abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86836136
Welkom bij deel 13 van het topic 'Studentenkamers'!
Dit topic betreft informatie en foto\'s van voormalige studenten. Studenten variëren nogal qua inrichting van hun eigen studentenkamer. In dit topic wordt een vervolg aangeboden op de vorige delen. Men kan hier goed een beeld krijgen wat een gemiddelde student qua kosten kwijt is en hoe een studentenkamer eruit kan zien.

Enkele voorgaande topics:
Deel 1: Studentenkamers
Deel 2: Studentenkamers #2
Deel 3: Studentenkamers #3
Deel 4: Studentenkamers #4
Deel 5: Studentenkamers #5
Deel 6: Studentenkamers #6
Deel 7: Studentenkamers #7
Deel 8: Studentenkamers #8
Deel 9: Studentenkamers #9
Deel 10: Studentenkamers #10
Deel 11: Studentenkamers #11
Deel 12: Studentenkamers #12

Enkele foto's uit het vorige deel:

Memento-Mori's appartementje in Casa Confetti

SiETSKE's kamer:

De kamer van Edwinuss:

Ewelina's studio:

[ Bericht 8% gewijzigd door Vonkenboer op 25-09-2010 19:13:50 ]
  Moderator zaterdag 25 september 2010 @ 19:13:27 #2
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_86837343
Ik heb de foto's in de op weer werkend gemaakt en een paar typo's eruit gehaald.
Probeer ipv url tags img tags te gebruiken dan zijn de foto's allemaal direct zichtbaar zonder dat men er op hoeft te klikken.
pi_86871691
Hopelijk in dit topic weer veel nieuwe foto's!

Ik zit nu tijdelijk in een kamer van <4m^2 ik zal er van de week een foto van maken. Mijn bed is normaal al groter (4,1m^2) O-)
pi_86884676
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 19:13 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik heb de foto's in de op weer werkend gemaakt en een paar typo's eruit gehaald.
Probeer ipv url tags img tags te gebruiken dan zijn de foto's allemaal direct zichtbaar zonder dat men er op hoeft te klikken.
Ik ga toch niet zo'n hele OP schrijven joh. Ik heb gewoon de vorige gekopieerd. Heb wel iets beters te doen!

Gaat huurcontract wel vaker via de post?
pi_86884732
quote:
Op zondag 26 september 2010 19:55 schreef dynamiet het volgende:
Hopelijk in dit topic weer veel nieuwe foto's!

Ik zit nu tijdelijk in een kamer van <4m^2 ik zal er van de week een foto van maken. Mijn bed is normaal al groter (4,1m^2) O-)
Ik ben benieuwd.
pi_86953419
Nou laat ik ook eens mee doen :)

De slaapkamer

Die staan rechts voor het bed onder de schuine kant

Kledingkast zonder deuren ivm schuin stuk. De bedoeling was om ze af te zagen zodat het zou passen, maar dat werkt niet met die andere 2 deuren.

Stukje woonkamer

Andere kant van de woonkamer

Keuken (en ja, te lui om de vaat af te drogen en op te ruimen :') )
pi_86955190
Even meelezen weer, we hebben hier alles opnieuw ingericht. Helaas is de camera kapot -O-
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_86968237
quote:
Op zondag 26 september 2010 23:53 schreef Borkydude het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd.
De komende 4-5 weken ben ik nog op de volgende kamer te vinden (3 avonden per week en alleen slapen)

pi_86974169
Mooie bezemkast. Wat voor verhaal zit erachter?

Mijn keuken is groter dan dat :@
pi_86986500
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:39 schreef Cerbie het volgende:
Mooie bezemkast. Wat voor verhaal zit erachter?

Mijn keuken is groter dan dat :@
Mijn nieuwbouwappartement zou volgens de makelaar 4 weken geleden worden opgeleverd dus mooi voor het academisch jaar. De oplever datum is alleen uitgesteld tot 1 november.

Tot dan mocht ik gelukkig slapen in de "bezemkast" van mijn vrienden die een appartement hebben in Groningen.
pi_86988733
quote:
Op woensdag 29 september 2010 16:55 schreef dynamiet het volgende:

[..]

Mijn nieuwbouwappartement zou volgens de makelaar 4 weken geleden worden opgeleverd dus mooi voor het academisch jaar. De oplever datum is alleen uitgesteld tot 1 november.

Tot dan mocht ik gelukkig slapen in de "bezemkast" van mijn vrienden die een appartement hebben in Groningen.
Dat is nog wel geluk hebben dan, vervelend van die vertraagde oplevering :X

Ben benieuwd naar de foto's van je appartement. :)
pi_86991349
Morgen tussen twee colleges door maar eens beginnen met schilderen en plinten leggen! :9
pi_87047596
Ik ga na 8 jaar in een huis te hebben gewoond in Emmen, dinsdag kijken naar een kamer in Utrecht (om te beginnen), zal wel enorm wennen worden, heb nu 2 verdiepingen en 3 slaapkamers :P

Maar als het wat wordt, ga ik er zeker iets moois van maken!
pi_87052182
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 00:45 schreef JDx het volgende:
Ik ga na 8 jaar in een huis te hebben gewoond in Emmen, dinsdag kijken naar een kamer in Utrecht (om te beginnen), zal wel enorm wennen worden, heb nu 2 verdiepingen en 3 slaapkamers :P

Maar als het wat wordt, ga ik er zeker iets moois van maken!
Wat voor kamer en waar?
pi_87054497
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 10:12 schreef Borkydude het volgende:

[..]

Wat voor kamer en waar?
Ga kijken naar eentje in Zuilen en eentje vlak achter de jaarbeurs. Gewoon kamertjes van 20m2, paar honderd euro all-in. Verder alles gedeeld. Zal wel wennen worden, maar 2 huizen is onmogelijk, dus dan eerst maar een huis en een kamer, als het bevalt later op zoek naar huis of appartement in Utrecht.

Ps. ik ken er verder ook helemaal niemand, dus wordt nog wat ;)
pi_87086488
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:24 schreef JDx het volgende:

[..]

Ga kijken naar eentje in Zuilen en eentje vlak achter de jaarbeurs. Gewoon kamertjes van 20m2, paar honderd euro all-in. Verder alles gedeeld. Zal wel wennen worden, maar 2 huizen is onmogelijk, dus dan eerst maar een huis en een kamer, als het bevalt later op zoek naar huis of appartement in Utrecht.

Ps. ik ken er verder ook helemaal niemand, dus wordt nog wat ;)
Zuilen sowieso niet gast. G to the hetto.
pi_87093603
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 00:38 schreef Borkydude het volgende:

[..]

Zuilen sowieso niet gast. G to the hetto.
Ok, mja ik ben wel een Ghetto type :'(

Maar goed, denk dat ik sowieso kies voor centrum, kan ik mn auto verkopen.
pi_87100708
Leuk, nieuwe foto's ^O^
pi_87109769

Woonkamer, maar wil hem beetje opknappen.. heb er nu een verzameling gratis meubels instaan, wil er sowieso een mooie zwarte bank inzetten en 2 lounge stoelen. Slaapkamer en andere kamers volgen nog.

[ Bericht 1% gewijzigd door NeverNooitVriendje op 02-10-2010 19:52:07 ]
pi_87110790
picca is stuk
pi_87110952
Nu niet meer, als het goed is (Heb vodafone usb internet stick, en dat ding doet altijd rare ipdingen ervoor zetten)
pi_87122174
Is dat nog wel een studentenkamer, met meer dan een kamer+slaapkamer?
pi_87128034
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 19:16 schreef NeverNooitVriendje het volgende:
[ afbeelding ]

Woonkamer, maar wil hem beetje opknappen.. heb er nu een verzameling gratis meubels instaan, wil er sowieso een mooie zwarte bank inzetten en 2 lounge stoelen. Slaapkamer en andere kamers volgen nog.
vind het keurige 'gratis' meubels anders :)
heb je meer foto's?
pi_87756358
Hier dan na een half jaar zoeken mijn kamer!
Zit er nog geen week in, dus alles is nog niet helemaal klaar enzo. Komen nog wat dingen in te staan, even als een nieuwe tv etc. Alleen ik vind de indeling niet erg practisch. Iemand ideeën? Mag ook wel wat voor gekocht worden evt!

Met prive koelkast:

Nou kom maar op! :D
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
pi_87761156
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:55 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Hier dan na een half jaar zoeken mijn kamer!
Zit er nog geen week in, dus alles is nog niet helemaal klaar enzo. Komen nog wat dingen in te staan, even als een nieuwe tv etc. Alleen ik vind de indeling niet erg practisch. Iemand ideeën? Mag ook wel wat voor gekocht worden evt!

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Met prive koelkast:
[ afbeelding ]

Nou kom maar op! :D
Leuke kamer :D
Ik denk dat je het nu wel het meest praktisch hebt ingericht! Vroeg me af of je nog van plan was wat in die hoek te zetten tussen je bed en de wastafel? Heb je trouwens ook ruimte voor eventuele boeken en kleding?
It's up to me now, turn on the bright lights..
  FOK!fotograaf woensdag 20 oktober 2010 @ 19:20:07 #26
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_87764351
Leuke kamer, goed ingericht! Maar mis je inderdaad geen (kleding)kasten?
pi_87767239
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 17:54 schreef C-Politan het volgende:

[..]

Leuke kamer :D
Ik denk dat je het nu wel het meest praktisch hebt ingericht! Vroeg me af of je nog van plan was wat in die hoek te zetten tussen je bed en de wastafel? Heb je trouwens ook ruimte voor eventuele boeken en kleding?
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 19:20 schreef Chemiu het volgende:
Leuke kamer, goed ingericht! Maar mis je inderdaad geen (kleding)kasten?
Haha :P hier heb je het antwoord op je vraag, tussen het bed en de wastafel wil ik een kledingkast neerzetten. Dacht dat ik die had meegenomen bij Ikea, bleek dus dat ik die was vergeten te pakken :')

Er moeten ook nog stoelen komen voor bij de tafel, en de tv wordt nog vervangen door een flatscreen die aan de muur komt, waardoor ik hopelijk iets meer ruimte krijg!

Is het niet wat om het bed op een andere plek of zo neer te zetten?
pi_87768051
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 20:14 schreef RoOoYtJuH het volgende:

[..]

[..]

Haha :P hier heb je het antwoord op je vraag, tussen het bed en de wastafel wil ik een kledingkast neerzetten. Dacht dat ik die had meegenomen bij Ikea, bleek dus dat ik die was vergeten te pakken :')

Er moeten ook nog stoelen komen voor bij de tafel, en de tv wordt nog vervangen door een flatscreen die aan de muur komt, waardoor ik hopelijk iets meer ruimte krijg!

Zou ik niet doen. Je hebt nu je woongedeelte bij je ramen en je slaapgedeelte bij de muur, vind ik de beste manier voor een studentenkamer. Het daglicht zoveel mogelijk benutten voor al je woonactiviteiten, de rest voor slapen en opbergen.

En hopelijk iets meer ruimte? Volgens mij heb je al een ruime kamer, wilde dat ik dat had :(
I reject reality and substitute my own
pi_87768344
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 20:14 schreef RoOoYtJuH het volgende:

[..]

[..]

Ik zou je bed gewoon op die plek laten. Zo heb je nog veel loopruimte in t midden. :)
It's up to me now, turn on the bright lights..
pi_87770060
Ik had het bed dwars gezet en een kledingkast er langs. Dan kan je link + rechts je bed uit en gebruik je die kant optimaal. Aangezien je kamer volgens mij breed zat is kan dat makkelijk. En dan je bureau langs de kant van het raam, daar waar nu je bank staat. En dan je bank er tegenaan (dus bank verder naar links toe, dichter bij de TV, en dan het bureau er tussen zetten.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 21:29:21 #31
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_87771123
dit topic is me nog nooit eerder opgevallen en nu moet ik opeens 12 voorgaande deeltjes teruglezen...
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_87772398
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 21:08 schreef Puala het volgende:
Ik had het bed dwars gezet en een kledingkast er langs. Dan kan je link + rechts je bed uit en gebruik je die kant optimaal. Aangezien je kamer volgens mij breed zat is kan dat makkelijk. En dan je bureau langs de kant van het raam, daar waar nu je bank staat. En dan je bank er tegenaan (dus bank verder naar links toe, dichter bij de TV, en dan het bureau er tussen zetten.
Dit is een echte!
pi_87775686
quote:
Ik ga morgen eens een plannetje maken, moet jij even zeggen of het klopt!
pi_87776621
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 22:55 schreef RoOoYtJuH het volgende:

[..]

Ik ga morgen eens een plannetje maken, moet jij even zeggen of het klopt!
probeer anders eens met www.floorplanner.com daarmee alle maten goed invoeren. dat is ff werk maar daarna kan je eindeloos schuiven.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 11:03:09 #35
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_87785788
Veel leuke kamer[tje]s maar ik vraag me bij het zien van de meeste echt ernstig af waar alle spullen zijn.
Opgeruimd is fijn maar ik zie weinig opbergruimte voor bijv. boeken, cd's, dvd's, kleding, benodigheden voor hobbies/sporten, schoolspullen [het zijn tenslotte studentenkamers] , etc.

Ik woon ondertussen al weer jaren in een appartement ipv een kamer maar wij [mn vriend en ik] hebben een hele studeerkamer met kasten tot het plafond zodat we al onze spullen kwijt kunnen.
an urge to help mankind overcomes me
pi_87788119
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 11:03 schreef saaw het volgende:
Veel leuke kamer[tje]s maar ik vraag me bij het zien van de meeste echt ernstig af waar alle spullen zijn.
Opgeruimd is fijn maar ik zie weinig opbergruimte voor bijv. boeken, cd's, dvd's, kleding, benodigheden voor hobbies/sporten, schoolspullen [het zijn tenslotte studentenkamers] , etc.

Ik woon ondertussen al weer jaren in een appartement ipv een kamer maar wij [mn vriend en ik] hebben een hele studeerkamer met kasten tot het plafond zodat we al onze spullen kwijt kunnen.
Ik heb een compleet huis met 2 verdiepingen, grote woonkamer en 3 slaapkamers, maar ik heb maar 2 kastjes in het hele huis. Kledingkast met paar kleren en een kastje in de gang met plastic zakken, wat kabels en wat oude cd's.

Eigenlijk is dat kastje ook overbodig, zit alleen troep in.

Ojah, heb nog een fietsenschuurtje daar ligt een gereedschapskist met een zaag, hamer en boor :P je moet niet alles bewaren! ;)
pi_87789381
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 23:17 schreef loecje het volgende:

[..]

probeer anders eens met www.floorplanner.com daarmee alle maten goed invoeren. dat is ff werk maar daarna kan je eindeloos schuiven.
Ja, heb ik al gedaan staat nu nog in deze opstelling. Als ik even tijd heb zal ik het eens aanpassen, kijken of dat wat is.

quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 11:03 schreef saaw het volgende:

Dat vraag ik mezelf ook af, heb namelijk al mijn troep op de grond liggen :{ weet alleen geen leuke kastjes ofzo.
pi_87789555
ik heb ook maar 3 kastjes. 2x kastje van 70x30x120. waarvan een voor keukenspul en voorraad andere is kleding. en dan nog een klein kastje (ikea ps locker) met schoolspul, schoonmaakspul en overig.
toiletspuleln staan op een plank. thats it.

met weinig ruimte kan je ook weinig troep verzamelen.
pi_87789590
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 12:57 schreef RoOoYtJuH het volgende:

[..]

Ja, heb ik al gedaan staat nu nog in deze opstelling. Als ik even tijd heb zal ik het eens aanpassen, kijken of dat wat is.
[..]

Dat vraag ik mezelf ook af, heb namelijk al mijn troep op de grond liggen :{ weet alleen geen leuke kastjes ofzo.
misschien straks onder je tv een laag kastje? je hebt in die hoek nu nog ruimte zat.
pi_87810159
het idee van puala klinkt goed, ben benieuwd hoe het er dan uitziet.

Voor storage misschien de ikea trones schoenenkast 3 stuks voor 29,95 over de hele breedte (waar de tv staat), opbergruimte/dressoir ineen, ik gebruik ze voor van alles, van handdoekjes,sokken tot tijdschriften, post etc. Op marktplaats zijn misschien ook nog wel de witte kleur te krijgen.

*edit*

oh en een plaid voor over je bed met een paar extra kussens = extra zitplaatsen.

voor achter de schuine wand, die deurtjes, opbergboxen op wieltjes voor alles "zooi" die je niet in zicht wilt hebben.

[ Bericht 17% gewijzigd door cherryB op 22-10-2010 14:33:05 ]
pi_87846365
quote:
jij bedoelt zeg maar zoiets:

en dan ga ik er van uit dat de kledingkast een 6laads Malm kast is (die past daar kwa hoogte namelijk.)

Maar de maten kloppen, dus dan zou het volgens deze tekening al niet moeten passen. En als je in bed ligt kijk je tegen de lelijk acherkant van die kast aan?

Edit:

zoiets zou ook kunnen, maarja het zit dan allemaal wel HEEL krap op elkaar, denk niet dat het erg practisch word.

[ Bericht 13% gewijzigd door RoOoYtJuH op 22-10-2010 21:16:40 ]
pi_87847943
Nee, ik bedoelde meer je bed + kast omruilen. En idd, het bureau + bank zoals op je onderste plaatje.
pi_87848808

Zoiets dus, hmm is misschien nog niet eens zo verkeerd, ik ga eens stoeien!
Ik denk dat het meer iets is voor als ik mijn tv aan de muur heb hangen, dan heb ik al wat meer ruimte. Nouja ik ga eens kijken. thnx!
pi_87935704
Hoi :W

Ik heb zelf 3 boekenkasten (4 x 4 Expedit, en dan twee keer de 2 x 4 Expedit) en die staan al bijna helemaal vol. En dan nog een berghok, een flinke ladenkast, kledingkast en een berghok (maar daar staat wel een vriezer in, plus een doos vol met schoenen). En dan nog heb ik eigenlijk net iets te weinig bergruimte.

Maar ik heb wel een eigen studio, dus ook zooi als een stofzuiger etc.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  Moderator maandag 25 oktober 2010 @ 18:01:39 #45
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_87945191
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2010 12:21 schreef JDx het volgende:

[..]

Ik heb een compleet huis met 2 verdiepingen, grote woonkamer en 3 slaapkamers, maar ik heb maar 2 kastjes in het hele huis. Kledingkast met paar kleren en een kastje in de gang met plastic zakken, wat kabels en wat oude cd's.

Eigenlijk is dat kastje ook overbodig, zit alleen troep in.

Ojah, heb nog een fietsenschuurtje daar ligt een gereedschapskist met een zaag, hamer en boor :P je moet niet alles bewaren! ;)
Het is vaak ook zo dat hoe vaker je verhuist in je leven je elke keer weer minder hoeft in te pakken.
Vaak zeul je teveel echte meuk mee :X
pi_87945983
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2010 18:01 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Het is vaak ook zo dat hoe vaker je verhuist in je leven je elke keer weer minder hoeft in te pakken.
Dat trucje ken ik nog niet... het wordt elke keer meer :X Hoe groter je gaat wonen, des te meer meuk ga je verzamelen. Mensen groeien zo letterlijk uit hun huizen.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_87948331
Goed topic :o
pi_88678906
Niemand nieuwe foto's?

Mijn nieuwe bed is geleverd (180x220 :) ) en ik heb een wandje een nieuwe kleur gegeven, jammergenoeg is het nog niet perfect egaal :(

zaterdag 13 november 2010 @ 20:04:29 #49
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_88679644
De levensstandaard voor de gemiddelde student is wel wat verbeterd sinds ik 20 jaar terug op kamers woonde afgaande op dit topic....maar niet te klagen gehad hoor
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_88679798
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 20:04 schreef rechtsedirecte het volgende:
De levensstandaard voor de gemiddelde student is wel wat verbeterd sinds ik 20 jaar terug op kamers woonde afgaande op dit topic....maar niet te klagen gehad hoor
Ik ken nog genoeg studenten die zeer kleine hokjes hebben van soms rond de 10m2.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')