Ik ga toch niet zo'n hele OP schrijven joh. Ik heb gewoon de vorige gekopieerd. Heb wel iets beters te doen!quote:Op zaterdag 25 september 2010 19:13 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik heb de foto's in de op weer werkend gemaakt en een paar typo's eruit gehaald.
Probeer ipv url tags img tags te gebruiken dan zijn de foto's allemaal direct zichtbaar zonder dat men er op hoeft te klikken.
Ik ben benieuwd.quote:Op zondag 26 september 2010 19:55 schreef dynamiet het volgende:
Hopelijk in dit topic weer veel nieuwe foto's!
Ik zit nu tijdelijk in een kamer van <4m^2 ik zal er van de week een foto van maken. Mijn bed is normaal al groter (4,1m^2)
De komende 4-5 weken ben ik nog op de volgende kamer te vinden (3 avonden per week en alleen slapen)quote:
Mijn nieuwbouwappartement zou volgens de makelaar 4 weken geleden worden opgeleverd dus mooi voor het academisch jaar. De oplever datum is alleen uitgesteld tot 1 november.quote:Op woensdag 29 september 2010 11:39 schreef Cerbie het volgende:
Mooie bezemkast. Wat voor verhaal zit erachter?
Mijn keuken is groter dan dat
Dat is nog wel geluk hebben dan, vervelend van die vertraagde opleveringquote:Op woensdag 29 september 2010 16:55 schreef dynamiet het volgende:
[..]
Mijn nieuwbouwappartement zou volgens de makelaar 4 weken geleden worden opgeleverd dus mooi voor het academisch jaar. De oplever datum is alleen uitgesteld tot 1 november.
Tot dan mocht ik gelukkig slapen in de "bezemkast" van mijn vrienden die een appartement hebben in Groningen.
Wat voor kamer en waar?quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 00:45 schreef JDx het volgende:
Ik ga na 8 jaar in een huis te hebben gewoond in Emmen, dinsdag kijken naar een kamer in Utrecht (om te beginnen), zal wel enorm wennen worden, heb nu 2 verdiepingen en 3 slaapkamers
Maar als het wat wordt, ga ik er zeker iets moois van maken!
Ga kijken naar eentje in Zuilen en eentje vlak achter de jaarbeurs. Gewoon kamertjes van 20m2, paar honderd euro all-in. Verder alles gedeeld. Zal wel wennen worden, maar 2 huizen is onmogelijk, dus dan eerst maar een huis en een kamer, als het bevalt later op zoek naar huis of appartement in Utrecht.quote:
Zuilen sowieso niet gast. G to the hetto.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 11:24 schreef JDx het volgende:
[..]
Ga kijken naar eentje in Zuilen en eentje vlak achter de jaarbeurs. Gewoon kamertjes van 20m2, paar honderd euro all-in. Verder alles gedeeld. Zal wel wennen worden, maar 2 huizen is onmogelijk, dus dan eerst maar een huis en een kamer, als het bevalt later op zoek naar huis of appartement in Utrecht.
Ps. ik ken er verder ook helemaal niemand, dus wordt nog wat
Ok, mja ik ben wel een Ghetto typequote:Op zaterdag 2 oktober 2010 00:38 schreef Borkydude het volgende:
[..]
Zuilen sowieso niet gast. G to the hetto.
vind het keurige 'gratis' meubels andersquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 19:16 schreef NeverNooitVriendje het volgende:
[ afbeelding ]
Woonkamer, maar wil hem beetje opknappen.. heb er nu een verzameling gratis meubels instaan, wil er sowieso een mooie zwarte bank inzetten en 2 lounge stoelen. Slaapkamer en andere kamers volgen nog.
quote:Leuke kamerOp woensdag 20 oktober 2010 15:55 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Hier dan na een half jaar zoeken mijn kamer!
Zit er nog geen week in, dus alles is nog niet helemaal klaar enzo. Komen nog wat dingen in te staan, even als een nieuwe tv etc. Alleen ik vind de indeling niet erg practisch. Iemand ideeën? Mag ook wel wat voor gekocht worden evt!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Met prive koelkast:
[ afbeelding ]
Nou kom maar op!
quote:Op woensdag 20 oktober 2010 17:54 schreef C-Politan het volgende:
[..]
Leuke kamer
Ik denk dat je het nu wel het meest praktisch hebt ingericht! Vroeg me af of je nog van plan was wat in die hoek te zetten tussen je bed en de wastafel? Heb je trouwens ook ruimte voor eventuele boeken en kleding?
quote:HahaOp woensdag 20 oktober 2010 19:20 schreef Chemiu het volgende:
Leuke kamer, goed ingericht! Maar mis je inderdaad geen (kleding)kasten?
quote:Zou ik niet doen. Je hebt nu je woongedeelte bij je ramen en je slaapgedeelte bij de muur, vind ik de beste manier voor een studentenkamer. Het daglicht zoveel mogelijk benutten voor al je woonactiviteiten, de rest voor slapen en opbergen.Op woensdag 20 oktober 2010 20:14 schreef RoOoYtJuH het volgende:
[..]
[..]
Hahahier heb je het antwoord op je vraag, tussen het bed en de wastafel wil ik een kledingkast neerzetten. Dacht dat ik die had meegenomen bij Ikea, bleek dus dat ik die was vergeten te pakken
Er moeten ook nog stoelen komen voor bij de tafel, en de tv wordt nog vervangen door een flatscreen die aan de muur komt, waardoor ik hopelijk iets meer ruimte krijg!
Is het niet wat om het bed op een andere plek of zo neer te zetten?
quote:Ik zou je bed gewoon op die plek laten. Zo heb je nog veel loopruimte in t midden.Op woensdag 20 oktober 2010 20:14 schreef RoOoYtJuH het volgende:
[..]
[..]
Hahahier heb je het antwoord op je vraag, tussen het bed en de wastafel wil ik een kledingkast neerzetten. Dacht dat ik die had meegenomen bij Ikea, bleek dus dat ik die was vergeten te pakken
Er moeten ook nog stoelen komen voor bij de tafel, en de tv wordt nog vervangen door een flatscreen die aan de muur komt, waardoor ik hopelijk iets meer ruimte krijg!
Is het niet wat om het bed op een andere plek of zo neer te zetten?
quote:Dit is een echte!Op woensdag 20 oktober 2010 21:08 schreef Puala het volgende:
Ik had het bed dwars gezet en een kledingkast er langs. Dan kan je link + rechts je bed uit en gebruik je die kant optimaal. Aangezien je kamer volgens mij breed zat is kan dat makkelijk. En dan je bureau langs de kant van het raam, daar waar nu je bank staat. En dan je bank er tegenaan (dus bank verder naar links toe, dichter bij de TV, en dan het bureau er tussen zetten.
quote:Ik ga morgen eens een plannetje maken, moet jij even zeggen of het klopt!Op woensdag 20 oktober 2010 21:08 schreef Puala het volgende:
Ik had het bed dwars gezet en een kledingkast er langs. Dan kan je link + rechts je bed uit en gebruik je die kant optimaal. Aangezien je kamer volgens mij breed zat is kan dat makkelijk. En dan je bureau langs de kant van het raam, daar waar nu je bank staat. En dan je bank er tegenaan (dus bank verder naar links toe, dichter bij de TV, en dan het bureau er tussen zetten.
quote:probeer anders eens met www.floorplanner.com daarmee alle maten goed invoeren. dat is ff werk maar daarna kan je eindeloos schuiven.Op woensdag 20 oktober 2010 22:55 schreef RoOoYtJuH het volgende:
[..]
Ik ga morgen eens een plannetje maken, moet jij even zeggen of het klopt!
quote:Ik heb een compleet huis met 2 verdiepingen, grote woonkamer en 3 slaapkamers, maar ik heb maar 2 kastjes in het hele huis. Kledingkast met paar kleren en een kastje in de gang met plastic zakken, wat kabels en wat oude cd's.Op donderdag 21 oktober 2010 11:03 schreef saaw het volgende:
Veel leuke kamer[tje]s maar ik vraag me bij het zien van de meeste echt ernstig af waar alle spullen zijn.
Opgeruimd is fijn maar ik zie weinig opbergruimte voor bijv. boeken, cd's, dvd's, kleding, benodigheden voor hobbies/sporten, schoolspullen [het zijn tenslotte studentenkamers] , etc.
Ik woon ondertussen al weer jaren in een appartement ipv een kamer maar wij [mn vriend en ik] hebben een hele studeerkamer met kasten tot het plafond zodat we al onze spullen kwijt kunnen.
quote:Ja, heb ik al gedaan staat nu nog in deze opstelling. Als ik even tijd heb zal ik het eens aanpassen, kijken of dat wat is.Op woensdag 20 oktober 2010 23:17 schreef loecje het volgende:
[..]
probeer anders eens met www.floorplanner.com daarmee alle maten goed invoeren. dat is ff werk maar daarna kan je eindeloos schuiven.
quote:Dat vraag ik mezelf ook af, heb namelijk al mijn troep op de grond liggenOp donderdag 21 oktober 2010 11:03 schreef saaw het volgende:
Veel leuke kamer[tje]s maar ik vraag me bij het zien van de meeste echt ernstig af waar alle spullen zijn.
Opgeruimd is fijn maar ik zie weinig opbergruimte voor bijv. boeken, cd's, dvd's, kleding, benodigheden voor hobbies/sporten, schoolspullen [het zijn tenslotte studentenkamers] , etc.
Ik woon ondertussen al weer jaren in een appartement ipv een kamer maar wij [mn vriend en ik] hebben een hele studeerkamer met kasten tot het plafond zodat we al onze spullen kwijt kunnen.
quote:misschien straks onder je tv een laag kastje? je hebt in die hoek nu nog ruimte zat.Op donderdag 21 oktober 2010 12:57 schreef RoOoYtJuH het volgende:
[..]
Ja, heb ik al gedaan staat nu nog in deze opstelling. Als ik even tijd heb zal ik het eens aanpassen, kijken of dat wat is.
[..]
Dat vraag ik mezelf ook af, heb namelijk al mijn troep op de grond liggenweet alleen geen leuke kastjes ofzo.
quote:jij bedoelt zeg maar zoiets:Op woensdag 20 oktober 2010 21:08 schreef Puala het volgende:
quote:Het is vaak ook zo dat hoe vaker je verhuist in je leven je elke keer weer minder hoeft in te pakken.Op donderdag 21 oktober 2010 12:21 schreef JDx het volgende:
[..]
Ik heb een compleet huis met 2 verdiepingen, grote woonkamer en 3 slaapkamers, maar ik heb maar 2 kastjes in het hele huis. Kledingkast met paar kleren en een kastje in de gang met plastic zakken, wat kabels en wat oude cd's.
Eigenlijk is dat kastje ook overbodig, zit alleen troep in.
Ojah, heb nog een fietsenschuurtje daar ligt een gereedschapskist met een zaag, hamer en boorje moet niet alles bewaren!
quote:Dat trucje ken ik nog niet... het wordt elke keer meerOp maandag 25 oktober 2010 18:01 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Het is vaak ook zo dat hoe vaker je verhuist in je leven je elke keer weer minder hoeft in te pakken.
Ik ken nog genoeg studenten die zeer kleine hokjes hebben van soms rond de 10m2.quote:Op zaterdag 13 november 2010 20:04 schreef rechtsedirecte het volgende:
De levensstandaard voor de gemiddelde student is wel wat verbeterd sinds ik 20 jaar terug op kamers woonde afgaande op dit topic....maar niet te klagen gehad hoor
ken ook genoeg mensen die al een half jaar zoeken en nog niets hebben. zelfs geen hok van 10m2.quote:Op zaterdag 13 november 2010 20:09 schreef dynamiet het volgende:
[..]
Ik ken nog genoeg studenten die zeer kleine hokjes hebben van soms rond de 10m2.
Dat is idd erg vervelendquote:Op zaterdag 13 november 2010 20:16 schreef loecje het volgende:
[..]
ken ook genoeg mensen die al een half jaar zoeken en nog niets hebben. zelfs geen hok van 10m2.
Ik denk dat het niet alleen draait om de formaat van de 'kamers' maar ook dat de ikea ervoor zorgt dat kamers ingericht worden met veel nieuwe meubels. Ipv alle krijgertjesquote:Op zaterdag 13 november 2010 20:09 schreef dynamiet het volgende:
[..]
Ik ken nog genoeg studenten die zeer kleine hokjes hebben van soms rond de 10m2.
Jammer vind ik dat, ben zelf ook begonnen met zo'n standaard ikea kamerquote:Op maandag 15 november 2010 13:38 schreef YskaFredriksson het volgende:
[..]
Ik denk dat het niet alleen draait om de formaat van de 'kamers' maar ook dat de ikea ervoor zorgt dat kamers ingericht worden met veel nieuwe meubels. Ipv alle krijgertjesen dat er niet steeds een nieuwe vloer in kwam maar dat je gewoon op de afgeragde vloer van de vorige bewoners verder leefde..
En er zijn tegenwoordig natuurlijk ook best veel studio's en containerwoningen.
Dat ook denk ik, op elke foto in dit topic staat dezelfde IKEA salontafelquote:Op maandag 15 november 2010 13:38 schreef YskaFredriksson het volgende:
[..]
Ik denk dat het niet alleen draait om de formaat van de 'kamers' maar ook dat de ikea ervoor zorgt dat kamers ingericht worden met veel nieuwe meubels. Ipv alle krijgertjesen dat er niet steeds een nieuwe vloer in kwam maar dat je gewoon op de afgeragde vloer van de vorige bewoners verder leefde..
En er zijn tegenwoordig natuurlijk ook best veel studio's en containerwoningen.
Aangezien die maar 16 euro kost is dat natuurlijk wel een heel budgettair verantwoorde keusquote:Op maandag 15 november 2010 14:27 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Dat ook denk ik, op elke foto in dit topic staat dezelfde IKEA salontafel
Die tafeltjes van de ikea kosten 4,95 euro per stukquote:Op maandag 15 november 2010 14:43 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Aangezien die maar 16 euro kost is dat natuurlijk wel een heel budgettair verantwoorde keus.
Maar soms mis ik de kratten bier als salontafel hier wel. Ja, die tijd heb ik ook gehad.
ze kosten maar 5 euro wat verwacht je dan? het is gewoon een degelijk en simpel tafeltje. hier is de bovenkant na 3 jaar ook beschadigd. maar als ik me er echt aan ga ergeren haal ik voor 5 euro een nieuwe.quote:Op dinsdag 16 november 2010 19:19 schreef YskaFredriksson het volgende:
Nouja dat is het hem nou juist.. Zo best zijn ze niet.. Ik vind dat de verflaag best snel beschadigd. En ik heb in meerdere huizen met een LACK tafel gewoond. Alleen nooit van mijzelf. Ik heb een Rian. Die zijn niet meer te koop :p
ja het is 5 euro, maar in de post waar ik direct op reageer word gedaan alsof het gewoon goede kwaliteit is. en daar ben ik het absoluut niet mee eens.quote:Op dinsdag 16 november 2010 19:32 schreef loecje het volgende:
[..]
ze kosten maar 5 euro wat verwacht je dan? het is gewoon een degelijk en simpel tafeltje. hier is de bovenkant na 3 jaar ook beschadigd. maar als ik me er echt aan ga ergeren haal ik voor 5 euro een nieuwe.
Dan staan raad ik af, ik heb een keer iemand door het blad zien zakkenquote:Op dinsdag 16 november 2010 20:19 schreef loecje het volgende:
voor 5 euro vind ik het goede kwaliteit. de tafel is degelijk en is sterk genoeg om op te staan. simpel in elkaar te zetten. alleen tja de bovenkant raakt beschadigt in gebruik.
ik ben zelf ook opzoek naar een studio/appartementje dus als iemand anders nog betere tips heeft vul aan!quote:Op woensdag 17 november 2010 09:04 schreef MrMessi10 het volgende:
Heey mensen!
Ik ben al langere tijd op zoek naar een kamer/studio/appartement in groningen, maar bijna elke site wat ik tegen kom wil dat je 15 euro betaald.
heeft iemand een site voor me wat gratis is? Of iets anders
Hmm dank voor de tips!, ik kijk veel op kamernet maar nog niet gehoord van lefier! Ik zal eens kijken!quote:Op woensdag 17 november 2010 09:44 schreef loecje het volgende:
[..]
ik ben zelf ook opzoek naar een studio/appartementje dus als iemand anders nog betere tips heeft vul aan!
De standaard gratis kamer sites als kamernet hebben een hele enkele keer studio's maar toch vooral kamers waarbij je alles moet delen.
Je kan briefjes ophangen op scholen, in supermarkten dat je een kamer zoekt (en hierbij afscheurstrookjes met je mail/mobiel)
voor de rest raad ik je aan om toch in te schrijven bij lefier voor kamers/studio's, daar heb je toch het meeste kans op een fatsoenlijke kamer.
ik weet niet hoelang je in Groningen wilt blijven maar als het voor langere tijd is raad ik je ook aan om alvast in te schrijven bij woningnet. je moet daar toch minstens 2 jaar in geschreven staan wil je in aanmerking komen voor een betaalbaar appartement. als je een studie begint en je inschrijft kan je aan het einde van je studie of tegen de tijd dat je klaar bent met je studie direct doorstromen naar een goed appartement.
Ik voel me betrapt, heb die inderdaad ookquote:Op maandag 15 november 2010 23:06 schreef dynamiet het volgende:
[..]
Die tafeltjes van de ikea kosten 4,95 euro per stukik heb er net 2 gekocht. Voor tot het moment dat ik iets leuks binnen mijn budget tegen kom.
[ afbeelding ]
lefier is wel betaald (ik dacht 30 euro eenmalig) maar dat is stukken minder dan makelaars vragen als bemiddelingskosten (1 a 2x de huur) en de service vanuit lefier is ook goed. goed onderhouden huizen enzo.quote:Op woensdag 17 november 2010 10:07 schreef MrMessi10 het volgende:
[..]
Hmm dank voor de tips!, ik kijk veel op kamernet maar nog niet gehoord van lefier! Ik zal eens kijken!
Bedankt!
Ik zou de aanschaf van een keukentrapje adviseren.quote:Op dinsdag 16 november 2010 20:19 schreef loecje het volgende:
voor 5 euro vind ik het goede kwaliteit. de tafel is degelijk en is sterk genoeg om op te staan. simpel in elkaar te zetten. alleen tja de bovenkant raakt beschadigt in gebruik.
was eenmalig omdat de brandmelder af ging en niet uit wou en ik geen stoel in de buurt had. gewoon niet middenop gaan staan maar bij de poten.quote:Op donderdag 18 november 2010 00:49 schreef trovey het volgende:
Ik
[..]
Ik zou de aanschaf van een keukentrapje adviseren.![]()
Waarom heb je geen fornuis in je keuken blokje?quote:Op woensdag 17 november 2010 23:37 schreef princess-a het volgende:
[..]
Ik voel me betrapt, heb die inderdaad ook
Kamer is net in de metamorfose geweest dus ik vind dat ie weer mag
voor;
--Foto's--
Zelfs ruimte voor een zithoek en een eethoek, schaam je!quote:Op woensdag 17 november 2010 23:37 schreef princess-a het volgende:
[..]
Ik voel me betrapt, heb die inderdaad ook
Kamer is net in de metamorfose geweest dus ik vind dat ie weer mag
voor;
[ afbeelding ]
na;
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
zit een enorme keuken naast mijn kamerquote:Op vrijdag 19 november 2010 19:11 schreef dynamiet het volgende:
[..]
Waarom heb je geen fornuis in je keuken blokje?
Whut why? omdat ik het redelijk voor elkaar heb?quote:Op zaterdag 20 november 2010 00:52 schreef JDx het volgende:
[..]
Zelfs ruimte voor een zithoek en een eethoek, schaam je!
Dat is maar 1 pitje? Of zie ik dat niet goed..quote:Op zaterdag 20 november 2010 01:30 schreef dynamiet het volgende:
http://www.kijkshop.nl/pr(...)laat-dp850r5/Zoeken/
[..]
http://www.kijkshop.nl/pr(...)laat-dp850r5/Zoeken/
Alleen elektra nodig, en tsja afzuiging is mogelijk beetje een probleem maar de meeste gerechten ruik je niet echt.
70-90e plek is toch prima? er worden voor mei 2011 345 studio's gebouwd!quote:Op zaterdag 20 november 2010 00:46 schreef loecje het volgende:
ik probeerde hier vanmiddag al te reageren op dynamiet maar dat gaat op een of andere manier niet met quote
Nijestee heeft in Groningen al meer van dit soort container achtige studio's leuke dingen.
Maar... ze zijn alleen te huur via Woningnet. Ik sta daar nu bijna een jaar ingeschreven en kom dan ergens tussen de 70ste en de 90ste plek uit.
Dus leuke tip, maar niet haalbaar voor mensen die nog geen 1,5 a 2 jaar ingeschreven staan.
Idd, ,maar ze bestaan er ook wel met 2 pitten, en anders koop je er 2.quote:Op zaterdag 20 november 2010 01:34 schreef princess-a het volgende:
[..]
Dat is maar 1 pitje? Of zie ik dat niet goed..
Ik krijg wel over ongeveer een half jaar een huisje dus vandaar dat ik niet echt gekeken heb naar fornuismogelijkheden. Voor 25 euro echter is dit nog wel leuk
Zag inderdaad nog andere kookplaten, binnenkort maar even een rondje Kijkshop doen. Denk ik,. Bedankt voor de tip!quote:Op zaterdag 20 november 2010 01:36 schreef dynamiet het volgende:
[..]
Idd, ,maar ze bestaan er ook wel met 2 pitten, en anders koop je er 2.
die 70-90ste plek is voor 1 studio die vrijkomt. daarvoor maak ik dan geen kans want als 70 mensen voor mij de woning weigeren is er wel iets goed mis.quote:Op zaterdag 20 november 2010 01:35 schreef dynamiet het volgende:
[..]
70-90e plek is toch prima? er worden voor mei 2011 345 studio's gebouwd!
Let er even op dat er een erg groot verschil zit tussen een inductie kookplaat en zo'n normale elektrische kookplaat die de kijkshop ook heeft.quote:Op zaterdag 20 november 2010 01:43 schreef princess-a het volgende:
[..]
Zag inderdaad nog andere kookplaten, binnenkort maar even een rondje Kijkshop doen. Denk ik,. Bedankt voor de tip!
Vandaag, ze hebben dit idd in iets van 2 dagen gedaanquote:Op zaterdag 20 november 2010 02:03 schreef loecje het volgende:
dynamiet
wanneer is die foto genomen?
ik zit ff heel hard na te denken want ik fiets er dagelijks langs (behalve deze week) en mij was daar nog niets opgevallen... of ben ik zo blind.
Bel woningcorporatie Nijestee, zij zijn eigenaar dus ze zullen ook wel weten via welke partners ze het verhuren.quote:Op zaterdag 20 november 2010 02:20 schreef loecje het volgende:
lees net op internet dat het eerste blok eind januari word opgeleverd. dan word het toch nog interessant. enig idee of er nog andere aanmeldingspunt zijn dan via woningnet?
bedenk me opeens ook dat je daar wel aantal jaar midden op een bouwplaats woont...
naja je kan ook niet alles hebben.(al woon ik nu in het centrum met ook veel lawaai soms en dan vooral snachts)
mocht ik voor februari nog niets hebben gevonden ga ik misschien hier toch eens een kijkje nemen ondanks stagedrukte.
Iemand ervaringen met dit soort bouwpakket studio's? zijn ze een beetje geïsoleerd(geluid)
ik ken wel de echte containerwoningen en daar werd ik nog niet zo heel erg vrolijk van. was een stuk kleiner dan deze bouw pakketten(dacht 20m2) je kon er niet eens fatsoenlijk een 2persoons bed in kwijt en zo nog wat minpuntjes.
Aan de breedte te zien is er voor deze prefab woningen idd niet een normale zee-container als basis gebruikt.quote:Op zaterdag 20 november 2010 12:37 schreef loecje het volgende:
Dankje, Heb geen twitter dus dat gaan we niet doen. Maar zag dat nijestee ook een Wooninformatiepunt heeft. Dat is denk ik nog makkelijker dan bellen.
Maar dat is ook een beetje mijn idee, achter aansluiten schiet niets op. als er idd studio's eind januari al opgeleverd worden heb ik zeker wel interesse (mits geluidsoverlast niet te extreem is) die foto's enzo zien er goed uit, groter dan de containers, wasmachine aansluiting enz.
Kijk, dit ziet er tenminste herkenbaar uitquote:Op vrijdag 19 november 2010 19:26 schreef Adames het volgende:
Nou goed, ik heb niks van de ikea.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Na zo'n opmerking verwachten we natuurlijk plaatjesquote:Op zondag 21 november 2010 13:11 schreef Spetterpoepert het volgende:
[..]
Kijk, dit ziet er tenminste herkenbaar uit
kijk dit soort berichten maakt mij steeds meer enthousiast.quote:Op zondag 21 november 2010 13:07 schreef Chemiu het volgende:
Ik weet niet of ze daar dezelfde materialen gebruiken, maar ik woon in Amsterdam in zo'n prefab woning en heb de buren nog nooit gehoord. En als alles in 1x opgeleverd wordt, heb je inderdaad grote kans dat je een woning krijgt met kleine inschrijftijd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 22 november 2010 17:21 schreef loecje het volgende:
Bij die 350 zit ook voorschot g/w/l. dat word niet meeberekent met huursubsidie. als ik naar de andere studio's van Nijestee kijk denk ik dat er rond de 100 euro huursubsidie uitkomt. Maar de precieze huurprijzen zijn nog niet bekent.
en extra is nog gemeentebelastingen (gedeltelijke kwijtschelding) en eigen internet van ziggo(misschien is dat te delen?).
verder... geen flauw idee. nog verzekeringen ofzo?
ik woon nu bij een hospita (dus bij iemand in huis) heb geen gedoe met allemaal rekeningen maar gewoon alles inclusief. dus wat ik nu precies moet gaan betalen moet ik nog ff uitzoeken. maar rond de 300 is goed te doen.Ik denk dat je nog een inboedelverzekering nodig hebt maar dat koste mij dit jaar maar 26 euro.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ziggo kost 51,50 per maand als je ook Tv wilt dus dat is wel een redelijk hoog bedrag.
Ik hoop voor je dat er geen VVE kosten zijn, maar ik neem aan van niet.
Maar als tv van ziggo al bij de huurprijs in zit, hoef je die 16,45 toch niet ook nog te betalen?quote:Op dinsdag 23 november 2010 18:37 schreef dynamiet het volgende:
Internet is duurder bij Ziggo. Je hebt ook altijd minimaal analoge tv nodig als je internet wilt van Ziggo dus dan komt er nog 16,45 bij. Op de site staat: "Exclusief het basisabonnement televisie (¤ 16,45 p/mnd)". Dus totaal 36,45 euro
Tele 2 kost eerste 3 maanden 10+5(vast recht) euro en daarna 20+5 euro. Dus stuk goedkoper en sneller.
Ik neem aan dat ze het over haar huidige kamer heeft.quote:Op dinsdag 23 november 2010 18:51 schreef Chemiu het volgende:
[..]
Maar als tv van ziggo al bij de huurprijs in zit, hoef je die 16,45 toch niet ook nog te betalen?
Verder heb ik geen verstand van dat soort dingen, bij mij zitten internet/tv enzo bij de huurprijs in.
Denk dat jullie SC los staat van 'het beeld krijgen van wat studenten betalen en hoe een studentenkamer eruit kan zien'quote:Op woensdag 24 november 2010 22:27 schreef loecje het volgende:
grappig dat dat allemaal via twitter gaat, ik heb helemaal niets met twitter.
februari mag van mij ook nog wel. later gaat wat lastiger worden. verhuizen samen met stage is chaos. maar als ik een kans krijg...
wij nemen het topic hier een beetje over... op deze pagina maar 1 ander persoon. waar zijn alle studenten gebleven?
foto vanaf de andere kant(vanaf antonius deusinglaan):quote:Op vrijdag 19 november 2010 18:49 schreef dynamiet het volgende:
Tip voor al die mensen die in Groningen een studio zoeken:
http://www.vanderwiel.nl/(...)tm?steID=1&itmID=867
[ afbeelding ]
Loecje misschien moet je toch maar Twitter nemenquote:Op vrijdag 26 november 2010 13:35 schreef loecje het volgende:
[..]
foto vanaf de andere kant(vanaf antonius deusinglaan):
[ afbeelding ]
Dankje!quote:Op dinsdag 30 november 2010 14:01 schreef morgane het volgende:
Leuke kamer! Geweldig douchegordijnde bank vind ik ook heel mooi, waar heb je die vandaan?
Dankje!quote:Op dinsdag 30 november 2010 14:14 schreef Cerbie het volgende:
Leuke kamer!
Is het bij een studentenhuisvester of particulier?
Da's de kamer van Starrr_dussst, die wist niet hoe ze de plaatjes zichtbaar moest krijgen.quote:Op woensdag 1 december 2010 00:01 schreef loecje het volgende:
leuke kamer Lienekien. best groot zo lijkt het
Opp. slaap- woonkamer is 22m2.quote:Op woensdag 1 december 2010 00:01 schreef loecje het volgende:
leuke kamer Lienekien Starrr_dussst. best groot zo lijkt het
Dat noem ik bijna geen studentenkamer meerquote:Op vrijdag 3 december 2010 17:08 schreef JDx het volgende:
Deze is ook wel leuk voor inspiratie:
http://www.nvus.nl/2010/12/03/inspiratie-voor-studentenkamers/
kan ook warme lucht ding zijn (geen idee hoe dat heet, maar zit in veel containerwoningen) ipv CVquote:Op vrijdag 3 december 2010 17:13 schreef dynamiet het volgende:
[..]
Dat noem ik bijna geen studentenkamer meerZelfs airco...
Lijkt een beetje op mijn eigen inrichting, met een Ikea EXPEDIT als roomdivider aan het einde. Maar de indeling van de ruimte als keuken enzo kun je vaak niet zelf kiezen, al zie je die met keuken/badkamer vooraan veel in complexen van SSH's. Maar het is je eigen website zie ik alquote:Op vrijdag 3 december 2010 17:14 schreef JDx het volgende:
Nou ik heb 't meer gepost voor hoe je optimaal gebruik kan maken van de ruimte, mini keuken, mini badkamer, en de ruimte zelf is ook niet al te groot, toch een woondeel, slaapdeel en computerhoekje.
Kleiner dan dat van Stardust in Breda lijkt mij.
Komt denk ik ook omdat ze niet echt een opbergkamer of ruimte hebben, je ziet alles vrij snel staan. Al is de stelregel geloof ik wel, hoe kleiner de ruimte, hoe groter de rotzooiquote:Op vrijdag 3 december 2010 17:15 schreef dynamiet het volgende:
Wat mij in dit topic en IRL wel opvalt is dat sommige studenten zo'n onvoorstelbaar grote rotzooi hebben op hen kamer. Vooral in vereniging huizen valt mij dit altijd erg op
Jezus, hoeveel deo gebruik jij?quote:
Wat mij meteen opviel was die dure wasmachine, daarboven een dure afzuigkap (of iig design) en daartussen 1 elektrisch gasdingetje.quote:Op vrijdag 3 december 2010 17:17 schreef loecje het volgende:
[..]
kan ook warme lucht ding zijn (geen idee hoe dat heet, maar zit in veel containerwoningen) ipv CV
opvallender vind ik de afzuigkap
zijn gewoon allemaal losse L-vormige blokken zo te zien. kan je dus hoger opstapelen.quote:Op vrijdag 3 december 2010 17:24 schreef Ewelina het volgende:
Ik vind die boekenkast trouwens wel erg leuk. Al is ie voor mijn hoeveelheid boeken veel te klein.
Ik zou die muur eerst een kleurtje geven maar durfde het nietquote:Op vrijdag 3 december 2010 17:33 schreef loecje het volgende:
het geeft in ieder geval kleur aan de witte muur.
en verder.. tja smaak is verschillend. ik zou hem zelf niet gekocht hebben maar gekregen zou ik hem wel ophangen omdat ik de kleuren wel mooi vind.
quote:Op vrijdag 3 december 2010 17:20 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Jezus, hoeveel deo gebruik jij?
Ik heb zelf een Panasonic Viera, Marantz versterker en had de B&W 603 speakers, herkende je stijlquote:Op vrijdag 3 december 2010 19:31 schreef dynamiet het volgende:
Haha, nee die stonden al ergens in dit topic![]()
En het zijn daarnaast Paradigm studio speakers, het tafeltje van mijn versterker is een b&w sub
Die versterker heb je wel erg goed herkend!
Actieve frontspeakers zie je niet vaak!quote:Op vrijdag 3 december 2010 19:47 schreef JDx het volgende:
[..]
Ik heb zelf een Panasonic Viera, Marantz versterker en had de B&W 603 speakers, herkende je stijl(heb nu de Loewe L2A's)
Ik gebruik ze zelf passief hoor, maar heb ze tijdens een verbouwing wel eens actief gebruikt, alleen tv en die speakers ernaast, geen versterker nodig etc en toch goed geluid, maar we gaan offtopic hierquote:Op vrijdag 3 december 2010 19:53 schreef dynamiet het volgende:
[..]
Actieve frontspeakers zie je niet vaak!
Wat voor Marantz heb je? Ik heb zelf de SR-14mk2
Wat voor maat zoek je? Een 22 inch die voldoet aan je eisen kan je wel vinden voor <150-170 nieuw.quote:Op zaterdag 4 december 2010 15:43 schreef loecje het volgende:
ik ben ook wel opzoek naar een alles in 1 tv maar dan meer tv met vga aansluiting zodat mn pc er ook op kan. ik gebruik de pc enkel voor muziek, downloaden en films kijken, voor overige heb ik mn laptop. Pc gecombineerd met tv zou heel wat ruimte schelen en 1 scherm is ook een stuk goedkoper dan nieuw pc scherm + tv.
alleen 2 a 300euro heb ik echt niet over. budget is max 100euro.
misschien zoek ik niet goed of stel ik teveel eisen maar ik kan nog niet wat vinden. ik wil toch wel graag breedbeeld ivm films en niet te lompe bak...
digitale tv vind ik niet nodig, kost ook weer meer per maand en ik kijk amper tv. usb kan via pc, radio zit al op de kabel maar heb zelf ook voldoende muziek.
Op marktplaats staan die tv-kaarten er al op voor ongeveer 10 euro.quote:Op zaterdag 4 december 2010 16:10 schreef loecje het volgende:
22inch goed genoeg. de afstand tot tv is niet zo groot in een studentenkamer.
ja voor 150 kon ik ook wat vinden, maar zoveel heb ik ff niet.
ik ga denk ik maar eens 2e hands zoeken en anders dan moet ik nog ff een tijd door sparen.
tv-kaart in pc lees ik toch mindere dingen over. en die dingen kosten ook minimaal 50 euro dus kom ik nog op 150 totaal uit.
Over het algemeen gezien, hoe lang is lang wachten totdat je een beetje voorrang krijg voor een studio bij DUWO?quote:Op zaterdag 4 december 2010 18:19 schreef loecje het volgende:
ik denk dat de kans vrij klein is maar ik ken de situatie in Den Haag niet.
ik zou zeggen reageer gewoon dan zie je vanzelf op welke plaats je eindigt.
Ja, wou weten hoe het beetje in het algemeen ging, niet per se DUWO. Maar dat puntensysteem, hoe krijg je punten dan? Door eerder ingeschreven te staan of zijn er ook nog andere factoren?quote:Op zaterdag 4 december 2010 19:04 schreef loecje het volgende:
ik ben niet bekent met DUWO en ook niet in Den Haag dus kan daar geen uitspraken over doen.
voorrang krijg je sowieso niet. het is gewoon op basis van punten, gene met meeste punten krijgt de eerste bezichtiging.
Ah, bedankt voor de infoquote:Op zaterdag 4 december 2010 21:01 schreef loecje het volgende:
Het puntensysteem werkt overal weer net wat anders dus lees de regels van DUWO die moeten wel ergens op de site vermeld staan.
meestal is het puntensysteem dat je punten krijgt voor de tijd die je staat ingeschreven.
hier is dat 1 punt per maand maar dat verschilt nogal(zwolle weet ik bijvoorbeeld 2punten per 2 weken). verder zijn er zover ik weet geen extra punten te verdienen maar kan best zijn dat dat bij DUWO anders is.
op de site van DUWO staat ook veel info. onder andere hier: http://www.duwo.nl/eCache/DEF/1/727.html
Maar weer even off-topic: Je kan gewoon een zeer goedkope videokaart kopen op marktplaats <10 euro waar een composiet stekker op zit. Dan kan hij gewoon met een verloopje van een euro worden aangesloten via scartquote:Op woensdag 8 december 2010 14:07 schreef loecje het volgende:
ik denk dat dat een reactie is op mijn tv/ pc scherm verhaal.
vga -/- scart. ging dat maar zo makkelijk.
het kan wel, maar dan heb je een kastje a 100 euro nodig.
Dat is jammer.. Ben je nog op zoek naar een studio?quote:Op zondag 9 januari 2011 14:32 schreef loecje het volgende:
goed idee. helaas heb ik nog geen andere woonruimte dus nog ff geduld voor mijn foto's
er komen 5 woonblokken van elk 69 studio's. en ze zijn nu met de 3e begonnen.dus zijn ongeveer op de helftquote:Op zondag 9 januari 2011 17:09 schreef Mankatans het volgende:
Daar fiets ik elke dag langs.. worden dat 345 studio's?! volgens mij staan er momenteel nog maar een stuk of 100 max?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door loecje op 09-01-2011 17:20:23 ]
quote:Op zondag 9 januari 2011 17:14 schreef loecje het volgende:
[..]
er komen 5 woonblokken van elk 69 studio's. en ze zijn nu met de 3e begonnen.dus zijn ongeveer op de helft
verkijk je je toch goed op. ik dacht eerst ook wat een kleine dingen. maar 1 zo'n studio is toch 28m2. dat zie je niet als het op een vrachtwagen staat.In die laatste link ziet het er wel heel erg klein en krap uit! Terwijl ik weet dat het zo klein niet is, mijn eigen studio heeft zelfde formaat, iets andere indeling. Maar in die laatste link lijkt het alsof er nooit een tweepersoonsbed in zou passen (en dat lukt me hier prima).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En veel studio's die tegelijk opgeleverd worden maak je inderdaad meer kans. Zo kom ik ook aan de mijne.
Waar maak je die plaatjes?quote:Op vrijdag 22 oktober 2010 21:10 schreef RoOoYtJuH het volgende:
[..]
jij bedoelt zeg maar zoiets:
[ link | afbeelding ]
en dan ga ik er van uit dat de kledingkast een 6laads Malm kast is (die past daar kwa hoogte namelijk.)
Maar de maten kloppen, dus dan zou het volgens deze tekening al niet moeten passen. En als je in bed ligt kijk je tegen de lelijk acherkant van die kast aan?
Edit:
[ link | afbeelding ]
zoiets zou ook kunnen, maarja het zit dan allemaal wel HEEL krap op elkaar, denk niet dat het erg practisch word.
quote:Op zondag 9 januari 2011 17:14 schreef loecje het volgende:
[..]
er komen 5 woonblokken van elk 69 studio's. en ze zijn nu met de 3e begonnen.dus zijn ongeveer op de helft
verkijk je je toch goed op. ik dacht eerst ook wat een kleine dingen. maar 1 zo'n studio is toch 28m2. dat zie je niet als het op een vrachtwagen staat.Je hebt zeecontainers in vele maten, die je in Nederland vaak op een vrachtwagen ziet is een stuk kleiner geloof ikSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
kom daar regelmatig, mijn vriend woont daar in de buurtquote:Op maandag 10 januari 2011 20:46 schreef YskaFredriksson het volgende:
Dichtbij mij haha en je zit dicht bij Bram de Bloemenman al denk ik niet dat je snel op het Wielewaalplein komt
Ja Bloemen &zo hangt er tegenwoordig aan. Ja hij heeft niet zoveel bloemen momenteel maar dat is wel de basis.quote:Op maandag 10 januari 2011 21:00 schreef loecje het volgende:
[..]
kom daar regelmatig, mijn vriend woont daar in de buurt
Bram de Bloemenman, is dat dat hokje voor de spar?
Redelijk makkelijk in te delen zo te zienquote:Op maandag 10 januari 2011 22:36 schreef Dale. het volgende:
Mijn huidige kamer trouwens:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Schilderen is inmiddels gebeurt... vloer gaan we volgend weekend doen
Oppervlakte is trouwens 19,5m^2
Ik vind die Jumbo zo verschrikkelijk, ik kan er echt nooit iets vindenquote:Op maandag 10 januari 2011 20:38 schreef Lienekien het volgende:
loecje, je zit daar straks lekker centraal in de stad! Centrum vlakbij, Noorderplantsoen dichtbij, goede supermarkt (Jumbo) dichtbij!
Het zijn rechte schappen waar je een route doorheen kan lopen zonder iets te missen, met een (voor mij) logische indeling per gangpad. maar misschien komt het doordat ik er al 3,5 jaar mijn boodschappen doe.quote:Op maandag 10 januari 2011 22:52 schreef dynamiet het volgende:
[..]
Ik vind die Jumbo zo verschrikkelijk, ik kan er echt nooit iets vinden
Laminaatquote:Op maandag 10 januari 2011 22:44 schreef dynamiet het volgende:
[..]
Redelijk makkelijk in te delen zo te zienWat ga je op de vloeren leggen?
Ik woon ongeveer naast de jumbo dus ik ga in 99% van de tijd naar de Jumbo/Aldi. Heel soms kom ik nog bij de AH maar nooit bij de spar.quote:Op maandag 10 januari 2011 23:20 schreef loecje het volgende:
[..]
Het zijn rechte schappen waar je een route doorheen kan lopen zonder iets te missen, met een (voor mij) logische indeling per gangpad. maar misschien komt het doordat ik er al 3,5 jaar mijn boodschappen doe.
wel eens bij de spar op wielewaalplein geweest? dat is pas een ramp.
Ik woon iets groter maar ik dien maar liefst 200 euro te betalen als voorschot Gas, water en licht. (volgens mij veel te hoog)quote:Op dinsdag 18 januari 2011 13:38 schreef loecje het volgende:
ik kom net bij de open studio dag vandaan.
wat een blubber bende is het daar.
ze hebben wel vertraging opgelopen door de vorst. dus oplevering kan wat verlaat zijn(eerder maart dan februari).
verder niet heel veel wijzer geworden. ze kunnen geen indicatie geven hoeveel punten je moet hebben om in aanmerking te komen.
verder is het woonoppervlakte 23m2 ipv de eerder genoemde 28m2.
huur word ¤360 waarvan 13.50 servicekosten(glas- en onderhoudsfonds en complexbeheerder)
Voorschot water en elektra circa ¤75
dat voorschot lijkt mij wat veel... of verkijk ik mij daar zo op?
zal straks eens kijken of mijn foto's ergens op lijken. lastig foto's te maken in een kleine ruimte dat ook nog eens vol staat met mensen.
Toch lijkt mij 75 euro niet zo gek, zoals ik noemde was ik deze maand 55 euro voor electra kwijt en 8 euro voor water. Terwijl ik veel bij mijn ouders en vrienden was. en daarnaast werk ik 90% van de tijd op mijn laptop ipv computer en kook ik op gas.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 15:33 schreef Erwindeen het volgende:
Trouwens, om nog terug te komen op de electra en water kosten: is inderdaad veel te hoog! De bedragen die na jouw opmerking door mensen genoemd zijn, is inclusief gas en dat is verreweg het duurste. Aangezien de studios geen gas verbruiken en een duurzaam warmte systeem hebben, zal het daar lager uitkomen. Ken iemand die aan de antillenstraat woont in een studio en die is maximaal 50 euro kwijt. Dus je gaat wel weer wat terug zien aan het einde van de maand (onder voorbehoud uiteraard, want het verschilt natuurlijk wel of je zuinig bent (lees: verwarming aanlaten als je weggaat, etc etc.).
Misschien heel stom maar je krijgt daar toch huursubsidie voor?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 13:38 schreef loecje het volgende:
ik kom net bij de open studio dag vandaan.
wat een blubber bende is het daar.
ze hebben wel vertraging opgelopen door de vorst. dus oplevering kan wat verlaat zijn(eerder maart dan februari).
verder niet heel veel wijzer geworden. ze kunnen geen indicatie geven hoeveel punten je moet hebben om in aanmerking te komen.
verder is het woonoppervlakte 23m2 ipv de eerder genoemde 28m2.
huur word ¤360 waarvan 13.50 servicekosten(glas- en onderhoudsfonds en complexbeheerder)
Voorschot water en elektra circa ¤75
dat voorschot lijkt mij wat veel... of verkijk ik mij daar zo op?
zal straks eens kijken of mijn foto's ergens op lijken. lastig foto's te maken in een kleine ruimte dat ook nog eens vol staat met mensen.
ja je krijgt huursubsidie, net uitgerekend en ik kom op 148 euro uit (<23).quote:Op dinsdag 18 januari 2011 15:41 schreef princess-a het volgende:
[..]
Misschien heel stom maar je krijgt daar toch huursubsidie voor?ik wil wel een kansje wagen en me snel inschrijven, in het kader van je weet maar nooit
ik vond het heel erg meevallen met de drukte. ik kon rustig mijn vragen stellen en er was ruimte om foto's te maken. maar misschien kwam die drukte nog toen ik weg was...quote:Op dinsdag 18 januari 2011 15:59 schreef dynamiet het volgende:
Veel interesse voor woonstudios bodenterrein.
bij 24jaar kan het idd ook. maar voor jonger dan 23 staat er denk ik speciaal bij omdat je dan maar een max huur van ¤ 360 mag hebbenquote:Op dinsdag 18 januari 2011 19:49 schreef Cerbie het volgende:
"Huurtoeslag mogelijk voor jongeren tot 23 jaar"
Lijkt me dat je als 24-jarige ook nog wel huurtoeslag krijgt. Andersom kan het wel zo zijn. Wel leuke studios zo te zien![]()
De stad wil 5000 woningen voor jongeren bouwenquote:
Dat is nog steeds een geweldige prijs voor zo iets in Groningenquote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:58 schreef Erwindeen het volgende:
Ah, je hebt gelijk inderdaad, zie nu ook waar de fietsenhokken komen. (zat constant te denken aan antillenstraat waar het tussen de studios inkomt. Dit is wel beter, en beveiligd achter een deur en mooie groenvoorzieningen tussen de studios. Perfect zo).
Dat tot 23jaar was een foutje zei die man tegen mij. Ben zelf al 23, dus stond daar ook echt van te kijken. Maar hij had een typfout gemaakt. Zowel mensen onder de 23 als boven de 23 krijgen gewoon huurtoeslag.
Denk alleen wel, al met al, dat het totaalplaatje wel rond de 340/350 komt te liggen.
oke ik heb gemiddelde inboedel van nibud gepakt. heb me er verder nog niet in verdiept. waar ben je verzekert als ik vragen mag?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 22:17 schreef dynamiet het volgende:
Ik betaal voor mijn inboedelverzekering 38 euro per jaar (dus maar 3,2 euro per maand) en ben verzekerd tot 28k¤
spaarrekening van meer dan 4k heb ik niet... ik had de proefberekening van de gemeente al gevonden. ik kom volgens daar wel in aanmerking.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 22:34 schreef dynamiet het volgende:
Let er wel even op dat je voor kwijtschelding gemeentelijke belasting niet meer dan 5000 euro bezittingen mag hebben. Dus mochten je ouders een spaarrekening voor je hebben met 4k en mocht je zelfs nog 1k Spaargeld hebben dan zit je er officieel overheen. Ook andere waardevolle bezittingen dien je op te geven.
Via http://www.verzekeringssite.nl/ bij London verzekeringen.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 22:37 schreef loecje het volgende:
[..]
oke ik heb gemiddelde inboedel van nibud gepakt. heb me er verder nog niet in verdiept. waar ben je verzekert als ik vragen mag?
[..]
Ik vind die proefberekening lastig in te vullen omdat ik totaal geen vast inkomen heb, Zal je dan dienen in te vullen het maximale wat je misschien verdient?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 22:38 schreef loecje het volgende:
spaarrekening van meer dan 4k heb ik niet... ik had de proefberekening van de gemeente al gevonden. ik kom volgens daar wel in aanmerking.
voor kwijtschelding denk ik ff bij de gemeente langs gaan. dan helpen ze je wel met invullen(bij andere dingen wel dus hierbij vast ook wel), als je zelf alvast loonstrookjes en al die dingen die gevraagd worden meeneemt kan je het daarna direct inleverenquote:Op dinsdag 18 januari 2011 22:46 schreef dynamiet het volgende:
[..]
Ik vind die proefberekening lastig in te vullen omdat ik totaal geen vast inkomen heb, Zal je dan dienen in te vullen het maximale wat je misschien verdient?
ik begin ook enthousiast te worden (dat was vast niet te missenquote:Op dinsdag 18 januari 2011 22:44 schreef Erwindeen het volgende:
Haha, had dit topic al eens vaker in de gaten gehouden met betrekking tot opheldering over het bodenterrein. Voor de rest post hier bijna nooit iemand meer de laatste maand(en). Wat mij betreft wel prima dat we hier een beetje discussieren lijkt me. Ook wel handig voor de mensen die bepaalde zaken nog niet goed voor ogen hebben.
Ga er zelf waarschijnlijk ook niet heel erg lang wonen. Het is meer om mijn studie aan de RUG af te maken (psychologie) en daarna ga ik denk ik samen met mijn vriendin (die over een jaar ook al klaar is met haar rechtenstudie). Dus wordt denk ik max 2jaar ofzo.
Toch moet ik zeggen dat ik erg enthousiast erover ben geworden. Het ziet er zeer gelikt uit (haha, mooi woord: 'gelikt' in deze context) en het is allemaal splinternieuw. Sowieso wel fijn om ook eens te weten om daadwerkelijk alles voor jezelf te hebben! heerlijk.... Grote tegenvaller was dan ook dat het pas in maart/april wordt, hoopte echt er in februari in te mogen.
quote:Op dinsdag 18 januari 2011 22:38 schreef loecje het volgende:
pff wat een lappen tekst worden hier getypt. misschien apart topic over bodenterrein maken? of zal dit topic dan doodbloeden?
Kan ook zo zijn dat mensen hier hun kamer niet posten omdat ze het gevoel hebben dat het daar niet meer over gaat? Ik post al ruim 3 jaar in deze reeks maar vind het ook wel veel over die bouw in Groningen gaan (ook al vroeg ik er vanmiddag zelf iets over) waardoor ik vaak het topic aanklik, en snel weer wegklik. Juist foto's enzo zijn leuk om te zien, die lappen tekst zijn niet zo boeiendquote:
ik had op volg topic gedrukt om indrukken te krijgen van andere studentenkamers, niet voor een lulverhaal over groningen studiosquote:
je wilt geen indruk krijgen van mijn (hopelijk)toekomstige kamer.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 23:38 schreef swarmahoer het volgende:
[..]
ik had op volg topic gedrukt om indrukken te krijgen van andere studentenkamers, niet voor een lulverhaal over groningen studios
/2 cents
quote:Op dinsdag 18 januari 2011 23:16 schreef princess-a het volgende:
[..]
Kan ook zo zijn dat mensen hier hun kamer niet posten omdat ze het gevoel hebben dat het daar niet meer over gaat? Ik post al ruim 3 jaar in deze reeks maar vind het ook wel veel over die bouw in Groningen gaan (ook al vroeg ik er vanmiddag zelf iets over) waardoor ik vaak het topic aanklik, en snel weer wegklik. Juist foto's enzo zijn leuk om te zien, die lappen tekst zijn niet zo boeiend
Zou me er zelf niet door geremd voelen maar wat mij betreft mogen Loecje en haar volgers/meeposters ook een los topic openen.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 23:38 schreef swarmahoer het volgende:
[..]
ik had op volg topic gedrukt om indrukken te krijgen van andere studentenkamers, niet voor een lulverhaal over groningen studios
/2 cents
Ik woon zelf ook aan het CIBOGA terrein maar ik verwacht niet veel overlast. De meeste bouwwerkzaamheden zijn gestopt wegens de economische crisis en de bouwwerkzaamheden die wel doorgaan komen op de parkeerkelder.quote:Op woensdag 19 januari 2011 23:42 schreef Apogist het volgende:
Ben zelf ook gaan kijken bij die studio's op het bodenterrein in Groningen. Ik vond ze zelf redelijk ruim, en de afwerking was ook beter dan die ander containerwoningen in groningen. Verder is de locatie natuurlijk prima al vraag ik me wel af hoe het zit met de bouwactiviteiten erom heen.
Op het ciboga terrein zijn ze al druk aan het bouwen, en het UMCG wil ook uitbreiden en daarvoor moeten ze die toren/gebouwen er vlak naast slopen.. Volgens mij zit je de komende jaren tussen de bouw en sloop activiteiten, lekker ook met al dat heien.
Haha, De standaard Ikea wand fotoquote:Op donderdag 20 januari 2011 20:43 schreef ainoo het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
alleen zijn de eerste 3 foto's gespiegeld .. maar daar gaat het niet om:p
haha ja amsterdam hequote:Op donderdag 20 januari 2011 22:21 schreef dynamiet het volgende:
[..]
Haha, De standaard Ikea wand foto
Leuk zegquote:Op donderdag 20 januari 2011 20:43 schreef ainoo het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
alleen zijn de eerste 3 foto's gespiegeld .. maar daar gaat het niet om:p
dankjewel! ik heb best wel een vierkante kamer, redelijk ruim. maar gewoon slaapkamer en woonkamer in 1 en ik wilde er toch een beetje een woonkamer idee van maken door idd mn bed beetje te verstoppen achter een divider kast. die van de ikea heb je in allerlei maten . deze was perfect , gewoon niet te hoog doen omdat je kamer dan wel hokkerig wordt en omdat je er er beetje doorheen kan kijken ziet je kamer er ook niet kleiner uit (haha je moest eens weten hoe lang ik over alles heb nagedacht .. na een jaar is ie eindelijk helemaal af . alleen de bank krijgt nog een zwarte hoes)quote:Op donderdag 20 januari 2011 22:37 schreef loecje het volgende:
zijn best leuke foto's voor een leuke prijs.
jammergenoeg zijn ze er niet van Groningen.
leuke kamer!
ik kan zo ook beetje inschatten wat het effect van een expedit kast naast je bed is. wil ook zoiets doen maar vind het zo lastig in te schatten hoe hokkerig het daarmee word.
maar als ik dat bij jou zo zie dan valt dat heel erg mee.
Een bank hebben is wel ideaal! Lekker op liggen tijdens het leren etcquote:Op donderdag 20 januari 2011 22:44 schreef ainoo het volgende:
[..]
dankjewel! ik heb best wel een vierkante kamer, redelijk ruim. maar gewoon slaapkamer en woonkamer in 1 en ik wilde er toch een beetje een woonkamer idee van maken door idd mn bed beetje te verstoppen achter een divider kast. die van de ikea heb je in allerlei maten . deze was perfect , gewoon niet te hoog doen omdat je kamer dan wel hokkerig wordt en omdat je er er beetje doorheen kan kijken ziet je kamer er ook niet kleiner uit (haha je moest eens weten hoe lang ik over alles heb nagedacht .. na een jaar is ie eindelijk helemaal af . alleen de bank krijgt nog een zwarte hoes)
Ik heb nu wel een bank, maar zoals ik hem gebruik is het meer een bedquote:Op donderdag 20 januari 2011 23:08 schreef loecje het volgende:
4x4 is mooie formaat. ik heb nu nog geen ruimte voor een expedit maar wil die kast al heel lang en hij gaat er komen ook.
ik dacht al bij die witte bank, oei hoe hou je dat schoon en netjes. maar dat gaat dus zwart worden.
Bank heb ik nu ook niet, zit altijd op mn bed. of netjes aan mn bureau/eettafel
Denk dat je dan beter opklapstoelen kan gebruiken, zo'n zitzak neemt best veel ruimte in beslag.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 17:56 schreef JDx het volgende:
Heeft er ook iemand ervaring met zitzakken, zit dat wat? Van die beanbags, lijkt me ook wel handig, kan je makkelijk wegstoppen en weer neerleggen als je een zitplek tekort komt.
Achja, bouw projecten lopen altijd erg uit. Mijn plekje waar ik nu zit liep ook 4 maanden uit waardoor ik 8 weken in de bezemkast (1,9*1,9m) van vrienden moest slapen.quote:Op maandag 24 januari 2011 16:38 schreef loecje het volgende:
de studio's zouden vandaag (week 4) op woningnet staan.
maar helaas...
Gedeelde woonruimte van 2,5x2m? ik neem in ieder geval niet aan dat je met ze 3e slaapt in een ruimte van 2,5x2?quote:Op maandag 24 januari 2011 17:08 schreef loecje het volgende:
gelukkig is mijn huidige kamer wat groter. word alleen een beetje gek hier van stuiterende kinderen die vervelend word en van de kleine ruimte (leven met zn 3e op een kamer van 2,5 bij 2)
mijn kamer is 16m2 dat is zeg maar de master bedroom die mijn studentenkamer is.quote:Op maandag 24 januari 2011 17:13 schreef dynamiet het volgende:
[..]
Gedeelde woonruimte van 2,5x2m? ik neem in ieder geval niet aan dat je met ze 3e slaapt in een ruimte van 2,5x2?
Kookt die Hopspita ook gewoon voor jou?quote:Op maandag 24 januari 2011 17:17 schreef loecje het volgende:
[..]
mijn kamer is 16m2 dat is zeg maar de master bedroom die mijn studentenkamer is.
boven de woonkamer is een kleine vide waar mijn hospita slaapt.
de logeerkamer is 2,5x2m en daar slaapt de dochter van mijn hospita met 2 kinderen. past allemaal net. ze woont hier tijdelijk ivm scheiding.
natuurlijk heb je dan ook nog de woonkamer/eetkamer(maak ik geen gebruik van) maar daar is niet echt speel ruimte waarbij je je energie kwijt kan raken.
Ik wou bijna zeggen dat ze bij de aldi een inductiekookplaat hebben liggen voor 65 euro, toen bedacht ik mij pas dat je straks lekker je eigen keuken hebt.quote:Op maandag 24 januari 2011 17:45 schreef loecje het volgende:
nej, ik heb eigenlijk helemaal niets met mijn hospita te maken behalve dat we in hetzelfde huis wonen.
ik heb alles op mijn kamer. koelkast, combi magnetron en grilplaat en mijn kookspullen/voorraad.
ongeveer 1x in de week kook ik in de keuken. (hele pan en dat in porties invriezen).
rest van de dagen eet ik iets uit de vriezer, bak ik dingen op de grill(daar kan je echt heel veel mee) of eet ik bij mn vriend.
ik mag wel dagelijks in de keuken komen hoor. maar de keuken staat zo vol, niet altijd even schoon(een studentenkeuken is er niets bij) daar heb ik geen zin in.
Inductie is wel erg fijn! En de investering qua pannen is éénmalig. Die plaat van de Aldi is 3500watt dacht ik.quote:Op maandag 24 januari 2011 18:37 schreef loecje het volgende:
ik ben nu al dingen aan het inkopen voor straks. maar het is niet bekent hoeveel watt een kookplaat max mag zijn. ik vermoed dat er een aparte groep voor is aangezien er groot kookplaat op een stekkerdoos stond.
maar inductie lijkt me niet zo handig. dan moet ik nieuwe pannen kopen enzo.
dus het gaat toch elektrisch worden.
Ik heb dat ook, nu ik echt mijn eigen keuken heb merk je opeens hoeveel je eigenlijk mist.quote:Op maandag 24 januari 2011 19:14 schreef loecje het volgende:
gas is nog fijner maar helaas.
investering in pannen is maar eenmalig maar er zijn meer dingen die gekocht moeten worden als ik een studio heb. ik kan dan niet meer zomaar allerlei spullen lenen dus moet het zelf aanschaffen.
2 pits elektrisch dat gaat het worden. veel 2e hands te vinden dus moet goed komen.
ik moet dan maar wennen aan elektrisch:(
Dat is alleen een kwestie van even lijstje maken en naar de supermarkt.quote:Op woensdag 26 januari 2011 16:37 schreef xmisterx het volgende:
Woon sinds een tijdje ook op mezelf, heel leuk!
Erger me alleen kapot aan het feit dat ik alle basisdingen dus nog niet heb zoals bv peper en zout!:P
Heb vandaag een verfje gehaald, leisteengrijs! Ik zal binnenkort eens wat foto's plaatsen van m'n kamertje!
In me hoofd wel al ongeveer maar heb nog niets op papier staan. Iig heb ik alles al, heb al eerder op kamers gezeten. Denk alleen dat ik me bed ga uitbreiden en een bankstel erbij ga kopen. Deze nieuwe kamer is namelijk iets groter als me vorige namelijk. Bed en bureau komen iig bij het raam te, links en rechts.quote:Op woensdag 26 januari 2011 17:56 schreef loecje het volgende:
Dale, die vloer erin dat oog gelijk veel mooier. ziet er lichter uit nu.
weet je al hoe je het gaat inrichten?
Hahaha maak je niet ongerust hoorquote:Op woensdag 26 januari 2011 23:19 schreef loecje het volgende:
misschien is dat tik van mij hoor om alles al helemaal uitgedacht te hebben.
ik heb mijn huidige kamer al 3 verschillende opstellingen gehad in de 3jaar dat ik hier woon.
en dan eerst alles uittekenen met floorplanner anders blijf ik schuiven
en heb nu ook al in mn kop (en stiekem al op papier) staan hoe ik die studio zou kunnen inrichten.
quote:Op woensdag 26 januari 2011 17:19 schreef Dale. het volgende:
Update van: Studentenkamers #13
(-: ondertussen geverfd, laminaat gelegd en gordijnen opgehangen.Hmm, door jou denk ik er aan dat ik mijn plintjes ook nog even moet gaan leggen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Bijna 3 maanden, ik moet ook nog de gordijnen ophangenquote:Op donderdag 27 januari 2011 11:43 schreef loecje het volgende:
hoelang woon je er al dynamiet?
het kan erger: ik zou hier laminaat gaan leggen als ik er langer dan een half jaar bleef wonen (zou een tijdelijke kamer zijn) inmiddels woon ik er al heel wat langer en het zeil ligt er nog steeds.
Haha, ik weet nog toen ik net op mezelf woonde. Kwam een meisje bij me eten (soort housewarmingdate) waar ik al jaren gek op was.quote:Op woensdag 26 januari 2011 16:37 schreef xmisterx het volgende:
Woon sinds een tijdje ook op mezelf, heel leuk!
Erger me alleen kapot aan het feit dat ik alle basisdingen dus nog niet heb zoals bv peper en zout!:P
Heb vandaag een verfje gehaald, leisteengrijs! Ik zal binnenkort eens wat foto's plaatsen van m'n kamertje!
Ik had precies het zelfde, eerste week dat ik hier woonde zou ik koken voor een meisje wat ik nog maar één keer eerder had ontmoet. Dus ik alles netjes in huis gehaald, was ze er dacht ik opeens kut de ovenschotel ligt nog bij mijn oudersquote:Op donderdag 27 januari 2011 12:39 schreef JDx het volgende:
[..]
Haha, ik weet nog toen ik net op mezelf woonde. Kwam een meisje bij me eten (soort housewarmingdate) waar ik al jaren gek op was.
Mja, kreeg de blikken niet open (geen blikopener) en de fles wijn niet (geen kurketrekker), leuke avond
Haha, ja dan is de avond echt een toppertje!quote:Op donderdag 27 januari 2011 12:39 schreef JDx het volgende:
[..]
Haha, ik weet nog toen ik net op mezelf woonde. Kwam een meisje bij me eten (soort housewarmingdate) waar ik al jaren gek op was.
Mja, kreeg de blikken niet open (geen blikopener) en de fles wijn niet (geen kurketrekker), leuke avond
Haha, Morgen even naar de supermarkt.quote:Op donderdag 27 januari 2011 16:54 schreef xmisterx het volgende:
[..]
Haha, ja dan is de avond echt een toppertje!
Heb morgenavond mijn housewarming, ik hoop dat als er flessen wijn meekomen ze draaidoppen hebben!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |