abonnement Unibet Coolblue
pi_97521340
Ik bedoel de reacties en het artikel over Roos Vonk waarnaar verwezen wordt. Vooral de reacties van Dick Veerman zijn altijd objectief.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 13:00:34 #152
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_97536191
Nemen de vega's hier ook nog B12 pillen om het gebrek aan inname van B12 uit vlees goed te maken?

Mvg,

jojo.

Afgelopen week heb ik 1 jaar bewust geen vlees gegeten. Het is wel 4x voorgekomen (waarvan 3x in de laatste maand) dat ik 1 hapje nam van eten met vlees waarvan mij verzekerd was dat er geen vlees in zat. :{ Voel me dan altijd een beetje een sukkel en genaaid.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  dinsdag 31 mei 2011 @ 13:04:26 #153
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_97536357
Vegetariers hoeven dat niet, ik eet elke dag ei, bijna elke dag bouillon en eens per week/twee weken vlees, das meer dan genoeg.

Veganisten zouden het in theorie wel moeten, maar volgens mij hebben we die niet zoveel hier
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  dinsdag 31 mei 2011 @ 13:07:30 #154
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_97536475
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 23:21 schreef Weird- het volgende:
Ik bedoel de reacties en het artikel over Roos Vonk waarnaar verwezen wordt. Vooral de reacties van Dick Veerman zijn altijd objectief.
Nog niet gelezen, docu inmiddels wel gezien. Vond het op sommige punten een aparte/vage docu, alhoewel het wel op bepaalde punten wat meer duidelijkheid schept. Wat ik erg leuk vond om te zien waren de reacties van mensen toen er geen vleeswaren meer in de bedrijfskantine lagen.

quote:
7s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 13:00 schreef jojomen4 het volgende:
Nemen de vega's hier ook nog B12 pillen om het gebrek aan inname van B12 uit vlees goed te maken?

Mvg,

jojo.

Afgelopen week heb ik 1 jaar bewust geen vlees gegeten. Het is wel 4x voorgekomen (waarvan 3x in de laatste maand) dat ik 1 hapje nam van eten met vlees waarvan mij verzekerd was dat er geen vlees in zat. :{ Voel me dan altijd een beetje een sukkel en genaaid.
Geen pillen voor mij, het is ook niet nodig zolang je oplet dat je B12 uit andere dierlijke producten/vleesvervangers haalt, zo ontzettend veel heb je er nou ook niet voor nodig.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 13:07:31 #155
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_97536476
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 mei 2010 19:07 schreef jojomen4 het volgende:
Vanaf vandaag officieel een niet vlees en vis eten. :) Heb volgens mij de afgelopen 2 weken ook geen vlees of vis gegeten maar had de knoop nog niet doorgehakt.

Maar voel me dus nog niet helemaal vegetarisch omdat ik wel die stof blijf eten die van de botten worden gemaakt.. en kaas/melk e.d. ook.. :@
Deze dus! VAMOS! *O*

Dank Tanin. Ik dacht dat er een verschil zat tussen dierlijk B12 (dat opgenomen wordt door het menselijk lichaam en in de spieren van een dier zitten en plantaardig B12. Het hele verhaal is me erg onduidelijk, ook na verschillende website te hebben gelezen en gegoogled te hebben.

Ik eet niet meer zo vaak ei (zeg 2 eieren per week) en wel nog redelijk vaak kaas. AL ga ik van beide in de nabije toekomst een stuk minder eten.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  dinsdag 31 mei 2011 @ 13:13:18 #156
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_97536698
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 13:07 schreef jojomen4 het volgende:

[..]

Deze dus! VAMOS! *O*

Dank Tanin. Ik dacht dat er een verschil zat tussen dierlijk B12 (dat opgenomen wordt door het menselijk lichaam en in de spieren van een dier zitten en plantaardig B12. Het hele verhaal is me erg onduidelijk, ook na verschillende website te hebben gelezen en gegoogled te hebben.

Ik eet niet meer zo vaak ei (zeg 2 eieren per week) en wel nog redelijk vaak kaas. AL ga ik van beide in de nabije toekomst een stuk minder eten.
Hoe heb je je eerste vega-jaar ervaren?
  dinsdag 31 mei 2011 @ 13:15:05 #157
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_97536746
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 13:07 schreef jojomen4 het volgende:

[..]

Deze dus! VAMOS! *O*

Dank Tanin. Ik dacht dat er een verschil zat tussen dierlijk B12 (dat opgenomen wordt door het menselijk lichaam en in de spieren van een dier zitten en plantaardig B12. Het hele verhaal is me erg onduidelijk, ook na verschillende website te hebben gelezen en gegoogled te hebben.

Ik eet niet meer zo vaak ei (zeg 2 eieren per week) en wel nog redelijk vaak kaas. AL ga ik van beide in de nabije toekomst een stuk minder eten.
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 13:07 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Nog niet gelezen, docu inmiddels wel gezien. Vond het op sommige punten een aparte/vage docu, alhoewel het wel op bepaalde punten wat meer duidelijkheid schept. Wat ik erg leuk vond om te zien waren de reacties van mensen toen er geen vleeswaren meer in de bedrijfskantine lagen.

[..]

Geen pillen voor mij, het is ook niet nodig zolang je oplet dat je B12 uit andere dierlijke producten/vleesvervangers haalt, zo ontzettend veel heb je er nou ook niet voor nodig.
EDIT:

van vegetariers.nl

"Opname in het lichaam
De opname van vitamine B12 is afhankelijk van een door de maag gevormde stof, de intrinsieke factor. Zonder de aanwezigheid van de intrinsieke factor ontstaat er een te kort aan vitamine B12 in het lichaam. Vitamine B12 kent een dierlijke en een plantaardige oorsprong. De vitamine B12 in plantaardige producten en de vitamine B12 in dierlijke producten lijken qua structuur op elkaar, maar de vitamine B12 in plantaardige producten functioneert niet in het menselijk lichaam. Dit betekent dat de vitamine B12 die zich bijvoorbeeld in zeewieren en algen bevindt, niet bruikbaar is voor de mens."

In de alpro soya producten zitten geen dierlijke B12 (dat mailde die meneer van Alpro soya mij (die had zo'n geweldig mooie naam: Dominicus Hollander _O_ ). Dan denk ik dus dat ik geen (via alpro soya iig) "goede" B12 binnenkrijg die ik ook nodig heb. :)

Dank allemaal alweer.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  dinsdag 31 mei 2011 @ 13:18:33 #158
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_97536867
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 13:15 schreef jojomen4 het volgende:

[..]

[..]

EDIT:

van vegetariers.nl

"Opname in het lichaam
De opname van vitamine B12 is afhankelijk van een door de maag gevormde stof, de intrinsieke factor. Zonder de aanwezigheid van de intrinsieke factor ontstaat er een te kort aan vitamine B12 in het lichaam. Vitamine B12 kent een dierlijke en een plantaardige oorsprong. De vitamine B12 in plantaardige producten en de vitamine B12 in dierlijke producten lijken qua structuur op elkaar, maar de vitamine B12 in plantaardige producten functioneert niet in het menselijk lichaam. Dit betekent dat de vitamine B12 die zich bijvoorbeeld in zeewieren en algen bevindt, niet bruikbaar is voor de mens."

In de alpro soya producten zitten geen dierlijke B12 (dat mailde die meneer van Alpro soya mij (die had zo'n geweldig mooie naam: Dominicus Hollander _O_ ). Dan denk ik dus dat ik geen (via alpro soya iig) "goede" B12 binnenkrijg die ik ook nodig heb. :)

Dank allemaal alweer.
Maar wat voor B12 zit er dan in Alpro Soya? Als dat de plantaardige is, spreekt het bovenstuk juist tegen aangezien daarin staat dat de plantaardige B12 niet functioneert in het menselijk lichaam.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 13:29:44 #159
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_97537247
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 13:18 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Maar wat voor B12 zit er dan in Alpro Soya? Als dat de plantaardige is, spreekt het bovenstuk juist tegen aangezien daarin staat dat de plantaardige B12 niet functioneert in het menselijk lichaam.
Juist ja. In mijn mening spreekt dat zich iid tegen.

"Wij danken u hartelijk voor uw interesse in onze Alpro soya producten en het sturen van uw e-mail.

Alle Alpro soya producten zijn 100% plantaardig. Dit wil zeggen dat er geen ingrediënten van dierlijke oorsprong worden toegevoegd. De vitamine B12 die wordt toegevoegd aan de Alpro soya producten is van bacteriologische afkomst, namelijk van de bacterie Psedumonad denitrificans. Vitamines geproduceerd door bacteriën of schimmels worden niet geclasificeerd als dierlijke producten.

Nogmaals dank voor uw reactie en wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groeten,

Dominicus Hollander
Alpro soya klantenservice"
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  maandag 20 juni 2011 @ 15:44:57 #160
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_98414817
tvp.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  maandag 20 juni 2011 @ 15:46:24 #161
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_98414881
quote:
14s.gif Op maandag 20 juni 2011 15:44 schreef eleusis het volgende:
tvp.
Hoi!
pi_98415050
Ik meld mij :) Ik ben sinds 2 weken vegetarisch gaan eten. Mezelf vegetariër noemen vind ik nog eng (straks hou ik het niet vol!).

Ik ben me bewust geworden van wat ik eet sinds ik de opleiding Voedingsdeskundige heb afgerond. Ik weet dus dat je vlees niet nodig hebt. Ook ben ik me hierdoor meer gaan verdiepen in de herkomst van ons eten. En hoewel ik natuurlijk wist dat vlees van dieren kwam en dit niet altijd onder beste omstandigheden werd geproduceerd, ben ik me daar nu heel bewust van en wil ik deze (bio-)industrie niet meer steunen. En daarnaast staat het idee van dieren eten me nu heel erg tegen,

Maar vandaag serveerden ze broodje leverworst op kantoor (leverworst is altijd al mijn zwakke plek geweest) en had ik er toch wel moeite mee. Gelukkig kon ik nog snel bedenken watvoor rotzooi er in zit.

Maar ik kan wel wat steun gebruiken, vandaar dat ik me aansluit. Ik eet trouwens geen vlees en vis, nog wel eieren en melkproducten. Dat is meer om te wennen aan het weglaten van ingrediënten uit mijn dagelijkse voeding, want melkkoeien en legkippen verdienen ook wat beters.
  maandag 20 juni 2011 @ 15:50:55 #163
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_98415088
Welkom. Ik heb een paar jaar vega gegeten, maar toen ik met mijn huidige vriendin ging samenwonen kwam de klad erin, omdat zij er niks aan deed. Maar sinds een maandje of twee ben ik weer begonnen :P

Mijn voornaamste argumenten zijn dat het niet duurzaam is (veel te veel land- en energiegebruik) en dierenrechten niet worden gerespecteerd.

Ik ben meer een fan van dingen doen met kaas, cashewnoten en gebakken ei i.p.v. elke dag vleesvervangers. Maar qua vleesvervangers vind ik dan bijv. quorn of tofu weer een stuk lekkerder dan de meeste schnitzel-achtige constructies.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_98415139
He eleusis, ik heb jou vaker gezien ;-)
  maandag 20 juni 2011 @ 15:52:57 #165
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_98415191
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 15:51 schreef Vitapientje het volgende:
He eleusis, ik heb jou vaker gezien ;-)
In het echt? :P
  maandag 20 juni 2011 @ 15:53:20 #166
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_98415207
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 15:50 schreef Vitapientje het volgende:
Maar ik kan wel wat steun gebruiken, vandaar dat ik me aansluit. Ik eet trouwens geen vlees en vis, nog wel eieren en melkproducten. Dat is meer om te wennen aan het weglaten van ingrediënten uit mijn dagelijkse voeding, want melkkoeien en legkippen verdienen ook wat beters.
Ik heb een tijdje bij een boer rondgelopen die melkkoeien had in Friesland, en ik had 't idee dat daar toch wel goed voor werd goed gezorgd en ze hadden buiten ook zeer de ruimte :)

Vrije uitloop-eieren zijn ook wel goed geregeld, in tegenstelling tot scharreleieren. Er is een minimumoppervlakte die een kip buiten moet hebben voor dit etiket, en dat is best royaal (in de orde van meerdere m²).

Daarom doe ik wel aan melk en eieren!
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  maandag 20 juni 2011 @ 15:53:39 #167
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_98415217
Mensen geloven het vaak niet als ik zeg dat ik vegetarisch eet :P. Ik ben vrij lang en zie er gezond uit volgens iedereen :P.
  maandag 20 juni 2011 @ 15:54:07 #168
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_98415243
quote:
7s.gif Op maandag 20 juni 2011 15:53 schreef eleusis het volgende:

[..]

Ik heb een tijdje bij een boer rondgelopen die melkkoeien had in Friesland, en ik had 't idee dat daar toch wel goed voor werd goed gezorgd en ze hadden buiten ook zeer de ruimte :)

Vrije uitloop-eieren zijn ook wel goed geregeld, in tegenstelling tot scharreleieren. Er is een minimumoppervlakte die een kip buiten moet hebben voor dit etiket, en dat is best royaal (in de orde van meerdere m²).

Daarom doe ik wel aan melk en eieren!
Precies. Hoewel die eieren wel duur zijn voelt dat toch beter ^O^.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 20 juni 2011 @ 16:09:12 #169
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_98415930
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 15:50 schreef Vitapientje het volgende:
Maar ik kan wel wat steun gebruiken, vandaar dat ik me aansluit. Ik eet trouwens geen vlees en vis, nog wel eieren en melkproducten. Dat is meer om te wennen aan het weglaten van ingrediënten uit mijn dagelijkse voeding, want melkkoeien en legkippen verdienen ook wat beters.
Je kaas kan je natuurlijk vervangen door vegetarisch gestremd kaas. Zo hoef je ook nog niets weg te laten.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  maandag 20 juni 2011 @ 16:10:00 #170
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_98415974
quote:
12s.gif Op maandag 20 juni 2011 16:09 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Je kaas kan je natuurlijk vervangen door vegetarisch gestremd kaas. Zo hoef je ook nog niets weg te laten.
Precies :s). Meestal niet in de supermarkt verkrijgbaar helaas.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 20 juni 2011 @ 16:10:00 #171
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_98415975
quote:
14s.gif Op maandag 20 juni 2011 15:50 schreef eleusis het volgende:
Maar qua vleesvervangers vind ik dan bijv. quorn of tofu weer een stuk lekkerder dan de meeste schnitzel-achtige constructies.
Wij maken altijd een heerlijke soort chili van die quorn 'balletjes' :9~ .
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 20 juni 2011 @ 16:10:24 #172
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_98415997
quote:
3s.gif Op maandag 20 juni 2011 16:10 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Precies :s). Meestal niet in de supermarkt verkrijgbaar helaas.
Gewoon bij de AH te halen hoor, :Y) .
De plakjes dan. Voor echt een 'stuk' moet je naar een reformwinkel vaak, ja.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 20 juni 2011 @ 16:12:03 #173
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_98416068
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  maandag 20 juni 2011 @ 17:53:50 #174
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_98420917
Die mail krijg ik ook iedere week ja! Ideaal om te kijken waar je je boodschappen kan gaan doen :D
Ik eet nu bijna 4 jaar vegetarisch. Voor mij ligt de grens net voor kaas en gelatine. Ik eet dus geen vlees, vis en gevogeltje of enig product waar duidelijk in de ingrediënten staat dat er dood beest in zit. Maar ik ken geen e-nummers uit m'n hoofd, eet gewoon alle kazen en eet dingen met gelatine.
Heb 't ook soms wel even zwaar maar dat is een kwestie van weten waarom je ooit de keuze hebt gemaakt.
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  maandag 20 juni 2011 @ 18:08:26 #175
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_98421609
quote:
3s.gif Op maandag 20 juni 2011 16:12 schreef ChipsZak. het volgende:
Nog een tip btw.
http://www.wakkerdier.nl/wakkere_winkelaar.php
Ah, leuk :). Ik kom al een lange tijd wekelijks in de natuurwinkel en merk daardoor wel dat ik wat vaker vegetarisch gestremde kaas koop. Die pestokaas, nomnomnom :Y). Heb inmiddels ook al wat producten van de vegetarische slager geprobeerd, die zijn ook niet verkeerd.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')