ìn een gerecht wel kan waarderen (brinta met sojamelk gaat dus best wel). Alpro soya yoghurt met aardbeiensmaak gaat ook :) maar helaas ook weer glucose-fructose. Ik probeer dus ook wat te minderen qua zuivel, maar dat is vooral uit gezondheidsredenen met als 2e plek dierenleed, dus hierbij zal ik wat sneller cheaten dan bij vlees oid.

[ Bericht 0% gewijzigd door ChipsZak. op 20-06-2011 18:21:08 ]
  maandag 20 juni 2011 @ 18:18:02 #177
136730 PiRANiA
pi_98422015
Gelatine koop ik zelf niet, maar ontwijken is niet altijd te doen :+.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 20 juni 2011 @ 18:20:09 #178
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_98422098
quote:
3s.gif Op maandag 20 juni 2011 18:18 schreef PiRANiA het volgende:
Gelatine koop ik zelf niet, maar ontwijken is niet altijd te doen :+.
Mwoah ik heb er weinig problemen mee, :D .
Maar het is van alles wel het lastigste om te ontwijken, ja.
Hoewel zuivel en ei nòg lastiger zijn, maargoed. Dat doe ik nog toch een beetje half om half.
  maandag 20 juni 2011 @ 18:22:35 #179
136730 PiRANiA
pi_98422198
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 18:20 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Mwoah ik heb er weinig problemen mee, :D .
Maar het is van alles wel het lastigste om te ontwijken, ja.
Hoewel zuivel en ei nòg lastiger zijn, maargoed. Dat doe ik nog toch een beetje half om half.
Van ei voel ik nooit zo de drang het te ontwijken eigenlijk.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 20 juni 2011 @ 18:25:43 #180
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_98422325
quote:
7s.gif Op maandag 20 juni 2011 18:22 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Van ei voel ik nooit zo de drang het te ontwijken eigenlijk.
Ik ook (nog) niet zo enorm, maar ik was er een keer op gaan letten :') en dan valt het wel op.
Losse eieren eet ik nauwelijks meer, maar in producten wel nog.
  maandag 20 juni 2011 @ 18:29:47 #181
136730 PiRANiA
pi_98422489
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 18:25 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Ik ook (nog) niet zo enorm, maar ik was er een keer op gaan letten :') en dan valt het wel op.
Losse eieren eet ik nauwelijks meer, maar in producten wel nog.
Maar waarom? Als je die goede (dure) eieren koopt is het prima toch? :)
pi_98422503
Sinds ik vegetarisch ben gaan eten heb ik geen problemen om ontbijt/lunch zuivel- en eivrij te houden. Ik heb een paar veganistische groentepasta's gekocht en ik moet bekennen: JAMMIE! Maar voor het avondeten lijkt het me wel heel moeilijk. Voor vanavond heb ik een groenterol, maar daar zit dan weer kaas in.

Verder eet ik al heel weinig voorverpakte dingen. Koekjes e.d. zijn al niet aan mij besteed. Dus het zou makkelijk te vermijden moeten zijn.

Maar ik vind dat eten ook iets sociaals is en met veganistische voeding kan je bijna bij niemand eten.

Zijn er trouwens nog momenten dat jullie smokkelen?
  maandag 20 juni 2011 @ 18:30:39 #183
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_98422527
Ik heb met eieren hetzelfde als ChipsZak. In producten let ik er eigenlijk niet op maar als ik eieren koop (toch wel met behoorlijke regelmaat) zijn het altijd biologische eieren.
Leuk voor de kiplievendemedemens: www.adopteereenkip.nl, krijg je ook nog eitjes terug voor je steun!
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_98422737
Ik eet vaak onbewust vegetarisch en een tijdje geleden heb ik serieus overwogen om helemaal te stoppen met vlees. Door beelden op tv van legbatterij-kippen en kippen die met teveel in 1 krat vervoerd werden. Best suf want dat soort dingen had ik al jaren geleden gezien op tv. Het verschil nu is dat we eigen kippen hebben en ik me de afgelopen 5 jaar veel meer met koken ben gaan bezighouden. En ik zou echt best graag het willen proberen om vegetarier te worden maar ik vraag me af of ik zonder spek in wat voor vorm dan ook en een biefstukje kan :@ of zal ik dan beginnen helemaal zonder vlees maar wel vis blijven eten? Maar dan voel ik me zo'n nepperd :') twijfel alom :P heb in de regel wel echte vrije uitloopeitjes: 3 tjikkies op zo'n 120vierkante meter tuin bij mijn vriend .... Moeten ze alleen niet van de leg zijn :(
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 20 juni 2011 @ 18:36:32 #185
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_98422787
quote:
14s.gif Op maandag 20 juni 2011 18:29 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Maar waarom? Als je die goede (dure) eieren koopt is het prima toch? :)
Ik snap je niet? :+ Waarom wat?
  maandag 20 juni 2011 @ 18:36:58 #186
136730 PiRANiA
pi_98422800
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 18:36 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Ik snap je niet? :+ Waarom wat?
Waarom ontwijken :P.
pi_98422884
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 18:30 schreef Lips het volgende:
Ik heb met eieren hetzelfde als ChipsZak. In producten let ik er eigenlijk niet op maar als ik eieren koop (toch wel met behoorlijke regelmaat) zijn het altijd biologische eieren.
Leuk voor de kiplievendemedemens: www.adopteereenkip.nl, krijg je ook nog eitjes terug voor je steun!
dat is btw ook leuk om iemand kado te doen!
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 20 juni 2011 @ 18:42:13 #188
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_98423054
quote:
7s.gif Op maandag 20 juni 2011 18:36 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Waarom ontwijken :P.
Ik ontwijk nu geen ei? :+ Maar ik at wel losse eieren vroeger en nu nauwelijks meer doordat het idee van een ei me steeds meer tegen ging staan, :') . Zo'n soort voortplantsingorgaan wat je dan opeet. Brr.
pi_98423072
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2011 18:35 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik eet vaak onbewust vegetarisch en een tijdje geleden heb ik serieus overwogen om helemaal te stoppen met vlees. (...) Maar dan voel ik me zo'n nepperd :') twijfel alom :P heb in de regel wel echte vrije uitloopeitjes: 3 tjikkies op zo'n 120vierkante meter tuin bij mijn vriend .... Moeten ze alleen niet van de leg zijn :(
Heel herkenbaar. Mijn biefstukje ga ik denk ik ook wel missen. Maar als ik dan denk aan de slacht... Bij mij is de schakel om gegaan na het lezen van het boek "dieren eten" en toen was voor mij ook duidelijk dat ik geen vis meer wilde eten (want ik was al minder vlees gaan eten, maar meer vis)

Maar bovenal is het belangrijk dat je eet waar je je prettig bijvoelt. Want eten moet vooral ook lekker zijn.

Ik heb nu 2 weken vegetarisch gegeten en ik heb het vlees nog niet gemist, juist omdat je creatiever moet koken. Aardappelen en groente zonder vlees is bijvoorbeeld geen aanrader...
  maandag 20 juni 2011 @ 18:43:33 #190
136730 PiRANiA
pi_98423112
Het is wel een vrouwentopic dit :o.
pi_98423130
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 18:42 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Ik ontwijk nu geen ei? :+ Maar ik at wel losse eieren vroeger en nu nauwelijks meer doordat het idee van een ei me steeds meer tegen ging staan, :') . Zo'n soort voortplantsingorgaan wat je dan opeet. Brr.
Ik zit vooral met het idee dat legkippen ook zo "voorgeprogrammeerd" zijn. Kan ik er 100% zeker van zijn dat de kippen van de vrije uitloopeieren dit uit "vrije wil" doen en niet gemanipuleerd worden?
  maandag 20 juni 2011 @ 18:44:06 #192
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_98423134
Chipszak, ik ben momenteel ook wat aan het minderen met zuivel vanwege gezondheidsredenen. Vorige week uit eten geweest en het was wel weer duidelijk, bij het toetje zat wat slagroom... avondje buikpijn en aardig wat wc-bezoekjes :X.

Vitapientje, ik heb vooral aan de kookboeken van de vegetariër (http://www.devegetarier.nl/) erg veel gehad in het begin. En verder is het vooral veel experimenteren!
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 20 juni 2011 @ 18:45:09 #193
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_98423165
Quotes hieruit heb ik ook gelezen. Echt verschrikkelijk.
http://www.amazon.com/Sla(...)dustry/dp/1573921661
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 20 juni 2011 @ 18:45:46 #194
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_98423193
Iemand trouwens behoefte aan mijn vegetarische chili-recept met Quornballetjes? :9
pi_98423222
Slaughterhouse wordt volgens mij gequote in het boek dat ik heb gelezen. Shocking! (maar eigenlijk weet je het al...)
  maandag 20 juni 2011 @ 18:46:30 #196
136730 PiRANiA
pi_98423232
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 18:45 schreef ChipsZak. het volgende:
Iemand trouwens behoefte aan mijn vegetarische chili-recept met Quornballetjes? :9
Recepten zijn welkom hoor :+.
pi_98423280
@ douche-eendje, ik heb net het boek "Plenty" gekocht. Dat leek me ook handig voor mijn carnivoor-man. In dat boek worden vegetarische gerechten omschreven met vlees/vis-suggesties. Absoluut niet vegetarisc-verantwoord, maar wel handig.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 20 juni 2011 @ 18:50:54 #198
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_98423407
quote:
10s.gif Op maandag 20 juni 2011 18:46 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Recepten zijn welkom hoor :+.
Oke, maar niet nu want ik moet eigenlijk leren voor een tentamen en ik SOG en als ik ook nog recepten ga typen maak ik mezelf er tè bewust van dat ik niet doe wat ik moet doen, :') oO< .
  maandag 20 juni 2011 @ 18:51:42 #199
136730 PiRANiA
pi_98423443
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 18:50 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Oke, maar niet nu want ik moet eigenlijk leren voor een tentamen en ik SOG en als ik ook nog recepten ga typen maak ik mezelf er tè bewust van dat ik niet doe wat ik moet doen, :') oO< .
Ik heb al een uur gegeten, dus het heeft nog geen haast :+.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 20 juni 2011 @ 18:54:42 #200
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_98423578
quote:
14s.gif Op maandag 20 juni 2011 18:51 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Ik heb al een uur gegeten, dus het heeft nog geen haast :+.
Haha prima :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')