abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91806717
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 17:13 schreef dynamiet het volgende:

[..]

Gedeelde woonruimte van 2,5x2m? ik neem in ieder geval niet aan dat je met ze 3e slaapt in een ruimte van 2,5x2?
mijn kamer is 16m2 dat is zeg maar de master bedroom die mijn studentenkamer is.
boven de woonkamer is een kleine vide waar mijn hospita slaapt.
de logeerkamer is 2,5x2m en daar slaapt de dochter van mijn hospita met 2 kinderen. past allemaal net. ze woont hier tijdelijk ivm scheiding.
natuurlijk heb je dan ook nog de woonkamer/eetkamer(maak ik geen gebruik van) maar daar is niet echt speel ruimte waarbij je je energie kwijt kan raken.
pi_91807856
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 17:17 schreef loecje het volgende:

[..]

mijn kamer is 16m2 dat is zeg maar de master bedroom die mijn studentenkamer is.
boven de woonkamer is een kleine vide waar mijn hospita slaapt.
de logeerkamer is 2,5x2m en daar slaapt de dochter van mijn hospita met 2 kinderen. past allemaal net. ze woont hier tijdelijk ivm scheiding.
natuurlijk heb je dan ook nog de woonkamer/eetkamer(maak ik geen gebruik van) maar daar is niet echt speel ruimte waarbij je je energie kwijt kan raken.
Kookt die Hopspita ook gewoon voor jou?
pi_91808125
nej, ik heb eigenlijk helemaal niets met mijn hospita te maken behalve dat we in hetzelfde huis wonen.
ik heb alles op mijn kamer. koelkast, combi magnetron en grilplaat en mijn kookspullen/voorraad.
ongeveer 1x in de week kook ik in de keuken. (hele pan en dat in porties invriezen).
rest van de dagen eet ik iets uit de vriezer, bak ik dingen op de grill(daar kan je echt heel veel mee) of eet ik bij mn vriend.
ik mag wel dagelijks in de keuken komen hoor. maar de keuken staat zo vol, niet altijd even schoon(een studentenkeuken is er niets bij) daar heb ik geen zin in.
pi_91808764
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 17:45 schreef loecje het volgende:
nej, ik heb eigenlijk helemaal niets met mijn hospita te maken behalve dat we in hetzelfde huis wonen.
ik heb alles op mijn kamer. koelkast, combi magnetron en grilplaat en mijn kookspullen/voorraad.
ongeveer 1x in de week kook ik in de keuken. (hele pan en dat in porties invriezen).
rest van de dagen eet ik iets uit de vriezer, bak ik dingen op de grill(daar kan je echt heel veel mee) of eet ik bij mn vriend.
ik mag wel dagelijks in de keuken komen hoor. maar de keuken staat zo vol, niet altijd even schoon(een studentenkeuken is er niets bij) daar heb ik geen zin in.
Ik wou bijna zeggen dat ze bij de aldi een inductiekookplaat hebben liggen voor 65 euro, toen bedacht ik mij pas dat je straks lekker je eigen keuken hebt. :)

Misschien een tip voor een andere student hier!
pi_91810521
ik ben nu al dingen aan het inkopen voor straks. maar het is niet bekent hoeveel watt een kookplaat max mag zijn. ik vermoed dat er een aparte groep voor is aangezien er groot kookplaat op een stekkerdoos stond.

maar inductie lijkt me niet zo handig. dan moet ik nieuwe pannen kopen enzo.
dus het gaat toch elektrisch worden.
pi_91811888
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 18:37 schreef loecje het volgende:
ik ben nu al dingen aan het inkopen voor straks. maar het is niet bekent hoeveel watt een kookplaat max mag zijn. ik vermoed dat er een aparte groep voor is aangezien er groot kookplaat op een stekkerdoos stond.

maar inductie lijkt me niet zo handig. dan moet ik nieuwe pannen kopen enzo.
dus het gaat toch elektrisch worden.
Inductie is wel erg fijn! En de investering qua pannen is éénmalig. Die plaat van de Aldi is 3500watt dacht ik.
pi_91812392
gas is nog fijner maar helaas.
investering in pannen is maar eenmalig maar er zijn meer dingen die gekocht moeten worden als ik een studio heb. ik kan dan niet meer zomaar allerlei spullen lenen dus moet het zelf aanschaffen.

2 pits elektrisch dat gaat het worden. veel 2e hands te vinden dus moet goed komen.
ik moet dan maar wennen aan elektrisch:(
pi_91812643
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 19:14 schreef loecje het volgende:
gas is nog fijner maar helaas.
investering in pannen is maar eenmalig maar er zijn meer dingen die gekocht moeten worden als ik een studio heb. ik kan dan niet meer zomaar allerlei spullen lenen dus moet het zelf aanschaffen.

2 pits elektrisch dat gaat het worden. veel 2e hands te vinden dus moet goed komen.
ik moet dan maar wennen aan elektrisch:(
Ik heb dat ook, nu ik echt mijn eigen keuken heb merk je opeens hoeveel je eigenlijk mist. ;(
pi_91812936
ik ben al lijstje gaan maken maar daar staat echt heel veel kleine dingen op.
niet alleen spullen voor de keuken zoals een koffiezetapparaat, maar ook dingen als basis gereedschap of een wc borstel.
en dan nog grote dingen als een stofzuiger, bank en wasmachine(of geld voor wasserette).
paar euro hier, nog een paar euro daar.uiteindelijk zit ik al op een schatting van paar honderd
pi_91900147
Woon sinds een tijdje ook op mezelf, heel leuk!
Erger me alleen kapot aan het feit dat ik alle basisdingen dus nog niet heb zoals bv peper en zout!:P
Heb vandaag een verfje gehaald, leisteengrijs! Ik zal binnenkort eens wat foto's plaatsen van m'n kamertje!
Photograph my mind!
pi_91900843
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 16:37 schreef xmisterx het volgende:
Erger me alleen kapot aan het feit dat ik alle basisdingen dus nog niet heb zoals bv peper en zout!:P
Heb vandaag een verfje gehaald, leisteengrijs! Ik zal binnenkort eens wat foto's plaatsen van m'n kamertje!
Dat is alleen een kwestie van even lijstje maken en naar de supermarkt. :)
pi_91902055
Update van: Studentenkamers #13
(-: ondertussen geverfd, laminaat gelegd en gordijnen opgehangen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_91903698
Dale, die vloer erin dat oog gelijk veel mooier. ziet er lichter uit nu.

weet je al hoe je het gaat inrichten?
pi_91921315
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 17:56 schreef loecje het volgende:
Dale, die vloer erin dat oog gelijk veel mooier. ziet er lichter uit nu.

weet je al hoe je het gaat inrichten?
In me hoofd wel al ongeveer maar heb nog niets op papier staan. Iig heb ik alles al, heb al eerder op kamers gezeten. Denk alleen dat ik me bed ga uitbreiden en een bankstel erbij ga kopen. Deze nieuwe kamer is namelijk iets groter als me vorige namelijk. Bed en bureau komen iig bij het raam te, links en rechts.
pi_91921688
misschien is dat tik van mij hoor om alles al helemaal uitgedacht te hebben.
ik heb mijn huidige kamer al 3 verschillende opstellingen gehad in de 3jaar dat ik hier woon.
en dan eerst alles uittekenen met floorplanner anders blijf ik schuiven :P
stiekem heb ik heb al uitgedacht hoe ik die studio zou kunnen inrichten.
pi_91921896
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 23:19 schreef loecje het volgende:
misschien is dat tik van mij hoor om alles al helemaal uitgedacht te hebben.
ik heb mijn huidige kamer al 3 verschillende opstellingen gehad in de 3jaar dat ik hier woon.
en dan eerst alles uittekenen met floorplanner anders blijf ik schuiven :P
en heb nu ook al in mn kop (en stiekem al op papier) staan hoe ik die studio zou kunnen inrichten.
Hahaha maak je niet ongerust hoor :P voordat ik begin met al me spullen te verhuizen, naar me kamer, heb ik het wel op papier ;) Alleen dat is pas volgende week zaterdag dus ik heb nog wel even de tijd. Zo heb ik dat ook gedaan met me vorige kamer.
pi_91922517
maak ik me ook niet hoor.
ik vind het alleen leuk om ruimtes in te richten. maar dan alleen wat betreft plaatsing van meubels enzo.
qua aankleding en decoratie ben ik een ramp. dus geen opleiding interieurstyling voor mij.
pi_91923690
Leukste wat er is, inrichten van onmogelijke ruimte's.
pi_91933650
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 17:19 schreef Dale. het volgende:
Update van: Studentenkamers #13
(-: ondertussen geverfd, laminaat gelegd en gordijnen opgehangen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hmm, door jou denk ik er aan dat ik mijn plintjes ook nog even moet gaan leggen. :')
pi_91934180
hoelang woon je er al dynamiet?

het kan erger: ik zou hier laminaat gaan leggen als ik er langer dan een half jaar bleef wonen (zou een tijdelijke kamer zijn) inmiddels woon ik er al heel wat langer en het zeil ligt er nog steeds.
pi_91935199
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 11:43 schreef loecje het volgende:
hoelang woon je er al dynamiet?

het kan erger: ik zou hier laminaat gaan leggen als ik er langer dan een half jaar bleef wonen (zou een tijdelijke kamer zijn) inmiddels woon ik er al heel wat langer en het zeil ligt er nog steeds.
Bijna 3 maanden, ik moet ook nog de gordijnen ophangen :P

Achja, doe ik na de tentamens wel even. Eerst even goede boormachine van mijn ouders lenen :)
pi_91936122
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 16:37 schreef xmisterx het volgende:
Haha, ik weet nog toen ik net op mezelf woonde. Kwam een meisje bij me eten (soort housewarmingdate) waar ik al jaren gek op was.

Mja, kreeg de blikken niet open (geen blikopener) en de fles wijn niet (geen kurketrekker), leuke avond :')
pi_91936367
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 12:39 schreef JDx het volgende:

[..]

Haha, ik weet nog toen ik net op mezelf woonde. Kwam een meisje bij me eten (soort housewarmingdate) waar ik al jaren gek op was.

Mja, kreeg de blikken niet open (geen blikopener) en de fles wijn niet (geen kurketrekker), leuke avond :')
Ik had precies het zelfde, eerste week dat ik hier woonde zou ik koken voor een meisje wat ik nog maar één keer eerder had ontmoet. Dus ik alles netjes in huis gehaald, was ze er dacht ik opeens kut de ovenschotel ligt nog bij mijn ouders :( .
pi_91938031
geen last van gehad gelukkig.
dat is het voordeel van bij iemand in huis wonen. alle standaard huishoudelijke spullen kon ik lenen/gebruiken.
ik kwam daar wonen met alleen een hoogslaper, matras, kast en tafel.
een stoel om op te zitten had ik niet. maar inmiddels heb ik heel wat spullen om mij heen verzameld
pi_91947344
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 12:39 schreef JDx het volgende:

[..]

Haha, ja dan is de avond echt een toppertje!
Heb morgenavond mijn housewarming, ik hoop dat als er flessen wijn meekomen ze draaidoppen hebben! :P
Photograph my mind!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')